عوارض قرص d3 forte

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص d3 forte
عوارض قرص d3 forte

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : دارونما

لیست کامل

عوارض قرص d3 forte

© Porseshkadeh.com

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

 ‎ویتامین D3 (کوله کلسی فرول) (chole calciferol)
‎ویتامین د۳ یا کوله کلسی فرول یک مکمل غذایی می باشد که برای درمان کمبود این ویتامین تجویز می گردد. این دارو همچنین همراه با کلسیم جهت حفظ توده استخوانی مصرف می شود.
‎مصرف این ویتامین در مبتلایان ام اس به عنوان مکمل، به کاهش سرعت پیشرفت بیماری کمک می کند.
‎مطالعات جدید نشان می دهد کمبود ویتامین د۳ علاوه بر کاهش تراکم استخوانی تاثیردارد و در نتیجه باعث افزایش شکستگی ها و پوکی استخوان می شود، می تواند در عملکرد سیستم ایمنی نیز تاثیر داشته باشد و احتمال بروز برخی بیماری های خود ایمنی مانند ام اس را افزایش دهد.
‎ویتامین D3 با کمک تنظیم سیستم ایمنی و محافظت از سلول های عصبی در برابر آسیب، به کاهش سرعت پیشرفت ام اس کمک می کند همچنین با جذب کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می نماید.
‎این دارو به صورت بدون نسخه، و در دوز های بالا و تزریقی با تجویز پزشک در داروخانه ها ارائه می شود.
‎ویتامین D3 به ویتامین آفتاب نیز معروف است زیرا نور آفتاب کمک به ساخت فرم فعال آن در بدن می نماید. این ویتامین همچنین در زرده ی تخم مرغ، روغن ماهی، شیرها و مواد غذایی غنی شده با این ویتامین نیز وجود دارد.
‎شربت، قطره، قرص و کپسول های خوراکی ویتامین د در دوز های متفاوت ۴۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ واحد جهت مصرف خوراکی توسط شرکت های متعددی تولید می شود.
‎فرم تزریقی این دارو نیز با دوز ۳۰۰۰۰۰ واحد و ۶۰۰۰۰۰ واحد موجود می باشد.
‎نکته: در برخی مواقع در مکمل ها نام vit D2 را مشاهده می کنید. Vit D2 نیز کارایی مشابه vit D3 دارد اما vit D3 فرم فعال تر می باشد و به ویتامین D2 ارجح تر است.عوارض قرص d3 forte

‎پیش از مصرف ویتامین D3
‎-در صورتی که این دارو را بدون تجویز پزشک مصرف می نمایید، بروشور اطلاعات دارو را به دقت مطالعه فرمایید. مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند ایجاد مسمومیت نماید و عوارض مهمی در بر داشته باشد. لذا مقدار مصرف این دارو با توجه به آزمایشات بالینی و توسط پزشک یا داروساز باید توصیه گردد.
‎-در صورت سابقه ی حساسیت به ویتامین D3، هرگونه دارو و مکمل، غذا و… پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-هر یک از ویتامین ها دارای یک حد مجاز مصرف روزانه با توجه به شرایط و سن فرد مصرف کننده می باشند لذا در صورت مصرف چند مکمل به صورت همزمان حتما لیست تمامی آن ها را در اختیار داروساز خود قرار دهید تا از مصرف بیش از حد دارو جلوگیری گردد.
‎-در کودکان و سالمندان مصرف ویتامین D3 حتما تحت نظر پزشک و به مقدار و روش تاکید شده مصرف گردد.
‎-لیست کاملی از دارو ها و مکمل های مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید تا در صورت بروز تداخل با این دارو، اقدامات لازم انجام شود.
‎-در صورت سابقه یا ابتلا به پرکاری تیروئید، سندرم سو ٔ جذب دستگاه گوارش، وجود کلسیم یا ویتامین D بیشتر از حد در بدن طبق آزمایشات ، به پزشک خود اطلاع دهید.

‎نحوه ی صحیح مصرف ویتامین D3
‎-فرم خوراکی ویتامین D3 را همراه یا بدون غذا می توانید مصرف نمایید. با این حال مصرف این دارو همراه با غذا های چرب، جذب آن را افزایش می دهد.
‎-مقدار مصرف ویتامین D3 با توجه به آزمایشات بالینی و سطح ویتامین د موجود در بدن هر فرد متفاوت می باشد. در صورتی که مبتلا به کمبود ویتامین D3 می باشید آن را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف نمایید.
‎معمولا در دوز های پایین (۴۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد) بصورت روزانه و در دوز های بالاتر (۵۰۰۰۰ واحد) بصورت هفتگی یا ماهانه با توجه به نیاز فرد، تجویز می شود.

در باره ویتامین D بیشتر بدانید

‎توصیه ها ی لازم در خصوص ویتامین د۳
‎-در مدت درمان با ویتامین D3، رژیم غذایی و توصیه های تغذیه ای و سلامتی پزشک خود را نیز بکار ببرید.
‎-معمولا در صورت کمبود ویتامین D، دوره درمان با این فرآورده چند ماهه می باشد و پس از چند ماه با آزمایش مجدد مشخص می شود که آیا نیاز به دوره ی درمانی جدید هست یا خیر.
‎-در صورتی که قصد بارداری دارید با پزشک خود در مورد مقدار مصرف این مکمل مشورت نمایید.
‎-در صورت فراموشی یک نوبت دارو، به محض یادآوری مصرف نمایید مگر اینکه به زمان مصرف بعدی نزدیک باشید در این صورت از مصرف دوز فراموش شده بپرهیزید همچنین از دو برابر کردن مقدار دارو در نوبت بعدی خودداری کنید.

‎عوارض جانبی ویتامین D3
‎-در صورت بروز علائم حساسیت مانند لکه های پوستی، خارش، کهیر، تورم، تب، خس خس سینه و تنگی نفس، تغییر در صدا، ورم لب، پلک ها، صورت، زبان یا گلو و… به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-علائم مسمومیت با مصرف بیش از حد مورد نیاز ویتامین د شامل احساس ضعف و بی حالی، گیجی، احساس خستگی شدید، سردرد، معده درد و سؤهاضمه، یبوست و درد های استخوانی می باشد در صورت بروز این علائم ویتامین د را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-در صورت بروز سرفه های مزمن، مشکل در بلع، ضربان قلب بالا و هرگونه خستگی غیر عادی به پزشک خود مراجعه نمایید.

‎شرایط نگهداری
فرآورده حاوی ویتامین د را طبق شرایطی که روی بسته قید شده است نگهداری نمایید. با این حال عموما ویتامین ها به علت خاصیت اکسید شوندگی  (آنتی اکسیدان بودن) باید در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید، گرما یا سرمای شدید قرار گیرد.

ویتامین D3 برای اطفال
کپسول نانو دی

Reference: www.webmd.com 

چنانچه در خصوص “ویتامین د3” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

D₃ فورت

مکمل غذایی 100% طبیعی

ویتامین   D₃ از منبع طبیعی غیرحیوانی، غنی شده با منیزیم دریایی

ویتامین D₃ (کوله کلسیفرول)

ویتامین D تنها ویتامین در بدن است که از نظر شرایط دریافت با سایر ویتامین ها متفاوت است. ویتامین D₃ در پوست بدن با استفاده از اشعه فرابنفش B خورشید ساخته می شود، ولی در اغلب مواقع ساخته شدن آن در پوست برای تامین تمام نیازهای فیزیولوژیک بدن کافی نیست. افرادی که بنا به دلایل مختلف مانند شرایط جغرافیایی، آلودگی هوا، اقامت در مکان سرپوشیده یا نحوه پوشش لباس به مدت زمان کافی در مقابل نور خورشید قرار نمی گیرند، نیازمند دریافت خوراکی این ویتامین می باشند. مواد غذایی محدودی دارای ویتامین D هستند و از طرف دیگر استفاده از ترکیبات ضدآفتاب روی پوست مانع از سنتز کافی ویتامین D توسط بدن می شود. گرچه افرادی که زمان طولانی بدون استفاده از ترکیبات محافظت کننده در مقابل نور آفتاب قرار می گیرند، خود را با خطر ابتلا به سرطان پوست مواجه می کنند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کبدی، فیبروز کیستیک، بیماری کرون و مصرف الکل از جمله افراد مستعد به کمبود ویتامین D هستند.عوارض قرص d3 forte

ویتامین D اصلی ترین تنظیم کننده کلسیم در بدن است که به ویژه در تکامل اسکلتی و محکم شدن استخوان ها نقش بسیار مهمی دارد. کمبود این ویتامین با تراکم ناکافی مواد معدنی در استخوان و تجزیه استخوان مشخص می شود. کمبود مواد معدنی استخوان ها در کودکان سبب بیماری ریکتز یا نرمی استخوان شده، و تجزیه مواد معدنی استخوانی در بزرگسالان سبب استئومالاسی می گردد. بعلاوه کمبود ویتامین D در  سنین بالا نهایتاً به پوکی استخوان می انجامد. حدود 80%  مردم کل دنیا کمبود ویتامین D دارند و می بایست این ویتامین را به صورت مکمل به غذای روزانه خود اضافه کنند.

ویتامین D₃ طبیعی در مکمل D₃ Fort ، تنها ویتامین کوله کلسیفرول موجود در منبع طبیعی غیرحیوانی است که به دلیل منشا خاص آن (گلسنگ Lichen) به هیچ وجه چربی حیوانی نداشته و فاقد لانولین است. برای تهیه این نوع ویتامین D₃، گونه­هایی از گلسنگ (Lichen) که در کانادا، اسکاندیناوی و ایرلند می­رویند انتخاب شده­اند و فاقد هر گونه آلودگی ناشی از آفت کش­ها می­باشند. این نوع خاص ویتامین D₃ برای کسانی که از رژیم­های گیاهخواری پیروی می­کنند و بالاخص وگان­ها نیز بسیار مناسب است، زیرا منشا غیر حیوانی دارد.

عملکرد متقابل ویتامین D و منیزیم

طبق بررسی های انجام شده بر روی ارتباط منیزیم و ویتامین D، کمبود منیزیم با تولید اندک فرم فعال ویتامین D همراه است. اگر شخصی دچار کمبود منیزیم باشد، حتی اگر ویتامین D کافی هم مصرف کند، اثرات و نقش های مفید ویتامین D در بدن وی حاصل نمی شود. درحقیقت عملکرد منیزیم توام با ویتامین D بوده و برای فعالیت ویتامین D ، وجود منیزیم کافی در بدن ضروری می باشد. منیزیم ویتامین D را به فرم فعال آن تبدیل نموده و درنتیجه می تواند به جذب کلسیم و سایر عملکردهای  ویتامین D کمک کند.

  منیزیم دریایی موجود در مکمل D₃ فورت منشا دریایی دارد و از آب دریا تخلیص شده است. منیزیم دریایی همراه با 90 ریزمغذی دیگر آب دریاست که برای واکنش های بیولوژیک بدن ما ضروری هستند. نوع ملح منیزیم دریایی با داشتن 60% زیست فراهمی، بالاترین رقم جذب را در بین سایر انواع ملح منیزیم دارا می­باشد. همچنین وجود ریزمغذی­های دیگر همراه با منیزیم دریایی سبب افزایش زیست فراهمی یکدیگر می­شوند.

موارد مصرف

D₃ Forte تکمیل کننده نیازهای تغذیه ای ویتامین D و منیزیم بوده و دارای اثرات مثبت در موارد زیر می باشد:

مقدار و روش مصرف:

روزانه یک تا دو عدد قرص بعد از غذای اصلی میل شود.

جعبه محتوی بطری 30 عددی قرص روکش دار D₃  فورت


با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر قرص ویتامین دی 3 آشنا شوید. در این مقاله هر آنچه باید درباره‌ی ویتامین D بدانید گنجانده شده است.

شاید اگر متوجه شوید که ویتامین D تفاوت چشمگیری با دیگر ویتامین‌ها دارد، تعجب کنید.این ویتامین در واقع هورمونی موسوم به هورمون استروئید است، و چنانچه پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد به واسطه‌ی کلسترول در بدن تولید می‌شود.به همین دلیل، اغلب ویتامین D منسوب به ویتامین نور خورشید است.اما از آنجایی که این روزها امکان قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حد کفایت وجود ندارد، ضرورت ایجاب می‌کند که افراد این ویتامین را از برنامه‌ی غذایی( یا مکمل‌ها) تامین نمایند.

مصرف ویتامین D از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا برای سلامت کامل ضروریست.متاسفانه، تعداد انگشت‌شماری از غذاها حاوی مقادیر عمده‌ای ویتامین D هستند، به همین دلیل کمبود این ویتامین بسیار شایع است.در واقع، بر اساس آمار منشر شده در سالهای ۲۰۰۶-۲۰۰۵، به طور قطع بیش از ۴۱.۶٪ از جمعیت امریکا از کمبود این ویتامین یا این هورمونِ حیاتی رنج می‌برند.عوارض قرص d3 forte


بیشتر بخوانید :


تفاوت آمپول ب کمپلکس و نوروبیون در چیست ؟

ویتامین دی 50000 یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد.

در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار 50000 واحد تعریف میشود.ویتامین دی 50000 به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود.

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر 65 سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید.

کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود.مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن.پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

ویتامین دی 50000 ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.

هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید یا الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد، به واسطه‌ی کلسترول امکان تولید ویتامین D در پوست به وجود می‌آید. اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید با طول موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ انرژی مورد نیاز برای چنین واکنش‌هایی را فراهم می‌آورد.

چنانچه در مناطقی زندگی می‌کنید که پرتو خورشید در تمام طول سال فراوان است، احتمالا با خارج شدن از منزل در طی روز و چندبارحمام آفتاب در هفته می‌توانید ویتامین D مورد نیاز بدنتان را تامین نمائید.

به یاد داشته باشید که باید بخش اعظمی از بدن شما در معرض نور خورشید قرار گیرد. چنانچه فقط صورت و دست‌های شما در معرض نور باشد، قطعا ویتامین D چندانی تولید نخواهد شد.همچنین، در صورت استفاده از عینک یا ضد آفتاب، تولید ویتامین D به حداقل و گاهی به صفر می‌رسد.

همین امر تردیدهایی در باب توصیه‌ها مبنی بر استفاده از ضد آفتاب برای مقابله با سرطان پوست بر جای می‌گذارد. استفاده از ضد آفتاب منجر به کمبود ویتامین D در بدن خواهد شد و عدم استفاده از آن منجر به بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

چنانچه مایلید ویتامین D بدن خود را از نور خورشید تامین نمائید، اطمینان حاصل کنید که به هیچ وجه دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوید.گرچه نور خورشید سالم است اما آفتاب سوختگی فرایند پیری پوست را تشدید کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

چنانچه باید برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ی ابتدایی را بدون کرم ضد آفتاب سپری کنید اما پس از این زمان ( البته بستگی به حساسیت پوست شما دارد) و پیش از آنکه دچار آفتاب سوختگی شوید، کرم ضد آفتاب بزنید.

امکان ذخیره‌ی ویتامین D برای مدت طولانی، بین یک هفته تا چند هفته، در بدن وجود دارد، بنابراین برای تامین این ویتامین کافیست هر از گاهی در معرض نور خورشید قرار بگیرید.همانطور که می‌دانید در تمامی کشورها فعالیت خورشید یکسان نیست.

بنابراین افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که از نور خورشید بی‌بهره‌اند ضرورتا باید ویتامین D بدن خود را از مواد غذایی و مکمل‌ها، علی‌الخصوص در فصل زمستان، تامین کنند.تعداد اندکی از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین هستند.


در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه 4000 واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر پزشک را مطلع سازید:

هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید مخصوصا با این داروهای معرفی شده

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود.


معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:

اگر شما 3 بار در هفته و هر بار 10 تا 15 دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.


بیشتر بخوانید :


فواید مصرف و عوارض مصرف قرص ویتامین آ (Vitamin A)


موارد مصرف و عوارض قرص ویتامین B۱

موارد مصرف و عوارض قرص ای – زاویت ۴۰۰ ( e- Zavit ۴۰۰)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

• فشار بالا و یا پایین خون

• سنگ کلیه و مشکلات کلیوی

• اختلالات سیستم ایمنی

• بیماری قلبی

• اختلالات شش ها

عوارض قرص d3 forte

• مشکلات تیروئید

• بیماری کبدی

• سردرد های مکرر

• مشکلات معده

• اختلالات پوستی

• اختلالات اسکلتی-عضلانی

• مسمومیت با ویتامین دی 50000

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

فراتاب‌ـ گروه سلامت/ثریامردانپور: ویتامین ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می شوند. ویتامین D به همراه ویتامین های A،E،K جزء ویتامین های محلول در چربی می باشد.

ساختار ویتامین D3 مقداری متفاوت تر از سایر ویتامین هاست ودر واقع از هورمون استرویید در بدن ساخته می شودو کمبود آن در بدن احتمال بروزبیماریهای مربوط به هورمون های استروییدی را ا فزایش می دهد. این ویتامین از مهمترین ویتامین های لازم برای بدن می باشد. در بدن شامل دو نوع  D2و D3می باشد که در بدن نوع D3  مهمتر است وکارایی بیشتری دارد وعملکرد ان شبیه هورمون های استروییدی است.

بیشترین تاثیر این ویتامین بر روی استخوانها می باشد و این کار را با جذب بیشتر کلسیم وفسفر از روده انجام میدهد  علاوه بر این باعث توازون کلسیم وفسفر استخوانها می شود. هلالی شدن پای کودکان، پوکی استخوان در بزرگسالی، افزایش بیماریهای اتوایمنیون (بدن علیه خود) و…بیماریهایی هستند که مستقیم یا غیر مستقیم با حضور این ویتامین در بدن رابطه دارند. نقش غیر مستقیم آن در افزایش سیستم ایمنی  و مقابله با بیماریهای اتوایمنیون می باشد.

منابع ویتامین D3:

عوارض قرص d3 forte

تخم مرغ، شیر، جگر، بعضی از انواع ماهی ها، غذاهایی که در معرض نور آفتاب خشک می شوند و در نهایت منبع اصلی که نور خورشید می باشد.

عوارض کمبود ویتامین D3:

در جنینی و نوزادی:

در بزرگسالی:

فوائد ویتامین D3:

ویتامینی مفید برای قلب، مفاصل، مغز و ارگان هایی که به هورمون های استروییدی واکنش نشان می دهند و در پیشگیری از بیماری هایی مانند: سرطان، دیابت، ام اس و لوپوس موثر می باشد.

طبق تحقیقات اخیر کمبود این ویتامین در دوران حاملگی باعث افزایش تولد نوزادان  کم توجه و بیش فعال می شود.

علایم کمبود ویتامین D3:

تشخیص

با یک آزمایش ساده خون از میزان نرمال بودن این ویتامین در بدن خود مطلع شوید.

درمان کمبود ویتامین D3:

 ویتامین با در معرض قرارگرفتن دی هیدروکلسترول و در برابر نور مستقیم وبی واسطه خورشید ویتامین D3 تولید می شود. نور خورشید باید مستقیم باشد و نوری که از شیشه عبور میکند قادر به ساختن این ویتامین نیست. درضمن در استفاده از نور خورشید باید پوست بدن بدون واسطه (لباس، عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب)در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. برای استفاده از نور خورشید باید سطح وسیعی از بدن در برابر نور مستقیم قرار گیرد و تنها صورت ودست ها کفایت نمی کند.

افراد در معرض کمبود:

شیرخواران، افراد مسن، بیماران کبدی، افراد با پوست تیره، بیماری های التهابی روده، سلیاک، زنان باردار و شیرده، بیمارانی که داروهای خاصی مصرف می کنند مانند:  فنوباربیتال وفنیتوئین، تغذیه نامناسب، کودکان در حال رشد، افراد در دوران نزدیک بلوغ وبلوغ

 

عوارض مصرف خودسرانه:

در ایران آمار افرادی که کمبود این ویتامین را دارند بسیار تکان دهنده است و بین 70%تا90% می باشد.

 

 

کلیه حقوق این وبگاه برای
فراتاب
محفوظ است

اگرچه حفظ سلامتی و استحکام استخوان ها نیاز به دریافت مقادیر کافی و توصیه شده کلسیم و ویتامین D دارد، اما تامین مواد مغذی دیگری مانند روی، منیزیوم، منگنز، مس، بورون و ویتامین K هم برای حفظ این جریان ضرورت دارد. محصول ویتاکل فورت حاوی ترکیبات کلسیم، ویتامین D، روی، منیزیوم، منگنز، ویتامین K، بتا کاروتن، بورون ، می باشد

موارد مصرف:کلسیم+ D3 به همراه املاح ضروری، افزایش تراکم و محرک رشد استخوان

نحوه مصرف:روزانه یک قرص همراه غذا میل شود.

تاکنون هیچ منع مصرف خاصی از این فراورده گزارش نشده است، مصرف در دوران بارداری و شیردهی، هیچ منع مصرفی برای این فراورده در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. خانم های باردار و شیرده بایستی قبل از مصرف این فراورده، با پزشک معالج خود مشورت نمایند. تاکنون هیچ تداخل دارویی از این فراورده با سایر داروها گزارش نشده است. تاکنون هیچ عارضه جانبی از این فراورده گزارش نشده است.عوارض قرص d3 forte

30 قرص

در طی روند رشد و تا سن 35 سالگی، فرآیند تشکیل استخوان بیشتر از باز جذب آن است. استئوپروز یا پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که بازجذب استخوان از تشکیل آن سبقت بگیرد.
در زنان هورمون استروژن نقش مهمی در فرآیند جذب کلسیم دارد. نزدیک شدن به یائسگی و کاهش ترشح این هورمون، زنان را مستعد ابتلا به پوکی استخوان می سازد. بنابراین دریافت مقادیر کافی کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی مورد نیاز تشکیل استخوان، در تمام دوران زندگی زنان برای حفظ تراکم استخوان ضرورت دارد.
آمارهای جهانی نشان می دهد که یک سوم زنان و یک دوازدهم مردان بالای 50 سال از پوکی استخوان رنج می برند! میزان تراکم استخوان در زنان آسیایی پایین تر از سایر نژادها می باشد.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

دیدگاه شما *

برنینگ فت

دایجستیو اید

امگا 3

کاماسوترا

کامفورت فورمولا

الف) درمان اورژانس كمی كلسیم خون.
ب) زیادی پتاسیم خون.
پ) زیادی منیزیم خون.
ت) كمی كلسیم خون.
ث) به‌عنوان كاردیوتونیك.
ج) حین انتقال خون: بزرگسالان: mEq 35/1 به صورت وریدی با هر ml 100 خون سیتراته تزریق شده مصرف شود .
چ) پیشگیری از پوكی استخوان – بزرگسالان: g/day 5/1-1 كلسیم المنتال خوراكی مصرف شود.
ح) هیپرفسفاتمی در مرحله نهایی نارسایی كلیه. كلسیم استات 4-2 قرص با هر غذا مصرف شود

كلسیم برای تداوم عملكرد سیستم اعصاب، عضلات و استخوانها، و همچنین برای نفوذپذیری مویرگها و غشای سلولی ضروری است. املاح كلسیم به‌عنوان منبع یون كلسیم، برای درمان تخلیه كلسیم بدن یا جلوگیری از آن ، در بیمارانی تجویز می‌شود كه در برنامه غذایی خود به میزان كافی كلسیم دریافت نمی‌ كنند. شرایطی كه باعث بروز كمی كلسیم خون می‌شوند، عبارتند از اسهال مزمن، كمبود ویتامین D، استئاتوره، برفك، بارداری و شیردهی ، یائسگی، پانكراتیت، نارسایی كلیوی، آلكالوز، زیادی فسفات خون و كم كاری غده پاراتیروئید.

اگرچه تزریق عضلانی گلوكونات كلسیم ممكن است به وسیله بیمار تحمل شود، ولی تزریق وریدی این دارو در تمام موارد، بجز در موارد اضطراری كه وسایل لازم برای تزریق وریدی در دسترس نیست، ترجیح داده می‌شود. این دارو را نباید از راه زیرجلدی تزریق كرد.

اعصاب مركزی: سرگیجه و تغییر در حالت روانی، خواب آلودگی، سردرد، اغتشاش شعور و سایكوز. در صورت تزریق وریدی ، احتمال بروز حس سوزش، احساس افسردگی یا «امواج گرم» وجود دارد. در تزریق وریدی سریع، سنكوپ پیش آمدهاست.
قلبی- عروقی: كمی خفیف فشار خون ، در صورت تزریق سریع وریدی احتمال گشاد شدن عروق، برادیكاردی، آریتمی قلبی و ایست قلبی وجود دارد.
دستگاه گوارش: با مصرف اشكال خوراكی كلسیم، احتمال بروز یبوست، تحریك، خونریزی، نفخ، تهوع و استفراغ و در صورت تزریق وریدی دارو، احتمال بروز عوارضی مانند احساس طعم گچ در دهان، خونریزی دستگاه گوارش، تهوع، استفراغ، تشنگی و درد شكمی وجود دارد.
ادراری- تناسلی: افزایش مقدار ادرار، سنگ كلیه.
متابولیك: زیادی كلسیم خون.
موضعی: در صورت تزریق عضلانی یا زیرجلدی این دارو، احتمال بروز درد و تحریك، سوزش، نكروز، پوسته پوسته شدن پوست ، سلولیت و كلسیفیه شدن بافتهای نرم وجود دارد. در صورت تزریق وریدی احتمال بروز عوارضی مانند تحریك وریدی، درد عضلانی، سلولیت، نكروز و كلسیفیه شدن بافتهای نرم، كه نیاز به پیوند پوست دارد (بخصوص بعد از تزریق سریع وریدی)، وجود دارد.

مصرف همزمان با گلیكوزیدهای قلبی، سمیت گلیكوزیدهای دیژیتال را افزایش می‌دهد. بنابراین، مصرف كلسیم در بیماران تحت درمان با دیژیتال، باید با احتیاط فراوان همراه باشد یا اصلاً مصرف نشود.
داروهای مسدود كننده كانال كلسیم اثرات كلسیم را كاهش می‌دهند.
كلسیم را نباید با فسفاتها، كربناتها، سولفاتها یا تارتراتها، بخصوص در مقادیر زیاد، مخلوط كرد. كلسیم با منیزیم رقابت می‌كند و ممكن است برای جذب نیز با آن رقابت كند و در نتیجه، فراهمی‌زیستی منیزیم را كاهش می‌دهد.
در صورت مصرف همزمان كلسیم خوراكی با تتراسایكلین، فلوروكینولونها و آتنولول ممكن است فراهمی‌زیستی این داروها كاهش یابد (با فاصله مصرف شوند).
مصرف همزمان فنیتوئین جذب كلسیم و فنیتوئین را كاهش می‌دهد.
كلسیم كربنات اثرات كینولونها را كاهش می‌دهد.
مصرف همزمان سدیم پلیاستیرن سولفونات باعث افزایش ریسك اسیدوز در بیماران با نارسایی كلیه می‌گردد.
مصرف همزمان دیورتیكهای تیازیدی باعث افزایش ریسك هیپركلسمی می‌گردد.عوارض قرص d3 forte

FDA طبقه بندی: C.

كلسیم در شیر مادر ترشح می‌شود، ولی مقدار آن در حدی نیست كه روی شیرخوار اثر داشته باشد.

برای اطلاع از مقدار و نحوه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

1- در صورت مصرف كلسیم به صورت تزریق وریدی، EKG بیمار باید پیگیری شود. سرعت این تزریقات نباید از mEq/min 5/1-7/0 تجاوز كند. در صورت احساس ناراحتی بیمار، باید تزریق دارو قطع شود.
2- توصیه می‌شود كه در كودكان دارو، از راه تزریق وریدی مصرف شود، ولی تزریق نباید از طریق وریدهای سر صورت گیرد، زیرا احتمال نكروز بافت با املاح كلسیم وجود دارد.
3- تزریق وریدی كلسیم باید به آهستگی و از طریق یك سوزن باریك به داخل یك ورید بزرگ صورت گیرد تا از نشت دارو به خارج رگ و نكروز بافتها جلوگیری شود.
4- بعد از تزریق وریدی، بیمار باید به مدت 15 دقیقه دراز بكشد تا از بروز افت فشار خون در حالت ایستاده جلوگیری شود.
5- در صورت نشت دارو به بافتهای اطراف رگ، باید تزریق دارو قطع شود. اسپاسم وریدی را می‌توان با مصرف موضعی پروكائین 1% كاهش داد.
6- در موارد اضطراری كه امكان تزریق وریدی وجود ندارد، كلسیم باید از راه عضلانی تزریق شود. تزریق عضلانی باید در بزرگسالان در عضلات سرینی و در شیرخواران در عضلات كناری ران صورت گیرد.
7- غلظت كلسیم سرم، بخصوص در بیماران مبتلا به نارسایی كلیه، باید به طور مرتب پیگیری شود.
8- زیادی كلسیم خون ممكن است با مصرف مقادیر زیاد كلسیم در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن كلیوی به وجود آید.
9- در صورت نشت دارو به بافتهای اطراف رگ، ممكن است نكروز و پوست‌اندازی شدید بافتها روی دهد.
10- برای بررسی بروز تتانی باید علائم تروسو (Trousseau) و شواستوك (Chvostek) را مورد بررسی قرار داد.
11- در صورت بروز اختلالات گوارشی با مصرف كلسیم خوراكی، باید دارو را 3-2 ساعت بعد از غذا مصرف كرد.
12- اسید اگزالیك (موجود در ریواس و اسفناج)، اسید فیتیك (موجود در سبوس و دانة غلات) و فسفر (موجود در شیر و فرآورده‌های لبنیاتی) ممكن است با جذب كلسیم تداخل داشته باشند. كافئین جذب كلسیم را كم می‌كند.
13- در صورت مصرف اشكال خوراكی دارو، برای رفع یبوست احتمالی، ممكن است بیمار به داروهای مسهل یا نرم كننده مدفوع نیاز داشته باشد.
14- بیمار باید از نظر علائم زیادی كلسیم خون (تهوع، استفراغ، سردرد، اغتشاش شعور، بی‌اشتهایی) تحت نظر باشد و در صورت بروز فوراً به پزشك گزارش دهد.
15- جذب كلسیم خوراكی در بیماران مبتلا به فقدان اسید كلریدریك معده (Achlorhydria)، استئودیستروفی كلیوی، استئاتوره یا اورمی كاهش می‌یابد.

1- دارو را بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نكنید.
2- از استعمال دخانیات و مصرف زیاد فرآورده‌های حاوی الكل و مایعات حاوی كافئین خودداری كنید.
مصرف در سالمندان: جذب كلسیم خوراكی در بیماران سالخورده ممكن است كاهش یابد.
مصرف در كودكان: تزریق وریدی كلسیم در كودكان باید با احتیاط صورت گیرد (تزریق عضلانی كلسیم توصیه نمی‌شود).

Tablet (Acetate): 667 mg
Tablet (Dobesilate): 250,500mg
Injection (Chloride): 100 mg/m, 10ml
Injection (Gluconate): 10%, 10ml

خوارزمی     تولید شده     خوارزمی     تولید شده      SYRUP          CALCIUM (KHARAZMI) SYRUP
خوارزمی     تولید شده                         SYRUP          CALCIUM SYRUP
راموفارمین     تولید شده          SYRUP          CALCIRAM® 240ML SYRUP
راموفارمین     تولید شده                         SYRUP          CALCIUM SYRUP
مینو     تولید شده                         SYRUP          CALCIUM SYRUP

پرشیاارس     تولید شده                    TABLET         CALCIUM 600MG+VITAMIN D (LIFE STYLE) TAB
پرشیاارس     تولید شده    TABLET         CALCIUM 600MG+VITAMIN D+MINERAL (LIFE STYLE) TAB
جالینوس     تولید شده                         TABLET         CALCIUM ACETATE-JALINOUS® 667MG TAB
بازرگانی جواهری     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
تهران شیمی     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
جالینوس     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
راموفارمین     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
سویران     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
کاوین جواهر پارس     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
مینو     تولید شده                                      TABLET         CALCIUM CARBONATE 500MG TAB
رضا دارو پارس     تولید شده                                                           TABLET         DOXIUM® 250MG TAB
سیناآرات گستر     تولید شده                                                           TABLET         DOXIUM® 250MG TAB
فوریتهای داروئی سینا آرات گستر     تولید شده                                                           TABLET         DOXIUM® 250MG TAB
فوریتهای داروئی یارا طب خاورمیانه     تولید شده                                                           TABLET         DOXIUM® 250MG TAB
فوریتهای دارویی رشد دارو     تولید شده                                                           TABLET         DOXIUM® 250MG TAB
فوریتهای دارویی سپاكو دارو     تولید شده                                       TABLET         CALCIUM DOBESILATE 250MG TAB
کار آوران طب آسیا(مکمل)     تولید شده              TABLET          CALCIUM Mg VITAMIN D (WEBBER NATURALS)TAB
كارآوران طب آسیا     تولید شده              TABLET          CALCIUM Mg VITAMIN D (WEBBER NATURALS)TAB
شفایاب گستر وارداتی     تولید شده        TABLET          CALCIUM MAGNESIUM ZINC (HEALTH PRODUCTS) TAB
پوراطب     تولید شده                TABLET          CALCIUM MAGNESIUM ZINC (NATUREMADE) TAB
پوراطب     تولید شده     TABLET          CAL MAGNESIUM ZINC D (21CENTURYHEALTHCARE)TAB
لیان آسا     تولید شده   TABLET          CALCIUM MAGNESIUM+VIT D(NATURAL FACTORS NP)TAB
پوراطب     تولید شده                            TABLET          CALCIUM WITH VIT D (NATUREMADE) TAB
پوراطب     تولید شده                  TABLET          CALCIUM-D (21ST CENTURY HEALTH CARE) TAB
آرمان ستد     تولید شده                    TABLET          CALCIUM-D (ALFA VITAMINS) 600MG/200IU TAB
فارابی     تولید شده                                                     TABLET          CALCIUM-D (FARABI) TAB
اكسیر     تولید شده                                            TABLET          CALCIUM-D (MIX NATURAL) TAB
الحاوی     تولید شده                                            TABLET          CALCIUM-D (MIX NATURAL) TAB
جالینوس     تولید شده                                                  TABLET          CALCIUM-D (PROMED) TAB
سبحان دارو     تولید شده                                       TABLET          CALCIUM-D (SOBHANDAROU) TAB
اقلیم گستر آپادانا     تولید شده                                        TABLET          CALCIUM-D (SWISS HERBAL) TAB
تهران شیمی     تولید شده                                      TABLET          CALCIUM-D (TEHRAN CHEMIE) TAB
کیمیا آرا هرم     تولید شده                                        TABLET          CALCIUM-D (VITA NATURALS) TAB
امید سلامت     تولید شده                           TABLET          CALCIUM-D (VIVA PHARMACEUTICAL) TAB
جالینوس     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
خوارزمی     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
دارو پخش – كارخانه     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
راموفارمین     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
سبحان دارو     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
شفا     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
شهر دارو     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
فارماشیمی     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
کار آوران طب آسیا(مکمل)     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
كارآوران طب آسیا     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
مداوا     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
مهر دارو     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
مینو     تولید شده                                                                    TABLET          CALCIUM-D TAB
سینا ویستا دارو     تولید شده                                             TABLET          HERRON CALCIUM PLUS® TAB
سینا ویستا دارو     تولید شده                                    TABLET          HERRON OSTEOEZE CALCIUM® TAB
اسپادانا     تولید شده                                    TABLET         MAGNESIUM+CALCIUM (VITALIA) TAB
اهران تجارت     تولید شده     TABLET         NUTRAVITE CALCIUM CARBONATE WITH VITAMIN D® TAB
جالینوس     تولید شده                                                TABLET         VALUPAK CALCIUM+D3® TAB
کیمیا آرا هرم     تولید شده                                                TABLET         VALUPAK CALCIUM+D3® TAB

کاوین جواهر پارس     تولید شده                     TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM (KRUGER) TAB EFFERVESCENT
پویش میعاد طب     تولید شده                               TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM (NEXX SUN LIFE) EFF TAB
تهران میلاد پرنیا     تولید شده                              TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM (NEXX SUN LIFE) EFF TAB
کیان فارمد     تولید شده                            TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM (SUN LIFE) 500MG EFF TAB
پوراطب     تولید شده                         TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM CARBONATE 500MG EFF TAB
اكسیر     تولید شده                                     TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM FORT-EXIR® EFF TAB
حكیم     تولید شده                                             TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM FORTE EFF TAB
مینو     تولید شده                                             TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM FORTE EFF TAB
شفایاب گستر وارداتی     تولید شده                          TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM SANDOZ F® 500MG EFF TAB
شفایاب گستر وارداتی     تولید شده                        TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM-C SANDOZ® 1000MG EFF TAB
تهران میلاد پرنیا     تولید شده      TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM-D3 (SUN LIFE) 1000MG+0.005MG EFF TAB
کیان فارمد     تولید شده      TABLET EFFERVESCENT     CALCIUM-D3 (SUN LIFE) 1000MG+0.005MG EFF TAB
فوریتهای داروئی یارا طب خاورمیانه     تولید شده                      TABLET EFFERVESCENT     MINOO-CALCIUM CARBONATE® EFF TAB
مینو     تولید شده                      TABLET EFFERVESCENT     MINOO-CALCIUM CARBONATE® EFF TAB
پوراطب     تولید شده                          TABLET EFFERVESCENT     SUPRAVIT CALCIUM (KENDY) EFF TAB
فوریتهای دارویی سپاکو دارو     تولید شده                            TABLET EFFERVESCENT     VITA FIZZ CALCIUM® 500MG EFF TAB
فوریتهای دارویی سپاکو دارو     تولید شده                                    TABLET EFFERVESCENT     VITA FIZZ CALCIUM-D® EFF TAB

سینا مد پارس     تولید شده                                 CAPSULE     DOXIUM® 500MG CAP
فوریتهای دارویی پیك دارو     تولید شده                     CAPSULE     DOXIUM FORTE® 500MG CAP
فوریتهای دارویی نوبین آزما     تولید شده            CAPSULE     CALCIUM DOBESILATE 500MG CAP

سینا دارو     تولید شده      AMPOULE     CALCIUM GLUCONATE 10% 10ML AMP
سینا دارو     تولید شده                        AMPOULE     CALTREX® 10% 10ML AMP
مینو     تولید شده      AMPOULE     CALCIUM GLUCONATE 10% 10ML AMP

جهان بهبود     تولید شده     PASTIL          CALCIUM PLUS VITAMIN D (SANTA) PASTIL

فارماشیمی     تولید شده     F.C. Tablet     CALCIUM-D PHARMA® TAB

آدونیس کیش     تولید شده     PEARL      LIQUI CALCIUM 6 PLUS (ANTIAGING) PEARL
پارس مد كیش     تولید شده     PEARL      LIQUI CALCIUM 6 PLUS (ANTIAGING) PEARL

ژنیان دارو     تولید شده                     Capsule(Soft Gel)      CALCIUM-D (GENEIAN) SOFTGEL CAP
افق دارو پارس(واردکننده)     تولید شده     Capsule(Soft Gel)      CALCIUM-D (SCHIFF NUTRITION) SOFT GEL CAP

ندای محیا     تولید شده      Chewing Gum           MR TUMEE CALCIUM WITH VITAMIN D® GUMEE


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

عوارض قرص d3 forte
عوارض قرص d3 forte
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *