عوارض قرص ژریویتون چیست

خواص دارویی و گیاهی

قرص ژریویتون چیست؟

تركيبات تشكيل دهنده كپسول ژریویتون

عصاره استاندارد شده جينسنگ با غلظت بالا ۴۰ ميلي گرم
دي متيل آمينو اتانل بي تارترات ۲۶ ميلي گرم
ويتامين A۴۰۰۰ واحد
ويتامين B۱ ۲ ميلي گرم
ويتامين B۲ ۲ ميلي گرم
ويتامين B۶ ۱ ميلي گرم
ويتامين B۱۲ ۱ ميكروگرم
ويتامين C ۶۰ ميكروگرم
ويتامين D واحد
ويتامين E ۱۰ ميلي گرم
نيكوتييد( PP ) ۱۵ ميلي گرم
كلسيم پانتوتنات ۱۰ ميلي گرم
روتين( Rutin) ۲۰ ميلي گرم
آهن ۱۰ ميلي گرم
كلسيم ۳/۹۰ ميلي گرم
فسفر ۷۰ ميلي گرم
فلوئور ۲/۰ ميلي گرم
مس ۱ ميلي گرم
پتاسيم ۸ ميلي گرم
منگنز ۱ ميلي گرم
منيزيم ۱۶ ميلي گرم
روي ۱ ميلي گرم
كولين، اينوزيتول، لينولئيك اسيد و لينولنيك اسيد ۶۰ ميلي گرم
خصوصيات
ژريوتيون® مكملي متشكل از چهار گروه مادة فعال است:
ـ عصاره جينسنگ
ـ دي متيل آمينواتانل بي تارترات (DMAE)
ـ ويتامين‌ها، مواد معدني، عناصر كمياب
ـ مواد مؤثر در متابوليسم چربي‌ها (كولين، اينوزيتول، لينولنيك اسيد، لينولئيك اسيد)
ژريويتون® در افراد ميانسال و جوانتر كه به دليل فعاليت‌هاي بيش از اندازه فكري و بدني دچار استرس مي‌باشند، نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
عصارة جينسنگ G۱۱۵ موجود در اين كپسول از ريشة گياهي به Panax Ginseng تهيه شده، داراي اثر محرك نسبي بر روي مغز و بدن مي‌باشد كه باعث افزايش تمركز و احتمالاً بهبود حافظه مي‌گردد. اين ماده همچنين داراي اثراتي در رفع خستگي، بيخوابي، افسردگي، كاهش استرس‌هاي فكري و جسمي مي‌باشد.
DMAE يك تركيب بهبود دهنده عملكرد مغزي خلق و خوي بسيار ضعيف است.
در اين كپسول ۲۰ نوع ويتامين، مواد معدني و عناصر كمياب، در دوز‌هايي كه مورد نياز روزانه بدن است، وجود دارد كه مي‌تواند كمبود ويتامين‌هاي ناشي از سوء‌تغذيه، سوء جذب و يا بيماري را برطرف كند.
عناصر كمياب نيز دسته‌اي از مواد معدني هستند كه به مقادير كم در بدن وجود دارند و نقش مهمي در متابوليسم بدن دارند و كمبود اين مواد باعث ايجاد اختلالاتي در پوست، مو و بطور كلي در رشد مي‌شود.
بعلاوه، اين كپسول با دارا بودن كولين، اينوزيتول، لينولئيك اسيد، لينولنيك اسيد كه داراي اثرات سينرژيستي با عصاره جينسنگ مي‌باشند در بهبود اختلالات متابوليسمي چربي‌ها موثر است و مانع تجمع كلسترين (cholesterin) در رگهاي خوني مي‌شود.موارد مصرف:
• برطرف كردن علائم عمومي ناشي از سالخوردگي شامل كاهش كارايي جسماني و فكري، خستگي و افسردگي، اختلال حافظه و فراموشي، عدم تمركز، بيخوابي، جمود ناشي از پيري، لرزش، خارش ناشي از پيري، سوء هاضمه وضعف بنيه ناشي از پيري.
• برطرف كردن علائم افسردگي، خستگي، بي‌خوابي، كاهش استرس‌هاي جسمي و فكري در افراد جوانتر
• جبران كمبود ويتامين‌ها و مواد معدني ناشي از افزايش سن، استرس، سوء تغذيه و غيره.
• به عنوان درمان كمكي درموارد افزايش چربي خون، كاهش تحمل كربوهيدارتها، مشكلات مفصلي و استخواني، دوران نقاهت (بعد از بيماري، عفونت، عمل جراحي، راديوتراپي)موارد منع مصرف و احتياط‌ها
• در صورتيكه باردار يا مايل به بارداري باشيد، حتماً قبل از استفاده از اين محصول با پزشك معالج خود مشورت نماييد.
• اين محصول را مطابق دستور پزشك يا دستور روي برچسب استفاده كنيد و هرگز بيش از مقدار توصيه شده مصرف ننماييد.
• از مصرف بيش از يك محصول حاوي ويتامين و مينرال بطور همزمان خودداري نماييد مگر با تجويز پزشك.
• مصرف اين كپسول‌ها در افراد ديابتيك، به دليل دارا نبودن شكر مناسب است ولي در برخي موارد ديابت ناشي از پيري، بدليل بهبود عدم تحمل پاتولوژيكي كربوهيدرات، دوز داروي ضد ديابت بايد تحت نظر پزشك معالج كاهش داده شود.عوارض جانبي كپسول‌ ژریویتون
با رعايت موارد ذكر شده در خصوص اين فراورده، عارضه جانبي خاصي گزارش نشده است.

مقدار مصرف كپسول‌ ژریویتون

در صورتي كه پزشك داروي ديگري تجويز نكرده باشد، ۲ كپسول روزانه به مدت ۳-۲ هفته (يك كپسول همراه صبحانه و يكي همراه ناهار). بعد از اين دوره، روزانه يك كپسول بعد از صبحانه، توصيه مي‌شود مصرف اين كپسول‌ها را به مدت چند ماه ادامه دهيد كه ممكن است بعد از يك دوره قطع شدن، مجدداً تكرار گردد.
توصيه مي‌شود كه كپسول‌ها را با مقدار كمي از مايعات مصرف نماييد. در صورتيكه بلع كپسول مشكل باشد مي‌توان آن را برش داد و محتويات آن را همراه مقداري مربا و يا عسل ميل نمود.شرايط نگهداري:
ـ در دماي كمتر از ۲۵ درجه سانتيگراد، دور از نور، رطوبت و در ظرف اصلي نگهداري نماييد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (خرید بک لینک)

قرص ژریویتون چیست؟

ترکیبات تشکیل دهنده کپسول ژریویتون

عصاره استاندارد شده جینسنگ با غلظت بالا ۴۰ میلی گرم
دی متیل آمینو اتانل بی تارترات ۲۶ میلی گرم
ویتامین A۴۰۰۰ واحد
ویتامین B۱ ۲ میلی گرم
ویتامین B۲ ۲ میلی گرم
ویتامین B۶ ۱ میلی گرم
ویتامین B۱۲ ۱ میکروگرم
ویتامین C ۶۰ میکروگرم
ویتامین D واحد
ویتامین E ۱۰ میلی گرم
نیکوتیید( PP ) ۱۵ میلی گرم
کلسیم پانتوتنات ۱۰ میلی گرم
روتین( Rutin) ۲۰ میلی گرم
آهن ۱۰ میلی گرم
کلسیم ۳/۹۰ میلی گرم
فسفر ۷۰ میلی گرم
فلوئور ۲/۰ میلی گرم
مس ۱ میلی گرم
پتاسیم ۸ میلی گرم
منگنز ۱ میلی گرم
منیزیم ۱۶ میلی گرم
روی ۱ میلی گرم
کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید و لینولنیک اسید ۶۰ میلی گرم
خصوصیات
ژریوتیون® مکملی متشکل از چهار گروه ماده فعال است:
ـ عصاره جینسنگ
ـ دی متیل آمینواتانل بی تارترات (DMAE)
ـ ویتامین‌ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب
ـ مواد مؤثر در متابولیسم چربی‌ها (کولین، اینوزیتول، لینولنیک اسید، لینولئیک اسید)
ژریویتون® در افراد میانسال و جوانتر که به دلیل فعالیت‌های بیش از اندازه فکری و بدنی دچار استرس می‌باشند، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عصاره جینسنگ G۱۱۵ موجود در این کپسول از ریشه گیاهی به Panax Ginseng تهیه شده، دارای اثر محرک نسبی بر روی مغز و بدن می‌باشد که باعث افزایش تمرکز و احتمالاً بهبود حافظه می‌گردد. این ماده همچنین دارای اثراتی در رفع خستگی، بیخوابی، افسردگی، کاهش استرس‌های فکری و جسمی می‌باشد.
DMAE یک ترکیب بهبود دهنده عملکرد مغزی خلق و خوی بسیار ضعیف است.
در این کپسول ۲۰ نوع ویتامین، مواد معدنی و عناصر کمیاب، در دوز‌هایی که مورد نیاز روزانه بدن است، وجود دارد که می‌تواند کمبود ویتامین‌های ناشی از سوء‌تغذیه، سوء جذب و یا بیماری را برطرف کند.
عناصر کمیاب نیز دسته‌ای از مواد معدنی هستند که به مقادیر کم در بدن وجود دارند و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند و کمبود این مواد باعث ایجاد اختلالاتی در پوست، مو و بطور کلی در رشد می‌شود.
بعلاوه، این کپسول با دارا بودن کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید، لینولنیک اسید که دارای اثرات سینرژیستی با عصاره جینسنگ می‌باشند در بهبود اختلالات متابولیسمی چربی‌ها موثر است و مانع تجمع کلسترین (cholesterin) در رگهای خونی می‌شود.موارد مصرف:
• برطرف کردن علائم عمومی ناشی از سالخوردگی شامل کاهش کارایی جسمانی و فکری، خستگی و افسردگی، اختلال حافظه و فراموشی، عدم تمرکز، بیخوابی، جمود ناشی از پیری، لرزش، خارش ناشی از پیری، سوء هاضمه وضعف بنیه ناشی از پیری.
• برطرف کردن علائم افسردگی، خستگی، بی‌خوابی، کاهش استرس‌های جسمی و فکری در افراد جوانتر
• جبران کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ناشی از افزایش سن، استرس، سوء تغذیه و غیره.
• به عنوان درمان کمکی درموارد افزایش چربی خون، کاهش تحمل کربوهیدارتها، مشکلات مفصلی و استخوانی، دوران نقاهت (بعد از بیماری، عفونت، عمل جراحی، رادیوتراپی)

موارد منع مصرف و احتیاط‌ها
• در صورتیکه باردار یا مایل به بارداری باشید، حتماً قبل از استفاده از این محصول با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
• این محصول را مطابق دستور پزشک یا دستور روی برچسب استفاده کنید و هرگز بیش از مقدار توصیه شده مصرف ننمایید.
• از مصرف بیش از یک محصول حاوی ویتامین و مینرال بطور همزمان خودداری نمایید مگر با تجویز پزشک.
• مصرف این کپسول‌ها در افراد دیابتیک، به دلیل دارا نبودن شکر مناسب است ولی در برخی موارد دیابت ناشی از پیری، بدلیل بهبود عدم تحمل پاتولوژیکی کربوهیدرات، دوز داروی ضد دیابت باید تحت نظر پزشک معالج کاهش داده شود.عوارض جانبی  کپسول ژریویتون

با رعایت موارد ذکر شده در خصوص این فراورده، عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.

مقدار مصرف  کپسول ژریویتون

در صورتی که پزشک داروی دیگری تجویز نکرده باشد، ۲ کپسول روزانه به مدت ۳-۲ هفته (یک کپسول همراه صبحانه و یکی همراه ناهار). بعد از این دوره، روزانه یک کپسول بعد از صبحانه، توصیه می‌شود مصرف این کپسول‌ها را به مدت چند ماه ادامه دهید که ممکن است بعد از یک دوره قطع شدن، مجدداً تکرار گردد.
توصیه می‌شود که کپسول‌ها را با مقدار کمی از مایعات مصرف نمایید. در صورتیکه بلع کپسول مشکل باشد می‌توان آن را برش داد و محتویات آن را همراه مقداری مربا و یا عسل میل نمود.

شرایط نگهداری:
ـ در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد، دور از نور، رطوبت و در ظرف اصلی نگهداری نمایید.

منبع:قرص ژریویتون چیست؟

قرص ژریویتون چیست؟

یکی از داروهایی که برای افزایش انرژی و عملکردهای ذهنی و فیزیکی و درمان خستگی های روزانه مورد استفاده قرار می گیرد قرص فارماتون می باشد. در این مطلب به بررسی اطلاعات دارویی و نکاتی در استفاده از این قرص می پردازیم.

قرص و کپسول فارماتون مکمل های طبیعی برای رفع خستگی روزانه می باشد. همچین حاوی عصاره جینسینگ و به عنوان داروی حاوی فیتو شناخته شده است. این دارو برای درمان شرایط زیادی از جمله خستگی روزانه و استرس مورد استفاده قرار می گیرد در این مطلب به طور جامع اطلاعات قرص فارماتون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فارماتون یک مکمل غذایی می باشد که حاوی ترکیباتی است که در رفع خستگی و کاهش استرس و پیشگیری از شرایط ذهنی و فیزیکی ایجاد شده در اثر سن، بیماری یا رژیم غذایی ناسب موثر می باشد. این دارو برای تمام رده های سنی افراد میانسال، ورزشکاران، کودکان، زنان حامله و زنان تحت مراقبت های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. بدون مشورت با پزشک این دارو را به کودکان ندهید. تا پایان با بررسی موارد کاربرد و عوارض قرص فارماتون همراه ما باشید.

  

فارماتون برای بهبود توانایی های فیزیکی و کمک به بدن برای مقابله با خستگی و فرسودگی ایجاد شده بر اثر استرس مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره جینسینگ بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و باعث به حداقل رسیدن استرس و فشار فیزیکی و ذهنی می گردد و همچنین تاثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی فرد دارد. قرص فارماتون حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی از جمله ویتامین A ,B1, B2, B6, B12, C, C, E, D، نیاسین، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک و عصاره جینسینگ می باشد که روزانه باید یک تا دو کپسول یا قرص قبل و یا بعد از غذا مصرف گردد.

مواد اولیه موجود در مکمل فارماتون عصاره جینسینگ می باشد. جینسینگ از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و به افزایش سطح انرژی کمک می کند. این قرص همچنین حاوی ویتامین D، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، ویتامین A, E, B اسید فولیک، تیامین، ویتامین B6, B12 می باشد. برای رفع دوره های کوتاه مدت خستگی روزانه در یک زندگی شلوغ و گیج کننده مورد استفاده قرار می گیرند. علایم خستگی روانه شامل دوره های موقت فرسودگی، خستگی و احساس ضعف یا نبود سرزندگی و انرژی می باشند. در پیشگیری و درمان علایم ایجاد شده بر اثر رژیم غذایی تعادل موثر می باشد. همچنین قرص های فارماتون عملکرد ذهنی، فیزیکی و فرآیند سوخت و ساز را با استفاده از ترکیب جینسینگ، ویتامین ها و مواد معدنی افزایش می دهد. با کاهش خستگی و افزایش عملکردهای ذهنی و فیزیکی در طول روز خستگی روزانه را درمان می کنند. در صورت مصرف منظم آن ها باید تاثیرات آن را در طی هفته های کمی مشاهده کنید. با کاهش خستگی و فرسودگی سطوح انرژی را حفظ و مدیریت می کند و در نتیجه باعث افزایش تمرکز ذهن و عملکردهای فیزیکی می شود. این قرص ها فواید زیادی در زمینه های شخصی و حرفه ای دارد.

برای کسب اطلاعات برچسب روی بسته قرص را بخوانید. افراد بزرگسال هر روز یک کپسول فارماتون را قبل و یا بعد از غذا باید مصرف کنند. ابتدا از این قرص بری 4 هفته استفاده کنید پس از درمان 4 هفته ای اگر احساس کردید حال شما بهتر شده است می توانید به استفاده از قرص فارماتون برای از 12 هفته ادامه دهید. پس از 12 هفته در صورت تمایل استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید. دکتر علایم شما را مورد بررسی قرار خواهد داد. این کپسول فارماتون را هرگز به کودکان ندهید و آن ها در ظروفی در بسته و محکم قرار داده و دمای محل نگاهداری از 25 درجه نباشد.

استفاده از قرص های فارماتون می تواند عوارض جانبی مثل مشکلات در خواب، خارش پوست، سردرد، سرگیجه یا مشکلات گوارشی مثل اسهال، حالت تهوع، استفراغ و دردهای شکمی را به همراه داشته باشد. اگر به اختلالات کبدی، یا هر گونه مشکل گوارشی یا جذب گلوکز یا گالاکتوز، اختلالات ذخیره سازی آهن مثل هموکروماتوز، غلظت بالای کلسیم، ویتامین A,D در خون خود مبتلا هستید نباید از فارماتون استفاده کنید. از آنجا که فارماتون ممکن است حاوی روغن بادام یا سویا و لاکتوز باشد بنابراین اگر به هریک از این مواد حساسیت دارید نباید از فارماتون استفاده نمایید.

هرگز بیش از دوز مصرفی بیان شده در بالا استفاده نکنید زیرا ممکن است خطرناک باشد. این قرص ها حاوی ویتامین A می باشند. اگر حامله هستید یا قصد حاملگی دارید یا در حال شیردهی می باشید از این دارو استفاده نکنید. این دارو برای زنان و مردان مسن و بالغ مناسب می باشد هرگز به کودکان این دارو را ندهید. اگر شرایط پزشکی دارید یا از دیگر داروها یا درمان مکمل استفاده می کنید و یا اگر علایم شما مدت زمان بیشتری بطول انجامید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید. اگر دارای حساسیت ها می باشید پزشک خود را در جریان قرار دهید. تمام داروها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. افراد زیر 16 سال نباید از این دارو استفاده کنند. اگر از داروهای رقیق کننده خون مثل لودوپا، تتراسایکلین یا داکسی سایکلین یا ویتامین ها و مکمل های معدنی استفاده می کنید این دارو را مصرف نکنید.

این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما در رابطه با کپسول و قرص فارماتون جمع آوری و ترجمه گشته است. برای استفاده از این دارو قبل از آن حتما با پزشک مشورت نموده و برچسب روی جعبه دارو را بخوانید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



دروازه هند ، یادگاری از آمدن و رفتن استعمار


برای انجام جراحی زیبایی به کدام دکترها اعتماد کنیم؟


باغ ادویه گرمسیری پنانگ، جزیره ای رویایی در مالزی


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک





در این مطلب با کپسول ژریویتون کاتالنت و موارد مصرف این محصول ایتالیایی و همچنین نحوه مصرف، ترکیبات، عوارض جانبی و شرایط نگهداری این دارو آشنا خواهید شد.

یکی از داروهای که می تواند میزان استرس های جسمی و فکری افراد جوان را کاهش دهد و در نتیجه از علائم ناشی از سالمندی پیشگیری کند، کپسول ژریویتون کاتالنت می باشد. که در ادامه این مقاله مزایای درمانی و عوارض این قرص ضد استرس ارائه گردیده است.

ژریویتون کاتالنت (Catalent Geriviton) عرضه شده شرکت ایتالیایی کاتالنت می باشد، که هر جعبه از این محصول محتوای ۳۰ عدد کپسول ژریویتون است.

چنانچه پزشک داروی دیگری را تجویز نکرده باشد، به مدت زمان دو تا سه هفته هر روز ۱ عدد کپسول ژریویتون کاتالنت به همراه صبحانه و ۱ عدد به همراه ناهار مصرف گردد. پس از این دوره تنها ۱ عدد کپسول بعد از صرف صبحانه مصرف شود.

کپسول ژریویتون در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد و به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری کنید.

اگرچه کپسول ژریویتون کاتالنت دارای عارضه خاضی نمی باشذ اما توجه داشته باشید که استفاده از هر دارویی باید با تجویز پزشک صورت گیرد. و از استفاده خودسرانه داروی ژریویتون بپرهیزید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



دروازه هند ، یادگاری از آمدن و رفتن استعمار


برای انجام جراحی زیبایی به کدام دکترها اعتماد کنیم؟


باغ ادویه گرمسیری پنانگ، جزیره ای رویایی در مالزی


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک






We’re sorry,

We apologize for the inconvenience.
Please try clicking your browsers ‘back’ button or try reloading the home page.

.




خانه

موبایل

مکمل‌های مشخصی می‌توانند سلامتی را بهبود ببخشند

 

 ۷ مکمل خطرناک که باید درباره‌ی آن بدانیداز محدودیت‌های مصرف مکمل‌های معروف پیش از مصرف آگاه شوید. تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها به‌طور روزانه مکمل‌های گیاهی یا مربوط به رژیم غذایی مصرف می‌کنند و مصرف این محصولات که بدون تجویز پزشک دریافت می‌شوند، بسیار پررونق است.

 

مکمل‌های مشخصی می‌تواند سلامتتان را بهبود ببخشد اما سایر مکمل‌ها و ویتامین ها می‌تواند بی‌اثر و حتی مضر باشند. دکتر جان مانسون، رییس بخش پزشکی پیشگیری در بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون، هشدار می‌دهد که «خریدار آگاهی» باشید. دکتر مانسون می‌گوید: بسیاری از ویتامین و مکمل‌های موجود در بازار به دقت مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند. بنابراین اندکی از مکمل ها مفید هستند. او اضافه می‌کند که بسیاری از ادعاها مبنی بر سالم بودن آن‌ها بی‌اساس است.

 

7 مکملی که باید با احتیاط مصرف شوند عبارتند از:

 

مصرف بیش از حد کلسیم می تواند سبب بروز مشکلاتی شود

 

کلسیم:

* مقادیر اضافی کلسیم در رگ ها ته‌ نشین می‌شود.کلسیم برای تقویت استخوان‌ها و سلامت قلب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما مصرف زیاد آن مضر است. دکتر دنیس میلستین، مدیر پزشکی در کلینیک مایو در اسکاتلند، آریزونا می‌گوید، حتی‌الامکان کلسیم را از رژیم غذاییتان دریافت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بهتر است کلسیم همراه غذا جذب شود. انستیتوی ملی سلامت، روزانه ۱۰۰۰میلی‌گرم کلسیم برای زنان ۱۹ تا ۵۰سال و ۱۲۰۰میلی‌گرم کلسیم برای زنان ۵۱ ساله و مسن‌تر پیشنهاد می‌کند. هر ۱۲۰ گرم ماست شامل ۲۰۷ میلی گرم کلسیم یعنی یک پنجم از مقدار پیشنهادی در روز می‌باشد. دیگر منابع سرشار از کلسیم عبارتند از شیر، پنیر، غلات غنی شده و آبمیوه.کمبود کلسیم یا نقص کلسیم در خون به‌وسیله آزمایش معمولی خون ممکن است قابل تشخیص باشد. اگر مقدار کلسیم خونتان کم است، ممکن است پزشکتان مکمل کلسیم تجویز کند.با این حال، مصرف بیش از حد کلسیم یعنی بیش از ۲۵۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان بین۱۹ تا ۵۰ سال و بیش از ۲۰۰۰میلی گرم در روز برای افراد بالای ۵۱ سال، می‌تواند منجر به مشکلاتی شود. براساس اعلان کلینیک کلولند، محققان بر این باورند که بدون مصرف ویتامین D کافی که به جذب کلسیم کمک می‌کند، مقادیر اضافی کلسیم به جای استخوانها در شریان‌ها باقی می‌ماند.

 

مولتی‌ویتامین‌ها:

* هیچ جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد.بسیاری از مردم بر این باورند که به مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی را از رژیم غذایشان دریافت نمی‌کنند. با این حال، هنوز سودمندی کامل مکمل‌ها در هاله‌ای از ابهام است.مطالعات منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۱ در مجله پزشکی داخلی بر اساس بررسی اطلاعات به دست آمده از ۴۰۰۰۰ زن بالای ۱۹ سال بود. با کمال تعجب محققان دریافتند که به طور متوسط خطر مرگ زنانی که مکمل‌ دریافت کردند در مقایسه با زنانی که مکمل مصرف نکردند، افزایش یافت. مولتی‌ویتامین‌ها در برابر سرطان‌های رایج، بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ کم تاثیر یا بی‌تاثیر بودند.

با این‌حال، مطالعات اخیر حاکی از فواید مصرف مولتی‌ویتامین‌هاست. نتایج مطالعه‌ای که در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ در مجله‌ی تغذیه به چاپ رسید بیش از ۸۰۰۰ مرد و زن بالای ۴۰ سال را بررسی نمود و دریافت زنانی که به مدت ۳ سال یا مولتی‌ویتامین‌ مصرف کرده‌اند، کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند.مصرف ویتامین‌های دوران بارداری به همراه اسید فولیک، که به جلوگیری از نقائص در هنگام تولد کمک می‌کند، به زنان باردار اکیدا توصیه شده است. اگر به سندرم سوء جذب مبتلا باشید، شرایطی که بدن نمی‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی را به طور کامل جذب کند، ممکن است پزشکتان مولتی‌ویتامین‌ تجویز کند. اما مانسون معتقد است برای افراد سالم، یک مکمل هرگز نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی سالم باشد.

 

مکمل روغن ماهی:

* ماهی یا بذر کتان را جایگزین کنید.روغن ماهی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به‌ عنوان غذایی برای کاهش بیماری‌های قلبی معرفی شده است. هر چند که، شواهد دال بر آن است که مکمل‌های روغن ماهی فواید شبه‌برانگیزی برای قلب دارند. در مطالعه‌ای که در می ۲۰۱۳ در نشریه‌ی پزشکی به چاپ رسید، به طور روزانه و به مدت ۵ سال به ۶۰۰۰ نفر با خطر بالای بیماری‌های قلبی و عروقی، ۱۰۰۰ میلی‌گرم مکمل امگا ۳ دادند. با این وجود، در پایان تحقیق شرایط گروهی که در خطر ابتلا به مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بودند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که دارونما مصرف کردند، چندان بهتر نبود.

پزشکان معتقدند که بهترین راه دریافت امگا ۳ از طریق غذا می‌باشد. بر طبق نظرات کلینیک مایو، به نظر می‌رسد مصرف ماهی‌ها، که غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، نسبت به خوردن مکمل‌ها، برای سلامت قلب مفیدتر است. راهنمای رژیم غذایی انجمن قلب امریکا خوردن دو وعده ماهی در هفته را توصیه می‌کند.این انجمن خوردن یک گرم امگا ۳ در روز را برای بیماران قلبی توصیه می‌کند. چنانچه تری‌گلیسیرید بالایی دارید، ۲ تا ۴ گرم در قالب مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک توصیه می‌شود. منابع دیگر امگا ۳ در کنار روغن ماهی عبارتند از بذر کتان، گردو و آواکادو.

 

خطر ابتلا به سنگ کلیه در زنان یائسه که روزانه مکمل‌ ویتامین D و کلسیم مصرف می‌کنند زیاد است

 

ویتامین D:

* مقدار زیاد ویتامین D می‌تواند به کلیه‌ها ‌آسیب برساند.ویتامین D جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد و مصرف آن به انداره‌ی کافی موجب سلامتی و تندرستی می‌شود. مکمل‌های ویتامینD بسیار محبوبند، موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های استخوان مانند پوکی استخوان می‌شود. اما در بسیاری از موارد، زنان سالمی که پس از یائسگی نیز مقدار کمی مکمل ویتامین D (حدود ۴۰۰ واحد بین‌المللی، IU) مصرف می‌کنند در حقیقت ابدا به آنها نیازی ندارند.

مانسون اذعان می‌دارد که شواهد دال بر آن است که اشتیاق برای مصرف مکمل‌های ویتامین D در حجم بالا بسیار دیده می‌شود. به گفته‌ی مانسون، مصرف زیاد این ویتامین به شکل مکمل‌های مغذی ضرورتی ندارد. پس از بررسی شواهد، مشخص شد که چنانچه زنان سالم مقادیر کمی ویتامین D مصرف ‌کنند، لزوما مانع از شکستگی استخوان آنها نمی‌شود.

دیدگاه‌ها متفاوتی در ارتباط با میزان مصرف این ویتامین برای زنانی بالای ۶۵ سال، زنانی که از کمبود ویتامین D رنج می‌برند یا سابقه افتادن یا پوکی استخوان دارند، وجود دارد. به گفته‌ی انستیتو پزشکی، برای آن‌ها تجویز مکمل‌های ویتامین D توسط پزشک مفید است.

کلینیک کلیولند اشاره می‌کند، یکی از خطرات مصرف زیاد ویتامین D در افراد سالم این است که چنانچه سطح ویتامین D خون از ۱۰۰ نانوگرم در هر میلی‌لیتر (نانو گرم به میلی‌لیتر) شود، موجب جذب کلسیم اضافی از سوی بدن و در نتیجه سنگ کلیه ‌شود. نتایج منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در ایالت متحده نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سنگ کلیه در زنان یائسه که روزانه مکمل‌های ویتامین D و کلسیم مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که دارونما می‌خورند، ۱۷٪ است. به گزارش انستیوی پزشکی، ویتامین D توصیه شده در روز برای افراد ۱ تا ۷۰ ساله ۶۰۰ واحد و برای افراد ۷۱ ساله و مسن‌تر ۸۰۰ واحد می‌باشد که از غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، شیر، قارچ و غلات غنی شده در رژیم غذایی روزانه تامین می‌شود.

 

داروی گیاهی St. john`s wort :

* از تداخلات دارویی اجتناب کنید.این داروی گیاهی اغلب به شکل چای و یا در کپسول برای درمان افسردگی‌های خفیف، اضطراب و اختلالات خواب استفاده می‌شود. اگرچه برخی از مطالعات حاکی از آن است که این دارو در درمان افسردگی خفیف موثر بوده، اما مطالعه‌ای گسترده در سال ۲۰۱۱ که از سوی انستیتوی ملی بهداشت روان صورت پذیرفت، به این نتیجه رسید که درمان گیاهی نسبت به دارونماها در کاهش نشانه‌های افسردگی خفیف بهتر عمل نمی‌کنند.

محققان اذعان دارند که بهبود نشانه‌های افسردگی در نتیجه‌ی مصرف St. john wort ممکن است تاثیرات مشابهی با دارونماها داشته باشد. انجمن سلامت امریکا گزارش می‌دهد که باورهای بیماران، بیش از اینکه در حقیقت چه چیزی مصرف می‌کنند، درمورد اینکه آنها دارونما می‌خورند یا داروی گیاهی بر افسردگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. اما، دکتر میلستین می‌گوید : بزرگترین مشکل در مورد St. john wort تداخل دارویی آن با داروهای دیگر است.

طبق مطالعه‌ای در که جولای ۲۰۱۴ در مجله‌ی پزشکی مکمل‌ها و جایگزین‌ها آورده شد، در ۲۸٪ از مواردی که St. john wort تجویز شده بود بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ بوده، که به طرز خطرناکی با داروی ضد افسردگی و یا ضد اضطراب، داروهای استاتین و یا قرص های ضد بارداری همراه شده بود.خوردن این داروی گیاهی می‌تواند تاثیر داروهای دیگر را کاهش دهد، از آن جمله قرص‌های کنترل بارداری. آنچه در ارتباط با این دارو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توجه به این نکته است که پیش از مصرف St. john wort درمورد اثرات این دارو مطالعه نمائید و با پزشک خود مشورت کنید.

 

Kava-Kava :

* عوارض جانبی آن می‌تواند به کبد آسیب برسانداین گیاه از ریشه‌ی گیاه Piper methysticum گرفته شده است و به صورت قرص برای درمان اضطراب و بی‌خوابی با نتایج مختلف عرضه می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی متخصصان در سال ۲۰۱۰ مشخص شد آن دسته از داروها‌ی گیاهی که حاوی kava-kava هستند، نقش مهمی در درمان بی‌خوابی ایفا می‌کنند. نتایجی به دست آمده از دهه‌‌های ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ نشان داد، این گیاه می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و کیفیت خواب را در بیمارانی که از بی‌خوابی و بی‌قراری رنج می‌برند، بهبود می‌بخشد.با این حال، kava-kava می‌تواند عوارض جانبی بسیار جدی داشته باشد. براساس یافته‌ها از‌ کتابخانه ملی پزشکی ایالت متحده، محصولاتی که عنوان kava دارند به شکل بالینی با آسیب کبدی حاد که حتی می‌تواند بسیار سخت و کشنده باشد، مرتبط است.

در ماه مارس سال ۲۰۰۲، سازمان غذا و داروی ایالات متحده‌ی درباره‌ی خطرات عوارض جانبی kava-kava بر کبد هشدار داد، که موجب شد مرکز ملی سلامت، تمام مطالعات روی مکمل‌ها را به حالت تعلیق درآورد. Kava-kava با اسپاسم‌های غیر طبیعی ماهیچه‌ای همراه است و با تعداد زیادی از داروها، از جمله داروهای ضد تشنج، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای مبتلایان به بیماری پارکینسون واکنش منفی از خود نشان می‌دهد.

 

مکمل سویا:

* مراقب استروژن باشید.توفو، tempeh و شیر سویا همگی منابع سرشاری از پروتئین، فیبر و برخی مواد معدنی هستند. همچنین برخی از زنان سویا را به شکل مکمل برای تسکین نشانه‌های یائسگی مصرف می‌کنند. با این حال، نگرانی‌ها درمورد مکمل‌های سویا افزایش یافته است، زیرا مطالعات نشان داده از آنجایی که حاوی استروژن هستند، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهند. انجمن سرطان امریکا اشاره می‌کند که تحقیق روی سویا و سرطان بسیار پیچیده، بحث بر انگیز و در حال پیشرفت است.میلستین می‌گوید: چنانچه درمورد سرطان سینه نگران هستید، از مکمل‌های سویا و پروتئین‌های حاوی سویا پرهیز نمائید. اما جذب سویا از غذاها نگران کننده‌ به نظر نمی‌رسد.

منبع : healthmag.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *