عوارض قرص سیپروهپتادین در کودکان

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض قرص سیپروهپتادین در کودکان

پوزیشن مناسب برای خوابیدن پس از زایمان سزارین چگونه است؟ زایمان، بدن شما را در معرض آسیب های زیادی قرار می ­دهد، که منجر به خستگی می ‌شود

بیماری آسم چیست؟ در مورد خطرات و عوارض بیماری آسم چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید چه روش های درمانی برای آن وجود دارد؟ آسم یکی از شایع

آیا می دانستید که بیخوابی مشکلی رایج است که بیش از ۸۰ درصد از زنان در طول بارداری به آن مبتلا می شوند؟ بی خوابی به علت تغییرات

در مورد تب هموراژیک کریمه کنگو چه می دانید؟ تب همولارژیک ویروسی (VHF) یک بیماری ناشی از ویروس های متعلق به چندیدن مجموعه مجزا است. تاثیر این بیماری

زغال فعال نوع متخلخلی از زغال با سطح بسیار بزرگی است که با بسیاری از سموم واکنش می دهد. زغال فعال در ابتدا به عنوان درمانی در برابر

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

قرص سیپروهپتادین یک داروی ضد حساسیت هست که یکی از عوارض آن چاقی می باشد. بنابر این ممکن است فرد دچار مشکلات دیگر یا سایر عوارض این دارو هم بشود.

اگر لاغر هستید و کم غذا یک دلیل منطقی برای آن وجود دارد. ضمن اینکه اثرات داروی سیپروهپتادین موقت می باشد و به محض قطع شدن وزن دریافت شده بر میگردد. در زیر به سایر مشخصات این دارو توجه کنید. این اطلاعات از سایت داروسازی امین تهیه شده است.


سيپروهپتادين براي درمان آلرژي ناشي از تب يونجه، كهير و كهير غول آسا، كهير ناشي از سرما و ميگرن استفاده شده است.

عوارض قرص سیپروهپتادین در کودکان


اين دارو آنتاگونيست گيرنده هاي H1 و سروتونيني می باشد.


سيپروهپتادين به خوبي از دستگاه گوارش جذب میگردد. اثر آن 6-15 دقيقه پس از مصرف خوراكي ظاهر می گردد. دفع آن كليوي و اغلب به صورت متابوليت طي 24 ساعت صورت ميگيرد.




عوارض شايع اين دارو خشكي دهان، تاري ديد،خواب آلودگي، غليظ شدن ترشحات نايژه و افزايش وزن مي باشند.


مصرف همزمان قرص سیپروهپتادین با مضعف هاي CNS ممكن است اثرات مضعف آن را افزايش دهد. استفاده همزمان اين دارو با داروهاي آنتي كلينرژيك اثرات جانبي آن را تشديد میکند. مصرف همزمان داروهاي سمي براي گوش مانند ساليسيلات ها و وانكومايسين با اين دارو ممكن است اثر سمي آنها بر گوش از جمله وزوز گوش و سرگيجه را بپوشاند.



بزرگسالان: در درمان آلرژي مقدار 4 ميليگرم 4-3 بار در روز و حداكثــر mg/day 32 مصرف میشود. در ميگرن 4 ميليگرم تجويز كه درصورت نياز پس از نيم ساعت تكرار می شود. مقدار مصرف نگهدارنده آن 4 ميليگرم هر 6-4 ساعت است.

كودكان:در كودكان 6-2 سال، 2 ميليگرم 3-2 بار در روز و حداكثرmg/day 12 مصرف می شود.


کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.



تهیه و گردآوری مجله دلگرم


جهان باورصاد


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

‎سیپروهپتارین چیست؟
‎سیپروهپتارین متعلق به دسته داروهای ضد حساسیت خواب آور و یا آنتی هیستامین ها می باشد. این دارو به عنوان تسکین دهنده ی علائم حساسیت ها از جمله تب یونجه و برخی حساسیت های پوستی کاربرد دارد.
‎مواجهه با موادی مانند گرده ی گیاهان، پر و خز حیوانات، گرد و خاک خانگی یا نیش حشرات در بدن برخی افراد منجر به تولید ماده ای شیمیایی به هیستامین می شود. حضور هیستامین در بدن منجر به ظهور علائم حساسیت از جمله لکه های قرمز و خارش دار پوستی، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی و می شود. سیپروهپتارین با جلوگیری از تاثیر هیستامین به تسکین علائم حساسیت کمک می نماید.
‎اما امروز مصرف سیپروهپتارین به عنوان محرک اشتها جهت افزایش وزن خصوصا در کودکان رایج می باشد. البته این کاربرد سیپروهپتارین بصورت آزمایشی می باشد و بطور کامل مورد تایید نیست. سایر داروهای آنتی هیستامین نیز دارای خاصیت افزایش اشتها هستند ولی سیپروهپتادین بطور شاخص برای افزایش اشتها کاربرد دارد. کلا یکی از عوارض آنتی هیستامین ها در دراز مدت افزایش وزن است که برای همه داروهای این دسته وجود دارد و سیپروهپتادین اثرات افزایش اشتهای بیشتری نسبت به سایر داروهای این گروه دارد.
‎مصرف این دارو در موارد دیگری از جمله سردرد های فصلی در کودکان و گرفتگی های ناشی از آسیب های نخاعی در حال مطالعه است.

‎پیش از شروع مصرف سیپروهپتارین 
‎-در صورت بارداری یا قصد بارداری و شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.
‎-در صورت سابقه یا ابتلا به هرگونه اختلال کبدی یا کلیوی اختلال در دفع ادرار و مشکل پروستات، صرع و بیماری خونی پزشک خود را در جریان قرار دهید.
‎-در صورتی که مبتلا به بیماری چشمی گلوکوم (افزایش فشار چشمی) می باشید، پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-در صورتی که سابقه ی زخم معده یا انسداد روده دارید پیش از شروع مصرف این دارو حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
‎-لیست کاملی از دارو های معرف (حتی داروهای بدون نسخه و گیاهی) خود را در اختیار داروساز خود قرار دهید تا از بروز تداخلات نا خواسته ی دارویی جلوگیری نمایید.
‎-در صورت سابقه ی حساسیت به این دارو یا سایر داروهای ضد حساسیت، به پزشک خود اطلاع دهید

‎نحوه ی صحیح مصرف سیپروهپتارین
‎-دارو را خصوصا برای کودکان طبق دستور توصیه شده توسط پزشک یا داروساز مصرف نمایید. برای کودکان معمولا یک قرص ۴ میلی گرم حداکثر تا ۳ مرتبه در روز توصیه می شود.
‎برای کودکان ۷ تا ۱۴ سال قرص ۴ میلی گرم ۲ تا ۳ بار در روز (هر ۸-۱۲ ساعت) و برای کودکان ۲ تا ۶ سال نصف قرص ۴ میلی گرم (۲ میلی گرم) ۲ تا ۳ بار در روز توصیه می شود.
‎برای افزایش اشتها در کودکان بالای ۱۳ سال با ۲ میلی گرم ۴ مرتبه در روز به مدت یک هفته آغاز و پس از آن می توان تا ۴ میلی گرم ۴ بار در روز افزایش داد.
‎با این حال نحوه ی صحیح مصرف را با توجه به شرایط و سن فرد، از داروساز یا پزشک خود بپرسید.
‎-این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را در هر زمانی با یک لیوان آب مصرف نمایید.
‎-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، نوبت فراموش شده را نیازی نیست مصرف کنید و نوبت بعدی را در زمان خودش مصرف نمایید و از دو برابر کردن مقدار مصرف در یک نوبت بپرهیزید.
‎-می توانید مصرف دارو را زمانی که علائم حساسیت برطرف گردید، قطع نمایید.

‎توصیه های داروی سیپروهپتادین
‎-در صورتی که از دارو های خواب آور یا آرام بخش استفاده می نمایید مصرف این دارو می تواند عوارض خواب آلودگی و گیجی را تشدید نماید.
‎-در صورتی مصرف دارو های ضد افسردگی مانند ایزوکربوکسازید، فنلزین یا ترانیل سیپرومین یا دارو های ضد پارکینسون مانند سلژیلین و راساژیلین در ۱۴ روز اخیر از مصرف سیپروهپتارین خودداری نمایید زیرا مصرف این دارو حداقل تا ۱۴ روز پس از قطع دارو های برده ممنوع می باشد و در صورت مصرف ممکن است فشار خون در حد خطرناکی افزایش یابد.
‎-در صورتی که تمایل دارید از این دارو جهت افزایش اشتها در کودکان استفاده کنید باید توجه داشته باشید که بد اشتهایی و کم وزنی در کودکان علل متفاوتی که باید توسط متخصص بررسی گردد. لذا مصرف خودسرانه ی این دارو برای این مورد توصیه نمی شود. همچنین در صورتی که رشد کودک از لحاظ قد و وزن بر روی منحنی های سنجش رشد که توسط پزشک بررسی می گردد در محدوده ی طبیعی باشد، نیاز به افزایش اشتها و وزن نمی باشد.

‎عوارض جانبی سیپروهپتارین
‎-احساس خستگی، خواب آلودگی و تاری دید پس از مصرف این دارو ایجاد می شود بنابراین تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به احتیاط و هوشیاری دارند، خودداری نمایید.
‎-مصرف همزمان این دارو همراه با فرآورده های الکلی، عوارض آرام بخشی و خواب آلودگی آن را تشدید می کند لذا در مدت درمان با این دارو مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری نمایید.
‎-سردرد می تواند از عوارض جانبی این دارو باشد. جهت برطرف کردن آن مایعات به مقدار کافی استفاده نمایید و از داروساز خود در رابطه با داروی ضد درد مناسب با شرایط تان مشاوره بگیرید. در صورتی که سردرد ادامه دار و شدید تر شد، به پزشک مراجعه نمایید.
‎-در صورت احساس ناراحتی در دفع ادرار، با پزشک خود صحبت کنید.
‎-در صورت خشکی دهان، می توانید از مصرف آبنبات یا آدامس های فاقد قند استفاده کنید.
-افزایش اشتها جزء عوارض سیپروهپتادین است
-کاهش حافظه در مصرف دراز مدت سیپروهپتادین گزارش شده است

عوارض قرص سیپروهپتادین در کودکان

Reference: www.drugs.com
Reference: www.webmd.com
Reference:www.ncbi.nlm.nih.gov

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *