عوارض قرص سرترالین در دوران بارداری

بررسی اطلاعات آنلاین و گزارشاتی که در زمینه امنیت در دوران بارداری است ممکن است شما را گیج کند.

این مسأله مدت‌ها مورد بحث بوده است. نتایج برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف داروهای ضد افسردگی برای نوزادِ درون رحم می‌تواند خطرناک باشد. پژوهش‌های دیگری می‌گویند خطرات بسیار ناچیز هستند و در صورتِ عدم درمان افسردگی، مادر و کودک در معرض تهدید بزرگ‌تری قرار می‌گیرند.

دکتر جنیفر پین، مدیرِ مرکز اختلالات خلقی زنان در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: «برخی معتقدند دارو‌های ضد افسردگی جزء داروهای تجملی محسوب می‌شوند و زنان باید بهتر عمل کنند و بدون مصرف دارو، دوران بارداری خود را بگذرانند. اکثر مردم درک نمی‌کنند که افسردگی می‌تواند به شکل قابل توجهی مادر و کودک را تهدید کند.»

اکثر زنان باردار از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند

میلیون‌ها زن باردار تحت تأثیر افسردگی هستند. این امر به علت ایجاد تغییر در مواد شیمیاییِ ارتقاء خلق‌و‌خو در مغز است. استفاده از داروهای ضد افسردگی می‌تواند تا حدی به ایجاد تعادل در این مواد شیمیایی کمک کند.عوارض قرص سرترالین در دوران بارداری

دکتر Krista Huybrechts، استادیار پزشکی در بریگهام و بیمارستان زنان گفت: «تقریباً حدود 1 زن از هر 1 زن در طول بارداری از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کند.» او در این زمینه پژوهش‌هایی دارد، این مقاله نیز از پژوهش های اوست.

استفاده از چنین دارو‌هایی توسط زنان باردار در دو دهه اخیر افزایش یافته است. یکی از انواع داروها، به ِ مهار‌کننده‌ی بازجذبِ انتخابی سرتونین (SSRIs)، در حال حاضر جزءِ 2 دارویی است که بیشترین تجویز را در دوران بارداری داشته‌اند. طبق تفسیرِ اخیر در مجله بیماری‌های عصبی و روانی، در سال 1998 هیچ یک از داروهای ضد افسردگی در این فهرست قرار نداشت. علی‌رغم گستردگی در مصرف، در مورد خطرات مصرف دارو محدودیت‌هایی وجود دارد. این امر بدین علت است که زنان باردار به طور معمول در آزمایشاتِ ایمنی در نظر گرفته نمی‌شوند و از این زمایشات کنار گذاشته می‌شوند.

دکتر سیوبهان دولان، مشاور پزشکی و زنان و زایمان در March of Dimes گفت: «این امر یک معضلِ اخلاقی است. ما درک می کنیم که چرا زنان باردار از آزمایشات پزشکی حذف می‌شوند اما برای مشاوره دادن به آنها، اطلاعات لازم در اختیار نداریم. بنابراین آیا واقعاً ما در حال کمک به آنها هستیم؟»

چگونه مقالات مرتبط با این موضوع را بخوانیم؟

قبل از اینکه خطرات بالقوه‌ی داروهای ضد افسردگی در طول بارداری را بررسی کنید، مهم است بدانید چگونه اطلاعات حاصل از پژوهش ها را باید تفسیر کنید. اخبار منفی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، همیشه سریع‌‌تر پخش می‌شوند. در ابتدا بررسی کنید که آیا پژوهشگران، سایرِ شرایط مرتبط با سلامت مانند سیگار کشیدن و چاقی را در نظر گرفته‌اند؟ این عوامل نیز می‌توانند بر نتایج تأثیرگذار باشند.

دکتر دولان معتقد است: «زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند با زنانی که مصرف نمی‌کنند متفاوت هستند. عوامل خطر دیگری نیز در آنها وجود دارد که منجر به مشکلاتی در طول بارداری می‌شود. پس آیا بیماری روانی یا دارویی خاص منجر به این خطرات می‌شود؟»

خطرات گزارش‌شده برای نوزادان

در بین خطراتِ مصرف داروهای ضد افسردگی در طول بارداری که عموم، از آنها اطلاع دارند می‌توان به پرفشاری مداومِ خون ریوی در نوزاد (PPHN) اشاره کرد. این بیماری می‌تواند زندگی فرد را مورد تهدید قرار دهد. نوزادِ مبتلا به این بیماری، دچارِ فشار خون بالا در ریه‌ها می‌شود که باعثِ مشکلات تنفسی شدید خواهد شد.

در سال 26، دانشمندان در ابتدا این بیماری را به استفاده از SSRIs ربط دادند و FDA در مورد آن هشدار داد. 5 سال بعد و بعد از اعلام نتایجِ متناقض از 5 مطالعه‌ی دیگر، FDA تجدید نظر کرد و اعلام داشت: «برای نتیجه‌گیری درباره‌ی وجود ارتباط بین استفاده از SSRI در بارداری با PPHN هنوز زود است.»

از آن زمان به بعد، تعداد انگشت‌شماری پژوهش به این نتیجه رسیدند که خطرِ استفاده از SSRI برای زنان باردار، قابل توجه است و از نظر آماری معنادار محسوب می‌شود.

Huybrechts، همکار نویسنده در پژوهش حاضر بیان داشت: «نتایج پژوهش ما نشان می‌دهد مصرف دارو‌های ضد افسردگی در طول بارداری ایمن است و ما در نتایج خود، افزایش خطرِ ابتلا به PPHN را مشاهده نکردیم.»

نگرانی دیگر برای زنانی که در آینده فرزند‌دار می‌شوند و داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنند، احتمالِ ایجاد نقص قلبی در کودکان است. در سال 25، FDA هشدار داد که مصرف پاروکتسین (Paxil) باعثِ ایجاد حفره و دیگر مشکلات ساختاری در قلب نوزاد می‌شود. البته مطالعه‌ای که در سال گذشته منتشر شده است، این خطر را تأیید نمی‌کند.

حدود 3 نوزاد از هر 1 نوزادی که مادرانشان داروی SSRI مصرف می کردند، به صورت موقت به سندروم انطباق ضعیف نوزاد مبتلا شدند.

نشانه های این سندروم عبارتند از:

با این حال، حداقل در یک مطالعه، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که این اثرات در کودکان طولانی‌مدت نیستند.

دلایلی برای مصرف داروهای ضد افسردگی در زمان بارداری

پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که افسردگی در طول بارداری برای سلامتی مادر و نوزاد خوب نیست. اگر به بیماری روانی مبتلا هستید و باردارید، بارداری شما پرخطر محسوب می‌شود.

زنان باردار که به افسردگی مبتلا هستند:

افسردگی در طول بارداری می‌تواند احتمالِ بروز شرایطی که منجر به مرگ نوزاد شود را افزایش دهد. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های زیر نیز افزایش می‌یابد:

 

ایمن‌ترین داروی ضد افسردگی در دوران بارداری کدام است؟

پاسخ روشنی در این زمینه وجود ندارد. استفاده از هر دارویی در زمان بارداری می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

دکتر پین گفت: «ما تمایل به استفاده از داروهای ضد افسردگی قدیمی‌تر مانند Prozac یا Zoloft را داریم زیرا برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و اگر قرار بود مسأله‌ای ایجاد کنند، این موضوع مورد توجه قرار می‌گرفت.»

اگر باردار هستید و افسردگی دارید، با پزشک خود درزمینه خطرات و فوایدِ مصرف دارو مشورت کنید.

دکتر دولان گفت: «این مسأله، یک موضوعِ سیاه و سفید نیست. ملاحظات بسیاری در این بین وجود دارد. خطرات و فواید، زمان‌بندی در بارداری و مدیریت مطلوب پزشکی باید در نظر گرفته شوند. شاید شما دو تا سه داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنید. باید بررسی کنید که آیا می‌توانید تعداد آنها را به یک دارو کاهش دهید یا خیر. زن باردار و پزشک‌ باید به درمانی اختصاصی برسند. یک پاسخ برای تمامِ موقعیت‌ها وجود ندارد.»

اگر باید داروی ضد افسردگی مصرف کنید و باردار هستید، تا زمانی که پزشک شما موافقت نکرده است مصرف آن را قطع نکنید. افسردگیِ حدود 9 درصد زنان که مصرف دارو را قطع کرده‌اند در طول 3 ماهه سوم بارداری برگشته است. اگر داروی خاصی مناسبِ شماست، متخصصانِ این پژوهش به شما توصیه می‌کنند تا آن را مصرف کنید و به منظور بررسی رشد کودک و نرخ ضربان قلب آنها، آزمایشات منظم انجام دهید.

دکتر پین معتقد است: «بهترین داروی ضد افسردگی در طول بارداری، همان دارویی است که حال مادر را خوب می‌کند.»

اشتراک

مطلب خوب و ارزنده اي بود من جواب كاملتر و منطقي تري نسبت به ساير مطالب از اين مطلب دريافت كردم
اميدوارم هيچ مادري به داروي ضد افسردگي نياز نداشته باشه

ای کاش یه روش جدیدی بجای قرص ضدافسردگی بیاد که اضطراب و افسردگی رو درمان قطعی کنه و نیاز ب دارو نباشه دیگه .
همچنان منتظریم،

بسیار مطالب جالب و مفیدی بودند من به همه سوالاتم که در ذهنم بودند رسیدم سپاسگذارم ازشما

محققان دانشگاه کورنل با دستکاری یکی دو ژن، اقدام به تغییر الگوی موجود روی بال های یک نوع پروانه نمودند. طرحی که حاصل شده اثر هنری بزرگی نیست اما نشانه مهمی است برای شناخت نحوه تکامل پروانه ها و احتمالاً شناختی از نحوه تکامل الگوهای رنگ، اشکال و سایر الگو ها در گونه های جانوری دیگر.

همانطور که اعضای ارکستر نیازمند رهبری هستند که آنها را هدایت کند، نورون هایی که در مغز ما وجود دارد نیز محتاج موج های فعالیتی با زمان بندی دقیق می باشند تا بتوانند خاطرات را به مرور زمان سازماندهی نمایند و در هیپوکامپ که مرکز حافظه مغز می باشد، یک کد عصبی برای «مرتب سازی موقت» جهت ساخت نقشه ذهنی از مکانی که فرد در آن حضور داشته، جایی که الان در آن حضور دارد و جایی که قصد رفتن به آن را دارد، تولید کند. تحقیقی که به تازگی از سوی موسسه علم مغز RIKEN در ژاپن انجام شده و در نسخه 3 می Nature Neuroscience منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه نورون هایی که نماینده فضا در ذهن موش هستند، طی زمان باقی می مانند.

امکان دارد در آینده، از امواج نوری برای توسعه فناوریِ ترانزیستورها استفاده شود. امواج الکترومغناطیسِ نوری در یک میلیاردم ثانیه تقریباً یک میلیون بار نوسان می کنند، بنابراین سرعت فرکانس های پتاهرتزی دارند. در اصل دستگاه های الکترونی آینده نیز می توانند به این سرعت دست پیدا کنند و 1 هزار بار سریع تر از ابزارهایِ دیجیتالی کنونی باشند. این امر نیازمند شناخت بهتر از حرکت زیراتمی الکترون ها دارد که بواسطه یک میدان الکتریکیِ نوریِ فوق سریع رخ می دهد. هم اکنون تیمی در لابراتوار فیزیک آتوثانیه (LAP) در انستیتوی اپتیک های کوانتومی مکس پلانک (MPQ) و دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان (LMU) و نظریه پردازانی از دانشگاه تسوکابا تکنیک های نظری و تجربی منحصر به فردی را با هم ترکیب نموده اند که دسترسی مستقیم را برای اولین بار به این حرکت فراهم کرده است.عوارض قرص سرترالین در دوران بارداری

به تازگی پروپوزال طراحی جدیدی عرضه شده است که بر اساس آن، شمال آفریقا، نه تنها اثری از درگیری و بیابان زایی نخواهد داشت، بلکه با تنوع فرهنگی هم روبرو خواهد شد. اریک راندال مورسی و گالو سکانیزارس دست به کار طراحی دره غول ها شده اند که عبارت است از مجموعه ای از سازه های استوانه ای بلند و لاغر که تمام عناصر لازم برای بدل ساختن بیابان خشک به واحه ای حیات بخش را دارا هستند.

الکساندر شالین از لا تیبل (La Table) مدت زمانی است که به کار ساخت میزهای سفارشی و منحصر به فرد اشتغال داشته است، اما جدیدترین مجموعه عرضه شده توسط وی که لاگون دارد واقعا خیره کننده هستند.

این موجود کرم مانند و خارداری که 3 پا دارد را تصور کنید، 18 پای عقبی آن چنگالی بوده و 12 پای جلویی پر مانند است که احتمالا برای فیلتر کردن مواد مغذی داخل آب به کار می آمده، این کرم زره پوش حدود 518 میلیون سال قبل از این طی دوره کامبرین در اقیانوس های باستانی می زیسته است. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیقتر به این موجود بیاندازیم

اکو دیتاسنتر EcoDataCenter که در سوئد در دست احداث قرار دارد، اثر مثبتی را بر محیط زیست اطراف خود خواهد داشت. فناوری اطلاعات و ارتباطات روی همرفته 1 درصد از برق جهان را مصرف می کند. همین موضوع نشان می دهد که هنگام طراحی یک مرکز داده جدید، صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از اصلی ترین نکات است. حال پروژه جدیدی به اکو دیتاسنتر قرار است اولین مرکز داده مثبت اقلیمی در جهان باشد، به این منظور از فناوری ها و تکنیک های مختلفی بهره گیری می کند تا اثرگذاری مثبتی را بر روی محیط اطرافش داشته باشد.

تهیه ویدئویی از روند طوفان خواکین که در دسته بندی 4 طوفان ها قرار داده شده است

شرکت معماری بیگ از آخرین پروژه خود شامل طرح مرکز تجارت جهانی جدید شماره 2 رونمایی کرده است که در محلی ارزشمند و حساس، دقیقا در قلب شهر نیویورک طرح ریزی شده است. طرحی که شرکت یادشده ارائه داده به صورت برج طبقه طبقه ی مایلی می باشد که به موازات افزایش یافتن ارتفاع آن، اندازه حجم های هفتگانه اش کاهش می یابد و درعوض بر پهنای هر حجم افزوده می شود.

بارش شهابی منظومه جبار در سال 215 چند روز است که آغاز شده و در تاریخ های 2 و 21 اکتبر یا (28 و 29 مهر 94) به اوج خود رسید، به نحوی که بنابر پیش بینی های ناسا در تاریخ های مزبور ساعتی حدود 2 شهاب آسمانی در هوا ظاهر خواهد شد. بهترین زمان برای مشاهده این پدیده جوی طی ساعات تاریک قبل از طلوع خورشید صبح چهارشنبه (29 مهر) بوده است.

عضویت در خبر ه کویآخرین اخبار علمی دنیا را در خود دریافت کنید


:


:

برداشت ، بازنشر و استفاده از مطالب سایت بصورت کامل و یا صرفا بخشی از یک مطلب صرفا باقرار دادن لینک آن مطلب (Hyperlink) مجاز می باشد .

آیا می دانید داروی شما به چه منظور تجویز شده است ؟ آیا از نحوه مصرف صحیح نگهداری، عوارض و تداخلات داروی خود مطلع هستید؟      آیا می دانید در هنگام مسمومیت دارویی یا غذایی چه باید کرد؟         شماره تلفن 149 مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم کشوری به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات دارویی همشهریان محترم می باشد. همچنین مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن 3155579 در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات دارویی شما می باشد                             مرکز اطلاع رسانی دارو و سمومDPIC                                     * برای حفظ سلامت خودمان آنتی بیوتیک را هوشمندانه استفاده کنیم .                                     * متاسفانه آمار ها نشان می دهد که کشور ایران رتبه سرانه مصرف دارو در جهان را دارد.


“مصرف داروهای  SSRIs  در دوران بارداری”


مصرف داروهای SSRIsدر دوران بارداری می تواند سبب بروز فشار خون ریوی در نوزادان تازه متولد شده  شود.

زنان بارداری که داروهای اختصاصی مهار کننده بازجذب  سروتونین دردوران بارداری دریافت میکنند ممکن است فرزند تازه متولد شده خود را در ریسک بروز فشار خون ریوی که بیماری خطرناکی است قرار دهند که طبق آمار جدید از هر 1 نوزاد متولد شده تنها 2 نفر درگیر آن هستند.عوارض قرص سرترالین در دوران بارداری

نوزادانی که از مادران مصرف کننده SSRIsدر اواخر دوران بارداری به دنیا آمدند، 2 برابر ریسک ابتلا به فشار خون ریوی بالاتری داشتند. ریسک ابتلا در این نوزادان از هر 1 تولد، 3 نفر بوده که از آنجایی که ریسک همه داروهای SSRIsشامل سرترالین، سیتالوپرام، پاروکستین و فلوکستین یکسان بوده ، این افزایش ریسک کلی را به SSRIsنسبت داده اند.

در مطالعه ای 114 مادر، در اواخر دوران بارداری و در مطالعه دیگر 1753مادر، در اوایل دوران بارداری SSRIsمصرف میکردند و 54184 قبل از بارداری تشخیص افسردگی برای آن ها داده شده بود و دارو مصرف میکردند، اما از شروع بارداری دارو مصرف نمی کردند ه اند. مطالعه نشان داده که 33 نوزاد از 114نوزادی که در اواخر دوران بارداری که تحت تاثیر داروی SSRIsمصرفی توسط مادر بودند، دچار فشار خون ریوی شده بودند.از 1753 نوزادی که تنها در اوایل دوران بارداری مادر تحت تاثیر دارو بوده اند 32 نوزاد دچار مشکل شده اند، و از بین مادرانی که تشخیص بیماری اعصاب پیش از بارداری داشته اند، 114 نوزاد دچار بیماری فشار خون ریوی  پایدار شده بودند.

مکانیسم ایجاد این عارضه علوم است ، ولی گفته می شود SSRIs  در ریه تجمع می یابند. سروتونین منجر به انقباض عروق شده و می تواند واسطه ای برای تکثیر سلول های عضله صاف سرخرگ ششی شود.

منطقی است که پزشکان بیمارشان را از این مسئله آگاه سازند همچنین آن ها را از نادر بودن احتمال بروز این عارضه در بیمارانی که مجبور به استفاده از SSRIsهستند، مطلع سازند.

در این مطالعه توصیه شده که در درمان زنان باردار با داروهای  SSRIsاحتیاط شود و توصیه می شود در صورت امکان از درمان های غیر دارویی در دوران بارداری استفاده شود.

اما همچنان این ابهام وجود دارد که مشکل به وجود آمده در نوزادان ممکن است در اثر بیمار زمینه ای مادر (افسردگی ) باشد ، نه به دلیل مصرف داروهای   SSRIs. 

گردآوری و تدوین : دکتر سارا خوش سرور- کارشناس مرکز ADR 

 منبع : دانشگاه علوم پزشکی شیراز- بیمارستان نمازی



سند علمی دانشگاه
بره استراتژیک دانشگاه
مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
مـــاهه حـــیات
مرکز هم اندیشی اساتید
جشنواره شهید مطهری
حاکمیــت بالینـــــی
پورتال دستگاه های اجرایی استان
پرسش های متداول
Distance Learning College
مجمع خیرین سلامت

اعضای هیات علمی
کارکنان دانشگاه
گالری عکس دانشگاه
مرکز پاسخگویی 149
نظام جامع پیشنهادات
کانون دانش آموختگان
ارتباط با مدیران
راهنمای ارباب رجوع
روش انجام خدمات
فهرست خدمات قابل ارائه
کمیته ها و شوراها

دریافت آنتی ویروس
امور مشترکین
ثبت و انتخاب واحد
نوبت دهی درمانگاه ها
رزرو شارژ اینترنتی غذا
فیلم های آموزش سلامت
روزه های ایران
ثبت متقاضیان طرح
پست الکترونیک دانشگاه
دانشگاه های علوم پزشکی
 


صفحه اول دانشگاه معرفی دانشگاه کارکنان  تماس با دانشگاه امور مشترکین تماس با مدیر سایت
 


  @218″ KAUMS
دانشگاه علوم پزشکی کاشان 

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض قرص سرترالین در دوران بارداری

در مورد تب هموراژیک کریمه کنگو چه می دانید؟ تب همولارژیک ویروسی (VHF) یک بیماری ناشی از ویروس های متعلق به چندیدن مجموعه مجزا است. تاثیر این بیماری

آیا می دانستید که بیخوابی مشکلی رایج است که بیش از ۸۰ درصد از زنان در طول بارداری به آن مبتلا می شوند؟ بی خوابی به علت تغییرات

زغال فعال نوع متخلخلی از زغال با سطح بسیار بزرگی است که با بسیاری از سموم واکنش می دهد. زغال فعال در ابتدا به عنوان درمانی در برابر

سندرم کلیپل ترنونه چیست؟ در مورد عوارض این بیماری چه اطلاعاتی دارید؟ این سندرم شرایطی نادر و منحصر به فرد است که بر رشد رگ های خونی، باف

در مورد کیست کلیه چه می دانید؟ افرادی که به این نوع کیست ها مبتلا هستند، در خطر چه عوارض و مشکلاتی هستند. کیست کلیه (کیست های کلیوی)

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

 قرص سرترالین برای درمان برخی بیماری های روحی مانند افسردگی و اختلال هراس تجویز می شود که در ادامه هر آنچه لازم است در مورد قرص سرترالین و عوارض سرترالین بیان می شود.

اسامی تجاری : زولوفت Zoloft ژنریک :  Sertralineسرترالین Sertraline HCL زولوفت zoloft برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی و حالت شدید سندروم پیش از قاعدگی تجویز می شود.سرترالین به بهبود خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی و به بهبود علاقه فرد به زندگی روزمره کمک می کند. سرترالین در کاهش ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات هراس نیز موثر است. همچنین سرترالین نیاز به تکرار برخی فعالیت ها مانند شستن دست ها، شمردن و چک کردن اطراف را کاهش می دهد. سرترالین یک داروی مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین SSRI است و با بازگرداندن تعادل برخی مواد طبیعی مانند سروتونین در مغز اثر بخشی دارد.

ابتدا راهنمای مصرف دارو را با دقت مطالعه کنید و هر بار که دارو را خریداری می کنید، دوباره راهنمای مصرف دارو را بخوانید. اگر در مورد این دارو سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. داروی سرترالین خوراکی است و باید طبق دستور پزشک مصرف شود،معمولا یک بار در صبح یا شب مصرف می شود. قرص سرترالین همراه با غذا یا بدون غذا  مصرف می شود و کپسول سرترالین معمولا با غذا بعد از صبحانه یا بعد از شام مصرف می شود.اگر سرترالین را برای سندروم پیش از قاعدگی مصرف می کنید، پزشک به شما توصیه می کند دو هفته قبل از شروع پریود مصرف سرترالین را آغاز کنید و تا پریود شدن آن را ادامه دهید.میزان مصرف دارو بر اساس شرایط پزشکی فرد و واکنش بدن وی به درمان تعیین می شود. برای کاهش خطر عوارض جانبی دارو پزشک توصیه می کند مصرف دارو را به میزان کم آغاز کرده و به تدریج میزان آن را افزایش دهید. دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید و دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین فایده را از آن ببرید. لازم است دوره مصرف داروی سرترالین را کامل کنید، حتی اگر حس می کنید حالتان خوب شده است. مصرف سرترالین را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. توقف ناگهانی دارو باعث می شود برخی شرایط بدتر شوند. به علاوه ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، تغییر در الگوی خواب و احساسی شبیه به شوک الکتریکی بروز کند.میزان مصرف دارو باید به تدریج کاهش پیدا کند تا خطر بروز عوارض جانبی کمتر شود. هر گونه بدتر شدن علائم یا نشانه های جدید را به پزشک اطلاع دهید. اگر بیماری یا مشکل شما ادامه پیدا کرده یا بدتر شد به پزشک اطلاع دهید.

برخی عوارض احتمالی سرترالین عبارتند از:

عوارض قرص سرترالین در دوران بارداری

اگر هر یک از این عوارض ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که پزشک با بررسی مزیت ها و عوارض جانبی هر دارو آن را تجویز می کند. بسیاری از مصرف کنندگان داروی سرترالین هیچ عارضه جانبی در خود مشاهده نمی کنند.

در صورت مشاهده این عوارض جانبی جدی و کمیاب حتما به پزشک اطلاع دهید:

سرترالین باعث افزایش سروتونین می شود و به ندرت باعث بروز شرایطی جدی به سندروم سروتونین می شود. اگر داروهای دیگری که سروتونین را افزایش می دهند، مصرف کنید، خطر بروز این مشکل می شود. بنابراین قبل از شروع مصرف سرترالین لیست تمام داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

به ندرت پیش می آید که مردان در اثر مصرف سرترالین دچار نعوظ دردناک یا طولانی مدت شوند، نعوظی که  ساعت یا طول می کشد. در صورت بروز این عارضه مصرف سرترالین را متوقف کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. واکنش حساسیتی به سرترالین به ندرت رخ می دهد. با این حال در صورت مشاهده علائم واکنش حساسیتی به پزشک مراجعه کنید. علائم واکنش حساسیتی عبارتند از:

موارد ذکر شده لیست کامل عوارض جانبی سرترالین نیستند. در صورت مشاهده هر گونه عارضه دیگر به پزشک مراجعه کنید.

قبل از شروع مصرف سرترالین اگر به این دارو یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، به پزشک اطلاع دهید. سرترالین ممکن است دارای ترکیبات غیر فعال باشد که منجر به بروز واکنش های حساسیتی یا دیگر مشکلات می شوند. برای جزئیات با پزشک مشورت کنید. قبل از شروع مصرف سرترالین سوابق پزشکی خود و خانواده تان را به اطلاع پزشک برسانید، به ویژه اگر دچار هر یک از موارد زیر بوده اید:

سرترالین باعث خواب آلودگی و سرگیجه می شود. الکل و ماری جوانا خواب آلودگی و سرگیجه را تشدید می کند. در زمان مصرف این دارو از رانندگی، کار با ماشین آلات حساس و یا هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید. در زمان مصرف سرترالین از نوشیدن الکل جدا خودداری کنید. قبل از انجام هر گونه جراحی به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف داروی سرترالین هستید. سالمندان ممکن است نسبت به عوارض سرترالین، به ویژه خونریزی یا عدم تعادل، حساس تر هستند. به علاوه سالمندان ممکن است دچار نوعی عدم تعادل در نمک شوند که هیپوناترمی hyponatremia یده می شود.کودکان نیز به برخی عوارض سرترالین حساس تر هستند، به ویژه کم شدن اشتها و کاهش وزن.وزن و قد کودکانی که از سرترالین مصرف می کنند باید به طور منظم چک شوند.

در دوران بارداری دارو تنها در صورت نیاز مصرف شود. سرترالین به نوزاد متولد نشده آسیب می زند. به علاوه مصرف سرترالین در سه ماهه آخر بارداری باعث بروز علائم ترک در نوزاد می شود، علائمی مانند مشکل تنفسی، مشکل در تغذیه، تشنج، گرفتگی عضلانی و گریه مداوم. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در نوزاد خود به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که عدم درمان مشکلات روحی (مانند افسردگی، حمله هراس و اختلال وسواس فکری)می تواند شرایط جدی باشد، بدون مشورت و دستور پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید. اگر قصد باردار شدن دارید یا تصور می کنید در زمان مصرف سرترالین باردار شده اید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

داروی سرترالین وارد شیر مادر می شود. بنابراین در دوران شیردهی قبل از شروع مصرف سرترالین با پزشک مشورت کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

شب قبل از اهدای خون از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید زیرا با خوردن غذاهای چرب، چربی‌های دریافتی وارد خون می‌شود و نتیجه آزمایش‌هایی که با آنها فاکتورهای بیماری‌های عفونی سنجیده می‌شوند، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد

از خوراکی ها می‌توان برای کاهش قند خون استفاده كرد. این سه خوراکی در کاهش فشار خون بسیار موثر هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *