عوارض قرص راکوتان



حقوق نیوز – مرجع اخبار حقوقی و قضایی کشور


instagram googleplus facebook telegramrss

 – © تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به حقوق نیوز می باشد .هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع و لینک سایت بلامانع است.

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

داروی معمول درمان آکنه بنزوییل پروکساید می باشد که برای درمان آکنه و جوش های خفیف به کار می رود. در صورتی که بنزوییل پروکساید موثر واقع نشود به عنوان مثال در جوش های بزرگ و چرکی، معمولا راکوتان تجویز می شود. هر چند راکوتان برای درمان آکنه های خفیف هم موثر است اما بدلیل هزینه زیاد و عوارض جانبی، از جایگزین های بی خطر آن استفاده می کنند.

در صورت وقوع هر یک از علائم زیر فورا مصرف دارو را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید.

داروها و عوارض جانبی احتمالی آنها ممکن است به روش های مختلف بر افراد تاثیر بگذارد. موارد زیر برخی از عوارض جانبی است که شناخته شده است و با ایزوترتینوئین همراه است. فقط به این دلیل که عارضه جانبی در اینجا بیان می شود، به این معنا نیست که همه افرادی که قرص راکوتان مصرف می کنند، این عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد.

بسیار شایع (بیش از یک نفر در 1 نفر)

عوارض قرص راکوتان

 راکوتان برای آکنه متوسط تا شدید که با درمان های دیگر برطرف نشده است، استفاده می شود. این ماده باید برای آکنه شدید استفاده شود. ویتامین A در دوزهای زیاد اثرات مشابهی با آکوتان دارد، اما به سرعت مضر می شود زیرا در بافت ایجاد می شود.

 کاهش وزن به عنوان عارضه جانبی آکوتان ذکر نشده است. همچنین افزایش وزن نیز در اثر مصرف آکوتان ایجاد نمی شود. طبق گزارش کتابخانه ملی ایالات متحده آمریکا، گاهی اوقات آکوتان برای درمان سایر بیماری های پوستی یا حتی برخی از انواع سرطان مورد استفاده قرار می گیرد اما به عنوان یک داروی کاهش وزن (8 رژیم و موثر ) استفاده نمی شود.

 در آکنه. بنابراین متخصص پوست توصیه میکند برای آکنه ابتدا از ایزوترتینوئین (AKA Accutane) استفاده کنید. اما شما عصبی هستید، زیرا گفته می شود داروهای ایزوترتینوئین باعث افسردگی و ایجاد افکار خودکشی می شود.

 یک دوره استاندارد درمان 16 تا 2 هفته است. در پایان هفته 16، حدود 85٪ از بیماران درمان می شوند. هنگامی که دارو قطع شود، اثرات مفید ایزوترتینوئین متوقف نمی شود. پس از توقف درمان، کاهش ضایعات آکنه و زخم ها دیده می شود.

 قرص راکوتان سیستمیک تنها دارویی است که بر روی تمام مکانیسم های اتوپاتوژنیک آکنه عمل می کند. ایزوترتینوئین دارای عوارض جانبی شناخته شده است. علاوه بر این، یک سوء ظن وجود دارد که آیا باعث ناباروری می شود یا نه.

در هنگام مصرف آکوتان، از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A از جمله ماهی، روغن ماهی و غذاهای غنی شده اجتناب کنید و مصرف غذاهایی مانند طالبی، هویج، سبزیجات برگ سبز تیره، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، که منابع غنی بتا کاروتن هستند را نیز کاهش دهید.

آکوتان همچنین به عنوان ایزوترتینوئین شناخته شده است، اگر زنان در حین بارداری آن را مصرف کنند، باعث نقص های زایمان، از جمله مغز، قلب و شکل ظاهری صورت می شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان سنین بارور قبل از شروع مصرف دارو آزمایش بارداری انجام دهند.

قرص راکوتان مانند ویتامین A است. بنابراین در هنگام مصرف ایزوترتینوئین، نباید قرص های ویتامین A یا مولتی ویتامین هایی که حاوی ویتامین A هستند مصرف کنید.

همیشه قرص راکوتان را با یک لیوان آب کامل بنوشید تا از ذوب شدن کپسول در مری و سوزش جلوگیری شود. کپسول را مک نزید و نجوید.

ایزوترتینوئین ممکن است باعث مشکلات استخوانی یا عضلانی شود، از جمله درد مفاصل یا سختی عضلات. ممکن است در طول ورزش های خشن راحت تر آسیب ببینید.

رتینول موضعی نوعی از ویتامین A است که می توانید برای پاک کردن پوست از جوش ها استفاده کنید و اثرات آسیب پیری و خورشید را کاهش می دهد. در حالی که این محصول به طور معمول ممکن است هیچ اثری به جز قرمزی پوست نداشته باشد، اگر باردار باشید، رتینول ممکن است بر جنین شما تاثیر بگذارد.

زنانی که قرص آکنه ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف می کنند باید از بارداری جلوگیری کنند. اما اغلب آنها اطلاعات دقیقی در مورد روش های پیشگیری از زایمان ندارند. طبق مطالعات انجام شده چهار تا پنج ماه مصرف ایزوترتینوئین معمولا آکنه های شدیدی که به وسیله روش های دیگر درمان نمی شوند را از بین می برد.

 آکنه شدید: ایزوترتینوئین ( تجاری راکوتان) می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد و استفاده از آن باید توسط متخصص پوست نظارت شود. این دارو برای درمان آکنه شدید است که با درمان استاندارد شامل آنتی بیوتیک های خوراکی و داروهای موضعی بهبود نمی یابد.

هنگامی که اولین بار قرص راکوتان را مصرف می کنید، آکنه شما ممکن است بدتر شود، اما معمولا در طی 7 تا 1 روز ادامه درمان بهبود می یابد. در اکثر موارد، پاکسازی کامل یا تقریبا کامل آکنه در یک دوره 16 تا 24 هفته ای انجام می شود، و پس از آن احتمالا به مدت طولانی آکنه ای دیده نمی شود. تکرار دوره معمولا توصیه نمی شود. تکرار دوره نباید تا حداقل هشت هفته پس از توقف درمان شروع شود، زیرا ممکن است در این زمان، آکنه شما بهبود یابد.

منبع: سایت آسمونی و اوما

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *