عوارض قرص راکوتان برای زنان

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام،  بعضی از راه های طبیعی سفید کردن دندان را که شما شنیده اید، پیشنهاد می کنم. همچنین بررسی می کنیم هر متد شامل چه چیزهایی می شود، چطور روی دندان هایتان اثر می گذارد و ریسک های ممکن آن را چک می کنیم. اگر شما دنبال این نوع سفید کردن هستید، احتمالا دلایلی وجود داشته است: می خواهید بدانید که جایگزین طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل هیدروژن پراکسید وجود دارد یا خیر. می خواهید

عوارض قرص راکوتان برای زنان

فاسیای کف پا چیست؟ شرایطی است که به منجر به درد شدید در انتهای پاشنه پا می شود. این عارضه به دلیل التهاب در قسمت ضخیم بافتی ایجاد

با اینکه اندازه آفت دهان چند میلی متر نیست، ولی می تواند ناراحتی های زیادی در دهان شما ایجاد کند. در حالی که این آفت ها در

در مورد سندرم تریچر کالینز چه می دانید؟ آیا می دانید تاکنون چه روش های درمانی برای این بیماری پیشنهاد شده است؟ آیا این بیماری ارثی است و

سایه ابرو ( میکروشیدینگ ) بسیار ظریف تر از سایه ابرو همراه با تیغ (میکروبلیدینگ) بوده و در واقع نوعی تکنیک آرایشی نیمه دائم برای خط ابروهای نازک،

چند سالی است که در زمینه املاک، کسب و کارهای زیادی در فضای آنلاین ایجاد شده‌اند، تا بخشی از مسائل این حوزه را حل کنند. اینبار استارتاپ جدیدی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همین‌که در حال مطالعه این مطلب هستید نشان می‌دهد که تا حدی با این دارو آشنا هستید و درباره عوارض راکوتان چیزهایی شنیده‌اید اما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید. به این منظور، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عوارض قرص راکوتان برای زنان

آکوتان یا راکوتان، تجاری داروی ایزوترِتینوئین است. این دارو در برخی کشورها مانند آمریکا با این تجاری تولید نمی‌شود؛ اما با ‌های تجاری دیگری مانند ابزوریکا هنوز در دسترس است. ایزوترتینوئین برای درمان نوعی آکنه، موسوم به آکنهٔ گره‌ای تجویز می‌شود. این نوع آکنه در پوست، برآمدگیِ قرمز و ملتهبی ایجاد می‌کند و اگر به‌موقع درمان نشود، جای جوش و آکنه برای همیشه روی پوست باقی می‌ماند. پزشکان، فقط زمانی، آکوتان تجویز می‌کنند که درمان‌های دیگر مانند مصرف آنتی‌بیوتیک نتیجهٔ مثبتی در پِی نداشته باشند. هرچند که راکوتان به درمان جوش‌ها کمک می‌کند اما عوارض متعددی هم به همراه دارد. برخی از این عوارض، به‌ویژه در دوران بارداری، جدی و خطرناک هستند. در ادامه از عوارض راکوتان گفته‌ایم.

عوارض خفیف‌تر و رایج مصرف ایزوترتینوئین شامل موارد زیر است:

احتمال دارد که این عوارض به خودیِ خود رفع شوند؛ اما چنانچه همچنان ادامه داشته باشند باید به پزشک مراجعه کرد.

عوارض راکوتان به‌شکل دائمی و در بلندمدت هم ظاهر می‌شود. البته به‌جز مشکلاتی که راکوتان در ناحیهٔ ماهیچه و مفاصل ایجاد می‌کند و افزایش میزان کلسترول، عوارض شدید دیگری نیز دارد که بسیار نادر هستند.

ایزوترتینوئین، کلسترول و چربی خون را افزایش می‌دهد. بنابراین، در دورهٔ درمان، پزشک با تجویز آزمایش خون، می‌کوشد تا سطح کلسترول و چربی خون بیمار را کنترل کند. در صورت ابتلا به موارد زیر، امکان افزایش کلسترول و چربی در هنگام مصرف راکوتان، می‌شود:

این عوارض جانبی، معمولا در پایان دورهٔ درمان از بین می‌روند.

اگر در طول دورهٔ درمان، فعالیت‌های جسمانی شدیدی دارید، باید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. مصرف ایزوترتینوئین باعث بروز مشکل و درد در ناحیهٔ مفاصل، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و رباط‌ها می‌شود. از عوارض راکوتان می‌توان به جلوگیری از رشد طولی استخوان‌ها در نوجوانان هم اشاره کرد. احتمال دارد که چنین عارضه‌ای به‌طور دائمی روی بدن فرد اثر بگذارد. اگر با مصرف راکوتان، دچار یکی از عوارض زیر شدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید:

در صورت بروز شکستگی در استخوان‌ها حتما به پزشک معالج خود دربارهٔ مصرف راکوتان، اطلاع بدهید. اگر ماهیچه‌های‌تان هم با مصرف این دارو، همراه با درد یا بدون درد، ضعیف شد، به‌سرعت به پزشک مراجعه کنید. ضعف ماهیچه‌ای می‌تواند نشانه‌ای از تخریب جدی این بخش از بدن باشد و تا آخر عمر شما را آزار دهد.

یکی از عوارض راکوتان، واردشدن فشار به مغز است که البته به‌ندرت رخ می‌دهد. چنین عارضه‌ای، ممکن است به ازدست‌رفتنِ قوهٔ بینایی یا حتی در مواردی نادر به مرگ منجر شود. در صورت بروز هر یک از علائم زیر هم باید به‌سرعت با پزشک تماس بگیرید:

اگر به هر یک از موارد زیر دچار شدید، سریعا با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید:

معمولا آزردگی و ناراحتی پوستیِ ناشی از مصرف راکوتان خفیف است؛ اما در صورت بروز هر یک از موارد زیر، مصرف ایزوترتینوئین را سریعا قطع کرده و با پزشک تماس بگیرید:

مصرف ایزوترتینوئین ممکن است به تخریب اندام‌های داخلی مانند روده‌ها، مِری، لوزالمعده یا کبد بینجامد. حتی با توقف مصرف این دارو، باز هم تخریبِ حاصل‌شده، بهبود نخواهد یافت. بروز چنین عوارضی هم بسیار نادر است؛ اما در صورت بروز، مصرف دارو را قطع کرده و چنانچه شاهد یکی از نشانه‌های زیر در بدن خود هستید، فورا به پزشک مراجعه کنید:

ایزوترتینوئین ممکن است در مواردی بسیار اندک باعث بروز مشکلات شنوایی شود. اگر با مصرف این دارو دچار مشکل در شنوایی شدید یا مشکلاتی نظیر پیچیدن صدای زنگ در گوش‌ها احساس کردید، مصرف ایزوترتینوئین را قطع کنید و نزد پزشک بروید. امکان ضعف یا ازدست‌دادن شنوایی به‌شکل دائمی هم وجود دارد.

مصرف ایزوترتینوئین می‌تواند موجب مشکلات بینایی مانند تاری چشم، دوبینی و دید تونلی شود؛ ضمن اینکه دید در تاریکی و شب را هم دشوار می‌کند. احتمال دارد که مشکلات بینایی با قطع مصرف این دارو از بین بروند ولی امکان دائمی‌شدن آنها هم در برخی موارد وجود دارد. یکی از عوارض راکوتان افزایش میزان اشک چشم، از حد طبیعی است. در طول مصرف راکوتان هم استفاده از لنز کمی دشوار می‌شود. مانند دیگر مشکلات بینایی، با قطع مصرف دارو، این موضوع یا از بین می‌رود یا به‌شکلی دائمی با شما همراه خواهد بود.

بروز عوارض راکوتان بر چشم و بینایی بسیار نادر است. در هر حال، اگر با مصرف این دارو، دچار مشکلات بینایی شدید، میزان اشک چشم‌ها به‌شکلی غیرعادی افزایش یافت یا در ناحیهٔ چشم دچار درد و خشکی دائمی شدید، دارو را فورا قطع و به پزشک مراجعه کنید.

در مواردی بسیار اندک، مصرف ایزوترتینوئین باعث بروز آلرژی و حساسیت در بدن می‌شود. اگر دچار حساسیت و قرمزیِ بخش‌بخش روی پوست شدید یا روی پاهای‌ خود کبودی دیدید و به تب گرفتار شدید، مصرف این دارو را قطع و درمان را نزد پزشک پیگیری کنید. در صورت بروز هر یک از موارد زیر هم سریعا با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید:

ایزوترتینوئین باعث بروز مشکلاتی مانند دیابت و تغییراتی در قند خون هم می‌شود. در صورت تجربهٔ هر یک از موارد زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

این عوارض راکوتان می‌تواند علائم بروز دیابت باشد. البته ناگفته نماند که این عوارض هم به‌ندرت در افراد گوناگون بروز می‌کند.

یکی دیگر از عوارض شدید و جدی راکوتان، کاهش سطح گلبول‌های قرمز خون است. این موضوع می‌تواند موجب کم خونی شود. در صورت مشاهدهٔ علائم زیر هم باید به پزشک مراجعه کنید:

کاهش گلبول‌های سفید خون باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت می‌شود. در صورت بروز نشانه‌های زیر نیز باید فورا به پزشک مراجعه کنید:

البته گفتنی است که این عوارض راکوتان هم نادر هستند.

در برخی از موارد بسیار نادر، مصرف ایزوترتینوئین باعث بروز برخی مشکلات و اختلالات روانی هم می‌شود. برای نمونه، افسردگی، روان پریشی (ازدست‌دادن ارتباط با واقعیت) و فکرکردن و اقدام به خودکشی از جمله عوارض راکوتان بر روان است. با مشاهدهٔ هر یک از علائم زیر، مصرف دارو را قطع کنید و با پزشک تماس بگیرید:

اگر باردار هستید یا قرار است که باردار شوید، باید از مصرف راکوتان بپرهیزید. مصرف این دارو در دوران بارداری با عوارض شدید و جدی برای نوزاد همراه است. مصرف راکوتان در این دوران حتی به‌مقدار اندک و برای دوره‌ای کوتاه‌مدت هم موجب بروز نواقص مختلف در نوزاد خواهد شد. اگر در حین مصرف راکوتان، باردار شدید، ادامهٔ درمان را فورا قطع کنید. پس از قطع مصرف، متخصصان زنان می‌توانند به شما در زمینهٔ درمان کمک کنند. از جمله نواقصی که با مصرف این دارو برای نوزاد ایجاد می‌شود باید به موارد زیر اشاره کرد:

سقط جنین و زایمان زودرس یا نارس هم از جمله عوارض مصرف راکوتان در دوران بارداری است.

چنان‌که می‌بینید، عوارض راکوتان بسیار زیاد است. پس بهتر است پیش از مصرف، با پزشک گفت‌وگو کرده و پرسش‌های زیر را مطرح کنید:

پزشکان می‌توانند دربارهٔ مصرف این دارو به شما مشاوره بدهند و بگویند که این دارو برای‌ شما مفید است یا خیر؛ ضمن اینکه در مدیریت عوارض مصرف راکوتان هم به شما کمک می‌کنند.

این دارو در گروه داروهایی موسوم به رتینوئید قرار می‌گیرد. عملکرد دقیق این دارو در بدن کاملا مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد با کاهش تولید چربیِ برخی از غدد پوستی موجب کاهش آکنه می‌شود. زیرا باکتری‌های آکنه‌زا در تغذیه دچار مشکل می‌شوند و در نتیجه از بین می‌روند. ایزوترتینوئین از مسدودشدن منافذ پوستی از طریق سلول‌های مرده هم جلوگیری می‌کند. با کاهش منافذ مسدود پوستی، باکتری‌ها هم امکان کمتری برای رشد خواهند داشت.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

عوارض قرص راکوتان برای زنان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

قرص آزیترومایسین؛‌ عوارض جانبی، موارد و نحوه مصرف آن

چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

قرص ضد اسهال؛ نحوه درمان اسهال با قرص‌های بدون نسخه

خواب خوب و راحت شبانه با ۱۰ نکته‌ای که باید بدانید

از بین بردن جای سوختگی؛ هرآنچه باید درمورد زخم سوختگی بدانید


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

داروی معمول درمان آکنه بنزوییل پروکساید می باشد که برای درمان آکنه و جوش های خفیف به کار می رود. در صورتی که بنزوییل پروکساید موثر واقع نشود به عنوان مثال در جوش های بزرگ و چرکی، معمولا راکوتان تجویز می شود. هر چند راکوتان برای درمان آکنه های خفیف هم موثر است اما بدلیل هزینه زیاد و عوارض جانبی، از جایگزین های بی خطر آن استفاده می کنند.

در صورت وقوع هر یک از علائم زیر فورا مصرف دارو را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید.

داروها و عوارض جانبی احتمالی آنها ممکن است به روش های مختلف بر افراد تاثیر بگذارد. موارد زیر برخی از عوارض جانبی است که شناخته شده است و با ایزوترتینوئین همراه است. فقط به این دلیل که عارضه جانبی در اینجا بیان می شود، به این معنا نیست که همه افرادی که قرص راکوتان مصرف می کنند، این عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد.

بسیار شایع (بیش از یک نفر در 1 نفر)

عوارض قرص راکوتان برای زنان

 راکوتان برای آکنه متوسط تا شدید که با درمان های دیگر برطرف نشده است، استفاده می شود. این ماده باید برای آکنه شدید استفاده شود. ویتامین A در دوزهای زیاد اثرات مشابهی با آکوتان دارد، اما به سرعت مضر می شود زیرا در بافت ایجاد می شود.

 کاهش وزن به عنوان عارضه جانبی آکوتان ذکر نشده است. همچنین افزایش وزن نیز در اثر مصرف آکوتان ایجاد نمی شود. طبق گزارش کتابخانه ملی ایالات متحده آمریکا، گاهی اوقات آکوتان برای درمان سایر بیماری های پوستی یا حتی برخی از انواع سرطان مورد استفاده قرار می گیرد اما به عنوان یک داروی کاهش وزن (8 رژیم و موثر ) استفاده نمی شود.

 در آکنه. بنابراین متخصص پوست توصیه میکند برای آکنه ابتدا از ایزوترتینوئین (AKA Accutane) استفاده کنید. اما شما عصبی هستید، زیرا گفته می شود داروهای ایزوترتینوئین باعث افسردگی و ایجاد افکار خودکشی می شود.

 یک دوره استاندارد درمان 16 تا 2 هفته است. در پایان هفته 16، حدود 85٪ از بیماران درمان می شوند. هنگامی که دارو قطع شود، اثرات مفید ایزوترتینوئین متوقف نمی شود. پس از توقف درمان، کاهش ضایعات آکنه و زخم ها دیده می شود.

 قرص راکوتان سیستمیک تنها دارویی است که بر روی تمام مکانیسم های اتوپاتوژنیک آکنه عمل می کند. ایزوترتینوئین دارای عوارض جانبی شناخته شده است. علاوه بر این، یک سوء ظن وجود دارد که آیا باعث ناباروری می شود یا نه.

در هنگام مصرف آکوتان، از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A از جمله ماهی، روغن ماهی و غذاهای غنی شده اجتناب کنید و مصرف غذاهایی مانند طالبی، هویج، سبزیجات برگ سبز تیره، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، که منابع غنی بتا کاروتن هستند را نیز کاهش دهید.

آکوتان همچنین به عنوان ایزوترتینوئین شناخته شده است، اگر زنان در حین بارداری آن را مصرف کنند، باعث نقص های زایمان، از جمله مغز، قلب و شکل ظاهری صورت می شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان سنین بارور قبل از شروع مصرف دارو آزمایش بارداری انجام دهند.

قرص راکوتان مانند ویتامین A است. بنابراین در هنگام مصرف ایزوترتینوئین، نباید قرص های ویتامین A یا مولتی ویتامین هایی که حاوی ویتامین A هستند مصرف کنید.

همیشه قرص راکوتان را با یک لیوان آب کامل بنوشید تا از ذوب شدن کپسول در مری و سوزش جلوگیری شود. کپسول را مک نزید و نجوید.

ایزوترتینوئین ممکن است باعث مشکلات استخوانی یا عضلانی شود، از جمله درد مفاصل یا سختی عضلات. ممکن است در طول ورزش های خشن راحت تر آسیب ببینید.

رتینول موضعی نوعی از ویتامین A است که می توانید برای پاک کردن پوست از جوش ها استفاده کنید و اثرات آسیب پیری و خورشید را کاهش می دهد. در حالی که این محصول به طور معمول ممکن است هیچ اثری به جز قرمزی پوست نداشته باشد، اگر باردار باشید، رتینول ممکن است بر جنین شما تاثیر بگذارد.

زنانی که قرص آکنه ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف می کنند باید از بارداری جلوگیری کنند. اما اغلب آنها اطلاعات دقیقی در مورد روش های پیشگیری از زایمان ندارند. طبق مطالعات انجام شده چهار تا پنج ماه مصرف ایزوترتینوئین معمولا آکنه های شدیدی که به وسیله روش های دیگر درمان نمی شوند را از بین می برد.

 آکنه شدید: ایزوترتینوئین ( تجاری راکوتان) می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد و استفاده از آن باید توسط متخصص پوست نظارت شود. این دارو برای درمان آکنه شدید است که با درمان استاندارد شامل آنتی بیوتیک های خوراکی و داروهای موضعی بهبود نمی یابد.

هنگامی که اولین بار قرص راکوتان را مصرف می کنید، آکنه شما ممکن است بدتر شود، اما معمولا در طی 7 تا 1 روز ادامه درمان بهبود می یابد. در اکثر موارد، پاکسازی کامل یا تقریبا کامل آکنه در یک دوره 16 تا 24 هفته ای انجام می شود، و پس از آن احتمالا به مدت طولانی آکنه ای دیده نمی شود. تکرار دوره معمولا توصیه نمی شود. تکرار دوره نباید تا حداقل هشت هفته پس از توقف درمان شروع شود، زیرا ممکن است در این زمان، آکنه شما بهبود یابد.

منبع: سایت آسمونی و اوما

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *