درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی

درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی
درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی

امروز صبح بخاطر شریک تجاری تان ممکن است خونسردی خود را از دست بدهید. باید این اختلافات را رفع کنید و آرام باشید و به مصالحه برسید. دقت کنید که این خلق و خوی خود را وارد خانواده نکنید! می خواهید که بیشتر استراحت کنید!

حوادث غیرمنتظره ای ممکن است تا قبل از ظهر رخ دهد، که کاملا برنامه های شما را تغییر دهد. نباید از یک پروژه تجاری انتظار زیادی داشته باشید زیرا به نظر امیدوار کننده می رسد. آرام باشید و امروز از گرفتن هر گونه تصمیمی اجتناب کنید! احتمالا امشب زمان خوبی را با خانواده تان سپری کنید.

امروز ممکن است در محیط کار خسته شوید زیرا با مشکلاتی رو به رو خواهید شد و همکاران تان به شما کمک نخواهند کرد، آرامش خود را حفظ کنید وگرنه بعدا پشیمان خواهید شد. در طول بعد از ظهر مطلع خواهید شد که یکی از دوستان تان دچار حادثه ای شده است.

به نظر می رسد که امروز رئیس تان خوب نیست. مواظب باشید! شانس شما امروز بسیار کم است. باید به نیازهای شریک عاطفی تان بیشتر توجه کنید! به استراحت بیشتری نیاز دارید.

قبل از ظهر مطلع خواهید شد که باید به یک سفر کوتاه کاری بروید. شریک عاطفی تان احتمالا خوشحال نباشد، ممکن است به همین دلیل سفر را لغو کنید! می توانید به حس ششم تان اطمینان کنید. از خوردن بیش از حد اجتناب کنید!

درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی

امروز صبح در تمام تلاش های تان موفق خواهید شد، اما همسر تان ممکن است از شما شاکی شود که پول زیادی خرج می کنید و دیر به خانه می روید. آرامش خود را حفظ کنید، وگرنه وضع از این بدتر خواهد شد. احتمالا بخواهید بیشتر به خانواده و همسرتان توجه کنید

امروز ممکن است خودتان را میان شایعه ای که توسط یک خانم منتشر شده بود پیدا کنید. آرامش خود را حفظ کنید! عصبانیت نمی تواند وضعیت را بهتر کند. باید در برابر اطرافیان تان بسیار صبور باشید. در طول شب ممکن است مبلغ عمده ای پول به صورت غیرمنتظره دریافت کنید.

امروز باید از رانندگی کردن اجتناب کنید زیرا ممکن است دچار سانحه ای شوید. اگر مجبور هستید که رانندگی کنید، بسیار دقت کنید! از هرگونه حدس و گمان اجتناب کنید، وگرنه مبلغ عمده ای پول از دست خواهید داد. احتمالا بخواهید که توصیه های افراد با تجربه را در نظر بگیرید.

در نهایت موفق خواهید شد که کسب و کار جدیدی را شروع کنید. برای اینکه به برنامه های خود دست یابید باید جدا از انتقاد کردن دیگران اجتناب کنید. هنگامی که با همکاران و شریک عاطفی تان صحبت می کنید آرام باشید، تا از ایجاد هر گونه بحث و دعوا جلوگیری شود. یکی از دوستان صمیمی تان ممکن است شما را در طول شب ملاقات کند و اخبار خوبی به همراه داشته باشد.

ممکن است از یکی از دوستان تان عصبانی باشید زیرا به عهدو پیمانش وفا نکرده است. در سرزنش کردن او عجله نکنید! تاخیر در وعده ای که داده ممکن است به دلیل شرایطش باشد که قادر به کنترل آن نبوده است. باید بیشتر صبور باشید و بیشتر درک کنید. سعی کنید مقداری به دیگران کمک کنید.

نتایج تلاش های تان شروع به نمایان شدن می کند. فرصتی خواهید داشت که خودتان را در جامعه اثبات کنید، اما فضای اطراف تان ممکن است به نفع شما کار نکند. باید امروز از ملاقات دوستان اجتناب کنید، زیرا به راحتی وارد بحث و درگیری خواهید شد. بهتر است از رانندگی کردن اجتناب کنید، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد.

بحث با شریک کاری تان منجر به لغو یک سفر کاری خواهد شد. احتمالا با یکی از همکاران تان درگیر خواهید شد. به دلیل وضعیت سخت مالی و احساس خستگی ممکن است زود رنج باشید. باید آرامش خود را حفظ کنید، زیرا سلامتی تان به دلیل این حوادث به خطر می افتد. از سفرهای طولانی و ملاقات های کاری اجتناب کنید.

انشاآلله که آمین های ما شامل حال بقیه باشه همین که باعث دلخوشی خواندن مطالب مثبت و انتشار آن به دلها ی میلیونها انسان که همه به نوعی درگیر هستن در این روزگار هزار پیچ لاکردار درحال ذخیره حسابهای کائنات هستید و خدا قوت به همه عزیزان در تاروت رنگی از جلوی درب تا میز مدیر احسن برشما.🙏🙏🙏🌷⚘🌺🌹🌸💐

سلام دوست عزیزم

ازین که که همراه ما هستید، بسیار سپاس گزاریم.

مرسی از این همه انرژی مثت و محبتی که نسبت به ما دارید.

امیدواریم همیشه سلامت و شاد باشید.

سلام دوسال است که کانال شما راه افتاده و جزو بهترین مفیدترین وعالی ترین کانالها هست ‌.فقط دوتا موضوع اول اینکه دوسال قبل هم فال بیست نهم اسپند و یکم فروردین را نگذاشتید ودل ماها رو شکستید.ومورد دوم تقویم نجومی را دیگر نمی گذارید آیا منابع ندارید یا مشکل دیگری هست.ممنون از توجه شما و مرسی که هستین.🍀🍀🍀🍀🍀⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌺🌺🌺🌺🌺🌺

سلام دوست عزیزم، روزهای آخر سال متاسفانه بخاطر تعطیلی دوستان ادمین حضور ندارن و به همین دلیل احتمالا فال این 2 روز درج نشده که بسیار از شما عذر خواهی می کنیم.

اطلاعات تقویم نجومی به صورت یک کتاب دراومده و به زودی با کسب اجازه و رعایت قوانین کپی رایت این مطالب رو درج خواهیم کرد.

از این که همراه همیشگی ما هستید، بسیار سپاس گزاریم.

میشه به جای عیدی روز آخر سال و روز اول سال جدید را زودتر بگذارید ماهم خوشحال باشیم.ممنون

دوست عزیزم متاسفانه این امکان وجود نداره ولی قطعا تلاشمون رو خواهیم کرد تا فال ها حتما بروز بشن

به خدا یه ذهن خونی عجیب بود … اولشو خوندم شوک شدم موفق باشین

سلام بعضی مواقع انقدر دقیق فالتون که من میترسم بیرون برم😬ولی باز بخاطر تلاشتون ممنون موفق باشید ✌

یکی از شیرین ترین مراحل زندگی در طول دوران زندگی شما، می تواند دوران بـارداری، زمان انتظار و آماده شدن شما برای پذیرش مسئولیت بزرگ مادر شدن باشد. با وجود این، تغییرات فیزیولوژیکی و روانی دوران بارداری می تواند اثر قابل توجهی را بر فعالیت های روزانه شما داشته باشد. پزشکان طب اسلامی، نکات ویژه ای را برای این دوران در نظر گرفته اند که می تواند در توانمندسازی شما در مراقبت از خود و داشتن تجربه بارداری سالم و خوشایند بیشترین تأثیر را داشته باشد. در ادامه، توجه شما را به خواندن این مطالب جلب می کنیم.

یکی از نکاتی که می تواند، در سلامت روانی و جسمی افراد بیشترین تأثیر را داشته باشد، توجه به سلامت آن ها در دوران جنینی است. برای این که بارداری سالم و بی دغدغه ای را تجربه کنید و آن چه را که در مورد کودک آینده ی خود انتظار دارید حتی در این دوران هم تحقق بخشید (در قسمت قبل از بارداری مطالبی در این مورد بیان شده است)، به مطالبی که در ادامه آمده است، توجه ویژه ای داشته باشید.

در دوران بارداری به دلیل اهمیت فوق العاده ای که می تواند بر ساختار بدنی افراد بگذارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توصیه های زیر که با استفاده از نظرات پزشکان طب سنتی اسلامی گردآوری شده است، به شما کمک می کند تا بارداری سالم و خوشی را تجربه نمایید. در بعضی از موارد، به طور ویژه قسمتی برای آن در نظر گرفته شده است که در بخش های بعدی آمده است.

1. از سویق گندم وجو استفاده کنید. سبوس و آرد گندم و جو را جداگانه تفت داده و سپس مخلوط کنید و آن را هرروز ناشتا به میزان 2 الی 3 قاشق غذا خوری به صورت خشک (همراه با چیزی مصرف نگردد) مصرف نمایید. مصرف سویق گندم به خصوص در هفته های 3، 4 و 5 بارداری در جلوگیری از  بوجود آمدن مشکلات قلبی در جنین بسیار مفید است.

2. سعی کنید یکی از مواد تشکیل دهنده ی غذای روزانه شما، جو و یا سویق آن باشد. مصرف جو در دوران بارداری  در پیش گیری از ابتلا مادر به دیابت بارداری بسیار مفید است. مصرف انار نیز در پیش گیری از ابتلا مادر به دیابت بارداری و  کک و مک صورت بسیار  مفید است.

درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی

3. در چهار ماه آخر و یا حداقل در یک ماه آخر روزی به اندازه یک نخود کندر بجوید.

4. مصرف خربزه، پنیر (بهتر است این دو همراه باهم مصرف گردد و اصلا به صورت ناشتا استفاده نگردد) و به در ماه آخر بارداری و هم چنین مصرف انار شیرین در پیش گیری از ابتلا نوزاد به زردی، بسیار مفید است.

5. در دوران بارداری، از گلابی، سوق سنجد (منبع غنی از کلسیم)، تره ( منبع خوبی از آهن)، خرما ( بخصوص در ماه آخر) و کاسنی (دوست کبد و متعادل کننده ی طبع) و عسل استفاده نمایید. هم چنین بهتر است از سیب در پایان غذاها استفاده گردد. مصرف سیب بدون پوست در پیشگیری از یبوست و نفخ معده بسیار مفید است. هم چنین رنده سیب و گلابی در رفع ویار بارداری مفید است.

6. در صورت ابتلا به مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی به جای استفاده از نمک، از سرکه طبیعی (یک گرم) استفاده نمایید. در صورت ابتلا به دیابت و یا مسمومیت بارداری، مصرف خیار بدون نمک در کاهش فشار و قند خون مؤثر است.

7. مصرف موضعی روغن زیتون، وازلین، لوسیون کالامین دی و کرم های چرب می تواند در بهبود چین های پدید آمده پوستی شکم ناشی از رحم در حال رشد، کمک کننده باشد.

5. از مصرف کنسرو، مواد غذایی منجمد شده و غذای شب مانده پرهیز نمایید.

وضعيت تغذيه در دوران بارداری و تأمین مواد مغذی ضروری جنين، نه فقط بر نتيجه بارداری، بلکه بر سال های اوليه زندگی کودک نیز مؤثر است. برای این که کودکی باهوش داشته باشید، باید به وضعیت تغذیه خود توجه کنید و همه گروه های غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. (برای اطلاعات بیشتر به قسمت تغذیه دوران بارداری مراجعه فرمایید) بعضی از خوراکی ها می توانند اثر ویژه ای را بر هوش کودک دلبند شما داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

به عقیده ی پزشکان طب اسلامی، مصرف کندر در دوران بارداری در باهوش شدن کودکتان و حتی در پیشگیری از معلولیت کودک بسیار مؤثر است. هم چنین خوردن کندر در دوران بارداری در خوش اندامی و حتی شکل گیری ویژگی های اخلاقی خوبی مانند شجاعت، می تواند تأثیر ویژه ای بر کودک داشته باشد (کافی، ج۶، ص۲۳).

برای خوردن کندر در غیر از دوران بارداری نیز خواصی ذکر شده است، از جمله: رفع فراموشی، تقویت بینایی، تیزی ذهن و افزایش هوش (طب النبی، ص۲۵).

دو نوع کندر وجود دارد: کندر نر و کندر ماده که کدر و زرد رنگ و تلخ مزه است. کندر نر شیرین بوده، رنگ آن زرد و شفاف و کمی کشیده است و اگر آن را بشکنید داخل آن شبیه آب است. پزشکان طب اسلامی توصیه به خوردن کندر نر می کنند.

در دوران بارداری حداقل روزی ده گرم (2 قاشق مربا خوری) کندر نر آسیاب شده تا یک ماه مصرف کنید. کندر باید جویده شود. بهتر است کندر، در ماه پنجم بارداری به مدت 1 ماه مصرف شود.

پزشکان طب اسلامی می گویند، خوردن شیر در افزایش هوش جنین تأثیر ویژه ای دارد (بحارالأنوار، ج۵۹، ص۲۹۴). اگر به شیر طبیعی دسترسی دارید، بهتر است بدانید که شیر گوسفند سیاه بهتر از شیر گوسفند قرمز است و شیر گاو قرمز بهتر از شیر گاو سیاه است (بحار الأنوار، ج۵۹، ص۲۸۲). علت پرخاصیت بودن شیر گاو این است که گاو از انواع گیاهان تغذیه می‌کند و به همین علت مفید معرفی شده است.

در قسمت قبل از بارداری، توصیه هایی برای زیبایی کودک بیان شد. در دوران بارداری نیز توصیه هایی بیان شده است که در ادامه توجه شما را به آن ها جلب می کنیم.

پزشکان طب اسلامی، برای پیشگیری از خطر سقط جنین و حتی جلوگیری از آن در کسانی که در معرض خطر سقط هستند و با مشکل لکه بینی در دوران بارداری مواجه می شوند، توصیه های قابل توجهی دارند. این نکات شامل

1. خوردن سویق گندم

پزشکان طب اسلامی، توصیه زیادی به مصرف سویق گندم کرده و خواص زیادی را برای آن ذکر می کنند، از جمله:

أ. روش استفاده از سویق گندم

پزشکان طب اسلامی توصیه می کنند، پدر و مادر حداقل چهارده روز قبل از تصمیم به بارداری و خود مادر در دوران بارداری حداقل به مدت یک ماه، از سویق گندم استفاده کند. سویق هر بار دو کف (معادل دو یا سه قاشق غذاخوری) خورده می شود، البته بیشتر هم اشکال ندارد. بهترین حالت خوردن سویق این است که به تنهایی خورده شود، مخلوط با چیزی نباشد و هم چنین ناشتا خورده شود، ولی می‌توان با خرما، عسل و یا روغن زیتون هم آن را مصرف کرد.

ب. طرز تهیه سویق گندم

سویق از سبوس گندم و آرد گندم و سبوس جو و آرد جو تهیه می شود، هرکدام به مقدار مساوی جداگانه آسیاب می شود و نیز به صورت مجزا حرارت داده شده و سپس با یکدیگر مخلوط می گردد. گندم چاق کننده و جو تقویت کننده می باشد.

2. به غیر از خوردن سویق، برای جلوگیری از سقط جنین توصیه می شود که خانم های باردار، روغن کوهان شتر(سنام) را به کمر بمالند.4. مصرف آبنوس هندی که در مناطق استوایی و شبه استوایی می روید و بومی هندوستان و ماداگاسکار است در پیش گیری از سقط جنین بسیار مؤثر است.

3. هم چنین پزشکان طب اسلامی، دارویی به نام فرفيون را برای جلوگیری از سقط جنین تجویز می کنند. نحوه ی مصرف آن به اندازه یک عدس همراه با قرص خون (نوعی داروی گیاهی جایگزین قرص آهن) به مدت سه شب، می باشد.

در دوران بارداری، تأمین مواد مورد نیاز بدن مادر از اهمیت خاصی برخوردار است و شکل گیری اعضای بدن کودک کاملا وابسته به موادی است که مادر دریافت می کند. در این میان ، تأمین بعضی از املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای آگاهی از این اثرات ، در ادامه توجه شما را به خواندن این مطالب جلب می کنیم.

أ. کلسیم

تأمین کلسیم بدن مادر در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت کمبود کلسیم بدن مادر، جنین کلسیم مورد نیاز خود را از ذخیره کلسیم بدن مادر که عمدتاً استخوان ها و دندان ها می باشند برداشت کرده و همین امر باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای بدن مادر می شود. لذا توصیه می شود در غذاهای مصرفی خود دقت نمایید تا از میزان کافی کلسیم در غذاهای خود اطمینان حاصل کنید. پزشکان طب اسلامی معتقدند توصیه های زیر، بهترین مواد در تقویت استخوان ها به حساب می آیند و می توانند پیشنهاد خوبی برای تأمین کلسیم بدن شما باشند.

ب. آهن

هم چنین بهتر است بدانید، تأمین آهن در دوران بارداری شما به خصوص در 3 ماهه ی دوم و سوم بارداری، که میزان نیاز بدن مادر به آهن  افزایش ویژه ای می یابد، از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر مبتلا به کم خونی هستید و یا به دنبال تأمین آهن مورد نیاز بدن خود می باشید، بهتر است توصیه های زیر را بخوانید.

مصرف یک قاشق غذاخوری عسل شب ها قبل از خواب  در درمان کم خونی مفید است.

مصرف بیشتر میوه ها مثل سیب ،انجیر ،انگور و خرما، روزی 21دانه مویز.

مصرف سمنو و روزی 14عددبادام درختی که مثل آدامس جویده شود در درمان کم خونی مفید است..

درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی

می توانید هفته ای 5وعده شیره انگور با ارده میل کنید.

پرهیز جدی از مصرف سردی ها بخصوص لبنیات، چای، عدس،گوشت گاو، ماهی، سوسیس وکالباس، قند و شکر و سرخ کردنی ها در درمان کم خونی مفید است.

ج. اسید فولیک در بارداری

مصرف اسید فولیک در بارداری ، در پیش گیری از مشکلات مغزی در جنین و یا به عبارت دیگر، مشکلات لوله عصبی در جنین بسیار کمک کننده است. برای تأمین اسید فولیک به مواردیزر توجه فرمایید.

از آن جایی که مشکلات دهان و دندان در بارداری، زایمان زودرس را در پی دارد، سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای در این دوران، برخوردار است. برای این که سلامت دهان و دندان خود را تأمین کنید، به ادامه مطالب توجه فرمایید.

أ. بهترین مسواک

بهترین مسواک، مسواکی است که به آن چوب مسواک یا چوب اراکی می گویند (رساله الذهبيه، ص۵۰). چوب اراک همان چوب هایی است که بیشتر در مکه رشد می‌کند و قسمت های مختلف دارد. قسمتی که زیر خاک قرار می گیرد خوش بو است و اصل مسواک نیز همین می باشد. چوب درخت زیتون نیز برای مسواک زدن مفید است.

ابتدا باید تکه ای حدود ۱۵ یا ۲۰ سانت از چوب مسواک یا چوب زیتون را تهیه کنید. حدود دو سانت از ابتدای پوست را جدا کنید. سپس می توانید مقداری از محدوده ای که پوست آن جدا شده را با وسیله ای مانند انبر، نرم کنید تا قابل استفاده شود. این مسواک بعد از دو یا سه بار استفاده، کاملاً نرم می شود. اگر از چوب درخت مسواک که مقداری نرم تر است استفاده می کنید، قطر سر مسواک ۵ یا ۷ میلیمتر هم باشد، خوب است ولی در چوب زیتون به علت سفت بودن باید با قطر کمتری باشد، مثلا ۵ یا ۴ میلیمتر مناسب است. طرز تهیه دیگری هم بیان شده است، به این صورت که، مقداری از پوست ابتدای چوب را جدا کنید و آن مقدار را تا سه روز داخل آب بگذارید، تا مقداری الیاف از هم جدا شود و نرم کردن آن راحت تر باشد.

بهتر است، توصیه های زیر را نیز در هنگام مسواک زدن دندان های خود به کار گیرید.

ب. معرفی خمیردندان

محتویات این خمیر دندان شامل: چوب اراک، سعد کوفی، اذخر، عاقرقرحا، هلیله زرد، خردل و میخک، عسل و سرکه است. در بعضی موارد نمک و کف دریا را به این ترکیب اضافه می کنند که خاصیت سفیدکنندگی دندان دارند. از این ترکیب هفته ای دو بار می توان استفاده کرد نه هر روز. بهترین زمان استفاده از این ترکیب، ناشتا است. این خمیردندان برای دندان، جرم دندان، لثه و غلبه بلغم مفید است. یکی از علل بدبویی دهان بلغم است که با این خمیر دندان برطرف می شود. سعد کوفی به کار رفته در این ترکیب، برای دهان و دندان و مخصوصاً برای لثه مفید است. هم چنین برای درد دندان نیز، مفید واقع می شود. هلیله زرد میکروب کش است و باعث برطرف شدن خلط و بلغم می شود.

ج. پوسیدگی و پرکردن دندان

برای پرکردن دندان و رفع پوسیدگی، سه قطره روغن حنظل را داخل سوراخ دندان پوسیده، می ریزند و سپس یک نخ کتان را آغشته به روغن حنظل می کنند و محکم و بافشار در سوراخ دندان قرار می دهند. به مدت سه شب این کار انجام می شود. بعد از چند روز کم کم دندان پر می شود.

د. التهاب ریشه دندان (دندان بدون سوراخ)
اگر دندان خورده (سوراخ) نشده و صرفاً یک آبسه است، از روغن حنظل در سوراخ گوشی که در سمت دندان مورد نظر است، دو الی سه قطره می ریزند به مدت سه الی پنج شب (اصول کافی، ج۸، ص۱۹۴). اگر ریشه دندان مشکل داشته باشد روغن حنظل را در گوش می ریزند.

ه. حجامت زیر چانه

حجامت زیر چانه فوائد زیادی دارد و برای بسیاری از بیماری های دهان و دندان مفید است، از جمله: بهترین درمان آفت دهان، لثه و آبسه‌ی لثه، حجامت زیر چانه می باشد.

و. استفاده از انجیر

همه میوه ها به شرطی که برسند و کال نباشند، می توانند به عنوان درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند. غرره انجیر خصوصاً اگر با شیر پخته شود برای بیماری های دهان و دندان مانند: لقی فک، مشکلات لثه و مشکلات زبان کوچک مفید است. انجیر بدبویی دهان را از بین می برد و دهان را محکم می‌کند. استخوان را تقویت می‌کند و سبب رویش مو می شود (المحاسن، ج۲، ص 554).

ز. درد دندان

میخک اثر تسکین دهنده دارد و برای درد دندان مفید است. امروزه در دندان پزشکی برای بی حس کردن از میخک استفاده می کنند. اگر دچار درد دندان شدید می توانید با گذاشتن میخک روی دندان‌، درد خود را تسکین دهید. اگر هم مشکلات لثه داشته باشید می توانید با گذاشتن میخک روی آن، لثه خود را ضدعفونی کنید.

ح. جرم دندان

برای مسواک زدن می‌توان از چوب زیتون استفاده کرد که در درمان جرم دندان نیز کاربرد دارد. هم چنین می توانید برای از بین بردن بردن جرم دندان، انار را با پیه آن (پوشش سفید رنگ که روی دانه را می پوشاند) استفاده کنید (المحاسن،ج 2، ص 356).

ط. بدبویی دهان

برای رفع بد بویی دهان، توصیه های زیر ارائه شده است:

در دوران بارداری ممکن است با تغییراتی در بدن خود مواجه شوید که برای پذیرش کودک شما و مواجه با این موجود زیبا لازم و ضروری است. اگر شما با این تغییرات آشنا باشید (در قسمت بارداری و زایمان به طور مفصل راجع به این تغییرات، توضیحاتی بیان شده است) و با تدابیری که در ادامه برای حل این مشکلات آمده است آشنا شوید، می توانید علاوه بر تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود و کودک دلبندتان، بارداری سالم و خوشایندی را تجربه کنید. توصیه های زیر می تواند شما را در حل این مشکلات، توانمند سازد.

در دوران بارداری، معمولاً با بالا آمدن دیافراگم ناشی از رحم بزرگ شده و درنتیجه تحت فشار قرار گرفتن معده و هم چنین هورمون های مترشحه از جفت مانند: پروژسترون، ممکن است گاهی اوقات، به درجاتی دچار مشکلات گوارشی ای مانند: نفخ معده، سوزش سر دل که اصطلاحاً به آن هات برن نیز گفته می شود و مشکلاتی در هضم غذا و… شوید. برای این که بارداری خوشایندی را سپری کنید، توصیه های زیر می تواند در رفع این مشکلات تا حدودی مؤثر باشد.

1. نفخ معده

اگر در دوران بارداریتان دچار نفخ معده شدید، توصیه های زیر می تواند نفخ شما را بهبود بخشد. ضمناً این توصیه ها در زمان غیر از بارداری نیز می تواند حلال این مشکل باشد.

2. تقویت معده

اگر مبتلا به ضعف معده هستید علاوه بر رعایت نکاتی که در قسمت قبل گفته شد، رعایت نکات زیر نیز می تواند در تقویت معده شما مؤثر باشد.

یکی از مشکلاتی که در دوران بارداری معمولاً از هفته 7 بارداری به بعد با آن مواجه می شوید و البته عده ای ممکن است حتی زودتر با آن مواجه شوند، تهوع و استفراغ در دوران بارداری است. در طب اسلامی، درمان هایی برای رفع این مشکل آمده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

یکی از مشکلاتی که خانم ها در دوران بارداری به علت هورمون پروژسترون و یا فشار رحم بزرگ شده بر دستگاه گوارش مانند روده، خصوصا در3 ماهه سوم بارداری با آن مواجه هستند، مشکل یبوست و در بعضی موارد هموروئید می باشد. هموروئید که در واقع به آن پرخونی رگ های اطراف مقعد نیز گفته می شود، در موارد شدید می تواند با خونریزی مواجه شود. پزشکان طب اسلامی برای رفع این مشکل توصیه هایی دارند که شامل موارد زیر است.

1. پیشگیری از هموروئید

2. درمان هموروئید خون ریزی دهنده

3. داروها

گرفتگی عضلات ساق پا که به آن سندرم پای بی قرار گفته می شود و بیشتر  در شب ها در بعضی از افراد را درگیر خود می کند، می تواند علل متعددی مانند: علل ژنتیکی و یا ثانویه به بیماری هایی مانند: افزایش اوره خون در اثر نارسایی کلیه و یا مصرف بعضی از غذاها و… و یا کمبود کلسیم داشته باشد. این اختلال در دوران بارداری در 2 الی 3 ماه آخر بارداری در افرادی که استعداد ابتلا به این مشکل در آن ها بالاست رخ دهد. توصیه های زیر می تواند شما را در رفع این مشکل یاری دهد.

اگر مایل هستید، می توانید مطلب فوق را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اگر نظری یا سؤالی در مورد مطلب فوق دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما نکات شما را با دقت می خوانیم.

1396/03/03

1396/03/06

1395/10/22

1396/01/26

1396/01/27

1396/03/06

1396/03/03

1396/05/22

1396/01/26

1396/01/28

شما هم یکی از اعضای خبرنامه جذاب مادری باشید

مادری، همراهی است دلسوز برای حس زیبای مادری … تمام تلاش مادری، تشکیل جمعی متخصص و ماهر در حوزه های زنان و مامایی، تغذیه، تناسب اندام، روانشناسی و کودکان در کنار شماست، برای احساس اطمینان و شادابی دوران زیبای قبل از بارداری، دوران شیرین بارداری و دوران پر از عشق بعد از بارداری…
ما و شما برای آموختن بیشتر، مشاوره ها و همدلی های بیشتر و پاسخ به دغدغه ها و مسایل احتمالی دوران پر هیجان مادری دست در دست هم گذاشته ایم. سلامت، زیبایی، روحیه شاد و خندان و عشق شما به فرشته ناز و کوچولویتان آرزوی قلبی ماست. در هر لحظه همراهی ما را حس کنید.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

معمولاً پره اکلامپسی از روی مقدار پروتئین موجود در ادرار از هفته ی 20 بارداری به بعد قابل تشخیص می باشد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی

می پسندم

0

سایر خبرها

دکتر سهیلا انصاری پور فوق تخصص زنان و درمان ناباروری درباره عملکرد پلاکت ها گفت: عملکرد پلاکت، تسریع بهبودی و کمک به لخته شدن خون در محل زخم است. پلاسمای غنی از پلاکت (Plated-rich Plasma) که به اختصار PRP نامیده می شود، پلاسمای تغلیظ شده خون است که دارای مقادیر فراوان پلاکت، حدود 4 تا 5 برابر تعداد پلاکت های طبیعی موجود در گردش خون است. همچنین پلاکت ها حاوی فاکتورهای رشدی هستند که باعث بازسازی …

زیاد ننوشید چون آب شیره گوارشی معده را رقیق می کند. برای تنظیم قند خون مصرف پروتئین را در اولویت قرار دهید. 2- نشانه: شوره سر بیماری احتمالی: اختلال های هورمونی و حساسیت غذایی این یکی دیگر از مشکل هایی است که اعصاب برای آدم نمی گذارد. درست است که گاهی استفاده از شامپوهای ضد شوره موثر عمل می کند اما بعد از چند روز همان آش است و همان کاسه! اینکه هر روز چشمتان به جمال …

سلامت نیوز : رییس شبکه هپاتیت ایران گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و برنامه وزارت بهداشت، لازم است هپاتیت C تا 15 سال آینده در ایران ریشه کن شود. اما با وجود 190 هزار مبتلا به این بیماری، درمان و کاهش نرخ ابتلا بدون همکاری تک تک افراد جامعه میسر نخواهد بود. به گزارش سلامت نیوز، سیدموید علویان در نامه ای خطاب به ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار …

به قول این متخصص طب سنتی، مواردی هم گزارش شده که متخلفان حوزه طب سنتی، برای کاهش فشار خون خانم های باردار، مصرف مداوم آب زرشک را تجویز کرده اند که همین مساله هم منجر به سقط جنین شده است. تجویز حجامت و زالو درمانی، برای همه حجامت را باید یکی از عمده درمان های طب سنتی دانست که از منظر علمی نیز، اثرات مفید آن اثبات شده، اما در متون طب سنتی اشاره شده است که انجام حجامت هم شرط و شروطی …

معرض خطر قرار دارند. وی انتقال جنسی را مهم ترین راه انتقال ایدز عنوان و بیان کرد: تزریق خون آلوده، استفاده از سرنگ مشترک به ویژه در افراد معتاد، فرو رفتن سرنگ آلوده بهه طور اتفاقی در بدن از دیگر راه های انتقال می باشد؛ البته انتقال ویروس از مادر به جنین نباید مورد غفلت قرار گیرد. مادر مبتلا، در اواخر دوران بارداری و زایمان می تواند جنین را مبتلا کند. چهارم، انتقال از شیر مادر است که …

شما می آید گریه می کنیم، برای خودمان فرض کردیم هر ساعت دعای سلامتی شما را می خوانیم (ابتدا ساعت هایمان را تنظیم کردیم، بعد هم وجودمان این گونه تنظیم شده)، پس برای شما بد می شود اگر ما بد شویم! بد که هستم، امّا می خواهی در این بدی ها بمانم؟! آقا شما خیلی علاقه به نرجس خاتون دارید، به جان مادرتان دستم را بگیرید. بزرگانی آمدند و خاک پای مادر شما را توتیای چشم قرار دادند و توسّل و تمسّک به …

انجام می گیرد. اسپرم های استخراج شده فریز می شوند و تا 10 سال هم قابل استفاده هستند. در عمل های جراحی وسیع که برای برداشتن بیضه انجام می شود، لنف های اطراف نیز خارج می شوند. این کار آسیب جدی به عروق و اعصاب وارد می کند و باعث می شود تحریک و انزال بیمار از بین برود. امروزه از روش ذخیره اسپرم به عنوان یکی از روش های بقای باروری در بیمارانی که بیضه های خود را به هر دلیل از دست می دهند استفاده می شود. …

از این سن آغاز شود. بعضی از بیماری های جسمی سالمندی مانند ابتلا به فشار خون، گرفتگی عروق و دیابت که البته دیابت نقش بیشتری در ناتوانی جنسی مردان دارد، همچنین مصرف برخی داروها برای درمان بیماری های شایع سالمندان، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز ممکن است سبب ناتوانی جنسی در سالمندان شود. این روانپزشک تشریح کرد: حفظ قدرت جنسی و میل جنسی در نظر آقایان سالمند از اهمیت بیشتری برخوردار است …

موفق بستگی به تشخیص دقیق و پیدا کردن علت اصلی خواب رفتن دست و پا دارد. گرچه هیچ درمانی برای نوع ارثی نوروپاتی محیطی یافت نشده، اما سایر موارد با تشخیص درست قابل کنترل و درمان است. توصیه های کلی درباره شیوه زندگی سالم، مانند حفظ وزن مطلوب بدن، پرهیز از قرار گرفتن در معرض مواد سمی، ورزش مناسب، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و اجتناب از مصرف الکل یکی دیگر از راه های جلوگیری از آسیب های عصبی است …

همراه کروم، قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 را کاهش می دهد؛ همچنین استفاده از بیوتین، مقاومت به انسولین در بیماران دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که میزان قند خون بیمارانی که به مدت 4 هفته از بیوتین و کروم استفاده کرده اند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته و علاوه بر این، کاهش چشمگیری در میزان کلسترول شرکت کنندگان مشاهده شده است. بیوتین سبب بهبود …

می شوند. در نتیجه، در اولین مراحل آسیب کلیوی آلبومین در ادرار بیمار دفع می شود. امامی افزود: در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع آن، بعد از مدتی بیمار دچار نارسایی کلیه می شود. وی در مورد علائم و نشانه های درگیری کلیوی گفت: درگیری کلیه در جریان دیابت عموما علامت یا نشانه ای ایجاد نمی کند. بیماری کلیوی می تواند به آرامی شروع شده و پیش از اینکه فرد متوجه شود مشکلی وجود دارد، بسیار شدید شود …

بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند. در شرایطی که غلظت خون به صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است. در نوع ثانویه می بایست علت زمینه ای غلظت خون برطرف شود. برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می نمایند. در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم. منبع: سیمرغ …

افراد تاثیر گذار است و معمولا این روند با الگوی غذایی نامناسب از قبیل پرخوری های زیاد زمینه بیشتر این معضل به ویژه چاقی در ناحیه شکم را به دنبال دارد. از جمله عوارض این عمل ها می توان به عفونت، تجمع مایع و از دست دادن پوست اشاره کرد. ف.معصومی از یزد: رفلاکس معده چگونه به وجود می آید و راه های درمان و پیشگیری از آن چیست؟ بین مری و معده یک دریچه وجود دارد که زمانی که این دریچه کار …

قند خون از طریق برنامه غذایی و فعالیت بدنی ضروری است. گاهی اوقات مصرف دارو هم لازم است. دیابت بارداری، در صورت درمان نشدن می تواند باعث شود کودک بیش از حد متوسط رشد کند، که خطر بروز آسیب دیدگی در طی زایمان را افزایش می دهد. احتمال اینکه در طی حاملگی دچار فشار خون بالا شوید بیشتر است. تحقیقات حاکی از آن است که فشار خون بالا که در طی بارداری ایجاد می شود در زنان مسن تر شایع تر …

… با امکانات و ظرفیت های موجود می توانیم20برابر فعلی تولید داشته باشیم عضو هیات مدیره شورای ملی زیتون ایران گفت: کلیات طرح اصلاح باغات غیر اقتصادی زیتون هفته آینده توسط این شورا کامل شده و برای تصویب به مجلس می رود. 1388/12/09 , 11:11 همایش علمی صنعت گیاهان دارویی به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران ، فودنا ، همایش علمی توسعه صنعت گیاهان دارویی از امروز در محل سالن …

از جمله علائم آن می توان به تشنگی و دفع ادرار شدید در یک دوره یک تا دو ماهه اشاره کرد . عباسی یادآور شد حُسنی که این نوع دیابت دارد قابل پیشگیری بودن آن است و افراد می توانند با افزایش تحرک بدنی، اصلاح الگوی تغذیه و کنترل سایر ریزفاکتورهای خطر از جمله فشار خون بالا از ابتلا و یا پیشرفت این بیماری پیشگیری کنند . این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به لزوم انجام آزمایش قندخون هر …

مختلف 325 میلیگرمی، قرص 500 میلیگرمی و قرص جویدنی 80 میلیگرمی به فروش میرسد. استامینوفن به صورت شیاف با دوزهای 125 میلیگرمی، 325 میلیگرمی و شیاف سوسپانسیون 120 میلیگرمی در بازار موجود است. شربت 120 میلیگرمی و قطره 100 میلیگرمی استامینوفن( بیشتر برای کودکان) تجویز میشود. آمارها چه میگویند؟ معمولا در تمامی نقاط دنیا آمار دقیقی از مصرف دارو وجود ندارد و آمارهای موجود در رابطه با …

گروه اجتماعی: اخیر مشکلات ناباروری پیش از ازدواج قابل تشخیص نیست بعد از یک سال رابطه ی درست و پیاپی می توان تشخیص داد که آیا خانم نازا است یا خیر. به گزارش بولتن نیوز به نقل از نشریه ی همشهری تندرستی، اگر دختر خانم مجردی که مشکلات جدی خونریزی و دردهای خارج از دوره سیکل، کیست و … داشته باشد، باید پیگیری کتل و تحت درمان پزشک متخصص زنان قرار بگیرد تا مشکل او به نازایی منجر نشود. …

سنتی به سوال چه مقدار زیاد است؟ این است که باید شکر را به اعتدال بخوریم و در مصرف آن زیاده روی نکنیم. اما فقط زمانی می فهمیم زیاد خورده ایم که چاق شویم یا دیگر نشانه های سندرم متابولیک و مقاومت انسولین را بروز دهیم. مقاومت انسولین نقص بنیادی موجود در دیابت نوع دوم و شاید هم چاقی است. کسانی که هم چاق و هم دیابتی هستند معمولا فشار خون بالا نیز دارند. آنها بیشتر از سایرین در معرض بیماری …

اشتها را نیز تحریک می کند. مصرف به برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند نیز مفید است و سینه را نرم می کند. ادرار آور بودن، کمک به هضم غذا و از بین بردن بوی بد دهان را از دیگر خواص به است. گذاشتن چند قاچ به تازه بر روی پلک می تواند به تسکین التهاب آن کمک کند. این میوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند، مفید نیست. …

…، آب و مایعات نوشید تا نیاز بدن جبران و تامین شود. به عنوان مثال هنگامی که به بیماری هایی همراه با اسهال و استفراغ مبتلا می شوید بخشی زیاد از آب در این روند از دست می رود و در صورتی که مقدار مورد نیاز جایگزین نشود وضعیت بیماری مخاطره آمیز خواهد شد. سایر شرایط افزایش مقدار قند خون در مبتلایان به دیابت هم باعث کم آبی بدن می شود. گرما، خوردن غذاهای پرنمک و محتوی ادویه، برخی …

…. علاوه بر افرادی که مشکلات قلبی دارند یا مبتلا به سیروز کبدی و مشکلات کبدی هستند و یا افرادی که ازدیاد وزن دارند و نیز مادران باردار که مشکلات خاص این دوران را دارند، افرادی که داروهای قلبی عروقی استفاده می کنند باید از مصرف شیرین بیان اجتناب کنند. گاهی در اثر مصرف بی رویه شیرین بیان ورم هایی در صورت و دست و پا به وجود آمده و گاهی مصرف بی رویه آن احتباس سدیم، دفع پتاسیم و افزایش دفع ادرار را به همراه دارد. افرادی که انسولین مصرف می کنند اگر به طور هم زمان از مقادیر زیاد شیرین بیان استفاده کنند این دو ماده در به هم زدن تعادل الکترونیکی بدن اثر هم افزایی دارند. …

پاتولوژیک آن دارای ریسک و خطر زیادی برای شخص مبتلا است و این نوع در بیماری های قلبی، گرفتگی قلب و عروق به وفور مشاهده می شود . وی افزود: همچنین نوع پاتولوژیک بیماری ادم، در آخرین ماه های بارداری، مادران باردار و جنین را تهدید می کند و تا قبل از اختراع این دستگاه، تشخیص آن به وسیله ی روش های سنتی و با دست و مشاهدات چشمی انجام می شد؛ به طوری که با فشار دادن محل و بافت متورم با انگشت، ادم را …

رو هستند و بر همین اساس دکتر ایجادی به خانم ها و دختربچه ها توصیه می کند: مصرف مایعات به مقدار کافی و دفع ادرار به موقع را همیشه در نظر داشته باشند. درباره پسربچه ها نیز اگر ختنه خیلی زود و قبل از بیست روزگی انجام شود، در مواردی ممکن است پرده نازکی جلوی مجرا تشکیل شود که به گفته این جراح کلیه، در این مواقع تنگی مجرا ایجاد خواهد شد که کاملا هم مشخص است و اگر مادر دقت کند، می بیند سوراخ …

عاملی است که در این دوره درصد بالایی از چاقی ها را به خود اختصاص داده است؛ به طوری که بی تحرکی بیش از پرخوری و مصرف غذای زیاد، بر چاق شدن زنان تأثیر می گذارد. چاقی با جسم ما چه می کند؟ بیماری هایی تحت عنوان بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون و دیابت وجود دارد که چاقی و اضافه وزن می تواند زمینه ساز بروز این نوع بیماری ها شود. به لحاظ بهداشتی قرن حاضر را قرن اپیدمی دوقلوی دیابت و …

آن در تقویت سیستم ایمنی مؤثر است. تخمه کدو نیز از منابع غنی روی، آهن و سلنیوم بوده و حاوی پروتئین، فیبر، مس، منیزیم، منگنز، کلسیم، پتاسیم، روی، اسیدهای آمینه آرژینین و گلوتامیک است. اسید لینولنیک نیز از ترکیبات موجود در تخمه کدو است که از اسیدهای چرب مفید برای سلامت عروق محسوب می شود. به گفته کارشناسان تغذیه انواع تخمه ها مقادیر بالایی چربی و ارزش کالری زایی بالایی نیز دارند. بنابراین در افراد چاق و افرادی که دچار بیماری های چربی خون و فشارخون هستند، باید در حداقل مقدار مصرف شوند. 11174/130/5 کانال اطلاع رسانی: https://telegram. …

( التهاب مجاری اپیدیدیم در دستگاه تناسلی مردانه) می کند. در این شرایط، بیضه ها بسیار دردناک می شوند و گاهی اوقات ممکن است به عقیم شدن بیمار منتهی شود. همچنین بیماری درمان نشده سوزاک می تواند روی پروستات اثر بدی گذاشته و در عین حال مجرای ادراری را زخم کرده و ادرار را سخت و دردناک کند. افراد مبتلا به سوزاک، مستعد ابتلا به بیماری ایدز نیز هستند. این عفونت حتی ممکن است وارد خون شود که کشنده …

معصومی است که تاکنون حداقل در کشورما هیچ سرپناهی نداشتند و هیچ انی جی اویی به آنها نپرداخته ووضعیت بسیار دشواری دارند و درمان های بسیار زمان بر، هزینه بر و معمولا با گرفتاری های چندین عضو در بدن، روبرو هستند بنابراین کار را یک مقدار سخت تر می کند. در ابتدای ما تشخیص دادیم اولا بایستی مساله آموزش را مطرح کنیم. به همین دلیل ارتباط مان را با پزشکانی که بیشتر با بیماران نادر هستند افزایش دادیم از طریق …

از پانسمان نچسب و یا پارچه ای تمیز محل سوختگی را بپوشانید و بیمار را بلافاصله به بیمارستان برسانید. پس از درمان های اولیه، معمولاً پزشکان توصیه می کنند که اگر از آخرین واکسن کزار، 10 سال گذشته باشد، این واکسن تمدید شود. مارگزیدگی اگر به دل طبیعت سفر کرده و با وضعیت مارزدگی روبه رو شدید، اقدامات زیر به شما کمک می کند: * فرد آسیب دیده را ابتدا آرام کنید. …

تصریح کرد: زمانی که دو زوج مبتلا به تالاسمی مینور با هم ازدواج می کنند در هفته دهم تا دوازدهم بارداری از طریق آزمایش می توان متوجه شد که پدر یا مادر ناقل چه نوع ژنی هستند و سپس با نمونه برداری از جفت بدون آسیب رساندن به جنین، می توان متوجه شد که آیا این بچه به تالاسمی شدید مبتلا خواهد شد یا خیر. آراسته افزود: خوبی این آزمایش ها این است که، در صورت اثبات تالاسمی شدید، می توان بر اساس دستور …

“),t.close()},t.write(‘

درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی
درمان مسمومیت بارداری در طب سنتی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *