عوارض قرص حصا

کپسول حصا.آ (HESA- A)داروی طبیعی با منشأ گیاهی و دریایی دارای اثرات ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت سلولهای کبدی است و فاقد هرگونه عارضه جانبی می باشد. بنابر تحقیقاتی که در مجلات داخلی و ژورنالهای خارجی منتشر شده است، کپسول حصا آ در بهبود یا افزایش کیفیت زندگی بیماران سرطانی تأثیر اثبات شده دارد و با تأیید وزارت بهداشت توسط شرکت داروسازی اسوه تولید و بوسیله شرکت پخش رازی توزیع می شود.
شکل دارویی: قرص روکش دار

از جمله بیماری های صعب العلاج بیماری سرطان می باشد که علیرغم پیشرفتهای قابل توجه هنوز به راه اصولی و ارزشمندی در جهت درمان منتهی نشده است. بنابر این جای آن دارد که دارویی که عوارض نداشته باشد و یا از عوارض ناچیزی برخوردار باشد به دست آید.

در آزمایشات كشت سلولی و مدلهای حیوانی، این فرآورده تاثیرات بازدارنده واضحی بر رشد سلولهای توموری بدون تاثیر منفی بر روی سلولهای سالم داشته است. همچنین مطالعات حیوانی و بافت شناسی نشان داده است كه این فرآورده تا دوز 14 میلی گرم/ کیلوگرم توكسیك نیست در حالیكه دوز درمانی آن در حدود 5 میلی گرم/ کیلوگرم می باشد .

رویکردهای علمی روز، حفظ یا افزایش کیفیت زندگی بیماران سرطانی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، درحالیكه شیمی درمانی سیستمیك به عنوان یكی از روشهای درمانی غالبا ضمن کاهش مرگ و میر ، با موربیدیتی بالایی همراه است. داروی حصا.آ با منشأ طبیعی، گذشته از اثرات درمانی که می تواند داشته باشد، ابزاری برای بهبود شرایط و کیفیت زندگی بیمار است و در کاهش درد، افزایش اشتها، اصلاح عملکرد کبدی (کاهش آنزیمها) تاثیر ویژه دارد.

عوارض قرص حصا

در حال حاضر نیز بنابر گزارشهای متعدد علمی و نمونه های موفق، اثرات این دارو بر بیماریهای با منشأ یا دخالت سیستم ایمنی مانند آسم، ایدز، پسوریازیس، هپاتیت، تاکایاسو، زخمهای مقاوم، دژنراسیون ماکولای چشم در حال تجربه و بررسی است.


کپسول حصا آ دارای منشأ طبیعی شاه میگو، زیره و کرفس می باشد. هر قرص به وزن 1265 میلی گرم دارای مادة مؤثره به مقدار 996 میلی گرم، شامل حداقل 6/ میلی گرم آهن و 5 میلی گرم استرانسیوم است.


بهتر است کپسول حصا.آ نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. در صورتی که سابقه التهاب یا زخم معده وجود داشته باشد می تواند بعد از غذا و یا همراه با آن میل شود. بهتر است همزمان با مصرف کپسول حصا آ ، از خوردن مواد اسیدی مانند ترشی و ماست پرهیز شود و نوشیدن شربت عسل یا آب سیب طبیعی به جای این موارد توصیه می گردد.

عوارض جانبی خاصی در رابطه با کپسول حصا.آ مشاهده نشده است. در مواردی که بیمار زخم گوارشی خونریزی دهنده دارد، احتیاط در مصرف دارو با توجه به نظر پزشک ضروری است.

آزمایش سم شناسی:
برای بررسی عوارض جانبی و سمیت هر دارو آزمایشات سم شناسی بر روی آن ها انجام می شود که یکی از این آزمایشات بررسی اثر دارو بر موش آزمایشگاهی است. به طور خلاصه و طبق مقاله منتشر شده در این زمینه، کپسول حصا.آ با دوز تجویزی 5 میلی گرم (5 گرم) در هر کیلوگرم وزن موش آزمایشگاهی به مدت 3 روز هیچ گونه اثر بیوشیمیایی، هماتولوژیک (خون شناختی) و آسیب بافتی نداشته است. با این حال گزارش شده که این نتایج بر اساس یک مطالعه تحت حاد بوده است و مطالعات مزمن (طولانی مدت) نیز در این باره ضروری است.


در مواردی که بیمار دارای سابقة سنگ کیسه صفرا و واریس مری و معده با منشأ کبدی است و یا زخم باز وسیع و خونریزی دهنده دارد، رعایت جانب احتیاط در مصرف کپسول حصا آ ضروری است و لازم است تحت نظر پزشک باشد.
در زمان حاملگی و شیردهی، تاکنون عوارض جانبی گزارش نشده است لیکن مصرف کپسول حصا آ در این شرایط با مسئولیت پزشک معالج است.

کپسول حصا.آ را در دمای زیر 3 درجه سانتی گراد نگهداری نموده و از رطوبت حفظ نمایید.

تداخل دارویی کپسول حصا.آ با داروهای دیگر مشاهده نشده است.

بسته بندی دارو: تعداد 4 عدد قرص روکشدار کپسول حصا.آ درون قوطی پلاستیکی در یک جعبه مقوایی بسته بندی شده است.

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.


همچنین در این رابطه بخوانید:


علائم و نشانه های سرطان روده را بشناسید


1 خاصیت معجزه آسا روغن سیر برای دیابت و سرطان


آیا زنان هم به سرطان پروستات مبتلا می شوند؟



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.


URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-8915-fa.html

سابقه و هدف: سندرم کبد چرب غیرالکلی در جامعه ایرانی شیوع بالایی دارد. کبد چرب غیرالکلی از استئاتوز کبدی ساده تا سیروز و کارسینوم کبدی را شامل می‌شود. با توجه به عوارض شدید و برگشت‌ ناپذیر بیماری در مراحل پیشرفته، درمان به ‌موقع به ‌ویژه با داروهای گیاهی می‌تواند به‌ عنوان یک استراتژی مهم در درمان مطرح باشد. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر داروی ترکیبی (گیاهی- دریایی) حصا-آ بر پارامترهای بیوشیمیایی و پروفایل چربی و هیستولوژی کبد چرب در موش صحرایی بود.

مواد و روش‌ها: در این مطالعه تجربی، ابتدا 28 سر موش صحرائی نر نژاد ویستار (با وزن 2±18 گرم) به ‌صورت تصادفی به گروه‌های تغذیه با جیره استاندارد (7 سر) و تغذیه با رژیم پرچرب (21 سر) تقسیم و پس از هشت هفته تیمار، گروه شاهد به همراه 7 سر از گروه HFD (High fat diet)، برای تأیید کبد چرب کشته و پارامترهای بیوشیمیایی و تغییرات هیستوپاتولوژیک کبد حیوانات ارزیابی شد. باقیمانده موش‌های گروه HFD مجدداً به گروه‌های تغذیه با HFD همراه با حصا-آ (mg/kg/day5) و تغذیه با HFD و آتورواستاتین (mg/kg/day3) تقسیم و به مدت 3 روز تحت درمان قرار گرفتند. در پایان پارامترهای سرمی آسیب بافت کبد، تغییرات پروفایل لیپیدی سرم و تغییرات هیستوپاتولوژیک آن مورد بررسی قرار گرفت.

عوارض قرص حصا

یافته‌ها: هشت هفته تیمار، با HFD باعث بروز اثرات مضر متابولیکی شامل هیپرتری گلیسیریدمی، هیپرکلسترولمی و اختلال عملکرد کبد شد. هم ‌چنین افزایش معنی‌دار (5/&lt p). فعالیت آنزیم‌های کبدی در سرم مشاهده شد. تیمار با حصا-آ موجب کاهش معنی‌دار میزان پارامترهای آسیب بافت کبد در سرم گردید. نتایج بافت‌شناسی کبد تغییرات ایجاد شده توسط جیره پرچرب و اثرات حفاظتی حصا-آ را مورد تائید قرار داد.

استنتاج: با توجه به نتایج به ‌دست ‌آمده، ترکیب گیاهی دریایی حصا-آ به ‌عنوان یک داروی داخلی در مقایسه با آتورواستاتین می‌تواند اثرات درمانی مؤثر و بدون عوارض نسبت به داروهای شیمیایی در کبد چرب غیرالکلی مورد استفاده قرار گیرد.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 219 All Rights Reserved | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

November 1, 21 by gajamoo2

داروی «حصا.آ» فرآورده‌ای طبیعی با منشأ گیاهی و دریایی است که در کمک به درمان سرطان و افزایش کیفیت زندگی بیماران سرطانی به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است و توسط شرکت داروسازی اسوه تولید می‌شود.
لازم به ذکر است تا کنون در تمام مطالعات سلولی، حیوانی و انسانی هیچ عارضة جانبی برای دارو شناخته نشده است و مصرف همزمان آن با درمان‌های رایجِ بیماران سرطانی منعی ندارد و می‌تواند باعث کاهش درد، افزایش اشتها، اصلاح و تعدیل آنزیم‌های کبدی و کنترل متاستازهای دوردست شود.
مبدع دارو، جناب آقای دکتر امرالله احمدی هستند که تا کنون در سمینارها، نمایشگاه‌ها و مجامع علمی و بین‌المللی متعددی شایسته اهدای مدال‌های طلا، نقره و برنز و نشان‌ها و دیپلم‌های افتخار شناخته‌ شده‌اند، نشان‌هایی که چندی پیش و طی مراسمی، همگی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شدند.
در جستجوی کوچکی در موتورهای جستجو با واژه‌هایی چون حصا.آ، حصا-آ، HESA-A، HESA.A و می‌توانید بیش از 1 مدخل به صورت وبلاگ، ، خبر، مقاله و بیابید و با مطالعه آنها این داروی گیاهی – دریایی ایرانی را بشناسید. حصا-آ دارویی کاملا طبیعی است که به طور مشخص از نوعی زیره، نوعی کرفس و شاه‌میگو فراوری می‌شود و تا امروز هیچ‌گونه عارضه جانبی برای آن پیدا نشده است تا حدی که به لحاظ قانونی دارو محسوب نمی‌شود (طبق تعریف، داروها عارضه دارند) و جزو مکمل‌های غذایی طبقه‌بندی می‌گردد، به طوری که مصرف تا 5 برابر دوز درمانی آن عارضه‌ای نداشته است.
طی سال‌های اخیر با توجه به مکانیسم‌های اثر دارو یعنی: تقویت سیستم ایمنی بدن، القای آپوپتوز، آثار ضدویروسی، آثار ضدالتهابی و و با پژوهش‌های گسترده‌ای که انجام شده، موارد مصرف جالب دیگری هم برای دارو کشف شده که نتایج درمانی آنها بعضا خیره‌کننده است: مواردی چون آسم، هپاتیت بی و سی، آنفولانزای H1N1، ایدز، انواع سرطان، بیماری‌های کبدی و مسمومیت‌ها، تقویت سیستم ایمنی، افزایش کیفیت زندگی بیماران سرطانی و و حتی پیش‌گیری از ابتلا به سرطان!
در همه موارد بالا پژوهش‌های گسترده‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی چون دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو پاستور، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و در دست انجام است و نتایج همگی به تدریج منتشر خواهد شد.
و اما توضیحات علمی و فنی دارو:
قرص روکش‌دار
این دارو دارای منشأ طبیعی شاه‌میگو، زیره و کرفس می‌باشد. هر قرص به وزن 1265 میلی‌گرم دارای مادة مؤثره به مقدار 996 میلی‌گرم، شامل حداقل 6/ میلی‌گرم آهن و 5 میلی‌گرم استرانسیوم است.
میزان مصرف:
روزانه mg/Kg 5-25 و دو بار در روز به شکل خوراکی، طبق دستور پزشک مصرف می‌گردد.
زمان و روش مصرف:
بهتر است نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود. در صورتی که سابقه التهاب یا زخم معده وجود داشته باشد می‌تواند بعد از غذا و یا همراه با آن میل شود. بهتر است همزمان با مصرف دارو، از خوردن مواد اسیدی مانند ترشی و ماست پرهیز شود و نوشیدن شربت عسل یا آب سیب طبیعی به جای این موارد توصیه می‌گردد.
موارد مصرف :
این دارو می‌تواند باعث کاهش درد، افزایش اشتها، اصلاح و تعدیل آنزیم‌های کبدی و کنترل متاستازهای دوردست شود. حسب بیمارانی که تا کنون وارد مطالعات شده‌اند، این دارو در موارد زیر قابل تجویز است: کانسرهای متاستاتیک مجرای صفراوی و کبدی، هماتوما، کانسرهای روده‌ای و کولون، سینه، اوروژنیتال، سارکوماها و کارسینوماها.
توصیه می‌شود سایر درمان‌های بیمار قطع نشود و از «حصا.آ» به عنوان داروی مکمل استفاده گردد.
عوارض جانبی :
عوارض جانبی خاص مشاهده نشده است. در مواردی که بیمار زخم گوارشی خونریزی‌دهنده دارد، احتیاط در مصرف دارو با توجه به نظر پزشک ضروری است.
موارد عدم مصرف :
در مواردی که بیمار دارای سابقة سنگ کیسه صفرا و واریس مری و معده با منشأ کبدی است و یا زخم باز وسیع و خونریزی دهنده دارد، رعایت جانب احتیاط در مصرف ضروری است و لازم است تحت نظر پزشک باشد.
در زمان حاملگی و شیردهی، تاکنون عوارض جانبی گزارش نشده است لیکن مصرف آن در این شرایط با مسئولیت پزشک معالج است.
طول دوره مصرف :
با دوز درمانی ذکر شده از یک ماه تا سه ماه به صورت مداوم و سپس دوز نگه‌دارنده به صورت یک هفته در میان و حداقل هر ماه یک هفته، تا زمان لازم.
شرایط نگهداری دارو :
دارو را در دمای زیر 3 درجه سانتیگراد نگهداری نموده و از رطوبت حفظ نمایید.
تداخل دارویی :
تداخل دارویی با داروهای دیگر مشاهده نشده است.
بسته بندی :
تعداد 4 عدد قرص روکشدار درون قوطی پلاستیکی در یک جعبه مقوایی

پ . ن در صورت تمایل می تو.انید سوالات خود را به این دو آدرس ارسال نمایید :

دكتر پامچال پوريوسفي ( داروساز ) pamchalpk@yahoo.com

عوارض قرص حصا

دكتر ناصر رضايي پور ( پزشك ) n_shaghayegh@yahoo.com

پ . ن جهت اطلاع دوستان و خوانندگان محترم وبلاگ گجمو2 برسونم،از روز چهارشنبه 5 آبان 89 مرحله ی سوم شیمی درمانیم شروع میشه،بنابراین تمامی مطالب وبلاگ از قبل آماده و بصورت اتوماتیک منتشر و کامنت های شما عزیزان پس از بهبودی کامل حال اینجانب پاسخ داده خواهد شد.

Posted in پزشکی, دانستنی, علمی, عکس | Tagged حصا آ،حصا،داروی ضد سرطان،hesaa | 2 Comments

(-:

حق
درود

برایتان آرزوی بهبودی دارم.

شاد زی.

سپاس دکترجان
زنده باشی عزیز.
صفای خودت و قدمت


Comments RSS

Fill in your details below or click an icon to log in:

You are commenting using your WordPress.com account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Google+ account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Twitter account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Facebook account.
( Log Out / 
Change )

Connecting to %s

Notify me of new comments via email.

Notify me of new posts via email.

در صورت تمایل آدرس خود را در این مستطیل وارد کنید تا مطلب های جدید این وبلاگ بطور اتوماتیک به شما ارسال شود.

Join 634 other followers

در صورت تمایل جهت مشترک شدن آدرس خود را وارد کنید

My blog is worth $37,259.64.How much is your blog worth?

Blog at WordPress.com.

WPThemes.

سابقه و هدف: بیماری دژنرسانس وابسته به سنماکولا از علل شایع کوری در افراد بالای پنجاه سال است و به دو فرم خشک و مرطوب دیده می‌شود.فرم خشک بیماری شایع‌تر است.هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی داروی گیاهی حصاآ در بیماری نوع خشک دژنرسانس ناشی از پیریماکولا است. مواد و روش‌ها: تحقیق به صورت کارآزمایی بالینی شاهددار یکسوکور صورت گرفت.شرایط ورود به مطالعه عبارت بود از: کاهش دید خفیف و یا متوسط به علت نوع خشک دژنرسانس وابسته به سنماکولا شامل وجود آتروفی جغرافیایی نان سانترال –یا تغییرات اپیتلیوم پیگمانته شبکیه یا دروزن‌های متوسط متعدد(بین 64 تا 124 میکرون) و یا یک عدد دروزن بزرگ ( قطربیشتراز 125 میکرون) حداقل در یک چشم.بیماران به‌طور تصادفی به دو گروه درمان ودارونما تقسیم شدند. به 29 نفر داروی حصا آ وبه سی نفر دارونما داده شد.حداقل مدت زمان پیگیری بیماران یک سال بود وهر ماه بیماران توسط چشم پزشک معاینه شده و اطلاعات آنها ثبت می‌شد. در نهایت با استفاده از آزمون t مستقل، تفاوت تغییر دید افراد در دو گروه درمان ودارونما مورد مقایسه قرار گرفت. یافته‌ها: در گروه درمان قبل از مداخله، میانگین دید چشم راست .15 و چشم چپ .19 واحد لوگمار بود که بعداز درمان به ترتیب .14 و .16 واحد لوگمار شد. ولی در گروه شاهد قبل از مداخله، میانگین دید چشم راست .17 و چپ .16 بود که در کنترول نهایی به ترتیب .18 و.18 واحد لوگمار شد. تفاوت تغییرمیانگین دید چشم راست وچپ قبل و بعد از مداخله در دو گروه درمان و شاهد از لحاظ آماری معنی‌دار بود. (P-Value&lt.5) . عوارض چشمی ویا سیستمیک در هیچکدام از دو گروه دیده نشدند. بحث و نتیجه‌گیری: مطالعه فوق نشان داد که مصرف داروی گیاهی حصاآ در بیماری نوع خشک دژنرسانس وابسته به سنماکولا با شدت متوسط، در مقایسه با دارونما باعث افزایش جزئی دید می‌شود و از کاهش دید نیز جلوگیری می‌کند. همچنین حصاآ فاقد عوارض چشمی و سیستمیک است.


 

 

URL: http://jiitm.ir/article-1-375-fa.html

%PDF-1.5
3 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 4 R&gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
xUOn1+Xk,
Z@)/߄v[ȖBRV!1)]T蛷c%VblП18LM~v
YtҔМSYDq72I?LV9ķ[
B}Hx_[6TAI`’
/eFf
endstream
endobj
5 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 6 R&gt&gt
endobj
6 obj
&gt
stream
xmOn@+Hq-jJXey5YؒF}eٚm”bFGY@1C/P7!g!WADۛRQ_%{wxoʈ’4)YN?rCR)`XzWckxK

M4`b^cP!!7ADD

{SF7!H)–p
PPrH*x98cWkjռog2By[mcW[B
&gtP|

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *