قرص ترنسید برای قطع پریود

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

هدف: تعيين ميزان کاهش مقدار خونريزي قاعدگي، با استفاده از مفيک اسيد و ترانس آميک اسيد در بيماران مبتلا به هيپرمنوره.

روش تحقيق: مطالعه بر روي 5 بيمار مبتلا به هيپرمنوره مراجعه کننده به کلينيک زنان بيمارستان بوعلي انجام شد.به طور تصادفي تعداد 25 بيمارتحت درمان با ترانس آميک و 25 بيمار تحت درمان با مفيک اسيد، در طي 5 روز اول پريود قرار گرفتند. شرايط ورود به مطالعه شامل بيماراني مي شده است که محدوده سني 25 تا 45 سال با پاريتي زير 5 داشته باشند و جهت پيشگيري از بارداري از روش هاي جز OCP و IUD استفاده کرده باشند.

بررسي هاي ژنيکولوژيک در صورت ضرورت از قبيل بيوپسي آندومتر و يا کورتاژ تشخيصي، قبل از ورود به مطالعه انجام مي شد که علل ارگانيک افزايش ميزان خونريزي قاعدگي رد شده باشد. در اين مطالعه بيماران مبتلا به بيماري هاي ديگر نظير زخم معده و روده، بيماري هاي التهابي روده، بيماريهاي ترومبوآمبوليک و بيماريهاي انعقادي وارد مطالعه نمي شدند.

تاثير درمان با تعيين ميانگين پد مورد استفاده قبل و بعد از درمان با هر يک از داروها با استفاده از روش آزمون اختلاف ميانگين دو جامعه t-test بررسي شد.

يافته ها: از هر دو گروه يک نفر به علت نداشتن اطلاعات کافي از مطالعه خارج شد. از 24 مورد باقيمانده از هر گروه 7 بيمار در گروه مصرف کننده مفيک اسيد و 13 بيمار در گروه مصرف کننده ترانس آميک اسيد به طور کامل به درمان پاسخ دادند، يعني تعداد پد روزانه به کمتر از 5 عدد در روز رسيد و 16 بيمار در گروه مفيک اسيد و 1 بيمار در گروه ترانس آميک اسيد به طور نسبي به درمان پاسخ دادند و تعداد پد مصرفي بين 7-5 عدد در روز رسيد و يک بيمار در هر کدام از گروه ها هيچ گونه پاسخي به درمان نداده و بيش از 8 عدد پد در روز استفاده مي کردند.

نتيجه: در اين بررسي مشخص شد که هر يک از داروهاي مفيک اسيد و ترانس آميک اسيد در کاهش ميزان خونريزي قاعدگي در بيماران با هيپرمنوره موثر هستند و اثر ترانس آميک اسيد در کاهش خونريزي قاعدگي مختصري بيش از مفيک اسيد است.

 

نسخه قابل چاپ

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

پیوندهای مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *