عوارض قرص تاوانکس در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص تاوانکس در بارداری
عوارض قرص تاوانکس در بارداری

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری – نبض ما

قرص لووفلوکساسین به گروهی از آنتی بیوتیک ها به نام کینولون ها تعلق دارد. این گروه دارویی موجب توقف رشد باکتری ها می گردد.

لووفلوکساسین با نام تجاری تاوانکس از دسته داروهای آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون ها می باشد. موارد مصرف تاوانکس عموما برای بیماران مبتلا به ذات الریه، سینه پهلو و عفونتهای مزمن پوستی، سینوس، دستگاه مجاری ادرای، کلیه، پروستات و عفونتهای پوستی می باشد.

همچنین منع مصرف این دارو برای افرادی است که سابقه حساسیت به لووفلوکساسین و به مشتقات فلوروکینولون، التهاب یا پارگی تاندون مربوط به مصرف داروهای گروه کینولون داشته باشند.عوارض قرص تاوانکس در بارداری

لووفلوکساسین ضد باکتری وسیع الطیف است که بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی هوازی و برخی بی هوازی های حساس به دارو موثر است. لووفلوکساسین به عنوان درمان خط اول پروستاتیت باکتریال توصیه شده است.

به یاد داشته باشید که آنتی بیوتیک ها از قبیل همین دارو برای درمان عفونت های ویروسی نظیر سرماخوردگی و همچنین مقابله با آنفولانزا کاربردی ندارد و نه تنها موجب بهبود آن ها نمی گردند بلکه استفاده از آن ها در عفونت هاب ویروسی می تواند موجب تقویت سایر باکتری های بدن و دشوار گردیدن درمان سایر عفونت های باکتریایی می گردد.

لووفلوکساسین یک آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون‌ها است که با جلوگیری از تکثیر DNA باکتری باعث مرگ آنها می‌شوند. به سرعت از راه خوراکی جذب می‌شود و نیمه عمر دفعی آن بین ۶ تا ۸ ساعت است و عمدتاً از طریق ادرار دفع می شود.

این دارو را بایستی همراه مقدار کافی آب (یک لیوان بزرگ که ۲۴۰ میلی لیتر گنجایش دارد) با یا بدون غذا مصرف نمایید. این دارو معولا برای یک بار در روز تجویز می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که افرادی که ناراحتی گوارشی دارند بهتر است این دارو را همراه غذا میل نمایند.

کوتاه نمودن دوره درمان و قطع زودهنگام این دارو می تواند موجب عود عفونت باکتریایی شما گردد. همچنین توصیه می شود که این دارو را با دو ساعت قبل یا دو ساعت پس از مواد غذایی و داروهایی استفاده نمایید که از جذب آن می کاهند. مکمل ها و داروهای حاوی منیزیوم، کلسیم و آلومینیم برخی از این قبیل محصولات می باشند.

این دارو برای بزرگسالان روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم بوده و در درمان پروستاتیت مزمن باکتریال روزانه یک قرص ۵۰۰ میلی گرم به مدت ۲۸ روز.

دوز قرص تاوانکس به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف می نمایید وابسته می باشد. همچنین میزان عملکرد کبد و کلیه در تعیین دوز این دارو توسط پزشک نیز نقش دارد.

برای کاهش عوارض این دارو ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید این دارو را ابتدا از دوزهای پایین شروع نمایید و میزان آن را به طور تدریجی افزایش دهید تا به میزان تجویز شده برسد. همچنین دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.

شایع ترین عوارض این دارو عبارتند از:

این عوارض نادرند و در صورت وقوع معمولا خود به خود بهبود می یابند. با این وجود در صورتی آزاردهنده بودن یا تداوم آن بایستی پزشک خود را در جریان مشکلتان قرار دهید.

به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند. برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل نمایند عبارتند از:

مصرف در دوران بارداری تنها زمانی مجاز است که استفاده از آن اجتناب ناپذیر می باشد. در صورتی که شما حین استفاده از این دارو باردار شده اید یا قصد بارداری دارید، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و با وی درباره مصرف این دارو مشورت نمایید.

تا کنون گزارشی از زیان بار بودن این دارو بر نوزاد یا شیرخوار گزارش نشده است. به طور کلی شیردهی در این دوران توصیه نمی گردد. اما در صورتی که شما قصد شیر دهی به فرزند خود را دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از رطوبت نگهداری نمایند.

در سال ۹۶ طبق مصوبه ی سازمان غذا و دارو ، قیمت هر بسته تاوانکس ۷۵۰ میلی گرم ۲۶۲۵۰۰ ریال و قیمت هر بسته تاوانکس ۵۰۰ میلی گرم ۲۱۰۰۰۰ ریال می باشد.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول”

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

۱۱ نکته مهم که درباره شربت و قرص زادیتن باید بدانید

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

سلام قرص تاوانکس که مصرف میکنیم آیامیشه ورزش یادوچرخه سواری کنم باتشکر

https://t.me/nabzemafaq_bot
سوالات خود را از قسمت مشاور پزشکی نبض ما بپرسید

با سلام مادر من زخم اثنی عشر دارن و دکتر این دارو رو تجویز کرده
ایا مصرف این قرص باعت یبوست میشه؟ممنون از راهنماییتون

با سلام
خیر اتفاقا در مواردی تاوانکس باعث ایجاد اسهال می شود

۳سلام این قرص را دکتر برای فرزندم تجویز. کرده اما اسپانس شدید عضلانی پیدا کرده است در ضمن فرزندم ام وی ام مغزی دارد وتشنج هم میکند

بله.. باعث کندی عکل روده و یبوست میسود

سلام. برای عفونت شدید رحم دو دوره دکتر برام تاوانکس ۵۰۰ تجویز کرد اول ۵ تا بعد ۱۵ تا از میانه مصرف دارو قوزک داخلی پای چپم ورم کرده ودرد میکنه ودرد تا ساق پام میپیچه آیا ممکنه تاندون پام آسیب دیده باشه

با سلام و احترام.میخواستم ببینم به عنوان مسکن از چه دارویى میتونم استفاده کنم بصورت همزمان؟

سلام آیا نوع تزریقی این دارو هم هست چون من مشکل معده دارم و انتی بیوتیک خوردنی برام مشکل ساز بوده همیشه

سلام . قرص تاوانکس ۷۵۰ برای عفونت ریه میتوان استفاده کرد ؟

ببخشید این دارو باعث افزایش فشار خون یا سر درد هم میشود؟؟

من دقیقا” همراه با مصرف این قرص دچار سردرد های شدید و افزایش فشار خون ( مینیمم ) شدم

من بر اثر سرما خوردگی ریه ام مشکلدار شد دکتر تاوانکس برا م تجویز کرده سه روز است که مصرف میکنم کمی بهتر شدم ولی نه زیاد. حالت تهوع و بوی بد در بینی ام احساس میکنم همین حال منو بدتر میکنه ادامه بدم یا به متخص ریه مراجعه کنم.؟ متشکرم

سلام به من این دارو رو برای عفونت سینوس تجویز کردن ولی ناپروکسن هم دادن که الان دیدم نوشته بودید تداخل داره چکار باید بکنم؟؟

سلام سایت خوبیه و بسیار مفید مصرف داروی تاوانکس برای سنین بالای ۸۰سال که مشکل ریه هم داره چطوره؟

سلام من گلو درد بسیار شدید که روزی ۶ عدد اموکسی ۵۰۰ میلی استفاده اما بعد از ۲ روز هیچ اثری نکرد بدترهم شد دوباره یه فوق تخصص داخلی رفتم و همین قرص تاوانکس منتها خارجی ۵۰۰ میلی من ۲ دونه رو خوردم در عرض ۳ ساعت گلودردم قعط شد و سرم و سردرم هم از بین رفت البته قیمتش ازاد و یه مقدار بالاتر از قرص ایرانی ۷۵۰ میلی بود ولی بینظیر بود البته نو درمان هم شرطه که حتمن بایستی یه دکتر متخصص داخلی قبل از استفاد این دارو حتمن دکتر معاینه کنه گلو رو .

سلام اچ پایلوری مثبت است کلاریترومایسین واموکسی سیلین وامپرازول تجویز شده ولی من هر نوع انتی بیوتیک که میخورم بشدت عصبی میشوم واثر بدی روی اعصابم داره لطفا پیشنهادی ‌دارید بفرمایید با تشکر از شما

سلام شوهرم تا قرص ۷۵۰ میلی تاوانکس رو مصرف کرد تا دم مرگ رفت و برگشت تمام عوارض این دارو در شوهرم دیده شد واقعا داشت میمرد ای کاش دکترهای دلسوزمون قبل از تجویز یه اطلاعاتی هم به مریض بیچاره بدن

سلام .بنده قرص تاوانکس ۵۰۰ مصرف میکنم با تجویز پزشک ولی از موقع مصرف پادرد ضعف پا گرفتم ایا معمولیه

لطفا سوالات خود را از لینک زیر یا بخش از دکتر بپرسید سایت پیگیر شوید

https://nabzema.com/faq

سلام قرص تاوانکس چرک خشک کن است یا مسکن ضد درد.

سلام
من رباط پا وعمل پای پراتتزی انجام دادم به شدت سرفه و عفونت پشت حلق داشتم آقای دکتر قرص تاوانکس ۵۰۰ تجویز کرده و بهتر شدم آیا برای رباط پا ضرر ن ندارد با تشکر

ببخشید شما عمل پای پرانتزی انجام دادین چطوری بود درموردش بهم میگین چون منم باید انجام بدم و اینکه آیا آلن کاملا خوب شدین و دکتر تون کی بود؟ ممنون

سلام دکترم به من ناوانکس داده ولی رنگ دارو چرا صورتی من همش فکر میکنم نکنه دارو فاسد شده قرصش ایرانی بحرحال الان تاوانکس یافت نمیشه و منم حساسیت داروییم بالا اینم گرفنم نخوردم چون میگم شابد فاسد وتاریخ انقضا ندارد ندیدم فقط تولید

سلام من بخاطر عفونت پشت حلق و خونریزی گلو پیش فوق تخصص ریه رفتم و تاوانکس تجویز کردن. با وجود اینکه به دکتر گفتم یه دختر ۸ ماهه دارم که شیر خودمو میخوره ولی ایشون تجویز کردن. ولی توی عوارض دارو نوشته توی شیر ترشح میشه و برای نوزاد عوارض جانبی جدی داره!!! دیگه به فوق تخصص ها هم نمیشه اعتماد کرد.

دوستان حتما عوارض و ضررات قرص رو روی کاغذی که توی جعبه اش هسته حتما بخونید چون واقعا این قرص مرگ اور هسته و تا الان میخواسته خدایی نکرده جون دو نفر از اعضای خانواده منو بگیره حتما مراقب باشید

این دارو دوبار جون منو نجات داد از پنومونی.
این یادگاری من که یه ماهه قلیون رو برا ابد ترک کردم.

با سلام خانم ۵۲ساله با آریتمی قلبی به بیمارستان مراجعه و بستری گردید که روزانه ۴عددمتورال و آ اس آ ۸۰ تجویز. پس از آزمایشات لازم مشخص گردید پرکاری تیرو یید دارد و روزانه ۴عدد متی مازل و۳عدد ایندرال ۲۰ تجویز شده مریض پس از ۲۰ روز با سرفه و خمیازه شدید روبرو شد و سه روز گذشته عصر ها تب ولرز داشت او را به بیمارستان بردم متخصص داخلی علاوه بر داروهای قبلی به علت وجود عفونت در آزمایش خون قرص لاوانکس و استامینو فن نیز تجویز کرد .
آیا لاوانکس آریتمی ایشان را بر نمی گرداند اگر جواب مثبت است چه آنتی‌بیوتیکی تجویز می کنید با تشکر از لطفتان

سلام
بیمار دجار عفونت بای دیابتی شده و بزشک ارتوبدی کفته باید با قطع شود ک بیمار راضی نیست و بزشک عفونی این قرص را براش تجویز کرده
ایا بیمار معالجه میشود و از قطع با جلوکیری میکند یا بدلیل راضی نبودن بیمار برا قطع عضو بزشک را مجبور کردن ک دارو را تجویز کند؟
ایا این دارو درمان هس برا بیمار یا کنترول بیماری است؟

با سلام
من چندروز هست قرص تاوانکس۵۰۰استفاده میکنم بعد از ۴روز ادرارم رنگ تیره مایل به قرمزی به خود گرفته میخواستم ببینم از عوارض این دارو هست یا نه؟کلیه سمت راستم کمی درد گرفته .۳۵ ساله هستم با تشکر

با سلام
من چندروز هست قرص تاوانکس۵۰۰استفاده میکنم بعد از ۴روز ادرارم رنگ تیره مایل به قرمزی به خود گرفته میخواستم ببینم از عوارض این دارو هست یا نه؟کلیه سمت راستم کمی درد گرفته .۳۵ ساله هستم با تشکر

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

سلام علیکم.اعتیاد یک بیماری است و فقط با توصیه به نکشیدن درمان نمی شود.چه بسا ابتدا اختلال در نوروترانسمیترها بوده است که به علت عدم درمان مناسب به اعتیاد انجامیده است.مثل هر بیماری دیگری باید به متخصص مراجعه کرد و برای درمان زحمت کشید و اصول درمانی و بهداشتی و…را همراه کرد تا به امید خدا به موفقیت برسید.

سلام شورت سرجی فیکس بخرید و بپوشید و زیر بیضه پارچه بگذارید

سلام قرص تادالافیل ۱۰ میلی یک ساعت قبل از نزدیکی استفاده کنید

سلام

یک عدد قرص تادالافیل یک ساعت قبل از نزدیکی میل کنید

سلام،ديابت بيشتر روي قدرت نعوظ تاثير ميگذارد تا ميل جنسيابتدا يك ازمايش هورموني بدهيد و سپس در صورت لزوم درمان هورموني براي شما انجام ميشود

باسلام.تاوانکس یک انتی بیوتیک خیلی قوی هست که تجویز ببش از ۵عدد هم توصیه به هیچ وجه نمیشود.از طرفی برای عفونتهای دندانی drug of choice نمیباشد بلکه برای عفونتهای سیستمیک بیهوازی تجویز میشود.بجای مترونیدازول از کلینداماییسین ۶۰۰ یا ۳۰۰میتوانید تجویز کنید که اثر بسیار مفیدتر در این زمینه با طیف اثر آنتی میکروبیال کافی خواهد داشت

در این مقاله میخواهیم شما را با نام تجاری قرص تاوانکس ( Tavanex ) یا همان قرص لووفلوکساسین ( Levofloxacin ) بطور کامل آشنا کنیم .

بنا بر اعلام سازمان FDA  ( سازمان غذا و دارو آمریکا ) دارای هشدارهای جعبه ای است .

هشدار های جعبه از مهمترین نوع هشدار هاست که ممکن است بدون نسخه و تجویز مصرف پزشک برای شما خطر آفرین باشد .

این دارو با افزایش خطر پارگی تاندون و تاندونیت ( تورم تاندون شما ) مرتبط است. این مساله ممکن است  در هر سنی اتفاق بیفتد.عوارض قرص تاوانکس در بارداری

اگر بیش از ۶۰ سال سن دارید یا داروهای کورتیکواستروئید مصرف می کنید ممکن است خطر بیشتری شما را تهدید کند و اگر پیوند کلیه، قلب یا ریه داشته اید، این نیز بالاتر است.

این دارو ممکن است باعث نوروپاتی محیطی شود . این وضعیت موجب آسیب اعصاب در دست ها، دست ها یا پاها و یا پاها  می شود که منجر به تغییر در احساس می شود.

این آسیب ممکن است دائمی باشد. در صورت داشتن نشانه های نوروپاتی محیطی، مصرف این دارو را قطع کنید و از پزشک خود مطلع شوید. علائم شامل درد ، سوزش زیاد، سوزن  سوزن شدن، بی حسی و ضعف است .

این دارو خطر ابتلا به عوارض سیستم عصبی مرکزی (CNS) را افزایش می دهد. این می تواند شامل تشنج، سوزش و افزایش فشار داخل سر شما باشد. این دارو همچنین می تواند باعث لرزش، تحریک ، اضطراب ، سردرگمی ، دلیری و توهم شود. علاوه بر این، می تواند باعث پارانویا، افسردگی ، کابوس و خواب آلودگی شود. به ندرت، می تواند باعث افکار یا اعمال خودکشی شود. اگر در معرض خطر تشنج هستید، مطمئن شوید و به پزشک خود بگویید.

این دارو ممکن است ضعف عضلانی شما را در صورت بروز مایواستیلا گراوی بدتر کند. اگر سابقه این بیماری دارید، نباید این دارو مصرف کنید.

این دارو میبایست دقیقا مطابق دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرد .

 

لووفلوکساسین یک داروی تجویزی است که به عنوان یک قرص خوراکی، محلول دهانی و محلول چشم ( قطره چشم ) به نظر می رسد. این نیز در شکل وریدی (IV) است که تنها توسط یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی ارائه می شود.

قرص لووفلوکساسین خوراکی تنها به عنوان یک داروی عمومی استفاده می شود . داروهای عمومی معمولا کمتر از داروهای نام تجاری هستند.

 

قرص لوفوفلوکساسین خوراکی برای درمان عفونت های باکتریایی در بزرگسالان استفاده می شود.

 

لووفلوکساسین به عنوان بخشی از درمان ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. این بدین معنی است که شما ممکن است نیاز به مصرف آن را با داروهای دیگر نیز داشته باشید .

 

لووفلوکساسین متعلق به یک کلاس از داروهای  آنتی بیوتیک فلوروکینولون است . یک کلاس از داروها گروهی از داروهایی هستند که به شیوه ای مشابه کار می کنند. این داروها اغلب برای درمان شرایط مشابه استفاده می شوند.

لووفلوکساسین با از بین بردن باکتری هایی که باعث عفونت می شوند ، کار می کند. شما باید از این دارو برای درمان عفونتهای باکتری استفاده کنید.

قرص لووفلوکساسین‌ یا همان تاوانکس خوراکی می تواند موجب سرگیجه و سرگیجه شود.

شما نباید رانندگی کنید، از ماشین آلات استفاده کنید یا کارهایی را انجام دهید که نیاز به هشیاری یا هماهنگی دارند، تا زمانی که بدانید که تاثیر آن بر روی سیستم بدن شما چگونه است .

 

لووفلوکساسین می تواند عوارض جانبی خفیف یا جدی ایجاد کند. لیست زیر شامل برخی از عوارض جانبی کلیدی است که ممکن است در هنگام مصرف لووفلوکساسین رخ دهد. این لیست تمام عوارض جانبی احتمالی را شامل نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی ممکن است از لووفلوکساسین شما باید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

 

برخی از عوارض جانبی رایج لووفلوکساسین عبارتند از:

این اثرات ممکن است در چند روز یا چند هفته به پایان برسد.

اگر آنها شدیدتر هستند و یا مشاهده کردید که از بین نمی روند ، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

 

اگر عوارض جانبی جدی دارید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید .

اگر احساس کردید که علائم جانبی این قرص میتواند تهدید کننده زندگی شما باشد بلافاصله با پزشک و یا اورژانس تماس بگیرید .

 

 

و یا سردردی که با چشم پوشی و بدون چشم پوشی از بین نخواهد رفت .

 

 

 

افزایش حساسیت به خورشید. علائم می تواند شامل آفتاب سوختگی پوست باشد .عوارض قرص تاوانکس در بارداری

 

لیست شامل تمام داروهایی است که ممکن است با لووفلوکساسین ارتباط برقرار کنند :

قبل از مصرف لووفلوکساسین یا تاوانکس ، مطمئن شوید که به پزشک و داروساز خود در مورد تمام تجویز داروهای ضد بارداری و داروهای دیگر پرداخته اید .

همچنین در مورد هر ویتامین، گیاهان و مکمل هایی که استفاده می کنید به آنها بگویید. به اشتراک گذاری این اطلاعات می تواند به شما در جلوگیری از تعاملات بالقوه کمک کند.

 

حتما هنگام استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید و زمان استفاده مرتب قند و فشار خون خود را کنترل نمایید .

در صورت وجود خون ریزی در بدن شما ممکن است این دارو اثرات مخربی از خود نمایان سازد لذا با پزشک مشورت نمایید .

مواد مخدر مانند ایبوپروفن و ناپروکسن ممکن است خطر تحریک و تشنج سیستم عصبی مرکزی را افزایش دهد. قبل از شروع مصرف لووفلوکساسین، قبل از اینکه تشنج داشته باشید، به پزشک خود بگویید.

ممکن است علائمی از قبیل تشنج، فشار خون پایین و ضربان قلب نامنظم ناشی از افزایش سطح تئوفیلین در خون شما باشد. اگر این داروها را با هم مصرف کنید حتما قبل از آن به پزشک خود اعلام نمایید .

 

 

هنگامی که این دارو ها به همراه قرص تاوانکس یا همان قرص لووفلوکساسین مصرف گردد ممکن است اثر قرص تاوانکس را کم و یا بی تاثیر نماید :

سوکرالفت، میادانوسین، مولتی ویتامین و مکمل ها مانند قرص فارماتون ، آنتی اسیدها یا سایر داروها یا مکمل هایی که شامل منیزیم، آلومینیوم، آهن و روی می توانند سطوح لووفلوکساسین را کاهش داده و از کارکرد آن جلوگیری کنند.

قرص لووفلوکساسین را دو ساعت قبل یا دو ساعت پس از مصرف این داروها یا مکمل ها مصرف کنید.

 

مقدار دز مصرفی شما که از سوی پزشک تجویز میگردد بستگی به چند عامل دارد :

 

به طور معمول، پزشک شما درمان را با  دوز کم شروع می کند و در طول زمان آن را تنظیم می کند تا به دوز مناسب برای شما برسد .

سپس در نهایت کوچکترین دوز را تجویز می کنند که اثر مورد نظر را فراهم کند.

اطلاعات زیر توصیف دوزهایی هستند که معمولا استفاده می شوند یا توصیه می شوند.

با این حال، مطمئن شوید که دوز مصرفی پزشک را برای شما تجویز کند. دکتر شما بهترین دوز را با توجه به نیازهای شما تعیین خواهد کرد.

 

عمومی: لووفلوکساسین

نام تجاری : تاوانکس

اشکال : قرص خوراکی

دز ها : ۲۵۰ میلی گرم، ۵۰۰ میلی گرم، ۷۵۰ میلی گرم

 

این دارو برای افراد زیر ۱۸ سال بدون تجویز پزشک اکیدا ممنون است .

پنومونی بیمارستانی (پنومونی در بیمارستان بستری شده ): ۷۵۰ میلی گرم هر ۲۴ ساعت به مدت ۷ تا ۱۴ روز مصرف می شود.

پنومونی به دست آمده در خارج از بیمارستان : ۵۰۰ میلی گرم هر ۲۴ ساعت به مدت ۷ تا ۱۴ روز مصرف می شود و یا ۷۵۰ میلی گرم هر ۲۴ ساعت به مدت ۵ روز مصرف می شود.

دوز شما بستگی به نوع باکتریایی که باعث عفونت شما می شود.

 

در افراد سالخورده مدت زمان بیشتری لازم است تا ماده عملکرد خود را یگزارد و جتما با پزشک مشورت گردد .

 

 

 

 

منبع : ویکی سرا

ترجمه توسط : ادمین ویکی سرا

تاریخ ثبت مقاله در ویکی سرا :  ۱۷ آذر ماه ۹۷

 

 



بسیار خوب .عالی و قابل تقدیر

تمامی حقوق و محتوای این وبسایت برای مجله دانستنی های ویکی سرا محفوظ است و کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت .


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

قرص لووفلوکساسین یا تاوانکس برای درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص لووفلوکساسین به گروهی از آنتی بیوتیک ها به نام کینولون ها تعلق دارد. این گروه دارویی موجب توقف رشد باکتری ها می گردد.

با دلگرم همراه باشید تا با قرص لووفلوکساسین و تداخل دارویی این قرص آشنا شوید.


عوارض قرص تاوانکس در بارداری



لووفلوکساسین با نام تجاری تاوانکس از دسته داروهای آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون ها می باشد. موارد مصرف تاوانکس عموما برای بیماران مبتلا به ذات الریه، سینه پهلو و عفونتهای مزمن پوستی، سینوس، دستگاه مجاری ادرای، کلیه، پروستات و عفونتهای پوستی می باشد.

همچنین منع مصرف این دارو برای افرادی است که سابقه حساسیت به لووفلوکساسین و به مشتقات فلوروکینولون، التهاب یا پارگی تاندون مربوط به مصرف داروهای گروه کینولون داشته باشند.

لووفلوکساسین ضد باکتری وسیع الطیف است که بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی هوازی و برخی بی هوازی های حساس به دارو موثر است. لووفلوکساسین به عنوان درمان خط اول پروستاتیت باکتریال توصیه شده است.


قبل از استفاده از این دارو شما بایستی تمامی اطلاعاتی را که برای آگاهی شما بر روی جعبه یا درون آن تهیه شده است را به دقت مطالعه نمایید.

در صورتی که سوالی درباره چگونگی مصرف قرص خود دارید از پزشک خود بپرسید.این دارو را بایستی همراه مقدار کافی آب(یک لیوان بزرگ که 240 میلی لیتر گنجایش دارد) با یا بدون غذا مصرف نمایید. این دارو معولا برای یک بار در روز تجویز می شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که افرادی که ناراحتی گوارشی دارند بهتر است این دارو را همراه غذا میل نمایند. شما بایستی این دارو را مطابق نسخه خود مصرف نمایید و از افزایش یا کاهش این دارو بدون نظر پزشک خود جدا خودداری نمایید.

دوز قرص لووفلوکساسین به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف می نمایید وابسته می باشد. همچنین میزان عملکرد کبد و کلیه در تعیین دوز این دارو توسط پزشک نیز نقش دارد.

برای کاهش عوارض این دارو ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید این دارو را ابتدا از دوزهای پایین شروع نمایید و میزان آن را به طور تدریجی افزایش دهید تا به میزان تجویز شده برسد.

شما بایستی برای جلوگیری از فراموش کردن مصرف قرص خود ساعتی را برای خوردن آن تعیین نمایید. از کاهش یا افزایش میزان داروی خود بدون مشورت با پزشک جدا خودداری نمایید.

دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.شما بایستی تمام داروهای قرصهای تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف نمایید و از کوتاه تر نمودن دوره درمان خودداری نمایید.

کوتاه نمودن دوره درمان و قطع زودهنگام این دارو می تواند موجب عود عفونت باکتریایی شما گردد.همچنین به شما توصیه می شود که این دارو را با دو ساعت قبل یا دو ساعت پس از مواد غذایی و داروهایی استفاده نمایید که از جذب آن می کاهند.

مکمل ها و داروهای حاوی منیزیوم، کلسیم و آلومینیم برخی از این قبیل محصولات می باشند.





قرص لووفلوکساسین نیز مانند هر داروی گیاهی و صنعتی دیگر می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. شایع ترین عوارض این دارو عبارتند از:



این لیست به معنای آن نیست که هرکسی از قرص لووفلوکساسین استفاده می کند به این عوارض دچار می شود بلکه این عوارض نادرند و در صورت وقوع معمولا خود به خود بهبود می یابند.

با این وجود در صورتی که این علایم برای شما بسیار آزاردهنده می باشند یا در شما تداوم یافت بایستی پزشک خود را در جریان مشکلتان قرار دهید.

شما بایستی در نظر داشته باشید که پزشک شما این دارو را برای شما تجویز نموده است چون قضاوت وی این بوده است که شما از مصرف این دارو سود بیشتری را نسبت به عوارض آن می برید.

با این حال اگر تصور می کنید که بدن شما پاسخ مناسبی به این دارو نمی دهد بایستی پزشک خود را از موضوع مطلع نمایید.مصرف مداوم و مکرر این دارو ممکن است شما را مستعد عفونت های قارچی دهان و همچنین برفک دهان نماید.

در صورت مشاهده هر گونه ناحیه سفید رنگ و یا غیر طبیعی در دهان خود به پزشک خود مراجعه نمایید.در صورتی که شما علایم و عوارضی نظیر موارد زیر را تجربه نمودید بایستی بلافاصله با پزشک خود تماس بگیری و یا به یک مرکز درمانی مجهز مراجعه نمایید.



گرچه حساسیت دارویی شدید به قرص لووفلوکساسین عارضه ای نادر است اما نباید به سادگی از کنار آن گذشت. بنابراین در صورت پدید آمدن هر یک از علایم حساسیت دارویی بایستی بلافاصله به یک مرکز درمانی مجهز مراجعه نمایید.



این دارو ممکن است به ندرت موجب عفونت باکتریایی خاصی که به دنبال مصرف آنتی بیوتیک ها رخ می دهد گردد. عفونت با کلستریدیوم دیفیسیل عفونتی است که موجب اسهال و مدفوع خونی و همچنین دردهای شکمی گردد. بنابراین در صورت مشاهده این علایم با پزشک خود تماس گرفته و از راهنمایی های وی بهره گیرید.

تداخلات دارویی از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند اثر بخشی قرص لووفلوکساسین را افزایش یا کاهش دهد.

تصور کنید که شما دارویی مصرف می کنید که عملکرد این دارو را کاهش می دهد. بنابراین این موضوع می تواند موجب کاهش اثر آن و همچنین طولانی شدن درمان و یا غیر مؤثر گردیدن آن شود.عوارض قرص تاوانکس در بارداری

عکس این موضوع نیز صادق است. بدین صورت که اگر داروی دیگری میزان تأثیر قرص لووفلوکساسین را افزایش دهد می تواند شما را مستعد عوارض آن نماید.

بنابراین پزشک شما بایستی دوز این دارو را کاهش دهد تا احتمال عوارض آن را بکاهد.بنابراین به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند تا وی بتواند تصمیم صحیح تری را در درمان آنها اتخاذ نماید.





همانطور که بیان شد خوشبختانه حساسیت دارویی شدید به قرص لووفلوکساسین نادر است اما در صورتی که شما سابقه حساسیت دارویی به این دارو یا داروهای مشابه سیپروفلوکساسین دارید بایستی قبل از مصرف این دارو پزشک خود را مطلع نمایید.

شما بایستی قبل از استفاده از این دارو پزشک خود را در جریان برخی مشکلات خود نظیر دیابت، مشکلات قلبی، دردهای قفسه سینه، مشکلت کلیوی و نارسایی کلیوی، مشکلات کبدی، مشکلات عصبی و نورولوژیک نظیر میاستنی گراویس، سابقه تشنج، سابقه تومور مغزی و همچنین سکته قلبی و مغزی قرار دهید.

در صورتی که این دارو بر روی بینایی شما اثر می گذارد یا موجب خواب آلودگی شما می شود از رانندگی پرهیز نمایید و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید.

همچنین به شما توصیه می شود مصرف الکل خود را تا حد امکان کاهش دهید.این دارو ممکن است کمی شما را نسبت به نور خورشید حساس تر نماید، بنابراین از تماس با نور خورشید تا حد امکان جلوگیری کرده و در صورتی که تماس با آن اجتناب ناپذیر است از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

مصرف قرص لووفلوکساسین در دوران بارداری تنها زمانی مجاز است که استفاده از آن اجتناب ناپذیر می باشد. در صورتی که شما حین استفاده از این دارو باردار شده اید یا قصد بارداری دارید، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و با وی درباره مصرف این دارو مشورت نمایید.

این دارو می تواند از طریق شیر مادر به نوزاد یا شیرخوار منتقل شود. گرچه تا کنون گزارشی از زیان بار بودن این دارو بر نوزاد یا شیرخوار گزارش نشده است بنابراین توصیه می شود در صورتی که شما قصد شیر دهی به فرزند خود را دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.





هشدار ها


موارد احتیاط




مجله اینترنتی دلگرم


مرجان امینی

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

“),t.close()},t.write(‘

قرص لووفلوکساسین یا تاوانکس برای درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد. گردآوری – نبض ما قرص لووفلوکساسین به گروهی از آنتی بیوتیک ها به نام کینولون ها تعلق دارد. این گروه دارویی موجب توقف رشد باکتری ها می گردد. قرص تاوانکس 500 چیست؟ … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

1

سایر خبرها

…، این علائم را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آدامس و قرص های دارای نیکوتین می تواند امکان ترک سیگار را تا 2برابر افزایش دهد. – قرص های نیکوتین دار را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید: قرص هایی وجود دارند که با تاثیر گذاشتن موادشیمیایی بر مغز، به کاهش سیگارکشیدن کمک می کنند و همچنین باعث کاهش رضایتمندی از سیگار کشیدن می شوند. به تنهایی سیگار را ترک نکنید: به دوستان …

به گزارش بهداشت نیوز : بسیاری از کسانی که شب ها خواب به چشم شان نمی آید، می گویند بعد از تاریک شدن هوا انرژی بیشتری پیدا می کنند و به همین دلیل ترجیح می دهند فعالیت های مهمی که نیاز به تمرکز دارد را وقتی همه خوابند انجام دهند. بعضی های دیگر اما از بی خوابی دل خوشی ندارند و حتی به قیمت متوصل شدن به قرص های خواب آور برای خلاص شدن از آن تلاش می کنند. محققان می گویند چه از گروه اول باشید و چه از گروه …

تومورهای سرطانی بر جنین است. وی با اشاره به اثرات مخرب ماده مخدر هروئین بر مادر و جنین، مطرح کرد: افزایش فشار خون بعد از زایمان، مسمومیت حاملگی برای مادر و سندرم مرگ ناگهانی جنین از جمله اثرات هروئین بر مادر و جنین است. وی ایجاد مشکل در حافظه بلندمدت، مشکلات حرکتی و اختلال در یادگیری را از جمله آسیب های مصرف قرص های اِکس از سوی مادر بر جنین خواند و گفت: وزن کم هنگام تولد و شکل …

، استادیار بالینی استادیار پوست در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا توضیح داد این عصاره مانع از آسیب های خورشید برای سوزش پوست می شود. “امید است که این ماده به نوبه خود خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد”فریس می گوید: این قرص حتی می تواند رنگ پوست را نیز حفظ کند. دوز توصیه شده: 500 میلی گرم قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب ویتامین سی: محافظت در برابر: چین و چروک …

بلکه حتی می تواند مشکلات جدی تری نیز به همراه داشته باشد. مصرف بیشتر برای درمان سریع تر بعضی از افراد فکر می کنند اگر دارویی را به خصوص دارو های مسکن را بیشتر و با دوز بالاتر مصرف کنند ،زودتر نتیجه خواهند دید.برای بهبود سلامتی خود دوز مصرف دارو ها را تغییر ندهید. نصف کردن قرص ها هرگز دارو های خود را نصف نکنید .مگر آنکه با تشخیص پزشک، نصف قرص را برای شما …

علت رفلاکس معده(REFLEX) ، موثر است. غذای پر چرب، نوشابه های گازدار، پیاز خام، مرکبات و حتی سیگار کشیدن، سبب تشدید رفلاکس معده می شود. 15- داروهایی هم برای درمان سکسکه معرفی شده اند که سردسته داروهای مؤثر در درمان سکسکه “کلروپرومازین” است که هم به شکل قرص و هم به صورت آمپول وجود دارد؛ البته این دارو از انواع داروهای اعصاب است و ظاهراً به این دلیل تجویز می شود که سکسکه یک رفلکس عصبی است …

به مشتری های نانوایی اعلام کنم اگر موقع خرید نان از کیسه های پارچه ای استفاده کنند دو قرص نان رایگان دریافت خواهند کرد. این طرح با استقبال خوبی مواجه شد و دیگر خبری از درخواست کیسه نایلونی نیست. کسانی هم که به جای پول نقد از کارت بانکی برای خرید نان استفاده می کنند باز یک قرص نان رایگان می دهم. در مرحله سوم برای جمع کردن کیسه های نایلونی از خانه ها فراخوان دادم هر خانواده که 10 کیسه نایلونی به …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من پنج شنبه 18بهمن قرص اورژانسی مصرف کردم و الان خواستم بدونم چند روز باید بگذره تا بتونم قرص مترونیدازول بخورم که اثر قرص اورژانسیو از بین نبره و اگه فعلا نمیشه خورد چه راهی برای درمان عفونت واژن هست که تاثیر قرص اورژانسیو از بین نبره..؟! لطفا جواب بدید ممنون پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز شستشو فقط با صابون بچه و خشک کردن و تعویض زود به زود لباس زیر و سایر نکات بهداشتی را رعایت کنید. …

قرص ترامادول tramadol برای چیست و روش ترک ترامادول چگونه است؟ قرص ترامادول برای تسکین درد های خفیف تا شدید مصرف می شود. ترامادول tramadol شبیه به دارو های اپیوئید opioid یا دارو های مخدر عمل می کند. این دارو روی مغز کار می کند تا احساسات و درد و رنج بدن را تغییر دهد. *دارو های مخدر یا اپیوئید Opioid:به مجموعه مواد طبیعی و شیمیایی مسکن شبیه به مرفین یا مواد افیونی گفته می شود …

گرم یا یک فنجان سس سیب کالری 105 کیلوکالری چربی های اشباع شده 0 پروتئین 0 فیبر 5/3 گرم کلسیم 2/1 درصد ویتامین A 2/1 درصد ویتامین C 85 درصد آهن 2/2 درصد مصرف در حین بارداری کوچکترین بیماری در دوران بارداری حتی یک سرماخوردگی ، را نمی توان به راحتی با مصرف یک قرص درمان کرد لذا مصرف میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین و دیگر آنتی اکسیدان ها …

صحبت کنید تا نسخه ای که مخصوص برای درمان حالت تهوع طراحی شده است را دریافت کنید. اگر نشانه های بیماری صبحگاهی شما همچنان ادامه داشته باشد پزشک شما ممکن است از مکمل های ویتامینB-6 (پیریدوکسین)، زنجبیل و داروهای بدون نسخه نظیر (Unisom) برای مدیریت درمان توصیه کند. قرص Unisom، ترکیبی از ویتامین B6 و دوکسیلامین است. اگر هنوز علائم دارید، پزشک شما ممکن است داروهای ضد تهوع توصیه کند. …

را بخورید. از خوردن صدف و غذاهای بوفه ای که به مدت طولانی در گوشه ای قرار داده شده اند، خودداری کنید. میوه ها را پوست بگیرید. سبزیجات را حتما پخته شده بخورید. سبزیجات را حتما با آب ید دار و برای حداقل 20 دقیقه شستشو دهید. در رستوران های شلوغ که مشتریان آن به سرعت عوض می شوند، غذای خود را سفارش دهید. با خود قرص های تصفیه آب به همراه داشته باشید. مشکلات پوستی در سفر به هند یکی …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام رفتم دکتر بهم گفتن قند ناشتات بالاس و کم کاری تیرویید داری و این که عفونت ادرار داری بهم قرص برای کم کاری تیرویید و عفونت ادرار دادن من زیاد با قرص سازگاری ندارم چیکار کنم حالا هر وقت میخورم حالت تهوع میگیرم پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز حتما باید مصرف کنید و برای تهوع دارو بگیرید. …

انگشت ها و پاشنه های پای ما زیر فشار روزانه و اصطکاک دائمی جوراب و کفش قرار دارند. این شرایط می تواند موجب سخت شدن پوست و شکل گیری پینه ها شود. برای درمان پینه های پا می توانید از برخی روش های خانگی ساده و ارزان نیز استفاده کنید که در ادامه با برخی از بهترین نمونه ها در این زمینه بیشتر آشنا می شویم. استفاده از آسپرین شش قرص آسپرین را خرد کرده و به همراه یک قاشق غذاخوری …

. دادگاه در نهایت این مرد را به 90 ضربه شلاق محکوم کرد. دو هفته هم در کل زندان بود که با قرار وثیقه آزاد شد. ما در شوک این حکم بودیم. تا اینکه وکیل متهم در دیوان عالی کشور به حکم اعتراض کرد. ما هم لایحه فرجام خواهی دادیم و بارها بر آزار و اذیت روانی کودک تأکید کردیم. آن موقع الهه قرص های اعصاب و روان مصرف می کرد. حرف ما این بود که چرا بچه از نظر روحی و روانی بررسی نمی شود؟ در این حین متهم حتی بارها …

زیادی در برنزه کردن پوست دارد. به طوری که سه قاشق غذاخوری از پودر اسپرولینا به مقدار 18 عدد هویچ بتاکاروتن داشته و مصرف آن در اوایل تابستان به مدت یک تا دو ماه در حدود 3 تا 5 گرم می تواند موجب برنزه شدن پوست گردد. امروزه اسپیرولینا به صورت های مختلف پودر، کپسول و قرص وجود داشته که می توان آن ها را از داروخانه ها تهیه کرده و استفاده نمود. از آنجا که پودر این جلبک ها جذب بهتری دارند …

به وسیله قرص و از طریق دهان و معده جذب بدن می شود. پزشک یکبار یا دوبار در هفته همراه با غذا یا بدون غذا آن را تجویز می کند. اگر احساس تهوع کردید، بهتر است که این دارو را بعد از غذا مصرف کنید. توجه داشته باشد که کل کپسول را قورت دهید. کپسول را فشار ندهید، از جویدن آن اجتناب کنید و محتویات آن را با غذا یا مایعات دیگر مخلوط نکنید. این اقدامات تمام دارو را به یک باره آزاد می کند و در نتیجه خطر عوارض …

تجربه کرده اند، کمک می کند. از آنجایی که بیماری دیابت افراد را در معرض افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می دهد، انجمن قلب آمریکا آسپرین درمانی برای افراد مبتلا به دیابت را توصیه کرده است. بیشتر بدانید : قرص آسپرین چیست و چطور عمل می کند؟ استفاده از مکمل خربزه تلخ مکمل های خربزه تلخ (Momordica charantia) حاوی ترکیبات ضد دیابت چارانتین، پلی پپتید-پی، و ویسین هستند …

متادون یک مخدر صنعتی است و به صورت پودر کریستالی سفید رنگ، قرص و یا شربت تولید می شود. امروزه به طور معمول از متادون به عنوان داروی نگهدارنده برای ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود و به صورت پودر در نوشیدنی با طعم میوه، مخلوط می شود و از راه دهان مصرف می شود. داروی متادون به ندرت به صورت عضلانی و یا وریدی تزریق می شود. موارد استفاده متادون داروی متادون برای درمان دردهای …

شل شدن دندان ها و افتادن آنها می شود. التهاب لثه می تواند در اثر بیماری، مصرف دارو، پلاک دندانی و مشکلات دیگر ایجاد شود. استفاده مرتب از نخ دندان و مسواک زدن و همین طور مراجعه منظم به دندانپزشک، باعث جلوگیری از این بیماری لثه ای می شود. التهاب لثه شدید، نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد. سوختگی آسپرین برخی افراد موقع دندان درد، قرص آسپیرین را روی آن قرار می دهند که …

قرص های نعنایی، می بلعید. امّا این دارو دارای عوارض جانبی چون تشنج، افسردگی روانی، و مشکلات قلبی نیز می باشد. امّا این عوارض به صورت تصادفی رخ نمی دهد. اوبترول- قرصی با قدرت فعّال سازی بالا- به سرعت واکنش ایجاد کرده و سپس متوقّف می شود (برخلاف آدیرآل که واکنشی مداوم و طولانی مدّت دارد). و بدین ترتیب، همیشه در “وضعیت خوبی” قرار دارد؛ آیا باید کاری انجام شود؟ درست است؛ یک قرص و دوباره یک …

روز روزی یکی بخورم تا عفونت برطرف بشه.من ده روز استفاده کردم و در این مدت رابطه ای نداشتم.دیگه اون علائمو ندیدم.وقتی دوباره نزدیکی انجام دادم بازم درد شروع شد.البته اینم بگم که وقتی نزدیکی داشتم به دلیل خوردن قرص ترامادول انزالم طولانی میشد.آخرین بار که نزدیکی انجام دادم درد بیضه سمت راستم خیلی زیاد شد.وقتی دست زدم دیدم کل رگ زیر بیضه باد کرده.و وقتی انزال صورت گرفت بعد از چند ساعت درد کم تر شد و …

فواید انگور چه می دانید؟ قلم دارویی گیاهی “پین مکس” جهت تسکین سردردهای میگرنی به بازار آمد داروی گیاهی جدید درمان میگرن بزودی به بازار می آید با اسطوخدوس غذایتان بهتر هضم می شود درمان میگرن و سردرد با داروهای گیاهی معرفی گیاه دارویی گل راعی (علف چای، هوفاریقون) Hypericum perforatum کلیدواژه ها : برای درمان میگرن چه بخوریم , تشخیص میگرن , داروهای میگرن , داروی گیاهی میگرن , داروی میگرن , درمان فوری میگرن , درمان میگرن , دکتر رضا رمضانی خورشید دوست , شرکت میم دارو , قرص میگرن عصبی , میگرن چشمی …

پزشکی بود او اول قرص ریتالین را به من معرفی کرد بعد هم شیشه را. من هم برای اینکه بتوانم راحت تر واحد هایم را پاس کنم شروع به مصرف کردم.مواد جوری است که اول به آدم انرژی وام می دهد و لذت دارد اما بعد ، بازپرداخت سنگینی را از آدم می گیرد. مواد باعث شد آن ترم را خوب پاس کنم، ولی ترمهای بعدی چون مصرفم بیشتر شده بود حتی مشروط هم شدم و نتیجه ای نگرفتم البته درسم را بالاخره تمام کردم. _ آن …

مشخص نیست با این حال قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب می تواند از عوامل تشدید کننده آن باشد. عوامل ژنتیکی و نامتعادل شدن هورمون های زنانه که در زنان بارداری بسیار رایج است هم می تواند دلیل دیگری باشد. مصرف قرص های هورمونی و پیشگیری از بارداری که حاوی استروژن و پروژسترون هستند هم می تواند باعث ایجاد ملاسما شود. درمان ملاسما و لک ها بارداری با ماسک ماست، موز و لیمو …

…: به ازای هر یک متر مکعب از بدن کودکان، حدود 1٫5 گرم قرص شیاف استامینوفن استفاده می شود. این میزان شیاف استامینوفن در طول روز تقسیم شده و هر 4 ساعت یک بار انجام می شود. به طور کلی استفاده از شیاف برای تب کودکان (شیاف استامینوفن) طبق قاعده زیر انجام می شود: – در کودکان 2 تا 4 ساله هر 4 ساعت به میزان 160 میلی گرم شیاف قرار داده می شود. – در کودکان 4 تا 6 ساله هر …

به گزارش بهداشت نیوز : ترامادول دارویی ضعیف تر از مورفین و قوی تر از بروفن و استامینوفن است و هیچ گاه مصرف بیشتر از دو هفته آن برای بیماران تجویز و توصیه نمی شود.ترامادول نام عمومی برای نوعی مسکن درد است و پزشکان برای درمان دردهای شدید در بزرگسالان ترامادول تجویز می کنند.ترامادول به شکل قرص یا کپسول است و برای درمان دردهای طولانی مدت توصیه می شود.ترامادول در رده داروهای مسکنی است که با …

دریافت واکسن های آنفولانزا، هپاتیت و دیگر واکسن های مورد نیاز هم می تواند در این خصوص کمک کننده باشد. داروی های رایج برای درمان تالاسمی مینور و عوارض آنها از آنجاییکه تالاسمی مینور بیماری محسوب نمی شود، بنابراین نیاز به درمان دارویی و پزشکی خاصی نیاز ندارد و رایج ترین دارو برای این افراد دوز مناسبی از اسید فولیک و قرص آهن است. این میزان مصرف حتماً باید توسط پزشک متخصص در این زمینه …

…. کیست های تخمدان معمولاً بی خطر هستند و خودبه خود رفع می شوند. معمولاً پزشکان برای درمان کیست تخمدان مصرف قرص LD را تجویز می کنند. برای آشنایی با اینکه این قرص چگونه کار می کند و چه اثری در دفع کیست دارد، مقاله ” درمان کیست تخمدان با استفاده از قرص های ضد بارداری ” را مطالعه نمایید. عمل جراحی کیست تخمدان چیست؟ عمل جراحی کیست تخمدان یا لاپاراسکوپی کیست تخمدان …

“),t.close()},t.write(‘

InChI=1S/C18H20FN3O4/c1-10-9-26-17-14-11(16(23)12(18(24)25)8-22(10)14)7-13(19)15(17)21-5-3-20(2)4-6-21/h7-8,10H,3-6,9H2,1-2H3,(H,24,25)/t10-/m0/s1 YKey:GSDSWSVVBLHKDQ-JTQLQIEISA-N Y

لووفلوکساسین (به انگلیسی: Levofloxacin)

نام تجاری: Tavanic – تولید شرکت Sanofi فرانسه

رده درمانی: فلوروکینولون، آنتی بیوتیک

اشکال دارویی: قرص، انفوزیون، قطره

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

لووفلوکساسین ضد باکتری وسیع الطیف از نسل سوم فلوروکینولونها است که بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی هوازی و برخی بی هوازی های حساس به دارو مؤثر است. همچنین در درمان استافیلوکوک، استرپتوکوک حساس به دارو، سینوزیت، هموفیلوس آنفلوآنزا، برونشیت، کلبسیلا پنومونیه، کلامیدیا پنومونیه، مایکوپلاسما پنومونیه، لژیونلا پنومونیه، عفونت های پوستی بدون عارضه تا خفیف، پیلونفریت حاد خفیف تا متوسط، عفونت های دستگاه ادراری عارضه دار خفیف تا متوسط ناشی از انتروکوک فکالیس، اشرشیاکلی، سودوموناس آئروژینوزا، کلبسیلا پنومونیه، پروتئوس میرابیلیس و همچنین درپروستاتیت باکتریال حاد و مزمن کاربرد دارد.

لووفلوکساسین به عنوان درمان خط اول پروستاتیت باکتریال توصیه شده است.

لووفلوکساسین یک آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولونها است که با جلوگیری از تکثیر DNA باکتری باعث مرگ آنها می‌شوند. به سرعت از راه خوراکی جذب می‌شود و نیمه عمر دفعی آن بین ۶ تا ۸ ساعت است و عمدتاً از طریق ادرار دفع می شود.

با مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و کورتیکواستروئیدها، منیزیم، آلومینیوم، کلسیم، آهن، روی، سوکرالفیت، تئوفیلین تداخل دارد.

تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، بی خوابی، ، لرزش، کولیت سودوممبرانوس، واژینیت، کاندیدیازیس، کاهش پتاسیم، افزایش فاصله QT در نوار قلب، حساسیت.

در صورت مصرف همزمان لووفلوکساسین با نیترو ایمیدازولها، سفالوسپورین‌ها و ماکرولیدها عوارض بیشتری از خود نشان می‌دهد.

در افراد زیر ۱۸ سال به دلیل پارگی تاندون آشیل و اختلال در اعصاب مرکزی منع مصرف دارد و در افراد بالای ۶۰ سال با احتیاط فراوان مصرف شود.

حساسیت شخص به دارو یا مشتقات آن، بیماران مبتلا به اختلالات CNS اعصاب و صرع .

ازدیاد حساسیت به ضد باکتری های کینولون

بارداری در رده C قرار دارد و در شیر مادر ترشح می شود.

روزانه یک قرص ۵۰۰ میلی گرم (هر ۲۴ ساعت)

پروستاتیت مزمن باکتریال روزانه یک قرص ۵۰۰ میلی گرم به مدت ۲۸ روز

فلوروکینولون

قرص ۵۰۰ میلی گرم

انفوزیون وریدی ۷۵۰ میلی گرم

قطره چشمی

تزریق داخل وریدی یا تزریق وریدی (IV therapy) به تزریق سرم یا دارو به داخل ورید بیمار گفته می‌شود.

در مقایسه با سایر روش‌های تجویز دارو تزریق داخل وریدی ممکن است به دلایل زیر انجام گیرد: نیاز به درمان سریع بیمار (مانند اورژانس‌ها)، عدم توانایی تجویز خوراکی مانند بیمار دارای تهوع شدید یا در کما، تخریب دارو در اثر روشهای دیگر تجویز مانند اپی نفرین وریدی.

سرم درمانی اصطلاحاً به تزریق مایعات (سرم) داخل ورید بیمار برای درمان گفته می‌شود. اینکار در مواقع از دست دادن سریع مایعات مانند خونریزی، اسهال، استفراغ و سوختگی‌ها ضرورت می‌یابد. البته از روش تزریق داخل وریدی گاه برای جایگزِینی آب و الکترولیت مورد نیاز انسان نیز استفاده می‌شود مثلاً در انجام اعمال جراحی یا درمان افرادی که به دلایلی نمی‌توانند از راه دهان غذا بخورند.

تزریق داخل وریدی یا تزریق وریدی (IV therapy) به تزریق سرم یا دارو به داخل ورید بیمار گفته می‌شود.

در مقایسه با سایر روش‌های تجویز دارو تزریق داخل وریدی ممکن است به دلایل زیر انجام گیرد: نیاز به درمان سریع بیمار (مانند اورژانس‌ها)، عدم توانایی تجویز خوراکی مانند بیمار دارای تهوع شدید یا در کما، تخریب دارو در اثر روشهای دیگر تجویز مانند اپی نفرین وریدی.

سرم درمانی اصطلاحاً به تزریق مایعات (سرم) داخل ورید بیمار برای درمان گفته می‌شود. اینکار در مواقع از دست دادن سریع مایعات مانند خونریزی، اسهال، استفراغ و سوختگی‌ها ضرورت می‌یابد. البته از روش تزریق داخل وریدی گاه برای جایگزِینی آب و الکترولیت مورد نیاز انسان نیز استفاده می‌شود مثلاً در انجام اعمال جراحی یا درمان افرادی که به دلایلی نمی‌توانند از راه دهان غذا بخورند.

هلپ کده

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

قرص لووفلوکساسین به گروهی از آنتی بیوتیک ها به کینولون ها تعلق دارد. این گروه دارویی موجب توقف رشد باکتری ها می گردد.

لووفلوکساسین با تجاری تاوانکس از دسته داروهای آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون ها می باشد. موارد مصرف تاوانکس عموما برای بیماران مبتلا به ذات الریه، سینه پهلو و عفونتهای مزمن پوستی، سینوس، دستگاه مجاری ادرای، کلیه، پروستات و عفونتهای پوستی می باشد.عوارض قرص تاوانکس در بارداری

همچنین منع مصرف این دارو برای افرادی است که سابقه حساسیت به لووفلوکساسین و به مشتقات فلوروکینولون، التهاب یا پارگی تاندون مربوط به مصرف داروهای گروه کینولون داشته باشند.

لووفلوکساسین ضد باکتری وسیع الطیف است که بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی هوازی و برخی بی هوازی های حساس به دارو موثر است. لووفلوکساسین به عنوان درمان خط اول پروستاتیت باکتریال توصیه شده است.

به یاد داشته باشید که آنتی بیوتیک ها از قبیل همین دارو برای درمان عفونت های ویروسی نظیر سرماخوردگی و همچنین مقابله با آنفولانزا کاربردی ندارد و نه تنها موجب بهبود آن ها نمی گردند بلکه استفاده از آن ها در عفونت هاب ویروسی می تواند موجب تقویت سایر باکتری های بدن و دشوار گردیدن درمان سایر عفونت های باکتریایی می گردد.

لووفلوکساسین یک آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون‌ها است که با جلوگیری از تکثیر DNA باکتری باعث مرگ آنها می‌شوند. به سرعت از راه خوراکی جذب می‌شود و نیمه عمر دفعی آن بین ۶ تا ۸ ساعت است و عمدتاً از طریق ادرار دفع می شود.

این دارو را بایستی همراه مقدار کافی آب (یک لیوان بزرگ که ۲۴۰ میلی لیتر گنجایش دارد) با یا بدون غذا مصرف نمایید. این دارو معولا برای یک بار در روز تجویز می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که افرادی که ناراحتی گوارشی دارند بهتر است این دارو را همراه غذا میل نمایند.

کوتاه نمودن دوره درمان و قطع زودهنگام این دارو می تواند موجب عود عفونت باکتریایی شما گردد. همچنین توصیه می شود که این دارو را با دو ساعت قبل یا دو ساعت پس از مواد غذایی و داروهایی استفاده نمایید که از جذب آن می کاهند. مکمل ها و داروهای حاوی منیزیوم، کلسیم و آلومینیم برخی از این قبیل محصولات می باشند.

این دارو برای بزرگسالان روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم بوده و در درمان پروستاتیت مزمن باکتریال روزانه یک قرص ۵۰۰ میلی گرم به مدت ۲۸ روز.

دوز قرص تاوانکس به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف می نمایید وابسته می باشد. همچنین میزان عملکرد کبد و کلیه در تعیین دوز این دارو توسط پزشک نیز نقش دارد.

برای کاهش عوارض این دارو ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید این دارو را ابتدا از دوزهای پایین شروع نمایید و میزان آن را به طور تدریجی افزایش دهید تا به میزان تجویز شده برسد. همچنین دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.

این عوارض نادرند و در صورت وقوع معمولا خود به خود بهبود می یابند. با این وجود در صورتی آزاردهنده بودن یا تداوم آن بایستی پزشک خود را در جریان مشکلتان قرار دهید.

به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند. برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل نمایند عبارتند از:

مصرف در دوران بارداری تنها زمانی مجاز است که استفاده از آن اجتناب ناپذیر می باشد. در صورتی که شما حین استفاده از این دارو باردار شده اید یا قصد بارداری دارید، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و با وی درباره مصرف این دارو مشورت نمایید.

تا کنون گزارشی از زیان بار بودن این دارو بر نوزاد یا شیرخوار گزارش نشده است. به طور کلی شیردهی در این دوران توصیه نمی گردد. اما در صورتی که شما قصد شیر دهی به فرزند خود را دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از رطوبت نگهداری نمایند.

در سال ۹۶ طبق مصوبه ی سازمان غذا و دارو ، قیمت هر بسته تاوانکس ۷۵۰ میلی گرم ۲۶۲۵۰۰ ریال و قیمت هر بسته تاوانکس ۵۰۰ میلی گرم ۲۱۰۰۰۰ ریال می باشد.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول

11 نکته مهم که درباره شربت و قرص زادیتن باید بدانید

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

سلام قرص تاوانکس که مصرف میکنیم آیامیشه ورزش یادوچرخه سواری کنم باتشکر

https://t.me/nabzemafaq_botسوالات خود را از قسمت مشاور پزشکی نبض ما بپرسید

با سلام مادر من زخم اثنی عشر دارن و دکتر این دارو رو تجویز کرده ایا مصرف این قرص باعت یبوست میشه؟ممنون از راهنماییتون

با سلامخیر اتفاقا در مواردی تاوانکس باعث ایجاد اسهال می شود

با سلام و احترام.میخواستم ببینم به عنوان مسکن از چه دارویى میتونم استفاده کنم بصورت همزمان؟

سلام آیا نوع تزریقی این دارو هم هست چون من مشکل معده دارم و انتی بیوتیک خوردنی برام مشکل ساز بوده همیشه

سلام . قرص تاوانکس ۷۵۰ برای عفونت ریه میتوان استفاده کرد ؟

ببخشید این دارو باعث افزایش فشار خون یا سر درد هم میشود؟؟

من بر اثر سرما خوردگی ریه ام مشکلدار شد دکتر تاوانکس برا م تجویز کرده سه روز است که مصرف میکنم کمی بهتر شدم ولی نه زیاد. حالت تهوع و بوی بد در بینی ام احساس میکنم همین حال منو بدتر میکنه ادامه بدم یا به متخص ریه مراجعه کنم.؟ متشکرم

سلام به من این دارو رو برای عفونت سینوس تجویز کردن ولی ناپروکسن هم دادن که الان دیدم نوشته بودید تداخل داره چکار باید بکنم؟؟

سلام سایت خوبیه و بسیار مفید مصرف داروی تاوانکس برای سنین بالای ۸۰سال که مشکل ریه هم داره چطوره؟

سلام من گلو درد بسیار شدید که روزی ۶ عدد اموکسی ۵۰۰ میلی استفاده اما بعد از ۲ روز هیچ اثری نکرد بدترهم شد دوباره یه فوق تخصص داخلی رفتم و همین قرص تاوانکس منتها خارجی ۵۰۰ میلی من ۲ دونه رو خوردم در عرض ۳ ساعت گلودردم قعط شد و سرم و سردرم هم از بین رفت البته قیمتش ازاد و یه مقدار بالاتر از قرص ایرانی ۷۵۰ میلی بود ولی بینظیر بود البته نو درمان هم شرطه که حتمن بایستی یه دکتر متخصص داخلی قبل از استفاد این دارو حتمن دکتر معاینه کنه گلو رو .

سلام اچ پایلوری مثبت است کلاریترومایسین واموکسی سیلین وامپرازول تجویز شده ولی من هر نوع انتی بیوتیک که میخورم بشدت عصبی میشوم واثر بدی روی اعصابم داره لطفا پیشنهادی ‌دارید بفرمایید با تشکر از شما

سلام شوهرم تا قرص 75 میلی تاوانکس رو مصرف کرد تا دم مرگ رفت و برگشت تمام عوارض این دارو در شوهرم دیده شد واقعا داشت میمرد ای کاش دکترهای دلسوزمون قبل از تجویز یه اطلاعاتی هم به مریض بیچاره بدن

سلام .بنده قرص تاوانکس 5 مصرف میکنم با تجویز پزشک ولی از موقع مصرف پادرد ضعف پا گرفتم ایا معمولیه

لطفا سوالات خود را از لینک زیر یا بخش از دکتر بپرسید سایت پیگیر شوید

سلاممن رباط پا وعمل پای پراتتزی انجام دادم به شدت سرفه و عفونت پشت حلق داشتم آقای دکتر قرص تاوانکس ۵۰۰ تجویز کرده و بهتر شدم آیا برای رباط پا ضرر ن ندارد با تشکر

سلام دکترم به من ناوانکس داده ولی رنگ دارو چرا صورتی من همش فکر میکنم نکنه دارو فاسد شده قرصش ایرانی بحرحال الان تاوانکس یافت نمیشه و منم حساسیت داروییم بالا اینم گرفنم نخوردم چون میگم شابد فاسد وتاریخ انقضا ندارد ندیدم فقط تولید

سلام من بخاطر عفونت پشت حلق و خونریزی گلو پیش فوق تخصص ریه رفتم و تاوانکس تجویز کردن. با وجود اینکه به دکتر گفتم یه دختر ۸ ماهه دارم که شیر خودمو میخوره ولی ایشون تجویز کردن. ولی توی عوارض دارو نوشته توی شیر ترشح میشه و برای نوزاد عوارض جانبی جدی داره!!! دیگه به فوق تخصص ها هم نمیشه اعتماد کرد.

دوستان حتما عوارض و ضررات قرص رو روی کاغذی که توی جعبه اش هسته حتما بخونید چون واقعا این قرص مرگ اور هسته و تا الان میخواسته خدایی نکرده جون دو نفر از اعضای خانواده منو بگیره حتما مراقب باشید

این دارو دوبار جون منو نجات داد از پنومونی.این یادگاری من که یه ماهه قلیون رو برا ابد ترک کردم.

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

سلام قرص تادالافیل ۱۰ میلی یک ساعت قبل از نزدیکی استفاده کنید

یک عدد قرص تادالافیل یک ساعت قبل از نزدیکی میل کنید

باسلام.تاوانکس یک انتی بیوتیک خیلی قوی هست که تجویز ببش از ۵عدد هم توصیه به هیچ وجه نمیشود.از طرفی برای عفونتهای دندانی drug of choice نمیباشد بلکه برای عفونتهای سیستمیک بیهوازی تجویز میشود.بجای مترونیدازول از کلینداماییسین ۶۰۰ یا ۳۰۰میتوانید تجویز کنید که اثر بسیار مفیدتر در این زمینه با طیف اثر آنتی میکروبیال کافی خواهد داشت

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

خرید بیمه ثالث و بدنه در روزهای پایانی سال با آمدن روزهای پایانی سال، بسیاری از ما با درگیریها و دغدغه های متفاوتی دست و پنجه نرم میکنیم. که معمولا باعث کمبود وقت و بهم ریختگی برههای پایانی سال میشود.

نکاتی برای موفقیت کودکان در پیش دبستانی دوره پیش دبستانی یکی از مقاطع تحصیلی برای کودکان است که معمولا برای کودکان بین سه الی شش سال برگزار میشود. دوره پیش دبستانی تاثیرات زیادی در تربیت و پرورش و رشد ذهنی

گروه جامعه: با نزدیک شدن به ایام خانه تکانی شب عید و دقدقه تمیزی برای سال جدید خیلی از خانم ها و شاغلین به فکر تمیزی و پاکیزه بودن منزل و شرکت خود هستند. همیشه خانه تکانی و استرس آن

گردشی متفاوت در کیش و قشم وقتی به مسافرت کیش و قشم فکر میکنیم اولین چیزی که به ذهن میرسد ساحل و دریایی زیبا و آرومشون هست که قدم زدن و شنا کردن در اونجا حال خوشی میده. جالب اینجاست

بهترین مرکز ارائه خدمات زیبایی را چطور پیدا کنیم؟ امروزه با گسترش روز افزون اهمیت بهداشت و زیبایی در میان زنان و مردان سرتاسر جهان، یافتن بهترین مرکز ارائه کننده خدمات زیبایی نظیر اپیلاسیون و لیزر موهای زائد، به یکی عوارض قرص تاوانکس در بارداری

کتاب چاپ کنید؛ حتی یک جلد! نشر کتاب غالباً به دو شیوۀ سرمایه‌گذاری ناشر یا سرمایه‌گذاری نویسنده انجام می‌شود. در شیوۀ اول سرویراستار مجموعه یا دیگر متخصصانِ حوزۀ موردِ بحثِ کتاب پس از بررسی موضوع و محتوا دربارۀ سرمایه‌گذاری روی

چطور در مهمانی لباس خود را با فرزندتان ست کنید یکی از لذتهای پدر و مادر شدن، ست کردن لباس با بچههاست. این کار علاوه بر اینکه زیبایی استایل خانوادگی شما را میکند؛ به ایجاد احساس نزدیکی با

انواع محیط کاری و لباسهایی که مناسب آنهاست میگویند نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را به دست آورید؛ مگر اینکه برای همان شغل لباس بپوشید. ما یک قانون جدید را به این قانون اضافه میکنید؛ نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را حفظ

مهمترین وسایلی که قبل از سفر به شهر ساحلی باید به همراه داشته باشید درست وقتی که خستگی از هر طرف حمله میکند، سفر به مناطق ساحلی میتواند مثل یک معجزه شیرین، حال آدم را خوب کند و خستگیها را

8 روش ساده برای اینکه کتاب خواندن جزئی از عادات روزمره تان شود کسانی که کتاب میخوانند میتوانند به تعداد شخصیتهای موجود در کتابها، زندگیهای مختلفی را تجربه کنند. هر کدام از این زندگیها تجارب زیادی به فرد میدهند؛ برای

قرص تاوانکس (Tavanex) یک آنتی بیوتیک است که در درمان برای درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد. تهوع و سردرد از عوارض این داروست. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

به گزارش بهداشت نیوز ، بریجیت مک نالتی سردبیر مجله ای مخصوص سبک زندگی دیابتی ها به زندگی شیرین ، 1 راهکار ارائه داده که زندگی را برای این افراد کمی ساده تر می کند: 1-به بره دارویی خود پایبند باشید چنین توصیه ای آن قدر واضح است که اصلا نباید به آن اشاره کنم! اما احتمالا اهمیت بسیاری در زندگی هر فرد مبتلا به دیابت دارد. انسولین، چه به صورت قرص برای مبتلایان به دیابت نوع 2

و مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید پیشنهاد می شود. جلوگیری از گرفتگی عضلات: افرادی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی هستند، نوشیدنی زنجبیل را به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن می توانند استفاده کنند. زنجبیل حاوی مواد و املاح معدنی است که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن می شود و از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند. جلوگیری از پیری زودرس: با توجه به

مشکل معده ندارید قبل از ناهار و شام وگرنه بعد از آنها مصرف کنید. پس از سپری شدن سه هفته از مصرف مداوم این عصاره طبیعی، احساس جوانی و شادابی را در بدنتان لمس خواهید کرد و به تدریج، گرفتگی های رگ های بدن و همچنین عوارض آنها(مثل کاهش دید و سنگینی گوش) مسیر بهبودی را خواهند پیمود. به یاد داشته باشید ؛ بعد از مصرف یک دوره سه هفته ای، یک هفته مصرف دارو را قطع کرده ؛ سپس دومین دوره

غذایی تخمیر شده برای بدن 1. مواد غذایی تخمیر شده در بهبود و بازگرداندن تعادل *فلور روده gut flora بدن ما نقش مهمی دارند. مواد غذایی تخمیر شده اسید لاکتیک، اسیدیته معده را عادی می کنند . در گذشته های نه چندان دور، افراد که رژیم های سنتی با غذاهای کامل داشتند این باکتری های را به صورت معمول مصرف می کردند و مشکلات شدید روده ای که امروزه شاهد آن هستیم را نداشتند. *فلور روده gut

معمولا شامل برش آبسه و تخلیه چرک از آن و گاهی جراحی به منظور برداشتن کل ناحیه عفونی می باشد. پیشگیری درمان عفونت کیست، با مصرف آنتی بیوتیک و جراحی قابل درمان است . در صورت عفونت کیست ، از حمام آب گرم برای تخفیف درد استفاده کنید. در یک لگن آب گرم به مدت 1 تا 15 دقیقه بنشینید و این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید. درمان کیست عفونی شده

سریع در بدن جنین می شوند! رتینوئیک اسید *رتینوئیک اسید از مشتقات ویتامین A و یک تراتوژن شدید است. این دارو ممکن است موجب نقص لوله عصبی، شکاف کام، تغییر شکل در استخوان های صورت و جمجمه و همچنین عدم شکل گیری غده تیموس شود! تالیدومید *تالیدومید یک داروی به اصطلاح تنظیم کننده ایمنی است که به طور گسترده ای به عنوان یک آرام بخش در دهه 5 میلادی استفاده می شد. این دارو می تواند به اختلالات و وجود زائده خاصی در بدن، بیماری مادرزادی قلبی و ناهنجاری ادراری مادرزادی منجر شود. منبع:مجله طب اسلامی انتهای پیام/

اگر فکر می کنید آلرژی باعث ایجاد گلودرد، عطسه و آبریزش بینی تان شده است می توانید از داروهای بدون نسخه برای بهبود شرایط خود استفاده کنید. اگر استفاده از چنین گزینه هایی باعث تسکین شرایط شما نشد، با پزشک در مورد گزینه های درمانی دیگر صحبت کنید. چه زمانی با پزشک تماس بگیریم؟ اگر گلودرد شما حاد است. اگر گلودردی دارید که بعد از سه روز بهتر نمی شود. تب

. قند فراوانی که در خرما وجود دارد از سالمترین قندها است که حتی در بسیاری از موارد مبتلایان به بیماری قند نیز می توانند براحتی از آن استفاده کنند. دانشمندان در خرما سیزده ماده حیاتی و پنج نوع ویتامین کشف کرده اند که آن را به صورت یک منبع غذایی غنی و بسیار پر ارزش در آورده است. به همین دلیل در روایات اسلامی نیز روی این ماده غذایی تاکید فراوان دیده می شود، از علی

های پشمی قدیمی دیگر طرفدار ندارد. گرچه در هوای بسیار سرد زمستان شاید پوشیدن لباس پشمی صخیم بدن تان را در هوای آزاد گرم کند، اما آنچه امروز طرفدار بیشتری دارد، الیاف پشمی زده شده و نازک است که در عین گرم نگه داشتن بدن در میان فصل ها می توان با افزایش لایه های زیرین لباس در فصل زمستان هم از آنها استفاده کرد. 2. ابریشم ابریشم پارچه گران قیمتی است. با این حال هم مناسب سرماست و هم

چهارپایه قرار دهند. در مواقعی که کمردرد شدید است، با مصرف داروی استامینوفن و درمان های حمایتی مانند ماساژ دادن، استفاده از حوله گرم و رفتن به حمام می توان تا حدودی درد را کاهش داد. مطمئن ترین و بی خطرترین مسکن همان استامینوفن است. 9. درد سمت راست شکم آپاندیسیت در بارداری چندان شایع نیست، ولی گاهی این مورد نیز دیده می شود. حتی پزشک مجبور است برای نجات جان مادر آپاندیس را

صورت تان را در طول مسیر لمس نکنید و همین که به مقصد رسیدید دست تان را بشویید. قبل از این که سراغ کامپیوتر یا هر چیز دیگری بروید، مستقیما به دستشویی رفته و دست های تان را بشویید. برای 2 ثانیه کف مایع دستشویی را روی دست تان بمالید و بعد از آبکشی حسابی آنها را خشک کنید، بعد از ضد عفونی کننده استفاده کنید. فقط همانجا بشین خطر اگر رفت و آمدن شما شامل پریدن در

بیماری های قلبی وعروقی را کاهش می دهد. مصرف روزانه یک فنجان کلم قرمز، 85 درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می کند ضمن اینکه تامین کننده 42 درصد از میزان نیاز به ویتامینK و 2 درصد از میزان نیاز به ویتامین A است. فلفل قرمز تند حاوی کپسایسین برای کاهش درد است ضمن اینکه این نوع فلفل ترکیبات ضد سرطان نیز دارد. مصرف تنها یک اونس فلفل قرمز تند دو سوم میزان نیاز به

. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و چند بار در روز این نوشیدنی را مصرف کنید. جوش شیرین از جوش شیرین می توانید به عنوان درمانی خانگی برای تسکین سریع ناراحتی معده استفاده کنید. به عنوان یک ضد اسید طبیعی، جوش شیرین اسید معده که موجب سوزش سر دل و سوء هاضمه می شود را خنثی می کند، که به نوبه خود تسکین سریع علائم را در پی دارد. نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف

ها با توجه به نوع باکتری پزشک آنتی بیوتیک متناسب با آن را انتخاب می کند و معمولا طول درمان 4 الی 6 هفته است. 2-مسدود کننده های آلفا با آرام کردن فیبرهای ماهیچه ای اطراف مثانه و غده پروستات، این دارو علائم مجاری ادراری را کاهش داده و برای تخلیه مثانه کمک کننده است. 3-داروهای ضد التهاب این دارو ها در مدیریت درد شما کمک کننده است. 4

باید آن را پر کند. درصورتی که مشاور ماما باشد، زن باردار به یک جراح هم معرفی می شود تا تصمیم نهایی اخذ شود. در اولین مرحله متخصص بی هوشی وارد عمل می شود. این روز ها به ندرت پیش می آید که نیازی به بیهوشی کامل باشد، مگر اینکه موقعیتی اورژانسی به وجود بیاید یا امکان بی حسی وجود نداشته باشد. در حالت عادی معمولا از بی حسی استفاده شده و دارو های دیگری نیز تجویز می شوند تا مادر هنگام تولد نوزادش

دادن بوی ناشی از سرماخوردگی، آلرژی یا عفونت های سینوسی معمولا بعد از چند روز خود به خود خوب می شود. اگر این اتفاق نیفتد، با پزشک خود مشورت کنید تا او بتواند شرایط جدی تر را بررسی کند. گرسنگی می تواند باعث از دست رفتن حس بویایی شود. پزشک شما می تواند یک آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت باکتریایی یا از بین بردن انسداد هایی که راه عبور بینی شما را مسدود کردند است، به شما بدهد. در موارد دیگر، از دست دادن بوی دائمی می تواند دائمی باشد، به ویژه در 6 سالگی، شما در معرض خطر از دست دادن حس بویایی خود هستید. منبع:دکتر سلام انتهای پیام/

Reishi که به طور خاص در آسیا هزاران سال است که مصرف پزشکی دارد می گوید: این قارچ دارای اثرات ضد التهابی قابل توجه ای است. طی چند سال اخیر مطالعات زیادی روی قارچ Reishi صورت گرفته است که نشان می دهد، آنها مزایای سلامتی فراوانی از جمله؛ سرکوب موارد آلرژی زا در بدن، کاهش التهابات داخلی بدن، کاهش رشد تومورهای داخلی و دیگر مزایای بهداشتی را برای بدن دارند. 6. قارچ Magic ممکن است به درمان بیماران

به گزارش نخست نیوز:این قرص حاوی دارو و یک حسگر است و قادر به ارسال اطلاعات لحظه به لحظه از عملکرد و نحوه مصرف خود است. این اطلاعات از طریق یک بره تلفن همراه قابل مشاهده است و در صورت مصرف دارو توسط بدن این اطلاعات نیز در بره یادشده در دسترس خواهد بود. بیمار مصرف کننده این قرص از طریق بره مذکور پی خواهد برد که داروی موجود در آن چه زمانی با مایع معده در تماس قرار

اسلامی خاطرنشان کرد: نوشیدن چای بابوبه یکی از راه های برطرف کردن التهاب و سردی معده است، می توان این چای را همراه با نبات یا لیمو ترش مصرف کرد تا علاوه بر درمان، مشکل اسیدی شدن و سردی معده با عوامل عفونت زا در دستگاه گوارش هم مبارزه کند. وی با اشاره به اینکه برگ های شفابخش نعناع از دیرباز به عنوان یک داروی بی رقیب برای درمان مشکلات معده مشهور بوده، تصریح کرد: با جویدن برگ نعناع یا عرق

بریزید و از این محلول برای شستشوی مجرای بینی استفاده کنید. این کار را روزانه یک بار و به مدت چند روز تا بهبود کامل انجام دهید. هشدار؛ از یک بار در روز مجرای بینی را با این محلول شستشو ندهید، زیرا مخاط تنفسی را تحریک می کند. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری نمک را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب گرم بریزید و با این محلول بینی را شستشو دهید. از این محلول روزانه

سرطان ها، از بین بردن سردرد، کاهش وزن و افزایش طول عمر را برد. نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان مرگبار دهان را تا 5 درصد کاهش دهد، همچنین نوشیدن قهوه یک ساعت قبل از انجام ورزش سبب افزایش توان ورزشکار و کسب امتیاز های بالا می شود. مصرف قهوه به کاهش وزن نیز کمک می کند، زیرا حاوی مواد مغذی فراوانی است که متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

: سمیرا داوودی معمار ، کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان البرز اظهار کرد: مصرف زیاد سس مایونز موجب تجمع چربی در بدن، چاقی و آسیب به پوست صورت می شود. وی افزود: هم چنین وجود اسیدهای چرب اشباع بالا در سس مایونز سبب گرفتگی رگ ها و عروق می شود کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان البرز خاطرنشان

. مرکز کنترل داروهای آمریکا به تازگی اعلام کرده است که این کشور برای نخستین بار مجوز استفاده از داروهایی را صادر کرده است که به یک تراشه کامپیوتری مجهز هستند و امکان ردیابی دیجیتالی آن ها وجود دارد. یکی از مشکلات دردسرساز در درمان بیماری ها، عدم مصرف به موقع یا به مقدار لازم داروها توسط بیمار است. به این ترتیب چنین مواردی می توانند بر روی سلامتی بیمار تاثیری منفی داشته باشند ولی با توجه به

جعفر و لیشتر آغاز شده است. علی مرادی روز پنجشنبه افزود: 2 تن بذر یارانه ای کلزا در مرحله نخست بین فروشگاه های کشاورزی توزیع شده است و کلزاکاران برای تأمین نهاده های کشاورزی بذر و کود می توانند به جهاد کشاورزی مراجعه کنند. وی بیان کرد: نرخ هر کیلوگرم بذر یارانه ای 27 هزار ریال است. مرادی تصریح کرد: با هدف پیشگیری از بازار سیاه، دولت بذر مورد نیاز کشاورزان را به صورت وارداتی

، زلزله زدگان در این سرما بیمار می شوند، از سوی دیگر آب آلودگی دارد. این بیمارستان صحرایی چه بخش هایی دارد؟ اورژانس، زنان و زایمان، داروخانه هم داریم. الان مشکلی در تأمین دارو ندارید؟ نه، از داروهای خود بیمارستان آسیب دیده استفاده کردیم. داروهای یخچالی آوردیم، قرص های مُسکن، سرماخوردگی یا دارو برای بیماران مبتلا به دیابت. منبع: شهروند

دوران شیردهی تجویز کرد. واکسن آنفلوانزا؛ معایب و مزایا مانند تمام فراورده های دارویی این واکسن هم ممکن است در برخی افراد موجب عوارض جانبی مانند سردرد، تعریق، درد عضلات، درد مفاصل، تب، ضعف، خستگی، سرخی و ورم و سختی محل تزریق شود که این عوارض معمولا طی 1 تا 2 روز بدون درمان برطرف می شود. عوارضی مانند تب بالا، تغییر در رفتار و هوشیاری، کهیر، راش ها و ضایعات پوستی

جلو آمده آن هم برای گرفتن مچ مصرف کننده ای که از دو یا سه جا دارو می گیرد، به بیراهه رفته است حالا بیاییم در مورد ایران صحبت کنیم. ما استفاده از متادون در کشور را چه زمانی و با چه هدفی شروع کردیم، پاسخ این است برای کاهش آسیب. تجربیات کشورهای دیگر هم به این نکته تأکید دارد که اگر میزان کمی متادون در دسترس باشد این دارو ابتدا باید به دهک های پایین جامعه یعنی معتادان کف خیابانی و پرخطر اختصاص داده

پول نیوز – اگر شما در یکی از شرایط زیر زندگی می کنید، بهتر است هرچه سریع تر، با انجام یک آزمایش ساده خون، سطح ویتامین D بدن تان را بسنجید و در صورت نیاز، با مصرف قرص ها و آمپول های حاوی آن، از بروز فاجعه جلوگیری کنید. حتی در صورت پایین بودن سطح ویتامین D بدن تان، از مصرف خودسرانه داروهای مکمل پرهیز کنید و با مصرف دوز ناسب دارو، احتمال دچار شدن تان به مسمومیت دارویی و مشکلات دیگر را

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

لووفلوکساسین با تجاری تاوانکس از دسته داروهای آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون ها است که به شکل قرص، انفوزیون و قطره یافت می شود.

تاوانکس به صورت قرص های خوراکی، روکشدار، کشیده، خط دار، محدب و به رنگ نارنجی (5 میلی گرم) و یا روکشدار، کشیده، بدون خط، محدب و به رنگ سفید (75 میلی گرم) لووفلوکساسین (به صورت همی هیدرات) است.

از مصرف لووفلوکساسین در موارد مشابه و یا توصیه به دیگران خودداری نمایید. اگر هر گونه حساسیتی دارید، بادار یا شیرده هستید، به خاطر ابتلا به بیماری های دیگر از سایر داروها استفاده می کنید، اختلال حافظه یا عدم توانایی خواندن مطالب را دارید، قبل از مصرف لووفلوکساسین این موارد را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

لووفلوکساسین در درمان استافیلوکوک، استرپتوکوک حساس به دارو، سینوزیت، هموفیلوس آنفلوآنزا، برونشیت، کلبسیلا پنومونیه، کلامیدیا پنومونیه، مایکوپلاسما پنومونیه، لژیونلا پنومونیه، عفونت های پوستی بدون عارضه تا خفیف، پیلونفریت حاد خفیف تا متوسط، عفونت های دستگاه ادراری عارضه دار خفیف تا متوسط ناشی از انتروکوک فکالیس، اشرشیاکلی، سودوموناس آئروژینوزا، کلبسیلا پنومونیه، پروتئوس میرابیلیس و همچنین درپروستاتیت باکتریال حاد و مزمن کاربرد دارد.

1- سابقه حساسیت به لووفلوکساسین و یا هر یک از اجزای تشکیل دهنده این دارو، سایر فلوروکینولون ها و یا سایر ترکیبات وابسته به مشتقات فلوروکینولون.

2- التهاب یا پارگی تاندون مربوط به مصرف داروهای گروه کینولون.

بارداری- مطالعات دقیق و به خوبی کنترل شده در زنان باردار انجام نشده است، لذا مصرف این دارو طی این دوران باید تحت نظر متخصص و با احتیاط انجام گیرد.

شیردهی- این دارو ممکن است در شیر مادر ترشح شود و به دلیل امکان بروز عوارض جدی در نوزادان شیرخوار، مصرف آن در دوران شیردهی توصیه نمی گردد.

1- بی خطری و کارایی این دارو در کودکان کمتر از 18 سال ثبت نشده است.

2- حضور بیماری های دیگر ممکن است در مصرف این دارو تاثیر بگذارد. در صورت ابتلا به بیماری های زیر پزشک خود را مطلع نمایید:

بیماری مغزی و ستون فقرات شامل سفتی سرخرگ های مغزی، بیماری صرع یا سایر حملات تشنجی – مصرف لووفلوکساسین ممکن است خطر بروز حملات تشنجی را افزایش دهد.

دیابت ملیتوس (دیابت قندی) – لووفلوکساسین ممکن است باعث تغییر در میزان قند خون شود، لذا ممکن است باعث اختلال در کنترل میزان قند خون گردد.

بیماری کلیه – به دلیل کاهش دفع لووفلوکساسین از بدن، اثرات این دارو ممکن است افزایش یابد.

برادیکاریدی (آهسته شدن ضربان قلب) – لووفلوکساسین ممکن است باعث آریتمی قلبی و طولانی شدن فاصله QT در بیماران مبتلا به برادیکاردی گردد.

هیپوکالمی (کاهش پتاسیم خون) – لووفلوکساسین ممکن است باعث آریتمی قلبی و طولانی شدن فاصله QT شود.

1- در صورت عدم بهبودی علایم طی چند روز از شروع مصرف دارو و یا بدتر شدن آن

2- از مصرف همزمان داروهای ضد اسید حاوی آلومینیوم، کلسیم یا منیزیم، دیدانوزین، مکمل های آهن، سوکرالفیت و روی با این دارو پرهیز نمایید. این داروها باعث جلوگیری از اثربخشی مناسب لووفلوکساسین می گردند. لذا بهترین زمان مصرف این داروها حداقل 2 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از مصرف لووفلوکساسین است.

3- این دارو ممکن است در برخی افراد باعث حساسیت پوست نسبت به نور خورشید شود. تماس با نور خورشید حتی برای دوره های کوتاه زمانی ممکن است باعث بروز آفتاب سوختگی شدید، بثورات جلدی، قرمزی، خارش یا سایر تغییرات رنگی پوست گردد.

4- در صورت بروز بثورات جلدی یا سایر علایم واکنش های آلرژیک، پس مصرف این دارو را قطع کنید.

5- این دارو ممکن است در برخی افراد باعث بروز گیجی، منگی، خواب آلودگی یا کاهش هوشیاری گردد. لذا ضمن درمان از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارد، خودداری نمایید.

6- لووفلوکساسین ممکن است باعث درد، التهاب یا پارگی تاندون شود. در صورت مشاهده این علایم در دست ها، شانه ها و ساق ها، مصرف دارو را قطع نمایید. از انجام فعالیت های ورزشی خودداری نمایید، مگر آن که پزشک دستور داده باشد.

7- مصرف این دارو در برخی بیماران دیابتی تحت درمان با انسولین یا داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون، ممکن است باعث هیپوگلیسمی (اُفت قند خون) گردد. علایم کمی قند خون باید قبل از آن که منجر به بیهوشی گردد، درمان شود. این علایم در افراد مختلف ممکن است متفاوت بوده و شامل خستگی یا ضعف، احساس اضطراب، تاری دید، عرق سرد، اعتشاش شعور، رنگ پریدگی، اشکال در تمرکز، خواب آلودگی، گرسنگی شدید، سردرد، تهوع، عصبانیت، ضربان سریع قلب و لرزش غیر طبیعی است. در صورت مشاهده هر یک از این علایم، مصرف دارو را قطع نمایید.

8- مصرف این دارو در بیماران مبتلا به پایین بودن مقدار پتاسیم خون، ممکن است منجر به ضربان تند، کند یا نظم قلب گردد.

داروهای ضد اسید حاوی آلومینیوم، کلسیم، منیزیم، دیدانوزین، سولفات آهن، سوکرالفیت و روی – مصرف این داروها ممکن است جذب لووفلوکساسین را کاهش دهد، بنابراین مصرف همزمان آنها توصیه نمی گردد. بهتر است بین مصرف هر یک از این داروها با لووفلوکساسین حداقل 2 ساعت فاصله باشد.

داروهای ضد آریتمی گروه Ia (کوئینیدین، پروکائین آمید) و گروه III (آمیودارون، سوتالول) – در مصرف همزمان احتمال بروز آریتمی قلبی به علت طولانی شدن فاصله QT در نوار قلب، ممکن است افزایش یابد.

داروهای ضد دیابت – در بیماران دیابتی تحت درمان با داروهای کنترل کننده قند خون یا انسولین، مصرف همزمان این داروها با لووفلوکساسین ممکن است منجر به کاهش یا افزایش قند خون شود، لذا پایش میزان قند خون توصیه می گردد.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی – مصرف همزمان احتمال بروز تحریک سیستم اعصاب مرکزی و حملات تشنجی را ممکن است افزایش دهد.عوارض قرص تاوانکس در بارداری

داروهای کورتیکواستروئیدی – مصرف همزمان ممکن است منجر به پارگی تاندون های شانه، دست، آشیل یا سایر تاندون ها گردد که نیاز به عمل جراحی داشته و یا آن که منجر به ناتوانی طولانی مدت به خصوص در افراد سالخورده می گردد.

وارفارین – لووفلوکساسین باعث تشدید اثرات وارفارین می گردد.

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند اما میزان مصرف این دارو برای درمان عفونت بزرگسالان – 25 تا 75 میلی گرم یک بار در روز است.

اگر چه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود. در صورت بروز عوارض زیر سریعا با پزشک خود یا داروساز مشورت نمایید:

نادر – بثورات جلدی، خارش یا قرمزی پوست، درد یا گرفتگی شدید ناحیه شکم یا معده؛ حساسیت ناحیه شکم به لمس یا فشار، آشفتگی؛ تاول، اغتشاش شعور؛ اسهال آبکی شدید یا خونی؛ تب؛ توهمات، درد، التهاب یا تورم ساق ها، شانه ها یا دست ها، جنون، احساس سوزش پوست، قرمزی و تورم پوست، لرزش.

برخی عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می روند. به هر حال در صورت ادامه یا مزاحمت عوارضی مثل درد یا ناراحتی معده یا شکم، تغییر حس چشایی، یبوست، اسهال، گیجی، خواب آلودگی، سردرد، منگی، تهوع، عصبانیت، اشکال در به خواب رفتن، خارش و ترشح واژن و استفراغ.

علایمی نظیر درد یا گرفتگی شدید معده یا شکم، حساسیت ناحیه شکم به لمس یا فشار، اسهال آبکی شدید یا خونی و تب ممکن است پس از قطع مصرف دارو بروز نماید.

توجه – در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک، بیمار باید فورا به پزشک و یا مراکز درمانی منتقل گردد.

دارو را در دمای کمتر از 3 درجه سانتی گراد و دور از رطوبت نگهداری نمایید.

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است. Powerd by: WP1

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

قبل از استفاده از این دارو شما بایستی تمامی اطلاعاتی را که برای آگاهی شما بر روی جعبه یا درون آن تهیه شده است را به دقت مطالعه نمایید. در صورتی که سوالی درباره چگونگی مصرف قرص خود دارید از پزشک خود بپرسید.این دارو را بایستی همراه مقدار کافی آب(یک لیوان بزرگ که 240 میلی لیتر گنجایش دارد) با یا بدون غذا مصرف نمایید. این دارو معولا برای یک بار در روز تجویز می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که افرادی که ناراحتی گوارشی دارند بهتر است این دارو را همراه غذا میل نمایند.

شما بایستی این دارو را مطابق نسخه خود مصرف نمایید و از افزایش یا کاهش این دارو بدون نظر پزشک خود جدا خودداری نمایید. دوز قرص لووفلوکساسین به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف می نمایید وابسته می باشد. همچنین میزان عملکرد کبد و کلیه در تعیین دوز این دارو توسط پزشک نیز نقش دارد. برای کاهش عوارض این دارو ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید این دارو را ابتدا از دوزهای پایین شروع نمایید و میزان آن را به طور تدریجی افزایش دهید تا به میزان تجویز شده برسد.

شما بایستی برای جلوگیری از فراموش کردن مصرف قرص خود ساعتی را برای خوردن آن تعیین نمایید. از کاهش یا افزایش میزان داروی خود بدون مشورت با پزشک جدا خودداری نمایید. دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.شما بایستی تمام داروهای قرصهای تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف نمایید و از کوتاه تر نمودن دوره درمان خودداری نمایید. کوتاه نمودن دوره درمان و قطع زودهنگام این دارو می تواند موجب عود عفونت باکتریایی شما گردد.همچنین به شما توصیه می شود که این دارو را با دو ساعت قبل یا دو ساعت پس از مواد غذایی و داروهایی استفاده نمایید که از جذب آن می کاهند. مکمل ها و داروهای حاوی منیزیوم، کلسیم و آلومینیم برخی از این قبیل محصولات می باشند.

منبع: سایت دلگرم و ستاره 

قرص تاوانکس برای جلوگیری از تکثیر باکتری مصرف می شود. همان طور که می دانید برای مصرف آنتی بیوتیک، ریتم و بازه مصرفی اهمیت زیادی دارد. در ادامه قصد داریم نکات مهمی درباره تاوانکس را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برای درمان بیماری های باکتریایی از آنتی بیوتیک های زیادی استفاده می شود. یکی از این آنتی بیوتیک ها، قرص تاوانکس(Tavanex) می باشد. این قرص حتماً باید با تجویز پزشک و زیر نظر او مصرف گردد.

از دسته آنتی بیوتیک هایی است که به خانواده کینولون ها مربوط می شود. برای جلوگیری از رشد باکتری به کار می رود. اگر برای از بین بردن عفونت های ویروسی آنفلونزا و سرماخوردگی به کار رود، نه تنها منجر به درمان نمی گردد. بلکه موجب رشد و تکثیر بیشتری باکتری ها در بدن می گردد.

 

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

نام دیگر قرص تاوانکس، لووفلوکساسین است و قرص های آن با دوزهای ۲۵۰، ۵۰۰ و ۷۵۰ تهیه می شوند. این دارو به شکل قطره و انفوزیون نیز تولید می شود.

 

 

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


مردان زیبا چه ویژگی هایی دارند؟ (معیارهای زیبایی از دید خانم ها)



نحوه درست کردن اسموتی هندوانه با 4 طعم معرکه


ایده های دوست داشتنی برای تزیین منزل با وسایل دور ریز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قرص تاوانکس (Tavanex) یک آنتی بیوتیک است که در درمان برای درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تهوع و سردرد از عوارض این داروست.

– اینکه شما چگونه قرص تاوانکس خود را مورد استفاده قرار می دهید کاملا به صلاح دید پزشکتان دارد.

این دارو معولا برای یک بار در روز تجویز می شود.

عوارض قرص تاوانکس در بارداری

معمولا با توجه به نوع و شدت عفونت دوزهای 250، 500 و 750 میلی گرم از دارو به صورت خوراکی یا تزریق وریدی هر 24 ساعت یک بار (یک بار در روز)، به مدت یک تا دو هفته استفاده می شود.

این دارو برای بزرگسالان روزانه 250 تا 500 میلی گرم بوده و در درمان پروستاتیت مزمن باکتریال روزانه یک قرص 500 میلی گرمی به مدت 28 روز مصرف می شود.

توجه: طول مدت درمان و دوز تجویز شده قرص تاوانکس برای هر فرد و همچنین بر اساس بیماری، سن و وزن افراد متفاوت است.

بنابراین بایستی این دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک خود و به طور کاملا دقیق طبق دوره درمان توصیه شده به خود مصرف نمایید تا حداکثر سود آن را ببرید.

میزان عملکرد کبد و کلیه در تعیین دوز این دارو توسط پزشک نیز نقش دارد.

دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.

عوارض قرص تاوانکس در بارداری
عوارض قرص تاوانکس در بارداری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *