عوارض قرص ال دی در دوران بارداری

ایا مصرف قرص ضد بارداری در ابتدای حاملگی باعث سقط جنین میشود؟


پاسخ:

به نظر نمی رسد خوردن قرصهای ضدبارداری در ابتدای بارداری خطری برای جنین داشته باشد. نتایج مطالعه ای که در سال 29 صورت گرفت نشان داد که بین استفاده از قرصهای ضدبارداری در دوره لقاح و خطر تولد نوزاد کم وزن ارتباط وجود دارد. همچنین مطالعه ای قدیمی تر نشان داد که استفاده از نوع خاصی از قرصهای ضدبارداری هنگام بارداری ممکن است خطر ایجاد نقص در دستگاه تناسلی نوزادهای دختر را به همراه داشته باشد. با این حال معمولا این نگرانی ها به لحاظ بالینی مشاهده نشده است.

اگر شما از قرصهای مینی استفاده می کنید (قرصهای ضدبارداری که صرفا حاوی پروژسترون هستند) تشخیص علایم اولیه بارداری بسیار دشوار خواهد بود چون تهوع، حساسیت سینه ها و خونریزی نظم که علایم شایع بارداری هستند بعنوان عوارض جانبی استفاده از این قرصها نیز دیده می شوند. به علاوه اگر شما به رغم مصرف قرصهای مینی باردار شوید احتمال نابجا بودن بارداری نیز وجود دارد یعنی تخم تشکیل شده در جایی خارج از رحم لانه گزینی کرده باشد.

بعنوان یک احتیاط اگر شک دارید که باردار شده اید مصرف قرصهای ضدبارداری را متوقف کرده و تا اطمینان از بارداری یا عدم بارداری از سایر روشهای پیشگیری استفاده کنید. اگر هم نگران این هستید که پیش از آگاهی از بارداری خود قرص ضدبارداری مصرف کرده اید نگران نباشید چون خطر آن بسیار کم است.عوارض قرص ال دی در دوران بارداری


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.عوارض قرص ال دی در دوران بارداری

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .




خانه

موبایل

افزایش فشارخون یکی از عوارض قرص LD است

عوارض قرص ال دی در دوران بارداری

 

عوارض قرص LD در زنانهمه قرص‌ها و داروها دارای عوارضی هستند که این عوارض در برخی افراد با شدت کمتری بروز می‌کند اما در برخی افراد شدید است. قرص LD از آن دست قرص‌هایی است که خانم‌ها با وجود عوارض موجود، مجبور به مصرف آن هستند. برخی نیز بر اثر عدم‌ آگاهی از عوارض خطرناک آن اقدام به مصرف خودسرانه و طولانی مدت این قرص‌ها می‌کنند.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره گفت: قرص ضدبارداری خوراکی به LD دارای دو جزء اصلی استروژن و پروژسترون است که هر جزء از این هورمو‌ن‌ها عوارضی بر بدن بر جای می‌گذارند.

 

دکتر حنیفه اظهار کرد: عوارض گوارشی نظیر تهوع، استفراغ و افزایش وزن به علت احتباس آب در بافت‌های بدن از عوارض هورمون استروژن موجود در قرص LD است. مصرف قرص LD بر روی سیستم انعقاد خون تاثیر گذاشته و موجب افزایش فاکتورهای انعقادی می‌شود. بنابراین احتمال خطر ابتلا به سکته‌های مغزی در افرادی که از این نوع قرص استفاده می‌کنند، بالا می‌رود.

 

بروز سکته‌های مغزی بر اثر مصرف قرص LD زمانی رخ می‌دهد که فرد پس از خوردن قرص، مایعات زیادی ننوشد. به عنوان مثال افراد در ماه مبارک رمضان نمی‌توانند آب زیادی بنوشند بنابراین این خطر در آن‌ها افزایش می‌یابد.

با تاثیر هورمون استروژن بر روی سیستم عصبی فرد، احتمال وقوع سردرد در افراد شده و تعداد حملات میگرن نیز افزایش می‌یابد. همچنین مصرف این قرص موجب بروز سردردهای تنشی می‌شود. افزایش فشارخون نیز از دیگر عوارض قرص LD است که به نوعی هم زمینه‌ساز شروع پرفشاری خون است و هم در افرادی که فشار خون دارند موجب افزایش آن می‌شود. زمانی‌ که فشار خون سیستولیک افراد بالای 14 میلی‌لیتر جیوه باشد توصیه می‌شود که از مصرف قرص‌های LD خودداری کنند.

 

استروژن موجود در قرص‌های LD احتمال بروز عفونت‌های واژینال را افزایش می‌دهد و اختلال در دوره‌های خونریزی قاعدگی را به دنبال دارد. از دیگر عوارض مربوط به قرص LD افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و رحم است. همچنین مصرف این قرص باعث بزرگ شدن سینه‌ها می‌شود. دکتر حنیفه با بیان اینکه استفاده از قرص‌های LD در مواردی منجر به بروز یرقان و مشکلات کبدی می‌شود، افزود: در مواردی نیز تیره شدن رنگ پوست بر اثر مصرف LD در افراد رخ می‌دهد.

 

جزء پروژسترون LD نیز عوارضی مانند افزایش LDL خون، ریفلاکس معده، یبوست، افزایش دمای بدن و ترشح شیر از سینه‌ها را به دنبال دارد.حنیفه با بیان اینکه قرص‌های LD با داروهای انعقاد خون کاملا تداخل دارند، اضافه کرد: قرص‌ها در داخل کبد دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که در اصطلاح پزشکی به آن متابولیزه شدن می‌گویند. این مساله باعث می‌شود داروهای انعقادی سریع‌تر دفع شوند و در نتیجه تاثیرشان بر روی بدن بیمار نیز کمتر می‌شود.

 

خانم‌ها بهتر است پیش از مصرف قرص‌های ضدبارداری حتما با پزشک مشورت کنند تا با گرفتن شرح حال بتواند بهترین تصمیم را برای استفاده یا عدم‌ مصرف قرص‌های LD را داشته باشند. قطعا با یک دوره مصرف LD فرد دچار عوارض خطرناکی نمی‌شود و زمانی این قرص می‌تواند عوارض خطرناکی مانند سرطان یا ناراحتی‌های کبدی داشته باشد که بدون مشورت با پزشک و به صورت خودسرانه و طولانی‌ مدت این قرص مصرف شود.

 

استروژن موجود در قرص‌های LD احتمال بروز عفونت‌های واژینال را افزایش می‌دهد

 

فریبا اسدی، کارشناس مامایی نیز اظهار کرد: قرص‌های LD که مهم‌ترین کاربرد آن پیشگیری از بارداری است از سنین باروری تا یائسگی مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد. مصرف قرص‌های LD در افراد دارای فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، چربی خون بالا و سنین بالای 35 سال ممنوع است.

وی افزود: قرص LD حاوی دو نوع هورمون استروژن و پروژسترون است که در بسته‌های 21 عددی و کرم رنگ معمولا مورد مصرف خانم‌ها به منظور پیشگیری از بارداری است؛ به طوری که باید در اوایل دوره قاعدگی و در پنج روز اول شروع به خوردن شود و پس از اتمام هفته، یک هفته به خود استراحت بدهند.

وی با تاکید بر اینکه عوارض ناشی از مصرف قرص‌های LD به طور معمول پس از یک دوره مصرف از میان می‌رود، افزود: با مصرف بسته اول از قرص‌های LD عوارضی مانند لکه‌بینی، کم‌ شدن خونریزی ماهیانه، تهوع، استفراغ، چاقی و احتباس آب در بدن به وجود می‌آید. اسدی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت استفاده از قرص‌های LD پیشگیری از بارداری ناخواسته است، افزود: مصرف این قرص، دردهای دوران قاعدگی را تا حد چشمگیری کاهش داده و یک درمان مناسب برای کیست‌های تخمدان است.

وی ادامه داد: استفاده از قرص‌های LD خطر ابتلا به سرطان‌های تخمدان را کاهش می‌دهد و برای افرادی که تمایل به چاق شدن دارند، می‌تواند مناسب باشد. عوارض یاد شده زمانی تشدید می‌شود که فرد بدون مشورت با پزشک و به طور خودسرانه اقدام به مصرف طولانی‌ مدت قرص‌ها کند.

بنابراین هر دارویی علاوه بر تاثیر مطلوبی که بر روی بدن دارد، دارای عوارض ناخوشایندی نیز هست. بنابراین مصرف‌کنندگان باید تحت نظر و با مشورت پزشک اقدام به استفاده از این قرص‌ها کنند.

منبع : isna.ir


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

عوارض قرص ال دی در دوران بارداری

 

در روزگار ما، بسیاری از زنان طی 15 تا بیست سال، پشت سر هم قرص ضد بارداری می‌خورند. اما آیا این این شیوۀ پیشگیری  از بارداری، تأثیری در قدرت باروری دارد؟ آیا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟

 

قرص های ضدبارداری و نظم سیکل های ماهانه

زمانی که یک خانم مصرف قرص های ضدبارداری را متوقف می‌کند تا حامله شود، سیکل ماهانه مرتب نخواهد بود. مدت کوتاهی زمان لازم است تا سیکل روند طبیعی خود را بازیابد. در واقع، قرص های ضدبارداری نقش بازدارنده بر روی تخمک ها بازی می‌کنند: با قطع قرص ها، سیکل به تدریج روند طبیعی خود را بازمی‌یابد.

 

اما باید بدانید که در 5% زنان، تخمک گذاری 2 تا 6 هفته بعد از قطع مصرف قرص اتفاق خواهد افتاد. طی 7 تا 12 ماه آینده بعد از قطع مصرف قرص ضدبارداری، زنان سیکل ماهانۀ مرتب شان را بازمی‌یابند، سیکلی که در هر زنی نسبت به دیگری متفاوت است و ضرورتاً فاصلۀ بین دو سیکل 28 روز نیست. بقیه سیکل شان رتب می‌ماند، اما نه به خاطر قرص های ضد بارداری بلکه به خاطر این که سیکل آنها به طور طبیعی نظم بوده است.

 

در تمام موراد، بعد از قطع مصرف قرص های ضد بارداری، هر زمانی امکان باردار شدن وجود دارد. بنابراین هیچ نیازی به عادت دادن بدن به استفاده از محافظ ها (کاندوم)، یا چیزهای دیگری که گفته می‌شود وجود ندارد

 

قرص های ضدبارداری و قدرت باروری

یک مطالعه که سال 29 در مجلۀ “باروروی و پیشگیری” چاپ شد، ثابت می‌کند که 12 ماه بعد از قطع مصرف قرص های ضدبارداری، تعداد زنانی که بادار شده اند برابر است با همان تعداد از زنان که از روش های دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کرده اند و باردار شده اند.

 

در مدت کوتاه تر، تعداد آنها به علت زمانی که برای تنظیم مجدد سیکل های ماهانه لازم، کمتر است. وانگهی، باید یادآوری کنیم که می‌بایست سن را نیز در محاسبات مان وارد کنیم: شانس باردار شدن در 25 سالگی از 35 سالگی است. بنابراین وقتی باردار شدن زمان بیشتری می‌برد، فقط به علت مصرف قرص های ضدبارداری نیست گذشت زمان هم به نوبۀ خود نقش دارد. به علاوه، باید بدانید که مصرف قرص های ضدبارداری بدون انقطاع، هیچ تأثیری بر قدرت بارداری ندارد. این شیوه کاملاً مجاز است، حتی به دلایل امنیت پیشگیری از بارداری توصیه هم می‌شود.  

 

قرص های ضدبارداری و خطر بیماری های قلبی عروقی

در دراز مدت، قرص های ضدبارداری خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند. این خطر برای زنان سیگاری بالای 35 سال، زنان بالای 4 سال یا بیمارانی که دیگر عوامل خطرزای بیماری های قلبی عروقی را مانند فشار خون بالا یا کلسترول بالا دارند، وجود دارد. قرص های ضدبارداری خطر آمبولی ریوی را نیز افزایش می‌دهد: بنابراین این قرص ها برای کسانی که سابقۀ التهاب وریدی یا آمبولی ریوی را دارند، خطرزاست.

 

یادآوری می‌کنیم که استروژن های موجود در قرص های استرو پروژسترون این خطرها را افزایش می‌دهند. بنابراین پیشگیری کننده های هورمونی (که پروژسترون انتشار می‌دهند) یا مینی قرص ها (که فقط حاوی پروژسترون هستند) خطری ندارند.

 

قرص های ضدبارداری و سرطان

از سوی دیگر، می‌دانیم که در دراز مدت، قرص های بارداری به میزان اندکی خطر ابتلا به سرطان سینه و یا سرطان رحم را افزایش می‌دهند. در عوض، همین قرص ها خطر ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان آندومتر و یا سرطان روده را پایین می‌آورند. در حال حاضر، مجموعۀ تحقیقات انجام شده می‌گویند تمام سرطان هایی که ممکن است خانمی را که قرص ضدبارداری مصرف می‌کند تهدید کند، از بقیۀ افراد نیست. و خطر ابتلا به سرطان برای آنها همان 3 تا 12% خواهد بود.

 

با این حال توصیه می‌شود تا زمانی که قرص ضد بارداری می‌خورید و 4 سال بعد از قطع  مصرف آن، هر سال برای انجام معاینات پزشکی به متخصص زنان یا پزشک خانوادگی تان مراجعه کنید.

 

میزان خطر سرطان سینه یا سرطان رحم که شما را تهدید می‌کند، با استفاده از تشخیص او مشخص خواهد شد.

 


بارداری و زایمان راحت با

خرید بلیط زیر قیمت بازار

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

جشنواره نوروزی موبا(تخفیف ویژه)

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

عوارض قرص ال دی در دوران بارداری

فروش اقساطی لوازم خانگی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

سقط جنین برای افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند ممکن است مورد نیاز باشد. در این شرایط یکی از راحت ترین راه های سقط جنین استفاده از قرص سقط جنین، شیاف سقط جنین، آمپول سقط جنین و یا کپسول سقط جنین میباشد. بطور کلی سقط جنین با دارو روشی آسان تر، ایمن تر و قابل کنترل تر میباشد.

در این مقاله لیستی کامل از دارو های سقط جنین را برای شما آماده کرده ایم و درباره هر کدام نیز توضیحاتی ارائه شده است. همچنین برای هر کدام از 11 دارویی که در ادامه معرفی میشود مقاله ای کامل و اختصاصی برای همان دارو نوشته شده است که با کلیک بر روی لینکی در قسمت توضیحات همان دارو قرار دارد میتوانید به صفحه مربوطه وارد شوید. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


بیاد داشته باشید که قرص میفپریستون برای سقط جنین افرادی که در هفته دهم بارداری و یا زود تر هستند موثر است. اگر بارداری شما پیشرفته تر از هفته دهم است بهترین راه این است که به یک مرکز پزشکی مراجعه کنید.عوارض قرص ال دی در دوران بارداری

ترکیب دارو های میفپریستون و میزوپروستول برای سقط جنین کاملا موثر است. (ترکیب این دارو دقت 95 درصدی در ایجاد نتیجه دلخواه شما دارد)

اگر میخواهید روش مرحله به مرحله سقط جنین با قرص میفپریستون را بدانید و همچنین از عوارض قرص میفپریستون آگاه شوید حتما مقاله قرص میفپریستون و خطر سقط جنین را بخوانید.



دینوپروستون برای سقط جنین در هفته های 12 تا 2 بارداری استفاده میشود. به علاوه قرص دینوپروستون تا هفته 28 بارداری برای خارج کردن باقیمانده های جنین در واژن در صورت سقط مورد استفاده است. این قرص باعث میشود تا رحم منقبض شود و محتویات آن را خارج کند، محتویاتی همچون باقیمانده های جنین سقط شده.

عوارض قرص دینروستون و روش استفاده از شیاف دینوپروستون را در مقاله قرص دینروستون و خطر سقط جنین بخوانید.



اکسی توسین دارای های دیگری اعم از : سینتوسینون، سینتوسین، سینپاتین، ایبوفامین، اوراستین، پیتوسین، اوتردین و میباشد.

استفاده از اکسی توسین برای سقط جنین باید به گونه ای باشد که مستقیم جذب بدن شود، بطوریکه قرص باید در دهان قرار بگیرد تا پس از مدتی جذب شود. (قرص نباید خورده شود، باید در کنار لپ قرار بگیرد تا به مرور جذب شود)

سقط جنین با قرص اکسی توسین برای افرادی که بارداری آن ها نهایتا در هفته 4 یا 5 است میتواند موثر باشد.

برای اطلاع از روش سقط جنین با قرص اکسی توسین و عوارض قرص اکسی توسین مقاله قرص اکسی توسین و خطر سقط جنین را بخوانید.



با روی کار آمدن دارو های غیر تزریقی و کم عارضه تر مثل میزوپرستول Misoprostol با تجاری سایتوتک Cytotec درد سر این فرایند کاهش یافت.

قرص های میزوپروستول با تجاری سیتوتک یا سایتوتک Cytotec به شکل قرص خوراکی ۲۰۰ میکروگرمی وجود دارد و اولین بار از آن برای درمان زخمهای معده استفاده شده است. در یک تحقیق مشخص شد که مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم آن بصورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن بصورت خوراکی تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می شود. میزوپروستول با میزوتک یا میزو گلندین در قالب قرص های 1 و 2 میکروگرمی در ایران تولید میگردد تجاری آن سیتوتک یا سایتوتک می باشد.

برای آشنایی با نحوه مصرف قرص سایتوتک جهت سقط جنین و یا عوارض قرص سایتوتک به مقاله سقط جنین با قرص سایتوتک (میزوپرستول)+عوارض این قرص مراجعه کنید.



قرص ضد بارداری ال دی عمدتاً به منظور جلوگيري از بارداري به كار مي رود، ولي براي پيشگيري از بروز سرطان تخمدان يا آندومتر، كاهش كيست هاي تخمداني، بيماري خوش خيم فيبروكيستيك پستان، منظم ساختم دوره قاعدگي، كاهش حجم خون قاعدگي، كاهش فشارهاي روحي قبل از قاعدگي و كاهش تعداد دفعات قاعدگي دردناك نيز مفيد است.

برای اطلاع از نحوه مصرف قرص ال دی، عوارض قرص ال دی و موارد منع مصرف این داروی سقط جنین مقاله همه چیز در مورد قرص ضد بارداری ال دی (Contraceptive LD) را بخوانید.



قرص متیل اگونوین و یا آمپول متیل اگونوین به منظور پیشگیری و درمان خونریزی پس از زایمان یا سقط جنین به کار برده می شود. این دارو در درمان سقط ناقص نیز ممکن است بکار برده شود. اگر میخواهید روش مصرف متیل اگونوین، موارد منع مصرف این دارو، تداخلات دارویی و همچنین عوارض قرص متیل اگونوین را بدانید مقاله سقط جنین با قرص و آمپول متیل ارگونوین به همراه عوارض مصرف خودسرانه این قرص را بخوانید.



قرص اچ دی معمولاً به عنوان داروی خوراکی پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود اما مصارف دیگر نیز دارد. این فراورده دارای ترکیبات استروژنی و پروژستینی است. این دارو در زنان جوان زیر ۲۰ سال و یا کسانی که می‌خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند توصیه نمی‌شود بلکه قرص ال دی توصیه می‌شود.

مصرف قرص اچ دی به مدت طولانی احتمال خطر بروز سرطان پستان را افزایش می‌دهد. امروزه مصرف نوع ال دی به دلیل داشتن هورمون کم‌تر دارای عوارض کمی است، متداول‌تر است. قرص HD به دلیل داشتن هورمون زیاد و عوارض و مشکلات بیشتری که دارد بغیر از موارد خاص تجویز نمی‌شود.

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد قرص اچ دی همچون موارد منع مصرف و روش مصرف این دارو برای سقط جنین مقاله جلوگیری از بارداری با قرص اچ دی را بخوانید.



یکی از قرص هایی که خانم ها فکر می کنند در طول بارداری مشکل ساز نیست آسپرین است. اما برخلاف تصور عموم، آسپرین عوارض جانبی زیادی دارد.

مصرف ۵ تا ۶ قرص آسپرین در روز با آب برای سقط جنین طبیعی همراه با سایر روش های سقط جنین طبیعی لازم است. برای موفقیت، شما نیاز به آووکادو، میخک، جعفری، قهوه، زنجبیل، و انجیر در رژیم غذایی روزانه خود دارید.

برای اطلاع از عوارض قرص آسپرین، روش دقیق مصرف قرص آسپرین برای سقط جنین و یا اختلالاتی که این قرص میتواند در بارداری ایجاد کند مقاله آیا آسپرین باعث سقط جنین میشود؟ را مطالعه کنید.


عوارض قرص ال دی در دوران بارداری


سقط جنین با متوتروکسات به این شیوه عمل میکند که از رشد سلول های جنین جلوگیری میکند و بدین ترتیب باعث سقط میشود که البته استفاده از این روش برای مراحل اولیه بارداری موثر است. در یک بازه زمانی چند روزه تا چند هفته ای از موقع تزریق متوتروکسات فرایند سقط جنین انجام میشود.

دوز مناسب متوتروکسات برای هر خانمی با توجه به وزن و قد او محاسبه میشود. زمانی که متوتروکسات اثر خود را میگذارد با فولیک اسید تداخل ایجاد میکند و از تکثیر سلول ها جلوگیری کرده و بارداری را دچار مشکل میکند. اگر از متوتروکسات در هفته های اول بارداری استفاده شود میتواند برای سقط جنین کاربرد داشته باشد. (اگر پس از مصرف داروی متوتروکسات همچنان سقط جنین صورت نگیرد و بارداری ادامه پیدا کند امکان اینکه نوزاد با نقص بدنیا بیاید زیاد است.)

سقط جنین معمولا 2 تا 6 هفته پس از تزریق متوتروکسات زمانی که رحم جنین را پس میزند رخ میدهد. البته زمان خارج شدن بافت جنینی قابل پیش بینی نیست. ممکن است در هر زمانی در شبانه روز و یا در هر جایی اتفاق بیافتد.

عوارض آمپول متوتروکسات و خطرات مصرف این داروی سقط جنین را در مقاله آمپول متوتروکسات و خطر سقط جنین بخوانید.



پروستاگلاندین یکی دیگر از دارو های سقط جنین بشمار میرود. این آمپول هم مانند همه ی دارو های دیگر علاوه بر اینکه مشکلی را حل میکند (که در این مورد سقط جنین میباشد) عوارضی نیز دارد. اگر میخواهید اطلاعات کاملی در مورد روش استفاده از آمپول پروستاگلاندین و عوارض پروستاگلاندین بدانید حتما مقاله سقط جنین با آمپول پروستاگلاندین E۲ و عوارض پروستاگلاندین را بخوانید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. همچنین میتوانید سوالات خود را در قسمت ها برای ما ارسال کنید تا به سرعت به شما پاسخ دهیم.

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *