عوارض قرص ال دی برای جلوگیری از پریود

خواص دارویی و گیاهی

قرص LD را از روز ۵ تا ۷ دوره خود شروع می کنید. در حالت عادی بعد از مصرف ۲۱ قرص، مصرف قطع شده و به دنبال آن خونریزی شروع می شود و تا زمانی که می خواهید خونریزی به تعویق بیافتد ادامه می دهید، زمانی که مصرف را قطع کنید طی یک تا دو روز خونریزی در شما شروع خواهد شد.

اگر در روزهای ابتدایی دوره قاعدگی هستید، با یک قرص شروع کنید و اگر لکه بینی پیدا کردید دو قرص مصرف کنید تا لکه بینی تمام شود، پس از پایان لکه بینی دوباره یک قرص تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد.
اگر در روزهای پایانی دوره قاعدگی هستید، چون امکان لکه بینی بالاتر می شود بهتر است از اول روزی ۲ قرص مصرف کنید و پس از اتمام لکه بینی به روزی یک قرص کاهش دهید . تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد ادامه دهید.

این دارو برای خانمهای مجرد مشکلی را ایجاد نمی کند.

برای به تاخیر انداختن قاعدگی میتوان از قرصهای ال دی، اچ دی،تری فازیک،دزوسپتیو و استفاده کرد که البته با توجه به عوارض آن و وضعیت فعلی خود می بایست نوع قرص را انتخاب کنید مثلا تری فازیک نسبت به ال دی و اچ دی عوارض کمتری دارد ولی باعث افزایش لکه بینی بین قاعدگی میشود و برای کسانیکه دچار مشکل لکه بینی هستند توصیه نمیشود.

بسیاری از زنان، از داشتن دوره قاعدگی ماهانه احساس رضایت میکنند و حتی با پیش بینی زمان پریود، از نظر داشتن یک بدن سالم احساس اطمینان می کنند. اما برای عده ای دیگر، خونریزی ماهیانه یک اتفاق دردناک و ناتوان‌کننده است که میتواند بر فعالیتهای روزمره شان اثر منفی بگذارد.
خانم‌هایی که قاعدگیهای سنگین، طولانی، فراوان یا دردناک دارند و یا نشانه ها و علائم پیش از قاعدگی مانند درد سینه‌ها، نفخ و بی‌حوصلگی آنها را آزار میدهد، تمایل دارند که تناوب دوره های خونریزی ماهیانه را کاهش دهند.

همچنین خانم‌های مبتلا به ناتوانی فیزیکی و ذهنی، اندومتریوز یا سایر مشکلات پزشکی از قبیل کم خونی، آسم، صرع که با قاعدگی وضع آنها بدتر می شود، از تاخیر انداختن و کاهش دفعات خونریزی سود میبرند.
عده‌ای دیگر هم تمایل دارند که در عروسیها، جشنها، مسافرتها،تعطیلات یا فصول امتحانات قاعدگی خود را به تاخیر اندازند. در زنان ورزشکار، خدمه پرواز و برخی مشاغل دیگر هم تاخیر یا توقف قاعدگی یک انتخاب مقبول است. البته همه پزشکان با این کار موافق نیستند و این مسئله هنوز مورد بحث است.

رایج ترین روشی که برای تاخیر انداختن قاعدگی وجود دارد، استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی است که حاوی ۲۱ قرص فعال حاوی استروژن و پروژسترون و به دنبال آن ۷ قرص بی اثر یا دارونما هستند.
در صورت استفاده عادی از این قرص‌ها، در طول هفته‌ای که از قرص‌های دارونما استفاده میشود، خونریزی اتفاق میافتد ولی خوردن طولانی‌تر قرص‌های فعال، قاعدگی را به تاخیر میاندازد. به عنوان مثال اگر قرص‌های فعال، ۶ یا ۹ یا ۱۲ روز، خورده شوند و به دنبال آن از قرص‌های دارونما استفاده شود، خونریزی به ترتیب ۷ یا ۱۰ یا ۱۳ روز به تاخیر میافتد. مصرف پشت سر هم قرصهای فعال باعث توقف کلی قاعدگی میگردد.
البته در مورد این سوِال که حذف دائم قاعدگی خطری در بردارد یا خیر، هنوز اطلاعات و تجربیات کافی برای پاسخ به این سوِال وجود ندارد ولی با این وجود، هنوز هیچ نتیجه بدی از قطع دائمی قاعدگی شناخته نشده است. هرچند تحقیقات زیادی لازم است تا این مسئله بررسی شود که آیا مصرف سالانه هورمونهای اضافی در درازمدت اثر سوئی بر سلامت فرد می‌گذارد یا خیر.

مطالعات محدودی نشان داده اند که آثار جانبی داروهای ضدبارداری خوراکی از قبیل درد سینه ها، سردرد، تغییرات رفتاری، آکنه، تغییرات وزن و تورم و ایجاد نقاط تیره در صورت، در برخی از افرادی که از این روش استفاده میکنند، دیده میشود. بسیاری از زنانی که این روش را برای اولین بار شروع کرده اند در طول ۳-۴ ماه اول، دچار خونریزیهایی بین دورههای قاعدگی میشوند.

البته خونریزی قابل انتظار است اما در طول زمان باید کاهش یابد و اگر باقی بماند یا شدید و آزاردهنده شود باید به پزشک مراجعه شود. در صورت فراموش کردن خوردن یکی از قرص‌ها یا مبتلا شدن به اسهال و استفراغ هم، احتمال خونریزیهای غیرقابل پیش‌بینی زیاد میشود.

در این زمانها باید از یکی دیگر از روش‌های ضد بارداری نیز استفاده شود، زیرا احتمال کاهش آثار قرص زیاد است. به هر حال در صورت شک یا داشتن نشانه های حاملگی از قبیل درد سینه ها، خستگی فراوان و کوفتگی صبحگاهی، یک تست حاملگی یا مراجعه به پزشک توصیه می‌شود. همچنین در صورت مشاهده علائمی نظیر درد شدید شکم، درد سینه، خلط خونی، تنگی تنفس، سردرد شدید وناگهانی، کاهش بینایی یا تاری دید ودرد شدید پا به دنبال مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی، به پزشک خود مراجعه کنید.

در صورت تمایل به استفاده از هر یک از این روش‌ها جهت تاخیر قاعدگی، مهم نیست که در چه سنی باشید؛ بسیاری از دختران نوجوان که قاعدگیهای دردناک، نظم و زیاد دارند میتوانند از این قرص‌ها سود ببرند. تحقیقات نشان داده است که کاهش قاعدگی در تعداد غیبت‌های دانش‌آموزان، شرکت آنها در ورزش‌های گروهی وارتقاء سطح زندگی آنان تاثیر مثبت دارد. اگر شما قادر به استفاده از قرصهای ضدبارداری هستید و تمایل دارید که دفعات خونریزیهای خود را کاهش دهید .
میتوانید به روش ذکر شده از این قرص‌ها استفاده کنید. پزشک شما را در مورد چگونگی مصرف این قرص‌ها، دقیق‌تر راهنمایی میکند ولی به‌طورکلی بدانید که مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در زنان مبتلا به پرفشاری خون، دارای سابقه سکته مغزی، سابقه بیماری‌های کبدی، سابقه خانوادگی لخته شدن خون و یا سرطان پستان یا رحم ممنوعیت دارد.در مورد کسانی که بالای ۳۵ سال سن دارند و به صورت دائمی از سیگار استفاده میکنند هم احتیاط لازم است. مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در شرایط فوق میتواند بر شدت عوارض جانبی بیفزاید.

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

با سلام واحترام و عرض خیر مقدم به شما همشهری عزیز و تشکر فراوان از اینکه به ما، پرسنل این مرکز، افتخار داده و خدمات این کلینیک را انتخاب کرده اید. هدف ما رضایتمندی تمام شهروندان مراجعه کننده به این مرکز می باشد. از آنجا که شما شایسته بهترین خدمات می باشید، بر آن شدیم تا خدمات ارتقا سلامت و پیشگیری از بیماری را ارائه دهیم. هدف اولیه در طب پیشگیری، ممانعت از بروز بیماری است. غربالگری عوامل خطر بروز بیماری ها و ارائه توصیه

در مورد بی خوابی چه می دانید؟ افراد زیادی با مراجعه به پزشک از این مشکل، شکایت دارند و اذعان می دارند که ساعت های زیادی را باید

می دانید با چه روش هایی می توانید به کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای بپردازید؟ کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای می تواند به بسیاری

با سلام واحترام و عرض خیر مقدم به شما همشهری عزیز و تشکر فراوان از اینکه به ما، پرسنل این مرکز، افتخار داده و خدمات این کلینیک را

آیا می دانید روماتیسم پالیندرومیک چیست و چه تفاوتی با آرتریت روماتوئید دارد؟ آیا با عوارض این بیماری آشنایی دارید؟ می دانید علائم آن چیست؟ این نوع روماتیسم،

در مورد سونوگرافی ترانس واژینال چه اطلاعاتی دارید؟ آیا تا به حال این سونوگرافی برایتان تجویز شده است؟ شاید برایتان سوال باشد که آیا این سنوگرافی، دارای پرتوهای

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

بارداری از لحاظ فیزیکی و احساسی در شما تغییراتی را به وجود می آورد. برخی از این تغییرات خوشایند هستند و برخی دیگر نیستند.

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این




خانه

موبایل

افزایش فشارخون یکی از عوارض قرص LD است

 

عوارض قرص LD در زنانهمه قرص‌ها و داروها دارای عوارضی هستند که این عوارض در برخی افراد با شدت کمتری بروز می‌کند اما در برخی افراد شدید است. قرص LD از آن دست قرص‌هایی است که خانم‌ها با وجود عوارض موجود، مجبور به مصرف آن هستند. برخی نیز بر اثر عدم‌ آگاهی از عوارض خطرناک آن اقدام به مصرف خودسرانه و طولانی مدت این قرص‌ها می‌کنند.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره گفت: قرص ضدبارداری خوراکی به LD دارای دو جزء اصلی استروژن و پروژسترون است که هر جزء از این هورمو‌ن‌ها عوارضی بر بدن بر جای می‌گذارند.

 

دکتر حنیفه اظهار کرد: عوارض گوارشی نظیر تهوع، استفراغ و افزایش وزن به علت احتباس آب در بافت‌های بدن از عوارض هورمون استروژن موجود در قرص LD است. مصرف قرص LD بر روی سیستم انعقاد خون تاثیر گذاشته و موجب افزایش فاکتورهای انعقادی می‌شود. بنابراین احتمال خطر ابتلا به سکته‌های مغزی در افرادی که از این نوع قرص استفاده می‌کنند، بالا می‌رود.

 

بروز سکته‌های مغزی بر اثر مصرف قرص LD زمانی رخ می‌دهد که فرد پس از خوردن قرص، مایعات زیادی ننوشد. به عنوان مثال افراد در ماه مبارک رمضان نمی‌توانند آب زیادی بنوشند بنابراین این خطر در آن‌ها افزایش می‌یابد.

با تاثیر هورمون استروژن بر روی سیستم عصبی فرد، احتمال وقوع سردرد در افراد شده و تعداد حملات میگرن نیز افزایش می‌یابد. همچنین مصرف این قرص موجب بروز سردردهای تنشی می‌شود. افزایش فشارخون نیز از دیگر عوارض قرص LD است که به نوعی هم زمینه‌ساز شروع پرفشاری خون است و هم در افرادی که فشار خون دارند موجب افزایش آن می‌شود. زمانی‌ که فشار خون سیستولیک افراد بالای 14 میلی‌لیتر جیوه باشد توصیه می‌شود که از مصرف قرص‌های LD خودداری کنند.

 

استروژن موجود در قرص‌های LD احتمال بروز عفونت‌های واژینال را افزایش می‌دهد و اختلال در دوره‌های خونریزی قاعدگی را به دنبال دارد. از دیگر عوارض مربوط به قرص LD افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و رحم است. همچنین مصرف این قرص باعث بزرگ شدن سینه‌ها می‌شود. دکتر حنیفه با بیان اینکه استفاده از قرص‌های LD در مواردی منجر به بروز یرقان و مشکلات کبدی می‌شود، افزود: در مواردی نیز تیره شدن رنگ پوست بر اثر مصرف LD در افراد رخ می‌دهد.

 

جزء پروژسترون LD نیز عوارضی مانند افزایش LDL خون، ریفلاکس معده، یبوست، افزایش دمای بدن و ترشح شیر از سینه‌ها را به دنبال دارد.حنیفه با بیان اینکه قرص‌های LD با داروهای انعقاد خون کاملا تداخل دارند، اضافه کرد: قرص‌ها در داخل کبد دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که در اصطلاح پزشکی به آن متابولیزه شدن می‌گویند. این مساله باعث می‌شود داروهای انعقادی سریع‌تر دفع شوند و در نتیجه تاثیرشان بر روی بدن بیمار نیز کمتر می‌شود.

 

خانم‌ها بهتر است پیش از مصرف قرص‌های ضدبارداری حتما با پزشک مشورت کنند تا با گرفتن شرح حال بتواند بهترین تصمیم را برای استفاده یا عدم‌ مصرف قرص‌های LD را داشته باشند. قطعا با یک دوره مصرف LD فرد دچار عوارض خطرناکی نمی‌شود و زمانی این قرص می‌تواند عوارض خطرناکی مانند سرطان یا ناراحتی‌های کبدی داشته باشد که بدون مشورت با پزشک و به صورت خودسرانه و طولانی‌ مدت این قرص مصرف شود.

 

استروژن موجود در قرص‌های LD احتمال بروز عفونت‌های واژینال را افزایش می‌دهد

 

فریبا اسدی، کارشناس مامایی نیز اظهار کرد: قرص‌های LD که مهم‌ترین کاربرد آن پیشگیری از بارداری است از سنین باروری تا یائسگی مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد. مصرف قرص‌های LD در افراد دارای فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، چربی خون بالا و سنین بالای 35 سال ممنوع است.

وی افزود: قرص LD حاوی دو نوع هورمون استروژن و پروژسترون است که در بسته‌های 21 عددی و کرم رنگ معمولا مورد مصرف خانم‌ها به منظور پیشگیری از بارداری است؛ به طوری که باید در اوایل دوره قاعدگی و در پنج روز اول شروع به خوردن شود و پس از اتمام هفته، یک هفته به خود استراحت بدهند.

وی با تاکید بر اینکه عوارض ناشی از مصرف قرص‌های LD به طور معمول پس از یک دوره مصرف از میان می‌رود، افزود: با مصرف بسته اول از قرص‌های LD عوارضی مانند لکه‌بینی، کم‌ شدن خونریزی ماهیانه، تهوع، استفراغ، چاقی و احتباس آب در بدن به وجود می‌آید. اسدی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت استفاده از قرص‌های LD پیشگیری از بارداری ناخواسته است، افزود: مصرف این قرص، دردهای دوران قاعدگی را تا حد چشمگیری کاهش داده و یک درمان مناسب برای کیست‌های تخمدان است.

وی ادامه داد: استفاده از قرص‌های LD خطر ابتلا به سرطان‌های تخمدان را کاهش می‌دهد و برای افرادی که تمایل به چاق شدن دارند، می‌تواند مناسب باشد. عوارض یاد شده زمانی تشدید می‌شود که فرد بدون مشورت با پزشک و به طور خودسرانه اقدام به مصرف طولانی‌ مدت قرص‌ها کند.

بنابراین هر دارویی علاوه بر تاثیر مطلوبی که بر روی بدن دارد، دارای عوارض ناخوشایندی نیز هست. بنابراین مصرف‌کنندگان باید تحت نظر و با مشورت پزشک اقدام به استفاده از این قرص‌ها کنند.

منبع : isna.ir


آنچه بانوان باید بدانند

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

(c) 26-217 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

گاهی اوقات خانم ها به دلایل مختلف از جمله رفتن به سفر و مانند آن، تمایل دارند پریود خود را به تاخیر بیاندازند. استفاده از قرص های ضد بارداری یکی از روش های موثر برای رسیدن به این خواسته است

قرص های ضد بارداری، با تقلید از چرخه های قاعدگی در خانم ها، پریود را به تاخیر می اندازند. بسته های سنتی قرص های ضدبارداری یک بسته ی  ۲۸ تایی است که از بین آنها، ۲۱ قرص فعال و ۷ قرص دیگر غیر فعال است. زمانی که قرص های فعال را بخورید باروری شما سرکوب شده و زمانی که به ۷ قرص فعال برسید بدن تان خونریزی می کند. خونریزی درواقع پاسخ بدن به هورمون های ترشح شده در بدن است. 

 

به تاخیر انداخت پریود و جلوگیری از خونریزی می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

– از دوره های طولانی و مکرر و دردناک خلاص می شوید

– از حساسیت های خلقی، حساسیت به لمس سینه و یا نفخ مربوط به دوره پریودی راحت می شوید.

– سردرد یا دیگر مشکلات مربوط به دوره پریودی حل می شود

– دچار مشکلاتی مانند اندومتریوز، کم خونی، آسم و میگرن و صرع که در پی پریود شدن، ایجاد می شود، نخواهید بود.

– به علاوه خون ریزی پریودی گاهی به خودی خود برای شما ناراحت کننده است، قرص های ضد بارداری می توانند به شما  این شانس را بدهند که هرگاه بخواهید پریود شدن خود را عقب انداخته و به تعطیلات تان برسید یا عروسی بگیرید یا به ماه عسل تان برسید.

 

پزشکان معمولا نظر مساعدی در خصوص به تاخیر انداختن پریودی دارند و استفاده از قرص های ضد بارداری را برای همه ی زنان مثبت و فاقد مشکل می دانند. با این حال بهتر است این کار را زیر نظر پزشک خود انجام دهید.

در صورت تمایل به استفاده از قرص های ضد بارداری جهت تاخیر پریودی، مهم نیست که در چه سنی باشید. بسیاری از دختران نوجوان که دوره پریودی دردناک، نظم و زیاد دارند میتوانند از این قرص‌ها سود ببرند. تحقیقات نشان داده است که کاهش قاعدگی در تعداد غیبت‌های دانش‌آموزان، شرکت آنها در ورزش‌های گروهی وارتقاء سطح زندگی آنان تاثیر مثبت دارد.

اگر شما مجاز به استفاده از قرصهای ضدبارداری هستید و تمایل دارید که پریود خود را به تاخیر انداخته و دفعات خونریزیهای خود را کاهش دهید، می توانید به روش ذکر شده از این قرص‌ها استفاده کنید. پزشک شما را در مورد چگونگی مصرف این قرص‌ها، دقیق‌تر راهنمایی میکند.

ولی به‌طورکلی بدانید که مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در زنان مبتلا به پرفشاری خون، دارای سابقه سکته مغزی، سابقه بیماری‌های کبدی، سابقه خانوادگی لخته شدن خون و یا سرطان پستان یا رحم، ممنوعیت دارد. در مورد کسانی که بالای ۳۵ سال سن دارند و همچنین کسانی که به صورت دائمی از سیگار استفاده میکنند هم احتیاط لازم است. مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در شرایط فوق می تواند بر شدت عوارض جانبی بیفزاید.

 

گاهی خونریزی رخ می دهد یا شما دچار خونریزی های بین پریود و بی موقع شده و نگران خواهید شد. به خصوص در چند ماه اول در به تاخیر انداختن پریود شاید چندان موفق نباشید. به علاوه تشخیص حاملگی با وجود استفاده از قرص های ضد بارداری کار ساده ای نیست. ممکن است به حاملگی خود مشکوک شوید اما چون قرص مصرف می کنید نتوانید تشخیص دهید که واقعا حامله هستید یا خیر. در این مواقع می توایند با یک تست بارداری خیال خودتان را راحت کنید.

 

موفقیت در به تاخیر انداختن پریود معمولا با گذشت زمان کم می شود اما باز هم با رعایت نکات زیر، می توان احتمال موفقیت را افزایش داد:

– توجه به بره ی مصرف قرص ها، حتی از قلم انداختن یک قرص هم باعث می شود تا خونریزی اتفاق بیفتد.

– اگر مصرف قرص را مدیریت نکنید و آن ها را به طور منظم مصرف نکنید، شما در معرض بارداری ناخواسته قرار دارید.

– می توانید گاهی یک دوره ی کوتاه مدت برای تخلیه ی خون آلوده داشته باشید. به عبارتی می توایند یک دوره ی ۲۱ روزه قرص را مصرف کنید، سپس ۳ روز صبر کنید تا پریود شده و خونریزی اتفاق بیفتد و بعد باز یک دوره ۲۱ روزه دیگر را انجام دهید.

– سیگار را کنار بگذارید، زنان سیگاری در به تاخیر انداختن پریود ی خود کمتر موفق می شوند.

 

بله. این قرص ها معمولا با کنترل مداوم چرخه قاعدگی باعث به تاخیر انداختن پریود می شوند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این قرص ها و ساز و کارشان می پردازیم:

 

با استفاده از این قرص ها شما برای یک دوره ی ۸۴ روزه یا ۱۲ هفته ای می  توانید در به تاخیر انداختن پریود ی خود . سپس یک هفته قرص غیر فعال مصرف کرده و دوره ی پریود تان در هفته سیزدهم اتفاق می افتد. هر سه ماه یکبار می توانید مصرف این قرص ها را از سر بگیرید.

 

این قرص ها نیز در ۸۴ روز یا ۱۲ هفته می توانند در به تاخیر انداختن پریود ی شما موثر باشند. به این ترتیب پریود ی شما در هفته ی سیزدهم با مصرف قرص هایی با دوز استروژن پایین اتفاق افتاده و دچار خونریزی می شوید. با توجه به اینکه از قرص های حاوی استروژن استفاده می کنید ممکن است دچار علائمی مثل نفخ بشوید. هر سه ماه یکبار می توانید از این قرص ها استفاده کنید.

 

این رژیم نیز ۹۱ روزه بوده و بعد از ۸۴ روز از قرص های حاوی دوز ثابت پروژسترون یا دوز افزایشی استروژن به ترتیب شروع با ۲۰ میکروگرم، سپس ۲۵ میکرو گرم و در نهایت ۳۰۰ میکروگرم استفاده می کنید. پس از آن با مصرف قرص های حاوی دوز بسیار پایین استروژن می توانید شاهد پریود شدن و خونریزی بوده و دوباره هر سه ماه یکبار از این قرص ها استفاده کنید. این قرص ها در مقایسه با دیگر قرص های ضدبارداری تاثیر بیشتری در کاهش خونریزی ماهانه دارند.

 

این قرص ها برای استفاده مداوم بوده و می توانند با به تاخیر انداختن یا جلوگیری از پریود شدن، سیستم باروری شما را نیز کنترل کنند. این قرص ها تا یکسال می توانند مصرف شوند.

 

می توانید پس از هر دوره قرص های خود را عوض کرده و به سراغ داروهای جدید بروید. این باعث می شود تا بتوانید در طولانی مدت با کمک این قرص ها بارداری خود را به تاخیر بیندازید. با این حال بهتر است این کار را زیر نظر پزشک خود انجام دهید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

seemorgh.com/health

منبع: drnematolahi.com

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *