تاثیر قرص ضد بارداری بر مردان

خواص دارویی و گیاهی


آموزش مسائل جنسی
6,6 بازدید

این روزها راه های ضدباروری زیادی هم برای خانم ها و هم برای آقایان وجود دارد. این بار طرحی مطرح شده تا از یک گیاه میتوان قرص ضدباروری برای آقایان تهیه کرد. در ادامه با جزییات این خبر آشنا میشویم.

 

 

دانشمندان کشف کرده اند که یک عصاره گیاهی که توسط جنگجویان آفریقایی در تیرهای سمی آنها مورد استفاده قرار می گرفت، می تواند ماده کلیدی در ساخت یک قرص ضدباروری برای مردان باشد.

 

دانشمندان در تلاش برای ساخت اولین قرص کنترل زاد و ولد برای مردان، کشف کردند که عصاره گیاهی که قبلا توسط جنگجویان و شکارچیان آفریقایی و در تیرهای کمان به عنوان یک ماده که موجب ایست قلبی می شد مورد استفاده قرار می گرفت، می تواند عنصر اصلی در رسیدن به این هدف باشد.

 

این ماده طبیعی «اوابین» (ouabain) یده می‌شود و در دو گیاه بومی آفریقا به های acokanthera schimperi یا arrow poison tree و strophanthus gratus یافت می‌شود.

 

«اوابین» یک ماده سمی است که می تواند باعث آسیب به بافت های قلب و منجر به مرگ شود، اما هنگامی که در دوزهای بسیار کم استفاده شود، در واقع در داروهای تجویز شده توسط پزشکان به منظور کنترل فشار خون و درمان بیماران پس از حمله قلبی یافت می شود.

 

محققان در انجمن شیمی آمریکا اظهار داشتند که اثبات شده است «اوابین» باروری را در مردان محدود می کند، اما سطوح بالای سمی بودن این ماده، حداقل تا الان آن را برای این منظور ناسب می کرد.

 

دانشمندان یک ماده مشابه با «اوابین» با تنوع ترکیب و ساختار مولکولی اندکی متفاوت ایجاد کرده اند که برای تاثیر بر روی پروتئین خاصی در اسپرم طراحی شده است و توانایی شنا کردن آن را کنترل می کند.

 

اگر سلول های اسپرم قادر به شنا نباشند، نمی توانند به تخمک برسند و بارور شوند.

 

گروه تحقیقاتی ترکیب جدید «اوابین» خود را در موش ها آزمایش کردند و متوجه شدند که آنها نابارور شدند و همچنین سلامت کلی حیوانات را به خطر نینداخته است.

 

دانشمندان همچنین معتقدند که اثرات این قرص مانند قرص های ضدبارداری که به طور گسترده توسط زنان استفاده می‌شود، به طور کامل برگشت پذیر است، چرا که هنگامی که «اوابین» سیستم بدن موش ها را ترک کرد، سلول های جدید اسپرم تحت تاثیر قرار نگرفتند.

 

این قرص کنترل باروری مردان هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است، اما تحقیقات جدید یک گام رو به جلو برای ساخت قرص های پیشگیری از بارداری برای مردان است.

 

تعدادی از محققان دانشگاه ادینبورگ اعلام کردند که به دنبال تولید آمپول ضد بارداری برای مردان هستند. تحقیقات آنان نشان می دهد که آمپول ضد باروری برای مردان می تواند به اندازه قرص ضد بارداری زنان و کاندوم موثر باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این محققان بر این باورند که آمپول ضد بارداری مردانه به اندازه قرص ضد بارداری که مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد، در جلوگیری از باروری و حاملگی موثر خواهد بود . آنان معتقدند که مردها می توانند از طریق تزریق ماهانه آمپول حاوی هورمون تستوسترون، که به طور موقت جلوی تولید اسپرم را می گیرد، مانع از باروی شوند.

آمپول جدید حاوی هورمون مردانه تستوسترون و یک نسخه مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون است و وقتی مغز این هورمونها را احساس می‌کند، میزان سایر هورمونهایی را که تولید اسپرم را در کنترل دارند، کاهش می‌دهد و تولید اسپرم متوقف می شود

 

راه های ضدباروری در مردان

 

در حال حاضر ۸۰ زوج تحت آزمایش با این داروی جدید قرار دارند و آمپول ضد باروری در دو نوبت هر دو ماه یکبار تزریق می‌شود و بررسی نتایج نشان می دهد که این آمپول ها عوارضی مانند افزایش خطر بروز سرطان سینه یا حتی تشکیل لخته‌های خونی مرگبار نیز ندارند.

به گفته رییس این تحقیقات، این روش در ۹۹ درصد موارد موثر است و به محضی که تزریق آمپول متوقف شود، روند تولید اسپرم‌ها دوباره به حالت طبیعی برمی‌گردد.

همچنین در طی آزمایش هایی که در چین انجام شده است، تنها یک مرد از صد مردی که داوطلب شده بودند، توانست بچه دار شود. شش ماه بعد از پایان تزریق آمپول، میزان تولید اسپرم این مردها به اندازه طبیعی برگشت. این برای بسیاری از زنان که می خواهند مردها مسئولیت بیشتری در قبال جلوگیری از بارداری متحمل شوند، خبر خوبی است.

اما دانشمندان می گویند آزمایش های بیشتری لازم است تا از ایمنی این آمپول ها اطمینان حاصل کنند.

 

تلاش های پیشین برای تولید وسیله ای برای جلوگیری از بارداری برای مردان با مشکلات زیادی مواجه شده است. تا کنون وسائل و یا داروهایی که برای جلوگیری از باروی مردها تولید شده است یا عوارض جانبی داشته اند و یا قابل اطمینان نبوده اند.

با آنکه آمپول تستوسترون عوارض جانبی جدی نداشته است، تقریبا یک سوم از ۱۰۴۵ مردی که در طول دو سال و نیم گذشته در این آزمایش شرکت کردند، دوره تایین شده برای انجام آزمایش را به طور کامل طی نکردند.

دکتر یی کن جو، از سازمان ملی پژوهش برای تشکیل خانواده در پکن، پایتخت چین می گوید: برای زوج هایی که نمی خواهند از روش های مربوط به جلوگیری زنان استفاده کنند، تنها گزینه هایی که باقی مانده، استفاده از کاندوم، عمل وازکتومی و بازگیری است.

اما او می گوید که حالا تحقیقات ما نشان می دهد تزریق آمپول هورمون می تواند به طور بالقوه شیوه ای جدید و عملی برای جلوگیری از باروری شود.

او اضافه کرد که اگر آزمایش های بعدی موفقیت آمیز انجام شود، تا ۵ سال دیگر این آمپول ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

راههای جلوگیری از بارداری توسط مرد

منبع : isna.ir – oonternet.com – بیتوته

 

برچسب ها ضدبارداری آمپول ضد بارداری مردانه قرص ال دی برای مردان قرص ضد باروری

بلیط هواپیما

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

عکس پروفایل محرم

عکس پروفایل اربعین

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

دانش &gt پزشکی – محققان روش جدیدی برای متوقف کردن اسپرم بدون ایجاد اختلال در عملکرد جنسی ابداع کرده‌اند که گام مهمی برای تولید نسل جدید قرص ضدبارداری مردان بدون عوارض جانبی است.

ایسنا نوشت:

محققان استرالیایی موفق به توسعه روش جدیدی برای متوقف کردن اسپرم بدون ایجاد اختلال در عملکرد جنسی شده‌اند که گام مهمی برای تولید نسل جدید قرص ضد بارداری مخصوص مردان بدون عوارض جانبی محسوب می‌شود.

قرص‌های ضد بارداری مخصوص مردان تا حدود زیادی بر تولید اسپرم‌های غیر کارکردی تمرکز دارند، اما برخی از این داروها عوارض جانبی بلندمدتی برجای می‌گذارند.

دکتر «سباستیانو ونتورا» از محققان دانشگاه موناش تأکید می‌کند: مشکل اصلی این دسته از داروها، اثر منفی بر کیفیت رابطه جنسی و حتی تغییرات دائم در تولید اسپرم است.

به طور طبیعی، اسپرم پیش از انزال از محل ذخیره‌سازی مجرای دفران به حرکت در می‌آید. محققان دانشگاه موناش در تحقیقات خود روش کاملا متفاوتی را در پیش گرفتند و با دستکاری ژنتیکی موش‌ها، امکان خروج اسپرم از مجرای دفران را از بین بردند.

با این روش در زمان انزال، اسپرم در محل ذخیره سازی باقی می‌ماند و باروری صورت نمی‌گیرد.

دکتر «ونتورا» تأکید می‌کند: این یک روش برگشت‌پذیر بوده و اسپرم‌های سالم ذخیره‌سازی می‌شوند، اما باید نشان دهیم که این روش با کمک دارو نیز قابل انجام است.

تیم تحقیقاتی در مطالعات قبلی با ایجاد تغییر در DNA برای توقف تولید دو پروتئین مورد نیاز برای حرکت اسپرم، موش‌ها را نابارور کردند.

این پروتئین‌های هدف علاوه بر ایفای نقش در حرکت اسپرم در کنترل عروق خونی نیز نقش دارند که می‌تواند با عوارض جانبی از جمله افزایش فشار خون و ضربان قلب همراه باشد؛ اگرچه در آزمایش‌های صورت گرفته بر روی موش‌ها افزایش بسیار جزئی فشار خون گزارش شده است.

اکنون باید یک جفت دارو تولید شود که همین اثر را ایجاد کند. محققان معتقدند که یکی از این جفت داروها در حال حاضر وجود دارد که برای بیماران مبتلا به پروستات خوش خیم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما توسعه داروی دوم دست کم یک دهه به طول می‌انجامد.

نتایج این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است

5353


دمشون گرم

قرص ضد باروری نه ضد بارداری.

تو مهربان توسی نبودی؟ قرص ضدباروری مردان هستا تغییر جنست نیستا!!

کلا این جور قرص ها چه زنانش چه مردانش(که بعدا تولید بشه)روی بدن تاثیر بدی میگذارد بهتره از روش مقرون به صرفه تر استفاده کرد که ضرری برای بدن هم نداشته باشد

راست ميگه خب اين چه كلمه ضايعيه كه استفاده كردين

موافقم انشاا داروش بیاد ایران

وا، مگه مرد ها هم باردار می شن؟

راست گفته ایشون، باید بگید ضد باروری!

وا.

مگه زنها به تنهایی میتونن باردار بشن؟

بله!!وا مگه نمي دونستي تا حالا؟

یه چیزایی میگیا!!!!

اونایی که به الهه خانم مثبت دادند یعنی پاسخ این سوال را نمیدونن؟!!!!


خدایا توبه

دلتون خوشه فکر شکم گشنه باشید !!!!

میخوام یه جوابی بهت بدم ولی نمیشه.

همين قرصها باعث جلوگيري از بوجود آمدن شكمهاي گرسنه ميشه دوست باهوش من

نیست حالا مردم ایران دارن تو گرسنگی و فقر و بدبختی دست و پا می زنن!
میزان عمل های زیبایی.ایران
میزان اوقات فراغت.ایران

عمرا یکی مردباشه وازاینها استفاده کنه.

اتفاقا خیلی هم خوب است به شرطی که عقیم نشیم.

نه اینکه حالا که عقیم نیستیم نفری ده تا بچه داریم.
مرد هم مردای قدیم

قرص ضد بارداريو معتادها مصرف ميکنن تا جواب آزمايش اعتيادشون منفى بشه

نه اینکه حالا که عقیم نیستی ده تا بچه داری؟

مغلطه نکن.

واقعا این یه معضلیه هیچ روش مطمئن و خوشایندی نیست واسه این کار.

دقیقا
تو تنظیم هرچی میخوندیم ، عوارصشو که میدیدی به فکر این میوفتادی خب چجوری میشه ١٠ تا بچه رو نون داد؟ این راحت تره

وا ! انقدر دخالت تو بدن! فکر کنم آخرش عینه این فیلم های علمی تخیلی بشیم.

نمیدونم چرا از این چیزها میشنوم خنده ام میگیره !

عجب بیکار هایی بودن این محققان(آره جون خودشان). موضوع بهتر پیدا نشد برای تحقیق

خدا شفا بده این محققین بیکار را :))

مگه مردان هم باردار میشوند؟!!!!!:))))))))))))))))

اونا بفکر لذت بردن از زندگین .ما هنوز شرایطو برای زندگی معمولیهم فراهم نکردیم .(بیش از 22 میلیون مجرد )

خدا ذلیل کنه این دختره رو که منو با یه بچه تو شیکم ول کرد و رفت. زمان ما از این قرصا نبود که.

آره
مگه نمیدونستی؟
من الان خودم ١٠ ماهمه
ویارم کردم تازه

دوره اخر الزمان كه ميگن همينه ديگه!!!

آقا نوشته تا یک دهه دیگه توسعه اش طول میکشه. بدرد ما ها نمیخوره. فعلا همون روش های قدیمی رو باید استفاده کرد. !!!

آخ کاشکی زودتر ساخته بودن .اگه زودتر تولید شده بود الان من بدبخت نشده بودم

راستی اگه این قرص بیاد ایران یک ده ، بیست سال دیگه باید از چین بچه وارد کنیم

خیلی خبر خوبی است. دفعه قبل که باردار شدم پدرم درآمد.

خيلى خنديدم،

بابا این محققین اصطرالیایی تازه ازما۱۰سال عقبترن!!!!ضدباروری اقایونوکه ماقبلا اغتراع کردیم ..هم تضمینیه وهم ارضان وبدون عوارز..اونم اینکه اصلا اقایون زن نگیرن !!!!به همین راحتی نمونش خودمن مجردی بهترین روشه برای اقایون

آقا شوخی شوخی داری با املای فارسی بازی میکنیا.
نکن این کارو.

بهنراست بدون اینده نگری هرمطلبی را ترویج نکنیم تجربه نشان داده عوارض این روشها بیشترازنفع مقطعی آن است به خصوص که نسخه غربی باشد.درضمن ما درمعرض خطر پیری جمعیت قرارداریم که دلیل اصلی آن
نگرش افراد وخانواده هاست که به دلیل اعتقاد، سیاست و آموزش های اشتباه به وجودآمده،عامل درآمدی دررتبه های بعدی است.فرزندآوری خانواده هادرجنوب تهران ازشمال تهران است درحالی که درآمدآنان کمتر است و نسبت به موضوع باروری وروشهایی جلوگیری ازآن بی سواد وجاهل نیستند.

متفکر دانشمند آی کیو !! شما غروب تشریف ببرین خیابون ببین خیابون ِ یا پارکینگ سیار !! چی میگی واسه خودت هی از رو دست یکی دیگه انشا میخوتی ! الان اگه بشیم 15 میلیون ملت باید لابد برن زیر زمین زندگی کنن یا تو بیابونا ! بی شوادی هم بد دردیه

عوارض جانبی اش بعدها معلوم خواهد شد.

وقتی برای همسر شما باعث مریضی میشه جنابعالی مصرف میکنی انگارهمه کلاس اولن.مرد سالاری گذشت.

اقتصاد احمدی نزادی بهترین داروی ضدبارداری بود من با وجود علاقه شدید به بچه نه کار دارم نه میتونم زن بگیرم در نتیجه بچه دار هم نمیشم نه قرص میخواد نه کپسول

ما همین جریشم از دست پارازیت ها و حرص و جوش زندگی عقیم شدیم!

با مهدی کاملا موافقم ! پارازیت و فکر به آینده داره خودش عقیمون میکنه !

عجيبن غريبا! نويسنده فرق بارور كردن و باردار شدن رو نميدونه؟!!!

برای زوجهایی که بارداری و همچنین روشهای جلوگیری از بارداری برای خانم شدیدا خطرناکه وجود یک روش مطمئن و کم خطر از طرف زوج خیلی راهگشاست

پست الکترونیک

آدرس وب سایت و یا وبلاگ

نظر شما
/7
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *