عوارض فشار خون بالا در جوانان

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

آرشیو موضوعی

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

عوارض فشار خون بالا در جوانان

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

مطالعه ای جدید نشان میدهد، فشار خون بالا برای جوانان به اندازه ای که برای همتایان ۴۰ ساله و بزرگترشان نگرانی محسوب میشود، اهمیت ندارد.
به گفته نویسندگان این مطالعه، این مسئله به طور ویژه در مردان جوان دیده میشود و تنها ۴ نفر در ۱۰ جوان مبتلا به فشار خون بالا، فشار خون خود را کنترل میکنند.

دکتر اندرو موران، نویسنده ارشد این مطالعه گفت:در حالی که آگاهی از فشار خون بالا، درمان و کنترل آن به طور کلی از اوایل سال ۲۰۰۰ بهبود یافته است، هر سه مورد در جوانان بالغ بین ۱۸-۳۹ ساله در وضعیت بدی باقی مانده است.

انجمن قلب، فشار خون بالا را ۱۴۰/۹۰ یا بالاتر تعریف می کند. فشار خون بالا می تواند به حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود.

این مطالعه شامل اطلاعاتی از هشت نظرسنجی بود که بین سال های ۱۹۹۹-۲۰۱۴ تکمیل شده بودند. بیش از ۴۱۰۰۰ نفر در این نظرسنجی ها شرکت کردند. آنها در مورد آگاهی از فشار خون بالا و درمان آن پاسخ دادند.

این یافته ها نشان می دهند که تنها نیمی از ۶٫۷ میلیون بزرگسال جوان مبتلا به فشار خون بالا در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ تحت درمان قرار گرفتند. براساس این نشست خبری، حتی تعداد کمتری – یعنی ۴۰ درصد از افراد- فشار خون خود را کنترل می کند.

محققان دریافته اند که فقط ۶۸ درصد مردان جوان در مقایسه با ۸۶ درصد زنان جوان، از فشار خون بالا آگاه بودند. این تفاوت در رابطه با درمان (۴۴ درصد برای مردان، ۶۱ درصد برای زنان) و کنترل (۳۴ درصد برای مردان، ۵۲ درصد برای زنان) نیز وجود داشت.

ییی ژانگ، سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: “مطالعه ما به شناسایی نقاط ضعف در بررسی و مدیریت فشار خون بالا در میان بزرگسالان جوان و به ویژه جوانان بالغ پرداخته است.

به گفته ژانگ، اولین مرحله برای جوانان این است که فشار خون خود را اندازه گیری کنند، چه در مطب پزشک، و داروخانه و چه در محل دیگری در جامعه خود. جوانان مبتلا به فشار خون مداوم، به مراقبت های بالینی برای تایید تشخیص و دریافت نظارت منظم و احتمالا درمان نیاز دارند.

 

این مطالعه همچنین گزارش داد که جوانان مبتلا به فشار خون بالا احتمال بیشتری دارد که چاق باشند. تقریبا ۷۵ درصد از جوانان مبتلا به فشار خون بالا در دسته افراد چاق هستند در مقایسه با ۵۷ درصد افراد میانسال با فشار خون بالا و ۴۲ درصد افراد مسن با فشار خون بالا.

محققان همچنین دریافتند که وضعیتی که به عنوان پیش فشار خون شناخته می شود که در آن افراد در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند، در مردان جوان (۳۴ درصد) از زنان جوان (۱۳ درصد) بود.

به گفته محققان پیش فشار خون بالا زمانی است که فشار خون بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ برای عدد بالا (سیستولیک) و ۸۰ تا ۸۹ برای عدد پایین (دیاستولی) باشد.

یافته های این مطالعه که توسط موسسه های ملی ایالات متحده تأمین مالی شده بود، در ۲۸ اوت در مجله فشارخون منتشر شد.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

‏‫‬‬‬

 

تغذیه و سلامتی

اعتیاد به سیگار و مواد مخدر

اطلاعات دارویی

تغذیه و سلامتی

عوارض فشار خون بالا در جوانان

اطلاعات دارویی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات دارویی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات دارویی

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس دیلی، حدود 1.8 میلیون نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند. حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه و کبد از جمله مهترین اثرات فشار خون بالاست. مطالعات جدید نشان می‌دهد فشار خون بالا در نوجوانان نیز به اندازه بزرگسالان خطرناک است و به قلب و رگ‌ها آسیب می‌زند. استفاده از غذاهای آماده و شور، کم تحرکی، سیگار و مشروبات الکلی از مهمترین عوامل افزایش فشار خون در نوجوانان است.فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.مهمترین روش برای کاهش فشار خون، کاهش مصرف نمک (سدیم) است. بهترین زمان اندازه گیری فشار خون صبح است.حدود 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان از فشار خون بالا رنج می برند و نکته حائز اهمیت این است که حدود 5 درصد این افراد، از شرایط خود بی اطلاع هستند و به هیچ اقدامی برای کاهش فشار خون دست نمی زنند.علمی (6) ** 9259**144مترجم: سپیده کاشانی** انتشار: گلشن

علمي آموزشي

فشار خون

نوجوانان

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

عوارض فشار خون بالا در جوانان

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *