عوارض شیاف دیکلوفناک 50 در کودکان

صفحه درخواستی شما وجود ندارد!

در سایت دکتر همه تلاش می شود تا با فراهم نمودن اطلاعات به روز، صحیح و کارشناسانه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها و برطرف کردن تصورات نادرست به بالا بردن سطح سلامت کشور کمک کنیم.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکترهمه مرجع بهداشت درمان، سلامت و تغذیه محفوظ است.

Powered and Protected by FIP-CO

عوارض شیاف دیکلوفناک 5 در کودکان

کاربری ندارید! ثبت کنید

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.



✔️ دوز صحیح دیازپام در تشنج ناشی از تب ( Febrile Seizure ) در کودکان چه میزان است؟

 

 

موارد مصرف دیکلوفناک برای کاهش درد و التهاب در شرایط مختلف، اختلالات عضلانی-اسکلتی و مفاصل از جمله: استئوارتریت، ارتریت روماتوئید، اسپاندیلیت آنکلیوزان، اختلالات بافت نرم مثل رگ به رگ شدن و کشیدگی و یا شرایط همراه با درد مثل کولیک کلیوی،میگرن، میالژی و. می باشد.

عوارض شیاف دیکلوفناک 5 در کودکان

 

– همچنین در برخی منابع محدود ذکر شده است که در برخی موارد جهت کاهش تب ناشی از عفونت در کودکان موثر بوده است و دوز 25 میلیگرم برای کودکان 2-5 سال و دوز 5 میلیگرم برای کودکان 6-1 سال پیشنهاد شده است (ولی تایید نشده است) ( J of Intl Med 1981 ).

 

 

نظر منابع بالینی در استفاده از دیکلوفناک در کودکان:

 

بی خطر بودن و اثربخشی دیکلوفناک در کودکان ثابت نشده است. همچنین کارخانه سازنده نیز همین توصیه را کرده است.

 

بااین حال دیکلوفناک بطور خوراکی (نه رکتال) نتایج خوبی در کنترل آرتریت روماتوئید جوانان (نه کنترل تب) در تعداد محدودی  کودکان 3 تا 16 سال داشته است و دوز پیشنهادی آن 2 الی 3 میلیگرم بر کیلوگرم در روز می باشد ( Happassri 1983, Hasheks 25 ).

 

-هنوز مطالعات بیشتری نیاز است تا دوز مناسب و اندیکاسیون دیکلوفناک در کودکان تایید شود و بی خطر بودن و اثربخشی دیکلوفناک ( در هر شکل تجویزی ) در کودکان تایید نشده است.

 

– بنابراین، در این نسخه حتی اگر تجویز شیاف دیکلوفناک بطور بالینی و ضروری اندیکاسیون پیدا کند، دوز 5 میلیگرم هر 8 ساعت برای کودک 5 ساله، منطقی و صحیح نیست.

 

 

✔️ دوز دیازپام در پروفیلاکسی تشنج ناشی از تب:

 

دیازپام با دوز 1mg/kg/day در سه دوز منقسم که با مشاهده علائم تب، تجویز آن شروع میشود و تا 24 ساعت بعد از قطع تب، تجویز آن ادامه پیدا می کند.

 

 

1. Journal of International Medicine 1981.

 

 

3. AHFS Drug Information 216.

 

4. DrugPoints System 217.

 

 

 دکتر مهدی شاهمیرانی

نشانی نشریه: تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر(بخارست)، کوچه پنجم، پلاک ۱۵، طبقه چهارم، واحد ۲۰.  کدپستی: ۱۵۱۳۷۱۸۶۴۶ | ۷۹۱۱ – ۱۵۸۷۵تلفن دفتر مرکزی: ۸۸۴۸۱۰۵۷ – واحد اشتراک: ۸۸۴۸۱۰۵۸9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *