عوارض شياف ديكلوفناك در كودكان

صفحه درخواستی شما وجود ندارد!

در سایت دکتر همه تلاش می شود تا با فراهم نمودن اطلاعات به روز، صحیح و کارشناسانه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها و برطرف کردن تصورات نادرست به بالا بردن سطح سلامت کشور کمک کنیم.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکترهمه مرجع بهداشت درمان، سلامت و تغذیه محفوظ است.

Powered and Protected by FIP-CO

عوارض شياف ديكلوفناك در كودكان

کاربری ندارید! ثبت کنید

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.



زمينه و اهداف: جراحي لوزه يكي از شايعترين جراحي هاي انجام شده در سنين كودكي مي باشد. درد محل عمل و درد ارجاعي به گوش يكي از ناراحت كننده ترين عوارض جراحي لوزه بوده و عدم كنترل مناسب درد منجر به امتناع كودك از شروع تغذيه دهاني و دهيدراتاسيون و افزايش طول دوره نقاهت كودك مي شود. برخورد پزشكان در كنترل درد جراحي لوزه سليقه اي بود و مراكز مختلف پروتكل هاي مختلفي را اجرا مي كنند و هنوز دستور ثابتي در اين خصوص در كتب مرجع ارايه شده است. هدف از اين مطالعه مقايسه اثرات ضددردي شياف استامينوفن با شياف ديكلوفناك سديم در جراحي لوزه كودكان است.روش بررسي: 15 كودك 3-14 ساله كانديد جراحي لوزه در يك مطالعه آينده نگر دوسويه كور از مهر 1385 تا فروردين 1386 توسط يك تيم واحد جراحي و بيهوشي آدنوتانسيلكتومي شده و شياف استامينوفن و يا شياف ديكلوفناك بر اساس وزن دريافت كردند. درد بعد از عمل جراحي با معيار وانگ بيكر ارزيابي و نتايج آناليز شد.يافته ها: اثرات ضددردي شياف استامينوفن با شياف ديكلوفناك تفاوت معني دار نداشت (P&gt.5) اثرات ضددردي ايندو دارو با سن و جنس كودكان رابطه نداشت (P&gt.5). عارضه خونريزي محل عمل بدنبال مصرف شياف ديكلوفناك رويت نشد. مصرف شياف مسكن بلافاصله بعد از قطع مصرف داروهاي بيهوشي موثرتر است (P&lt.5).نتيجه گيري: استامينوفن و ديكلوفناك در كنترل درد بعد از عمل به يك اندازه موثر هستند.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

عوارض شياف ديكلوفناك در كودكان

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *