عوارض شربت سالبوتامول براي كودكان

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض شربت سالبوتامول براي كودكان

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با افزایش سن برخی فکر

آیا می دانید چگونه روانشناسان از کاهش گری برای درک رفتار استفاده می کنند؟ کاهش گری، یک نظریه در زمینه روانشناسی است که به ساده کردن پدیده های پیچیده

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه

آگاهی از بیماری مقاربتی (آمیزشی) یا به بیان دیگر بیماری های STD می تواند برای سلامت جامعه امنیتی را برقرار کند و ما را نسبت به بیماری ها

عوارض مصرف شکر چیست؟ شکر شیرین و لذت بخش است اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و دانه‌های غلات

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

سالبوتامول برای پیشگیری و درمان بیماری آسم و تنگی نفس و همچنین برای بیماران مبتلا به آسم ورزشی و آمفیزم و برونشیت مزمن و بیماری هایی که موجب اختلال در تنفس می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب با اطلاعات دارویی شربت سالبوتامول در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

سالبوتامول از انواع داروهای ضد آسم می باشد که عضلات اطراف مجاری تنفسی و ریه را شل و گشاد می کند که این امر موجب تسهیل و راحتی تنفس می شود که اغلب به صورت شربت، قرص، اسپری و محلول استنشاقی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب با اطلاعات دارویی شربت سالبوتامول در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

بیشترین استفاده ای که از سالبوتامول می شود در درمان بیماری آسم می باشد. استنشاق داروی سالبوتامول تاثیرگذارتر است زیرا دارو به راحتی وارد ریه و مجاری تنفسی شده و راه تنفس را باز کرده و آرامش را به بدن باز می گرداند علاوه بر این از این دارو به مقدار کمتری استفاده می شود و در نتیجه از عوارض جانبی کمتری نیز برخوردار است. در ادامه عوارض و موارد استفاده از شربت و قرص سالبوتامول را بیان می کنیم.

داروی سالبوتامول نسبت به سایر داروهای مشابه دیگر بر فشارخون و ضربان قلب اثر تحریک کنندگی داشته و برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا و یا بیماران قلبی قابل اطمینان تر است. علاوه بر موارد گفته شده این دارو عضلات رحم را شل و گشاد کرده و برای جلوگیری از زایمان زودرس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو مانند سایر داروهای دیگر عوارض جانبی نیز به دنبال دارد که از شایع ترین آن ها می توان به لرزش دست ها اشاره کرد که در هنگام انجام کارهای هنری بسیار ظریف لرزش دستان را به وضوح نشان می دهد.

عوارض شربت سالبوتامول براي كودكان

متابولیسم این دارو کبدی است و اغلب از طریق مدفوع و کلیه ها دفع می شود. پس از خوردن دارو اثر آن از 3 دقیقه به بعد شروع شده و تا 3 ساعت ادامه دارد.

کودکان : تا سن دو سالگی 1 میلی گرم و حدود 4 بار در روز و از سن دو سالگی تا شش سالگی 1 الی 2 میلی گرم 3 الی 4 بار در روز و در سن شش تا دوازده سالگی 2 میلی گرم 3 الی 4 بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگسالان : حدود 4 میلی گرم از دارو را روزانه 3 الی 4 بار استفاده نمایید.

مصرف قرص و شربت سالبوتامول ممکن است عوارض جانبی زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید و از مصرف شربت و قرص سالبوتامول بپرهیزید.

در این مقاله با تمام اطلاعات دارویی قرص و شربت سالبوتامول و کاربردها و عوارض آن آشنا شدید. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع داروها و کسب اطلاعات دارویی به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سالبوتامول (SALBUTAMOL) جزء داروهای گشادکننده مجاری هوایی می باشد. کاربرد اصلی این دارو در پیشگیری و درمان تنگی نفس در بیماران مبتلا به آسم می باشد. علاوه بر این سالبوتامول در بیماران دچار آسم ورزشی، برونشیت مزمن، آمفیزم و سایر بیماری هایی که موجب اشکال در تنفس می شوند، نیز استفاده می شود. اصولا سالبوتامول با شل کردن عضلات جدار مجاری هوایی و در نتیجه باز کردن آنها باعث تسهیل تنفس می گردد. سالبوتامول به شکل اسپری، شربت، محلول استنشاقی، قرص و تزریقی تولید می شود.

سالبوتامول به طور انتخابی رسپتورهای بتا آدرنرژیک برونش ها را تحریک نموده و باعث گشاد شدن راههای هوایی می شود .

جذب: به خوبی و سریعا از دستگاه گوارش جذب می شود.
پخش: از سد خونی – مغزی عبور می کند.
متابولیسم: توسط کبد به متابولیتهای غیر فعال متابولیزه می شود.
دفع: سریعا در ادرار و مدفوع دفع می شود.


عوارض شربت سالبوتامول براي كودكان

چگونگی مصرف اسپری: قبل از هر بار استفاده، اسپری را به خوبی تکان دهید. یک نفس عمیق بکشید و سپس بطور کامل بازدم کنید. سپس، قسمت دهانی اسپری را کاملا در دهان قرار دهید و با کمک دندان ها آن را ثابت نگهدارید. بعد در حالی که یک نفس عمیق می کشید، اسپری را فشار دهید تا یک پاف از سالبوتامول وارد حلق شما شود. حال نفس خود را لااقل 5 تا 1 ثانیه حبس کنید و بعد بطور معمولی نفس بکشید. اگر پزشک از شما خواسته است که هر بار دو پاف از دارو را استنشاق نمایید، پاف دوم را حداقل 1 تا2 دقیقه بعد استنشاق کنید. پس از هر بار مصرف دارو، دهان خود را به خوبی با آب بشویید.

هنگام فشار دادن اسپری اطمینان حاصل کنید که دارو وارد حلق شما می شود و به زبان یا دندان های شما برخورد نمی کند. اگر برای کودک خود از اسپری استفاده می کنید، می توانید حین اسپری کردن دارو، بینی وی را بگیرید تا دارو فقط وارد حلق وی گردد. اگر پزشک برای شما محلول استنشاقی دارو را تجویز کرده است، باید از یک نبولایزر (وسیله ای که دارو را به بخار تبدیل می کند) استفاده کنید. از پزشک یا داروساز در خصوص چگونگی استفاده از این وسیله سوال نمایید.

الف : اسپاسم برونش در بیماران مبتلا به بیماری انسدادی برگشت پذیر راههای هوایی :


ب : روش مصرف محلول استنشاقی :


ج: روش تزریقی‌:

د : روش استنشاقی‌:
بزرگسالان‌: 2ـ1 میکروگرم‌ (2ـ1پاف‌) تا حداکثر 4ـ3 بار در روز برای‌ علایم‌پایدار تجویز می‌گردد. برای‌ پیشگیری‌اسپاسم‌ نایژه‌ای‌ ناشی‌ از ورزش‌ مقدار2 میکروگرم‌ (دو پاف‌) مصرف‌ می‌شود.

کودکان‌: 1 میکروگرم‌ (یک‌ پاف‌) که‌ درصورت‌ لزوم‌ تا 2 میکروگرم‌ (دو پاف‌)قابل‌ افزایش‌ است‌. برای‌ پیشگیری‌ اسپاسم‌نایژه‌ای‌ ناشی‌ از ورزش‌ مقدار 1میکروگرم‌ (یک‌ پاف‌) تجویز می‌شود.

ملاحظات غذایی : قرص و شربت سالبوتامول را می توانید با غذا یا معده خالی میل کنید.


اعصاب مرکزی: تحریک CNS، گیجی، سردرد، پر تحرکی، افزایش تون عضلات، افزایش حس، بی خوابی، کسالت، میگرن، عصبانیت، لرزش، ضعف.

قلبی – عروقی: افزایش فشار خون، طپش قلب، تاکیکاردی.

گوش، حلق ، بینی: خشکی و تحریک بینی و گلو (با فرم استنشاقی)، خونریزی از بینی، خشن شدن صدا، احتقان بینی.

دستگاه گوارش: بی اشتهایی، سوزش سر دل، افزایش اشتها، تهوع، تغییر حس چشایی، استفراغ.


متابولیک: هایپوکالمی (با دوزهای بالا).


عضلانی – اسکلتی: کرامپ عضلانی.

تنفسی: برونشیت، اسپاسم برونش، سرفه، تنگی نفس، افزایش خلط، ویزینگ.


سایر عوارض: واکنشهای ازدیاد حساسیت.

در صورت فراموش کردن یک دوز سالبوتامول، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را مصرف کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده، طبق بره منظم خود عمل کنید. هرگز مقدار دارو را دو برابر نکنید.

تظاهرات بالینی: سمیت با سالبوتامول ، عوارض جانبی شایع به ویژه علائم آنژین، هایپرتانسیون، هایپوکالمی و تشنج را تشدید می‌نماید. ایست قلبی ممکن است رخ دهد.
درمان: برای درمان از بتابلوکرهای انتخابی (مثل متوپرولول) با احتیاط زیاد استفاده نمایید. این داروها ممکن است باعث حمله آسم شوند. دیالیز مناسب نیست. علائم حیاتی و سطح الکترولیت‌های خون را بطور مرتب کنترل کنید.

مصرف در بارداری : ممکن است شکاف کام و نقص اعضاء رخ دهد ، هرچند که الگوی یکنواختی برای ناهنجاریهای جنینی گزارش نشده است .
مصرف در شیردهی : بی ضرری مصرف این دارو در دوران شیر دهی ثابت نشده است .

اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید و از مصرف شربت و قرص سالبوتامول بپرهیزید.


افزایش گذرای گلوگز خون پس از استنشاق دهانی ، امکان کاهش پتاسیم ( فرم وریدی و استنشاقی ) .

1- مصرف اسپری می تواند باعث خشکی گلو و دهان شود ، شستشوی دهان با آب پس از هر بار استفاده می تواند به رفع خشکی کمک کند .
3- مصرف مداوم ممکن است به طور متناقض موجب اسپام برونش شود .
4 – در صورت نیاز به کاربرد هر یک از اسپری های کورتیکواستروئیدها ( مثل بکلومتازون ) ، آن را 15 دقیقه پس از سالبوتامول استفاده نماید .
5 – ممکن است برای سالمندان به دوزهای کمتری نیاز باشد ، چرا که سالمندان به آمین های مقلد سمپاتیک حساستر هستند .
6 – مصرف قرص و شربت سالبوتامول در کودکان کوچکتر از دو سال توصیه نمی شود.



بخوانید:


دانستنی های پزشکی درباره آسم کودکان


نکات پزشکی برای بیماران آسمی


محرک‌های آلرژی و آسم



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


عوارض شربت سالبوتامول براي كودكان

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

موارد مصرف و عوارض سالبوتامول : از جمله بیماری های که نیاز دارند تا به صورت دائمی کنترل شوند تنگی نفس و آسم هستند. با کنترل دائمی این بیماریها سبب می شوید تا از سرفه هایتان کم شود و همچنین راه تنفسی باز شود.این دارو با های تجاری  Ventolin – Proventil شناخته می گردد. 

شربت سالبوتامول از داروهای است که برای پیشگیری و درمان تنگی نفس و آسم استفاده می شود و همچنین در آسم مزمن به عنوان داروی نگهدارنده به شمار می رود.مصرف این دارو موجب می شود که عضله های اطراف مجاری تنفسی و ریه گشاد و شل گردند و تنفس را تسهیل و راحت می کند. البته به جز مواردی که اشاره شد برای درمان های دیگری مثل بیماری انسدادی مزمن ریه ،برونشیولیت و درد زایمان زودرس نیز توسط پزشکان تجویز می گردد. سالبوتامول به صورت اسپری، قرص، شربت و محلول استنشاقی نیز موجود است.

باید همیشه میزان دوز مصرفی دارو را پزشک برای شما تعیین کند و هیچ وقت خودسرانه برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه نکنید.

1)مصرف شربت سالبوتامول در زمان شیردهی باید متوقف گردد.

عوارض شربت سالبوتامول براي كودكان

2)اگر از دارو استفاده کرده اید و همچنان تنگی نفس برای شما ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

3)در دوران بارداری مصرف این شربت باید تنها به دستور پزشک انجام شود و احتیاط های لازم را داشته باشید.

4)شربت سالبوتامول را میتوانید با معده خالی یا با غذا مصرف نمایید.

5)این امکان وجود دارد که مصرف مداوم دارای سالبوتامول به صورت متناقص سبب اسپام برونش گردد.

آلبوترول به صورت انتخابی رسپتورهای بتا آدرنرژیک برونش ها را تحریک می کند و سپس می شود که راههای هوای گشاد شوند.

بعد از مصرف استنشاقی به صورت تدریجی در طی چند ساعت به واسطه دستگاه تنفسی جذب می گردد. هر چند که بیشترین جذب آن از طریق راه گوارش میباشد.

نکته) بی ضرر بودن این دارو در دوران شیردهی ثابت نشده است و باید در این خصوص با پزشک مشورت کرد.

موارد مصرف و عوارض سالبوتامول : این امکان وجود دارد که شکاف کام و نقص اعضاء اتفاق بیوفتد، با وجود اینکه برای ناهنجاری های جنینی الگوی یکنواختی گزارش نگردیده است.

نکته) مصرف این دارو در سالمندان باید در دوزهای کم تری انجام شود چون که سالمندان به امینهای مقلد سمپاتیک حساس تر هستند.

طراحی سایت و اجرا توسط اینتن

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *