عوارض سفیکسیم برای کودک

تداخلات دارویی سفیکسیم عبارت است از:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

از جمله عوارض جانبی سفیکسیم (عوارض شربت سفکسیم) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

%PDF-1.4
%
3 obj
&gt
&gt&gt
/MediaBox [ 283 454]
/Contents 4 R
&gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
x^K9&gt$lw!!qwO !EU,

موارد مصرف و عوارض سفیکسیم : انتی بیوتیک ها از جمله رایج ترین داروهای می باشند که پزشکان برای درمان عفونت ها برای بیماران تجویز می نمایند. در میان داروها سفیکسیم یکی از داروهای آنتی بیوتیک به شمار می رود که برای درمان عفونت های مثل عفونت های تنفسی و همچنین عفونت های ادراری مورد استفاده قرار می گیرد.

سفیکسیم به صورت قرص های 2 و 4 میلی گرمی وجود داشته است و به صورت کلی می تواند برای درمان بیماری های عفونی باکتریایی تجویز گردد. البته برای بیمارانی که عمل جراحی انجام داده اند در پیشگیری از ایجاد عفونت از این دارو نیز استفاده می شود و همچنین برای افرادی که به دلایل مختلف مستعد عفونت می باشند کاربرد داشته است.

معمولا به این صورت است که برای بزرگسالان این دارو اگر به صورت قرص 2 میلی گرمی باشد هر 12 ساعت یکبار تجویز می شود و اگر 4 باشد در هر 24 ساعت یک بار استفاده می شود. البته میزان مصرف دقیق هر داروی را پزشک با توجه به شرایط بیمار تعیین می کند و هیچ گاه نباید خودسرانه این میزان تغییر پیدا کند.

اگر این دارو برای کودکان تجویز شده باشد که سن 6 ماه تا 11 سال دارند بهتر است به شکل سوسپانسیون خوراکی تجویز گردد. چون حتی میزان سفیکسیم 2 برای کودکان با این سن مناسب نیست.

عوارض سفیکسیم برای کودک

این دارو با موارد زیر تداخل داشته است:

موارد مصرف و عوارض سفیکسیم : در رابطه با مصرف این دارو بهتر است بدانید که آنافیلاکسی یک واکنش حساس نسبت به این دارو می باشد که البته نادر است ولی نیاز به مراقبت های پزشکی سریع دارد. پیشرفت این حساسیت با سرعت زیادی صورت می گیرد پس اگر علائم زیر را مشاهده کردید حتما به سرعت مصرف دارو را قطع نموده و به اورژانس مراجعه نمایید:

اگر نسبت به هر گونه ماده غذایی،داروهای انتی بیوتیک، رنگهای خوراکی و حساسیت داشته اید باید با احتیاط کامل این دارو را مصرف نمایید.

طراحی سایت و اجرا توسط اینتن


URL: http://zums.ac.ir/journal/article-1-347-fa.html

خلاصه سابقه وهدف: عفونت‌ ادراری یکی ازشایع‌ترین عفونت‌های کودکان و شیر خواران می‌باشد. از آنجا که درمان استاندارد منجر به بستری شدن و دریافت ‌آنتی‌بیوتیک ‌وریدی‌ می‌گردد، استفاده از درمان سرپایی یک روش مطلوب می‌باشد که از خطر عفونت‌های بیمارستانی و صرف هزینه‌ی بالا پیشگیری می‌کند. از این رو مطالعه‌ی حاضر به منظور تعیین اثر سوسپانسیون سفیکسیم در درمان پیلونفریت حاد کودکان، در سال 1381 تا 1383 در کرمانشاه انجام شد. مواد و روش‌ها: در این مطالعه‌ی کار آزمایی بالینی، 6 کودک بیمار بالاتر از یک سال و دارای تب و عفونت ادراری فوقانی مورد بررسی قرار گرفتند. یک گروه (3 نفر) تحت درمان با شربت سفیکسیم به مقدار 8 میلی‌گرم بر کیلوگرم به مدت 14 روز (7 روز اول در بیمارستان و 7 روز در منزل) و گروه دیگر تحت درمان استاندارد با آمپی‌سیلین (1 میلی‌گرم بر کیلو گرم) و جنتامایسین (5/2 میلی‌گرم بر کیلو گرم) 7 روز در بیمارستان و7 روز با شربت کوتریموکسازول (7 تا 1 میلی‌گرم بر کیلو گرم) قرار گرفتند. پاسخ به درمان از دو جنبه‌ی منفی شدن کشت ادرار و قطع تب و بررسی عوارض احتمالی شامل تعداد موارد عود و یا ایجاد اسکار در بافت کلیه بررسی شد. اطلاعات با استفاده از آزمون آماری کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که کشت ادرار 9 بیمار (3 درصد) در گروه درمان با شربت سفیکسیم و یک بیمار (3/3 درصد) در گروه درمان استاندارد منفی نشد (12/ P). متوسط زمان قطع تب در هر دو گروه، 48 تا 6 ساعت بود. عود بیماری در درمان با سفیکسیم 7/16درصد و در بیماران تحت درمان استاندارد 1 درصد بود که اختلاف از نظر آماری معنی‌دار نبود. اسکار کلیوی ایجاد شده پس از 6 ماه، درکودکان تحت درمان با شربت سفیکسیم 3/8 درصد و در کودکان تحت درمان با روش استاندارد 1/7 درصد بود (8/P). نتیجه‌گیری و توصیه‌ها: با توجه به 3 درصد شکست درمان در بیماران تحت درمان با سفیکسیم خوراکی، استفاده از این دارو جهت درمان سرپایی موارد پیلونفریت حاد توصیه نمی شود. انجام تحقیقات پیشنهاد می‌گردد. واژگان کلیدی: عفونت ادراری، سفیکسیم، درمان دارویی، درمان سرپایی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان می باشد.

عوارض سفیکسیم برای کودک

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 219 All Rights Reserved | ZUMS Journal

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *