عوارض زردچوبه با شیر

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض زردچوبه با شیر

ليزينوپريل برای درمان فشار خون بالای بزرگسالان و کودکان دارای حداقل 6 سال سن استفاده می شود. همچنین داروی ليزينوپريل برای باز کردن رگ های قلبی در بزرگسالان

آیا می دانید روش های سالم ماندن در مسافرت چیست و چگونه می توانید خود را از بیماری های واگیردار در کشورهای خارجی مصون بدارید؟ در بخش اول مقاله روش

روش های سالم ماندن در مسافرت را می شناسید؟ برخی از جالب ترین نقاط جهان می تواند خانه ای برای مشکلات ناگوار باشد. تب زرد، مالاریا و فلج

در مورد ملاسما چه می دانید؟ چگونه میتوان عوارض ناشی از آن را درمان کرد؟ آیا راهکارهای خانگی برای آن می شناسید؟ این بیماری در بانوان رایج است.

بیماری کبد چرب چیست؟ در مورد این بیماری چه می دانید؟ انواع این بیماری را می شناسید؟ کبد چرب به این معنی است که در کبد چربی اضافی

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

گوشه

از گوشه‌ و کنار

بعضی آدم‌ها وقتی بیمار  می‌شوند اهل شتاب و عجله‌اند و بعضی باحوصله و شکیبا و آرام انتظار پایان بیماری را می‌کشند. دسته اول درمان و علاج را در داروهای سنگین پر از فرمول‌های شیمیایی با کارایی زودگذر می‌بینند و دومی‌ها دوست دارند با مزه و زیبایی و همراهی طبیعت، آرام بگیرند و هر آنچه نافع است و سالم، در آب و خوراک‌شان بریزند. آنها مشتاق درمان با همین بی‌گزندهای ریزودرشت ِ آرامش‌طلب و طبیعی‌اند که دور و برشان فراوان است اما وقت خوشی و سلامتی، دیده می‌شود.
اگر شما از گروه اول نیستید و امید دارید در جشن رنگ و عطر گیاهان کهنه و میوه‌های تازه، درد سینه ناآرام و سینوس‌های آزرده و گلوی آماسیده را درمان کنید، این هفته مهمان گوشه آشپزخانه شماره ۴۵ ما باشید. در این یکشنبه زمستانی در بهمن‌ماه، که احتمالا دور و برتان دوست و آشنای سرماخورده و چاییده و رنجور کم نیست، با کمی شیر و زنجبیل تازه و ادویه‌های تند و تیز و گرم می‌توانید داروی خوش‌مزه و زیبایی را درست کنید. در کنار استراحت فراوان، سوپ‌های مقوی، آبمیوه‌های طبیعی رنگ‌ به‌رنگ و این چند پیشنهاد را همراه با این یکی و این یکی برای هر کسی که ناخوش است، در نظر بگیرید.

دم‌نوش شیر و زردچوبه

زردچوبه در آشپزی شرق، عنصر کهنه و جدایی‌ناپذیری است اما در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، نو و هیجان‌انگیز است و هر روز از ویژگی‌های ضدسرطانی و ضدویروسی و درمانگرش می‌گویند و می‌نویسند. زردچوبه این روزها به «ادویه شفابخش» مشهور شده و از درمان گلو درد و شکم‌درد تا حل مشکلات پوستی و فعالیت ضدباکتری و ضدویروسی‌ را به آن نسبت می‌دهند. اما هندی‌ها ده‌ها سال پیش، نوشیدنی شیر گرم و زردچوبه، را به عنوان علاج شب‌های سرد و آسیب‌های سرماخوردگی، رو کرده بودند که گویا همین روزها با شهرت این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌بو، در کشورهای دیگر خواهان پیدا کرده.

عوارض زردچوبه با شیر


مواد مورد نیاز برای دو لیوان شیر و زردچوبه

– دو پیمانه شیر تازه
– دو حبه هل ساییده
– یک تا دو عدد میخک (قرنفل)
– یک قاشق چای‌خوری زردچوبه
– یک قاشق چای‌خوری دارچین
– یک قاشق غذاخوری عسل (بهتر است محلی باشد)
– دو عدد عناب خشک‌ (دلبخواه)
– دو حبه زنجبیل تازه (دلبخواه)

روش:
۱- شیر را در شیرجوش روی شعله ملایم خوراک‌پز گرم می‌کنیم و در همین شرایط عناب و میخک را در آن می‌اندازیم و هم می‌زنیم.
۲- شیر که ولرم شد، همه ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا جوش بیاید. بعد شعله را کم می‌کنیم تا حدود ۲۰ دقیقه مواد روی شعله کم، لعاب بیاندازند.
۳- با چای صاف‌کن، شیر را در فنجان می‌ریزیم. به اندازه‌ای که دوست‌داریم، عسل اضافه می‌کنیم و نوشیدنی خوش‌رنگ و مهربان را گرم می‌نوشیم تا گلو درد و سرفه را سر و سامان دهد.
۴- اگر دوست دارید این نوشیدنی تندتر و مزه‌دارتر شود، می‌توانید کمی فلفل ساییده یا یک پر بادیان ختایی هم به آن اضافه کنید.

وای چه مطلب مفیدی ممنووونم
یه سوال دارم ظرفهایی که استفاده میکنید مثل اون لیوان دسته دار رو خریدید یا خودتون درست کردین؟ خیلی زیباست 🙂

ممنون الا. لیوان خاصی نیست که، ارزان و فراوانه.

زمان درست کردنش از جادوی ادویه ها مدهوش می شید زمان نوشیدن از طعم فوق العادش.! واقعا ممنون..

بسیار استفاده کردیم
مطالب خوبی دارین لذت میبرم
سپاس

درود!
همه بند و بساط و پخت و پزتون يه طرف، اون زير ليواني هاي “تكان دهنده تون! يه طرف!

درود
واقعا عجیب,سریع و معجزه آسا.من سیگار میکشم.همیشه سرفه های مزمن داشتم.به مدت ۶ شب مخلوط شیر,عسل و زردچوبه رو خوردم.از روز سوم ریه هام شروع کرد به خلط آوردن.بعد ۶ روز سرفه هام کامل قطع شد.تنفسم کامل باز شد.خلط صبحگاهی هم به میزان شایانی کم شد.این کار رو قبل از دیدن این سایت انجام دادم.یعنی بدون دارچین و بقیه ادویه جات یاد شده.حال تصور کنید اگر این ادویه ها هم اضافه شه چه معجزه ای بشود.به نظر من درمان با گیاهان داروئی اونم در مدت کمتر از ۶ روز واقعا معجزه است.چون اصولا درمان به روش سنتی نیازمند صبر و بردباری زیادی میباشد. سلامت باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

نشانی ای‌میل‌تان را وارد کنید

Email Address

© 212 – 218 by gooshe.net All rights reserved. No part of Gooshe website may be reproduced, distributed, or transmitted in any form or by any means, including printing, recording, or other electronic or mechanical methods, without the prior written permission of the publisher, except in the case of brief quotations embodied in critical reviews and certain other noncommercial uses permitted by copyright law. For permission requests, write to infoATgoosheDOTnet.

به دنبال یک معجون طبیعی با خواص جادویی هستید؟ ما به شما شیر زردچوبه را پیشنهاد میکنیم.

شیر زردچوبه یا شیر طلایی که به زبان بومی اش هندی هالدی کا دود یده می شود، نوشیدنی است که هزاران سال است به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد در سراسر جنوب شرقی آسیا استفاده می شود. خوشبختانه، امروزه مردم در سراسر دنیا کم کم با این معجون یا نوشیدنی شگفت انگیز که نه تنها خوشمزه است بلکه می تواند به درمان مجموعه ای از مشکلات سلامتی کمک کند، آشنا می شوند. این مقاله را بخوانید تا بیش تر با خواصی که معجون یا نوشیدنی شیر زردچوبه برای سلامتی دارد، آشنا شوید.

روماتوئید یا آرتروز و بیماری های مشابه مفصلی میلیون ها امریکایی را در تمام سنین تحت تاثیر قرار داده است و به طور جدی می تواند روی توانایی فرد برای انجام کارهای خانه، داشتن شغل، انجام وظایف کاری و سایر کارهایی که لازم است در زندگی روزمره انجام شود، تاثیر بگذارد. اما شیر زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی قدرتمندی که دارد، می تواند به کاهش درد و خشکی مفاصل کمک کند و میزان تحرک شما را افزایش دهد.

اگر مکررا به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می شوید یا به طور مداوم سرفه یا فین فین می کنید، احتمال این وجود دارد که سیستم ایمنی بدن تان آن طوری که باید، قوی نیست. اما شیر زردچوبه در این زمینه نیز می تواند کمک کننده باشد. خواص آنتی اکسیدانی آن به بدن شما کمک می کند که بهتر علیه باکتری ها و ویروس هایی که باعث عفونت می شوند، مبارزه کند.

عوارض زردچوبه با شیر

اضطراب، ساعت های طولانی کار کردن و مصرف بیش از اندازه ی مواد غذایی آماده می تواند مکررا باعث سوزش سر دل، بیماری بازگشت اسید به مری (Gerd) و دیگر اشکال سوء هاضمه شود. این مشکلات ممکن است به درد و ناراحتی مزمن منجر شوند و حتی در طول زمان آسیب دائمی به سیستم گوارش بزنند. هرچند خواص ضد التهابی زردچوبه می تواند در حالت عادی مشکلات معده را حل کند و به تسکین درد کمک کند.

بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول و استرس می تواند زمینه را برای حملات قلبی یا سایر اشکال بیماری های قلبی آماده کند. بیماری قلبی نه فقط در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان یکی از علل اصلی مرگ ومیر است. زردچوبه برای سلامت قلب فوق العاده است زیرا خواص رقیق کننده ی خون دارد (که خطر ابتلا به حمله ی قلبی را کاهش می دهد) و همین طور آنتی اکسیدانی بودن آن خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد.

داشتن درد مزمن از قبیل فیبرومیالژیا زندگی را برای آدم ها در سراسر جهان دشوار می کند و می تواند به طور جدی روی کیفیت زندگی آنها تاثیر بگذارد. اما زردچوبه هم خواص ضد التهابی دارد و هم خواص ضد درد؛ و حتی به دلیل تاثیری که روی بدن می گذارد آن را “آسپرین طبیعی می ند. این ادویه یک جایگزین طبیعی عالی برای مسکن های تجویز شده ای است که هزار و یک عارضه ی جانبی دارند.

سرطان یک بیماری نگران کننده برای بسیاری از آدم ها است، به خصوص اگر آنها فاکتورهای خطر این بیماری را مانند سابقه ی خانوادگی، سابقه ی مصرف سیگار، یک رژیم غذایی ناسب یا ورزش نکردن دارا باشند. با این حال، خطر ابتلا به سرطان را می توان با انتخاب شیوه ی سالمی برای زندگی مانند کاهش وزن، ترک سیگار یا استفاده ی منظم از شیر زردچوبه کاهش داد. خواص آنتی اکسیدانی قوی زردچوبه از تغییرات دی ان ای (DNA) سلول های بدن که در نهایت می تواند به این بیماری منجر شود مانع می شود.

بیماری های کبد – مانند سیروز – می توانند روی تمامی بدن تاثیر بگذارند چرا که کبد ارگان بسیار مهمی است، و کار آن زدودن سموم از بدن و از بین بردن ضایعات ناخواسته است و همین طور انجام کارهایی مانند ثابت نگه داشتن سطح قند خون را بر عهده دارد. زردچوبه به عنوان یکی از بهترین ادویه جات برای حمایت از عملکرد کبد شناخته شده است.

هر چه قدر سن زنان و مردان بالاتر برود بیش تر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، بیماری ای که باعث ضعیف شدن استخوان ها شده و فرد را بیش از پیش در معرض خطر شکستگی قرار می دهد. با این حال، از آن جایی که این نوشیدنی کلسیم فراوانی دارد، می تواند به محکم تر شدن استخوان ها کمک کند و از رخ دادن این بیماری جلوگیری کند.

خبر خوب این است که تهیه ی شیر زردچوبه به آسانی قابل انجام است – و شما احتمالا می توانید آن را با موادی که درحال حاضر در خانه دارید درست کنید. در حالی که صدها رسپی مختلف برای تهیه ی شیر زردچوبه وجود دارد، این یکی که از وب گاه AllRecipes.com گرفته شده است برای شروع عالی است.
مواد تشکیل دهنده:

۴/۱ قاشق چایخوری زردچوبه
۴/۱ قاشق چایخوری هل
۸/۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه و سفید
۱ پنس (به اندازه ی دو انگشت شصت و اشار ) پودر زنجبیل
۱ پنس پودر میخک
۱ پنس پودر فلفل شیرین
شیر ۱ فنجان
۴/۳ قاشق چایخوری عسل
۸/۱ قاشق چایخوری وانیل

همه ی ادویه ها را داخل شیر سرد بریزید و به سرعت هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و سپس آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا به اندازه ی دمای مورد نظر گرم شود. محلول را از صافی رد کنید، عسل را به آن اضافه کنید و لذت ببرید!

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Notify me of follow-up comments by email.

Notify me of new posts by email.

هنگامی که دچار مشکلات گوارشی و از این قبیل شدید می توانید با تهیه ی نوشیدنی شیر زردچوبه در درمان کردن خود قدم بر دارید.برای آشنایی با روش تهیه ی با دلگرم همراه شوید.




عوارض زردچوبه با شیر



گردآوری شده مجله ی دلگرم


مریم امینی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *