عوارض رژیم دکتر اتکینز

عوارض رژیم دکتر اتکینز
عوارض رژیم دکتر اتکینز

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

HOROSfit – وب سایت رژیم غذایی و سلامتی


ویتامین بی 3

عوارض رژیم دکتر اتکینز

6 خاصیت فوق العاده ویتامین B2 + غذاهای سرشاز از ریبوفلاوین

فواید ضروری ویتامین B1 برای سلامت بدن و عوارض کمبود تیامین

در مقاله رژیم اتکینز : معرفی، عوارض و برنامه غذایی رایگان به صورت تخصصی به این رژیم می پردازیم. اینکه باید چه غذاهایی را طول رژیم اتکینز رعایت کنید و چه چیز هایی را نباید مصرف کنید. پیشنهاد می کنیم این رژیم را برای دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. 

این رژیم غذایی در ایالات متحده توسعه یافته است. همینطور به این برنامه غذایی “رژیم هالیوودی” نیز گفته می شود. تعداد بسیار زیادی از افراد مشهور، از این رژیم برای کاهش وزن و دستیابی به بدن ایده آل استفاده کرده اند. رژیم اتکینز به شما اجازه خوردن غذاهایی که دیگر رژیم ها ممنوع کرده اند را می دهد. همینطور با سفارشی سازی خصوصیات هر فرد سر و کار دارد.

رژیم اتکینز روش لاغری است که توسط دکتر اتکینز در حدود 40 سال قبل ابداع شده است. این رژیم بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف متعادل چربی و پروتئین است. همچنین این رژیم پیشنهاد به استفاده از سبزیجات، میوه ها و گوشت ها را برای کاهش وزن دارد. کتاب ها ، سی دی ها و همایش های زیادی در سرتاسر جهان برای معرفی این رژیم برگزار شده است.

رژیم آتکینز در طبقه های مختلف و فاز های متفاوتی طراحی شده است که معمولا دارای 4 فاز می باشد. این فاز های بر اساس وزن فعلی شما و هدف شما می تواند تغییر کند.

در حین رژیم آتکینز شما می توانید مواد غذایی زیر را مصرف کنید:

به یاد داشته باشید که طول در رژیم آتکینز شما می توانید پروتئین را با چربی ترکیب کنید. اما شدیدا پیشنهاد می کنیم که با کربوهیدرات ترکیب نکنید.

مصرف غذاهای زیر در طول رژیم آتکینز ممنوع است: در اینجا لیستی از غذاهایی که می بایست از رژیم غذایی خود حذف کنید تا رژیم موفقی را داشته باشید ارائه داده ایم.

همانطور که پیش تر گفته شد رژیم آتکینز یکی از مشهورترین رژیم های می باشد. چرا که افراد زیادی توانسته با انجام رژیم تغییرات شگفت آوری را تجربه کنند. لازم به ذکر است که این رژیم فوایدی برای سلامتی دارد که باهم 5 خاصیت آن را برای سلامتی بدن باهم مرور می کنیم :

همچنین این رژیم برای زنان باردار و شیرده پیشنهاد نمی شود.

برای موفق شدن در رژیم اتکینز می بایست نکات بالا را به دقت دنبال کنید. همچنین این رژیم دارای برنامه غذایی رایگان می باشد. شما می توانید با دانلود کردن برنامه غذایی زیر به راحتی این رژیم را دنبال کنید. پیشنهاد می کنیم، تغییرات خود را به اشتراک بگذارید تا فرد دیگری از تغییرات شما انگیزه بگیرید . این اشتراک شماست که می تواند جامعه را به سمت سلامتی بکشاند.

برای دانلود برنامه غذایی رایگان رژیم اتکینز همین الان، رایگان دانلود کنید .

به پایان مقاله رژیم اتکینز : معرفی، عوارض و برنامه غذایی رایگان رسیدیم. نظر شما در مورد رژیم اتکینز چیست ؟ اگر شما این رژیم را تجربه کرده اید، تغییرات خود را به اشتراک بگذارید. همچنین این رژیم را به دوستان و اعضای خانواده خود پیشنهاد دهید. 

مطلب قبلی

رژیم گریپ فروت و خواص باورنکردنی آن +برنامه غذایی رایگان

مطلب بعدی

5 قانون تناسب اندام رژیم جنیفر لوپز با برنامه غذایی رایگان

17 ساعت از برنامه غذایی رژیم مارک والبرگ

ترفند های شگفت انگیز رژیم جنیفر آنیستون بازیگر سریال دوستان

4 عادت غذایی و رژیم ناتالی پورتمن با منو غذایی

9 نکته ضروری رژیم دفتر کار به همراه غذاهای مناسب سرکار

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

با افتخار در جهت سلامت کشور به صورت رایگان خدمت رسانی می کنیم. حوروس در زبان یونانی به مفهوم رقص و در زبان مصر باستان به مفهوم خدای سلامتی می باشد. رقص سلامتی و غذا در اینجاست. ما را به دوستان خود پیشنهاد دهید.

انواع رژِیم ها


17 ساعت از برنامه غذایی رژیم مارک والبرگ

ترفند های شگفت انگیز رژیم جنیفر آنیستون بازیگر سریال دوستان

4 عادت غذایی و رژیم ناتالی پورتمن با منو غذایی

عوارض رژیم دکتر اتکینز

9 نکته ضروری رژیم دفتر کار به همراه غذاهای مناسب سرکار

5 قانون تناسب اندام رژیم جنیفر لوپز با برنامه غذایی رایگان

آخرین نوشته


ویتامین بی 3

6 خاصیت فوق العاده ویتامین B2 + غذاهای سرشاز از ریبوفلاوین

فواید ضروری ویتامین B1 برای سلامت بدن و عوارض کمبود تیامین

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

در مورد تکنیک افلوراژ چه می دانید؟ اگر در مورد تکنیک های ماساژ سوئدی اطلاعاتی داشته باشید بدون شک، نام افلوراژ نیز به گوشتان خورده است. در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به آموزش نحوه انجام افلوراژ می پردازیم. افلوراژ فشار بسیار بیشتری را نسبت به لمس کردن وارد می کند که می تواند بر بافت های زیر پوستی اثر بگذارد و به عنوان تغییر شکل نیز تعریف می شود. گفته می شود که افلوراژ تأثیر کلی بر گردش خون دارد و درمانگر در بیشتر …

در مورد جوانسازی واژن چه می دانید؟ برای بسیاری از خانم ها با افزایش سن و گذراندن مراحل خاصی از زندگی، تجربه تغییر در بدن از جمله تغییرات در ناحیه واژن کاملاً طبیعی است. هرچند، بسیاری از خانم ها با تغییر در ظاهر و احساس، احساس خجالت و ناراحتی می کنند. تغییرات در ناحیه واژن ممکن است توسط عوامل بسیاری از جمله بارداری، زایمان، تغییرات وزن و روند پیری طبیعی به ایجاد شود. خانم هایی که با اين تغييرات ناراحت هستند اغلب خواهان جوانسازی واژن …

چه نوعی از درمان زیبایی غیر تهاجمی برای آقایان وجود دارد؟ همانطور که درمان های  زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است. درمان های غیر تهاجمی می توانند نتایج فوق العاده ای هم برای زنان و هم برای مردان داشته باشند. اما مردان نگرانی های زیبایی مختص خودشان را دارند. اغلب مردان دوست دارند علامت های پیری آنها از بین رفته و در عین حال ظاهر مردانه خود را حفظ کنند. بعضی …

آیا می دانید چگونه خاصیت کشسانی پوست خود را بهبود ببخشیم؟ کلاژن و الاستین دو پروتئین طبیعی هستند که با هم کار می کنند تا پوست را صاف و انعطاف پذیر نگه دارند. تجزیه این پروتئین یکی از ویژگی های رایج در پیری است که باعث ایجاد تغییرات ساختاری در اپیدرم و درم می شود. در حالی که بعضی از روش های آرایشی و بهداشتی با شل شدن بیش از حد پوست، اثری نمی گذارند، درمان های مختلفی ممکن است انجام شود تا پوست به …

شایع ‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی ‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می ‌شود. شپش‌ ها می‌ توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌ کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوستتان است! در این مطلب از بخش عمومی دکتر سلام، راه های طبیعی از بین بردن شپش توضیح داده شده که در صورت انجام آن ها نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت. راه های از بین بردن شپش …عوارض رژیم دکتر اتکینز

تقریبا 25 درصد جوانان درگیر زگیل های پوستی می­ باشند. زگیل ها خطرناک نیستند. زگیل ها به راحتی توسط پزشک و متخصص پوست برداشته می ‌شوند. تقریبا 25 …

آلرژی به شیر گاو یکی از رایج ترین آلرژی های غذایی در نوزادان و کودکان می ­باشد. 2.5 درصد کودکان در دو سال اول مبتلا به این آلرژی …

از ترکیب های فلز کروم، بیتر ملون و دارچین می توان به عنوان داروهای خانگی استفاده کرد که کمک زیادی به پایین آمدن سطح هموگلوبین گلیکولیزه شما می …

آیا می دانید که فشار خون یکی از قدیمی ترین اختلالات پزشکی ثبت شده بوده است؟ این بیماری قرن ها بر سلامت انسان ها تاثیر گذاشته است و …

اگر تحت عمل جراحی تامی تاک قرار بگیرید، احتمالا از جنبه  های ویژه  ای از نتایج آن هیجان زده می شوید؛ شکمی تخت تر، کمری دارای انحنا، ماهیچه …

وظایف و آماده شدن پدرها در ماه نهم چیست؟ پدر بودن یک مسیر طولانی و هیجان انگیز است. زن و شوهر، زمانی که نتیجه …

علت زیاد شدن ترشح بزاق دهان در دوران بارداری چیست؟ آیا شما باردارید و ترشح بزاق دهان شما بیش از حد معمول است؟ افزایش …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ورزش کبدی یک ورزش تیمی محبوب و آسان است که ریشه ای هزارساله در کشور هند باستان و آسیای جنوبی دارد. قوانین اصلی ورزش …

برای زنان باردار حرکت های کششی مفید تر است. این کار به شما کمک می کند که در وزن متعادل باقی بمانید، ریلکس کنید …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

کرایولیپولیز چندوجهی با

کادر درمان

رفع چاقی موضعی

پيام كوتاه سلامتي

درمان افتادگی و شلی پوست

عوارض رژیم دکتر اتکینز

آدرس مطب

مشاوره ورزشکاران حرفه ای

رفع خطوط ناشی ازبارداری

بیوگرافی

سوابق تحصيلي و علمي

مدرك تخصصي تغذيه ورزشي از انستيتو طب ورزشي استرالياکارشناس ارشد تغذيه و رژیم درمانی و کارشناسی تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیبرنده جايزه محقق جوان در کنگره بین المللی بیماريهای تنفسی دانمارک (2005)برنده جايزه محقق جوان كنگره تغذيه اروپافرانسه(2007 FENS)برنده جايزه محقق جوان المپيك پكن کنگره طب ورزشي چين( pre-olympic congress 2008)نویسنده 52 مقاله علمی و چاپ در نشریات و ژورنالهای علمیسوابق کاریمدرس دانشگاه پرسپولیسمشاور تغذيه ورژيم درمانی ستاد پزشكي بازيهای آسیایی والمپيک از سال85 تا به حالمشاور تغذيه تغذيه ورژيم درمانی فدراسيون پزشکی ورزشی از سال82 تا به حالمشاور تغذيه ورژيم درمانی المپيك چين- بازيهاي آسيايي دوحه (25 تيم ورزشي)- پاراليمپيك گوانجو – پارا المپیک آتن- پارا المپیک سيدنیمشاور تغذيه ورژيم درمانی فدراسیون شنا سال83تا 87- جودو سال85-فدراسیون آمادگي جسماني سال86- قايقراني سال 87مشاور تغذيه ورژيم درمانی شركت نفت و گاز پارس از سال 1386-1390همكاري با سازمان منطقه ويژه اقتصادي عسلويه در زمينه ارتقاءسطح سلامت وتغذيه از سال 86کارشناس ارشد دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت ازسال 1383 تا 1386مشاور تغذيه تغذيه ورژيم درمانی بیمارستان آیت ا… طالقانی سال 78-80عضويت انجمن ها و کميته های علمیعضو انجمن تخصصي تغذيه ورزشي استرالیاعضو انجمن تخصصي تغذيه آکادمی ملی المپیکعضو انجمن علمی اتا ( تغذیه ايران )عضو سازمان نظام پزشکی عضو کميته تخصصی تغذيه فدراسون پزشکی ورزشیعضو کميته تغذیه ستاد بازيهای آسیایی والمپيکآدرس مطب: شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی ساختمان 19طبقه 3 تلفن:22366770–09307301330 تلفن مشاوره دستگاههای لاغری -09307301330

دستگاه های لاغری و موضعی

کرایولیپولیز

تغذيه ورزشي

تازه های پزشکی

خدمات کلینیک

مقالات

khobsho – ارائه تخصصی انواع رژیم لاغری و رژِیم غذایی

در مورد رژیم اتکینز چقدر می دانید؟ صدها برنامه غذایی وجود دارد، از برنامه مراقبت از وزن گرفته تا رژیم لاغری و همه آن ها به شما قول می دهند که در زمان کمتری به کمر باریک تری برسید. اما چگونه بفهمید که کدام کار می کند؟ پس از انجام تحقیقاتی، متوجه شدیم که برنامه رژیم اتکینز یکی از محبوب ترین ها و یک رژیم و دلایلی نیز برای آن یافتیم. بر خلاف سایر رژیم های غذایی، برنامه رژیم اتکینز به شما اجازه می دهد تا غذای واقعی را بدون اینکه احساس گرسنگی کنید، میل کنید. در این مقاله از بخش رژیم غذایی خوب شو به بررسی این رژیم لاغری خواهیم پرداخت.

روش اتکینز کلاسیک (تغییر نام یافته به Atkins 20) یک برنامه چهار مرحله ای است. شما می توانید مرحله ۱ رژیم اتکینز را با محدود کردن خود به حدود ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز شروع کنید. قبل از اینکه شما به اشتباه بیفتید، باید بدانید که ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص ممکن است کم به نظر برسد، اما اینطور نیست. شما اگر بدانید که با همین مقدار کم چه مقدار غذا می توانید بخورید، شگفت زده خواهید شد. همانطور که پیشرفت می کنید، محدودیت کربوهیدرات افزایش می یابد. به عنوان مثال، مرحله ۱ رژیم اتکینز پیشنهاد می دهد که  از سبزیجات، پنیر و پروتئین ها به عنوان یاری دهنده استفاده کنید. سپس در مرحله ۲، لوبیا، انواع توت ها و ماست (در میان سایر غذاها) را به مخلوط اضافه می کند.

اگر شما آماده دریافت این برنامه نیستید، برنامه رژیم غذایی اتکینز، Atkins 40 را به شما پیشنهاد می دهد، که در آن شما با ۴۰ گرم از کربوهیدرات خالص در روز شروع می کنید. همانند مرحله ۱ اتکینز ۲۰، در این طرح نیز همان طور که به هدفتان نزدیک می شوید، افزایش می یابد.

عوارض رژیم دکتر اتکینز

دکتر رابرت اتکینز در سال ۱۹۷۲ کتابی را منتشر کرد که همه چیز از آن جا شروع شد. رژیم انقلابی دکتر اتکینز ($ ۶٫۳۹، آمازون). پس از آن، افراد دارای رژیم غذایی در همه جا به مشاوره های دکتر اتکینز پیوستند و این رژیم اتکینز را به یکی از محبوب ترین برنامه های تغذیه ای لاغری در ایالات متحده تبدیل کرد.

کتاب دکتر اتکینز به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شد و خود را از کتاب های رژیم غذایی دیگر جدا کرد. تاکنون، این راهنما ۲۸ بار تجدید چاپ شده است و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

دکتر آتکینز که پزشکی تجربی بود، بیش از ۶۰ هزار بیمار را در طول زندگی خود معالجه کرده است. او در برنامه های گفتگو محور به عنوان یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی ظاهر شد و حتی یک برنامه رادیویی به نام (سلامت، انتخاب شما) داشت. دکتر اتکینز در سال ۲۰۰۳ در شهر نیویورک از دنیا رفت.

 

برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید.  برنامه لاغری ۲۱۶ را میتوانید در کامپیوتر ، تبلت و تلفن همراه خود نیز مشاهده کرده و از آن استفاده کنید. 

درصوتی که بعد از استفاده صحیح از این رژیم وزن و سایز شما تغییر نکرد و از عملکرد برنامه لاغری ۲۱۶ رضایت نداشتید میتوانید با بخش پشتیبانی سایت خوبشو تماس گرفته و تمام مبلغ پرداختی را به صورت تمام و کمال پس بگیرید.

توضیحات بیشتر و سفارش ( کلیک کنید )

حالا سوال مهمی مطرح می شود: آیا رژیم اتکینز کار می کند؟ نحوه عملکرد آن چگونه است؟ اول از همه، شما باید بدانید که هر فردی متفاوت است، به ویژه هنگامی که صحبت از انواع بدن و متابولیسم به میان می آید. این ممکن است پاسخی نباشد که شما انتظار شنیدنش را دارید، اما ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به شما اطلاعات مفیدی می دهیم تا بتوانید بهترین چیزها را برای خود و شیوه زندگی تان انتخاب کنید. اگر به مقداری انگیزه نیاز دارید، یک مطالعه اخیر که در مجله تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که رژیم غذایی اتکینز که روش رژیمی کم کربوهیدرات و با چربی بالا است، برای کاهش وزن در دراز مدت در افرادی که اضافه وزن دارند، مفید بوده است.

اکثر رژیم های سنتی مصرف کالری را محدود می کنند، در حالی که رژیم اتکینز کربوهیدرات ها را کاهش می دهد. به این ترتیب بدن چربی را می سوزاند و از آن به عنوان انرژی استفاده می کند و به شما انرژی می بخشد و شما را آماده می سازد. بهترین قسمت آن چیست؟ شما بدون احساس گرسنگی، وزن خود را از دست می دهید!

همانند بسیاری از برنامه ها، برنامه رژیم اتکینز نیز دارای مزایا و معایب مختلفی است. ما به سراغ هر کدام از این موارد می رویم، بنابراین شما می توانید یک تصمیم آگاهانه در مورد اینکه آیا برنامه رژیم اتکینز برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید.

اگرچه برخی ممکن است برنامه رژیم غذایی اتکینز را محدود کننده بدانند، اما در واقع، علاوه بر کربوهیدرات های سالم مانند سبزی های برگ دار، پر از گزینه های دلخواه مانند استیک و غذاهای دریایی است. از آنجا که در رژیم های غذایی اتکینز مجاز هستید که از گوشت و سبزیجات استفاده کنید، احتمال کمتری دارد که در بعد از ظهر احساس گرسنگی کنید. علاوه بر این، دانستن آنچه که مجاز است و آنچه که مجاز نیست به افراد تفاوت بین کربوهیدرات سالم و کربوهیدرات های ناسالم را آموزش می دهد و دانش آنها را برای شناسایی آنچه برای کاهش وزن موثر است و آنچه موثر نیست، بالا می برد. البته، رژیم غذایی اتکینز به طرفدارانش این نوید را می دهد: کاهش وزن قطعی!

بله برخی از افراد ممكن است عوارض جانبی رژیم غذایی اتكینز، از جمله كاهش سطح انرژی، كاهش آب بدن، هالیتوز (معروف به نفس بد) و بد غذایی را تجربه كنند كه این ها همه به دلیل کاهش مصرف كربوهیدرات است.

کربوهیدرات سوخت بدن را به ما می دهد و ما انرژی مورد نیاز خود را در طی روز از آن تامین می کنیم. بنابراین اگر بدن شما برای دریافت ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم کربوهیدرات در روز آماده است و سپس تصمیم بگیرید که آن را کاهش دهید، ممکن است احساس ضعف و خستگی کنید. متأسفانه این خستگی به مراتب فراتر از عضلات شما گسترش می یابد. رژیم کم کربوهیدرات علاوه بر ایجاد خستگی آدرنال می تواند عملکرد تیروئید را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

باید توجه داشته باشید که یک جزء کنترلی-سهمی در برنامه رژیم غذایی اتکینز وجود دارد. اگر شما آماده نیستید که همه این برنامه را اجرا کنید، می توانید سه برنامه رژیم غذایی مختلف اتکینز را که شامل برنامه شروع سریع، برنامه غذایی استاندارد و برنامه غذایی برپایه غذا است را پیروی کنید. همچنین انواع وعده های غذایی که شما می توانید در هر روز هفته مصرف کنید، آورده شده است.

۴ مرحله اصلی در این رژیم غذایی وجود دارد که باید آنها را به ترتیب پشت سر بگذارید. این مراحل شامل:

اگر شما در پی یافتن چیزی برای شام هستید، مقدار زیادی دستور غذا اتکینز به صورت آنلاین و چاپی وجود دارد که شامل تنقلات مناسب رژیم غذایی اتکینز و دسر های رژیمی مناسب رژیم غذایی اتکینز است. در اینجا یک لیست جامع از تمام غذاهایی که می توانید در رژیم غذایی اتکینز ۲۰ بخورید، آورده شده است.

لیست غذاهای قابل قبول در مرحله ۱ رژیم غذایی اتکینز (این مرحله همچنین به عنوان مرحله “القاء” شناخته می شود) شامل موارد زیر است:

در زیر فهرست مواد غذایی قابل قبول در فاز ۲ رژیم اتکینز آورده شده است، این مرحله همچنین به عنوان مرحله “تعادل” شناخته می شود. (این لیست، به علاوه موارد ذکر شده در بالا). شما در فاز ۲ مجاز به اضافه کردن کربوهیدرات های بیشتر در رژیم غذایی خود هستید (بیشتر آجیل و میوه ها).

در زیر فهرست غذاهای قابل قبول در مرحله ۳رژیم اتکینز که همچنین به عنوان مرحله “تنظیم دقیق” شناخته می شود (این لیست و موارد ذکر شده در بالا) آورده شده است:

هنگامی که به مرحله ۴ می رسید، متوجه می شوید که کدام غذاها باعث افزایش متابولیسم می شوند و ​​از چه غذاهایی باید دوری کنید. تمام غذاهای “قابل قبول” در مرحله چهارم رژیم اتکینز، با مواد غذایی که در مرحله ۳ قرار دارند، همپوشانی دارند، بنابراین نباید هیچ مشکلی در انتقال بین مراحل داشته باشید.

در زیر فهرست مواد غذایی قابل قبول در مرحله ۴ رژیم غذایی اتکینز که همچنین به عنوان مرحله “حفظ و ثبات” شناخته می شود) (این لیست، به علاوه موارد ذکر شده در بالا) آورده شده است:

سبزیجات نشاسته ای از جمله: هویج، ربکاگا، چغندر، نخود فرنگی، اسکواش بلوط، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی و ذرت.

میوه ها از جمله نارگیل، انجیر، گیلاس، هندوانه، دانه های انار، پاپایا، آلو، کشمش، گواوا، کلمنستین، سیب، کیوی، گریپ فروت، زردآلو، آناناس، هلو، مانگو، انگور، پرتقال، خرما، موز و گلابی.

دانه ها شامل: سبوس گندم، سبوس جو، کینو، نان سبوس دار، بلغور جو دوسر، پوره گندم، جو، ارزن و برنج.

برنامه های مختلفی برای این رژیم غذایی وجود دارد. شما می توانید از هر برنامه غذایی رژیم اتکینز که می شناسید استفاده کنید. تقریبا همه این برنامه های غذایی، دارای موادغذایی یکسان با ساختارهایی متفاوت هستند. حتی شما می توانید یک دستور تهیه غذای انکینز را یاد گرفته و خودتان یک غذای عالی در خانه تهیه کنید که با رژیمتان سازگار باشد.

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

شنبه

عوارض رژیم دکتر اتکینز

یکشنبه

از مزایای مهم این رژیم غذایی کاهش گرسنگی دنبال کنندگانش است. خیلی کم پیش می آید که فردی با خوردن ۳ وعده غذایی اصلی یا حتی ۲ وعده غذایی، باز هم گرسنه شود و نیاز به میان وعده داشته باشد. اما اگر احیانا احساس ضعف و گرسنگی کردید، یکی از موارد زیر را می توانید انتخاب کنید. هر کدام از این میان وعده ها باید بر طبق مواد غذایی مجاز در مرحله ای که هستید انتخاب شود.

تمام چیزهایی که نیاز دارید شامل مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات و دمنوش هایی است که در هر مرحله ذکر کردیم. با توجه به مرحله رژیم اتکینزی که در آن قرار گرفته اید، لیستی از مواد غذایی مورد نیاز را ثبت کرده و تهیه کنید. تمام مواد غذایی مورد نیاز در هر مرحله را برایتان جدا کرده ایم تا راحت تر بتوانید بررسی کنید که در حال حاضر به چه فهرستی نیاز دارید. هیچ لزومی ندارد که از محصولات ارگانیک استفاده کنید. فقط سعی کنید مواد غذایی تازه بخرید.

آیا رژیم اتکینز می تواند، فشار خون را پایین بیاورد؟

هدف اصلی رژیم غذایی اتکینز، کاهش وزن است، اما این در حالی است که عادات غذا خوردن سالم را به آرامی به برنامه های بسیار شلوغتان اضافه می کند. در گذشته، رژیم اتکینز ثابت کرده است که می تواند مسبب سطح کلسترول و فشار خون سالم نیز باشد.

محققان دانشگاه استنفورد پس از تجزیه و تحلیل چهار گروه از افراد عمل کننده به رژیم غذایی (مجموع ۲۴۹ شرکت کننده) دریافتند که کاهش میانگین فشار خون در گروه اتکینز در مقایسه با گروه های دیگر، که شامل گروه رژیم غذایی منطقه ، گروه رژیم غذایی LEARN و گروه رژیم غذایی Ornish بیشتر بوده است.

آیا رژیم اتکینز بدون گلوتن است؟

خوشبختانه افراد دارای رژیم غذایی بدون گلوتن می توانند در رژیم غذایی اتکینز شرکت کنند. گلوتن عنصری است که در گندم، چاودار و جو وجود دارد که همه آنها دارای کربوهیدرات بالا هستند. اگر چه این موارد در مراحل بعدی برنامه رژیم غذایی اتکینز مشاهده می شود، اما به هیچ وجه مورد نیاز نیست. لیست انواع وعده های غذایی بدون گلوتن، از جمله بیکن، آووکادو و املت پنیر جک با سالسا تازه، ماهی قزل آلا پخته شده و پوره فلفل قرمز را می توانید در اینترنت پیدا کنید.

آیا رژیم اتکینز برای افراد دیابتی امن است؟

دیابت برای افرادی که چاق هستند و یا در معرض بیماری های قلبی هستند نگران کننده است. هر گاه قند خون افراد بیش از حد بالا باشد، بدن انسولین تولید می کند. سپس انسولین سلول های حاوی قند خون اضافی را به جایی که می توانند به صورت انرژی سوخته شوند انتقال می دهد. افرادی که دیابت دارند، مشکل تولید انسولین دارند که منجر به افزایش قند خون می شود.

با این گفته، یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند برای کسانی که دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ دارند، موثر باشد. در واقع، به وسیله یک مطالعه پنج ساله که توسط محققان در دانشگاه کلرادو دانشکده پزشکی دنور انجام شد، مشخص شد که هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم گلیسمی، سطح هموگلوبین A1c را بهبود می بخشند.

محققان نوشتند: رژیم کم کربوهیدرات ترکیبی از دو روش است که هر دو قند خون را کاهش می دهند: کاهش وزن و کاهش میزان رژیم غذایی گلیکایی. از آنجا که رژیم های کم گلیسمی معمولا ۴۰ تا ۶۰ درصد کالری خود را از کربوهیدرات دریافت می کنند ممکن است که اثر مطلوب رژیم های کم گلیسمی حتی با کاهش مقدار مطلق کربوهیدرات ها یا کاهش کالری همراه باشد. با این حال، رژیم اتکینز برای همه مناسب نیست و افراد مبتلا به دیابت باید محتاط باشند.

این رژیم غذایی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این  رژیم قطعا برای افرادی که دارای اضافه وزن و یا دارای مشکلات پزشکی مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی و دیابت هستند، بیش از افرادی است که بدون داشتن مشکلات سلامتی با اضافه وزن مواجه هستند، خطرساز است.

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده اید، رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا است. رژیم اتکینز مانند رژیم غذایی کتوژنیک، میزان مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کند و در نهایت بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی برای تولید انرژی در فرآیند شناخته شده ای تحت عنوان کتوز می کند. رژیم کتوژنیک (همچنین به عنوان رژیم غذایی کتو شناخته می شود) در ابتدا برای درمان صرع استفاده می شد، این رژیم بر اساس مقدار ثابت مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی بالا است. همانند برنامه رژیم غذایی اتکینز، رژیم کتو نیز ثابت کرده است که به بدن کمک می کند تا چربی بسوزاند و میزان قند خون را تنظیم کند.

اگرچه این دو نوع رژیم غذایی بسیار شبیه هستند، اما تفاوت بین رژیم غذایی کتو و رژیم غذایی اتکینز بسیار زیاد است. بر خلاف رژیم غذایی کتو، برنامه رژیم غذایی اتکینز شامل چهار مرحله است، با مرحله محدود کردن کربوهیدرات شروع شده و گسترش می یابد. رژیم اتکینز بر روی کربوهیدرات های خالص متمرکز است، نه مصرف کل کربوهیدرات. اساسا، رژیم غذایی اتکینز اجازه می دهد تا شما از انواع غذاها مصرف کنید، در حالی که رژیم غذایی کتو محدودیت بیشتری اعمال می کند.

قبل از تصمیم به شروع یک رژیم غذایی جدید، مهم است که از مزایا و معایب آن اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید که بهترین گزینه برای شما چیست. هنگامی که شما اضافه وزن دارید، کاهش وزن می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و ما می دانیم که رژیم غذایی اتکینز موثر است. اما هنوز معلوم نیست که میزان پروتئین و چربی حیوانات در رژیم غذایی اتکینز در دراز مدت چه تأثیری بر سلامت دارد. ارفا کسوبهوی به وب ام دی گفت که تحقیقات اخیر نشان می دهد که افرادی که رژیم غذایی اتکینز را انتخاب کرده اند و غذاهای غنی از چربی و پروتئین گیاهی را به رژیم خود اضافه کرده اند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی غنی از چربی و پروتئین حیوانی داشته اند، سالم تر بوده اند.

بنابراین، آیا رژیم اتکینز کار می کند؟ کار می کند، اما برای همه مناسب نیست، بنابراین مهم است که با یک متخصص تغذیه متخصص در ارائه مراقبت های سلامتی در مورد آنچه که برای شما مناسب است، صحبت کنید. اگر واقعا می خواهید برنامه رژیم غذایی اتکینز را امتحان کنید، غذاهایی را یاد بگیرید که با این رژیم سازگار باشد و از مواد غذایی مجاز تهیه شده باشد.

تیم تحریریه کلینیک خوبشو متشکل از کارشناسان و متخصصات تغذیه و تناسب اندام همواره در تلاش است تا بهترین و جدیدترین مطالب علمی روز دنیا در زمینه لاغری ، رژیم های غذایی و تناسب اندام را برای داشتن یک زندگی سالم و ایده آل برای شما عزیزان فراهم آورد.

مطلب قبلی

رژیم کانادایی ؛ در ۱۵ روز با رژیم کانادایی اصلی

مطلب بعدی

بهترین برنامه رژیم ۱۵ روزه و نکاتی برای از بین بردن چربی شکم

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

رژیم لاغری سه روزه + به همراه برنامه ویژه غذایی

نام

ایمیل

وبسایت

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و…

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

زمان خوردن اسپند برای لاغری

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری


بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

عوارض رژیم دکتر اتکینز
عوارض رژیم دکتر اتکینز
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *