عوارض روغن سیاه دانه بر پوست

سیاه دانه

سیاه دانه به عنوان ادویه در مواد غذایی استفاده می شود و دارای طعمی تلخ می باشد. از این دانه در ترشیجات هم استفاده کرد. این دانه مربوط به جنوب غربی آسیا می باشد که برای زنانی که شیرده هستند بسیار مفید است.

جالب است بدانید که سیاه دانه دارای های مختلف می باشد که به همین جهت در نقاط مختلف جهان با هایی مانند سیاه تخمه ، سرنیچ سیاه ، سنوخ سیاه ، کمون اسود ، شونیز ، شونوز و کمون هندی شناخته می شود.

علاوه بر سیاه دانه روغن آن نیز بسیار مفید است و فواید زیادی برای بدن دارد. از مهم ترین فواید روغن سیاه دانه می توان به کاهش قند خون ، بهبود فشار خون و بهبود آرتروز اشاره کرد ، ضمن اینکه این روغن باعث پاک سازی مجاری ادراری نیز می شود.عوارض روغن سیاه دانه بر پوست

سیاه دانه ادویه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این ادویه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت مهم ترین خواص سیاه دانه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص سیاه دانه

استفاده از سیاه دانه به صورت موضعی می تواند باعث جوان سازی و رفع چین و چروک های روی پوست شود. مالیدن جوهر سیاه دانه بر روی پوست صورت باعث جوان تر شدن پوست و همچنین زیبایی پوست می شود.

توجه داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از ماسک های موضعی تست حساسیت پوست را انجام دهید. برای این منظور مقداری کمی از ماسک سیاه دانه را روی پوست دست خود قرار دهید سپس ۳۰ دقیقه بعد آنرا بشویید.

اگر پس از گذشت مدت ۲۴ ساعت هیچ عوارضضی روی پوست دست خود ندید مشخص می شود که پوست شما حساسیتی نسبت به سیاه دانه ندارد و می توانید با خیال راحت از ماسک سیاه دانه برای جوان سازی پوست خود استفاده کنید.

یکی دیگر از فواید سیاه دانه این است که می تواند مشکلات قوای جنسی را تا حدودی درمان کند. برای این منظور باید جوهر سیاه دانه بر روی کمر خود ماساژ دهید ، این کار باعث می شود قدرت جنسی افزایش یابد.

جوش های چرکی بر روی  پوست جوانان و نوجوانان دیده می شود ، این جوش ها معمولا پس از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید. شما می توانید با استفاده از ماسک سیاه دانه جوش های چرکی پوست صورت را درمان کنید.

جالب است بدانید که ماسک سیاه دانه می تواند باعث کاهش و حتی جلوگیری کامل از ریزش موها شود. شما می توانید با ترکیب پودر سیاه دانه و حنا در روغن سوسن ضماد خاصی را برای جلوگیری از ریزش مو آماده کنید.

اگر بتوانید سیاه دانه را ریز کنید و با کمی سکنجبین میل نمایید تب را برطرف می سازد.

فشار خون یک بیماری مرسوم در افراد سالمند می باشد. همچنین امروزه افراد زیادی درگیر بیماری فشار خون بالا هستند ، شما می توانید در روز صد الی دویست گرم عصاره سیاه دانه مصرف کنید.

سیاه دانه دارای خواص ضد تشنجی می باشد. برخی بیماری ها نظیر صرع در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند.

سیاه دانه برای درمان بیماری دیابت نوع دوم بسیار موثر است. به کمک سیاه دانه عملکرد سلول بتا افزایش پیدا می کند، در حالی که مقاومت انسولین کم می شود.

از سیاه دانه می توان برای درمان دل پیچه استفاده نمود. می توانید سیاه دانه را با عسل خالص مخلوط کرده و در موقع دل پیچه مصرف کنید.

شما می توانید روغن سیاه دانه را گرم کنید ، قبل از خواب آن را در محل درد خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. سپس محل درد را با پارچه پشمی ببندید.

برای درمان اسهال باید از معجون مست و روغن سیاه دانه استفاده شود. برای تهیه این معجون یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را به همراه یک لیوان ماست معمولی ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

سپس روزانه دو بار از این معجون به صورت خوراکی مصرف کنید تا علائم اسهال به طور کامل از بین برود. جالب است بدانید سیاه دانه علاوه بر اینکه برای درمان اسهال مفید است می توانید برای رفع یبوست نیز مفید عمل کند.

روش دیگر درمان اسهال با سیاه دانه استفاده از مخلوط سیاه دانه و سبزی شاهی است. برای این منظور یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را آسیاب کنید و با نصف استکان عصاره تره تیزک یا همان شاهی مخلوط کنید و در سه وعده میل نمایید.

سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش موثر می باشد ، شما می بایست یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کنید و هر صبح ناشتا آن را نوش جان کنید ، این کار را ۱۱ روز ادامه دهید تا نتیجه کار را ببینید.

شما می توانید برای درمان درد رحم که معمولا پس از زایمان رخ می دهد پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نمایید.

سرطان روده بزرگ را می توان به کمک سیاه دانه متوقف کرد ، شما می توانید به کمک سیاه دانه روند رو به رشد سرطان روده بزرگ را کنترل کنید. اثرات عجیب سیاه دانه بر روی این نوع سرطان ثابت شده است.

جالب است بدانید سیاه دانه برای ترک اعتیاد نیز مفید می باشد. سیاه دانه ۳۵ فرد معتاد را که به طور خیلی طولانی مدت اسیر مواد مخدر بودند نجات داده است.

مطالعاتی که بر روی تعداد زیادی از افراد مبتلا به آسم انجام شده است نشان می دهد سیاه دانه به همراه مصرف آویشن می تواند در درمان بیماری موثر باشد.

سیاه دانه در درمان ناراحتی های کبدی موثر است. شما مقداری پودر سیاه دانه را با گیاه آلوئه ورا و عسل مخلوط کنید و به صورت ناشنا میل کنید.

شما می توانید پوسته تخم مرغ را تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کنید تا نرم شود. می توانید یک قاشق چایخوری را از مخلوط به دست آمده را با شیر مخلوط کنید و صبح و شب به مدت یک هفته میل کنید.

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض روغن سیاه دانه بر پوست

ليزينوپريل برای درمان فشار خون بالای بزرگسالان و کودکان دارای حداقل 6 سال سن استفاده می شود. همچنین داروی ليزينوپريل برای باز کردن رگ های قلبی در بزرگسالان

آیا می دانید روش های سالم ماندن در مسافرت چیست و چگونه می توانید خود را از بیماری های واگیردار در کشورهای خارجی مصون بدارید؟ در بخش اول مقاله روش

روش های سالم ماندن در مسافرت را می شناسید؟ برخی از جالب ترین نقاط جهان می تواند خانه ای برای مشکلات ناگوار باشد. تب زرد، مالاریا و فلج

در مورد ملاسما چه می دانید؟ چگونه میتوان عوارض ناشی از آن را درمان کرد؟ آیا راهکارهای خانگی برای آن می شناسید؟ این بیماری در بانوان رایج است.

بیماری کبد چرب چیست؟ در مورد این بیماری چه می دانید؟ انواع این بیماری را می شناسید؟ کبد چرب به این معنی است که در کبد چربی اضافی

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سیاه دانه یا شونیز گیاهی یک‌ساله، گل‌دار و بومی هندوستان، عربستان سعودی و اروپاست. قرن‌هاست که از سیاه‌ دانه به‌عنوان درمانی سنتی برای برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. برخی ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. مطالعات متعددی خاصیت آنتی‌اکسیدانی سیاه دانه را برای بدن نشان می‌دهند. سیاه دانه می‌تواند درمانی گیاهی و جایگزین برای برخی بیماری‌ها محسوب شود. ولی بهتر است قبل از استفاده‌ از آن برای درمان هرگونه بیماری ابتدا با پزشک مشورت کنید. اکنون با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا خواص سیاه دانه و عوارض جانبی احتمالی آن را بهتر بشناسید.عوارض روغن سیاه دانه بر پوست

سیاه دانه به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. استفاده به‌عنوان ادویه، استفاده از روغن آن، استفاده از کپسول‌های مکمل غذایی حاوی پودر سیاه دانه، کپسول‌های ژله‌ای و عصاره روغنی سیاه دانه از روش‌های مصرف آن هستند. روغن سیاه دانه منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و سایر مواد مغذی است.

سیاه دانه از اسیدهای آمینه، پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها، روغن‌های فرار و غیرفرار، آلکالوئیدها، ساپونین و فیبر تشکیل شده است. کربوهیدرات موجود در سیاه دانه عبارت‌اند از: مونوساکارید آرابینوز، گلوکز، رامنوز و زایلوز. همچنین سیاه دانه محتوی کلسیم، آهن، پتاسیم و سدیم است. ازجایی‌که افراد از مقادیر بسیار اندک روغن سیاه دانه یا مکمل‌های حاوی عصاره‌ی روغنی آن استفاده می‌کنند، معمولا مقدار اندکی مواد مغذی از این طریق دریافت می‌کنند.

٪۸۴ اسیدهای چرب سیاه دانه را روغن‌های غیرفرار تشکیل می‌دهند. هر قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه محتوی ۴۵ کالری انرژی است که همه‌ی آن از چربی‌ها حاصل می‌شود. ۲۲٪ از این چربی‌ها را آلفالینولنیک‌اسید تشکیل می‌دهد که یک اسید چرب امگا۳ با خاصیت ضدالتهابی است. ۵۹٪ از این چربی‌ها را نیز آلفالینولئیک‌اسید که یک اسید چرب امگا۶ است، تشکیل می‌دهد. بااینکه افراد تنها ماهی را به‌عنوان منبع خوب اسیدهای چرب امگا۳ می‌شناسند، ولی برخی منابع گیاهی مانند سیاه دانه نیز جزو منابع سرشار از امگا ۳ هستند.

سیاه دانه محتوی «تیموکینون» بوده که خاصیت ضدالتهابی دارد و برای سلامت کبد مفید است. همچنین «نیجلون» موجود در سیاه دانه از آزادسازی هیستامین جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب از علائم آلرژی می‌کاهد.

براساس اعلام مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering (یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی سرطان در جهان) تحقیقات انسانی کافی برای تأیید خواص اجزای دیگر سیاه‌ دانه (به‌غیر از فواید اسیدهای چرب مفید موجود در سیاه دانه) وجود ندارد. مطالعات آزمایشگاهی و جانوری نشان می‌دهند برخی اجزای سیاه دانه می‌توانند با خاصیت ضدالتهابی و ضدانگلی خود موجب تقویت دستگاه ایمنی شوند. مطالعات جانوری نشان داده‌اند که تیموکینون و سایر اجزای سیاه دانه خاصیت ضدسرطانی دارند و از رشد و اندازه‌ی تومورها می‌کاهند.

مقدار مناسب مصرف سیاه دانه ۱ یا ۲ قاشق چای‌‌خوری روغن سیاه دانه یا ۲ عدد کپسول آن در روز است. کپسول‌های سیاه دانه معمولا محتوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم از آن هستند. مصرف سیاه دانه به‌ندرت موجب بروز عوارض جانبی می‌شود، اما در مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها صورت گرفت، مقادیر بالای آن باعث اختلالات کلیه و کبد شد.

مطالعات علمی نشان می‌دهند که استفاده از سیاه دانه می‌تواند در پیشگیری از سرطان پانکراس مؤثر باشد. سرطان پانکراس یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان است. پیشرفت التهاب پانکراس می‌تواند باعث سرطان پانکراس در فرد شود. براساس مطالعه‌ای که در دپارتمان جراحی دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا انجام گرفت، ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه با کاهش التهابات پانکراس از تولید سلول‌های سرطانی پانکراس جلوگیری می‌کنند. تیموکینون یکی از ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه و مسئول بخشی از خواص آنتی‌اکسیدانی سیاه دانه است. سیاه دانه به لطف وجود تیموکینون می‌تواند در پیشگیری از سرطان پانکراس مؤثر باشد.

براساس برخی مطالعات علمی مصرف سیاه دانه می‌تواند برای کبد فوایدی داشته باشد. براساس مطالعه‌ای در دانشگاه یوزونجوییل در کشور ترکیه، سیاه دانه می‌تواند از بروز بیماری فیبروز کبدی در افراد جلوگیری کند. فیبروز کبدی نوعی بیماری مزمن کبد است که همراه با سیروز کبدی، نارسایی‌های کبد و پرفشاری ورید باب بروز می‌کند. افراد مبتلا به فیبروز کبدی معمولا به پیوند کبد نیاز خواهند داشت، البته این مطالعه روی خرگوش‌ها صورت گرفت. ولی نتایج آن امیدوارکننده بوده و می‌تواند پژوهشگران را به انجام آزمون‌های بالینی بر روی انسان‌ها تشویق کند.

مطالعات علمی نشان می‌دهند که مصرف سیاه دانه می‌تواند در درمان فشار خون بالا مؤثر باشد. براساس مطالعه‌ی صورت‌گرفته در دانشگاه پزشکی شهرکرد مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم سیاه دانه دو بار در روز و به‌مدت ۸ هفته توانست به‌طور چشمگیری موجب کاهش فشار خون دیاستولی شود. همچنین سیاه دانه پس از این مدت توانست به‌طور چشمگیری در کاهش کلسترول بد خون مؤثر باشد.

خواص سیاه دانه برای سلامتی بسیار است. کاهش التهابات، تسکین دردها، مبارزه با عفونت‌ها و کاهش تب از خواص سیاه دانه است. همچنین سیاه دانه می‌تواند به‌لطف خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود از برخی سرطان‌ها پیشگیری کند. بااین‌حال شواهد علمی از سالم‌بودن و تأثیر سیاه دانه محدود است. ممکن است سیاه دانه در برخی افراد موجب بروز عوارضی شود. بنابراین باید قبل از استفاده از مکمل‌های سیاه دانه یا سایر مکمل‌ها برای درمان بیماری‌ها، با پزشک مشورت کنید. ممکن است سیاه دانه در برخی افراد موجب بروز عوارض جانبی زیر بشود.

یکی از عوارض جانبی بالقوه‌ی سیاه دانه بروز درماتیت تماسی است. درماتیت تماسی نوعی واکنش آسیب‌زا در برابر آلرژن‌ها یا مواد تحریک‌کننده است. تنها لمس سیاه دانه می‌تواند موجب بروز جوش‌های قرمز در پوست برخی افراد شود. معمولا این جوش‌ها با خارش پوست همراه هستند. همچنین ممکن است در محل تماس علائمی مانند تاول زدن، درد و حساسیت پوستی نیز مشاهده شود.

مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering هشدار داده که سیاه دانه می‌تواند فشار خون را تا نقطه‌ی کم‌فشاری خون کاهش دهد. این وضعیت زمانی‌که از داروهای کاهنده‌ی فشار خون یا داروهای مدر استفاده کنید، حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. فشار خون پایین می‌تواند مانع از انتقال اکسیژن به مغز شود و موجب بروز خستگی، حالت تهوع، تاری دید، تنفس کم‌عمق، سرگیجه و کاهش هوشیاری شود. کاهش بسیار شدید فشار خون می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند.

براساس اعلام مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering زنان بادار نباید به هر دلیلی از سیاه دانه استفاده کنند. این امر به آن خاطر است که سیاه دانه می‌تواند بر انقباضات ماهیچه‌های صاف رحم تأثیر بگذارد. برای تعیین دقیق تأثیر سیاه دانه بر بارداری ارزیابی‌های موردنیاز است. بنابراین بهتر است در زمان بارداری از سیاه دانه استفاده نکنید.

براساس اعلام مرکز سرطان “Memorial Sloan-Kettering سیاه دانه می‌تواند در شیمی‌درمانی و پرتودرمانی اختلال ایجاد کند. ازجایی‌که سیاه دانه در بدن مانند یک آنتی‌‌اکسیدان عمل می‌کند، بنابراین می‌تواند از تأثیر درمان‌های سرطان بکاهد.

مانند مکمل‌های گیاهی احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک در اثر مصرف سیاه دانه وجود دارد. برخلاف درماتیت تماسی این واکنش‌های آلرژیک به پوست محدود نمی‌شوند و می‌توانند موجب ورم لب، گلو و صورت شوند. همچنین سختی در تنفس، احساس سوزن‌سوزن‌شدن در دهان، کهیر، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و گرفتگی های عضلانی شکمی می‌توانند از واکنش‌های آلرژیک احتمالی مصرف سیاه دانه باشند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

عوارض روغن سیاه دانه بر پوست

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

کتاب اعتماد به نفس؛ معرفی ۸ کتاب پرفروش برای افرایش اعتماد به نفس

میوه کاکتوس؛ خواص، عوارض و نحوه مصرف آن

خواص خیار برای پوست؛ ۱۲ خاصیت خیار برای شادابی و زیبایی پوست

سبزه عید؛ ایده‌ها و روش های درست کردن سبزه هفت سین

علت مدفوع سیاه و خون در مدفوع چیست؟

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

صفحه اصلی » سبک زندگی » تقویم » تقویم ۹۹ / تقویم سال ۱۳۹۹ / تقویم ۹۹ در یک نگاه / تعطیلات سال ۱۳۹۹

تقویم ۹۹ : در بخش تقویم سایت نایریکا برای شما تقویم سال ۱۳۹۹ را به همراه تقویم ۹۹ در یک نگاه و تقویم فروردین ۹۹، تقویم اردیبهشت ۹۹، تقویم خرداد ۹۹، تقویم تیر ۹۹، تقویم مرداد ۹۹، تقویم شهریور ۹۹، تقویم مهر ۹۹، تقویم آبان ۹۹، تقویم آذر ۹۹، تقویم دی ۹۹، تقویم بهمن ۹۹ و تقویم اسفند ۹۹ و تعطیلات سال ۹۹ را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم.

با ما همراه باشید.

تقویم ۹۹, تقویم سال ۹۹, تقویم سال ۹۹, تقویم ۹۹, تقویم ۱۳۹۹, تقویم سال ۱۳۹۹, تقویم ۱۳۹۹, تقویم سال ۱۳۹۹, تقویم ۹۹ pdf, دانلود تقویم ۹۹ pdf, تقویم ۹۹ دانشگاه تهران, تقویم ۹۹ در یک نگاه, پی دی اف تقویم ۹۹, تقویم ۹۹ ژئوفیزیک, تقویم ۹۹, تقویم شمسی, persian calendar, تقویم ایرانی ۹۹, لحظه تحویل سال ۱۳۹۹, ساعت تحویل سال ۱۳۹۹, لحظه تحویل سال ۱۳۹۹, ساعت تحویل سال ۱۳۹۹, سال ۱۳۹۹ چه حیوانی است, لحظه سال تحویل۹۹

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:عوارض روغن سیاه دانه بر پوست

در ادامه تقویم ۱۳۹۹ در یک نگاه را می بینید.

تقویم ۹۹, تقویم سال ۹۹, تقویم سال ۹۹, تقویم ۹۹, تقویم ۱۳۹۹, تقویم سال ۱۳۹۹, تقویم ۱۳۹۹, تقویم سال ۱۳۹۹, تقویم ۹۹ در یک نگاه, لحظه تحویل سال ۱۳۹۹, ساعت تحویل سال ۱۳۹۹, لحظه تحویل سال ۱۳۹۹, ساعت تحویل سال ۱۳۹۹, سال ۱۳۹۹ چه حیوانی است, لحظه سال تحویل۹۹

تقویم ۹۹ ماه فروردین / تقویم فروردین ۹۹ / تعطیلات فروردین ۹۹

تقویم ۹۹ ماه اردیبهشت / تقویم اردیبهشت ۹۹ / تعطیلات اردیبهشت ۹۹

تقویم ۹۹ ماه خرداد / تقویم خرداد ۹۹ / تعطیلات خرداد ۹۹

تقویم ۹۹ ماه تیر / تقویم تیر ۹۹ / تعطیلات تیر ۹۹

تقویم ۹۹ ماه مرداد / تقویم مرداد ۹۹ / تعطیلات مرداد ۹۹

تقویم ۹۹ ماه شهریور / تقویم شهریور ۹۹ / تعطیلات شهریور ۹۹

تقویم ۹۹ ماه مهر / تقویم مهر ۹۹ / تعطیلات مهر ۹۹

تقویم ۹۹ ماه آبان / تقویم آبان ۹۹ / تعطیلات آبان ۹۹

تقویم ۹۹ ماه آذر / تقویم آذر ۹۹ / تعطیلات آذر ۹۹

تقویم ۹۹ ماه دی / تقویم دی ۹۹ / تعطیلات دی ۹۹

تقویم ۹۹ ماه بهمن / تقویم بهمن ۹۹ / تعطیلات بهمن ۹۹

تقویم ۹۹ ماه اسفند / تقویم اسفند ۹۹ / تعطیلات اسفند ۹۹1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *