عوارض داروی لوزارتان اچ

لوزارتان
لوزارتان از پرمصرف ترین داروهای قلبی در ایران می باشد. این دارو از دسته داروهای بلوک کننده ی گیرنده ی آنژیوتانسین دو می باشد.
آنژیوتانسین دو ،ماده ای شیمیایی می باشد که در بدن مسئول تنگ کردن عروق خونی می باشد.همچنین این ماده با تاثیر بر روی ماده ی شیمیایی دیگر به آلدسترون که مسئول افزایش حجم بخش مایع (آب و مايعات جذب شده)خون می باشد ، جریان خون را افزایش می دهد. در نتیجه این داروها که در حقیقت اثرمهارکنندگی دارند، در کاهش کار قلب و کنترل فشارخون موثر می باشند.همچنین لوزارتان اثر محافظتی مطلوبی بر روی کلیه ها دارد.
لوزارتان در مواردی مانند فشارخون بالابا کنترل فشار خون ،در نارسایی های قلبی برای کاهش کار قلب و جهت محافظت از کلیه ها در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که با اختلالات کلیوی درگیر می باشند تجویز می شود.
این دارو به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر برای بهبود عملکرد قلبی و عروق شما تجویز می شود.حتی محصولات دارویی ترکیبی از لوزارتان همراه با یک یا دو داروی دیگر تولید شده اند که اثر مناسب تر همراه با استفاده ی راحت تری داشته باشند مانند داروی Cozaar که ترکیبی از لوزارتان و یک داروی ادرار آور به هیدروکلروتیازید می باشد که برای کاهش فشار خون تجویز می شود.

پیش از مصرف لوزارتان
_در صورت سابقه ی هرگونه مشکل کلیوی(خصوصا مشکلات مربوط به انسداد عروق کلیوی)،مشکلات مربوط به دریچه های قلب یا عضلات قلبی و مشکلات کبدی پزشک خودرا مطلع کنید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا بدن شما بتدریجپبه اثرات دارو عادت پیدا کند.
_زمان مشخص در روز را برای مصرف این دارو تعیین کنید و برای اثر مناسب آن را منظم مصرف نمایید.برای بسیاری از بیماران مصرف این دارو صبح ها راحت تر می باشد.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.
_به دلیل اینکه فشار خون بالا معمولا یک بیماری مزمن می باشد مصرف این دارو عموما به مدت طولانی توسط پزشک تجویز می شود لذا به مصرف دارو حتی در صورتی که احساس بهبودی می کنید ادامه دهید و دارو را بدون نظر پزشک قطع نکنید و عموما معاینات و آزمایشات (مانند پیگیری وضع پتاسیم خون ) دوره ای توسط پزشک خودرا ادامه دهید.
_مصرف برخی از ضد دردها و ضد التهاب ها (مانند آسپرین و ایپوبروفن)ممکم است باعث افزایش احتمال بروز عوارض دارویی لوزارتان شوند لذا لیست کلیه داروهای جدید خودرا پیش از شروع مصرف در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید .
_ جهت کنترل فشار خون و اثر مناسب تر این دارو، بسیار مهم است که در مدت درمان از یک رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب که توسط پزشک به شما توصیه می شود پیروی کنید.
-مصرف این دارو در مدت درمان با این دارو احتمال بروز عوارضی همچون سرگیجه و از حال رفتن را تشدید میکند.
_از مصرف نمک های حاوی پتاسیم در مدت درمان با این دارو خودداری نمایید.

عوارض شایع لوزارتان
-احساس خستگی و سرگیجه یا سبکی سر هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته و خوابیده به ایستاده عارضه ی شایعی میباشد.بهتر است به آرامی تغییر وضعیت دهید و در صورتی که احساس سرگیجه نمودید برای چند دقیقه بنشینید و سپس بلند شوید.
لوزارتان می تواند منجر به تغییر میزان پتاسیم خون شود به همین خاطر انجام آزمایشات خون دوره ای برای پیگیری سطح پتاسیم خون توصیه می شود.

خرید مولتی ویتامین مناسب برای بیماران قلبی – عروقی از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference1: https://www.drugs.com/losartan.html
Reference2: https://reference.medscape.com/drug/cozaar-losartan-342323

این مطلب از آرگا را به اطلاعات دارویی قرص لوزامیکس اچ اختصاص داده ایم، این قرص از جمله داروهای کاهنده فشار خون می باشد.

داروسازی کوشان فارمد شرکت سازنده قرص لوزامیکس اچ می باشد و این قرص ترکیبی از دارویی قرص لوزارتان و هیدروکلروتیازید است، که دارای اشکال دارویی قرص لوزارتان + هیدروکلروتیازید ۱۰۰/۲۵mg و قرص لوزارتان + هیدروکلروتیازید ۵۰/۱۲.۵mg می باشد.

لوزامیکس اچ با داروهای نظیرOlmesartan ،Irbesartan ،Losartan ،Eprosartan ،Valsartan  Telmisartan+Hydrochlorothiazide ،Telmisartan هم گروه می باشد.

لازم به ذکر است، که برای درمان این بیمارهای از سوی پزشک معمولا داروی لوزارتان تجویز می شود و در صورت عدم بهبود با توجه به شرایط بیمار داروی لوزامیکس اچ تجویز می گردد.

عوارض داروی لوزارتان اچ

۱. بدون توصیه پزشک مصرف قرص لوزامیکس اچ را قطع نکنید.

۲. دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

۳. بدون نظر پزشک همزمان با این دارو، دارویی دیگر مصرف نکنید.

۴. دارو را در جای خشک و خنک با دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

۵. در صورتی قصد بارداری دارید، پیش از مصرف لوزامیکس اچ حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

۶. استفاده از این قرص در دوران بارداری ممنوع می باشد، مگر این که پزشک متخصص تجویز کرده باشد.

۷. مقدار مصرف دارو برای افراد متفاوت می باشد.

۸. قابل ذکر است، که در کنار استفاده از هر نوع قرص فشار خون، باید تغذیه سالم داشته باشید، از استرس و اضطراب دوری نمایید و ورزش کردن را فراموش نکنید.

۹.  مصرف لوزامیکس اچ برای کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی در افراد ساه پوست مبتلا به بیماری HTN/LVH موثر نمی باشد.

۱۰. از مصرف خودسرانه این دارو خوداری نمایید و آن را نیز به دیگران توصیه نکنید.

۱۱. چون این دارو مستقیما بر تنظیم فشار خون تاثیر می گذارد، لذا از مصرف دوز بالای این قرص بپرهیزید و آن را مطابق با دستور پزشک مصرف نمایید.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ترکیب لوزارتان و هیدروکلروتیازید به تنهایی و یا همراه با داروهای دیگر برای درمان فشار خون بالا (پر فشاری خون) استفاده می شود. فشار خون بالا باعث افزایش حجم کار قلب و عروق می شود و در طولانی مدت کاهش شدیدی در عملکرد آنها ایجاد می کند. این امر می تواند به رگ های خونی مغز، قلب، و کلیه ها آسیب برساند و منجر به سکته مغزی، نارسایی قلبی و یا کلیوی شود. کاهش فشار خون باعث پایین آمدن خطر ابتلا به سکته و حملات قلبی است.

ترکیب لوزارتان و هیدروکلروتیازید برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بزرگ شدگی قلب نیز استفاده می شود.

لوزارتان نوعی داروی آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II است_ که با داروهای مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین (ARB)، زارتان‌ها و داروهای آنتاگونیست گیرنده AT1 نیز شناخته می‌شوند. عملکر این داروها به این شکل است که موادی که باعث انسداد و سفت شدن رگ های خونی می شوند را بلاک یا مسدود می کنند تا رگ های خونی شل شوند. فشارخون پایین میزان خون و اکسیژن ورودی به قلب را افزایش می دهد.

هیدروکلروتیازید نوعی داروی دیورتیک تیازیدی (قرص آب) است که با افزایش جریان ادرار، مقدار آب موجود در بدن را کاسته و باعث کاهش فشار خون می شود.

این دارو فقط با نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرد.

عوارض داروی لوزارتان اچ

 

اشکال دارویی:

 

در صورتيكه تصميم به مصرف دارويی داريد همه جوانب آن بايد به دقت بررسی گردد. اين تصميمی است كه شما و پزشكتان می گيريد. درمورد مصرف اين دارو موارد زير بايد درنظر گرفته شود:

 

آلرژی و حساسیت
در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک یا غیر معمول، به هر دارویی و یا این داروی خاص حتما پزشک معالج خود را مطلع سازید. همچنین درمانگران را آگاه نمایید از وجود حساسیت هایی که نسبت به برخي مواد غذايي، رنگ ها ، مواد نگهدارنده و يا حيوانات دارید. در صورتيكه  بدون تجويز پزشك قصد استفاده از اين دارو را داريد حتما بروشور و يا توضيحات مندرج روي بسته را با دقت مطالعه فرماييد.

 

اطفال
تاکنون، مطالعات دقیق و کافی در خصوص رابطه ی بین سن و میزان اثر بخشی لوزارتان و هیدروکلروتیازید در کودکان انجام نگرفته است. همچنین، اثربخشی و ایمنی این دارو تایید نشده است.

سالمندان
مطالعات دقیق و کافی برای بررسی اثربخشی و ایمنی این دارو در سالمندان انجام نگرفته است. تا به امروز نیز اثر سویی در این زمینه گزارش نشده است. در هرصورت اقدامات احتیاطی برای سالخوردگان باید در نظر گرفته شود، زیرا به علت کهولت سن  در معرض بیماری های قلبی – ریوی و کلیوی و اثرات طلوب هستند. بنابراین، دوز و میزان مصرف لوزارتان و هیدروکلروتیازید باید به دقت بررسی شود. 

 

دوران بارداری
مطالعات بر حیوانات و زنان باردار نشاندهنده ی اثرات منفی این دارو و ایجاد اختلالات جنینی بودند. با این حال، در شرایط تهدید کننده ی زندگی و یا بیماری های جدی تجویز می شود_ فواید درمانی بر عوارض جانبی ترجیح دارند.

 

دوران شیردهی و مادران شیرده
تحقيقات خاصی در خصوص اثر بخشی این دارو بر زنان شيرده صورت نگرفته است. پيش از مصرف اين دارو در زنان شيرده همه جوانب مثبت و منفی آن بايد درنظر گرفته شود.

 

تداخلات دارویی
بی شک هيچ دارويی نبايد همزمان مصرف شود، اما در برخی موارد با وجود رخ دادن تداخل دارويی، ممكن است نياز به مصرف همزمان دو داروی مختلف باشد. در چنين مواردی ممكن است پزشک مقدار مصرف دارو را تغيير دهد و يا داروی ديگری تجويز كند. بنابراين در صورت مصرف دارویی ديگر آنرا با پزشک خود مطرح سازيد.

استفاده از این دارو با هرکدام از داروهای زیر توصیه نمی شود. در صورت ضرورت تجویز، پزشک ممکن است تغییراتی در الگوی مصرف دارو ومیزان دوز مصرفی اعمال نماید.

 

استفاده از این دارو با هرکدام از داروهای زیر توصیه نمی شود، اما در پاره ایی موارد نیاز خواهد بود. در صورت ضرورت تجویز، پزشک ممکن است تغییراتی در الگوی مصرف دارو ومیزان دوز مصرفی اعمال نماید.

 

 

استفاده همزمان از این دارو با هرکدام از داروهای زیر ممکن است باعث افزایش خطر عوارض جانبی خاصی شود. اما، در پاره ای موارد می تواند بهترین درمان دارویی نیز به شمار آید که در این صورت پزشک تغییراتی در الگوی میزان مصرف به وجود می آورد.

 

 

تداخلات دارویی دیگر
بي شک هيچ دارويی را نبايد در زمان غذا خوردن يا حوالی آن مصرف نمود چراكه امكان وقوع تداخل وجود دارد. مصرف الكل و تنباكو نيز تداخلاتی ایجاد مي كند.

 

سایر مشکلات پزشکی 
وقوع مشكلات پزشکی ديگر ممكن است بر اثربخشی اين دارو تاثير بگذارد. بنابراین پزشک را از وجود آنها آگاه کنید، به ویژه موارد زیر :  

 

علاوه بر داروهای کنترل کننده ی فشار خون، پزشک ممکن است وزن را کنترل کند و تغییراتی در نوع غذای مصرفی، به ویژه غذاهای پر سدیم (نمک)، بدهد؛ پزشک تعیین خواهد کرد که کدام موارد مهم تر و ارجح تر است. با این حال، قبل از تغییر رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید. 

بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون بالا متوجه علایم بیماری خود نمی شوند و همه چیز به نظرشان طبیعی می آید. بنابراین، مصرف داروها در زمان و با میزان مشخص شده بسیار مهم است. همچنین، مراجعه مرتب به پزشک نیز اهمیت دارد. 

به یاد داشته باشید که این دارو فشار خون بالا را درمان نمی کند، بلکه به کنترل آن کمک می کند. برای پایین و ثابت نگه داشتن فشار خون باید دارو به صورت مرتب مصرف شود. مصرف دارو فشار خون ممکن است تا آخر عمر ادامه پیدا کند. فشار خون درمان نشده می تواند به مشکلات جدی تر مانند نارسایی قلبی، بیماری عروق خونی، سکته مغزی، یا بیماری کلیوی منجر شود.

این دارو را می توان با غذا و یا قبل / بعد از غذا مصرف کرد.

دارو دارای دستور مصرف دقیق است، قیل از مصرف حتما مطالعه شود. با پزشک در خصوص سوالات و ابهامات خود صحبت کنید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.


 

میزان مصرف
میزان  مصرف این دارو در بیماران مختلف متفاوت است؛ در این خصوص از دستور پزشک و یا توضیحات برچسب دارو پیروی نمایید. اطلاعات نوشته شده روی داروها  منحصراً شامل دوز متوسطه این دارو می باشد و در صورتی که دوز مصرفی شما متفاوت است  بدون مشورت با پزشک اقدامی انجام ندهید. 
 

مقدار داروی مصرفی شما در روز، همچنین تعداد دفعات استفاده از دارو و فواصل زمانی آن بستگی به قوی بودن داروها و ریشه مشکلات پزشکی و بیماری شما دارد.

عوارض داروی لوزارتان اچ

دوز اشکال خوراکی (قرص)
برای درمان فشار خون بالا:

 

جهت کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی در بیماران دارای فشار خون بالا و بزرگ شدگی قلب:

 

 

در صورت فراموش کردن یک وعده دارویی چه کنیم؟
در صورت فراموش كردن دوز اين دارو، به محض يادآوری آن را مصرف كنيد. چنانچه زمان دوز بعدی فرا رسيده بود، طبق همان زمانبندی پيش برويد و دوز فراموش شده را تكرار نكنيد. هيچگاه دوز دارو را 2 بار متوالي تكرار نكنيد و برای جبران آن داروی اضافی نخورید.

درصورت استفاده بیش از حد و وموارد اورژانسی چه کنیم ؟
در این شرایط به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نموده و یا با مرکز فوریت های اورژانس تماس بگیرید.

در هنگام مصرف دارو چه موارد تغذیه ای را باید در نظر گرفت؟
بدون مشورت با پزشک از جایگزین های پتاسیم حاوی نمک استفاده نکنید. چنانچه پزشک رژیم غذایی کم نمک و یا کم سدیم تجویز کرده است، آن را به دقت رعایت کنید.


 

شیوه نگهداری از دارو

 

بررسی پیشرفت درمان، اثربخشی دارو و عوارض ناخواسته در ویزیت های منظم توسط پزشک، امری بسیار مهم است. از این طریق، پزشک از تاثیر دارو، میزان دوز مصرفی و یا ادامه ی مصرف آن اطمینان حاصل می کند. برای بررسی عوارض ناخواسته ممکن است آزمایش خون و ادرار گرفته شود.
 

استفاده از لوزارتان و هیدروکلرتیازید در طول بارداری باعث اثرات طلوب بر جنین می شود. در طول درمان با این دارو باید اقدامات احتیاطی لازم جهت جلوگیری از بارداری انجام گیرد. در صورت بارداری بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
 

پس از مصرف اولین دوز ممکن است سرگیجه، سبکی سر، و غش رخ دهد_ به خصوص تغییر حالت ناگهانی از خوابیده و یا نشسته به ایستاده. از عوارض جانبی این دارو کامل آگاه باشید _ یعنی کم کردن هشیاری و سرگیجه_ در انجام کارهایی مانند رانندگی، استفاده از ماشین آلات، و یا هر چیزی که نیاز به هوشیاری دارد. 
 

چنانچه در طول مصرف این دارو بیمار شدید_ به خصوص تهوع ، استفراغ، یا اسهال شدید یا مداوم_ به پزشک مراجعه کنید. این شرایط ممکن است باعث از دست رفتن بیش از حد آب و در نتیجه پایین آمدن فشار خون شود. همچنین، تعرق نیز باعث از دست رفتن آب می شود، بنابراین در روزهای گرم و در طول تمرین ورزشی مقدار زیادی آب بنوشید.  
 

تاری دید، مشکل در هنگام مطالعه، درد چشم، و یا هر تغییر دیگری در دید به معنای مراجعه سریع به پزشک است. این علایم می تواند نشانه ی یک مشکل جدی چشمی باشد. پزشک معالج ممکن است از یک چشم پزشک بخواهد تا وضعیت چشم ها را بررسی کند. 
 

این دارو ممکن است باعث واکنش های آلرژیک جدی شود_ مانند آنافیلاکسی. آنافیلاکسی می تواند تهدید کننده زندگی باشد و نیاز به توجه فوری پزشکی دارد. بلافاصله به پزشک مراجعه کنید اگر این علایم را مشاهده کردید: جوش، خارش، گرفتگی صدا، مشکل در تنفس، مشکل در بلع، و یا هر نوع تورم در دست، صورت، یا دهان.
 

این دارو ممکن است بر سطح قند خون تاثیر بگذارد. بیماران دیابتی ممکن است تغییراتی در نتایج تست قند خون یا ادرار مشاهده کنند. هر نوع ابهام و سوالی را با پزشک در میان بگذارید.
 

قبل از مصرف هر نوع دارو، مکمل، و یا جایگزین نمکی حاوی پتاسیم با پزشک مشورت کنید.
 

در طول مصرف این دارو از نوشیدنی های الکلی پرهیز شود. الکل ممکن است فشار خون پایین را بدتر کند و یا احتمال سرگیجه و غش را بالا ببرد.

در طول دوره ی درمان، داروهای دیگر را مصرف نکنید مگر آنکه از قبل با پزشک معالج هماهنگ کرده باشید. این امر مر بوط به تمام داروهای با نسخه، بدون نسخه ، مکمل های گیاهی یا ویتامین نیز می شود.

 

 

عليرغم تاثيراتی كه یک دارو دارد، امكان بروز برخي عوارض جانبي ناخواسته نيز وجود دارد. بروز هريك از این عوارض نيازمند مراقبتهای پزشكی و مراجعه به پزشک است.

در صورت مشاهده ی هر یک از عوارض زیر سریع به پزشک مراجعه کنید:
 

علایم عدم تعادل آب و الکترولیت

 

علایم نادر

 

 دلیل ناشناخته

 

 

تعدادی از عوارض جانبی نیاز به توجه پزشکی ندارد. این عوارض به مرور و با عادت بدن به دارو از بین می روند. درمانگر می تواند راه هایی برای جلوگیری و یا کاهش برخی از این عوارض جانبی ارایه دهد. چنانچه این عوارض طولانی و آزار دهنده شدند، و یا ابهامی در موردشان داشتید به پزشک مراجعه کنید:
 

علایم کمتر رایج


علایم نادر

ممکن است عوارض دیگری که در این لیست نیامده در برخی بیماران رخ دهد. در این خصوص به پزشک معالج مراجعه شود. 

 

 

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

همان طور که میدانید امگا 3 ماده ای مغذی و مفید برای بدن و سلامتی  فرد است و در بسیاری از بیماری های به فرد توصیه میشود تا از انها استفاده کند .

فشار خون بالا میتواند منجر به وخامت و یا بروز پیامدهای بسیاری از بیماری‌های دیابتی شود مانند بیماری‌های چشمی و کلیوی .افراد مبتلا به دیابت در طی عمر خود فشار خون بالا را نیز تجربه میکنند .

ابتلا به بیماری‌های قلبی میتواند شما را مضطرب  و عصبانی  و افسرده نماید .عصبانیت و استرس هم خود باعث بروز حملات قلبی می‌شوند

گوش دادن به موسیقی از تفریحات روزمره و لذت بخش افراد به شمار می‌آید .اما این تفریح میتواند علاوه بر بهبود کیفیت اوقات فراغتتان به بهبود سلامتی شما هم کمک کند 

مطالعات جدید نشان میدهند که چهار نمونه از داروهای درمانی فشار خون میتوانند باعث بروز اختلالات خلقی همانند افسردگی یا اختلال دو قطبی شوند.

 فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که خود میتواند پیامدهای بسیاری برای فرد داشته باشد  او را به مشکلات دیگری دچار کند 

آیا میخواهید وزن کم کنید و میزان قند خون خود را کنترل کنید ؟میتوایند بره های مختلفی را بدین منظور انتخاب کنید .هر چه وزن کم کنید،وضعیت تان بهتر خواهد شد .

سندروم متابولیک یکی از عوامل تشدید کننده ای است که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را افزایش میدهد

تعداد زیادی از مردم تپش سریع  و یا ارام قلب را به موارد متفاوتی ارتباط میدهند و حتی در بسیاری از موارد  ضربان زیاد قلب انها را نگران میکند .

آیا شما نگران فشار خون خود  و یا یکی از اعضای خانواده و یا دوستان هستید ؟نگرانی شما به جاست زیرا اگر فشار خون بالا درمان نشود میتواند باعث بروز بیماری قلبی متفاوتی مانند حمله قلبی و سکته شود 

داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید.

آشنایی با بیماری ها و اختلالات طبی و روش های درمان و پیشگیری

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

 قرص لوزارتان می تواند عوارضی هم داشته باشد که در صورت مشاهده ی بعضی از عوارض قرص لوزارتان لازم است به پزشک مراجعه کنید.

 

عوارض قرص لوزارتان

درد و سوزش هنگام ادرار . پوست رنگ پریده ، احساس و یا تنگی نفس ، ضربان قلب سریع ، مشکلات تمرکز سرگیجه .

آنژیو ادم، التهاب کبد، وجود پتاسیم بیش از حد در خون، کاهش سدیم خون ، ترومبوسیتوپنی، التهاب عروق خونی یا لنفی و خواب آلودگی.

عوارض داروی لوزارتان اچ

افت فشارخون وضعیتی، گیجی، اختلال عملکرد کلیوی، کهیر و آنژیوادم، افزایش سطح خونی آنزیم‌های کبدی، درد عضلانی، افزایش پتاسیم خون و اختلالات گوارشی و تنفسی است.
خس خس سینه ، درد قفسه سینه؛
خواب آلودگی ، گیجی، تغییرات خلقی، افزایش تشنگی ، از دست دادن اشتها ، تهوع و استفراغ

منبع:الودکتر


کلیه حقوق برای «اتاق خبر 24» محفوظ بوده و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *