عوارض رابطه از پشت در بارداری


نزدیکی از مقعد عموما برای یک خانم دردناک و آسیب زا می باشد. در دوران بارداری بدلیل افزایش ریسک همورویید (بدلیل یبوست و شرایط کلی بارداری)، توصیه می شود هرگز از راه مقعد در بارداری نزدیکی نکنید.

همچنین داشتن رابطه جنسی مقعدی پس از رابطه واژنی می تواند باکتری های مضری را به مجرای رحم منتقل کند. این باکتری ها می توانند در بسیاری موارد باعث عفونت های رحمی و واژنی شود. رابطه مقعدی را به بعد از زایمان معوق کنید.

بسیاری از مادران باردار نیز در طول دوران بارداری بواسیر دارند که این میتواند رابطه مقعدی را دردناک کند.


عوارض نزدیکی از پشت در بارداری:

عوارض رابطه از پشت در بارداری

التهاب و سایر بیماری های مرتبط و نزدیکی از پشت:
هنگامی که حامله هستید، همیشه در معرض خطر ابتلا به هموروئید و یبوست قرار می گیرید. نزدیکی از پشت این خطرات را افزایش می دهد و باعث بدتر شدن بیماری می شود زیرا نزدیکی از پشت منجر به التهاب در مقعد می شود. اگر دقت نکنید، نزدیکی از پشت منجر به خونریزی و پاره شدن مقعد می شود. بنابراین، اگر با مشکلاتی مانند، هموروئید و یا درد مقعد مواجه هستید بهتر است از نزدیکی از پشت بپرهیزید.

مسائل بهداشتی در نزدیکی از پشت در بارداری:
بهداشت در بارداری بسیار مهم است. مقعد حاوی باکتری های خاصی است که می تواند به واژن آسیب برساند و برای مادر و جنین ضرر دارد. بنابراین، اگر نزدیکی از پشت دارید، نباید پس از نزدیکی از پشت آلت همسرتان وارد واژن شود. اگر تمایل دارید پس از نزدیکی از پشت، نزدیکی واژینال داشته باشید حتما همسرتان آلتش را با صابون و آب بشوید. اگر از کاندوم استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که او از کاندوم جدید استفاده می کند.

انقباض و نزدیکی از پشت در بارداری:
ارگاسم یک تجربه آسمانی است، اما در بارداری این تجربیات و غذاهای سالم می تواند منجر به عوارض جانبی شود. به طور مشابه، ارگاسم یکی از مسائل عمده و نگران کننده در هنگام نزدیکی از پشت است. اگر بعد از نزدیکی از پشت از انقباضات رنج بردید حتما به پزشک مراجعه کنید. زنانی که در معرض خطر درد زودرس زایمان هستند باید از نزدیکی از پشت اجتناب کنند. لطفا توجه داشته باشید که تناقضات و تحرک پذیری رحم بعد از نزدیکی در دوران بارداری طبیعی هستند. با این حال، اگر این حالت پس از مدت کوتاهی برطرف نشود، بهتر است بلافاصله متخصص زنان خود را ببینید. توجه داشته باشید که اگر در هفته سی و هفتم بارداری هستید، پس از انقباض طولانی مدت بعد از رابطه جنسی باید با پزشک خود مشورت کنید.

انسداد جفت و نزدیکی از پشت در بارداری
اگر با مسائلی مانند انسداد جفت (شرایطی که تحت آن جفت بخش اعظم دهانه رحم را پوشش می دهد) مواجه شدید و نباید نزدیکی از پشت داشته باشید. فشار و درد ناشی از آن در جفت می تواند منجر به خونریزی شود و بارداری را به خطر بیندازد.
اگر بارداری شما به خوبی پیش برود، نزدیکی در دوران بارداری خطرناک نیست.
قبل از اینکه چیزی جدید را امتحان کنید، با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. اگر شما نزدیکی از پشت دارید بهتر است از روانکاری برای راحتی و سهولت استفاده کنید. اگر قبلا نزدیکی از پشت را تجربه نکرده اید، بهتر است از آن اجتناب کنید یا به آرامی پیش بروید. در طول فرایند با همسر خود صحبت کنید و هیچ گونه ناراحتی را تحمل نکنید. نزدیکی از پشت نیاز جنسی شما را برآورده کرده و به جنین نیز آسیبی نمی رساند.  

چه وضعیتهایی برای یک زوج باردار مناسب و راحت تر است؟

ممکن است با پیشرفت بارداری متوجه شوید که انتخاب وضعیت های جدید برای آمیزش جنسی ضروری است. ممکن است شکم شما باعث شود انتخاب برخی وضعیت ها برای شما ناراحت کننده باشد. به علاوه، توصیه می شود که از حدود 16 هفتگی ( نزدیك به چهار ماهگی ) از خوابیدن به پشت ( تاقباز ) خودداری كنید ‏ چرا که در این حالت؛ ممكن است فشار ناشی از وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن موجب اختلال در گردش خون این ناحیه شود. بهتر است برای آمیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا بالا قرار گیرید.


نكته ها :

ممکن است چندی بعد از اوج لذت جنسی جنین شما تکان بخورد! در این مورد نیز نگران نباشید چون این افزایش تحرک بدلیل افزایش جریان خون ناشی از افزایش ضربان قلب شماست نه بخاطر اینکه جنین احساس درد می کند یا از آنچه روی داده چیزی فهمیده است.

برخی زنان فکر می کنند که بدلیل افزایش اندازه و تغییرات جسمانی ناشی از بارداری، جذابیت خود را از دست داده اند. ممکن است بعد از مقاربت احساس گرفتگی در شکم یا حساس شدن ناراحت کننده در سینه ها داشته باشند. در مورد این احساسات خود با همسرتان صحبت کنید، درک متقابل و محبت می تواند به هر دوی شما کمک کند.


چه زمانی باید از آمیزش جنسی اجتناب کرد؟

برخی وضعیت ها باید شما را نسبت به عدم انجام آمیزش آگاه سازد. اگر سابقه زایمان پیش از موعد دارید. ممکن است پزشک شما را آمیزش جنسی و یا رسیدن به اوج لذت جنسی باز دارد.

اوج لذت جنسی باعث انقباض های خفیف رحمی می شود. مواد شمیایی موجود در ترشحات جنسی مرد ( منی ) نیز می توانند باعث تحریک انقباضات رحمی شوند. بنابراین شاید بهتر باشد که همسر یک زن باردار از تخلیه ترشحات جنسی خود داخل واژن اجتناب کند.

اگر سابقه سقط خود به خودی داشته باشید ممکن است پزشک شما را از رابطه جنسی و رسیدن به اوج لذت بر حذر دارد. با این حال هیچ رابطه ای بین آمیزش جنسی و سقط خود به خودی پیدا نشده است.

در صورت وجود موارد زیر از فعالیت جنسی پرهیز کنید:

جفت سر راهی ( پایین واقع شدن جفت در رحم )؛ نارسایی دهانه رحم


سابقه زایمانهای مكرر ؛ چندقلو بودن حاملگی

 آغاز پیش از موعد دردهای زایمانی؛ پاره شدن کیسه آب


 دیابت و حاملگی های پرخطر


 درد به هنگام آمیزش جنسی


خونریزی و یا ترشح بدون علت از واژن


 وجود ضایعه بهبود نیافته هرپسی در همسر

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


رابطه مقعدی چیست؟

رابطه مقعدی، سکس مقعدی یا آنال سکس (Anal sex) نوعی از رابطه جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. اساساً ساختار مقعد برای برقراری رابطه جنسی نمی‌باشد؛ بلکه این عضو به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی؛ بنابراین رابطه جنسی مقعدی کاملاً رابطه‌ای غیر طبیعی است.

رابطه مقعدی (سکس مقعدی) یکی از خطرناک‌ترین روش‌های رابطه جنسی است که می‌تواند در انتقال بیماری‌های رابطه جنسی (STD) بسیار مؤثر باشد؛ با وجود استفاده از روان کننده‌ها، روغن، اسپری، ‌کاندوم و و احتمال کاهش درد در حین رابطه مقعدی، این رابطه همچنان خطرناک خواهد بود و پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. زیرا در این روش احتمال زخم شدن و امکان انتقال خون آلوده بین زن و مرد بالا می‌رود.


احتمال بارداری از پشت چقدر است؟

توجه داشته باشید مقاربت از مقعد و داشتن رابطه جنسی از پشت به صورتی که در بالا اشاره گردید و حتی ریختن مایع منی داخل آن و انتهای روده‌ها ارتباطی با باردار شدن نداشته و و احتمال بارداری از پشت صفر می‌باشد.عوارض رابطه از پشت در بارداری

در برخی موارد رابطه از پشت به معنای دخول در مقعد نبوده و آلت تناسلی مرد در نزدیکی واژن قرار می‌گیرد. در این حالت اگر مایع منی به نوعی روی قسمت خارجی دستگاه تناسلی زن ریخته باشد این احتمال وجود دارد که برخی از اسپرم‌ها به دیواره‌های اطراف چسبیده و خود را وارد مجرای واژن کنند. در این نوع ارتباطات احتمال آسیب دیدگی پرده بکارت نیز وجود دارد.

چرا رابطه مقعدی لذت بخش است و چرا مردان به آن تمایل دارند؟

علت احساس لذت در رابطه مقعدی وجود میزان زیاد پایانه‌های عصبی در این بخش است. اما باید در نظر داشت که در صورت تکرار مداوم این نوع رابطه جنسی، پایانه‌های عصبی موجود در مقعد آسیب دیده و عوارض خاص خود را به دنبال می‌آورد. از طرف دیگر ارتباط بین همین پایانه‌های عصبی فروان و کم توجهی و یا عدم آگاهی زوجین خود می‌تواند عامل درد شدید در این رابطه شود. بنابراین این رابطه توصیه نمی‌شود.

یکی از دلایلی که مردان به رابطه مقعدی فکر می‌کنند و تمایل به انجام آن دارند، عدم موفقیت آنان در ارگاسم کردن همسر خود می‌باشد. آنان احساس می‌کنند از این طریق می‌توانند همسر خود را از لذت رابطه جنسی به طور بیشتری بهره‌مند کنند؛ لذا متمایل می‌‌شوند که از پشت نزدیکی کنند. در چنین شرایطی، در صورت رضایت، زن می‌‌تواند با محبت به همسر خود کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با نقاط تحریک پذیر جنسی‌اش، سریع‌‌تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در این صورت «مرد» احساس قدرت و لذت می‌‌کند.


عوارض رابطه مقعدی (از پشت) چیست؟

به طور کلی امکان بروز عوارض زیر در یک رابطه مقعدی وجود دارد:
احتمال خونریزی‌ (کم یا زیاد) در مقعد و افزایش احتمال بروز بیماری‌های عفونی
بروز مشکلات در گیرنده‌های احساسی موجود در کانال مقعد
درد شدید
بیماری بواسیر
درد شکم
احتمال بالای شکستن آلت تناسلی مردانه و پارگی در مقعد زن

به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل، کوچک‌ترین دستکاری در مقعد (نه صرفاً رابطه جنسی مقعدی) می‌تواند موجب ورود ویروس‌های موجود در روده به واژن شده و بیماری‌های عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در واژن، عفونت مثانه، زگیل تناسلی، تبخال، اختلال و عفونت کلیه‌ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.

افزایش احتمال ابتلا به ایدز: دیواره داخلی روده بزرگ (که همان بخش داخلی مقعد می‌باشد) دارای قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون می‌باشد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ آی وی از طریق رابطه جنسی مقعدی، میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می‌دهد.
بنابراین هیچ نظریه پزشکی مبنی بر سالم بودن و بی‌ضرر بودن این رابطه جنسی وجود ندارد و همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است. 


“لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


خطرات هولناک رابطه جنسی مقعدی !مضرات رابطه ی مقعدی بسیار خطرناک تر از ان است که حتی زوجین فکرش را هم بکنند. خونریزی و بریدگی های مقعد بعد از رابطه مقعدی زن را تا حد ابتلا به اچ آی وی هم می برد.

همه می دانیم که این نوع رابطه به هیچ وجه در اسلام و از لحاظ پزشکی قابل قبول نیست چرا که مراجع نیز در مورد این عمل جنسی غیر طبیعی در حالتی که زن نسبت به انجام آن «رضایت» داشته باشد کراهت شدید را بیان فرموده اند، وگرنه نزدیکی از پشت حرام می باشد. به همین دلیل چنان چه «زن» راضی به این عمل نباشد، شوهر شرعاً نمی تواند همسرش را مجبور به این کار نماید.با دلگرم همراه باشید تا با عوارض بسیار خطرناک این نوع رابطه آشنا شوید.


عوارض رابطه از پشت در بارداری




رابطه مقعدی، سکس مقعدی یا آنال سکس (Anal sex) نوعی از رابطه جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. عوارض و مضرات رابطه مقعدی بر هیچکس پوشیده نیست و این رابطه هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ پزشکی نکوهش گردیده است. اساسا ساختار مقعد برای برقراری رابطه جنسی نمی‌باشد؛بلکه این عضو به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی؛ بنابراین رابطه جنسی مقعدی کاملا رابطه‌ای غیر طبیعی است؛ در ادامه این مطلب به عوارض، توصیه‌های پزشکی و شرعی و توصیه‌هایی در جهت کاهش درد به هنگام رابطه اشاره خواهیم کرد.

رابطه مقعدی (سکس مقعدی) یکی از خطرناک‌ترین روش‌های رابطه جنسی است که می‌تواند در انتقال بیماری‌های رابطه جنسی (STD) بسیار موثر باشد؛ با وجود استفاده از روان کننده‌ها، روغن، اسپری، ‌کاندوم و و احتمال کاهش درد در حین رابطه مقعدی، این رابطه همچنان خطرناک خواهد بود و پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. زیرا در این روش احتمال زخم شدن و امکان انتقال خون آلوده بین زن و مرد بالا می‌رود. از دیگر عوارض این رابطه آسیب دیدن اسفنکتر مقعدی است که این موضوع می‌تواند در سنین بالا به عدم توانایی در کنترل مدفوع منجر شود. در این صورت مدفوع به صورت ناخواسته و غیر ارادی از دریچه مقعد خارج شده و همیشه آثاری از مدفوع در لباس زیر مشاهده می‌گردد.

(مقعد توسط حلقه‌ای عضلانی به اسفنکتر کنترل می‌شود و از طریق باز و بسته شدن این اسفنکتر، کنترل حرکات دستگاه گوارش میسر می‌شود.) از سویی دیگر این اسفنکتر همانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی آلت تناسلی مردانه را ندارد؛ در واقع وظیفه‌ی عضلات اسفنگتر اطراف مقعد بستن مجرا می‌باشد بگونه‌ای که به طور طبیعی و غیر ارادی از ورود آلت و فشاری که آلت تناسلی مرد به هنگام دخول وارد می‌کند ممانعت بعمل می‌آورد و بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردد تا از ورود جلوگیری کند. بنابراین اصرار به ورود آلت تناسلی به داخل مقعد باعث احتمال خراش برداشتن و خون ریزی می‌شود.

بسیاری پس از انجام این رابطه گمان می‌کنند که اتفاق خاصی نیفتاده است؛ در صورتی که زخم‌ها و خراش‌های حاصل از این عمل جنسی بسیار ریز و ظریف می‌باشند که در باقت مقعد ایجاد می‌شود و با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست.همچنین به دلیل اینکه محیط مقعد،‌ محیط مناسبی برای رابطه جنسی نیست،‌ احتمال خراش بر نوک آلت تناسلی مردان و خطر دریافت ویروس در آنان افزایش می‌یابد. این زخم‌ها اگر چه بسیار ریز باشند و دردی در اثر ایجاد آن‌ها ایجاد نشود، شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروس‌های داخل روده و مدفوع و یا ویروس‌هایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری‌های STD نظیر انواع عفونت‌های دستگاه گوارشی و عفونت های روده‌‌ای را ایجاد کنند.






1. مهمترین عارضه ای که آمیزش از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق آمیزش از فرج و مجرای تناسلی حاصل می­شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سردمزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می­یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این غریزه خدادادی لذتی ببرد.

2. از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی آن وجود دارد. در نتیجه زن گرفتار درجاتی از بی­اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می­شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه می­تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند.

3. مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبهای زیادی است. در اثر مالش و دخول آلت این میکروبها می­توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده، خود او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

4. مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک اسیت و احتمال پارگی و انتقال ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.

5. از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه­ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می­کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه­ های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

6. و نـکتـه آخـر اینکه از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زودانزالی در آینده است در نتیجه نمی­تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سردمزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.




از نظر پزشکی هیچ پزشکی چنین رابطه ای را توصیه نمی کند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه ارائه نگردیده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده. پزشکان گفته اند : دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر((sphincter که یکی از آنها داخلی و غیر ارادیست و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد

و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که این یکی ارادیست وقتی که غذا بلعیده می شود ، از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده ، عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر” (sphincter) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند.زمانی که شما احساس می کنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانی است که اسفنکتر داخلی 2 باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادی است.

اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادی است و دست شما می باشد یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به اجابت مزاج دارید و خودتان را نگه می دارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتان باعث خارج شدن مدفوع می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادی است انجام می شود .

بنابراین رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد(Anal) به درستی کار خودش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهید .در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج می شود که مسلما این برای هیچ انسانی خوشایند نیست.





هشدار جدی


سهل تر بودن انتقال ویروسهایی نظیر HIV ( ایدز ) و سایر بیمارهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی از راه مقعد/از جهتی دیگر سایر بیمارهای عفونی ، ویروسی همانند هپاتیت ایدز سفلیس و سایر بیماری های مقاربتی از طریق مقعد راحتر منتقل می شوند خیلی از افراد تصور میکنند که در رابطه مقعدی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند که باید عرض کنم اتفاقا چون درون مقعد حاوی باکتریهای زیادی میباشد انتقال ویروسهای نظیر ایدز و راحتر انجام میگیرد این باکتریهای با شستشو از بین نمیروند .

از آن گذشته دریچه مقعد یک درچه خروجیست پس وارد شدن هر چیزی از این دریچه علاوه بر آسیب به درچه و موارد ذکر شده همراه با درد است. و به مرور باعث باز شدن هر چه درچه مقعد و پیدایش عوارض ذکر شده میشود.به طور کلی انجام این رابطه حتی برای یک مرتبه هم به هیچ وجه به زوجین توصیه نمی شود.تماس دهانی با مقعد و نواحی اطراف آن میتواند باعث انتقال باکتریهای مضر به دهان شده و سبب بیماری و عفونت شود ( این باکتریها با شستشو از بین نمیروند )

حکم قضائی ، برگه سلامت پزشکی جهت مشخص شدن تجربه جنسی مفعول از طریق نزدیکی از مقعد و پزشکی قانونی :

سوالی که مطرح می شود اینست که آیا اگر فردی قبل از ازدواج رابطه جنسی مقعدی داشته باشد مشخص می شود یا خیر ؟ پاسخ مثبت است و پزشکی قانونی با بررسی نشانه ها و علائم مخصوص میتواند پی به این مسئله ببرد که ایا فرد رابطه جنسی از راه مقعد داشته است یا خیر .


عوارض رابطه از پشت در بارداری





گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم


مرجان امینی


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *