عوارض جانبی چای بابونه

در سرتاسر اینترنت مطالب مختلفی راجب خواص و مضرات دمنوش یا چای بابونه می خوانید که عمدتا غیر علمی و نظرات شخصی نویسندگان آنها هستند. ما در این مطلب حاصل جدیدترین تحقیقات علمی انجام شده درباره خواص و مضرات دمنوش و چای بابونه را در اختیار شما قرار می دهیم.

گلهای زیبای بابونه بومی آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی ست و در اوایل ماههای تابستان شکوفه میدهد. چای بابونه حاوی Chamazulene است که یک ترکیب شیمیایی معطر است که خواص ضدالتهابی، ضد درد و ضداسپاسم دارد. هنگامیکه از کارزیاد خسته شده اید و یا سرماخورده اید، یک فنجام چای بابونه دم کنید و عطرگلهای فوق العاده ی آن را استنشاق کنید و با خوردن این چای بینظیر خواهید دید که تمام نگرانی هایتان از بین میرود. چای بابونه یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است که دارای فوایدی برای سلامتی، پوست و است که پیدا کردن این خواص درمیان چای های دیگر مشکل است. فواید چای بابونه فراوان است. این فقط تسکین دهنده و طراوت بخش نیست بلکه فواید بسیار زیاد دیگری هم برایتان دارد.

طبق گفته ی متخصص تغذیه Anshul Jaibharat، چای بابونه اعصاب را آرام میکند و سیسنم عصبی را تسکین میدهد، بنابراین به داشتن خواب بهتر کمک میکند. بابونه فاقد کافئین است و بنابراین نوشیدنی ایدآلی برای قبل از خواب است.

عوارض جانبی چای بابونه

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای بابونه نه تنها بیماری را از بین میبرد بلکه بعنوان یک اقدام پیشگیرانه هم کار میکند. طبق گفته ی Dr. Ahuja، بابونه با باکتری های مضر مبارزه میکند و قادر است سیستم ایمنی را تقویت کند.

یکی از بهترین فواید چای بابونه برای افرادی ست که از سرماخوردگی رنج میبرند. نوشیدن یک فنجان بابونه داغ، مانند یک جادو عمل میکند. همچنین برای گرفتگی و آبریزش بینی و گلو درد میتوانید بخارات چای بابونه را استنشاق کنید.

طبق مطالعات منتشر شده در مجله ی کشاورزی و شیمی، چای بابونه خواص ضد درد و ضداسپاسم دارد. این موجب شل شدن رحم و کاهش تولید ترکیب prostaglandins میشود (ماده های هورمون مانندی که موجب التهاب و درد میشوند).

از دست ندهید: ۱۵ تا از جدیدترین و جالبترین خواص و عوارض شیرین بیان طبق تحقیقات ۲۰۱۹

طبق گزارش مرکز ملی بیوتکنولوژی اطلاعات، چای بابونه یک تسکین دهنده ی دردمعده است و درمان اختلالات مختلف دستگاه گوارش ازجمله مسمومیت، سوء هاضمه، اسهال، بی اشتهایی، بیماری حرکتی، تهوع و استفراغ منجرمیشود.

آیا میدانستید که رومی ها، یونانی ها و مصری ها برای درمان زخم ها و بهبودی از چای بابونه استفاده میکردند؟ این بدین خاطر است که چای بابونه از  Matricaria chamomilla L (بابونه ی آلمانی) مشتق شده است که خواص ضد التهاب و ضدمیکروبی دارد. این همچنین موجب بهبودی برخی بیماری های پوستی ازجمله پسوریازیس و اگزما میشود.

دنیای آشفته و شلوغ امروز موجب افزایش استرس و اضطراب میشود. طبق گفته ی متخصص تغذیه Anshul Jaibharat، چای بابونه یک آرامبخش ملایم است و بعنوان یک آرامبخش طبیعی موثر عمل میکند، بنابراین موجب کاهش استرس میشود.

خوردن چای بابونه ی گرم میتواند برای پوست هم مفید باشد. این معجون جادویی را میتوان بعنوان سفیدکننده ی طبیعی پوست استفاده نمود. چای بابونه سرشار از آنتی اکسیدانهاست که به بهبود سلامت پوست کمک میکند. این موجب روشن شدن چهره و زیبایی که همیشه میخواستید میشود. برای این کار روزانه دو لیوان دمنوش یا چای بابونه را مصرف کنید. تاثیر آن بر روشنایی پوست را یک ماه بعد خواهید دید.

چای بابونه نه تنها موجب درخشندگی پوست بلکه باعث از بین رفتن آکنه هم میشود. چای بابونه بدلیل خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده ی آن، موجب ازبین رفتن لک های پوستی، آکنه و زخم ها میشود و با جوشها مبارزه میکند. برای این کار روزانه یک لیوان چای یا دمنوش بابونه مصرف کنید. همچنین می توانید پارچه ای را در دمنوش سرد شده بابونه فرو برده و روی آکنه به مدت ده دقیقه روزانه دو بار قرار دهید.

چای بابونه سرشار از آنتی اکسیدانهاست و از پوست در مقابل آسیب رادیکالهای آزاد محافظت میکند. این موجب تسریع بازسازی سلولها و بافتها میشود و موجب سفتی پوست و کند شدن روند پیری میشود.

اشعه ی UV مضر خورشید موجب ایجاد مشکلات مختلفی برای پوست میشود. چای بابونه بعنوان خواص آنتی اکسیدان، تسکین دهنده و ضدالتهاب آن شناخته شده است. میتوانید چای را دم کنید، بگذارید خنک شود و سپس یک حوله را در آن فرو ببرید و برروی قسمت آفتاب سوخته قرار دهید.

Suparna Trikha، متخصص زیبایی در هند میگوید: هرگز کیسه های چای بابونه را پس از استفاده دور نیندازید و بجای اینکار آنها را در یخچال بگذارید. میتوانید کیسه ی چای خنک را برروی چشمانتان بگذارید (بخصوص بعد از انجام ماساژ چشم) تا بطورچشمگیری تیرگی و پف زیرچشم کاهش یابد. بااینکار یک تفاوت سریع در ظاهر چشمانتان خواهید دید.

با نوشیدن یک فنجان چای بابونه به درمان شوره سر کمک کنید. بله درست است! چای بابونه موجب از بین رفتن و جلوگیری از شوره سر، تسکین تحریک پوست سر و ترویج سلامت میشود. میتوانید پس از شستن موهایتان؛ بعنوان شستن نهایی مو از آن استفاده کنید. به همین سادگی!

معمولا وقتی درمورد بابونه فکر میکنید، اولین چیزی که به ذهنتان میرسد چیست؟ گلهای کوچک سفید با مرکززرد رنگ زیبا که فواید بیشماری برای سلامتی دارند؟ اما باید بدانید که بابونه علاوه بر مزایایی که دارد، عوارض جانبی نیز دارد اگرچه این عوارض زیاد نیستند اما قبل از مصرف این دمنوش، باید از آنها اطلاع داشته باشید.

عوارض جانبی بابونه شامل واکنش های آلرژیک است که میتواند آلرژی به راگوید یا گرده ی گل باشد و اینها ممکن است موجب تب یونجه، درماتیت و غیره شوند. طبق گفته ی NIH بابونه و محصولات آن میتواند موجب تداخلات دارویی و خواب آلودگی شود. حال نگاهی به جزییات این عوارض جانبی می اندازیم:

ازآنجاییکه چای بابونه برای درمان بیخوابی موثر است، توصیه میشود که پیش از انجام کارهایی که نیاز به تمرکز و هوشیاری دارند مانند رانندگی، کارکردن با ماشین آلات سنگین یا رفتن به یک جلسه ی مهم، از این دمنوش استفاده نشود. اثرات آرام بخش و تسکین دهنده ی آن میتواند موجب خواب آلودگی شود. مصرف بیش از حد این دمنوش نیز ممکن است موجب استفراغ و تهوع شود.

از آنجاییکه چای بابونه محرک رحم است، خطر سقط جنین را در زنان باردار افزایش میدهد. اگرچه تحقیقات مشخصی درمورد ماهیت سمی چای بابونه برای زنان شیرده وجود ندارد، اما بهتر است قبل از مصرف این چای در دوران شیردهی با پزشک مشورت شود.

حتما بخوانید: متعجب می شوید! تمام مضرات، خواص و نحوه مصرف بابونه که حتما باید بدانید!

پس از بحث در مورد تمام عوارض جانبی چای بابونه، مزایای فوق العاده ی آن را فراموش نکنید. با کمی احتیاط این دمنوش پرخاصیت را مصرف کنید.

زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم. تماس: ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱
تماس با ما: [email protected]

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

صفحه اصلی » مقالات

لک صورت : علت و درمان قطعی لک صورت با طب سنتی، روغن کرچک و میوه / درمان لک صورت دکتر روازاده / طرز تهیه ماسک برای لک صورت / درمان تخصصی لک صورت
لک صورت :

چای ماسالا چیست / خواص چای ماسالا و مضرات / طرز تهیه چای ماسالا
چای ماسالا علاوه بر طعم خوبی که دارد خواص فوق العاده‌ای هم دارد، پس می توانید از امروز این چای را در لیست

کندر: خواص و مضرات کندر / نحوه مصرف کندر / خواص کندر برای دیابت / ماسک کندر برای صورت / خواص کندر در طب سنتی
کندر: صمغ درختی بومی در هند و عمان و دنیایی از خاصیت است.

اگر قصد

بادکش درمانی: آموزش و عوارض بادکش نادرست / بادکش گرم و سرد / بادکش درمانی کیست تخمدان، کمر / بادکش برای واریس و لاغری / بادکش شکم، و لاغری ران و لاغری پهلو
بادکش یکی از روش

عوارض جانبی چای بابونه

شاهدانه: خواص و مضرات / خواص شاهدانه برای کودکان و در بارداری و در بدنسازی / خواص برگ شاهدانه / کالری شاهدانه / شاهدانه نر و ماده / بذر شاهدانه / شاهدانه ساتیوا
شاهدانه سلطان پنج دانه مغذی است،

روغن کندر: خواص و مضرات روغن کندر / خاصیت روغن کندر برای مو / چگونه روغن کندر درست کنیم / طریقه مصرف روغن کندر / روغن کندر اصل / قیمت روغن کندر
روغن کندر روغن بومی عمان، سومالی و

روغن هسته انگور: خواص و مضرات روغن هسته انگور / خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو
روغن هسته انگور : همان طور که انگور یکی از میوه های محبوب ما است، روغن هسته آن هم می تواند

روغن شاهدانه: خواص و مضرات/ خواص روغن شاهدانه برای پوست و مو
روغن شاهدانه از گیاه کانابیس به دست می آید و خواص زیادی دارد.

ماری جوانا نیز از این گیاه گرفته می شود اما روغن شاهدانه روان گردان نمی باشد.

این

دوغ شتر: دوغ شتر چیست / خواص دوغ شتر / مضرات دوغ شتر
دوغ شتر همان شیر شتر است که بخاطر مزه ترشی که دارد به آن دوغ شتر هم می گویند.

برای دیابتی ها مفید بوده و دارای

روغن خراطین: خواص و مضرات / خواص روغن خراطین برای چاقی صورت، چروک دور چشم،  لک صورت / خواص روغن خراطین برای پوست، مو، لب، مژه، بانوان، مردان / قیمت، طرز تهیه و روش استفاده از روغن 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *