عوارض جانبی مصرف زردچوبه

در خواص زردچوبه هیچ شکی نیست اما عوارض مصرف زیاد زردچوبه را هم باید در نظر گرفت چرا که افراط در مصرف هر ماده غذایی حتی به مفیدی زردچوبه عوارض دارد.

در خواص زردچوبه هیچ شکی نیست اما عوارض مصرف زیاد زردچوبه را هم باید در نظر گرفت چرا که افراط در مصرف هر ماده غذایی حتی به مفیدی زردچوبه عوارض دارد. در طب سنتی ایران زردچوبه نه تنها یک ادویه غذایی که یک داروی گیاهی معجزه گر است. مسلما قصد ترساندن تان را نداریم. اگر زردچوبه مصرف کردید بخصوص اگر بیماری های التهابی دارید متوجه تاثیر فوق العاده آن در رفع التهابات شده اید. در نت نوشت امروز عوارض مصرف زیاد زردچوبه را بخوانید تا به اندازه کافی از آن استفاده کنید.

بخوانید: خواص زردچوبه ، اکسیر سلامتی به کورکومین را دست کم نگیرید

ماده اصلی این ادویه پرخاصیت ضد انعقاد خون است.  به همین دلیل یکی از عوارض مصرف زیاد زردچوبه برای افرادی که خون رقیقی دارند یا از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند، عدم قطع خونریزی است. اگر داروی خاصی مثل وارفارین استفاده می کنید یا خون تان دیر بند می آید، بهتر است در مورد میزان مصرف زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه جزو معدود ادویه هایی است که حتی برای سخت ترین بیماری های گوارشی معمولا تحمل آن راحت است و مشکلی ایجاد نمی کند. ولی عوارض مصرف زیاد زردچوبه این است که درصد بسیار کمی ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.  بعضی تحقیقات نشان داده افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به پروتئین گندم ممکن است به زردچوبه حساسیت نشان دهند و دچار مشکلاتی در معده خود شوند. پس افرادی که بیماری سلیاک دارند بهتر است از میزان کمی زردچوبه استفاده کنند. در صورتی که به زردچوبه حساسیت دارید از مکمل های غذایی دارویی حاوی زردچوبه به هیچ وجه استفاده نکنید. علت آن هم ژلاتین کپسول ها است که از پروتئین گندم تولید می شود و باعث ایجاد حساسیت می شود.

عوارض جانبی مصرف زردچوبه

رفلاکس معده بیماری شایع دستگاه گوارش که درجه بندی های مختلف دارد. در صورت ابتلا به رفلاکس شدید، شخص نه تنها زردچوبه بلکه تقریبا تمام ادویه های دیگر را نمی تواند مصرف کند. البته میزان کم زردچوبه حتی ممکن است تاثیر خوبی بر بیماری شخص داشته باشد. ولی افرادی که به بیماری رفلاکس مبتلا هستند بهتر است از مکمل های غذایی کپسولی زردچوبه مصرف نکنند و مصرف زردچوبه را محدود به میزان کمی از آن نمایند.

بخوانید: درمان رفلاکس معده در خانه با گیاهان دارویی

در صورتی که کیسه صفرا سابقه سنگ سازی دارد یا در خانه سابقه ژنتیکی بیماری سنگ صفرا را دارید، زردچوبه ساخت سنگ در کیسه صفرا را تشدید می کند. علت آن هم وجود اوکسالات oxalate در زردچوبه است که باعث تشکیل سنگ کیسه صفرا می شود.

زردچوبه به عنوان ادویه ضد فشار خون معروف است. به همین سبب به افرادی که فشارخون و بیماری های قلبی عروقی دارند استفاده از زردچوبه توصیه می شود. در واقع خود زردچوبه ضرری برای این بیماران ندارد ولی در صورتی که فرد داروی خاص ضد فشارخون مصرف می کند به دلیل جلوگیری از افت شدید فشارخون بهتر است میزان مصرف آن در بره غذایی در حد متعادلی باشد.

بارداری به طور کلی دوران حساسی است. مادر حتی به بعضی از مواد غذایی که پیش از این حساسیت نداشته ممکن است حساسیت نشان بدهد. در صورتی که زنان باردار از زردچوبه زیاد استفاده کنند ممکن است به خارش و قرمزی پوست، استفراغ، اسهال، حالت تهوع، گرفتگی عضلات، نفخ و باد کردن شدید شکم زیاد دچار شوند.

از عوارض مصرف زیاد زردچوبه کم کردن هورمون تستسترون است که قدرت اسپرم سازی و جنبش آن ها را در مردان کاهش می دهد. پس در صورتی که قصد دارید بچه دار شوید خیلی از زردچوبه استفاده نکنید.

از عوارض مصرف زیاد زردچوبه یا مکمل های حاوی کورکومین این است که مانع از جذب آهن در روده ها شده و شخص دچار کم خونی می شود.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد زردچوبه در بیماران دیابتی

در صورتی که فرد مبتلا به دیابت است زردچوبه را باید در حد تعیین شده ای مصرف کند. از عوارض مصرف زیاد زردچوبه افت شدید قند خون است که برای افراد دیابتی خطرناک است.

بخوانید: فواید زردچوبه برای دیابت

زردچوبه به دلیل خاصیت رقیق کردن خون، بهتر است قبل از جراحی و در دوران نقاهت با احتیاط و به میزان کم مصرف شود. مصرف زیاد زردچوبه در این دوران ها ممکن است باعث خون ریزی های شدید و جلوگیری از انعقاد خون و کند شدن ترمیم زخم شود.

افرادی که سردرد دارند و همین طور زنانی که طی عادت ماهیانه خونریزی شدید دارند بهتر است حداکثر تا ۵۰۰ میلی گرم به طور روزانه از زردچوبه استفاده کنند.

بخوانید: فواید زردچوبه برای قلب

منبع: organicfacts.net

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن


Current ye@r *


Leave this field empty

مردی بدون سایه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی و تهیه کنندگی علیرضا رئیسیان و بازیگری لیلا حاتمی، علی مصفا، امیر آقایی، گوهر

فیلم سینمایی معکوس به کارگردانی و نویسندگی پولاد کیمیایی و تهیه کنندگی مسعود کیمیایی، با بازی بابک حمیدیان، لیلا زارع، شهرام حقیقت

5+ مسخره باز نخستین فیلم همایون غنی زاده در مقام کارگردان و نویسنده سینماست. هدیه تهرانی، علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان

شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟»

«متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و گروه بازیگری پیمان معادی، نوید

لاغری سالم و سریع با صبحانه، ناهار و شام جدید و سالم در روز

در حال و هوای بهاری این صبحانه سالم، خوشمزه و با طعم روستایی را

چیزی به پایان رژیم سلامت و طول عمر باقی نمانده است. این فرصت را

شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته

امروزه حداقل ۸۵درصد افراد از اینترنت برای پیدا‌کردن کسب‎وکارهای محلی خود استفاده می‎کنند. دندانپزشکی

© 219 – Netnevesht


کاربری

عوارض جانبی مصرف زردچوبه


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


کاربری یا :


ورود| ثبت

افرادی که دارای فشار خون بالا هستند باید از مصرف نمک در بره غذایی خود تا جای امکان خودداری نمایند

گیاه زنجبیل به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای جلوگیری از سرطان و همچنین پیشگیری از پیری زودرس بسیار مفید است

عوارض جانبی مصرف زردچوبه

فرنی را با مواد مختلفی می توان درست کرد که بسیار خوشمزه می شود اما مهمترین رکن فرنی شیر است

در طب سنتی مصرف عسل بسیار توصیه شده است و گفته می شود که همه امراض را درمان می کند

استفاده از غذاهای خانگی و سنتی به دلیل داشتن مواد سالم و مغذی برای سلامت بدن شما بسیار مفید است

گوجه فرنگی از آن دسته موادغذایی است که مصرف خام و پخته آن هر دو دارای خواص می باشد

استفاده از داروها و مواد خوراکی خانگی و سنتی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود

در زمستان با مصرف این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن تان تقویت می شود و از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می شود

بهترین نوع شکلات که خاصیت فراوان دارد شکلات تلخ است که از ۷۰درصد به بالا را شامل می شود

اختصاصی سایت نیک صالحی

با برخی از مفیدترین و موثرترین مواد غذایی شادی آور و برای مبارزه با افسردگی آشنا شوید.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *