داروی گیاهی برای واریس

خواص دارویی و گیاهی

واریس یک مشکل رایج است که در آن رگ‌ها به‌صورت غیرعادی به سطح پوست نزدیک می‌شوند. برای درمان واریس پا با دکتر نیم همراه باشید.

واریس معمولاً در ماهیچه‌های پشت پا دیده می‌شوند, که در بازگشت خون از اندام‌ها به سمت قلب به‌درستی انجام نمی‌شود و دریچه‌های رگ پا به درست عمل نمی‌کنند.

به گفته وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی آمریکا حدود 25 درصد زنان و 1 درصد مردان دچار واریس می‌باشند.

این بیماری می‌تواند باعث درد، خستگی، بی‌حوصلگی و احساس سوزش، خستگی و سنگین شدن در پاها می‌شود.

عوامل زیادی برای واریس وجود دارد که عبارت‌اند از وراثت، زیاد ایستادن، چاقی، استفاده از قرص‌های کنترل تولد، یبوست و تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی است.داروی گیاهی برای واریس

درمان‌های پزشکی و جراحی برای واریس می‌تواند بسیار گران‌بها باشد. شما می‌توانید برخی از داروهای خانگی را برای درمان گیاهی واریس پا امتحان کنید تا از شدت آن و ناراحتی‌های آن بکاهید.

لیست مطالب :

سرکه سیب یک روش فوق‌العاده برای درمان واریس پا می‌باشد. سرکه سیب سبب پاک‌سازی طبیعی بدن می‌شود و همچنین جریان و گردش خون را بهبود می‌بخشد. هنگامی‌که خون به‌طور طبیعی به جریان می‌افتد، شدت و تورم واریس به‌شدت کاهش می‌یابد.

فلفل قرمز یک درمان معجزه‌آسا برای درمان واریس است، زیرا غنی از ویتامین C و بیوفلاوونویدها است که گردش خون را افزایش می‌دهد و درد و تورم آن را کاهش می‌دهد.

افزایش گردش خون برای درمان واریس ضروری است. ماساژ با روغن‌زیتون می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند و باعث کاهش درد و التهاب شود.

سیر یک روش عالی برای درمان گیاهی واریس است که سبب کاهش التهاب و علائم واریس می‌شود. سیر همچنین کمک می‌کند تا سموم مضر در رگ‌های خونی از بین رود و گردش خون بهبود پیدا کند.

فندق افسونگر یک گیاه بسیار مؤثر برای تقویت عروق خونی است و ازاین‌رو می‌تواند علائم واریس را کاهش دهد و برای درمان گیاهی واریس پا مورداستفاده قرار گیرد. همچنین این گیاه حاوی اسید گالیک و چند اسانس اساسی است کهیم تواند سبب کاهش تورم و درد شود.

دانه اهی شاه بلوط هندی سال‌ها است که برای درمان واریس پا مورد استفاده می‌گیرید. دانه‌های شاه بلوط هندی داری خواص ضد التهابی و ضد تورم است که می‌تواند درد و علائم واریس را کاهش دهد.

عصاره دانه اهی شاه بلوط هندی دارای ترکیباتی به Aescin است که باعث افزایش قدرت کششی رگ‌ها و جلوگیری از آزاد شدن آنزیم‌هایی است که باعث آسیب هب دیواره‌های مویرگی می‌شود.

بررسی تجریبات بالینی با همکاری Cochrane نشان داد که عصاره شاه بلوط هندی یک درمان مؤثر کوتاه مدت برای علائم واریس می‌باشد.

توجه: زنان باردار از این روش درمانی استفاده نکنند

جعفری غنی از ویتامین C است که می‌تواند برای درمان گیاهی واریس پا از آن استفاده کرد. جعفری دارای یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند سبب تولید کلاژن و کمک به بازسازی سلول‌ها شود. همچنین دارای روتن است که نقش مهمی در تقویت مویرگ‌ها ایفا می‌کند و از این رو سبب کاهش نشانه‌های واریس می‌شود.

برگ‌های انگور منابع خوبی از فلاونوئید ها هستند که به حفظ سلامتی رگ‌ها و درمان واریس پا کمک می‌کند. همچنین برگ‌های انگور دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و هوموتستیک است که برای درمان واریس مفید است.

نظر

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

زالو دو کار انجام میدهد :

1- مکیدن خون

2- تزریق بزاق به داخل خون

زالو از 25 سال قبل در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است. جالب است بدانید که امروزه بعضی از کشورها مانند روسیه، آلمان و انگلستان از تجارت زالو و صادرات آن درآمد ارزی قابل توجهی کسب می کنند .داروی گیاهی برای واریس

زمانی که میزان سودا در خون افزایش یابد، عروق، قابلیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند و خون در رگ‌ها به خوبی جریان پیدا نمی‌کند و منجر به ایجاد تورم در رگ‌ها و در نهایت ابتلای فرد به واریس می‌شود.لذا برای درمان آن، باید میزان سودای موجود در خون را کاهش داد. عمل سودا زدایی، می‌تواند از طریق خوردن خوراکی‌هایی مانند سرکه و زنجبیل که مقدار سودا را در خون کاهش می‌دهند و یا مالیدن روغن‌های گیاهی مانند روغن سیاه‌دانه و باشد.

ناگفته نماند که در استفاده از داروهای سودازدا باید به طبع افراد، توجه شود و بر اساس طبعشان برای آن‌ها، دارو تجویز شود. در مرحله بعد اگر افراد دچار پرخونی باشند، یعنی میزان اخلاط در خون آن‌ها زیاد باشد، حجامت انجام می‌شود و بعد از این که فشار خون بر اثر حجامت، کاهش پیدا کرد، به مرحله درمان اصلی واریس، که زالو انداختن است، می‌رسیم.

زالو هم‌زمان با مکیدن خون، یکسری آنزیم از بزاق خود ترشح می‌کند(بزاق زالودارای ماده ای ب هیرودین است که اثرات درمانی زیادی دارد.) که این آنزیم‌ها از این راه، وارد بدن شده و موجب جریان راحت‌تر خون می‌شود. این آنزیم‌ها با چسبیدن به دیواره رگ‌ها، ورم و التهاب آن‌ها را بهبود می‌بخشد. لازم به ذکر است که تعداد دفعات استفاده از زالو به قوت جسمانی و مکانیزم بدنی بیمار، بستگی دارد. ( خانم دکتر اسد‌زاده، پزشک طب سنتی)

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *