عوارض تابلو شهرداری تهران

مجوز اخذ عوارض از تابلوهاي منصوب در شهر تهران

ماده‌واحده:

به استناد تبصره يكم (1) ذيل ماده پنجم (5) قانون اصلاح موادي از قانون بره سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و چگونگي برقراري و وصول عوارض و ساير وجوه از توليدكنندگان كالا، ارائه دهندگان خدمات و كالاهاي وارداتي (موسوم به قانون تجميع عوارض) مصوب 1381/1/22 مجلس شوراي اسلامي ایران كه به تاريخ 1381/1/25 به تأييد شوراي نگهبان قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران رسيده و ابلاغ شده است به شهرداري تهران اجازه داده مي‌شود نسبت به اخذ عوارض از كليه تابلوهاي منصوب در شهر تهران ماهانه به ازاي هر مترمربع – ريال به شرح جدول مربوطه اقدام نمايد.

تبصره یکم (1): رعایت ضوابط سازمان زیباسازی در کلیه موارد فوق الزامی است.

تبصره دوم (2): در صورت پرداخت عوارض در دوره مشمولیت توسط مودی هشتاد درصد (8%) عوارض دریافت خواهد شد.

عوارض تابلو شهرداری تهران

تبصره سوم (3): عدم پرداخت عوارض متعلقه در هر سال از سوی مودیان مشمول دریافت عوارض مزبور در سال های بعد به نرخ مصوب سال خواهد بود.

تبصره چهارم (4): هر نوع تابلو پارچه ای و موقت به مأخذ جدول عوارض تابلوهای معمولی به تناسب زمان نصب مشمول دریافت این عوارض مي‌باشد.

تبصره پنجم (5): تابلوهای اختصاصی معمولی نصب شده روی دیوار یا ستون ساختمان تا اندازه 6 × 4 سانتي متر از شمول این عوارض معاف مي‌باشند.

تبصره ششم (6): نصب تابلوهای غیر مربوط با کسب و پیشه یا غیر مرتبط با کاربری ملک ممنوع مي‌باشد.

تبصره هفتم (7): عوارض تابلوهای تبلیغاتی کالاهای خارجی پنجاه در صد (5%) از نصاب های تعیین شده در جدول موضوع ماده‌واحده این مصوبه تعیین مي‌شود.

تبصره هشتم (8): تابلوهای معرفی پزشکان، وکلای دادگستری، ناشرین و فروشندگان کتاب و نشریات و (مطبوعات) و مؤسسات فرهنگی، ورزشی و هنری در صورتی که کالای خاصی را تبلیغ نکرده باشند از شمول این مصوبه معاف مي‌باشند.

کلیه حقوق این سامانه متعلق به شورای اسلامی شهر تهران می باشد



 

به گزارش شورا‌آنلاین، به دنبال شکایت از مصوبه ۱۶۰/۱۴۹۴/۱۴۰۲۲ سال ۱۳۸۹ شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اخذ عوارض از تابلو‌های منصوب و غیر منصوب، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد با توجه به رأی صادره شماره ۴۱۵ سال ۹۵ این هیأت در خصوص همین موضوع و لازم الاتباع بودن آراء صادره هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی طبق ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، مصوبه شماره ۱۶۰/۱۴۹۴/۱۴۰۲۲ شورای اسلامی شهر تهران را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده دانسته و رأی به ابطال آن می‌دهد.

در رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در سال ۹۵ در خصوص اخذ عوارض از تابلو‌ها آمده است: مطابق بند ۲۶ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن با رعایت آیین ه‌های مالی و معاملاتی شهرداری‌ها از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است.

با توجه به این که تابلو‌های منصوبه بر سر درب اماکن تجاری و اداری علی القاعده مبین معرفی محل استقرار و فعالیت اماکن مذکور است و الزاماً متضمن تبلیغاتی در زمینه ارائه خدمات مربوط نیست و اصولاً شهرداری در این خصوص، ارائه کننده خدمتی نمی‌باشد تا به دریافت بهای آن محق باشد، بنابراین تعیین عوارض بر تابلو‌های معرف کاربری مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات شورای اسلامی شهر تشخیص داده شد و مستند به بند ۱ ماده ۲ و مواد ۱۳ و ۸۸ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب ابطال شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

عوارض تابلو شهرداری تهران

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *