عوارض بعداز عمل قلب باز

عوارض بعداز عمل قلب باز

پژوهشگران فرانسوی می‌گویند خطر عوارض جراحی قلب باز بعدازظهرها کمتر است.

این محققان که پژوهش خود را در نشریه لنست منتشر کرده‌اند، متوجه شدند که عوارض بالقوه مرگبار جراحی قلب باز -مثل سکته قلبی، نارسایی قلبی و مرگ- وقتی این جراحی بعداز ظهر انجام شود نصف مواردی است که جراحی صبح صورت بگیرد.

در جراحی قلب باز مثلا برای تعویض دریچه یا عروق قلب باید قلب را موقتا از کار انداخت و این باعث فشار بر قلب -و اعضای دیگر- می شود چرا که اکسیژن رسانی به آن کاهش پیدا می کند.

این پژوهشگران بر این باورند که قلب با توجه به ساعت درونی و چرخه زیستی بدن، بعدازظهرها قدرت بیشتری دارد و به همین دلیل عوارض جراحی بعدازظهرها کمتر می‌شود.

پروفسور بارت استالس، پژوهشگر انستیتو پاستور شهر لیل در فرانسه که در این تحقیق مشارکت داشته به بی‌بی‌سی گفت: “ما نمی‌خواهیم مردم را از این جراحی بترسانیم، این جراحی جان آنها را نجات می‌دهد.”

به گفته پروفسور استالس برای بیمارستانها غیر ممکن است که تمام جراحی‌ها را بعد از ناهار انجام دهند، اما این کاری “منطقی” است که جراحی قلب باز را برای بیمارانی که در معرض خطر هستند بعدازظهر انجام دهیم.

ساعت بدن یا ریتم زیستی، چرخه ۲۴ ساعته‌ای است که هماهنگ با چرخش کره زمین به دور خود و گذر روز به شب و بر عکس، فعالیت اعضا و اندام‌های بدن و رفتار ما را تنظیم می‌کند، از جمله تنظیم دمای بدن، ترشح هورمون‌ها و سوخت و ساز.

همین ساعت درونی بدن است که باعث می‌شود شب‌ها بخوابیم و صبح با روشن شدن هوا از خواب برخیزیم.

به همین ترتیب قوت و عملکرد قلب هم بر حسب تغییرات ساعت بدن تغییر می کند و خطر سکته قلبی یا سکته مغزی در اوایل صبح است و عملکرد قلب و ریه بعداظهرها به حداکثر می‌رسد.

دکتر جان انیل از شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا می‌گوید: “این از نظر علمی خیلی تعجب برانگیز نیست، زیرا سلول‌های قلب هم مثل دیگر سلول های بدن چرخه زیستی دارند.”

“دستگاه قلب و عروق در اواسط/اواخر بعداظهر عملکرد دارد و به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای در این ساعات روز معمولا بهترین رکورد را به جا می‌گذارند.”

یکی از دلایلی که می‌تواند تفاوت در عوارض جراحی صبح و بعدازظهر را توضیح دهد، ساعت بدن خود جراحان است؛ شاید جراح صبح‌ها به دلیل ساعت بدن خود خسته باشند و مهارت های جراحی شان کاهش پیدا کند بخصوص اگر “آدم صبح” نباشند، اما گروه تحقیق می‌گوید که تمام تلاشش را کرده تا مطمئن شود نتیجه این تحقیق فقط وابسته به خستگی جراح نیست.

این محققان همچنین نمونه بافت قلب بیماران را هم بررسی کردند و دریافتند که این بافت بعدازظهر راحت تر می‌تپد.

آنها سپس دی‌ان‌ای این بافت‌ها را را بررسی کردند و ۲۸۷ ژن پیدا کردند که بر حسب چرخه زیستی کار می‌کردند و در طول روز عملکردشان کم و زیاد می‌شد.

بعد محققان به سراغ موشها رفتند و با دارو سعی کردند فعالیت یکی از این ژنها را تغییر دهند و به نظر رسید که این کار خطر مرگ موشها را بعد از عمل کاهش داد.

پروسور استلس می گوید: “ما عقیده داریم برای این مشاهده نارحت کننده که جراحی در صبح عوارض بیشتری دارد راه حل بالقوه‌ای را نشان داده‌ایم.”

با این حال این محققان تاکید کردند که به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

دکتر مارک نپتون از بنیاد قلب بریتانیا می گوید: “در حال حاضر برای هزاران نفر در بریتانیا جراحی قبل باز انجام می‌شود. اگر این یافته در دیگر بیمارستانها هم مشاهده شود، به جراحان کمک می کند که برای عمل‌های غیر اورژانس چگونه بره‌ریزی کنند.”

در مرحله بعد این محققان می‌خواهند بررسی کنند که آیا این موضوع در مورد دیگر انواع جراحی هم صدق می کند یا نه.

%PDF-1.6
%
193 obj
&gt
endobj

223 obj
&gt/Encrypt 194 R/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[193 74]/Info 192 R/Length 132/Prev 34265/Root 195 R/Size 267/Type/XRef/W[1 3 1]&gt&gtstream
hbbd“`b“@$LɴL^˪IqLˆ# ]DzLRèbe$o(d

عوارض شكمي بعد ازجراحي قلب با مرگ و مير و ناتواني بالايي همراه است. به دليل نبود علايم باليني خاص زودرس تشخيص معمولا با تاخير انجام مي گيرد. لذا تعيين عوامل خطر براي پيش بيني ايجاد عوارض گوارشي در بيماران تحت جراحي قلب ضرورت دارد. اين مطالعه نيز بدين منظور انجام شده است.طي  7 ماه تعداد 6 بيمار كانديداي عمل جراحي قلب باز با پمپ بای پس قلبي ريوي به صورت آينده نگر از نظر عوارض گوارشي در بيمارستان قلب شهيد مدني تبريز مورد مطالعه قرارگرفتند. براي تعيين عوامل پيش بيني كننده تمام اطلاعات و سوابق بيماران مورد بررسي قرار گرفت.عوارض گوارشي در  25بيمار (%4.1) طي اقامت در بخش مراقبتهاي ويژه مشاهده شد كه يكي از بيماران تحت جراحي شكم قرار گرفت. عوارض شكمي بيشتر طي روزهاي 4 تا6  بعد از عمل ديده شد كه شامل ايلئوس، درد شكم، يرقان، كوله سيستيت، خونريزي گوارشي و پانكراتيت بود. ميزان مرگ و مير %2 (5 بيمار) بود. خطر ايجاد عوارض گوارشي بعد ازعمل با كسر جهشي پايين (كمتر از %4)(P&lt.5) تهويه مكانيكي طولاني (P&lt.3) جراحي اورژانس (P&lt.5) نياز به بالون پمپ داخل آئورت و وازوپروسورها (P&lt.5)، نياز به عمل مجدد (P&lt.5) و ديابت (P&lt.3) افزايش يافت.تعدادي از عوامل پيش بيني كننده با احتمال ايجاد عوارض شكمي بعد از جراحي قلب مرتبط هستند. شناخت اين عوامل باعث تعيين زودرس بيماران در معرض خطر و انجام مداخله سريع تر در جهت حل مشكل خواهد شد.

 

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

عوارض بعداز عمل قلب باز

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

عمل قلب باز مجموعه گسترده‌ای از جراحی‌های قلب است که می‌تواند برای درمان بیماری‌های قلبی، مورد نظر پزشک معالج باشد. پزشک شما تنها هنگامی جراحی باز را در نظر می‌گیرد که دیگر گزینه‌های درمانی که تهاجم کمتری دارند، مؤثر نباشند.

شما می‌توانید علاوه بر مشاوره با متخصص قلب و عروق و فشار خون خود، نظر پزشکان دیگر را نیز جویا شوید.. عمل قلب باز به صورت متداول برای بیمارانی که مبتلا به انسداد عروق هستند و دریچه‌های قلبشان وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نمی‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهمترین سؤال برای انتخاب جراحی باز میزان گرفتگی عروق و یا میزان آسیب به دریچه است. در مواردی که گرفتگی زیاد (بیش از ۷۰%) باشد، جراحی باز بهترین گزینه خواهد بود.

عوارض بعداز عمل قلب باز

خطرات ناشی از عمل جراحی قلب باز عبارتند از:

با توجه به دانشگاه پزشکی شیکاگو، دستگاه بای پس قلب و ریه با افزایش خطر همراه است. این خطرات شامل سکته مغزی و مشکلات حافظه می گردد.

برخی از عوارض شایع عمل قلب باز بطور معمول در ساعات و روزهای اولیه بستری شدن در بیمارستان بهبود می یابند و بیمار بطور دقیق برای عوارض عمل قلب باز توسط پرسنل بیمارستان و از طریق انجام تست های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

۱- خونریزی بعد از عمل قلب باز

ممکن است در محل برش جراحی یا منطقه ای از قلب که در آن عمل جراحی انجام می شود رخ دهد.

۲- ریتم قلب غیر طبیعی

در موارد نادر یک پیس میکر خارجی موقتی، و یا داخلی دائمی ممکن است برای اصلاح این مشکل لازم باشد.

۳- آسیب ایسکمیک قلب

آسیب به بافت قلب ناشی از کمبود جریان خون به قلب

سوالات خود را در زمینه قلب و عروق می توانید از دکتر بپرسید و در سریع ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید

۴- مرگ

خطر مرگ در جراحی که در آن قلب متوقف گردیده است در هر روشی افزایش می یابد.

۵- لخته شدن خون

لخته شدن خون ممکن است در داخل و اطراف قلب شکل گرفته و یا از طریق جریان خون حرکت نماید.

۶- سکته مغزی

اغلب توسط لخته هایی که در خون بعد از عمل جراحی شکل گرفته اند، ایجاد می شود.

۷- از دست دادن خون

در برخی موارد، یک انتقال خون ممکن است لازم باشد.

۸- تامپوناد قلبی (تامپوناد پریکارد)

یک بیماری تهدید کننده زندگی که در آن پریکارد، کیسه اطراف قلب، پر از خون می شود. این حالت باعث می شود که عملکرد کامل قلب دشوار و یا غیر ممکن گردد.

انتظار می‌رود دوره بهبودی حدود ۶ الی ۱۲ هفته طول بکشد. در اغلب موارد، شما می‌توانید کار، ورزش و فعالیت جنسی خود را پس از چهار الی شش هفته، آغاز نمایید، اما قبل از انجام این کارها حتماً باید اجازه پزشک خود را داشته باشید.

علاوه بر مشکلاتی که در حین عمل قلب باز برای بیمار ایجاد می شود (مشکلات روحی و جسمی)، هزینه های مالی این جراحی نیز بسیار بالا می باشد و برخی از بیماران تا حدی این هزینه را تقبل می کنند.

لذا چنانچه بیمار در شرایطی نیست که بتواند هزینه ها را بپردازد و از طرفی مجبور به جراحی می باشد، توصیه می شود تحت پوشش بیمه این عمل را انجام دهد.

چشم انداز خوبی برای بسیاری از مردم وجود دارد، و پیوند می تواند برای سال های سال کار کند.با این وجود جراحی انسداد عروق از وقوع دوباره آن جلوگیری نمی کند. شما می توانید به بهبود سلامت قلب خود کمک کنید با:

]]]]

شما بیمار عزیز می توانید سوالات خود را در زمینهعمل قلب باز دکتر کامران حسین زاده متخصص قلب و عروق و جراح قلب بپرسید

کلیک کنید

بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

آیا نبض همان ضربان قلب است؟

علائم و درمان روماتیسم قلبی چیست

روش های تشخیص تاکی کاردی و انواع آن

عوارض بعداز عمل قلب باز

درمان خانگی واریس پا و تخمدان

آیا تاکی کاردی خطرناک است؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

مرسی از زحمات شما

داکتر صاحب محترم: در صورتی که انسداد رگ قلب کمتر از 5%باشد، و شخص مریض هیچگونه تکلیف یا مشکی جز فشار بلند در بعضی اوقات نداشته باشد، البته 2 سال بعد از تشخیص، باز هم ضروری است تا عمل جراحی صورت گیرد؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض بعداز عمل قلب باز

بیماری گال یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که به دلیل عفونت های انگلی رخ می ­دهد. رایج ترین علامت این بیماری خارش در ناحیه پوست بدن

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ ناتوانی عضلات به وزنه

آیا می دانید اختلال هویت جنسی چیست؟ در مورد علائم اختلال هویت جنسی چه می دانید؟ جنس گروهی از صفات زیستی مرتبط با فرآیند تولید مثل است. با

زایمان طبیعی در تمام دنیا جزء بهترین روش های زایمان است و نسبت به زایمان سزارین ارجحیت بیشتری دارد.با این حال یکی از عوارض زایمان طبیعی شل و

دالوکستین برای درمان افسردگی و اضطراب تجویز می شود. علاوه بر این برای بیماری ناراحتی اعصاب که در افراد دیابتی به وجود می آید مورد استفاده قرار می

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *