عوارض بالا رفتن ناگهانی قند خون

عوارض بالا رفتن ناگهانی قند خون
عوارض بالا رفتن ناگهانی قند خون

نشانه های قند خون بالا چیست؟ آیا با علائم بالا بودن قند خون آشنایی دارید؟ بالا رفتن سطح گلوکز در خون شروع بیماری قند خون می باشد که اگر به موقع شناسایی شود می توان درمان درستی انجام داد. پیشرفت بیماری قند در بدن آسیب های جدی و خطرناکی به همراه دارد. در ادامه با علائم قند خون بالا آَشنا شوید.

علائم داشتن قند خون بالا از یک شخص به شخص دیگر و حتی از یک روز به روز دیگر تفاوت می کند. اما به طول کلی شخص:

اگر شما هر یک از این علائم را دارید، فوراً قندخون خود را اندازه گیری کنید. سعی نکنید این علائم را با انسولین اضافه یا داروی دیگر مداوا کنید، مگر این که مطمئن هستید که دلیل آن بالا بودن قند خون شما می باشد. زیرا شرایط پزشکی دیگری وجود دارند که ممکن است همین علائم را داشته باشند.

زمانی که شما بیماری در بدن دارید یا اینکه به استرس مداوم دچار هستید بدن شما هورمون مبارزه با استرس تولید می کند. این هورمون سبب بالا رفتن قند در خون شما می شود. از دیگر عواملی که سبب بالا رفتن قند خون می شود می توان به این نکات اشاره کرد:عوارض بالا رفتن ناگهانی قند خون

بالا بودن میزان قندخون در دازمدت می تواند به عروق و اعصاب بدن آسیب وارد کند. این باعث می شود که جریان خون در اعضای بدن، بخصوص دست ها، پاها، بازوها و ران ها کم شود.

کمی جریان خون به این اعضا خطر امراض عفونی، امراض قلبی، سکته مغزی، نابینایی، قطع پا و امراض کلیوی را زیادتر می کند. علاوه بر این ممکن است پاهای شما احساس خود را از دست بدهد و احساس درد اضافی در پاها خود بکنید. حتی یک زخم کوچک ممکن است بدون این که متوجه شوید به پاهای شما آسیب وارد کند. بالاخره آسیب به عروق و اعصاب برای روابط جنسی مشکل های غیرقابل علاج پیش خواهد آورد. به خاطر تمام این دلایل، شما باید سعی کنید از داشتن قند خون بالا در بدنتان اجتناب کنید.

پایین آوردن قند خون؛ 15 روش طبیعی کاهش قند خون

میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت چقدر باید باشد؟

اگر مبتلا به دیابت نوع دو هستم، آیا باید نگران کنترل قند خون خود باشم؟

آیا مطلب ” نشانه های قند خون بالا چیست؟ ” برای شما مفید بود؟

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

عوارض بالا رفتن ناگهانی قند خون
عوارض بالا رفتن ناگهانی قند خون
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *