عوارض ال کارنیتین مایع

ال کارنیتین، که اغلب به کارنیتین شناخته می‌شود، یک آمینو اسید است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، توضیح می‌دهد که این ماده می‌تواند به بدن شما کمک کند تا از طریق فرایندی به اکسیداسیون چربی، چربی را به انرژی تبدیل کند.

اثرات کارنیتین، فقط محدود به این فرایند نمی‌شود، بلکه ممکن است بخاطر توانایی‌اش در کاهش استرس اکسیداتیو، بتواند انواع مشکلات پزشکی را نیز درمان کند. اما کارنیتین، به همان اندازه که مفید است، می‌تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

به گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کارنیتین معمولا برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرکز توضیح می‌دهد که ممکن است کارنیتین با افزایش توده‌ی عضلانی، باعث شود که وزن بیشتری از دست دهید.

افزایش توده‌ی عضلانی منجر به افزایش سرعت سوخت و ساز شما می‌شود، که یعنی شما کالری بیشتری در طول روز می‌سوزانید. علاوه بر این، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می‌گوید که ممکن است کارنیتین، توده‌ی چربی را کاهش دهد. با اینحال این موسسه یادآوری می‌کند تحقیقی که این مزیت را برای کارنیتین برشمرده، چندان قانع کننده نیست.

عوارض ال کارنیتین مایع

اگرچه ورزش فواید زیادی برای سلامت کلی شما دارد، اما منجر به استرس متابولیک نیز می‌شود، که می‌تواند اثراتی مانند تجمع آمونیاک بوجود آورد. با این حال بعضی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است کارنیتین، قادر به کاهش اثرات استرس متابولیک باشد.

مطالعه‌ای که در نسخه‌ی دسامبر ۲۰۰۸ «مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم تمرینی» منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف دو گرم مکمل کارنیتین در روز، منجر به کاهش تجمع آمونیاک می‌شود. این محققان می‌گویند که شاید مصرف مکمل کارنیتین بطور منظم بتواند استرس متابولیک مرتبط با ورزش را کاهش دهد.

به گفته‌ی موسسه‌ی لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، خطر ابتلا به عوارض جانبی کارنیتین، بطور کلی کم است. با اینحال ممکن است مکمل کارنیتین منجر به ناراحتی گوارشی از جمله درد شکم و تهوع شود.

به گفته موسسه لینوس پائولینگ، یکی دیگر از عوارض جانبی بالقوه مکمل کارنیتین، بوی بد بدن (بوی ماهی) است! این موسسه اشاره می‌کند که مصرف دوزهای از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز، می‌تواند این تاثیر را بوجود آورد.

به گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، استفاده از این مقدار در بعضی موارد برای بیماری‌های قلبی، بیماری عروق محیطی، خستگی مزمن و ناباروری مردان توصیه می‌شود.

با فیتنس پلاس حرفه ای تمرین کنید!

بره تمرینی + رژیم لاغری


توسط کارشناسان فیتنس مگزین

پشتیبانی آنلاین + تخفیف ویژه

با سلام و تشکر بی نهایت خدمت مدیر محترم سایت :

لطفا یک تالار گفتگو با موضوعات گوناگون در تون راه اندازی کنید.
بسیار می تواند کمک کننده باشد.سایت شما بیننده ها زیادی دارند و سه دسته اصلی مخاطب های این سایت عبارت اند از :

1- افرادی که دنبال کاهش وزن هستند./
2-افرادی که طرفدار بدنسازی و فیتنس هستند./
3-افرادی که دراه تندرستی و زیبای در تلاش و تکاپو هستند./

یک انتقاد سازنده هم داشتم. لطفا در مورد مکمل های ورزشی و برند ها و روش های تهییه آنها مطالب بذارید..

باسلام؛به دوستانی که کارنیتین استفاده میکنن دوتاپیشنهاد دارم که باانجامشون مشکل بوی بد احتمالی بدن بعلت مصرف این فراورده ازبین میره؛اول اینکه موهای زیربغل وسینه رو ماشین کنن وکوتاه نگه دارن؛دوم اینکه هربار بعد از استحمام بلافاصله از مام غلتکی(نه صابونی)واسه زیربغلها استفاده کنن

سلام بنده دو گرم در روز استفاده می کردم، اما متاسفانه پوستم بوی بدی میداد که تا مدتها نمیدونستم دلیل این بو چیه تا با مربی مشورت کردم که بهم گفت. این مورد در تابستون هم میشه.

لطفا مقاله بزارید حداقل روزی یکی بزارید! 🙂

چشم عزیز،
از این به بعد روزانه حداقل 1 مقاله جدید در «فیتنس مگزین» منتشر خواهد شد.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

اخبار علمی پزشکی, دوپینگ،بدنسازی،مکمل درتغذیه, مشروح اخبار

کارنیتین Carnitine یا ال-کارنیتین (L-carnitine) از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، کارنیتین در بافت عضلات و کبد ساخته می‌شود و در برخی مواد غذایی مانند گوشت، گوشت طیور، ماهی، و برخی از فراورده‌های لبنی وجود دارد.کارنیتین نوعی مکمل غذایی است.

وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز وتبدیل غذا به انرژی می باشد.

کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می دهد. از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می انجامد. میتوکندری را می‌توان موتورخانه یاخته‌های بدن دانست. در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از یاخته‌ها تولید می‌شود.

عوارض ال کارنیتین مایع

کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است.  در سلولهای زنده نقش آن فرستادن اسیدهای چرب از سیتوسل به  میتوکندری در طی فرایند تفکیک چربی (یا چربی های مورد نیاز) برای سوختن است که انرژی آزاد کنند. در بدن، در کبد و کلیه ها تولید شده و در عضلات اسکلتی ، قلب ، مغز و اسپرم ذخیره شده است.

معمولا ، بدن همه کارنیتینی  که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد. با این حال ،  برخی از افراد ممکن است دچار کمبود کارنیتین شوند زیرا بدن آنها نمی تواند به اندازه کافی کارنیتین بسازد و یا آن را به بافت ها برای  استفاده انتقال بدهد. برخی از شرایط دیگر مانند آنژین ، همچنین مصرف برخی از داروها می تواند باعث کمبود کارنیتین در بدن شود.

برخی از شواهد نشان می‌دهد که میزان نیاز به ال-کارنیتین در دوران کودکی و همچنین در زمان‌های خاصی مانند بارداری و شیردهی که میزان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد کمی بالا می‌رود که این افزایش نیاز موجب به افزایش تولید این ماده غذایی از سوی بدن می‌شود.

همچنین به‌نظر می‌رسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. برای نمونه یک پژوهش نشان داده است میزان کارکرد نابهنجار و تپش غیرعادی قلب بعد از ۴۵ هفته مصرف ۴ گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی‌های قلبی و رگی رنج می‌بردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است.

همچنین پژوهش دیگر نشان داده است که مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران می‌تواند حتی تا ۲۵٪ میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد. افرادی که از مکمل‌های ال-کارنیتین استفاده می‌نمایند بعد از انجام فعالیت‌های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی می‌شوند. این بررسی همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت پیش و پس از دویدن به مسافت ۲۰ کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد.

همچنین بررسی‌ها نشان داده است که مصرف ۱۰۰ میلی گرم ال-کارنیتین به ازای هر کیلو وزن افراد و کودکان تالاسمی ماژور به مدت ۳ ماه موجب کاهش نیاز بدن این افراد به پالایش خون شود.

●  منابع تامین

ال کارنیتین در بدن از ترکیب دو اسیدآمینه لیزین و متیونین ساخته می شود. سلول‌های بدن برای سنتز کارنیتین به ویتامین‌های C، B۶ و B۳ (نیاسین) نیاز دارند. اما می توان آن را از منابع غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات و آواکادو نیز دریافت کرد.

غذاهای گیاهی منبع خوبی برای این ماده نمی‌باشند.L – کارنیتین یک دارو هم می‌باشد و برای درمان بیمارانی به‌کارمی‌رود که بدن آنها به اندازه کافی کارنیتین تولید نمی‌کند. اینک کاربرد آن را به‌عنوان راهی برای پیشگیری از صدماتی بررسی می‌کنند که در اثر کاربرد شیمی‌درمانی به بافت‌ها وارد می‌شود.

●  موارد مصرف دارویی

کمبود کارنیتین در بره‌های بدنسازی (تقویت عضلانی ) جلوگیری از کرامپ عضلانی در همودیالیز و کمک به بهبود عملکرد قلب.

●  میزان مصرف:

برای فرد ۵۰ کیلویی ۱ تا ۳ گرم همراه غذا به صورت قرص و شربت هم وجود دارد. مصرف ایزومر D کارنیتین بسیار محدود و فقط تحت نظز پزشک است.

کارنیتین را طبق دستور پزشک و یا دستور زیر مصرف کنید:

کمبود کارنیتین در افراد بالغ: 99 میلی‌گرم، دو یا سه بار در روز

درمان اثرات مصرف والپروئیک اسید: 5 تا 1 میلی‌گرن در روز در سه یا چهار وعده

●  نازایی مردان:

2 گرم ال کارنیتین به همراه 1 گرم ال – استیل- کارنیتین در روز

●  اثرات جانبی مصرف کارنیتین

مصرف زیاد آن موجب شادی و سرخوشی نسبتاً کمی می شود که می تواند گهگاهی برای پیشرفت وضعیت ذهن و فکر ما مفید باشد. از دیگر اثرات جانبی کارنیتین باید گفت، اگر این ماده بیش از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز مصرف شود، ممکن است بدن فرد، بوی ماهی بگیرد. حالت تهوع، اسهال، استفراغ و سردرد نیز در برخی افراد دیده شده است.

●  مقدار مصرف:

ال کارنیتین را معمولا به مقدار ٥٠٠تا ١٠٠٠میلیگرم ٣ بار در روز همراه هر وعده غذایی مصرف می کنند و به سه شکل قرص،کپسول و پودر موجود است.

●  مزاياي مصرف ال – كارنيتين:

ال کارنیتین  دو نوع تاثیر مهم در بدن دارد که یکی اثر چربی سوزی آن است و دیگری اثرات فیزیولوژیکی آن می باشد .

– اثر چربي سوزي

– تا ثیرات بر روی توده استخوان

– اثرات آنتی اکسیدانی

– بهبود بیماری های قلبی:( حملات قلبی،  نا رسایی های قلبی، آنژین ها، بیماری عروق محیطی ، لنگی متناوب)

– کمک به بیماران دیابتی

– بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی

– کاهش وزن

– بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه

– بیماری های کلیوی و دیالیز

– ناباروری مردان

– بهبود سندروم خستگی مزمن

عوارض ال کارنیتین مایع

– بهبود بیماری جنون

– کاهش استرس اکسیداتیو

عوارض جانبی ال- کارنیتین :

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف می کنید انرژی بیش از حد داشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. این اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین  که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند .

برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.

●  موارد منع مصرف :

اگر فرد دچار کم کاری تیروئید است نباید ال کارنیتین مصرف کند چرا که با کار هورمونهای تیروئید تداخل می کند.

همچنین در افرادی که دیالیز می شوند این ماده منع مصرف دارد.

در افرادی که ال کارنیتین را برای کاهش وزن مصرف می کنند خطر بروز بی اشتهایی عصبی (anorexia nervosa) وجود دارد زیرا ال کارنیتین اشتها را کم می کند و حساسیت فرد به لاغر شدن میتواند نهایتا منجر به بی اشتهایی عصبی شده و سوء تغذیه شدید را به دنبال داشته باشد.

●  مواد غذایی که کارنیتین در آنها وجود دارد:

غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می شوند. سایر منابع طبیعی که کارنیتین در آنها وجود دارد ، شامل: آجیل و دانه ها (به عنوان مثال:، کدو، آفتابگردان، کنجد)، حبوبات  (لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس، بادام زمینی)، سبزیجات(مارچوبه، چغندر، سیب زمینی، کلم بروکلی، جوانه بروکسل ، سیر، خردل سبز، بامیه، جعفری، کلم پیچ) میوه (موز)، غلات (گندم سیاه،  ذرت، ارزن، بلغور جو دوسر، سبوس برنج، گندم، سبوس گندم، جوانه گندم) و گرده عسل .

●  اشکال کارنیتین به عنوان مکمل

ال–کارنیتین رایج‌ترین نوع کارنیتین است و به صورت مکمل در داروخانه‌ها یافت می‌شود. فرم‌های دیگر کارنیتین به استیل- ال- کارنیتین و پروپینول – ال – کارنیتین نیز در بعضی موارد توسط پزشک تجویز می‌شود.

●  احتیاط

از مصرف دی-کارنیتین (D-Carnitine) به شدت خودداری کنید چون با فرم طبیعی کارنیتین تداخل دارد و عوارض جانبی متعددی دارد.

مصرف کارنیتین در زنان باردار فقط باید با مشورت با پزشک انجام شود.

اگر بیماری کلیوی و اختلال غده تیروئید دارید، از مصرف کارنیتین خودداری کنید و یا با پزشک مشورت کنید.

اسنوکومارول و وارفارین، که برای کاهش انعقاد خون مصرف می‌شوند و همچنین هورمون‌های دارویی تیروئید با ال- کارنیتین تداخل دارد.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که حمله قلبی و سکته مغزی می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. حمله

کمردرد، عارضه بسیار متداولی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار

استعلام خلافی خودرو

متخصصین امر ورزش و تناسب اندام، بارها با این سوال از طرف شاگردان مواجه شده اند كه ال – كارنیتین چیست و زمان و مقدار مصرف آن به چه شكل می باشد؟  آیا ال – كارنیتین برای بدن ضرر هم دارد؟

 

این مقاله، سعی بر این دارد تا اطلاعات لازم در این زمینه را به شما خواننده گرامی انتقال دهد.

 

عوارض ال کارنیتین مایع

کارنیتین یا ال کارنیتین از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود.

 

کارنیتین در بافت عضلات و کبد ساخته می‌شود. وظیفه اصلی آن در بدن کمک به سوخت و ساز وتبدیل غذا به انرژی می باشد.

 

کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری ها جهت بتااکسیداسیون آن ها انجام می دهد.

 

از طرف دیگر مصرف چربی ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می انجامد.

 

عرضه کنندگان این مکمل معتقدند مصرف مکمل کارنیتین موجب افزایش ذخایر این ماده درعضلات گردیده و در نتیجه انتقال اسیدهای چرب از غشای میتوکندری با سهولت بیش تری انجام شده و اکسیداسیون چربی ها با کفایت بیش تری انجام می شود.

 

بر این اساس، مصرف مکمل کارنیتین را عاملی جهت افزایش کاتابولیسم چربی ها و در نتیجه کاهش وزن و افزایش توان فعایت های هوازی معرفی می نمایند. 

 

کارنیتین از ریشه ی لاتین کارنیس به معنی گوشت گرفته شده است که این انتخاب به دلیل آن است که منابع غذایی این ماده انواع گوشت و لبنیات می باشند.

 

سلول‌های بدن برای سنتز کارنیتین به ویتامین‌های C، B۶ و B۳ (نیاسین) نیاز دارند. اما می توان آن را از منابع غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات و آواکادو نیز دریافت کرد. غذاهای گیاهی منبع خوبی برای این ماده نمی باشند.

 

ال- کارنیتین یک دارو نیز می‌باشد و برای درمان بیمارانی به‌کارمی‌رود که بدن آنها به اندازه کافی کارنیتین تولید نمی‌کند. اینک کاربرد آن را به‌عنوان راهی برای پیشگیری از صدماتی بررسی می‌کنند که در اثر کاربرد شیمی‌درمانی به بافت‌ها وارد می‌شود.

 

معمولا، بدن همه کارنیتینی  که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد. با این حال ،  برخی از افراد ممکن است دچار کمبود کارنیتین شوند زیرا بدن آنها نمی تواند به اندازه کافی کارنیتین بسازد و یا آن را به بافت ها برای  استفاده انتقال بدهد. برخی از شرایط دیگر مانند آنژین ، همچنین مصرف برخی از داروها می تواند باعث کمبود کارنیتین در بدن شود.

 

کارنیتین در واقع مواد مغذی ضروری موجود در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندری سلول، جایی که چربی ها میتواند به انرژی تبدیل بشوند به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد بشوند .ا ل – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد وسلامت قلب شما ر ارتقاء  ببخشد.

 

ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند.

 

همچنین می تواند هوس های شما را  کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران  برای ارتقاء استقامت درورزش ها استفاده می شود.

 

 

ال کارنیتین را معمولا به مقدار ٥٠٠تا ١٠٠٠میلیگرم ٣ بار در روز همراه هر وعده غذایی مصرف می کنند و به سه شکل قرص،کپسول و پودر موجود است.

 

 

– اثر چربی سوزی

– تا ثیرات بر روی توده استخوان

– اثرات آنتی اکسیدانی

– بهبود بیماری های قلبی:( حملات قلبی،  نا رسایی های قلبی، آنژین ها، بیماری عروق محیطی ، لنگی متناوب)

– کمک به بیماران دیابتی

عوارض ال کارنیتین مایع

– بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی

– کاهش وزن

– بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه

– بیماری های کلیوی و دیالیز

– ناباروری مردان

– بهبود سندروم خستگی مزمن

– بهبود بیماری جنون

– کاهش استرس اکسیداتیو 

 

 

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت .

 

با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف می کنید انرژی بیش از حدداشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید.

 

این اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

 

برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین  که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند .

 

برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.

 

 

اگر فرد دچار کم کاری تیروئید است نباید ال کارنیتین مصرف کند چرا که با کار هورمونهای تیروئید تداخل می کند.

 

همچنین در افرادی که دیالیز می شوند این ماده منع مصرف دارد.

 

در افرادی که ال کارنیتین را برای کاهش وزن مصرف می کنند خطر بروز بی اشتهایی عصبی (anorexia nervosa) وجود دارد زیرا ال کارنیتین اشتها را کم می کند و حساسیت فرد به لاغر شدن میتواند نهایتا منجر به بی اشتهایی عصبی شده و سوء تغذیه شدید را به دنبال داشته باشد.

 

 

غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می شوند. سایر منابع طبیعی که کارنیتین در آنها وجود دارد ، شامل:

 

آجیل و دانه ها (به عنوان مثال:، کدو، آفتابگردان، کنجد)، حبوبات  (لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس، بادام زمینی)، سبزیجات(مارچوبه، چغندر، سیب زمینی، کلم بروکلی، جوانه بروکسل ، سیر، خردل سبز، بامیه، جعفری، کلم پیچ) میوه (موز)، غلات (گندم سیاه،  ذرت، ارزن، بلغور جو دوسر، سبوس برنج، گندم، سبوس گندم، جوانه گندم) و گرده عسل

 

منابع: ویكلی پدیا، نهال فیتنس، انجمن بدنسازی و تناسب اندام ایران

 

گردآوری مطالب: تحریریه آنلاین سلامت | بهناز محمدی

 

%PDF-1.4
%
156 obj
&gt
endobj

xref
156 18
16 n
3147 n
3294 n
3882 n
424 n
4157 n
4271 n
4397 n
459 n
481 n
4837 n
5533 n
556 n
6672 n
683 n
796 n
7123 n
7541 n
7825 n
814 n
97 n
925 n
9232 n
9775 n
1699 n
1836 n
1863 n
11273 n
12379 n
13466 n
14371 n
14678 n
1598 n
1646 n
16322 n
17513 n
34264 n
34531 n
35251 n
35321 n
35422 n
4421 n
4693 n
4133 n
4113 n
4129 n
48124 n
48394 n
48938 n
498 n
4993 n
49163 n
49268 n
52688 n
5295 n
5329 n
53846 n
54122 n
54878 n
553 n
551 n
55175 n
55272 n
55421 n
55534 n
55612 n
5569 n
55999 n
5654 n
5617 n
56248 n
56499 n
5668 n
5713 n
5791 n
85233 n
8679 n
86196 n
86262 n
86297 n
86593 n
86671 n
87517 n
87635 n
8767 n
87748 n
98752 n
9983 n
99149 n
99265 n
1135 n
11321 n
11666 n
11751 n
18325 n
1879 n
1918 n
19258 n
19336 n
19642 n
19697 n
19813 n
1195 n
11173 n
11298 n
11563 n
2969 n
256 n
trailer
]/Prev 215886/XRefStm 2969&gt&gt
startxref

%%EOF

263 obj
&gtstream
hb“a`g`g`lˀ

علائم لوسمی یا سرطان خون ممکن است در ابتدا بسیار خفیف بوده و شامل خستگی، تب غیر قابل توضیح، درد شکم،  سردرد، خونریزی زیاد (مانند خونریزی بینی)، کاهش ناخواسته وزن و عفونت ‌های مکرر باشد. با این حال، این علائم ممکن است به دلیل طیف وسیعی از علل رخ دهند. اگر مرتبط با سرطان خون باشد، علائم ممکن است به نوعی از بیماری که در حال حاضر وجود دارد اشاره کند، اما علائم بسیاری با هم تداخل دارند و نشان دهنده این مورد خاص نیستند.

در مورد جراحی پلک یا بلفاروپلاستی  چه می دانید؟ چه کسانی کاندید مناسبی برای این جراحی هستند؟ با عوارض این جراحی آشنایی دارید؟ آیا می دانید پس از جراحی چه کارهایی باید انجام دهید و چه مراقبت هایی لازم است؟ عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ، یک روش جراحی است که به وسیله اصلاح پوست، چربی یا ماهیچه در آن ناحیه، ساختار پلک را تغییر می دهد.  در این مقاله از بخش زیبایی و چشم پزشکی دکتر سلام، تمام چیزهایی را که شما باید قبل

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

عوارض ال کارنیتین مایع

پالاتال اکسپندر (وسیع کننده کام) چیست؟ چه کسی از این دستگاه سود می برد و از آن چه انتظاراتی می توان داشت؟ پالاتال اکسپندر در مورد کودکان موفقیت

حساسیت به نور خورشید ، اصطلاحی برای توصیف بیماری یا شرایط بهداشتی می باشد که باعث بروز خارش پوستی به هنگام قرار گرفتن فرد در معرض نور خورشید

عفونت کلیه (Pyelonephritis) نوعی از عفونت های دستگاه ادراری (UTI) می باشد. عفونت کلیوی عارضه ای هستند که معمولا بر اثر عفونت های مثانه و مجاری ادراری ایجاد

ورم طحال چیست و چه علائمی دارد؟ با روش های درمان آن آشنایی دارید؟ طحال متورم شده (اسپلنومگالی) شرایطی است که طحال رشد بیشتری نسبت به اندازه طبیعی

اگر شما به دنبال خرید یا ساخت خانه جدید هستید، ممکن است بخواهید برای موقعیت خانه در ساختمان و البته ارتباط آن با محیط اطراف، از تعیین محل

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

آمینو اسیدها برای جنبه های مختلف سلامت، بسیار مهم هستند. این ترکیبات توده های پروتئینی هستند که پوست، مو و عضلات ما را تشکیل می دهند و عملکردهای گوناگون بدن ما را انجام می دهند. با این حال، حساب برخی آمینو اسید ها نظیر ال کارنیتین و گلیسین از بقیه آمینو اسیدها جداست. ال کارنیتین به مقدار کمی در غذاهای خاصی نظیر گوشت گاو، ماهی و مرغ یافت می شود. می توان گفت که بسیاری از ما در رژیم غذایی خود به مقدار کافی ال کارنیتین دریافت نمی کنیم.

خوشبختانه ال کارنیتین در فرم های کپسول، مایع و تزریق در دسترس عموم می باشد. این مکمل سوپر استار نشان داده است که برای هر چیزی از افزایش عملکرد ورزشی تا سوزاندن چربی مفید واقع می شود. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید تا چیزهایی که درباره این آمینو اسید مهم نیاز است، فرا بگیرید و بدانید او چه کاری برای شما انجام می دهد.

عوارض ال کارنیتین مایع

کارنیتین نوعی اسید آمینه است که از طریق انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری ( جایی که آنها سوخته می شوند و به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرند ) سطح انرژی را بالا می برد. به همین دلیل، بسیاری از کارنیتین به عنوان مکمل کاهش وزن استفاده می کنند تا به افزایش سوزاندن چربی کمک کنند.

کارنیتین در دو فرم یا ایزومر وجود دارد : ال کارنیتین ( L-carnitine ) و دی کارنیتین ( D-carnitine )

ال کارنیتین فرم فعالی است که نقش انرژی سوخت و ساز و تولید را بازی می کند و در درون بدن تولید می شود اما می توان آن را به عنوان یک مکمل یا در بسیاری از غذاهای مختلف پروتئینی یافت. همانطور که گفته شد، در فرم مکمل به عنوان یک کپسول، مایع یا حتی تزریق در دسترس است.

کمبود کارنیتین می تواند ناشی از مصرف غیر کافی، از دست دادن آن از طریق اسهال یا دیالیز، اختلالات کبدی، استفاده از داروهای خاص و برخی از اختلالات ژنتیکی باشد. علاوه بر این، چون در محصولات حیوانی یافت می شود، گیاهخواران و وگان ها در معرض خطر کمبود بالای کارنیتین هستند.

مطالعه کنید : رژیم میوه خواری : رژیم های تمام میوه برای سلامتی مضرند؟

اگرچه بسیاری از مردم از ال کارنیتین برای کاهش وزن و سوزاندن چربی ها استفاده می کنند، اما این تنها مزایای کارنیتین نیست ؛ مزایای کارنیتین شامل افزایش عملکرد مغز، جلوگیری از آسیب عضلانی، تنظیم قند خون و افزایش استقامت نیز می شود.

افزایش استقامت

کاهش وزن

جلوگیری از آسیب عضلانی

چربی سوزی

افزایش عملکرد مغز

تنظیم قند خون

1 . افزایش استقامت : از آنجایی که ال کارنیتین نقش مهمی در تولید انرژی دارد، بسیاری از ورزشکاران از آن به عنوان راهی برای افزایش استقامت و افزایش عملکرد ورزشی استفاده می کنند. هر دو مطالعات انسانی و حیوانی اثرات مفید این اسید آمینه را در سطوح استقامتی تایید کرده اند. به همین دلیل مکمل این اسید آمینه ممکن است برای ورزشکاران استقامتی به خصوص دونده های مسافت های طولانی، شناگران و دوچرخه سواران کمک کند.

مطالعه کنید : افزایش طول عمر با دوچرخه سواری + فواید دیگر دوچرخه سواری

2 . کاهش وزن : بسیاری از مردم از ال کارنیتین به عنوان راهی برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند. برخی مطالعات متوجه شده اند که مکمل ال کارنیتین هنگامی که با ورزش و رژیم غذایی مناسب ترکیب شود، به کاهش وزن موثر کمک می کند.

با این حال نتایج کاهش وزن ال-کارنیتین ممکن است متفاوت باشد ؛ برخی مطالعات نتایج مختلفی را نشان داده اند. به طور مثال در مطالعه ای در استرالیا 36 خانم چاق ال کارنیتین را مصرف کردند و هشت هفته تمرین هوازی انجام دادند، در پایان مطالعه محققان نتیجه گرفتند که ال کارنیتین هیچ تاثیری بر کل بدن یا توده چربی بدن ندارد.

در حالی که ممکن است ال کارنیتین برای برخی افراد نتیجه بخش باشد، نباید به عنوان یک روش ثابت در نظر گرفته شود. ال کارنیتین را همراه با ورزش منظم و رژیم غذایی سالم ترکیب کنید تا حداکثر نتایج را ببینید.

مطالعه کنید : 5 نکته مهم درباره رژیم کاهش چربی کرب سایکلینگ

3 . جلوگیری از آسیب عضلانی : علاوه بر افزایش استقامت و کاهش وزن، این آمینو اسید یک مکمل مفید برای ورزشکارانی است که به دنبال جلوگیری از آسیب های عضلانی و محافظت از آن هستند. در یک مطالعه در سال 214، قبل از یک تست ورزشی، 21 ورزشکار مرد به مدت دو هفته روزانه ال کارنیتین را مصرف کردند. در مقایسه با گروهی که ال کارنیتین مصرف نکرده بودند، سطح پایین تری از آسیب عضلانی را دارا بودند.

راه های دیگری برای کمک به بهبود عضلات نیز وجود دارد که شامل خوردن غذاهای ضد التهابی، میوه ها و سبزیجات و گرفتن پروتئین کافی در رژیم غذایی است.

4 . چربی سوزی : علاوه بر کاهش وزن، این اسید آمینه به سوزاندن چربی ها نیز کمک می کند. در یک مطالعه در کشور آلمان، شرکت کنندگان با معضل چاقی ، یک رژیم منظم با ال کارنیتین یا بدون آن دریافت کردند. بعد از 1 روز ال-کارنیتین به طور قابل توجهی باعث حذف چربی ها شد.

مطالعه دیگری در مجله فیزیولوژی نشان داد که افزایش مقدار کارنیتین در ماهیچه ها، با افزایش چربی سوزی و مصرف انرژی در طی فعالیت های بدنی، از افزایش چربی های بدن جلوگیری می کند.

سایر غذاهای چربی سوز شامل سرکه سیب، گوشتابه، فلفل کاین و دانه های چیا می باشد.

5 . افزایش عملکرد مغز : ال-کارنیتین فقط برای بدن شما مناسب نیست، بلکه برای ذهن شما نیز مفید است. یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کاتانیا در ایتالیا و در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است که اثرات مکمل روزانه ال کارنیتین را بر خستگی ذهنی و فیزیکی شرکت کنندگان بالای 1 سال نشان می دهد. ال کارنتین نه تنها موجب کاهش توده چربی و افزایش توده عضلانی شد بلکه باعث کاهش خستگی و بهبود عملکرد روان شناختی نیز شد.

مطالعات دیگر نشان که استیل ال کارنیتین، فرمی دیگر از ال کارنیتین می تواند به کاهش زوال روان شناختی و بهبود حافظه در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. آووکادو، چغندر، زغال اخته و کلم بروکلی نیز غذاهای مغزی هستند که می توانند تمرکز و حافظه را افزایش دهند.

6 . تنظیم قند خون : برخی مطالعات نشان داده اند که مکمل کارنیتین می تواند در حفظ سطح قند خون طبیعی و مبارزه با مقاومت به انسولین کمک کند. انسولین، هورمون مسئول حمل و نقل قند از جریان خون به سلول هایی است که در آنجا می تواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. انسولین بیش از حد می تواند منجر به افزایش قند خون، مقاومت به انسولین و کاهش اثر آن شود.

یک مطالعه که در مجله آمریکایی کالج تغذیه منتشر شده بود ، نشان داد که مصرف کنندگان دیابتی با مصرف ال کارنیتین، حساسیت انسولین را بهبود بخشیده اند و جذب قند از جریان های خون افزایش پیدا کرده است. همچنین ترکیب ال کارنیتین با محدودیت کالری باعث کاهش مقاومت به انسولین و افزایش حساسیت به آن شد.

کنترل مصرف کربوهیدرات، از جمله مواد غذایی حاوی فیبر و پروتئین در رژیم غذایی و استفاده از کاهش دهنده های استرس طبیعی، همچنین می تواند در کنترل قند خون کمک کند.

مطالعه کنید : 5 تمرین تنفسی برای کاهش استرس و بهبود خواب

محصولات حیوانی بهترین منابع طبیعی L-کارنیتین هستند. همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم ، مقدار کمی از آن در میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شود. بر اساس گفته موسسات ملی سلامت، غذاهایی که بیشترین میزان ال کارنیتین را در یک وعده غذایی دارند، عبارتند از :

استیک گوشت گاو ، پخته شده ، 4 اونس : 56 – 162 میلی گرم

گوشت گاو چرخ کرده ، پخته شده ، 4 اونس : 87 – 99 میلی گرم

شیر کامل ، 1 فنجان : 6 میلی گرم

ماهی روغن ، پخته شده ، 4 اونس : 4 – 7 میلی گرم

عوارض ال کارنیتین مایع

سینه مرغ ، پخته شده ، 4 اونس : 3 – 5 میلی گرم

بستنی ، 1/2 فنجان : 3 میلی گرم

پنیر چدار ، 2 اونس : 2 میلی گرم

نان تمام گندم ، 2 تکه : .2 میلی گرم

مارچوبه ، پخته شده ، 1/2 فنجان : .1 میلی گرم

اگرچه کارنیتین به طور طبیعی در بسیاری از منابع غذایی یافت می شود، اما در فرم مکمل نیز موجود است. فرم های مکمل آن حاوی فرم مایع، تزریق و کپسول می باشد که به راحتی می توانید برای افزایش سطح کارنیتین بدن خود از آنها استفاده کنید. برای مصرف ال کارنیتین خوراکی لازم است آن را با وعده های غذایی مصرف کنید تا بیشترین میزان تاثیر را داشته باشد.

دوز استاندارد ال_کارنیتین 5 تا 2 میلی گرم روزانه است. بر اساس تحقیقات در دسترس، مصرف ال کارنیتین تا دو گرم در روز هم ایمن و موثر است و حداقل عوارض جانبی را دارد.

به هر حال، دوز دارو ممکن است با نوع مکمل ال کارنیتین متفاوت باشد. به عنوان مثال استیل ال کارنیتین ( Acetyl-L-carnitine ) می تواند تا 2.5 میلی گرم در روز استفاده شود ؛ در حالی که دوز ال کارنیتین ال تارتارات ( L-Carnitine L-Tartrate ) ، فرمی که معمولا برای افزایش عملکرد ورزشی استفاده می شود ، می تواند تا 4. میلی گرم در روز استفاده شود.

در نظر داشته باشید هنگامی که هر مکملی را به رژیم غذایی روتین خود اضافه می کنید، همیشه باید با دوز کم شروع کنید و کم کم دوز خود را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید، عوارض جانبی برای تان نداشته باشد.

ال کارنیتین و استیل ال کارنیتین دو فرم مختلف از یک نوع آمینو اسید هستند اما استیل ال کارنیتین پردازش شده است ؛ بنابراین می تواند از سد خونی مغزی عبور کند. هر دو به طور معمول در رژیم غذایی وجود دارند، اما هر یک از آنها منافع منحصر به فردی را برای سلامتی دارد.

در حالی که ال-کارنیتین عمدتا برای سوزاندن چربی و افزایش عملکرد ورزشی استفاده می شود، استیل ال-کارنیتین به سلامت و حافظه مغز کمک می کند.

هر چند هر دو می توانند به صورت همزمان استفاده شوند اما همیشه لازم نیست. مصرف استیل ال-کارنیتین می تواند مزایای مشابه ال-کارنیتین را به همراه تقویت عملکرد مغز به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی متداول ال کارنیتین شامل معده درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. ال کارنیتین ممکن است خطر تشنج در افراد مبتلا به صرع را افزایش دهد. اگر قبلا تشنج داشته باشید، نباید کارنیتین مصرف کنید.

علاوه بر این کارنیتین ممکن است علائم کم کاری تیروئید را بدتر کند. اگر شما یک تریروئید ضعیف دارید، قبل از مصرف این اسید آمینه باید با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام شروع مصرف کارنیتین، همانند هر مکمل، بهتر است از یک دوز پایین شروع کنید و برای ارزیابی آن، دوز مصرفی را به آرامی افزایش دهید. اگر هرگونه عارضه منفی را تجربه کردید، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید این مکمل برای شما مناسب یا خیر.

در نهایت، در نظر داشته باشید که کارنیتین ممکن است باعث کاهش چربی و کاهش وزن برای برخی افراد شود اما باید با یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی فعال برای مشاهده حداکثر نتایج همراه شود.

 

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

عوارض ال کارنیتین مایع

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 همه ی حواشى یک مکمل لاغرى از نظر متخصصان

با ال کارنیتین خواب لاغرى را ببینید!

کارنیتین یا ال-کارنیتین از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود. کارنیتین در بافت عضلات و کبد ساخته می‌شود و در برخی مواد غذایی مانند گوشت، گوشت طیور، ماهی، و برخی از فراورده‌های لبنی وجود دارد. کارنیتین نوعی مکمل غذایی است.

وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز وتبدیل غذا به انرژی می‌باشد. کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری‌ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می‌دهد. از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می‌انجامد. میتوکندری را می‌توان موتورخانه یاخته‌های بدن دانست. در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از یاخته‌ها تولید می‌شود.

برخی از شواهد نشان می‌دهد که میزان نیاز به ال-کارنیتین در دوران کودکی و همچنین در زمان‌های خاصی مانند بارداری و شیردهی که میزان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد کمی بالا می‌رود که این افزایش نیاز موجب به افزایش تولید این ماده غذایی از سوی بدن می‌شود.

همچنین به‌نظر می‌رسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. برای نمونه یک پژوهش نشان داده است میزان کارکرد نابهنجار و تپش غیرعادی قلب بعد از ۴۵ هفته مصرف ۴ گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی‌های قلبی و رگی رنج می‌بردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است.

همچنین پژوهش دیگر نشان داده است که مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران می‌تواند حتی تا ۲۵٪ میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد. افرادی که از مکمل‌های ال-کارنیتین استفاده می‌نمایند بعد از انجام فعالیت‌های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی می‌شوند. این بررسی همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت پیش و پس از دویدن به مسافت ۲۰ کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد.

همچنین بررسی‌ها نشان داده است که مصرف ۱۰۰ میلی گرم ال-کارنیتین به ازای هر کیلو وزن افراد و کودکان تالاسمی ماژور به مدت ۳ ماه موجب کاهش نیاز بدن این افراد به پالایش خون شود.

آکاایران: قرص ال کارنیتین چگونه لاغر می کند نحوه صحیح مصرف

قرص ال کارنیتین چگونه لاغر می کند نحوه صحیح مصرف

چند کیلو اضافه وزن کافى است تا ال کارنیتین (carnitin-L ) را به عنوان یک چربى سوز مؤثر از مربى باشگاه و دوست و آشنا شنیده و شاید حتى مشترى اش هم شده باشید و لابد برایتان خیلى عجیب است اگر بدانید که این اثر کاهنده ً ی وزن، اصلا وجود خارجى ندارد! تأثیرات معجزه آسایى که به این دارو نسبت داده مى شود و تبلیغات و حواشى آن، آن قدر زیاد است که خیلى ها را به اشتباه مى اندازد و سوء تفاهم هاى زیادى را ایجاد مى کند. به همین خاطر سراغ پنج متخصص تغذیه و پزشکى- ورزشى و عضو هیئت علمى دانشگاه رفتیم تا به این سؤال مهم پاسخ دهند که آیا کاهش وزن با ال کارنیتین ممکن است؟

یک کیلو کاهش وزن با ال کارنیتین در سال!

دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه:

سال گذشته مطالعه اى در خصوص تأثیر ال کارنیتین بر روند کاهش وزن در دانشگاه تهران انجام شد و نشان داد که اگر کسى روزانه یک میلى گرم از این ترکیب را دریافت کند، بعد از 365 روز فقط حدود یک کیلوگرم از وزنش پایین مى آید که مى شود این وزن را فقط با دو هفته رژیم گرفتن و کاهش 5 کالرى از رژیم دریافتى روزانه، کم کرد.

افراد عادى نیازى به ال کارنیتین ندارند

دکتر ضیاءالدین مظهرى، متخصص تغذیه:

استفاده از مکمل ال کارنیتین به صورت دارو تأثیر معنادار و مشخصى روى لاغر شدن نداشته و چربى سوز نیست. در ضمن نیازى هم نیست که افراد عادى این ترکیب را به صورت مکمل دارویى مصرف کنند چون بدن آن را مى سازد و استفاده مى کند. البته گاهى ممکن است براى چربی سوزی بدن ورزشکاران و افزایش نیرویشان در حین مسابقه از این دارو استفاده کرد که این مسئله شرایط خاص خود را دارد.

سرخود ال کارنیتین نخورید

دکتر سید على کشاورز، متخصص تغذیه:

 

 

قرص ال کارنیتین چگونه لاغر می کند نحوه صحیح مصرف

 

ال کارنیتین به صورت طبیعى در بعضى غذاها مانند انواع گوشت ها وجود دارد و در مواردى براى ورزشکاران تجویز مى شود، اما اگر کسى تصور مى کند که بدون رژیم غذایى مناسب و ورزش کردن مى تواند ز این دارو استفاده کند، صددرصد در اشتباه است. اگر فرد رژیم غذایى درست و اصولى براى کاهش وزن نداشته در کنارش بخواهد از این دارو هم باشد و مانند همیشه غذا بخورد و به عنوان مکمل چربى سوز استفاده کند، دچار عارضه خواهد شد.

براى لاغرى با ال کارنیتین شواهد علمى نداریم

عوارض ال کارنیتین مایع

دکتر هاله دادگستر، متخصص پزشکى ورزشى:

در مقالات و پژوهش هایى که تاکنون انجام شده هیچ مدرک قطعى به دست نیامده است که اگر ال کارنیتین را به عنوان دارو و به صورت خوراکى به فرد بدهیم، لزوماً مى توانیم به لاغرى او کمک کنیم. وقتى ال کارنیتین به صورت دارو وارد بدن مى شود، سطح پلاسمایى آن بالا مى رود، در نتیجه انتظار داریم که ال کارنیتین بیشترى وارد سلول شود، اما شواهدى نداریم که نشان دهد این مسئله باعث مى شود که چربى بیشترى در سلول هاى بدن بسوزد و از بین برود.

ال کارینیتین بدون کربوهیدرات اثربخش نیست

دکتر زهرا علیزاده، متخصص پزشکى- ورزشى:

 

قرص ال کارنیتین چگونه لاغر می کند نحوه صحیح مصرف

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

در حال حاضر مصرف ال کارنیتین به صورت خودسرانه با هدف کاهش وزن و چربى سوزى، چه بین افراد عادى و چه میان ورزشکاران به شدت افزایش پیدا کرده است، اما نکته اصلى که همه باید بدانند، این است که اصلاً چربى سوزى این ترکیب، اثبات نشده است. البته ممکن است این دارو به دلایلی دیگر براى گروهى از ورزشکاران تجویز شود، ولى در این صورت نیز بهتر است همراه آن مقدارى کربوهیدرات هم مصرف شود تا میزان اسیدهاى چربى که به دنبال ورود ال کارنیتین به بدن آزاد مى شوند، افزایش پیدا کند.

 

قرص ال کارنیتین چگونه لاغر می کند نحوه صحیح مصرف

ال کارنیتین زیر ذره بین

1 .ال کارنیتین به صورت طبیعى در غذاهاى با منشأ حیوانى مانند انواع گوشت ها و شیر و لبنیات وجود دارد. البته در بعضى مواد غذایى گیاهى از جمله کره ی بادام زمینى نیز مى توان این ترکیب را یافت.

2 .میتوکندرى (mitochondria) یکى از اجزاى سلولى است که وظیفه تنفس سلولى را بر عهده دارد. ورود ال کارنیتین به بدن باعث مى شود اسید چرب آزاد بیشترى وارد میتوکندرى سلول شده و بعضى ها عقیده دارند که این مسئله باعث مى شود سوخت وساز این چربى ها افزایش پیدا مى کند اما هنوز شواهد علمى کافى در این زمینه وجود ندارد.

3 .ال کارنیتین نیروى ورزشکاران به خصوص آن هایى را که تمرینات استقامتى دارند، افزایش مى دهد و خستگى آن ها را به تأخیر مى اندازد.

4 .مصرف بیش ازحد ال کارنیتین باعث مى شود بدن بوى ماهى بگیرد.

اطلاعات تکمیلی راجع به اال کارنیتین مایع :

پزشکان بدون مرز

ال کارنیتین (L-carnitine)

کارنیتین Carnitine یا ال-کارنیتین (L-carnitine) از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، کارنیتین در بافت عضلات و کبد ساخته می‌شود و در برخی مواد غذایی مانند گوشت، گوشت طیور، ماهی، و برخی از فراورده‌های لبنی وجود دارد.کارنیتین نوعی مکمل غذایی است.

وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز وتبدیل غذا به انرژی می باشد.

کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می دهد. از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می انجامد. میتوکندری را می‌توان موتورخانه یاخته‌های بدن دانست. در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از یاخته‌ها تولید می‌شود.

کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است.  در سلولهای زنده نقش آن فرستادن اسیدهای چرب از سیتوسل به  میتوکندری در طی فرایند تفکیک چربی (یا چربی های مورد نیاز) برای سوختن است که انرژی آزاد کنند. در بدن، در کبد و کلیه ها تولید شده و در عضلات اسکلتی ، قلب ، مغز و اسپرم ذخیره شده است.

معمولا ، بدن همه کارنیتینی  که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد. با این حال ،  برخی از افراد ممکن است دچار کمبود کارنیتین شوند زیرا بدن آنها نمی تواند به اندازه کافی کارنیتین بسازد و یا آن را به بافت ها برای  استفاده انتقال بدهد. برخی از شرایط دیگر مانند آنژین ، همچنین مصرف برخی از داروها می تواند باعث کمبود کارنیتین در بدن شود.

برخی از شواهد نشان می‌دهد که میزان نیاز به ال-کارنیتین در دوران کودکی و همچنین در زمان‌های خاصی مانند بارداری و شیردهی که میزان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد کمی بالا می‌رود که این افزایش نیاز موجب به افزایش تولید این ماده غذایی از سوی بدن می‌شود.

همچنین به‌نظر می‌رسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. برای نمونه یک پژوهش نشان داده است میزان کارکرد نابهنجار و تپش غیرعادی قلب بعد از ۴۵ هفته مصرف ۴ گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی‌های قلبی و رگی رنج می‌بردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است.

همچنین پژوهش دیگر نشان داده است که مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران می‌تواند حتی تا ۲۵٪ میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد. افرادی که از مکمل‌های ال-کارنیتین استفاده می‌نمایند بعد از انجام فعالیت‌های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی می‌شوند. این بررسی همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت پیش و پس از دویدن به مسافت ۲۰ کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد.

همچنین بررسی‌ها نشان داده است که مصرف ۱۰۰ میلی گرم ال-کارنیتین به ازای هر کیلو وزن افراد و کودکان تالاسمی ماژور به مدت ۳ ماه موجب کاهش نیاز بدن این افراد به پالایش خون شود.

●  منابع تامین

ال کارنیتین در بدن از ترکیب دو اسیدآمینه لیزین و متیونین ساخته می شود. سلول‌های بدن برای سنتز کارنیتین به ویتامین‌های C، B۶ و B۳ (نیاسین) نیاز دارند. اما می توان آن را از منابع غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات و آواکادو نیز دریافت کرد.

غذاهای گیاهی منبع خوبی برای این ماده نمی‌باشند.L – کارنیتین یک دارو هم می‌باشد و برای درمان بیمارانی به‌کارمی‌رود که بدن آنها به اندازه کافی کارنیتین تولید نمی‌کند. اینک کاربرد آن را به‌عنوان راهی برای پیشگیری از صدماتی بررسی می‌کنند که در اثر کاربرد شیمی‌درمانی به بافت‌ها وارد می‌شود.

●  موارد مصرف دارویی

کمبود کارنیتین در بره‌های بدنسازی (تقویت عضلانی ) جلوگیری از کرامپ عضلانی در همودیالیز و کمک به بهبود عملکرد قلب.

●  میزان مصرف: بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

برای فرد ۵۰ کیلویی ۱ تا ۳ گرم همراه غذا به صورت قرص و شربت هم وجود دارد. مصرف ایزومر D کارنیتین بسیار محدود و فقط تحت نظز پزشک است.

کارنیتین را طبق دستور پزشک و یا دستور زیر مصرف کنید:

کمبود کارنیتین در افراد بالغ: 99 میلی‌گرم، دو یا سه بار در روز

درمان اثرات مصرف والپروئیک اسید: 5 تا 1 میلی‌گرن در روز در سه یا چهار وعده

●  نازایی مردان:

2 گرم ال کارنیتین به همراه 1 گرم ال – استیل- کارنیتین در روز

●  اثرات جانبی مصرف کارنیتین

مصرف زیاد آن موجب شادی و سرخوشی نسبتاً کمی می شود که می تواند گهگاهی برای پیشرفت وضعیت ذهن و فکر ما مفید باشد. از دیگر اثرات جانبی کارنیتین باید گفت، اگر این ماده بیش از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز مصرف شود، ممکن است بدن فرد، بوی ماهی بگیرد. حالت تهوع، اسهال، استفراغ و سردرد نیز در برخی افراد دیده شده است.

●  مقدار مصرف:

ال کارنیتین را معمولا به مقدار ٥٠٠تا ١٠٠٠میلیگرم ٣ بار در روز همراه هر وعده غذایی مصرف می کنند و به سه شکل قرص،کپسول و پودر موجود است.

●  مزاياي مصرف ال – كارنيتين:

ال کارنیتین  دو نوع تاثیر مهم در بدن دارد که یکی اثر چربی سوزی آن است و دیگری اثرات فیزیولوژیکی آن می باشد .

– اثر چربي سوزي

– تا ثیرات بر روی توده استخوان

– اثرات آنتی اکسیدانی

– بهبود بیماری های قلبی:( حملات قلبی،  نا رسایی های قلبی، آنژین ها، بیماری عروق محیطی ، لنگی متناوب)

– کمک به بیماران دیابتی

– بهبود عملکرد ورزشکاران استقامتی

– کاهش وزن

– بهبود آلزایمر و بیماری اختلال حافظه

– بیماری های کلیوی و دیالیز

– ناباروری مردان

– بهبود سندروم خستگی مزمن

– بهبود بیماری جنون

– کاهش استرس اکسیداتیو

عوارض جانبی ال- کارنیتین :

مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف می کنید انرژی بیش از حد داشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. این اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

برخی از عوارض جانبی ال- کارنیتین  که تا کنون گزارش شده شامل: استفراغ ، حالت تهوع ، سردرد ، اسهال ، آبریزش بینی ، بی قراری و مشکل خواب می باشند .

برخی از عوارض جانبی جدی ممکن است بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب ، افزایش فشار خون و تب باشند.

●  موارد منع مصرف :

اگر فرد دچار کم کاری تیروئید است نباید ال کارنیتین مصرف کند چرا که با کار هورمونهای تیروئید تداخل می کند.

همچنین در افرادی که دیالیز می شوند این ماده منع مصرف دارد.

در افرادی که ال کارنیتین را برای کاهش وزن مصرف می کنند خطر بروز بی اشتهایی عصبی (anorexia nervosa) وجود دارد زیرا ال کارنیتین اشتها را کم می کند و حساسیت فرد به لاغر شدن میتواند نهایتا منجر به بی اشتهایی عصبی شده و سوء تغذیه شدید را به دنبال داشته باشد.

●  مواد غذایی که کارنیتین در آنها وجود دارد:

غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می شوند. سایر منابع طبیعی که کارنیتین در آنها وجود دارد ، شامل: آجیل و دانه ها (به عنوان مثال:، کدو، آفتابگردان، کنجد)، حبوبات  (لوبیا ، نخود فرنگی ، عدس، بادام زمینی)، سبزیجات(مارچوبه، چغندر، سیب زمینی، کلم بروکلی، جوانه بروکسل ، سیر، خردل سبز، بامیه، جعفری، کلم پیچ) میوه (موز)، غلات (گندم سیاه،  ذرت، ارزن، بلغور جو دوسر، سبوس برنج، گندم، سبوس گندم، جوانه گندم) و گرده عسل .

●  اشکال کارنیتین به عنوان مکمل

ال–کارنیتین رایج‌ترین نوع کارنیتین است و به صورت مکمل در داروخانه‌ها یافت می‌شود. فرم‌های دیگر کارنیتین به استیل- ال- کارنیتین و پروپینول – ال – کارنیتین نیز در بعضی موارد توسط پزشک تجویز می‌شود.

●  احتیاط

از مصرف دی-کارنیتین (D-Carnitine) به شدت خودداری کنید چون با فرم طبیعی کارنیتین تداخل دارد و عوارض جانبی متعددی دارد.

مصرف کارنیتین در زنان باردار فقط باید با مشورت با پزشک انجام شود.

اگر بیماری کلیوی و اختلال غده تیروئید دارید، از مصرف کارنیتین خودداری کنید و یا با پزشک مشورت کنید.

اسنوکومارول و وارفارین، که برای کاهش انعقاد خون مصرف می‌شوند و همچنین هورمون‌های دارویی تیروئید با ال- کارنیتین تداخل دارد.

قیمت ال کارنیتین مایع در داروخانه

ال کارنیتین مایع
ساخت کشور ایتالیا
هر بسته شامل 1 عدد ویال خوراکی 1 میلی گرمی ال کارنیتین
قیمت هر بسته 24 تومان

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

این روزها با رشد روزافزون کسب و کار های خانگی و خرد ، لازم است به آینده این نوع کسب

آیا بارها برایتان اتفاق افتاده که در لحظه موضوعی را فراموش کنید؟ آیا در حال تلاش برای افزایش حافظه تان

تشک های فنر منفصل خوشخواب تشک های فنر منفصل خوشخواب در سال ۹۷ و با تغییر قیمت ها توانستند در

برخی فاکتورهای سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند عامل چاقی شوند، اما گاهی اوقات برخی بیماری ها هم می

عوارض ال کارنیتین مایع

دانشمندان در کمیسیونی بین‌المللی، اولین رژیم غذایی جهانی را با هدف نجات کره زمین پیشنهاد کردند. به گزارش ایسنا، محور

کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان

در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری

طبق نتایج محققان، تغذیه نوزادان با تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز برای مغز بهتر را برایشان فراهم می کند.

ال کارنیتین به اشکال گوناگون قرص ، پودر و مایع در بازار موجود است و نوع مایع یا شربت آن برای عضله سازی و پرورش عضلات توصیه می شود و برای ورزشکارانی که میخواهند بدنی عضلانی داشته باشند، مناسب است .برخی از مربیان و پزشکان ممکن است عقاید متفاوتی در این رابطه داشته باشند.

ال – کارنیتین در واقع از ترکیبات ضروری در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندی ،جایی که چربی ها می تواند به انرژی تبدیل شود، به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد شود . ال – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد ، وسلامت قلب شما ارتقاء ببخشد.

ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس های غذایی شما را کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت در ورزش ها استفاده می شود.


عوارض ال کارنیتین مایع


ال کارنیتین یک ترکیب پروتئینی است که در بدن از ترکیب دو اسیدآمینه لیزین و متیونین ساخته می‌شود. بدن انسان کارنیتین را با کمک ویتامین های B6، C و B3 می سازد.

وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز و تبدیل غذا به انرژی می‌باشد. کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری‌ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می‌دهد که این عمل درنهایت منجر به اکسید شدن اسید چرب و تولید انرژی می گردد.

از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن (پلیمر گلوکز) عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می‌انجامد. میتوکندری را می‌توان موتورخانه سلول دانست و در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از سلول ها تولید می‌شود.

بعد از مصرف الکارنیتین به سرعت متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کرده و حرارت را در بدن خود احساس خواهید نمود، الان وقت انجام حرکات هوازی است. اگر بر روی تردمیل می روید به سرعت خواهید دریافت که انرژی و استقامت شما افزایش پیدا کرده است، به طوری که در یک چرخه منظم چربی های زایدی که قصد رهایی از دست آنها را داشتید تبدیل به انرژی شده و برای استمرار تمریناتان و جلوگیری از خستگی زودرس بکار می رود. تعرق بسیار زیادی خواهید داشت و این نشانه ای از سوخت ساز بالای بدن جهت سوزاندن چربی ها و تولید انرژی است. تغییرات محسوسی که تمریناتان احساس می کنید باعث می شود که از تمرینات لذت بیشتری ببرید و برای رسیدن سریعتر به نتایج مطلوبتان اشتیاق بیشتری پیدا می کنید.

شربت ال – کارنیتین با طعم مرکبات مزه دار شده است که در کنار بهره برداری از مزایا و تاثیرات محسوس آن در طول تمرینات، و تبدیل چربی های زاید بدن به انرژی جهت پرورش عضلات و تداوم تمرینات، طعم دوست داشتنی مرکبات نیز شما را مشتاق به مصرف مداوم و منظم این مکمل بدنسازی می نماید و از طعم خاص آن نیز لذت خواهید برد.

بخش عمده ای از توجه به ال کارنیتین بعنوان یک مکمل چربی سوز، با مطالعه‌ای که در مجله Acta Nutrimenta Sinica در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، آغاز گردید. در این مطالعه، محققان دریافتند نوجوانان چاقی که بمدت سه ماه ورزش کردند، رژیم غذایی داشتند، و روزانه از ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین استفاده کردند، نسبت به نوجوانانی که از این ترکیب، استفاده نکرده بودند، وزن بیشتری از دست دادند.

در حالیکه این نتیجه امیدوار کننده بود، اما سیستم کارگروه دانشگاه میشیگان اشاره می‌کند که این مطالعه از نظر بنیادی دارای کاستی‌ها و اشتباهاتی بوده است. مطالعه‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۳ در مجله «دارو و پیری» منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه ۲۰۰۰ میلی گرم کارنیتین مصرف می‌کردند، تود‌یه چربی از دست دادند و در عین حال توده‌ی عضلانی بدون چربی، بدست آوردند.

یک قاشق غذا خوری دو بار در روز همراه با آبمیوه و آب نیز قابل مصرف است.


مصرف سطوح طبیعی کارنیتین برای شما عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت . با این وجود ، شما ممکن است زمانی که آن را مصرف میکنید انرژی بیش از حدداشته باشید ، و اگر شما آن را بعد از ساعت ۴ عصر مصرف کنید ممکن است به اختلال درخواب شب دچار شوید. ین اثرات جانبی واقعا دلایل مهمی برای نگرانی در افراد نیستند ، چون آنها اغلب خفیف تا متوسط ، و آسان برای مقابله می باشند.

دور از دسترس کودکان و گرما و نور مستقیم نگهداری شود.



بخوانید:


همه چیز در مورد شربت زینک پلاس


معرفی شربت آیرون پلاس


مزایای باورنکردنی شربت ویتا گلوبین





پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *