علائم بارداري پوچ چيست


بارداری پوچ یا هیداتیفورم نوعی تومور غیرسرطانی است که علائمی شبیه بارداری طبیعی دارد و در طی آن جفت بدون رشد جنین به رشد خود ادامه می دهد.

بارداری پوچ یا هیداتیفورم درواقع یک تومور غیرسرطانی است که در ناحیه رحم ایجاد می‌شود و رشد می‌کند. این اتفاق معمولا در شرایطی رخ می‌دهد که تخم باردارشده به دیواره رحم می‌چسبد اما باعث رشد جنین نمی‌شود.

در واقع این بارداری حتی قبل از زمانی که زن متوجه بارداری بشود اتفاق می‌افتد. در بارداری پوچ، جفت به رشد خود ادامه می‌دهد اما عمر او بدون جنین مدت کوتاهی خواهد بود.

علایم بارداری پوچ

علائم بارداري پوچ چيست

متاسفانه بارداری پوچ ابتدا دقیقا مثل یک بارداری طبیعی است. یعنی علایم بارداری طبیعی مانند قطع عادت‌ماهیانه خستگی و حساس شدن پستان‌ها را هم می‌توان مشاهده کرد به علاوه تست بارداری هم مثبت است، اما در برخی موارد نشانه‌هایی را هم از خود بروز می‌دهد پس اگر یکی از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید حتما به پزشکتان مراجعه کنید:

• خونریزی تیره یا قهوه‌ای در ماه اول بارداری

• حالت تهوع و سرگیجه متوالی

• فشار یا درد لگنی

بعد از مراجعه به پزشک او نیز مواردی را برای تشخیص بررسی می‌کند و در نظر می‌گیرد:

• داشتن فشارخون بالا

• رشد سریع رحم یا رحم بیش از حد بزرگ در دوران بارداری

• پره‌اکلامپسی که باعث فشارخون بالا و پروتئین در ادرار پس از هفته 2 بارداری می‌شود.

• پرکاری تیرویید

• کیست موجود در تخمدان‌ها

پزشک در ابتدا با انجام سونوگرافی ساک حاملگی را اندازه‌گیری می‌کند.حاملگی پوچ معمولا تا وقتی که سونوگرافی، رحم یا ساک خالی را نشان بدهد، تشخیص داده نمی‌شود. اگر قطر ساک حاملگی در سونوگرافی از 2 میلیمتر باشد و جنینی در آن دیده نشود حاملگی پوچ تایید می شود. اگر قطر ساک کمتر از این باشد چون هنوزبارداری پیش نرفته چند روز بعد باید دوباره بررسی و سونوگرافی واژینال شوید. حاملگی پوچ سرانجام به سقط خودبخودی منجر می‌شود.

علل و عوامل خطرساز

بارداری پوچ ممکن است برای هر خانمی اتفاق بیفتد چرا که علت آن در مشکل‌های کروموزومی است. هنگامی که تخم بارور می‌شود، سلول‌ها شروع به تقسیم می‌کنند یعنی بخشی به تشکیل جنین و بخشی به تشکیل و ایجاد جفت می‌پردازد اما گاهی قسمتی که باید به جنین تبدیل شود، به دلیل تعداد زیاد یا کم کروموزوم از این عمل ناتوان است. خیلی جالب است که بدن این ناهنجاری کروموزومی را تشخیص می‌دهد و سعی به ادامه بارداری نمی‌کند. در واقع با برخی علامت‌ها سعی دارد وجود این توده‌ای که غیرطبیعی دارد رشد می‌کند را اطلاع دهد.

بارداری پوچ عارضه‌ای بسیار ناشناخته است. از هر هزار زن باردار یک مورد دچار این مشکل می‌شود. فاکتورهای زیر اما بی‌تاثیر نیستند:

• سن خانم باردار: بارداری پوچ معمولا در خانم‌هایی با سن بالاتر از 35 سال یا کمتر از 2 سال رخ می‌دهد.

• گروه‌های قومی خاص: طبق بررسی‌ها، برخی گروه‌ها دچار این عارضه می‌شوند. خانم‌های مقیم خطه جنوبی‌ آسیا دچار این بیماری می‌شوند.

برخی شکایت‌های رایج

بعد از اینکه بارداری پوچ برطرف شد، ممکن است برخی از بافت‌های مرده در بدن باقی بمانند و به رشدشان ادامه دهند که در اصطلاح پزشکی به آن GTD می‌گویند. البته این موضوع در 2درصد خانم‌ها رخ می‌دهد. یکی از دلایل ابتلا به آن، افزایش سطح HCG –هورمون‌ بارداری- است که در خون شما باقی است. البته عارضه GTD اغلب اوقات با مصرف دارو درمان می‌شود.

درمان

برای درمان این بیماری باید حتما بافت‌های مرده جفت از بدن خارج شود. برخی از پزشکان درمان دارویی را پیشنهاد می‌دهند اما بهترین راه کورتاژ است. در بارداری‌های اولیه بدن زن باردار می‌تواند بافت مرده را به راحتی دفع کند و درواقع بارداری پوچ منجر به سقط خودبه‌خودی می‌شود. درنتیجه باید ابتدا صبر کرد تا به طور طبیعی این کار انجام شود. اقدام برای بارداری بعدی باید با نظر پزشکتان و حداقل 6 ماه بعد صورت گیرد.

/ هفته ه سلامت

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

یک بارداری پوچ که بارداری بدون جنین نیز گفته می شودوقتی اتفاق می افتد که از یک تخم بارور شده فقط یک ساک حاملگی رشد می کند بدون اینکه جنین ایجاد شود و اغلب مربوط به اختلالات کروموزومی در تخم بارور شده است. این مشکل می تواند ناشی از یک اسپرم یا تخمک با کیفیت بد بوده یا مربوط به اختلالات در تقسیم سلولی باشد.در هر صورت بدن این بارداری را متوقف می کند زیرا تشخیص داده که غیر نرمال است.

بارداری پوچ از علل بسیار شایع سقط است. بارداری پوچ معمولا تا وقتی که سونوگرافی، رحم یا ساک خالی را نشان بدهد، تشخیص داده نمی شود.

در این موارد خانم ممکن است نشانه های بارداری را داشته باشد.برای مثال،ممکن است یک تست مثبت بارداری یا تاخیر در پریود داشته باشدهمچنین نشانه های زیر:

علائم بارداري پوچ چيست

در صورت وجود این نشانه ها ممکن است در خطر سقط باشند اما همه خونریزی ها در سه ماهه اول منجر به سقط جنین نمی شوند بنابراین باید فورا به متخصص زنان مراجعه کنند.

گروهی از پزشکان معتقدند که وقتی تشخیص بارداری بدون جنین، تایید شد با گذشت زمان بدن زن باردار خود به خود توانایی دفع محتویات داخل رحم را خواهد داشت و نیازی به اقدام های درمانی مهاجم نخواهد بود.

اما توجه به این مساله ضروری است که دفع محصول های بارداری گاهی نیاز به گذشت زمان زیادی دارد و طی این مدت، زن باردار ممکن است دچار عفونت رحمی یا خونریزی شدید واژینال شود.

مداخله های پزشکی برای ختم بارداری بدون جنین می تواند به صورت درمان دارویی یا جراحی باشد. اگر شما در زمانی که منتشر دفع خود به خودی محتویات بارداری هستید، دچار خونریزی شدید (مصرف یک pad بهداشتی طی کمتر از یک ساعت)، نیاز به کورتاژ خواهید داشت. در صورتی که خونریزی شدید نیست می توان به جای انتظار کشیدن، از داروهای خوراکی یا واژینال، برای دفع، استفاده کرد. اگر خانم باردار بخواهد علت بارداری پوچ را پیدا کند، می توان اقدام به کورتاژ کرد و بافت خارج شده را به پاتولوژی ارسال کرد.

متاسفانه در بسیاری از موارد نمی توانیم مانع از ایجاد تخم پوچ بشویم. تعدادی از زوج ها وقتی که چندبار سقط در مراحل اولیه ابرداری اتفاق می افتد سعی در یافتن علت آن می کنند و تست های ژنتیکی انجام می دهند. پزشکان معمولا پس از دو تا سه سقط متوالی، توصیه به بررسی های متخصصان برای یافتن علت می کنند؛ بررسی کروموزومی پدر و مادر و سایر تست های تشخیصی. بارداری بدون جنین، معمولا در بارداری بعدی تکرار نمی شود و فرد می تواند یک بارداری طبیعی را تجربه کند.

ممکن است دو هفته پیس از سقط، فرد دوباره تخمک گذاری طبیعی داشته باشد. این ممکن است باعث یک بارداری وفق دیگر شود به دلیل اینکه رحم هنوز آماده لانه گزینی جنین بعدی نیست. بنابراین مدت چهار تا شش هفته پس از سقط، حتما یکی از روش های پیشگیری از بارداری را به کار ببرید. معمولا سه تا شش ماه پس از دفع بارداری پوچ ، می توان بارداری موفقی را تجربه کرد. درصورتی که چندبار سقط در مراحل اولیه بارداری (یا بارداری بدون جنین) اتفاق افتاد، می توان درمورد استفاده از IVF  (روش های درمانی کمک باروری) تصمیم گرفت.

باتوجه به اینکه سطح پایین هورمون پروژسترون طی بارداری میتواند باعث سقط شود، شاید استفاده از مکمل های پروژسترونی از ابتدای بارداری بعدی بتواند شانس بارداری موفق را بیفزاید. بارداری بدون جنین، حادثه ناراحت کننده ای در زندگی یک زن محسوب می شود.

شاید دیگران درک نکنند که شما برای چه غمگین هستید. آنها فکر می کنند شما برای چیزی سوگواری می کنید که اصلا وجود نداشته! درک این واقعیت که شاید جنینی وجود نداشته اما بارداری اتفاق افتاده است انتظار ناراحتی و آشفتگی پس از سقط را ملموس تر می کند.

 به یاد داشته باشید که این مساله می تواند برای هر زنی اتفاق بیفتد. شاید درمورد خیلی ها اتفاق افتاده و باعث سقط شده، بدون اینکه کسی یا خودشان متوجه شوند. پس نگران نباشید، شما هم می توانید یک بارداری و بارداری های موفق دیگری را پس از یک بارداری پوچ تجربه کنید.

علت مرگ جنین در ماههای مختلف بارداری

11 علت طولانی شدن پریود بیش از 1 روز

آیا تنبلی تخمدان درمان دارد؟

چه چیز باعث لکه بینی در دوران بارداری می شود؟

مسمومیت در بارداری چه علائمی دارد؟

چگونه دوقلو باردار شویم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

علائم بارداري پوچ چيست

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

علائم بارداري پوچ چيست

شکستگی فک چیست؟ در مورد عوارض شکستگی فک چه می دانید؟ آیا با راه های درمان آن آشنایی دارید؟ آیا تنها با جراحی میتوان آن را درمان کرد؟ در این

اگر شبیه مردم، احتمالا جوش سرسیاه زیادی دارید، اهمیتی ندارد چقدر تلاش می کنید، فقط ناامید نشوید. قطعا شرم آور است ولی بیایید اعتراف کنیم، همه ما

این سوالی است که اغلب از ما پرسیده می شود. جواب خیر است. اما استفاده از مسواک برقی می تواند با از بین بردن لکه ها، دندان هایتان

دررفتگی استخوان فک چیست؟ ساختار فک به شکل واضحی پیچیده است و دررفتن استخوان فک معمولا بسیار آسان تر از چیزی که انتظار می رود اتفاق می افتد.

بی اختیاری ادرار به شرایطی گفته می شود که در آن فرد، کنترل روی مثانه را از دست بدهد و ادرار به صورت بی اختیار دفع شود. این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *