عفونت واژن خونریزی

عفونت واژن خونریزی
عفونت واژن خونریزی




دو نوع میکروب به‌طور طبیعی در واژن زنان همواره وجود دارد. یک دسته از این میکروب‌های دفاعی (غیر بیماری زا) از دستگاه تناسلی در برابر عفونت‌های بیماری‌زا هستند و دسته دیگر میکروب‌هایی‌ که در حالت عادی در بدن زندگی می‌کنند و در صورتی که میکروب‌های دفاعی کار خود را درست انجام دهند، موجب بیماری نمی‌شوند. اما همین میکروب‌ها در صورت ضعیف یا کم شدن میکروب‌های دفاعی، ایجاد بیماری می‌کنند.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک توسط خانم‌هایی که مبتلا به یک بیماری عفونی ساده مثل سرماخوردگی هستند باعث می‌شود میکروب‌های غیر بیماری‌زای بدن‌شان از بین ‌برود و زمینه ابتلا به عفونت واژن (واژینیت) فراهم شود.

عفونت واژن خونریزی

دسته‌ای از میکروب‌های بیماری‌زا هم در بدن همسر بیماران وجود دارند و با وجود اینکه در بدن مرد، تولید بیماری یا علامت خاصی نمی‌کنند، ولی پس از انتقال به بدن زن بیماری‌زا می‌شوند، به همین دلیل در بعضی از انواع عفونت‌ها، برای زوجین به طور همزمان دارو داده می‌شوند.

 

نشانه‌های کلی عفونت واژنطیف علائم عفونت‌های زنانه از خارش و سوزش و ترشحات شدید تا یک عفونت کاملا بی‌علامت و بی‌سروصدا متغیر است.

 

در صورتی که عفونت محدود به واژن باشد، علائم شامل ترشحات بدبو، سوزش و خارش واژن و پوست ناحیه تناسلی، التهاب و ورم ناحیه و حتی علائم ادراری مثل سوزش هنگام دفع ادرار می‌شود. البته گاهی سایر علائم عفونت ادراری مثل تکرر ادرار را هم باید به نشانه‌های فوق افزود که در این صورت، فقط معاینه داخلی و انجام آزمایش ادرار به تشخیص درست عفونت کمک می‌کند.

در صورت درگیری مناطق بالاتر، مثل گردن رحم و خود رحم علائمی مثل درد هنگام نزدیکی، درد زیاد زمان پریود، افزایش خونریزی پریود یا خونریزی غیرطبیعی و لکه بینی بعد از نزدیکی دیده می‌شود.

البته متاسفانه عفونت رحم و دهانه رحم گاهی کاملا بدون علامت است، بویژه وقتی شدید باشد و لوله‌های رحمی را درگیر کند، یا در فضای شکم پخش شود و نیز زمانی که عفونت مزمن گردن رحم منجر به زخم دهانه رحم شود. به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌ها به‌طور مرتب به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند.

انواع عفونت واژنسه نوع عفونت واژن وجود دارد: عفونت قارچی، عفونت باکتریایی و عفونت انگلی. ولی باید گفت از آنجا که محیط مجاری تناسلی به‌طور طبیعی دارای شرایطی خاص می‌باشد، عوامل عفونی زیر در حالت عادی، قادر به رشد و تکثیر در این محیط نیستند، مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.

در اینجا هر یک از این عفونت ها را برایتان شرح می دهیم.

عفونت قارچی واژنمنشأ عفونت‌های قارچی اندام تناسلی زنان، عمدتا نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس است. این قارچ معمولا به طور طبیعی در محیط واژن وجود دارد و تنها زمانی که بیش از حد معمول رشد کند، می‌تواند بیماری‌زا شود.

البته به روشنی نمی‌توان علت عفونت قارچی را توضیح داد، اما آ‌نچه مسلم است قارچ‌ها در بدن ما حیات داشته و با ما هم‌زیست‌اند. قارچ ها در محل زیست ما، در غذاها و خوراکی‌ها وجود دارند و به نوعی می‌توان گفت ما را احاطه کرده‌اند، ولی اکثر ما گرفتار عفونت ناشی از قارچ‌ها نمی‌شویم.

علایم اصلی واژینیت قارچی عبارت از خارش و ترشحات واژینال می‌باشد. خارش معمولا شدید است و ممکن است باعث التهاب نواحی مربوطه گردد. ترشحات به صورت سفید رنگ و غلیظ است که در عین حال دارای چسبندگی کمی بوده و سست می‌باشد. این ترشحات معمولا فاقد بو و یا دارای بوی کپک بوده، ولی به هیچ‌وجه متعفن نیست، مگر آنکه سایر عوامل عفونت‌زا همراه قارچ باعث بروز واژینیت شده باشند.

 

عفوت باکتریایی واژن

عفونت‌های باکتریایی دستگاه تناسلی بیشتر توسط باکتری به نام گاردنلا واژینالیس ایجاد می‌شود. این میکروب به‌طور طبیعی در محیط دستگاه تناسلی موجود است، ولی در شرایط خاص ممکن است رشد کرده و باعث بروز بیماری شود.

این بیماری می‌تواند از طریق تماس جنسی نیز منتقل شود. در واژینیت میکروبی، ترشحات واژینال موجود است، ولی خارش و التهاب یا اصلا موجود نیست و یا بسیار خفیف‌تر از عفونت قارچی می‌باشد.

ترشح ایجاد شده در این بیماری به رنگ سفید مایل به خاکستری و یا زرد رنگ بوده و حالت آبکی دارد. خصوصیت بارز این ترشح، بوی مخصوص آن است که شبیه بوی ماهی و ناخوشایند می‌باشد.

تشخیص این بیماری ممکن است با توجه به علایم حاصل از آن و یا انجام نمونه‌برداری از ترشحات اندام تناسلی توسط پزشک و انجام آزمایش روی نمونه به دست آمده صورت گیرد.

 

عفونت انگلی واژنعفونت‌های انگلی مجاری تناسلی در بیشتر اوقات به واسطه نوعی انگل تک‌سلولی ایجاد می‌شود. این انگل به طور طبیعی در مجاری تناسلی زندگی نمی‌کند و ابتلا به آن ممکن است از طریق استخر یا حوله آلوده و نیز تماس با فرد آلوده حاصل گردد.

این بیماری از طریق تماس جنسی و یا برخی لوازم و محیط‌های آلوده وارد مجرای تناسلی شده و ایجاد عفونت می‌کند. در بسیاری از موارد ممکن است این عفونت فاقد علایم و یا توأم با علایم خفیفی باشد.

از بارزترین خصوصیت آن وجود ترشح واژینال بیش از حد است. این ترشح دارای رنگ خاکستری یا سبز رنگ بوده و بوی آن زننده می‌باشد. روی آن حباب‌های هوا مشاهده می‌شود که باعث ایجاد ظاهری کف مانند می‌گردد.

 

هر ترشحی، عفونی نیست

خوب است بدانید دستگاه تناسلی خانم‌ها در  حالت طبیعی نیز ترشحاتی دارد که باعث مرطوب ماندن این ناحیه می‌شود و به‌طور دوره‌ای کم و زیاد می‌شود. البته ترشحات طبیعی، هیچ رنگ و بویی ندارد و اگرچه غلیظ است، ولی بدبو نیست و سبب خارش و سوزش هم نمی‌شود.

ترشحات طبیعی اگر در لباس باقی بماند، می‌تواند تغییر رنگ بدهد و بدبو شود، ولی این ترشحات با شست‌وشوی صحیح دستگاه تناسلی ازبین می‌رود، در حالی که ترشحات عفونی به جز با درمان از بین نخواهد رفت.

فراموش نکنید که استفاده از دوش واژینال و بتادین برای شستشوی ناحیه تناسلی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و بهترین ماده برای تمیز کردن ناحیه تناسلی، استفاده از آب معمولی یا ژل‌های مخصوص شستشوی واژن (در صورت لزوم)است که در همه داروخانه‌ها موجود بوده و باعث می‌شود محیط واژن برای رشد میکروب‌های غیر بیماری‌زا مناسب و برای رشد میکروب‌های بیماری‌زا نامناسب باشد.

 

عفونت زنانه طی بارداریدر دوران بارداری هم ممکن است عفونت‌ها رخ دهد و از آنجا که در این زمان محدودیت مصرف دارویی وجود دارد و محیط واژن نیز تغییر می‌کند، درمان عفونت مشکل‌تر می‌شود. این عفونت‌ها ممکن است سبب سقط جنین یا زایمان زودرس شود، ولی به‌طور معمول عارضه‌ای برای جنین ندارد.

در مطلب بعدی راه های درمان و پیشگیری از عفونت واژن را برایتان خواهیم گفت. 

منابع:جام جم – دکتر آمنه لاهوتی، متخصص زنان و نازاییسلامتیران

مطالب مرتبط:ترشحات زنانه طبیعی است یا نه؟علل بوی غیرطبیعی زنانهاستخر باعث عفونت قارچی زنان می‌شود؟18 علت ترشحات غیرطبیعی زنانحقایقی درباره عفونت قارچی زنانهعفونت قارچی زنان باردارکدام ترشحات زنانه خطرناک است؟ 9 روش برای کاهش بوی نامطبوع ناحیه تناسلی12 توصیه برای بهداشت قاعدگی 



خانم هایی را که دچار خونریزی رحمی می شوند به چهار گروه دسته بندی می کنند:

1- دخترها از بدو تولد تا قبل از سن بلوغ.

عفونت واژن خونریزی

2- دخترهایی که در سنین بلوغ قرار دارند.

3- خانم‌ هایی که در سنین بارداری قرار دارند.

4- خانم‌هایی که در سنین یائسگی قرار دارند.

 

خانم‌ هایی که در سنین بارداری قرار دارند، بیشتر از بقیه به دلیل خونریزی رحمی به پزشک مراجعه می کنند.

 

در این مطلب علل شایع خونریزی غیرطبیعی رحم را می گوییم.

1- اختلالات هورمونی

استروژن و پروژسترون دو هورمون مهم و تأثیرگذاری هستند که تعادل بین آن‌ها سبب تنظیم عادت ماهانه می‌شود و به تبع آن چرخه تخمک گذاری و سپس بارداری انجام می‌گردد.

 

حال اگر کوچک ترین اختلالی در تعادل این دو هورمون ایجاد شود، چرخه قاعدگی فرد نامنظم می‌ شود و با خونریزی های نامنظم و غیر طبیعی مواجه می‌ شود.

 

2- قرص‌های ضد بارداری

مصرف قرص‌های ضد بارداری یکی از عوامل شایع خونریزی غیر طبیعی رحم می باشد. مصرف این قرص‌ها تعادل هورمونی را در بدن تغییر می‌دهد و بر چرخه تخمک گذاری تأثیر می گذارد.

 

بنابراین عادت ماهیانه فرد تحت تأثیر قرار گرفته و خونریزی غیر طبیعی در او ایجاد می‌شود.


لکه بینی در بین عادت ماهانه نیز از دیگر عوارض مصرف قرص‌های ضد بارداری می باشد.


 

مصرف قرص‌های ضد بارداری اورژانسی نیز از دیگر علل خونریزی غیر طبیعی رحم می باشد. قرص‌های ضد بارداری اورژانسی، باید سریعا تأثیر خود را بر عدم تخمک گذاری فرد بگذارند. بنابراین در مدت زمان کوتاهی، تعادل هورمونی بدن را تحت تأثیر قرار می‌ دهند.

 

مصرف این نوع قرص‌ها با فاصله طولانی مشکلات کمتری ایجاد می کند. اما گاهی دیده شده که فردی در طی چند ماه، چند بار از این روش جهت جلوگیری از بارداری استفاده می کند که بسیار خطرناک است.

 

به همین دلیل توصیه می‌شود که مصرف قرص‌های ضدبارداری و اورژانسی باید تحت نظر پزشک متخصص زنان باشد تا او با در نظر گرفتن شرایط بدنی شما، بهترین روش را به شما معرفی کند.

 

3- بیماری‌های رحم

در بعضی موارد رحم به علت نقص عملکردی، باعث خونریزی می شود. مثل پولیپ (که به دلیل افزایش ضخامت مخاط داخل رحم ایجاد می‌شود)، فیبروم (تومور خوش‌خیم عضله رحم)، بزرگی رحم (که در اثر زایمان‌های متعدد ایجاد می ‌شود) و یا بروز سرطان رحم که بیشتر در خانم‌های بالای 50 سال و بعد از یائسگی بروز می‌ کند.

 

4- حاملگی و سقط جنین

بعضی از بانوان ممکن است از خونریزی رحمی در بین عادت‌های ماهانه خود شکایت کنند.

 

همه روش‌های جلوگیری از بارداری درصدی خطا دارند و می‌ توانند باعث بارداری شوند. حال اگر بارداری به سقط بیانجامد (سقط جنین در هفته‌های اول بارداری بسیار شایع است) می‌تواند منجر به خونریزی های غیر طبیعی شود.

 

حتی حاملگی خارج رحمی را می‌توان با خونریزی غیر طبیعی رحم تشخیص داد. حاملگی‌های خارج رحمی بسیار خطرناک می باشند. به جایگزینی سلول تخم در جایی غیر از رحم مانند لوله رحمی، حاملگی خارج رحمی گفته می‌ شود.

عفونت واژن خونریزی

 

5- نزدیک شدن به سن یائسگی

در طی یائسگی، مقدار هورمون استروژن در بدن فرد تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با کم شدن سطح استروژن، چرخه قاعدگی رو به خاموشی می‌گذارد و دیواره رحم شروع به نازک شدن می ‌کند.

 

نازک شدن دیواره داخلی رحم سبب شکننده شدن و تضعیف رگ‌های خونی این قسمت می‌شود و همین امر سبب خونریزی های گاه و بی گاه از ناحیه واژن می گردد.

 

علایم خونریزی غیرعادی رحمی

– خونریزی و یا لکه بینی در بین عادت ماهیانه

 

– بروز خونریزی با فاصله زمانی کمتر از 21 روز و یا بیشتر از 35 روز

 

– خونریزی شدید مانند دفع لخته‌های خونی بزرگ که فرد مجبور می‌شود هنگام شب که فعالیت او کم است، چند مرتبه نوار بهداشتی خود را عوض کند.

 

– رشد بیش از حد موهای بدن

 

– گر گرفتگی

 

– خشکی واژن

 

– حساس شدن به لمس

 

– نوسانات خلقی

 

– ضعف و خستگی و تشنگی به علت از دست دادن مقادیر زیادی خون

 

روش‌های تشخیص خونریزی غیرعادی رحمی

– سونوگرافی: اولین و بهترین روش تشخیص خونریزی های غیر طبیعی رحم، سونوگرافی معمولی است.

 

– شمارش گلبول‌های خونی  (CBC)

 

– تست‌های هورمونی که هورمون هایFSH  وLH  و هورمون مردانه، هورمون پرولاکتین و هورمون پروژسترون را بررسی می‌ کند.

 

– تست بارداری

 

– تست بررسی عملکرد تیروئید

 

– انجام تست پاپ اسمیر برای بررسی عفونت دهانه رحم

 

– بیوپسی یا نمونه برداری از بافت رحم تا هرگونه عفونت، سرطان و توده بررسی شود.

 

– هیستروسکوپی (آندوسکوپی رحم)

 

– سونوگرافی از طریق واژن تا هر گونه مشکلی در رحم و یا لگن فرد بررسی شود.

 

– ام آر آی نیز در تشخیص ضایعات خونریزی های غیر طبیعی رحم کمک کننده است.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

خونریزی‌های غیرطبیعی رحمی

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها خطر دارد؟

14 علت لکه‌بینی در بارداری

11 علت خونریزی بیش از حد قاعدگی

علل برداشتن رحم در زنان

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

ترشحات خونی واژن می توانند به علل مختلف به وجود آیند. در این مطلب قصد داریم با علت ترشحات خونی واژن و راه های درمان آن بیشتر آشنا شویم. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایت های دیگر

عفونت واژن خونریزی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

3

سایر خبرها

ممکن است بعد از عمل خونریزی خفیفی از زخم جراحی بروز کند. که علت آن راه رفتن یا فعالیت های دیگر می باشد. پس از Hymenoplasty، خونریزی غیر طبیعی که ممکن است باعث تشکیل لخته خون شود .از مصرف داروهای آسپیرین و سایر داروهای ضد انعقادی حداقل 10 تا 15 روز قبل و بعد از عمل جراحی باید اجتناب شود. تخلیه غیر طبیعی واژن بعد از هایمنوپلاستی : پس از Hymenoplasty، ممکن است ترشحات غیر …

اگر در هنگام مقاربت دچار خشکی یا درد واژن هستید، ممکن است یک کاندید مناسب برای درمان با لیزر مونالیزا واژینال باشید. لیزر بافت های واژن شما را بازسازی می کنند و برای خانم ها مزایایی فراوانی دارد، به خصوص اگر شما در معرض یائسگی هستید یا مبتلا به سرطان سینه هستید لیزر مونالیزا مناسب می باشد. لیزر مونالیزا برای کسانی که دارای موارد زیر می باشند مناسب است خشکی واژن، سوزش، خارش …

گرایشی به توصیه برای انجام درمان صرفاً محافظه کارانه دارند، که در آن وضعیت سلامت بچه به دقت مورد پایش قرار می گیرد. این شامل 90 درصد موارد انسداد مجاری اشکی می شود. روش های درمان محافظه کارانه برخی پزشکان ممکن است ماساژ کیسک* اشکی را پیشنهاد دهند. این کار باعث اعمال نیرو بر مجاری اشکی می شود که می تواند انسداد را برطرف کند. در عین حال اگر بچه دچار مشکل ترشحات زیاد …

در دستور کار قرار دهد. بزرگ شدن تخمدان ها بر اثر چرخه عادت ماهانه نیازی به درمان ندارد مگر اینکه سبب ایجاد علایم ناراحت کننده شده باشد. پیام همراه بزرگ شدن تخمدان ها می تواند علل مختلفی داشته باشد و اغلب آنها سبب ایجاد مشکلات درازمدت نمی شوند. زنان دچار درد لگن و احساس پربوردگی یا تغییر در عادات روده و مثانه باید به پزشک مراجعه کنند. طیفی از درمان ها در دسترسند که می توانند به کاهش علایم در این مورد کمک کنند. …

: – خارش در اطراف واژن و مادگی – ترشح متراکم، سفید رنگ، شبیه به پنیر بیات از واژن – انتشار بویی شبیه به نان یا آبجو از واژن – احساس درد یا سوزش در اطراف واژن – احساس درد یا سوزش در هنگام مقاربت جنسی زنان می توانند برای درمان عفونت مخمری از داروهای تجویزی یا غیر نسخه ای استفاده کنند. در هر حال، زنان باردار نباید بدون مشورت قبلی با پزشک …

پولیپ ها شوند، که روی سلول های سطحی لایۀ خارجی گردن رحم ظاهر می شوند. – پولیپ های اندوسرویکال. این نوع پولیپ ها در کل شیوع بیشتری دارند و در غدد سرویکال داخل کانال گردن رحم رشد می کنند. این نوع پولیپ بیشتر دچار زنانی می شود که در حال گذار از دورۀ پیش یائسگی قرار دارند. این موضوع مشخص نیست که چرا برخی از زنان دچار پولیپ گردن رحم می شوند، اگرچه علت موضوع می تواند از جمله شامل پاسخ …

هرپس تناسلی معمولا درد یا خارش است که در عرض چند هفته پس از مواجهه با شریک جنسی آلوده شروع می شود پس از چندین روز ممکن است برآمدگیهای کوچک قرمز ظاهر شود سپس آنها پاره می شوند و تبدیل به زخم هایی می گردند که ترشح یا خونریزی دارند در نهایت روی زخم ها دلمه تشکیل می شود و بهبود می یابند. در زنها زخم ها می توانند در ناحیه واژن ، آلت تناسلی خارجی ، کفل ها ، مقعد یا دهانه رحم قرار گیرند. در …

بدن مفیده! اکه در طول دوران پریودی دچار گرفتگی عضلات می شید و یا درد زیادی دارید ورزش کردن می تونه گزینه خوبی براتون باشه. چرا که در طول فعالیت ورزشی اندورفین در خون آزاد میشه و باعث تسکین درد عضلات میشه. پس ورزش کردن رو به خاطر پریود بودن متوقف نکنید! چرخه قاعدگی از هر فرد به فرد دیگه متفاوته به ویژه اگه در دوره های اولیه باشید! پس این شایعه رو که حتما باید دوره 28 روزه داشته باشید رو …

سوال مخاطب نی نی بان: تو ایام تخمک گذاری، خارج شدن یه مایع لزج مانند نشونه ی چیه؟آیا مال عفونته یا تخمک گذاری؟یک روز بعد نزدیکی ترشحی که سفید و لزج مانند باشه نشونه ی چیه؟ببخشیدکه رک گفتم پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز ترشحات لزج یک هفته بعد از پاک شدن قابل رویت می باشند و اگر بوی بد، سوزش و خارش ندارید نشانه عفونت نیست. بعد از رابطه زناشویی معمولا ترشحات سفید و چسبناک قابل انتظار است که با حفظ بهداشت ناحیه مشکل ساز نخواهد شد. …

سوال مخاطب نی نی بان: من دو هفته پیش از قرص سقط جنین استفاده کردم به خون ریزی افتادم ولی خیلی خفیف و الان حالتهای تهوع بسیار دارم امکان داره جنین سقط نشده باشه؟؟؟؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز بله. این قرص ها فقط باعث باز شدن دهانه رحم می شود و چه بسا مواردی که به صورت ناکامل خونریزی اتفاق می افتد و به علت عارضه باقی ماندن حاملگی ناخواسته ممکن است عفونت ایجاد شود. لذا جهت بررسی دقیق به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: امروز از خواب که پاشدم همراه ادرارم خون دیدم و وقتی با دستمال واژنم و چک کردم خونی بود هفته بیستم بارداریم ، رفتم بیمارستان سونوگرافی کردم همه چی خوب بود طول سرویکسم 35 بود گرید 0 جفتم پایین نبود پس اون خون چی بود الان که رفتم دستشویی چیزی ندیدم نگرانم چرا اینجوری شد یهو ؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز نیاز به معاینه و همچنین آزمایش ادرار است. خون می تواند از دهانه رحم باشد و از علل آن نزدیکی می تواند باشد و یا از ادرار به علت سنگ یا عفونت باشد. …

عفونت مثانه چیست؟ ستاره | سرویس سلامت – اگر هنگام ادرار کردن احساس سوزش یا تیر کشیدن می کنید، ممکن است دچار عفونت مثانه شده باشید. باکتری هایی که در مجرای ادرار یا مثانه رشد می کنند می توانند علت عفونت مثانه باشند. (لوله ای که ادرار را به خارج از بدن منتقل می کند، مجرای ادرار نامیده می شود.) هر فردی می تواند دچار عفونت مثانه شود. با این حال این بیماری در زنان شایع تر از کودکان یا مردان …

بعد از جراحی دارد .استنشاق اسانس زنجبیل می تواند حالت تهوع و استفراغ را به شدت کاهش داده و باعث کاهش استرس بعد از عمل جراحی شود. علاوه بر این ، رایحه درمانی با اسانس زنجبیل می تواند باعث کاهش موقتی درد شود . روغن زنجبیل برای درمان برخی از عفونت ها موثر است روغن و اسانس زنجبیل می تواند به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گیرد که می تواند عفونت های ناشی از …

باعث سوء هاضمه، درد خفیف معده، بی اشتهایی، کاهش وزن، سیری زودرس و ترش کردن شود. اگر فردی دچار این علائم شود، به خصوص اگر بالای 45 سال داشته باشد، حتما باید آندوسکوپی انجام دهد. متاسفانه در ایران اغلب افراد دیر به پزشک مراجعه می کنند؛ یعنی وقتی مراجعه می کنند که شکم شان آب آورده و سرطان به ناحیه صفاق و کبد منتشر شده است. بنابراین هر زمان که دچار علائم گوارشی و سوء هاضمه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید. تشخیص سرطان معده نیز از طریق آندوسکوپی صورت می گیرد. …

کاهش عملکرد آن ها پیشرفت بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، آمفزیم( نوعی بیماری ریوی) و حتی سرطان کوتاه شدن دوره ی زندگی. آلودگی هوا موجب سقط جنین می شود باید بدانید سرب علاوه بر تاثیری که بر سلامت افراد دارد باعث ابتلا به سرطان و سقط جنین و بیماری های روانی نیز می شود به طورمثال با تاثیر منفی بر عملکرد سیستم عصبی باعث بروز سردردهای شدید و کم شدن حافظه می شود . آلودگی …

هر دو دست با هم ورم کنند احتمال بیماری های سیستمیک وجود دارد. گاهی نیز متاسفانه علل سرطانی (مثل سرطان پستان و غدد لنفاوی) باعث ورم یک طرفه و غیر گوده گذار در دست ها می شوند. به الگوی ورم توجه کنید! الگوی ورم در تشخیص علت آن می تواند کمک کننده باشد؛ برای مثال در بیماری های قلبی ابتدا پا دچار ورم می شود و در ادامه شکم ممکن است دچار افزایش مایع و ورم شود اما در بیماری های کبدی …

سوال مخاطب نی نی بان: من 5 روزه توی مثانه درد دارم وقتی که ادرار می کنم مثانه ام درد می گیره ولی سوزش و خارش درد در مجرای ادرار ندارم حدود 4 روز که درد پریودم گرفته.چه چیزی میتونه باعث بشه ؟ پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز بررسی هایی باید بر روی شما انجام شود و باید از رحم و تخمدان شما سونوگرافی جدیدی گرفته شود تا علت دقیق درد مثانه شما مشخص شود. بعضی از عفونت های مثانه هستند که در کشت ادرار مشخص نمی شود و نیاز به درمان های خاصی دارند به همین دلیل بهتر است که شما تحت درمان جدی تری قرار گیرید. …

خاص میزان پیشرفت برخی از سرطان ها خطرات عمل لاپاراسکوپی چیست؟ شایع ترین خطرات مرتبط با لاپاراسکوپی عبارتند از: خونریزی عفونت آسیب به اندام های شکم هرچند این موارد به ندرت اتفاق می افتند. پس از انجام عمل لاپاراسکوپی، مهم است که حواس تان به علائم عفونت باشد. در صورت مشاهده علائم زیر با پزشک خود تماس بگیرید: تب و یا لرز درد شکم که با گذشت زمان شدیدتر شود قرمزی، تورم …

خیم هستند و باعث بروز سرطان نمی شوند. فهرست موضوعی: اگر مطالعه ی قسمت خاصی مد نظر شماست، با کلیک بر هر یک از عبارات زیر، به قسمت مورد نظر خود در این صفحه جابجا خواهید شد. 1. علت کیست تخمدان 2. علائم کیست تخمدان 3. عوارض کیست تخمدان 4. را ه های درمان کیست تخمدان 5.راه های پیشگیری از کیست تخمدان انواع کیست تخمدان کیست فولیکولار: شایع ترین نوع …

، وزن و موقعیت قرار گرفتن آن ها در رحم بستگی دارد. نوزادان سه قلو یا بیشتر معمولاً از طریق سزارین به دنیا می آیند. دوقلوها اگر هر دو در حالت نشسته باشند یا در موقعیت سر و ته باشند معمولاً از طریق واژن به دنیا می آیند. اگر هر دو جنین سرشان رو به بالا باشد یا در موقعیت بریچ باشند پزشکان زایمان سزارین انجام می دهند. اگر یکی از جنین ها در حالت قائم و دیگری در حالت بریچ باشد همیشه …

یائسگی که در آن دوره های قاعدگی متوقف می شوند ، پیامد طبیعی فرایند پیری می باشد. زمان شروع یائسگی معمولا 60 تا 50 سالگی است ، ولی بعضی زنان قبل یا بعد از این زمان علایمی را نشان می دهند. سیگار کشیدن می تواند سن یائسگی را پایین آورد. در صورتی که علت زمینه ای وجود نداشته باشد و خانم حداقل 6 ماه دوره قاعدگی نداشته باشد، به آن یائسگی گفته می شود. مشکلات یائسگی و عامل ایجاد بیماری! …

، خطرآفرین است و احتمال دارد، نوزادی که درمعرض آن قرار می گیرد، دچار عفونت های شدید بشود. آزمایش های غربالگری برای مادران 35 تا 37 ساله از طریق رکتوم یا واژن صورت می گیرد. اگر مادری دچار این عفونت باشد، باید از آنتی بیوتیک استفاده کند تا در هنگام زایمان، نوزاد از عفونت مصون بماند. آزمایش های تشخیصی والدین کدام است؟ آزمایش های تشخیصی بعد از آزمایش های غربالگری مثبت، گام بعدی هستند …

…، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز دارو های تیروئید خود را ادامه دهید. خانم باردار مبتلا به تیروئید باید تست های تیروئید را هر ماه زیر نظر متخصص زنان و زایمان و یا متخصص غدد تکرار کند. اگر سابقه سقط داشته اید از تماس جنسی خودداری کنید، زیرا شروع سقط ممکن است با درد آغاز شود. آمپول آنوکساپارین نیز به همین علت و معمولا برای جلوگیری از سقط تجویز می شود …

گلوتن دار است. پانکراتیت التهاب پانکراس (غده تخت واقع در پشت معده، در قسمت فوقانی شکم) بدون شک درد، همراه با سوزندان قسمت بالایی شکم و پشت همراه است حتی تهوع شدید و استفراغ مکرر را در پی دارد. مصرف زیاد نوشیدنی های الکلی باعث بروز این عارضه می شود. اندومتریوز اندومتریوز یک بیماری دردناک رحمی است. علت این عارضه انتشار سلول های دیواره رحم به قسمت های دیگر …

به گزارش نامه نیوز، سوزش ادرار یا دیزوری خود یک بیماری نیست اما می تواند نشانه ی بیماری های دیگر باشد، شایع ترین علت این ناراحتی در خام ها عفونت باکتری های مجاری ادراری است و در آقایان اورتریت و شرایط خاص پروستات است. سوزش ادرار نشانه ی درد ، ناراحتی و سوزش در هنگام ادرار کردن است. این مشکل بیشتر از مردان، در زنان رایج است. در مردان نیز بیشتر در مردان مسن نسبت به جوان ترها دیده می شود …

غیربهداشتی و زیر نظر افراد غیرمتخصص به وجود می آید. همراه با خونریزی واژینال، تب و درد شکمی و علائم عفونت مثل افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد گلبول های سفید و … نیز بروز می نماید. اقدامات لازم درزمینه سقط جنین: به هنگام بروز تب و درد شکمی بایستی اقداماتی درزمینه تشخیص و درمان صورت پذیرد.این اقدامات عبارت اند از: تهیه نمونه و کشت از خون و سرویکس، تخلیه رحم، تجویز آنتی بیوتیک وریدی، تزریق …

، کاهو، کلم، سیب زمینی و گوجه فرنگی دکتر نسرین زارع پور، متخصص زنان و زایمان این توصیه ها را با شما درمیان می گذارد: آزمایش های مهم ماه بررسی هایی که در این ماه باید انجام دهید مشابه ماه قبل است و پزشک باید مواردی مانند وزن، فشار خون، اندازه و شکل رحم، قند و پروتئین ادرار، ضربان قلب جنین و نشانه های تورم مچ پا، تغییرات بینایی یا درد شکمی را بررسی کند. ممکن است …

دست تواضع به سوی مردم و مشارکت دادن حقیقی آنان در تصمیمات است. علاوه کارگزاران و سیاست سازان باید ثابت کنند از آزار مردم و دست درازی به حریمشان دست کشیده و بر سیاست های غلط قلم قرمز کشیده اند. ب: مبارزه شفاف و قاطع با سرطان پلشتی و انفجار فساد باید بپذیریم که جریان فساد مانند ویروسی تمامی دستگاه ها و نهادهای کشور را آلوده ساخته است. نقابداران فاسد به دلیل آنکه توانسته اند نقش …

از تنگی نفس ناشی از عفونت دستگاه تنفسی کاسته شود. مطالعه ای دریافته زنجبیل می تواند در مبارزه با ویروس های عفونت دستگاه تنفسی مفید باشد. 8. تغییراتی در سبک زندگی بسته به علت تنگی نفس، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی می تواند به بهبود علائم کمک کند. اگر چاق هستید و اضافه وزن تان باعث تنگی نفس تان شده، وزن تان را کم کنید. ورزش کنید تا سطح فیتنس تان بهتر شود …

نیز یکی از عوامل افزایش وقوع این بیماری در خانم ها ذکر شده است. معمولا مقدار کمی از خون دوره ماهانه به داخل شکم برمی گردد اما اگر راه خروجی بسته شده باشد، یعنی راهی که خون باید از طریق آن از رحم به طرف واژن و به بیرون بیاید به علتی دچار اختلال باشد این می تواند باعث برگشت خون بیشتر و اندومتریوز شود. برای مثال ممکن است در سوراخ داخلی یا خارجی دهانه رحم تنگی وجود داشته باشد یا چسبندگی یا …

“),t.close()},t.write(‘

عفونت واژن خونریزی

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

عفونت واژن خونریزی

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

اندومتریوز بیماری‌ای است که تاکنون درمان موثر و قطعی برای آن پیدا نشده و بیش از یک صد میلیون زن در سراسر جهان با این بیماری زندگی می‌کنند.

اندومتریوز یعنی بافت رحم در جایی بیرون رحم وجود دارد، ممکن است درهر جایی از حفره لگنی وجود داشته و فعالیت کنند، بر روی تخمدان ها، لوله های فالوپ، دیواره لگن، واژن، روده، مثانه در موارد نادر بر کلیه و آپاندیس و ریه هم ممکن است وجود داشته باشند.

این بیماری باعث دردهای بسیار شدید به ویژه در دوره پریود می شود. درد حین رابطه جنسی و هنگام دفع ادرار و مدفوع، تهوع و سردرد و دردهای عضلانی از دیگر علایمی است که برای این بیماری برشمرده می شود. اگر این بافت نابجای رحمی در تخمدان باشد منجر به تشکیل کیست‌هایی پر از خون و عفونت می شود که به آن کیست شکلاتی می گویند و در صورتی که پاره شود و محتویات آن وارد شکم شود مشکلات بسیار جدی برای بیمار ایجاد می کند.

افسردگی و خستگی مفرط از دیگر عوارض این بیماری است.

من هم یکی از دو میلیون زنی هستم که در بریتانیا با این بیماری زندگی میکنم.

پریود بسیار دردناک و خونریزی شدید سالها گریبانم را گرفته بود.

بارها درطول سالیان به پزشک چه در ایران چه در لندن مراجعه کردم، اما هر بار پاسخ یکی بود، ‘بیشتر زنها از درد پریود رنج می برند، کاری نمی‌شود کرد با مسکن تحمل کن.’

سال ۲۰۱۴ بود که به دلیل تب بالا و تهوع به بیمارستان منتقل شدم. تشخیص عفونت آپاندیس داده شد. از اتاق عمل که بیرون آمدم، جراح بالای سرم حاضر شد و گفت: ‘اندومتریوز داری، میدانی چیست؟’

من متعجب نگاهش کردم و او گفت: ‘بیماری که درمانی براش وجود ندارد، باید تحت نظر باشید، متاسفم.’

از آن زمان تا کنون یک بار تحت جراحی لاپارسکوپی قرار گرفتم و لایه های درگیر برداشته شد.

لاپارسکوپی نوعی جراحی است که بدون باز کردن شکم، با ایجاد سه سوراخ و فرستادن دوربین و وسایل جراحی به درون بدن، جراحی انجام می‌شود.

پزشک در بیمارستان به من گفت که بیماری ام بسیار پیشرفته است. گفت ممکن است برای مدتی این جراحی بتواند به کاهش درد کمک کند، اما مجدد دردها و مشکلات بر خواهد گشت.

دردها برگشت، افسردگی هم به همراهش.

حس ناامنی این بیماری یکی از عمده مشکلات مبتلایان به اندومتریوز است. دل پیچه ای در خیابان می تواند دنیا را تیره کند، تهوع و سردردی که باعث از حال رفتن شود.

یک بار به پزشکم گفتم: “اگر سرطان داشتم می دانستم دوره ای تحت شیمی درمانی هستم و دارو و بیماری ممکن است از بین برود ولی با این بیماری همیشه نگرانی و استرس دایمی دارم .”

لبخند تلخی زد و گفت: “فقط می توانم بگویم متاسفم.”

چندی پیش گروهی از زنان مبتلا به اندومتریوزدر مجلس بریتانیا نسبت به عدم رسیدگی موثر پزشکی به این بیماران اعتراض کردند.

یکی از انتقادهای مطرح شده این است که شناسایی و تشخیص بیماری بسیار کند است و معمولا ده سال طول می‌کشد تا بیماری تشخیص داده شود و بعد از آن اقدامات درمانی تاثیر قابل توجهی در بهبود بیمار ندارند.

در ایران نیز این بیماری چند سالی است که مورد توجه قرارگرفته است.

آمارها حاکی است که بیش از سه میلیون زن در ایران با اندومتریوز دست و پنجه نرم می کنند.

وزارت بهداشت ایران در سال ۱۳۹۱ کلینیک اندومتریوز در پژوهشگاه ابن سینا راه اندازی کرد.

یکی از بیمارانی که برای درمان به این مرکز مراجعه کرده است می گوید: ‘سالهاست پریود دردناک دارم، پس از ازدواج به مرکز مراجعه کردم برای اینکه نمی توانم جنین را نگه دارم. اینجا متوجه شدند اندومتریوز دارم، بعد از یک سال تحت نظر بودن، حامله شده ام و همه چیز تحت کنترل است. هر چند پزشک گفته احتمال اینکه بعد از زایمان بیماری بازگردد وجود دارد، اما از اینکه توانستم بچه داشته باشم خوشحالم.’

یک بیمار دیگر که در تلاش است برای رسیدگی به بیماری‌‌اش به آمریکا برود، می گوید: “دو بار جراحی کرده‌ام، زندگی‌ام کاملا مختل شده است، یکی از اقوام که پزشک است به من گفت آمریکا توانسته به موفقیت‌هایی در زمینه کنترل بیماری برسد، می خواهم به آنجا بروم شاید کمی از مشکلاتم کم شود.”

این بیمار یک سال است که به دلیل بیماری‌اش استعفا داده است.

این در حالی است که به گفته برخی از پزشکان اروپا در این حوزه نسبت به آمریکا پیشرفته‌تر است و در حال حاضر ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای پپیشرو در حوزه اندومتریوز شناخته می‌شود

به گفته دکتر شاهین خزعلی، مدیرکلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا درتهران و عضو هیات علمی دانشگاه رویال هالوی لندن ‘بیماری اندومتریوز از جمله بیماری های زنان است که به جز باروری، زندگی خانوادگی و اجتماعی زنان را تحت الشعاع قرار می دهد.’

برخی از زنان مبتلا به این بیماری شاغل هستند و نگرانی از امنیت شغلی یکی از مشکلات پیش روی این زنان است. شاید تصویب قوانینی حمایتی در قانون کار بتواند کمی از استرس آنها بکاهد و کارفرما موظف باشد در مواردی که تشخیص بیماری قطعی شده شرایط خاص این زنان را در نظر بگیرد.

زنان مبتلا به اندومتریوز نیازمند درمان های طولانی و در مواردی جراحی های مکرر هستند بنابراین پوشش و حمایت بیمه برای این که کمی از درد و رنج این زنان کاسته شود اهمیت اساسی دارد.

در عین حال کمبود مراکز حمایتی از این بیماران از انتقادهای مطرح شده مبتلایان اندومتریوز است.

هر چند در لندن چندین مرکز برای حمایت از بیماران فعالیت می‌کند، اما از آنجایی‌ که گردانندگان اصلی این مراکز مبتلایان هستند، برخی مواقع به دلیل مشکلات این بیماری فعالیت این مراکز غیر دولتی متوقف می‌شود.

عفونت واژن خونریزی

در ایران انجمنی برای حمایت از زنان مبتلا به اندومتریوز وجود دارد اما نیازمند حمایت است تا وبسایتی فعال را راه اندازی کند و مطالب آموزشی در اختیار این زنان قرار دهد، به پرسشهای آنها پاسخ دهد و برای بهبود کیفیت زندگی به آنها کمک کند. حتی راه اندازی خدماتی مثل صدای مشاور برای سه میلیون زن ایرانی هم کاری معقول به نظر می رسد.

اندومتریوز درمان قطعی ندارد، اما حمایت از مبتلایان به این بیماری در سطوح مختلف می‌تواند راهی برای کاهش مشکلات این بیماران باشد.

عفونت واژن خونریزی
عفونت واژن خونریزی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *