عفونت سينه و سرفه

عفونت سينه و سرفه
عفونت سينه و سرفه

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به عفونت شُش‌ها یا راه‌های هوایی عفونت ریه می‌گویند. بعضی از انواع عفونت ریه خودبه‌خود و بدون درمانی خاص بهبود پیدا می‌کنند اما اگر عفونت شدید باشد، روند درمان متفاوت خواهد بود و خطرات جدی، سلامت و زندگی را تهدید خواهد کرد. ریه‌ها از اعضای بسیار مهم بدن هستند و حفظ سلامت آنها بسیار ضروری است. برای تشخیص عفونت ریه و درمان آن اطلاعات مفیدی برایتان داریم. با ما همراه باشید.

عفونت سينه و سرفه

عفونت ریه همراه با سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می‌شود. از نشانه‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نشانه‌ها و علائم ناخوشایند در عرض ۷ تا ۱۰ روز بهبود می‌یابند، اما سرفه و مخاط حدودا ۳ هفته طول می‌کشد.

اگر دچار درد در قفسه‌ی سینه هستید، باید:

اگر کودکی دچار درد قفسه سینه است، نباید:

دکتر داروساز می‌تواند در زمینه‌ی عفونت ریه به شما کمک کند. داروسازان می‌توانند با پیشنهاد داروهای ضدانعقاد، به از بین‌ بردن مخاط موجود در شش‌ها کمک کنند. وقتی خلط از بین برود، سرفه‌ کردن تسهیل خواهد شد. وقتی با سرفه‌ کردن خلط و مخاط از سینه خارج بشود، عفونت ریه بهبود می‌یابد.

اگر در قفسه‌ی سینه درد احساس می‌کنید و نشانه‌های زیر را تجربه می‌کنید، باید به یک پزشک عمومی مراجعه کنید:

حواس‌تان باشد اگر علائم عفونت ریه در شما به‌شکلی شدید ظاهر شده باشد، ممکن است به ذات‌الریه مبتلا شده باشید.

بنابه اینکه علت عفونت شما چیست، شیوه‌ی درمان متفاوت خواهد بود:

یادتان باشد که آنتی‌بیوتیک‌ها فقط برای درمان عفونت ریه‌ی میکروبی به‌کار می‌آیند. برای درمان عفونت‌های دیگر مانند عفونت ویروسی، برونشیت یا آنفولانزا نباید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد.

اگر سابقه ابتلابه عفونت ریه در شما زیاد است یا به‌خاطر سن بالا خطر افزایش ابتلا به آن برای‌تان زیاد است، باید:

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

آفربن خیلی مفید بود ممنونم

ریه هام عفونت دارند نمیدونم عفونت چیه ولی خلت های که میان بیرون سفید هستند.چیکارکنم که خوب بشم ممنون؟

سلام مقاله خوبی است مرسی

ممنون از همراهی شما.

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

خواص سیاه دانه و عوارض جانبی آن برای سلامتی

عفونت سينه و سرفه


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

آخرین مطالب

کتاب جنس ضعیف؛ گزارشی از وضعیت زندگی زنان در کشور‌های مختلف

خواص سیاه دانه و عوارض جانبی آن برای سلامتی

پاسخ به ۲۸ سوال مهم داوطلبان کنکور سراسری ۹۸

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

ترین های جهان

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– خلط سینه یا خلط گلو معمولا نیاز به تخلیه مداوم گلو دارد و از علائم آن می توان به سرفه های مداوم، آب ریزش بینی، مشکلات تنفسی، احساس ضعف و در بعضی موارد تب اشاره کرد. خلط بیشتر در سینه و گلو انباشته شده و معمولا با سرفه کردن از گلو خارج می شود.

خلط حاوی باکتری، ویروس یا سلول های ملتهب شده ای است که به علت عفونت به وجود می آید. علاوه بر عفونت هایی نظیر سرماخوردگی، آنفلونزا و برونشیت، خلط به علت واکنش آلرژیک به بیماری های نظیر آسم و زکام که باعث آسیب تارهای صوتی شده و استعمال بیش از حد دخانیات است، بوجود می آید.

عفونت سينه و سرفه

سرفه کردن همراه با خلط سینه و گلو ، به نام سرفه مولد شناخته می شود. سرفه همراه با خلط سینه، معمولا نشانه عفونتی است که در ریه انباشته شده است.

خلط آوری به علت های مختلفی روی می دهد که این علت ها عبارت اند از: سرماخوردگی، آلرژی، تحریک سینه، (نظیر استعمال دخانیات، گرد و غبار، حیوانات خانگی، دود و بخار های شیمیایی) رفلاکس گوارشی یا عفونت ویروسی و باکتری در ریه ها نظیر برونشیت حاد، ذات الریه، سرفه ای که همراه با سوزش است و خروسک در کودکان.

خلط اغلب در غلظت و رنگ های متفاوت است و از رنگ زرد، سبز، قهوه ای و خاکستری طبقه بندی شده و بعضی اوقات هم این خلط سینه حاوی خون است که به رنگ قرمز متمایل است. سرفه کردن همراه با خلط معمولا به هنگام صبح روی می دهد. براساس علائم سرفه ای که دارید پزشک معاینات لازم و آزمایش های تخصصی لازم را انجام می دهد.

علل عمومی خلط آوری سیبه یا گلو عبارت اند از:

درمان خلط سینه خسته کننده است و گاهی بسیار طولانی مدت خواهد بود. اما درمان های خانگی اثربخشی وجود دارد که به سرعت تاثیر گذار بوده و هیچ گونه عوارض جانبی نخواهند داشت.

در این قسمت ۱۰ تا از بهترین درمان های خانگی برای خلط آوری را معرفی می کنیم:

قرقره  آب نمک روشی ساده برای درمان خلط است. چون آب گرم باعث نرم شدن گلوی خشک و تحریک شده شما می شود و نمک کمک می کند تا باکتری هایی که باعث عفونت شما شده اند از بین رفته و خلط شما هم کاهش یابد.

– یک چهارم قاشق چای خوری نمک را با آب گرم مخلوط کنید.

– محلول را قرقره کنید.

– این روش درمانی را روزانه چند بار تکرار کنید.

استنشاق بخار بهترین و آسان ترین راه برای رهایی از این مشکل است. استنشاق بخار به درون حفره های بینی کمک می کند تا خلط به حالت مایع تبدیل شده و تخلیه آن بسیار راحت شود. روزانه ۲ بار حمام بخار بگیرید یا دوش حمام را در حالت داغ قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه در حمام بمانید تا خلط های انباشته شده در بدن شما مایع شود.

بعد از این حمام بدن تان را مرطوب کنید چون آب گرم روغن های ضروری پوست شما و رطوبت آن را از بین می برد. روش دیگر هم بخور است. با استفاده از ریختن آب بدرون یک کاسه بزرگ و قرار دادن حوله ای بر روی آن و استنشاق بخار در فاصله مناسب باعث شل شدن خلط ها و باز شدن ریه شما می شود.

لیمو برای نرم کردن خلط گلو ترکیب بسیار عالی است. علاوه بر این خواص ضد باکتری لیمو و ویتامین C بالای لیمو مقاومت بدن را در برابر عفونت افزایش می دهد.

۲ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آب داغ اضافه کنید. از این نوشیدنی ۳ بار در روز استفاده کنید تا گلوی شما نرم شده و خلط آن کاهش یابد.

روش ساده دیگری هم وجود دارد که می توانید در آن لیمو را برش داده و مقداری نمک و فلفل را بر روی تیکه های لیمو بپاشید و سپس تیکه لیمو را مک بزنید. این کار باعث می شود تا خلط ها از گلوی شما خارج شود. این روش را روزانه ۲ الی ۳ بار استفاده کنید.

زنجبیل ماده ای طبیعی و ضد انعقاد خون است و مدت هاست که برای درمان عفونت گلو و دستگاه تنفسی بدن مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین خواص ضد ویروس، ضد باکتری و خلط آوری زنجبیل به دستگاه گوارشی در گلوی شما و سینه شما کمک می کند تا راحت تر نفس بکشید.

یک قاشق غذاخوری از تکه های زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. به مدت چند دقیقه بگذارید تا زنجبیل ها خیس بخورد و سپس ۲ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش نرم کننده را چندیدن بار در طول روز بنوشید.

روش دیگری هم وجود دارد که می توانید با خوردن زنجبیل تیکه شده چندین بار در طول روز و اضافه کردن آن به وعده های غذایی همراه با غذا از خواص بی نظیر آن بهرمند شوید.

زردچوبه خواص ضد عفونی کننده ی قوی دارد که خلط شما را به وسیله از بین بردن باکتری هایی که خلط آور هستند، کاهش می دهد. همچنین زرد چوبه برای تقویت سیستم ایمنی شما بسیار مفید است.

– یک قاشق چای خوری زرد چوبه به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. این نوشیدنی را یک بار در روز به هنگام صبح و قبل از خواب بنوشید.

– یک و نیم قاشق چای خوری زرد چوبه را با یک یا دو لیوان آب روزانه ۲ الی ۳ بار بخورید.

– یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و به مقدار لازم نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید. این محلول را روزانه چند بار قرقره کنید.

سوپ مرغ گرم برای درمان خلط مفید است. سوپ مرغ گرم مسیر های تنفسی را مرطوب کرده و مخاط انباشته شده در گلوی شما را نازک می کند. سوپ مرغ همچنین باعث نرم شدن گلوی تحریک شده می شود و گلو را آرام می کند.

مقداری سوپ مرغ را حداقل ۲ الی ۳ بار در روز میل کنید تا خلط گلوی شما پاک شود. برای افزایش فواید این سوپ، مقداری سیر و زنجبیل را به سوپ اضافه کنید. سوپ خانگی اغلب اوقات از سوپ های کنسرو شده که مواد نگهدارنده دارند بسیار مفید تر است.

فلفل قرمز به بدن شما کمک می کند تا خلط انباشته شده در نایژه ها و گلوی شما تخلیه شود. همچنین طبیعت گرم و محرک فلفل قرمز برای کاهش درد سینه و نرم کردن گلوی تحریک شده مفید است.

– یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز و زنجبیل رنده شده، یک قاشق غذا خوری عسل و سرکه ی سیب و ۲ قاشق غذا خوری آب را با هم ترکیب کنید.

– این مخلوط را روزانه ۲ الی ۳ بار بنوشید تا خلط شما کاهش یابد.

عسل خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی دارد که آن را به عنوان درمان خانگی بسیار عالی برای نرم کردن گلوی تحریک شده و پاکسازی خلط گلو، تبدیل می کند. فلفل برای درمان عفونت گلو مفید است و همچنین عسل غشاهای مخاطی را نرم می کند. این ترکیب را روزانه ۲ مرتبه برای یک هفته انجام میل کنید.

عفونت سينه و سرفه

یک قاشق غذاخوری عسل را به آب گرم اضافه کنید. این نوشیدنی را روزانه چند مرتبه بنوشید. شما از خواص پزشکی و سلامتی عسل بهرمند شده و همچنین آب گرم باعث نازک شدن غشای مخاطی شما می شود.

پیاز خواص بی نظیر آنتی بیوتیکی، ضد التهابی و خلط آور داشته که کمک می کند تا گلوی شما نرم شده و خلط آن از بین برود. همچنین پیاز کمک می کند تا سیستم ایمنی شما بهبود یافته و فرآیند درمان سریعتر شود. شما می توانید تونیک با پیاز و شکر درست کنید تا خلط را روان تر کرده و در نتیجه آن خلط راحت تر خارج می شود.

– یک پیاز کوچک را شسته و خرد کنید.

– پیاز را با ۲ قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید و برای نیم ساعت کنار بگذارید. این ترکیب در این زمان باعث می شود تا حالتی مایع به خود بگیرد.

– یک قاشق غذاخوری از این تونیک آماده شده هر ۲-۳ ساعت میل کنید.

هویج برای درمان خلط و دیگر وضعیت های ویروسی بسیار مفید است. هویج منبع غنی از ویتامین C است. هویج آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی بدن ارتقا داده و مقاومت بدن به انواع عفونت ها را بیشتر می کند. علاوه بر این هویج حاوی مواد مغذی زیاد و ویتامین هایی است که علائم سرفه، را کاهش می دهد.

–  ۴-۵ هویج را آب بگیرید.

– مقداری آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود. سپس ۲ الی ۳ قاشق چای خوری عسل را با آن ترکیب کنید.

– این نوشیدنی در طول روز میل کنید تا خلط گلوی شما از بین برود.

نبض ما– ترجمه: مهدی مغازه ای

منبع: www.nativeremedies.com

متخصص داخلی کیست؟

کمبود چه ویتامینی خطرناک است؟

علائم اسپاسم عضلانی و درمان های گیاهی آن

علائم گرمازدگی خفیف و درمان آن

۸ تغییر آزار دهنده بدن پس از چهل سالگی

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

مطالب علل و راههای درمان خلط سینه عالی و کامل بودسپاس☺

عالی بود. ممنونم

بسیار عالی ممنون.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

در سلامت ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ۱ نظر 113,495 بازدید

خلط اغلب همراه با سرماخوردگی و سایر عفونت های تنفسی فوقانی است.

اگر خلط به موقع درمان نشود، می تواند  لوله های برونش  را تحریک کند و  منجر به عفونت های تنفسی فوقانی ثانویه شود.وقتی خلط  وجود دارد معمولا نیاز به  صاف کردن گلو، سرفه مداوم، آبریزش بینی، تنگی نفس، احساس ضعف و، در برخی موارد، تب نیز وجود دارد. خلط  معمولا از طریق سرفه بیرون می آید.

خلط شامل باکتری، ویروس و یا سلول های التهابی به علت عفونت است. علاوه بر بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت، خلط  ممکن است بعلت  واکنش آلرژیک به مواد محرک مانند آسم و تب یونجه، آسیب تارهای صوتی  دیده  شود. داروهای خانگی طبیعی سریع و  بدون ایجاد عوارض جانبی وجود دارد که می خوانیم.

عفونت سينه و سرفه

در اینجا ۱۰ داروی خانگی برای خلط معرفی میکنیم: ۱ . بخار

استنشاق بخار از بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر خلط  است . استنشاق بخار به داخل بینی بسیار مفید است

ده دقیقه در بخار حمام روزی  دو بار خلط را درمان میکند . روش دیگر، ریختن آب جوش گرم در یک کاسه بزرگ است  . یک حوله بر سر خود  گذاشته و  بخار به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه  استنشاق کنید. این کار به رقیق شدن ترشحات در ریه ها کمک میکند. این روش آسانی است و چند بار در روز میتوانید انجام دهید

۲ . نمک آب

غرغره کردن با آب نمک گرم یکی دیگر از راه آسان برای درمان خلط است . در حالی که آب گرم  تسکین دهنده گلو است ، نمک نیز برای از بین بردن باکتری ها کمک میکند

در یک لیوان آب گرم یک  چهارم قاشق چای خوری  نمک بریزید و چند بار در روز غرغره کنید

۳ . آبلیمو

لیمو یک ماده عالی برای از بین بردن خلط است .  لیمو  ضد باکتری  است ویتامین C  دارد و بدن را در برابر عفونت مقاوم میکند

اضافه کردن دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل  به یک فنجان آب گرم  مفید است. نوشیدن  حداقل سه بار در روز به تسکین گلو و کاهش تولید خلط کمک میکند یکی دیگر از گزینه ساده یک برش از لیمو، ریزش نم نم  نمک و فلفل بر روی آن و سپس آنرا بخورید . این کار را دو یا سه بار در روزانجام دهید

۴ . زنجبیل

زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است  وبرای عفونت های دستگاه تنفسی و گلو  استفاده میشود. همچنین، ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد خلط است و موجب می شود که راحت تر نفس بکشید

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برش زنجبیل تازه  به یک فنجان آب جوش برای چند دقیقه و پس از آن دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. نوشیدن این چای زنجبیل دارای اثر تسکین دهنده است چندین بار در طول روز مصرف کنید روش دیگر، چند بار در روز جویدن تکه زنجبیل خام و اضافه کردن زنجبیل به غذا است

۵ . زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که  به کاهش خلط و کشتن باکتری تولید کننده خلط بسیار مفید است . همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند

اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم  و نوشیدن  یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب منفعتهای زیادی دارد همچنین میتوانید   نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان آب دو یا سه بار در روز بخورید همچنین  اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک به یک لیوان آب گرم چند بار درروز غرغره کنید

۶ . سوپ مرغ

سوپ مرغ گرم نیز می تواند خلط  را درمان  کند. سوپ مرغ داغ به مرطوب کردن راه های هوایی کمک کرده ودردهای گلو را تسکین میدهد

سوپ مرغ حداقل دو یا سه بار در روز برای رفع خلط توصیه میشود .

۷ .فلفل هندی

فلفل هندی  طبیعت گرم و تحریک کننده  دارد به کاهش درد در قفسه سینه و بهبود گلو درد کمک میکند

یک چهارم  قاشق چای خوری یک چهارم  فلفل هندی و زنجبیل تازه رنده شده ،  عسل و سرکه سیب  از هرکدام یک قاشق غذاخوری ، و دو قاشق غذاخوری  مخلوط کردهدو تا سه بار دردروز بخورید که داروی درمان کننده خلط است

۸ . عسل

عسل ضد ویروس ، ضد باکتری ، و خواص ضد قارچی دارد که گلو را تسکین داده و خلط را از بین می برد . علاوه بر این، دارای خواص ضد عفونی کننده است که  به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک میکند

اضافه کردن کمی پودر فلفل سفید و یا سیاه  به یک قاشق غذا خوری  عسل داروی درمان عفونت گلو است  این مخلوط را دو بار در روز به مدت یک هفته بخورید اضافه کردن یک قاشق غذا خوری از عسل را به یک لیوان آب گرم چند بار در روز بنوشید

۹ . پیاز

پیاز دارای آنتی بیوتیک بسیار عالی ، ضد التهابی و خواص ضد  خلط دارد همچنین ، پیاز تقویت سیستم ایمنی بدن و به افزایش سرعت فرایند درمان کمک می کند .

پیاز را بشویید و ریز ریز ریز کرد و با دو قاشق غذا خوری شکر هر دو سه یاعت یکبار بخورید داروی خلط است میتوانید این شربت را درست کرده و در یخچال بمدت دو روز قابل نگهداری است

۱۰ . هویج

هویج ی در درمان خلط و دیگر شرایط مشابه بسیار موثر است. هویج یکی از منابع غنی از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلف عفونتها . به علاوه ، هویج دارای بسیاری از مواد مغذی و ویتامین ها است که به کاهش علائم سرفه و همچنین خلط کمک میکند

آب ۴-۵ عدد هویچ را گرفته و با آب کمب رقیق کرده ۲-۳ ثاشق عسل ریخته  ومخلوط کنید برای رفع خلط مفید است.

با این روشها خلط از بین میرود ولی اگر خلط سبز یا زرد داشتید به پزشک مراجعه کنید.

۲٫یک قاشق چای خوری “به دانه ” تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید  و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم  “کتیرای خوراکی ” به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی  “عسل طبیعی ” و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. ۲۰ سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.

۳٫مقداری  “جو کامل ” یا  “جو دوسر(یولاف) ” را در آب پخته و چند دانه  “عناب ” و نصف همان مقدار  “سپستان ” در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری  “پر سیاوشان ” اضافه کنید… کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

عفونت سينه و سرفه

۴٫اگر  “تب ” ندارد مقداری  “روغن بادام تلخ ” را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند… در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.

۵٫مقداری  “عصاره شیرین بیان ” به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.

سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.

به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.

این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.

۷ فروردین ۱۳۹۸

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۱۲ اسفند ۱۳۹۷

خدا خیرت بده ، من با بخار خلاص شدم، تنفسم خیلی سخت شده بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “9865c8631275646a469b7a4c74239b4b” );document.getElementById(“0f97682611”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

عفونت سينه و سرفه
عفونت سينه و سرفه
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *