عفونت انگشت پا در بارداری

عفونت انگشت پا در بارداری
عفونت انگشت پا در بارداری

بهترین مرطوب کننده طبیعی چیست؟ پوست خشک شایع ترین پوستی است که بسیاری از مردم به خصوص در ماه های زمستان از آن رنج می برند. لیستی از عوامل پوسته پوسته شدن، خشکی طولانی مدت، عادت نامناسب حمام کردن روزانه، یک عادت نادرست مراقبت از پوست است. در این زمان پوست شما به خوبی مرطوب به نظر می رسد. خبر خوب این است که شما برای خلاص شدن از پوست خشک خود مجبور نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید. همیشه مرطوب کننده های طبیعی برای …

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند. …

عفونت انگشت پا در بارداری

در مورد بنزوئیل پراکسید چه می دانید؟ آیا با موارد کاربرد آن آشنایی دارید؟ چه عوارضی با مصرف این ماده شیمیایی در کمین شما خواهد بود؟ همه ی …

آیورودا برای کودکان چه پیشنهاداتی دارد؟ چگونه می توان با کمک توصیه های آیوردا از بروز بیماری در کودکان پیشگیری کرد؟ آیا شما کنجکاو هستید که آیورودا چگونه …

با خواص چای نعناع آشنایی دارید؟ چای نعناع یک دم کرده گیاهی است که از برگ های نعناع تهیه شده و در بسیاری از موارد پزشکی کاربرد دارد. …

با خواص چای سیلان آشنایی دارید؟ آیا سعی می کنید از این دمنوش خوشمزه در برنامه غذایی خود استفاده کنید؟ چگونه میتوان این چای را دم کرد؟ فواید …

بعضی از افراد با جستجو در گوگل و انجام تست های روان شناسی به دنبال جواب این هستند که آیا دیوانه اند یا نه؟ خوشبختانه اکثر افرادی که …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ …

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

عفونت انگشت پا به علت رشد ناخن انگشت شست پا در درون گوشت شست رخ می دهد که اغلب نقاط گوشه ای را در گیر می کند و این اغلب به علت عدم صحیح گرفتن ناخن ها پدید می آید که ناخن را به صورت مورب کوتاه می کنند اما شیوه صحیح آن کوتاه کردن ناخن به صورت صاف و مستقیم است که گوشه ناخن بیرون از گوشت شست بماند.

فرورفتن‌ ناخن‌ پا در گوشت‌ حالتی است که ‌ لبه‌ تیز ناخن‌ در گوشت‌ یکی‌ از انگشتان‌ پا (معمولاً شست‌) فرو رود. و باعث عفونت ناخن می شود . ناخن فرورفته از مشکلات رایج ناخن است و ناشی از فشار رشد لبه ناخن به داخل پوست و گوشت اطراف آن می باشد . این مشکل ممکن است در انگشتان پا یا دست رخ دهد اگرچه اغلب اوقات در انگشت پا و به دلیل پوشیدن کفش و فشرده شدن انگشتان پا رخ می دهد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل و جلوگیری از فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا ، باید ناخن های پای خود را به درستی کوناه کنید ، از کفش مناسب استفاده کنید و روزانه چندین ساعت انگشتان پای خود را بدون پوشش در معرض هوای آزاد قرر دهید . مخصوصا بعد از ورزش و پیادروی زیاد ، علاوه بر این دیابت ، چاقی و اختلالات تیرویید، قلب و کلیه که می توانند سبب ادم اندام تحتانی شوند نیز ممکن است این احتمال را افزایش دهند.

۱- قرمز شدن پوست لبه های ناخن انگشت شصت پا از اولین نشانه های این مشکل است. در صورتی که قرمزی پوست لبه های ناخن شست پای شما از بین نمیرود و روز بروز بیشتر میشود و دردناک است ، فرورفتن ناخن در گوشت انگشت پای شما درحال ایجاد عفونت است .

عفونت انگشت پا در بارداری

۲- احساس گرما و حرارت در محل قرمزی انگشت شست پا و احساس درد ضربان دار نشان دهنده این است که عفونت در محل فرورفتگی جدی است . در صورت عدم درمان مناسب ، این عفونت می تواند باعث ایجاد تب شود .

۳- به دقت به محل درد و فرو رفتگی ناخن دقت کنید . در صورتی که در اطراف محل درد ، چرک ( ترشحات به رنگ زرد ، سبز یا سفبد و بد بود ) مشاهده میکنید ، عفونت محل فرورفتگی ناخن شدید است . در این صورت سریعا به پزشک مراجعه کنید . درمان های معمول برای این مشکل میتواند خیساندن ناخن در آب گرم ، استفاده از آنتی بیوتیک های مناسب و در نهایت اگر مشکل بسیار جدی باشد ، برداشتن ناخن ، می تواند باشد.


عفونت انگشت پا حاصل از فشار ناشی از رشد لبه‌ی ناخن در داخل پوست انگشت پا است. این مشکل به ۳ دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شود: مرحله‌ی ۱ – خفیف، مرحله‌ی ۲ – متوسط، و مرحله‌‌ ۳ – شدید. موارد خفیف ناخن فرورفته در گوشت انگشت دارای تورم در لابلای ناخن، اریتما، درد و ادم همراه با فشار همراه است. موارد متوسط با افزایش تورم، عفونت، ترشح و زخم لایه‌های ناخن همراه هستند. موارد شدید این بیماری التهاب مزمن و همچنین زبرشدگی را نشان می‌دهند و دارای هیپرتروفی لایه‌های ناخن هم هستند.

فشاری که حین راه رفتن، پوشیدن کفش و چاقی (در صورت وجود) وارد می شود سبب نفوذ بیشتر خار شده و شرایط را بدتر می کند. عوامل خطر مستعدکننده برای فرورفتگی ناخن پا مشتمل بر مکانیسم های آناتومیک و رفتاری هستند. در حقیقت فرورفتگی ناخن پا به علت دید نامناسب یا ابزار نامناسب، یک خار ایجاد می شود که محکم به بافت های اطراف ناخن اتصال می یابد و با رشد صفحه ناخن اتصال می یابد و با رشد صفحه ناخن به سمت دیستال بیشتر به عمق نفوذ می کند. به عقیده برخی این مشکل در ناخن های نازکتر و صاف تر و نیز ناخن های دارای چین ناخن پهن تر بیشتر است درحالیکه این ادعا ثابت نشده است.

یکی دیگر از علل بروز عفونت در ناخن شست پا ضربات مکرر (مثلا دویدن، شوت کردن) یا ترومای ناآگاهانه ای که به انگشت شست پار وارد می شود است همچنین استعداد ژنتیکی و سابقه خانوادگی، تعریق بیش از حد و بهداشت نامناسب پا احتمال فرورفتگی ناخن را افزایش می دهند.

محیط گرم و مرطوب پا مستعد رشد باکتری ها و قارچ هایی همچون استافیلوکوک ها، سودوموناس، درماتوفیت ها، کاندیدا و تریکوفیتون می باشد. هنگامی که پوست کنار ناخن آسیب می بیند این باکتری ها به داخل ناحیه آسیب دیده نفوذ کرده و باعث ایجاد عفونت می شوند. درمان عفونت گوشه ناخن پا یا پارونیشیا برای حفظ سلامت پا ضروری است و در صورت عدم درمان باعث بروز مشکلات جدی تر همچون دردهای مزمن، تغییر شکل، سلولیت و عفونت استخوانی می شود.

هنگامی که لبه‌ ناخن داخل پوست فرو می‌رود، التهاب ایجاد می‌کند. این اختلال اغلب بر ناخن پا، به ویژه انگشت شست پا تاثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد احتمال رخ دادن این مشکل در افرادی که دارای ناخن‌های ضخیم یا منحنی هستند بیش‌تر است، هرچند که این وضعیت می‌تواند در اثر جراحت، عدم رعایت نظافت پا و کفش‌هایی که سایز پا نیستند، هم رخ بدهند. علاوه بر این، افراد مبتلا به مشکلات عروقی، دیابت یا بی‌حسی در انگشتان پا، باید در درمان و پیش‌گیری از این مشکل بسیار دقیق باشند زیرا ممکن است به برخی عوارض جدی مثل از دست دادن اندام منجر شود.

همچنین یک ناخن ناقص یا آسیب‌دیده می‌تواند داخل گوشت برود. منطقه‌ی آسیب‌دیده می‌تواند عفونی و دردناک شود، و ممکن است تا زمانی که ناخن نیفتد، بهبود نیابد. برای جلوگیری از این مشکل ناخوشایند، باید ناخن‌های‌تان را صاف بگیرید.

کفش‌های‌ خوب‌ و استاندارد بپوشید. ناخن‌های‌ پا را به خوبی کوتاه‌ کنید. به‌ خصوص‌ بیماران مبتلا به‌ دیابت‌ شیرین‌ یا مشکلات‌ عروق‌ محیطی‌ باید در کوتاه‌ نمودن‌ ناخن‌های‌ پا دقت‌ کنند. در این‌ مشکلات‌ به‌ دلیل جریان‌ خون‌ مختل‌ پا، آسیب‌ به‌ پا مشکل ساز‌ است‌. در زمان کوتاه کردن ناخن دقت کنید ناخن گیر تیز بکار ببرید واز کوتاه نمودن گوشه های ناخن خودداری کنید. انگشت شست پا گوشت زیادتری نسبت به انگشتان دیگر دارد. تمیز و خشک نه داشتن پا از اهمیت بالایی برخوردار است. کفش باید سایز پای شما باشد. کفش های تنگ به گوشه انگشت شست پا فشار وارد می کنند و خطر بروز این عارضه را افزایش می دهند. در صورت امکان در محل کار یا تحصیل از صندل استفاده کنید. در صورتی که شغل شما به صورتی است که خطر وارد شدن ضربه به انگشت شست پا وجود دارد، از کفش های ایمنی که در نواحی پیشین آن فلز محافظ وجود دارد استفاده کنید.

برای جلوگیری از ایجاد فشار روی انگشتان پا ، از کفش و جوراب مناسب و راحت استفاده کنید . اگه کفش شما به گونه ای است که به راحتی در داخل کفش نمی توانید انگشتان خود را تکان دهید ، بهتر است کفش خود را عوض کنید و از کفش مناسب تری استفاده کنید .

کفش های پاشنه بلند و کفش های نوک تیز بدترین انتخاب ها برای شما می باشد . در صورتی که بیشتر اوقات روز در حال فعالیت هستید و کفش و جوراب به پا دارید ، روزانه چندین بار کفش و جوراب خود را در آورده و پاهای خودتان را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا نفش بکشدند.


معمولا عارضه ناخن فرورفته که منتهی به عفونت انگشت پا می شود با درمان های خانگی و رعایت برخی نکات و توصیه های بهداشتی به مرور درمان می شود. از جمله این روش های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آب گرم و نمک اپسوم

قرار دادن پاها داخل محلول آب نمک گرم برای کاهش درد ناشی از عفونت انگشت پا مفید است و با نرم کردن ناخن به جدا شدن راحت تر آن از پوست کمک می کند.

2 قاشق غذاخوری نمک اپسوم (منیزیم سولفات) را به آب گرم داخل وان اضافه کرده و پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل آن قرار دهید. برای نتیجه بهتر هر روز 3 بار از این روش استفاده کنید.

2. سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی قوی به جلوگیری از عفونت و از بین بردن تورم پوست در نواحی ناخن فرورفته کمک می کند.

مقداری پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و در نواحی مورد نظر بمالید. سپس انگشت پا را با باند پوشانده و بگذارید چند ساعت بماند و در پایان آن را کاملا خشک کنید.

3. زردچوبه و روغن خردل

ریشه زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده درد است و به کاهش درد و تورم ناشی از عفونت انگشت پا کمک می کند.

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با نصف قاش غذاخوری روغن خردل مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده بمالید. سپس آن را با باند پوشانده و بگذارید یک ساعت بماند. روزی 2 تا 3 با این روش درمانی را تکرار کنید.

4. آب لیمو و عسل

ترکیب لیمو و عسل خاصیت ضد میکروبی داشته و برای درمان عفونت انگشت پا مفید است.

1 قطره آب لیمو و کمی عسل را مخلوط کرده و روی انگشت پا بمالید. سپس با باند پوشانده و بگذارید یک شب بماند. این کار را تا زمانی که علائم عارضه کاهش پیدا کند تکرار کنید.

5. استفاده از پنبه برای نگه داشتن ناخن

برای نگه داشتن ناخن – تا قدری بالاتر بیاید و آسیب کاهش پیدا کند – با دقت لبه ناخن آسیب دیده را کمی بالا بیاورید و یک تکه پنبه کوچک بین ناخن و پوست زیر آن قرار دهید. حتما پنبه را زود به زود عوض کنید مخصوصا بعد از خیساندن پا در وان حمام.

6. از نخ دندان استفاده کنید

هر بار پس از خیساندن پا در وان حمام که پوست و ناخن پا نرم تر شده اند از این روش استفاده کنید. با یک نخ دندان تمیز لبه فرورفته ناخن در گوشت را با دقت بلند کنید. دقت داشته باشید که بیش از حد به ناخن پا فشار نیاورید.

7. کوتاه کردن ناخن

برای جلوگیری از فرورفتگی ناخن در گوشت و عفونت انگشت پا ، ناخن های خود را همیشه ابتدا از قسمت لبه ها کوتاه کنید نه از قسمت میانی.
از تیز کردن لبه های ناخن خودداری کنید. ناخن ها را بیش از حد کوتاه نکنید زیرا در این صورت در داخل گوشت اطراف ناخن رشد می کنند.
گوشه های ناخن را کوتاه نکرده و در اصطلاح آنها را هلالی شکل نکنید. هر دو یا سه هفته یکبار ناخن های خود را کوتاه کنید.

8. کفش راحت بپوشید

پوشیدن کفش های تنگ از جمله عوامل اصلی است که باعث عفونت انگشت پا می شود. کفش های پاشنه بلند نیز فشار زیادی به انگشت های پا وارد می کند.

سعی کنید بیشتر اوقات از صندل و کفش های راحتی استفاده کنید تا انگشتان پا فضای بیشتری داشته باشند. ایده آل این است که کفشی از جنس پارچه نرم بپوشید.

عفونت انگشت پا در بارداری

9. مراجعه به پزشک

اگر هیچ یک از روش های درمانی بالا موثر نبود و عفونت انگشت پا بعد از 2 یا 3 روز بهبود پیدا نکرد لازم است به پزشک مراجعه کنید. بنا به تشخیص پزشک، ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی باشد. معمولا پزشک عمومی قادر به درمان این عارضه می باشد اما اگر تورم شدید و دردناک باشد نیاز به مراجعه به پزشک متخصص است.



بیشتر بخوانید:


عفونت دندان و روشهای درمان آن


عفونت گوش و عوارض خطرناک آن


همه چیز در مورد عفونت رحم و راههای درمان آن



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.


پارونیشیا (Paronychia) یا عفونت پوست اطراف ناخن، معمولا در اثر جویدن و یا کندن پوست کناره ناخن، مکیدن انگشت، کوتاه کردن نادرست ناخن و فشار به پوست پایه ناخن و مواد شوینده رخ می دهد. عوامل ایجادکننده پارونیشیا شامل باکتری، مخمر و قارچ است.




عفونت انگشت پا در بارداری

پارونیشیای باکتریایی توسط باکتری ایجاد می شود.

پارونیشیای مخمری توسط نوع خاصی از مخمر ایجاد می شود.

پارونیشیای قارچی توسط قارچ ایجاد می شود.

عفونت باکتریایی و قارچی ممکن است در یک زمان رخ دهد.

 

پارونشیای قارچی ممکن است در افراد مبتلا به عفونت قارچی ناخن مشاهده شود. این نوع پارونشیا در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که دست‌شان زیاد با آب تماس دارد (مثلا کسانی که بر اساس شغلشان، باید مرتب ظرف بشویند) نیز شایع است.

 

علائم پارونیشیا

– درد، قرمزی و ورم اطراف ناخن

– تاول چرکی و همراه با عفونت باکتریایی. در عفونت قارچی، علائم به کندی بروز می کنند و در عفونت باکتریایی، علائم به طور ناگهانی ظاهر می شوند.

– تغییر رنگ ناخن. برای مثال بستر ناخن ممکن است جدا باشد، شکل و یا رنگ غیرطبیعی داشته باشد.


راه های تشخیص پارونیشیا


پزشک با مشاهده پوست کنار ناخن، به خوبی این مشکل را تشخیص می دهد.

پزشک برای تعیین نوع باکتری و یا قارچی که باعث بروز پارونیشیا گردیده است، چرک و مایع داخل تاول را آزمایش می کند.

 


درمان پارونیشیا

– اگر شما دارای پارونشیای باکتریایی هستید، ناخن خود را 2 تا 3 بار در روز، در آب گرم به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا درد و ورم ناخن کم شود.

– پزشک ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند.

– در موارد شدید، پزشک ممکن است با یک وسیله نوک تیز، پارونیشیا را برش زده و مایعات درون آن را خالی کند تا درد کم شود.

– اگر شما دارای پارونشیای قارچی هستید، پزشک ممکن است داروی ضد قارچ برای شما تجویز کند.

– دست های خود را خشک نگه دارید و با ماده ای، دستانتان را خشک کنید.

 

عوارض پارونیشیا

– آبسه (ورم چرکی)

– تغییرات دائمی ظاهر ناخن

– انتقال عفونت به تاندون ها، استخوان ها و یا گردش خون

 

زمان مراجعه به پزشک

– اگر با وجود درمان، هنوز علائم پارونشیا وجود دارد.

– علائم بدتر شده و یا علائم جدیدی شروع می شود، از قبیل: لرز، وجود رگه های قرمز در پوست، تب، احساس بیماری، درد مفاصل و درد عضلات.


پیشگیری از پارونیشیا

عفونت انگشت پا در بارداری


– مراقبت از ناخن و پوست اطراف ناخن

– اجتناب از صدمه زدن به ناخن و یا نوک انگشتان، زیرا ناخن ها به کندی رشد می کنند و صدمه به ناخن می تواند ماه ها وجود داشته باشد.

– ناخن ها را نجوید و نخورید.

– بوسیله پوشیدن دستکش پلاستیکی با آستر نخی، ناخن ها را از تماس با مواد شوینده دور کنید.

– بیماری های خود مانند دیابت را کنترل کنید.

– اگر با خاک سروکار دارید و یا نجاری می کنید و یا هر کاری که دستانتان ممکن است خراش بردارد و یا مجروح شود، قبل و بعد از انجام این کارها، دستانتان را با صابون بشویید.

 

راه های کاهش آسیب به ناخن ها

– هر هفته ناخن های دست خود را کوتاه کنید.

– ماهی یک بار ناخن های پای خود را کوتاه کنید.

– از سوهان ناخن برای صاف کردن لبه های ناخن استفاده کنید.

– بعد از حمام که ناخن ها نرم هستند، آنها را کوتاه کنید.

– ناخن های دست را گرد کوتاه کنید.

– ناخن های پا را خیلی کم و صاف کوتاه کنید. 

– لایه شاخی ناخن را کوتاه نکنید. اگر لایه شاخی ناخن از بین رود، باعث تخریب پوست اطراف ناخن و بروز عفونت ناخن می شود.

مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

قرمزی و التهاب کنار ناخن

عوارض ناخن مصنوعی قابل توجه است

ناخن سالم نشانگر سلامتی

قارچ علیه ناخن

ناخن‌هایی که زود می‌شکنند

چرا ناخن در اثر ضربه سیاه می‌شود؟

وقتی گوشه ناخن در گوشت فرو می‌رود

هر مشکل ناخن، نشان از یک بیماری دارد

عفونت و خارش انگشتان پا

رنگ ناخن‌ گواهی دهد از سرّ‌ درون

هر مشکلی در ناخن نشانه چیست؟

راه‌های رسیدن به ناخن های سالم

مواد آرایشی ناخن، مفید یا مضر؟  

ساختمان و عملكرد ناخن

به ناخن های تان توجه كنید!

گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یا گوگل ادوردز سیستم تبلیغات آنلاین طراحی شده توسط کمپانی گوگل است. در این روش تبلیغاتی آگهی شما در هنگام استفاده­ی مخاطبانتان از شبکه نمایش گوگل و یا موتور جستجوی گوگل، نمایش داده می شود. همان طور که پیشتر گفتیم، ساختار تبلیغاتی گوگل روشی است آسان و کاربردی. در این روش تبلیغاتی، شما هزینه ای بابت نمایش آگهی تان پرداخت نمی کنید و تنها زمانی از حساب کاربری شما هزینه ای کسر می گردد که، مشتری بر روی آگهی شما کلیک کرده و وارد وب سایتتان شود. در این سیستم تبلیغاتی، فاکتورهای مهم و مختلفی اثرگذارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره ای مختصر خواهیم داشت.

تبلیغات کلیکی در گوگل ادز به دو نوع اصلی طبقه بندی می‌شوند، حالت اول زمانی است که فردی در موتور جستجوی گوگل، یکی از کلمات کلیدی انتخابی شما را جستجو کند. در این حالت گوگل ادز بر اساس فاکتورهای مختلفی و پس از رتبه بندی جایگاه آگهی شما، اقدام به نمایش آن به مخاطب می کند. این روش محاسبه چه در رتبه بندی نمایش و چه در هزینه ای که بابت هر کلیک مخاطب بر روی آگهی شما توسط گوگل از حسابتان کسر می گردد، بسیار منصفانه، رقابتی و قابل مدیریت است.

در حالت دوم آگهی شما در شبکه نمایش گوگل (شامل اپلیکیشن‌ها و وب سایت های بی شمار طرف قرارداد با این کمپانی)، نمایش داده می شود. اساسا هنگامی که شما از سیستم تبلیغات گوگل ادز استفاده می کنید، می توان گفت چیزی در حدود ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت را پوشش داده اید. گوگل ادوردز ساختاری بسیار هوشمندانه و دقیق در نمایش آگهی ها به مشتریان و مخاطبان خدمات و محصولات شما دارد. هنگام تبلیغ در گوگل، آگهی ها تنها به افرادی نمایش داده می شوند که حقیقتا به آن نیاز دارند و یا علاقه مندی خود را به آنها در عملکردهای پیشین­شان در محیط وب، به اثبات رسانده اند.

عفونت انگشت پا در بارداری

چند نکته در رابطه با عملکرد گوگل ادوردز

گوگل دارای عظیم ترین بانک اطلاعاتی سلائق و رفتار شناسی مخاطبان شما است. این موضوع با توجه به میلیاردها جستجوی روزانه کاربران در این وب سایت، امری دور از ذهن نیست. سیستم تبلیغات گوگل ادوردز با آنالیز و بررسی دقیق عملکرد کاربران وب، بهترین و مرتبط ترین پیشنهاد تبلیغاتی را به آنها ارائه می دهد. در گوگل ادوردز دیگر خبری از آگهی های مزاحم، بی ارتباط و غیر موثر نیست. روش کار گوگل ادوردز بسیار ساده است و با محاسبه­ی چند فاکتور اصلی از وب سایت شما و کلمات کلیدی انتخابی تان، فعالیت می کند.

در صورتی که به این سیستم آشنایی داشته باشید و یا اینکه از خدمات مشاوره­ی حرفه ای بهره مند گردید، کار با گوگل ادوردز بسیار کاربردی و آسان خواهد بود. شما در این سیستم به صورت رایگان می توانید اکانت گوگل ادز خود را تعریف کنید و تنها هزینه­­ی کلیک ها بر روی آگهی تان را پرداخت خواهید کرد. هزینه­ی کلیک برمبنای هر کلمه کلیدی در اصطلاح ( CPC ) نامیده می شود؛ و مهمترین فاکتور در تعیین تعرفه تبلیغات در گوگل ادز است. هزینه CPC در کلمات و کسب و کارهای مختلف، متفاوت بوده و ارتباط مستقیمی با میزان محبوبیت و رقابت بر روی کلمه کلیدی انتخابی شما دارد.

گوگل ادز برای اینکه بتواند کارایی و محبوبیت سرویس خود را در میان مخاطبان حفظ کند، اهمیت ویژه ای به کیفیت وب سایت شما و همچنین ارتباط کلمات کلیدی انتخابی تان با نوع فعالیت وب سایت می دهد. در این سیستم تبلیغاتی، مخاطبان اهمیت ویژه ای دارند و گوگل هرگز حاضر نیست تبلیغاتی نامرتبط و یا بی کیفیت را به آنها نمایش دهد. این موضوع به قدری در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز اهمیت دارد که هر چقدر امتیاز کیفیت آگهی شما که در اصطلاح به آن ( Quality Score ) می گویند بالاتر باشد، هزینه­ی کمتری بابت هر کلیک پرداخت خواهید کرد؛ البته همان طور که گفتیم ارتباط مستقیمی با پیشنهادات رقبای شما و اساسا میزان رقابت پذیری کلمه کلیدی انتخابی تان نیز دارد. در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز شما تنها بابت ورود مشتری به وب سایت تان هزینه پرداخت می کنید و تبلیغ شما بر مبنای انتخاب کلماتی است که توسط مشتریان و مخاطبان محصولات و خدمات شما، جستجو شده است. این بدان معنا است که شما دقیقا و تنها برای جامعه­­ی هدفتان تبلیغ می کنید، آن هم دقیقا در زمانی که آنها در موقعیت خرید محصولات و یا خدمات شما قرار دارند.

یکی از مهمترین ویژگی های سیستم تبلیغات گوگل ادز همین اهمیت ویژه ای است که برای کیفیت آگهی و از همه مهمتر، مخاطبان سرویس‌های خود قائل است. در این سیستم تبلیغاتی آزادی عملکرد شما و همچنین فضای خصوصی مخاطبان و مشتریان‌تان، بسیار با اهمیت است. به هر میزان که شما بر روی کیفیت و استانداردهای طراحی وب سایت خود کار کنید، گوگل نیز در نقطه مقابل، به کاهش هزینه های تبلیغاتی تان، به این ارتقاء ارج می نهد. مخاطبان شما در این سیستم تبلیغاتی با نهایت احترام و آزادی عملکرد، با آگهی شما مواجه شده و در نتیجه با تجربه ای خوشایند و آمادگی کامل، برای خریداری محصولات و یا خدماتتان، وارد وب سایت شما می گردند.

سیستم تبلیغات گوگل و در اصطلاح گوگل ادز ، از بدو ورود تا به امروز محبوب ترین، موثرترین و پرمخاطب ترین نوع تبلیغات آنلاین بوده است. پلان های متفاوت تبلیغاتی در گوگل ادز موجب شده است، هر تولید کننده و یا ارائه دهنده خدماتی بتواند، با هر میزان بودجه، ساختاری موثر و کاربردی و البته اختصاصی برای کسب و کار خود تعریف کند. استفاده از این سرویس حتی می تواند وضعیت رنکینگ وب سایت شما را نیز در بلند مدت، ارتقاء دهد.

ما در آژانس تبلیغاتی جی ادز سال‌هاست تلاش داشته ایم تا به کسب و کارهای ایرانی، خدماتی ارائه دهیم تا بتوانند با حداقل بودجه، از موثرترین روش تبلیغات آنلاین بهره ببرند. مشاورین ما در جی ادز با آنالیز دقیق کسب و کار و نیازهای شما و البته میزان بودجه ای که برای تبلیغات خود اختصاص داده اید، تبلیغات شما را ایجاد و بهینه سازی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات با نحوه تبلیغ در صفحه اول گوگل با خط ویژه ۶۶۵۶۵۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

 

اختصاصی سایت نیک صالحی

پیتر دینکلیج ستاره کوتاه قد هالیوودی و بازیگر سریال بازی تاج و تخت در حین اسکوتر سواری با دختر کوچکش مشاهده شد.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

عفونت انگشت پا در بارداری
عفونت انگشت پا در بارداری
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *