زمان مصرف قرص osteo quinone

خواص دارویی و گیاهی

زمان مصرف قرص osteo quinone
زمان مصرف قرص osteo quinone




 

این روزها محققان مطالعاتی روی زمان مناسب مصرف مکمل کلسیم انجام داده‌اند. به عقیده‌ی آن‌ها صبحانه و شام بهترین زمان ممکن برای مصرف این مکمل‌ها می‌باشد. زمان مصرف قرص osteo quinone

در واقع هورمون پاراتیروئید که باعث تنظیم میزان کلسیم خون می‌شود به هنگام شب افزایش می‌یابد و صبح‌ها نیز در بیشترین میزان خود قرار دارد. برای همین اگر می‌خواهید مکمل کلسیم مصرف کنید یا با صبحانه میل کنید و یا با شام.

 

برای جلوگیری از افت میزان کلسیم خون لازم است که در طول روز مواد غذایی سرشار از این ماده‌ی معدنی مفید مصرف کنید و مکمل‌های آن را با اولین وعده یا آخرین وعده‌ی غذایی‌تان (صبحانه یا شام) میل کنید.

 

برخی از افراد زمانی که مکمل کلسیم‌شان را شب‌ها و قبل از خواب مصرف می‌کنند بهتر می‌خوابند.


بهترین روش برای استفاده از خواص مکمل‌های کلسیم این است که مکمل‌هایی با دز حداکثر 500 تا 600 میلی گرم مصرف کنید.


ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: masantenaturelle

 

مصرف مکمل ‌های کلسیم، کی و چگونه؟

برای جذب بهتر قرص کلسیم چه کنیم؟

 مسعود صابری جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب بارها این شرایط را تجربه کرده است. این پزشک حاذق و کارکشته در اتاق عمل بارها با سخت‌ترین لحظات روبرو بوده و شاید بارها در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط قرار گرفته اما هر بار لحظات زیبایی را برای خود و خانواده‌ای رقم زده است.

برخی از لحظات عمل جراحی های این پزشک در صفحه اینستاگرام او بارگذاری شده‌اند. او در اتاق عمل باید به یاری کودکانی برود که دنیایی بی ریا و پر از لطافت و سادگی دارند اما عملی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود هرگز لطیف و ساده نیست. تلفیق این لطافت و این پیچیدگی عمل، هنر جراحانی مثل دکتر صابری است. از لابلای این تلفیق شفا بیرون می آید و بهبودی. امید فوران می کند و زندگی.

کودکانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند حالا سلامت نسبی خود را دارند، شاید هرگز دکتر صابری را از یاد نبرند، شاید هم او را به طور کلی فراموش کنند اما از اتاق عمل به سمت بیرون زندگی جریان پیدا می‌کند. جریان زندگی این کودکان را با خود می برد، کودکانی که زندگی و سلامتی‌شان را مدیون تیم پزشکی و به خصوص جراحانی مثل مسعود صابری هستند.

او در اتاق عمل بر دار قالی زندگی رج امید می‌زند و نقش زندگی افراد بخصوص کودکان را می‌بافد. اما به هر حال دکتر، دکتر است. یاری او در بیماری افراد وظیفه یک پزشک تلقی می‌شود. این وظیفه نه معجزه است و نه منت، او کار خودش را می‌کند. شاید ساده مثل همیشه. اما همین کار ساده زندگی می بخشد.

 مسعود صابری، متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات را دیگر کمتر کسی هست که نمی شناسد. وی با حضور در برنامه اکسیر مشهور شد و اخیرا با دعوت در برنامه خندوانه علاوه بر شهرت، محبوبیت زیادی را در بین مردم کسب کرد. این متخصص مغز و اعصاب علاوه بر مهارت در پزشکی در عرصه موسیقی نیز فعالیت های را ارائه داده است. موزیک ویدئو«طعم جنون» که اخیرا در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرده است آخرین کار این جراح و خواننده محبوب است. دکتر مسعود صابری با حضور خود در روزنامه جام جم به سوالات خبرنگاران ما پاسخ داد که بخش اول آن روز چهارشنبه منتشر شد و حالا بخش دوم آن را می خوانید:زمان مصرف قرص osteo quinone

شایع ترین و خطرناک ترین عارضه در ستون فقرات چیست؟

سردرد و کمردرد از شایع ترین دردهایی هستند که افراد درگیر آن می شوند و حدود 95 درصد از افراد دنیا این 2 نوع درد را در طول عمر خود حتی برای یکبارهم که شده تجربه می کند. اما به جرات می توان گفت شایع ترین و خطرناک ترین معضل در ستون فقرات «پوکی استخوان» است. پوکی استخوان در سنین بالای 60 سال بسیار شایع بوده و در طی آن مشکلات جدی مانند شکستگی سر ران و لگن در سالمندان را به همراه دارد و همچنین این بیماری در سنین بالا ممکن است تا 70 درصد منجربه خطر مرگ و میر شود.

لذا توصیه می شود افراد به هیچ عنوان مصرف شیر و لبنیات را قطع نکنند، والدین دقت داشته باشند کودکشان روزانه باید 4 لیوان شیر بخورد همچنین زنان باردار نیز حتما مصرف لبنیات را در برنامه غذایی خود بگنجانند. افرادی که علاقه ای به شیر ندارند ماست، دوغ، بستنی، پنیر یا کشک را جایگزین آن کنند.

امروز بسیار شاهد اختلالات ستون فقرات در جوانان هستیم، چرا سن شیوع این دسته از عارضه ها کاهش یافته است؟

بعد از پوکی استخوان اختلالات دیسک را می توان در اولویت بعدی بیماری های شایع ستون فقرات نام برد و جالب است بدانید بیماری های دیسکی مختص جوانان است. تنگی و سُرخوردگی کانال نخاع بیماری مخصوص سالمندان بوده و اختلالات دیسک جزء بیماری های مخصوص جوانان محسوب می شود چرا که فعالیت فیزیکی بیشتری نسبت به افراد سالمند دارند. اما علت شیوع آن است که، راستایی ستون فقرات انسان وابسته به عضلات بوده، برای مثال ستون فقرات را مانند یک تسبیح تصور کنید حال این دانه های تسبیح با نخ بهم متصل شده اند و عضلات در ستون فقرات نقش نخ در تسبیح را ایفا می کند. حال به دلیل تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن جامعه امروزی، بی تحرکی، تغذیه نامناسب و ورزش نکردن افزایش پیدا کرده است.

تغذیه یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در این سری از بیماری های مرتبط به استخوان است. کلسیم که کمبود آن در زنان ایرانی نیز بسیار مشاهده می شود از جمله گزینه هایی است که می توان نقش سرنوشت سازی را در استحکام و سلامت استخوان ها ایفا کند. در این میان گفته شده است مصرف سیگار نمی تواند ارتباط معنا داری با اختلالات دیسک داشته باشد اما در جامعه ما عوامل معنا دار دیگری همچون مصرف مواد مخدر و الکل بسیار دیده می شود و همین عوامل دست به دست هم می دهند تا یک فرد را دیگر اختلالات استخوانی کنند.

بهترین زمان خوردن قرص کلسیم چه زمانی است؟

مناسب ترین زمان برای خوردن قرص کلسیم ،شب است در صورتی که اکثر افراد کلسیم را صبح ها استفاده می کنند. حال در این جا این سوال ذهن ها را درگیر می کند که چرا؟ زمانی که در طول روز کلسیم می خوریم تا 1 ساعت کلسیم خون بدن بالاست و بعد از مدتی این میزان کاهش پیدا می کند، حال با خوردن هر خوراکی میزان کلسیم موجود در خون را بالا می بریم و همچنین بعد از مدتی مجدد این میزان کاهش می یابد. پس به این نتیجه می توان دست یافت که در طول روز میزان کلسیم موجود در خونمان به صورت مکرر بالا و پایین می شود بنابراین هنگامی که می خوابیم میزان کلسیم در بدن به حداقل خود می رسد، در طول این افت کلسیم بدن از استخوان کلسیم مورد نظرش را برداشت می کند.

بهترین روش رساندن کلسیم این گونه است که، قرص کلسیم را در یک کاسه ماست انداخته و هرشب قبل از خواب میل شود، هم خواب آرامش بخشی را تجربه می کند و هم بدن سرشار از کلسیم می شود.

درمان‌های سنتی را برای درمان و تسکین دردهای ستون فقرات پیشنهاد می کنید؟

متاسفانه همچنان برخی افراد دارای یکسری باورهای غلط و قدیمی هستند، برخی روش های درمانی اشتباه مانند ماساژ دادن و یا جا انداختن مهره ها در میان مردم رواج داشته است. برای مثال بسیار دیده می شود افرادی که درگیر اختلالات ستون فقرات هستند به جای مراجعه به متخصص این کار ،خودسرانه به سراغ روشی به نام «کایروپرکتیک» می روند، ما متخصصین این روش را رد نمی کنیم اما به افراد توصیه می کنیم خودسرانه به سراغ این دسته از روش ها نروند و در صورت مشاهده عارضه ای به متخصصین مغز و اعصاب مراجعه کرده و حال پزشک به صلاحدید خود بیمار را راهنمایی می کند تا عارضه خود را با انواع ورزش‌ها ، فیزوتراپی، کاردرمانی، کایروپرکتیک و در نهایت جراحی درمان کند.

افراد در خصوص روش هایی که از ماساژ استفاده می شوند دقت داشته باشند چرا که افراد غیر متخصص حتی بدون درک و مشاهده ام آر ای از ستون فقرات بیمار شروع به انجام ماساژ می کنند و در پی آن فرد ممکن است در ابتدا احساس بهبودی و تسکین درد داشتنه باشند اما بدانند ممکن است درگیر آسیب های جدی و جبران ناپذیری شوند.

برخی از زنان از جراحی ستون فقرات گریزان هستند چرا که بر این باورند افرادی که تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار می گیرند دیگر نمی توانند باردار شوند. آیا این موضوع صحت دارد؟

این موضوع به هیچ عنوان صحت علمی ندارد و به جرات می توانم بگویم من چندین بیمار را عمل کردم و الان در خصوص باردار شدن هیچ مشکلی ندارند و برخی ازآن ها نیز چندین فرزند هم دارند.

آیا ارتباطی بین اختلالات ستون فقرات و سردرد ها وجود دارد؟

طی بررسی های انجام شده، دریافتند هرگونه اختلال در راستای ستون فقرات می تواند منجربه دردها و خستگی های مزمن شود علاوه بر آن با گذر زمان عوارض انحراف ستون فقرات به مشکلات دندان و فک ختم می شود، حال اختلالات دندان پزشکی مسلما سردردهای مزمنی را برای افراد رقم می زند .

مشکلات ستون فقرات می تواند ‍مربوط به ژنتیک در افراد باشد یا فقط به سبک زندگی بر می گردد؟ مثلا دیسک می تواند بر اثر ژنتیک ایجاد شود؟

بهتر است بگوییم ارتباط ژنتیک با اختلالات ستون فقرات 60 تا 70 درصد اکتسابی است و 30 تا 40 درصد زمینه ژنتیکی دارد . اینطور نیست اگر مادری دیسک داشته باشد فرزند حتما دیسک بگیرد اما خمیر مایه اسکلتی فرد و اختلالاتش و راستایی اش می تواند ژنتیکی باشد، مثلا وقتی مادر کج بنشیند فرزند هم می تواند یاد بگیرد که کج بنشیند. مادر ورزش نکند فرزند هم ممکن است نکند، این به نوعی اکتسابی است.

آیا موسیقی روی اعصاب و روان می‌تواند تاثیر گذار باشد؟

ما ایرانی ها در اکثر موارد یا افراط داریم تفریط، مثلا هنگامی که موسیقی را بسیار بلند و گوش خراش گوش می کنیم. موسیقی نباید برای گوش ازار دهنده باشد، این مسئله خیلی مهم است، به عنوان مثالی دیگر هنگام گوش دادن به موسیقی با هدفون اگر صدا بالا برود به گوش آسیب شنوایی وارد می شود. پس توصیه می کنیم از صدای پایین شروع کنند، موضوع بعدی سبک های مختلف است، برخی پاپ یا سنتی یا جَز دوست دارند، این که کسی از یک نوع موسیقی لذت ببرد طبیعتا باعث آرامش می شود.

پس می توان گفت تاثیر مثبت دارد؟

بله، تاثیر مثبت موسیقی بر اعصای و روان ثابت شده است. برخی موارد مانند تاثیرات منفی امواج تلفن همراه ثابت شده نیست اما تاثیر موسیقی بر روان افراد ثابت شده است. مگر ما به مادران باردار نمی گوییم با فرزندت صحبت کن؟! همچنین به افراد معتقد و مذهبی توصیه می کنیم در طول بارداری برای جنین قران پخش کنند، یک فرد دیگر هم ممکن است برای جنین خود پیانو یا موسیقی های دیگر پخش کند. شاید باورتان نشود به درخت بگویند چه درخت زیبایی، شاداب می شود. زندگی انسان ها نیزهمینطور است هر چیز خوب و محبت امیزی تاثیر مثبت دارد.

در آخر توصیه‌تان به پشت میز نشین‌ها چه توصیه ای دارید؟

کارمندان حتما هر یک ربع تا بیست دقیقه موقعیت نشستن خود را تغییر دهند، مثلا نشسته اید بلند شوید، ایستاده اید بنشینید، چون تغییر پوزیشن در نشستن مهم است. زاویه پا به بدن باید 90 درجه باشد، صندلی باید به گونه ای باشد که گودی کمر را پُر کند و حتما سطح مانیتور ها را بالا بیاورند تا مسیر دید مستقیم باشد، مورد بعدی هم نور است که بهتر است از سمت چپ تابیده شود.

صحبت آخرتان؟

غربالگری ستون فقرات خیلی مهم است، در مدارس باید رایگان انجام شود، یعنی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت همانطور که بینایی سنجی می کنند برای بچه های هفت یا هشت ساله نیز این کار باید انجام شود.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها



 

زمان مصرف قرص osteo quinone

همه مطالب در این شاخه >>>

 

اولین مکمل کلسیم بدون رسوب

استئوکینون به عنوان مکمل تغذیه ای در افراد مبتلا به کمبود کلسیم و ویتامین D، مبتلایان به کاهش تراکم استخوان یا استئوپروز، کمک به افزایش توده استخوانی و استحکام استخوان ها مصرف می شود. پوکی استخوان اگر به موقع پیشگیری و درمان نشود ممکن است سبب بروز شکستگی های استخوانی خطرناکی شود.

دریافت مقدار کافی کلسیم برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جهت پیشگیری از پوکی استخوان در میانسالی و کهنسالی بسیار مهم است. زنان در دوران یائسگی بعلت کاهش پیشرونده تراکم استخوانی نیاز به دریافت مقادر کافی کلسیم، ویتامین D و K2-7 دارند. ویتامین D جذب کلسیم از روده را افزایش می دهد. ویتامین K2-7 از منشاء 100 درصد طبیعی اثر ضد پوکی استخوان داشته و از رسوب کلسیم در بافت های نرم بدن جلوگیری می کند. این ویتامین سبب خروج کلسیم از گردش خون و ذخیره آن در استخوان های در حال رشد یا بالغ می شود، در نتیجه از رسوب کلسیم در رگ ها، کلیه ها، غضروف و سایر بافتهای نرم بدن جلوگیری می کند.

ویتامین k2 از دسته ویتامین های محلول در چربی می باشد. ویتامین k2 عموماً در روده به وسیله باکتری ها تولید می شود و در مواد غذایی کمتر یافت می گردد. مطالعات بالینی جدید، از فواید ویتامین k2 برای سلامت استخوان حکایت دارند و تاثیر مصرف این ویتامین به مدت حداقل 6 ماه را در کاهش از دست رفتن توده استخوانی و افزایش غلظت مواد معدنی استخوان نشان داده اند.

استئوکینون از طریق مکانیسم های زیر در سلامت استخوان ها نقش دارد:

ویتامین k2 موجود در این محصول بطور شگفت انگیزی سبب خروج کلسیم از خون و رگ ها و ذخیره آن در بافت استخوانی می شود. مطالعات جدید نشان دادند که مصرف مکمل کلسیم به تنهایی سبب رسوب کلسیم در بافت های نرم و رگ ها می گردد. ویتامین K2 با فعال کردن استئوکلسین (پروتئین استخوانی وابسته به ویتامین K) ماتریکس استخوانی را فراهم کرده، در نتیجه بستری مناسب برای نگهداری کلسیم ایجاد می کند (کلسیم بطور موثری به استخون باند می شود) و از این طریق کلسیم بطور موثری در بافت استخونی ذخیره می شود.
ویتامین D3 (فرم فعال ویتامین D) موجود در این محصول جذب کلسیم و فسفر را افزایش می دهد و از سوی دیگر تولید استئوکلسین (سلول های تشکیل دهنده استخوان) توسط استئوبلاستها را افزایش میدهد.
کلسیم موجود در این محصول تولید استئوکلاستها (سلولهای تخریب کننده استخوان) را مهار می کند.

مصرف در بارداری طبق تجویز پزشک بلامانع است.

روزانه یک الی دو عدد قرص استئوکینون بعد از غذا میل شود.

بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون آنتاگونیست ویتامین K مانند وارفارین استفاده می کنند، باید قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت نمایند.

فرآورده را دور از دسترس اطفال، در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد و دور از رطوبت و نور نگهداری نمایید.

تهیه و تنظیم: زهرا صـانعی


 

 

 


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

* نام  

* ایمیل

زمان مصرف قرص osteo quinone


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
<!–
var name = "contact";var domain = "yadbegir.com";document.write('‘);document.write(name + ‘@’ + domain + ”);// –>
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

استئوکینون به عنوان مکمل غذایی در افراد مبتلا به کمبود کلسیم و ویتامین D، مبتلایان به کاهش تراکم استخوان یا استئوپروز برای کمک به افزایش توده استخوانی و استحکام استخوان ها مصرف می شود. پوکی استخوان اگر به موقع پیشگیری و درمان نشود ممکن است سبب بروز شکستگی های استخوانی خطرناکی شود.

استئوکینون مکمل کلسیم حاوی ویتامین های K₂ و D₃ می باشد که در سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری های استخوانی مانند استئوپروز (پوکی استخوان) و شکستگی ها نقش به سزایی دارد. همانطور که می دانیم استئوپروز از جمله شایع ترین بیماری های استخوانی است که درآن تخریب بافت استخوانی و کاهش توده‏ استخوانی ( تعداد و اندازه‏‌ی تیغه‏ های استخوانی بافت استخوانی کاهش می‏ یابد) مشاهده می شود.

این بیماری با افزایش سن مرتبط می باشد. خوشبختانه با انجام اقداماتی خاص می تـوان شانس بروز این بیماری را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد و از بروز شکستگی های استخوانی که در بسیاری از موارد سبب ناتوانی فرد می شود جلوگیری کرد.

مکمل استئوکینون به سبب داشتن ویتامین K₂ در پیشگیری و درمان این بیماری ها مکانیسمی متفاوت داشته است.زمان مصرف قرص osteo quinone

ویتامین D بکار رفته در استئوکینون نیز نقش های زیادی در بدن دارد که از جمله آنها می توان به تقویت استخوان ها، حمایت از سیستم ایمنی بدن، و افزایش عملکرد شناختی اشاره کرد.

این عملکرد برای مغز بسیار اهمیت دارد چرا که از بروز بیماری های عصبی جلوگیری می کند.




استئوکینون از طریق مکانیسم های زیر در سلامت استخوان ها نقش دارد:

ویتامین K₂ موجود در استئوکینون بطور شگفت انگیزی سبب خروج کلسیم از خون و رگ ها، و ذخیره آن در بافت استخوانی می شود.

مطالعات جدید نشان داده اند که مصرف مکمل کلسیم به تنهایی، و بدون حضور ویتامین K₂ سبب رسوب کلسیم در بافت های نرم و رگ ها می گردد. ویتامین K₂ با فعال کردن استئوکلسین (پروتئین استخوانی وابسته به ویتامین K₂) ماتریکس استخوانی را فراهم کرده، در نتیجه بستری مناسب برای نگهداری کلسیم ایجاد می کند.

(کلسیم بطور موثری به استخون باند می شود) و از این طریق کلسیم بطور موثری در بافت استخونی ذخیره می شود.ویتامین D₃ (فرم فعال ویتامینD ) موجود در این محصول جذب کلسیم و فسفر را افزایش می دهد و از سوی دیگر تولید استئوکلسین ( پروتئین تشکیل دهنده استخوان ) توسط استئوبلاست ها را افزایش می دهد.

پوکی استخوان یا استئوپروز طبق تعریف انجمن ملی بهداشت یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی بروز می کند و ویژگی بارز آن کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی استخوان قرار می‌ دهد.

از دست‏ دادن استخوان‏ ها به طور خاموش و بی‏ سر و صدا اتفاق می‏ افتد و اغلب هیچ علامتی تا زمان رخ دادن شکستگی وجود ندارد. در زنان پوکی استخوان از 35 سالگی شروع شده و با افزایش سن و شروع منوپوز تشدید می شود.

استخوان های ستون فقرات، ران و لگن از شایع ترین محل های شکستگی هستند. همانطور که می دانیم در مورد روش های پیشگیری و درمان استئوپروز تحقیقات بسیاری انجام شده و مجموعه ای از فاکتورها و عوامل به عنوان ریسک فاکتور و حذف آنها به عنوان روش های موثر برای کنترل و پیشگیری بیماری محسوب شده است.

در میان عوامل متعددی که فراهم کننده زمینه ایجاد بیماری هستند، کمبود دریافت کلسیم و ویتامین D بسیار برجسته اند و در نتیجه بخشی از پروتوکل درمانی جهت پیشگیری و درمان استئوپروز، مصرف مکمل های حاوی کلسیم و ویتامین D است.

اما بر طبق نتایج حاصل از آخرین مطالعات انجام شده، مشخص شده که مصرف کلسیم به تنهایی و بدون حضور ویتامین ₇₋ ₂ K (مناکینون 7) نه تنها در جایگیری کلسیم در استخوان و بهبود شرایط بیماری موثر واقع نمی شود، بلکه ممکن است با کلسیفیکاسیون و رسوب کلسیم در عروق خونی همراه باشد.

حال ببینیم ویتامین K₂₋₇ در این روند چه نقشی دارد؟ وظیفه اصلی جذب و قرار دادن کلسیم در بافت های استخوانی بر عهده پروتئینی بنام استئوکلسین است که در سلول های استخوان ساز (استئوبلاست) تولید می شود.

پروتئین استئوکلسین برای فعال شدن و انجام عملکرد خود نیاز به ویتامین K₂₋₇ دارد و در حضور این ویتامین قادر به جذب و نشاندن کلسیم در استخوان می شود. علاوه بر این، استئوکلسین فعال نقش ممانعتی در برابر سلول های استخوان خوار (استئوکلاست) دارد و از تخریب استخوان توسط آن ها جلوگیری می کند. در صورت کمبود یا فقدان ویتامین k₂₋₇ ، این پروتئین فعال نشده و در نتیجه کلسیم جذب استخوان نمی شود و در خون باقی می ماند.

اگر کلسیم در جای درست خود یعنی استخوان ها قرار نگیرد منجر به عوارض متعددی می شود که رسوب آن در عروق خونی و سخت شدن جدار رگ ها، رسوب در مفاصل و سختی غضروف ها و همچنین رسوب در کلیه و ایجاد سنگ های کلیوی از جمله این عوارض می باشند.

جالب است بدانیم که ویتامین K₂₋₇ علاوه بر فعال کردن استئوکلسین، گروه دیگری از پروتئین ها را نیز فعال می کند که این پروتئین ها در بافت های نرم مانند جدار عروق و غضروف ها وجود دارند و نقش آن ها محافظت از بافت در مقابل کلسیفیکاسیون و رسوب کلسیم در آن هاست. با توجه به مجموعه این عوامل، مشخص شده که مصرف مکمل های کلسیم به تنهایی، بیشتر زمینه کلسیفیکاسیون عروق و بافت های نرم را فراهم می کند تا جبران کمبود کلسیم استخوان و بهبود پوکی آن ها را !

کلسیم یکی از املاحی است که به میزان زیاد در بدن وجود دارد و برای استخوان ها و دندان ها ضروری است. کمبود این ماده غذایی در افرادی که کمتر از لبنیات استفاده می کنند دیده می شود و در سنین بالاتر به پوکی استخوان ختم می شود. همه افراد در همه سنین باید به میزان کافی کلسیم دریافت کنند تا دچار استئوپورز نشوند.

ویتامین k2 از دسته ویتامین های محلول در چربی می باشد. ویتامین k2 عموماً در روده به وسیله باکتری ها تولید می شود و در مواد غذایی کمتر یافت می گردد.

مطالعات بالینی جدید ، از فواید ویتامین k2 برای سلامت استخوان حکایت دارند و تاثیر مصرف این ویتامین به مدت حداقل 6 ماه را در کاهش از دست رفتن توده استخوانی و افزایش غلظت مواد معدنی استخوان نشان داده اند.

ویتامین D3 (فرم فعال ویتامین D) موجود در استئوکینون جذب کلسیم و فسفر را افزایش می دهد . و از سوی دیگر تولید استئوکلسین (سلول های تشکیل دهنده استخوان ) توسط استئوبلاستها را افزایش می دهد. کلسیم موجود در اوستئوکینون تولید استئوکلاستها (سلولهای تخریب کننده استخوان) را مهار می کند.



عارضه جانبی با مصرف این مکمل مشاهده نشده است.

بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون آنتاگونیست ویتامین K مانند وارفارین استفاده می کنند، باید قبل از مصرف مکمل استئوکینون با پزشک خود مشورت نمایند.

فرآورده را دور از دسترس اطفال، در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد و دور از رطوبت و نور نگهداری نمایید.


بیشتر بخوانید:

۱۵ راهکار خانگی حیرت انگیز برای درمان پوکی استخوان


پوکی استخوان از علائم تا درمان


۱۰ درمان خانگی و قطعی برای شکستگی استخوان


چگونه بفهمیم استخوان شکسته جوش خورده است ؟




زمان مصرف قرص osteo quinone




گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

قرص استئوکر شرکت ویتابیوتیکس حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 می باشد که در تقویت و استحکام استخوان ها و دندان ها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. این محصول می تواند به حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری کمک نماید.

استئوکر باعث جذب بیشتر کلسیم و فسفر می شود که برای داشتن استخوان هایی قوی مورد نیاز هستند. استئوکر همچنین سبب بهبود ضعف استخوان ها شده و در هنگام استرس موجب ریلکس شدن ماهیچه ها و اعصاب می شود. علاوه بر این استئوکر همچنین باعث تنظیم حرکت مایعات در روده می شود و یکپارچگی موکوس را فراهم می کند.

99% کلسیم در بدن ما در استخوان و دندان ها، و ۱% باقی مانده در خون وجود دارد. همین ۱٪ اعمال زیادی انجام می‌دهد. مثلاً انقباض ماهیچه‌های ما و بسیاری از فعالیت های عصبی بسته به وجود کلسیم است. بنابراین برخلاف باور عموم، نقش کلسیم در بدن به استحکام بافت استخوان محدود نمی شود و این ماده ی معدنی، برای فعالیت صحیح ماهیچه ها و دستگاه عصبی ضروری است. از این مطلب می توان دو نتیجه ی مهم گرفت:

با بالا رفتن سن، توده استخوانی به تدریج مواد معدنی‌اش را از دست می‌دهد و به دنبال آن عوارضی از قبیل شکستگی انتهای استخوان ران ، روی هم جمع شدن ستون فقرات و … روی می‌دهد. در مقاطع مختلف سنی مثل دوران رشد در کودکان، دوران بارداری و شیر دهی، دورن یاسئگی و در افزایش سن، بدن به کلسیم بیشتری نیاز دارد:زمان مصرف قرص osteo quinone



کلسیم : مهمترین ماده معدنی موجود در استخوان است نقش مهمی در عملکرد صحیح ماهیچه ها،اعصاب و سلامت قلب دارد،در بازسازی بافت ها و کنترل فشار خون موثر است.
منیزیم : نسبت منیزیم به کلسیم در بدن بسیار حیاتی است و مصرف کلسیم حتماً باید در تعادل با منیزیم مصرفی باشد.کمبود منیزیم باعث کاهش جذب کلسیم می شود.نقش اساسی در سلامت سیستم عصبی و ماهیچه های قلب دارد .
روی: در ساختن استخوان نقش بسزایی دارد ،باعث حفظ رشد و کلسیم دار شدن استخوان می شود.
ویتامین D3 : جهت بهبود سلامت استخوان ها و دندان ها باعث جذب بیشتر کلسیم از روده کوچک می شود.

حساسیت به استئوکر یک بازدارنده در مصرف این دارو است. اگر هر یک از شرایط زیر در شما صدق می کند نباید از استئوکر استفاده کنید:


شایعترین عوارض جانبی استئوکر مشکل در بافت های استخوانی، افسردگی، ادرار حاوی کلسیم سنگ مانند، سنگ کلیه، حالت تهوع و یبوست است.
در قسمت زیرین لیستی از عوارض جانبی استئوکر که ممکن است رخ دهد تهیه شده است. این یک لیست جامع نیست. این عوارض جانبی ممکن است رخ دهد، اما همیشه رخ نمی دهد. برخی از عوارض جانبی ممکن است نادر اما جدی باشند. در صورت بروز هر یک از عوارض جانبی زیر، با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه اگر آنها از بین نروند.

آیا مصرف استئوکر در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است؟
– در مورد مضرات و فواید مصرف استئوکر در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک مشاوره کنید

آیا استئوکر می تواند برای کمبود ویتامین D و پوکی استخوان ها استفاده شود؟
بله، کمبود ویتامین D و استخوان های شکننده یکی از رایج ترین دلایل گزارش شده برای استفاده از استئوکر می باشد. لطفا بدون اینکه با پزشک خود مشورت کنید از استئوکر برای کمبود ویتامین D و پوکی استخوان ها استفاده نکنید.

بعد از چه زمانی می توان تاثیرات استئوکر را مشاهده کنم؟
اغلب مصرف کنندگان استئوکر دو هفته تا یک ماه پس از شروع مصرف استئوکر علایم بهبودی را گزارش کرده اند. البته ممکن است تجربه شما در این مورد متفاوت باشد. در مورد مدت زمان مصرف دارو دستورات پزشک را مد نظر داشته باشید.

استئوکر را بعد از غذا مصرف کنیم یا قبل از غذا؟
اغلب مصرف کنندگان استئوکر گزارش کرده اند که این دارو را بعد از غذا مصرف می کنند؛ اما ممکن است شیوه مصرف در مورد شما متفاوت باشد. در این باره بهتر است با پزشک مشورت کنید.

آیا در طول مصرف استئکر لازم است حین رانندگی و کارهایی که به دقت عمل نیاز دارند احتیاط بیشتری کرد؟
اگر سرگیجه ، خواب آلودگی و افت فشار خون به شکل عوارض جانبی مصرف استئکر برایتان اتفاق افتاد بهتر است از انجام کارهایی مثل رانندگی که به دقت و توجه بالا نیاز دارند اجتناب کنید. طبق توصیه داروساز ها در طول مصرف استئوکر نباید از مشروبات الکلی استفاده کرد زیرا مشروبات الکلی می توانند اثرات جانبی مانند خواب آلودگی را تشدید کنند.

آیا می توان مصرف استئوکر را بطور ناگهانی قطع کرد؟
مصرف برخی از دارو هارا به دلیل بازگشت علایم بیماری نمی توان به یکباره قطع کرد. در مورد نحوه صحیح قطع مصرف استئوکر با پزشک معالج مشورت نمایید.

کلسیم با بعضی از داروها تداخل دارد بنابراین در صورت استفاده از آنتی بیوتیک هایی مثل تتراساکلین یا سیپروفلوکساسین، مکمل های آهن، آلندرونات، لووتیروکسین و برخی داروهای فشار خون، 2 ساعت قبل یا 4 ساعت بعد از مصرف این داروها از مصرف استئوکر خودداری کنید.
اگر همزمان با قرص های استئوکر از داروهای دیگری استفاده میکنید ممکن است اثربخشی استئوکر تحت تاثیر قرار گیرد. این وضعیت ممکن است باعث تشدید اثرات جانبی شود و یا حتی تاثیر استئوکر بر بدن را از بین ببرد. اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید اعم از ویتامین ها و داروهای گیاهی؛ پزشک را در جریان بگذارید تا در پیشگیری و مدیریت تداخلات دارویی شما را راهنمایی کند.
استئوکر می تواند با داروهای ذکر شده در زیر تداخل ایجاد کند:

دور از دسترس کودکان در جای خشک و در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود.



بیشتر بخوانید:

رابطه کرم های ضد آفتاب با ابتلا به پوکی استخوان!


تغذیه مناسب برای درمان پوکی استخوان


بهترین خوراکی برای پیشگیری از پوکی استخوان


کدام سبزی ها در بهبود پوکی استخوان موثرند؟



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

زمان مصرف قرص osteo quinone

آرایش

مدل مو

مدل لباس

کلسیم یکی از عناصر ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها است. اگرچه رژیم غذایی بهترین راه برای دریافت کلسیم مورد نیاز بدن است، اما مکمل های کلسیمی می توانند گزینه ای جایگزین برای افرادی باشند که رژیم خوب و صحیح کلسیمی نداشته اند. یکی از سوالات بیماران این است که بهترین زمان برای خوردن داروهای مکمل کلسیمی چه زمانی است؟

برای تشخیص زمان خوردن قرص کلسیم، باید به سه عامل اساسی زیر توجه کنید:

1- نوع قرص کلسیم

برچسب دارو را نگاه کنید و ببینید مکمل کلسیم از چه نوعی است؟ اگر مکمل دارای سیترات کلسیم است، می توانید آن را همراه غذا و یا به تنهایی مصرف کنید.

اگر مکمل دارای کربنات کلسیم است، بهتر است با غذا میل شود. اسید معده که در حال خوردن غذا تولید می شود به جذب بهتر کربنات کلسیم کمک می کند.

2- دوز روزانه

بیشترین جذب کلسیم زمانی اتفاق می افتد که به مقدار 500 میلی گرم یا کمتر در هر بار مصرف شود. بنابراین اگر باید روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنید، بهتر آن است آن را به دو یا تعداد بیشتر دوز مصرفی تقسیم کرده و همه را یک جا مصرف نکنید.

3- اگر داروهای دیگری مصرف می کنید

مکمل های کلسیم می توانند با بسیاری از داروهای تجویزی مثل آنتی بیوتیک ها، بیس فسفونات ها و داروهای فشار خون تداخل کنند.

از آنجا که معمولا وعده نهار نسبت به شام و صبحانه دارای آهن بیشتری است توصیه می کنیم قرص کلسیم را شب ها میل کنید و اگر نیاز به مصرف بیش از یک قرص بود، صبحانه زمان مناسبی برای دریافت دوز اضافه است.

قرص های کربنات کلسیم سنگ ساز هستند و برای جذب شدن نیاز به اسید معده دارند، در صورتی که معده شما جراحی شده باشد و یا قرص های آنتی اسید مصرف می کنید، کربنات کلسیم جذب نخواهد شد.

لذا در افرادی که خطر سنگ کلیه دارند و یا اسید معده آن کاهش یافته، بهتر است از سیترات کلسیم استفاده نمایند.

توصیه ما همچنان این است که بهترین راه دریافت عناصر مورد نیاز بدن و از جمله کلسیم، شکل طبیعی آن و داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل است.

اگر در ارتباط با مصرف صحیح مکمل های کلسیمی همچنان سوال و ابهامی دارید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

چرا زنان باردار باید مکمل کلسیم بخورند؟

دکتر سکینه شب بیدار، متخصص تغذیه با بیان این مطلب که قرص های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت، تفاوتی با مکمل‌های خارجی ندارند، گفت:

«یک زن باردار باید در روز 1200 تا 1500 میلی گرم لبنیات (چهار واحد لبنیات، هر واحد معادل یک لیوان شیر یا ماست) مصرف کند.

جنین برای تامین نیازهای رشد خود به کلسیم نیاز دارد و اگر این نیاز از طریق غذاها تامین نشود، جنین کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌های مادر می‌گیرد و در درازمدت مادر دچار پوکی استخوان می شود.زمان مصرف قرص osteo quinone

اگر مادری به اندازه کافی لبنیات مصرف کند و نیاز کلسیم خود را از طریق مصرف مواد غذایی تامین کند، ضرورتی برای تجویز مکمل کلسیم نیست.

بیشتر زنان ایرانی به ندرت کلسیم مورد نیاز خود را از گروه‌های غذایی تامین می‌کنند.

مکمل کلسیم عمدتا از هفته بیستم بارداری تجویز می‌شود و علت اصلی تجویز آن، پیشگیری از پرفشاری خون در دوران بارداری است.

مکمل‌های کلسیم سیترات بهتر از کلسیم کربنات است، چرا که به آسانی قابل جذب بوده و نیازی به ترشح اسید معده ندارند و بین وعده‌های غذایی نیز قابل مصرف هستند.

دریافت مکمل‌ها با مقادیر توصیه شده، هیچ مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند.

مکمل‌های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت تفاوتی با مکمل خارجی ندارد و مصرف مکمل خارجی تنها صرف هزینه بیشتر است.»

 

منابع:

سایت کلینیک آنلاین فوق تخصصی روماتولوژی

ایسنا

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

103,500تومان 93,200تومان

عملکرد OsteoQuinone چیست؟

کلسیم نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کند. کلسیم و فسفات در ساختار استخوان مشارکت دارند، بنابراین مصرف کلسیم در تشکیل اسکلت و رشد و توسعه استخوان بسیار مهم است. ویتامین D به گروهی از ترکیبات محلول در چربی مربوط است که باعث افزایش جذب روده از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفات و روی می شود. ویتامین K₂ -7 یکی از انواع گروه ویتامین K است که به عنوان یک عامل مهم کلسیم در بدن انسان عمل می کند. این مواد با کیفیت بالا و چند منظوره برای کمک به ساخت و نگهداری استخوان های قوی همکاری می کنند. OsteoQuinone ترکیبی از مکمل مناسب برای مبارزه با اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان است.

مکانیسم عمل

کلسیم را می توان به راحتی در غذاها و مکمل های غذایی یافت، اما لزوما در استخوان ها بدون تعدادی از مراحل بیوشیمی مهم جذب نمی شود. در غیاب مسیر مناسب، کلسیم به استخوان رفته و در گردش خون منجر به از دست دادن استخوان و پوکی استخوان می شود، علاوه بر اضافه کردن کلسیم در خون، در معرض شریان ها و کلیه ها قرار می گیرد. ویتامین K2 به اتصال کلسیم به استخوان ها کمک می کند و از رسوب کلسیم در شریان ها و بافت های نرم جلوگیری می کند. مطالعات بالینی اخیر نشان داده است که مکمل کلسیم بدون ویتامین K2 و D نه تنها نمی تواند به طور قابل توجهی از پوکی استخوان جلوگیری کند بلکه منجر به کلسیفیکاسیون در بافت های نرم به ویژه در شریان ها می شود.زمان مصرف قرص osteo quinone

استئوکالسین یک پروتئین وابسته به ویتامین K است که در استئوبلاست ها ایجاد می شود (سلول های ساخت استخوان)، چسب هایی را که حاوی کلسیم در استخوان ها است و ساختار استخوان را فراهم می کند. ویتامین K2 از طریق فرایندی به نام کربوکسیلات، osteocalcin را فعال می کند. بدون کربوکسیلینگ استئوکلسین، کلسیم نمی تواند به آن متصل شود و استخوان ها شکننده و به راحتی شکسته می شوند.

علائم استفاده

پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک به رشد و توسعه استخوان در کودکان پیش دبستانی سلامت قلبی عروقی درمان با داروهای بی ضرر استئوپروز پیشگیری و درمان در بیماری پارکینسون پیشگیری از از دست دادن استخوان در بیمارانی که آنتاگونیست های GnRH را مصرف می کنند پیشگیری از از دست دادن استخوان در بیماران مبتلا به کورتیکواستروئید درمانی درمان استئوپنی در بیماران مبتلا به سکته قلبی یا مغزی دستورالعمل برای استفاده

برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان، یک تا دو قرص OsteoQuinone را یک روز پس از غذا مصرف کنید.

درگیری ها و تعاملات دارویی

بیمارانی که وارفارین مصرف می کنند باید قبل از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنند.

بهتر است حداقل فاصله دو تا چهار ساعت بین OsteoQuinone و هر دارو دیگر باشد.

 

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی هنگام صبح به همراه وعده غذایی است. با این وجود، برخی مکمل ها وجود دارند که مصرف آنها اندکی پیش از رفتن به تختخواب ممکن است به خواب بهتر کمک کنند.

به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از “وری ول” نوشت: «در حقیقت، بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها به نوع ویتامین مصرفی و آثار سلامت مد نظر شما بستگی دارد.

 ویتامین هایی که شاید بهتر باشد هنگام صبح مصرف شوند، شامل موارد زیر می شوند:

– ویتامین C

– ویتامین D

زمان مصرف قرص osteo quinone

– برخی ویتامین های B

ویتامین ها و مواد معدنی که شاید بهتر باشد هنگام شب و نزدیک به زمان خواب مصرف شوند، شامل موارد زیر می شوند:

– ویتامین B3

– منیزیم

در برخی افراد، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی با معده خالی می تواند موجب ناراحتی معده و حتی اسهال شود. از این رو، به طور کلی بهتر است مکمل های ویتامین و مواد معدنی به همراه یک وعده غذایی مصرف شوند، مگر این که پزشک توصیه دیگری ارائه کرده باشد.

برخی ویتامین ها باید به همراه یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف شوند زیرا آنها محلول در چربی هستند، به این معنی که تنها در مقداری چربی حل شده و به درستی در بدن جذب می شوند. از این رو، اگر ویتامین های خود را هنگام صبح به همراه صبحانه ای بدون چربی مصرف کنید ممکن است نتیجه دلخواه و مطلوب را کسب نکنید.

ویتامین A

ویتامین A به تقویت بینایی، اندام ها و دستگاه تولید مثل کمک می کند. شواهدی مبنی بر این که بهتر است این ویتامین هنگام صبح یا شب مصرف شود، وجود ندارد، از این رو مکمل خود را می توانید هر زمان که برای شما راحت‌تر است، مصرف کنید. نوع ویتامین A که در بیشتر مکمل ها یافت می شود، بتا-کاروتن است.

ویتامین A و بتا-کاروتن هر دو محلول در چربی هستند، از این رو، باید به همراه مقداری چربی مصرف شوند. در بیشتر موارد، این به معنای مصرف ویتامین A به همراه یک وعده غذایی است و بیشتر تولیدکنندگان مکمل های ویتامین A نیز چنین توصیه ای را مطرح کرده اند.

ویتامین های B

ویتامین های B، از جمله تیامین، اسید فولیک، و ریبوفلاوین، به کارکرد درست بدن و حفظ سلامت کلی انسان کمک می کنند. زمانی که سطوح برخی از ویتامین های B بیش از حد کاهش یابد، ممکن است با احساس خستگی شدید مواجه شوید. در موارد شدید کمبود ویتامین B و با توجه به این که با کمبود چه نوعی مواجه هستید، سردرگمی و کم خونی نیز می توانند رخ دهند.

در شرایطی که ویتامین های B محلول در آب هستند، بهتر است آنها را همراه با یک وعده غذایی مصرف کنید و انجام این کار هنگام صبح راحت‌تر به نظر می رسد.

شواهد کمی وجود دارند که برخی ویتامین های B می توانند در خواب اختلال ایجاد کنند. به عنوان مثال:

ویتامین B6 یا پیریدوکسین ممکن است هرچه بیشتر موجب خواب دیدن و تقویت توانایی به خاطر آوردن رویاها شود. در یک مطالعه کوچک، طی یک بازه زمانی پنج روزه به گروهی از دانشجویان دوزهای بسیار بالا از ویتامین B6 داده شد و پژوهشگران دریافتند رویاهای آنها واضح‌تر، رنگارنگ‌تر و عجیب‌تر از حالت عادی بوده است. با مصرف ویتامین B6 هنگام صبح قادر به پیشگیری از این شرایط خواهید بود.

ویتامین B12 به تولید انرژی در بدن کمک می کند و برخی افراد گزارش کرده اند که مصرف این ویتامین هنگام شب موجب افزایش سطوح انرژی و دشواری در به خواب رفتن آنها شده است. بار دیگر، شما می توانید با مصرف این ویتامین هنگام صبح از بروز این شرایط پیشگیری کنید. برخی مطالعات نیز پیوند بین کمبود ویتامین B12 نیز با خواب ضعیف را نشان داده اند. بدن انسان برای تولید ملاتونین، هورمونی که به خواب کمک می کند، به این ویتامین نیاز دارد و این می تواند توضیحی برای بروز این شرایط باشد. همچنین، برخی شواهد پزشکی نشان داده اند که مصرف دوزهای بالا از ویتامین B12 می تواند به کاهش مدت زمان خواب منجر شود.

در مقابل، نیاسین که به نام ویتامین B3 نیز شناخته می شود، ممکن است در به خواب رفتن راحت به شما کمک کند. برخی پژوهش ها نشان داده اند که مصرف دوزهای بالا از این ویتامین در به خواب رفتن راحت‌تر به برخی افراد کمک می کند. اما نیاسین را نباید به همراه الکل مصرف کنید زیرا می تواند اثرات آن را خنثی کند.

بر همین اساس، ممکن است بهتر باشد ویتامین های B را هنگام صبح مصرف کنید. اما اگر این ویتامین ها در قالب یک گروه به همراه مواد مغذی دیگر قرار دارند و به نظر نمی رسد در خواب شما اختلالی ایجاد کنند، اگر برای شما راحت‌تر است می توانید آنها را هنگام شب نیز مصرف کنید.

ویتامین C

ویتامین C به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند و همچنین نقش مهمی در محافظت از سلول ها در برابر خطر رادیکال های آزاد ایفا می کند. ویتامین C محلول در آب است، از این رو، نیازی نیست آن را به همراه یک وعده غذایی مصرف کنید. با این وجود، دوزهای بالای این ویتامین ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال در برخی افراد شود. مصرف این مکمل به همراه یک وعده غذایی می تواند به پیشگیری از این شرایط کمک کند.

افراد کمی اختلال در خواب به واسطه مصرف دوزهای بالای ویتامین C را گزارش کرده اند. شواهد پزشکی واقعی در این زمینه وجود ندارند، اما اگر از این نظر نگران هستید می توانید ویتامین C را هنگام صبح مصرف کرده و همچنین دوز مصرفی خود را به مقدار مصرف توصیه شده روزانه بازگردانید که 75 میلی گرم برای زنان بزرگسال و 90 میلی گرم برای مردان بزرگسال است.

ویتامین C می تواند به بدن در جذب بهتر آهن کمک کند، از این رو، اگر پزشک شما مصرف آهن بیشتر را توصیه کرده است می توانید ویتامین C را بدون در نظر گرفتن این که چه زمانی از روز این کار را انجام می دهد، همراه با آهن مصرف کنید.

ویتامین D

ویتامین D نقش های مختلفی را در بدن انسان ایفا می کند. این ماده مغذی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، در کنار کلسیم به استخوان سازی کمک می کند، و اعصاب از آن برای انتقال پیام ها استفاده می کنند. زمانی که پوست در برابر نور خورشید قرار می گیرد، بدن ویتامین D تولید می کند. اما از آنجایی که خطر ابتلا به سرطان پوست در صورت مواجهه بیش از حد وجود دارد، اگر با سطوح پایین این ماده مغذی در بدن خود مواجه هستید ممکن است به مصرف مکمل ویتامین D نیاز داشته باشید.

ویتامین D محلول در چربی است، از این رو، بهتر است به همراه یک وعده غذایی حاوی مقداری چربی مصرف شود. این وعده غذایی می تواند صبحانه، ناهار یا شام باشد زیرا شواهدی مبنی بر این که جذب ویتامین D در زمان مشخصی از روز «بهتر» یا «بدتر» است، وجود ندارد.

برخی افراد گزارش کرده اند که ویتامین D ممکن است در خواب اختلال ایجاد کند، به ویژه اگر خیلی دیر مصرف شود. از آنجایی که ویتامین D ممکن است میزان ملاتونین بدن را کاهش دهد، امکان دارد موجب چنین اثری شود. با این وجود، مطالعه ای به طور خاص درباره این شرایط انجام نشده است.

ویتامین E

ویتامین E از سلول ها در برای آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، و در گشاد شدن رگ های خونی و پیشگیری از تشکیل لخته خون نقش دارد. کمبود این ویتامین می تواند موجب آسیب عصبی، مشکلات بینایی و ضعف سیستم ایمنی شود.

از آنجایی که ویتامین E محلول در چربی است باید به همراه یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف شود. شواهدی مبنی بر این که ویتامین E باید در زمان مشخصی از روز مصرف شود، وجود ندارد.

ویتامین K

ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند. همچنین، این ماده مغذی در استخوان سازی نقش دارد، ممکن است در برابر سرطان از شما محافظت کند، و با بهبود حساسیت بدن به هورمون انسولین با دیابت مقابله کند.

ویتامین K نیز محلول در چربی است، از این رو، آن را همراه با یک وعده غذایی مصرف کنید. پژوهشی درباره این که بهترین یا بدترین زمان مصرف این ویتامین چه زمانی است، انجام نشده است.

کلسیم

احتمالا شنیده اید که کلسیم به استخوان سازی کمک می کند و البته افراد بسیاری به میزان کافی این ماده مغذی را دریافت نمی کنند. افراد بزرگسال و کودکان چهار ساله و بزرگ‌تر روزانه باید بین 1,000 تا 1,300 میلی گرم کلسیم مصرف کنند و افراد بسیاری، به ویژه آنهایی که شیر یا مواد غذایی حاوی این ماده مغذی را مصرف نمی کنند، ممکن است با کمبود این ماده مغذی مواجه باشند.

انواع مختلفی از کلسیم وجود دارند و توصیه های مختلفی درباره چگونگی مصرف آنها ارائه شده است. کلسیم سیترات یکی از انواع رایج مکمل کلسیم است که می توانید آن را به همراه یک وعده غذایی مصرف کنید. کلسیم کربونات نوع دیگری است که برای تجزیه به اسید معده نیاز دارد، از این رو، بهتر است به همراه غذا مصرف شود.

از آنجایی که باید دوز مصرف کلسیم خود را برای جذب بهتر در طول روز تقسیم کنید (در هر بار بدن نمی تواند بیش از 500 میلی گرم کلسیم جذب کند) می توانید یک وعده را صبح و وعده دیگر را بعد از ظهر یا شب مصرف کنید، به ویژه اگر پزشک مصرف دوزهای بالا را توصیه کرده باشد.زمان مصرف قرص osteo quinone

در حال ایده آل، شما نباید کلسیم را همزمان با مولتی ویتامین های حاوی آهن یا منیزیم مصرف کنید، زیرا ممکن است بدن به خوبی آن را جذب نکند. با این وجود، برخی پژوهش ها نشان داده اند کلسیم ممکن است به خواب رفتن را تسهیل کند و در بسیاری مکمل ها کلسیم و منیزیم ترکیب شده اند. برای انتخاب بهترین گزینه با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت، مکمل های کلسیم می توانند با برخی داروها، از جمله آنتی بیوتیک ها، داروهای پوکی استخوان، داروهای فشار خون، ضد اسیدها، داروهای ضد تشنج، و داروهای کلسترول تداخل ایجاد کنند. در برخی موارد، مصرف کلسیم می تواند به معنای افزایش جذب یک دارو و در برخی موارد کاهش میزان جذب باشد. در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

منیزیم

منیزیم به تنظیم عملکرد عصبی، کنترل فشار خون، و استخوان سازی (همراه با کلسیم) کمک می کند. بیشتر افراد به میزان کافی این ماده معدنی را دریافت می کنند، اما کمبود منیزیم می تواند موجب حالت تهوع، بی اشتهایی، خستگی و ضعف شود.

منیزیم یکی از بهترین مکمل هایی است که می توانید هنگام شب مصرف کنید زیرا این ماده معدنی به بهبود شرایط خواب کمک می کند. مصرف منیزیم در افرادی که هنگام خواب با گرفتگی ماهیچه های پا مواجه می شوند، ممکن است به بهبود این شرایط کمک کند.

البته، منیزیم می تواند با دستگاه گوارش نامهربان باشد و موجب شل شدن مدفوع شود. در صورت مواجهه با این شرایط کاهش دوز مصرفی را مد نظر قرار دهید. یک دوز 100 میلی گرمی ممکن است برای شما کافی باشد.

مولتی‌ویتامین‌ها

مولیتی ویتامین ها ترکیی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. به طور معمول آنها حاوی ویتامین C، برخی ویتامین های B، ویتامین های A، D، E و K و مواد معدنی روی، سلنیم و مس هستند.

بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین وجود ندارد، اگرچه افراد بسیاری آن را هنگام صبح مصرف می کنند به ویژه اگر داروهای دیگری نیز در این زمان مصرف می کنند. مولتی ویتامین باید به همراه غذا مصرف شود زیرا برخی از مواد مغذی موجود در آن محلول در چربی هستند. برخی انواع مولتی ویتامین در صورت مصرف با معده خالی می توانند موجب ناراحتی معده شوند.

اگر چه اثبات نشده است اما مولتی ویتامین ها ممکن است در خواب اختلال ایجاد کنند. پژوهش های بیشتری درباره اثر مولتی ویتامین ها بر خواب باید انجام شوند، از این رو، زمان مشخصی برای مصرف آنها در طول روز وجود ندارد، اما قطعا باید به همراه غذا مصرف شوند.

انتهای پیام


قرص استئوکینون ، استحکام استخوان ها را بهبود می بخشد ، جذب کلسیم به استخوان را بهبود می بخشد ، افزایش تولید استئوبلاست،فعال کردن استئوکلسین سرم پروتئین جذب کلسیم به استخوان ، مهار تولید استئوبلاست، بازدارنده رسوب کلسیم در شریان .



 


ترکیبات ( هر 1 قرص ) :

زمان مصرف قرص osteo quinone


 


 


 


نام


 


 


مقدار


 


 


نیاز روزانه


 


 


Calcium Carbonate


 


 


625 mg


 


 


*


 


 


Vitamin D3


 


 


200 IU


 


 


*


 


 


Vitamin K2-7


 


 


45 mcg


 

زمان مصرف قرص osteo quinone


 


*


 


 


 

* : نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است
** : مقدار به کار رفته از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است


 


 


مشخصه ها :


 


 

– استحکام استخوان ها را بهبود می بخشد.
– جذب کلسیم به استخوان را بهبود می بخشد.
– افزایش تولید استئوبلاست،فعال کردن استئوکلسین سرم پروتئین جذب کلسیم به استخوان
– مهار تولید استئوبلاست، بازدارنده رسوب کلسیم در شریان


 


 


موارد مصرف :


 


 

* در موارد ابتلا به کمبود ویتامین K2, D3 و کلسیم کربنات (این کمبودها می تواند منجر به ایجاد بیماری های جدی در افراد شود)
* زنان پس از دوران ( یائس گ ی ) دچار کاهش تراکم استخوان می شوند که می توانند از طریق مکمل درمانی و مصرف ویتامین K2-7, D3 و کلسیم کربنات استحکام استخوان خود را بازیابند.


 


 


روش مصرف :


 


 


1-2 قرص در روز.


 


 


هشدار مصرف :


 


 

خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایند.


 


 


توضیحات :


 


 

تنها مکمل کلسیم همراه با ویتامین K2
آیا می دانید بخش اعظم کلسیم دریافتی شما به صورت مکمل به جای استخوان ها در رگ هایتان رسوب می کند؟ با مصرف k2,کلسیم مصرفی شما به جای رسوب در رگ ها در استخوان هایتان قرار می گیرد .
 

• استئوکینون و پیشگیری و درمان بیمارهای استخوان:
استئوکینون مکمل کلسیم حاوی ویتامین K2 و Dمی باشد که در سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری های استخوانی مانند استئوپروزیس ( پوکی استخوان) و شکستگی ها نقش به سزایی دارد. همانطور که می دانیم استئوپروزیس از جمله شایع ترین بیماری های استخوانی است که درآن تخریب بافت استخوانی، و کاهش توده‏ استخوانی ( تعداد و اندازه‏ی تیغه‏ های استخوانی بافت استخوانی کاهش می‏یابد) مشاهده می شود . این بیماری با افزایش سن مرتبط می باشد. خوشبختانه با انجام اقداماتی خاص می تـوان شانس بروز این بیماری را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد و از بروز شکستگی های استخوانی که در بسیاری از موارد سبب ناتوانی فرد می شود جلوگیری کرد. مکمل استئوکینون به سبب داشتن ویتامین k2 در پیشگیری و درمان این بیماری ها مکانیسمی متفاوت داشته است.
 

• ویتامین k2 چیست؟
ویتامین k2 از دسته ویتامین های محلول در چربی می باشد. ویتامین k2 عموماً در روده به وسیله باکتری ها تولید می شود و در مواد غذایی کمتر یافت می گردد. مطالعات بالینی جدید ، از فواید ویتامین k2 برای سلامت استخوان حکایت دارند و تاثیر مصرف این ویتامین به مدت حداقل 6 ماه را در کاهش از دست رفتن توده استخوانی و افزایش غلظت مواد معدنی استخوان نشان داده اند.
• نقش استئوکینون در سلامت استخوان ها :
استئوکینون از طریق مکانیسم های زیر در سلامت استخوان ها نقش دارد:
ویتامین k2 موجود در این محصول بطور شگفت انگیزی سبب خروج کلسیم از خون و رگ ها , و ذخیره آن در بافت استخوانی می شود. مطالعات جدید نشان دادند که مصرف مکمل کلسیم به تنهایی سبب رسوب کلسیم در بافت های نرم و رگ ها می گردد. ویتامین K2 با فعال کردن استئوکلسین ( پروتئین استخوانی وابسته به ویتامین K ) ماتریکس استخوانی را فراهم کرده , در نتیجه بستری مناسب برای نگهداری کلسیم ایجاد می کند ( کلسیم بطور موثری به استخون باند می شود) و از این طریق کلسیم بطور موثری در بافت استخونی ذخیره می شود.
ویتامین D3 (فرم فعال ویتامین D) موجود در این محصول جذب کلسیم و فسفر را افزایش می دهد . و از سوی دیگر تولید استئوکلسین (سلول های تشکیل دهنده استخوان ) توسط استئوبلاستها را افزایش میدهد.
کلسیم موجود در این محصول تولید استئوکلاستها (سلولهای تخریب کننده استخوان) را مهار می کند. این محصول تحت لیسانس هولیستیکای فرانسه در کارخانه ی داروسازی آرین سلامت سینا بسته بندی گردیده است.


 


 


 


 

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.

اولین نفری باشید که در مورد قرص استئوکینون 100 عددی – Osteo Quinone نظر می دهد.


 

1-2 قرص در روز.

تنها مکمل کلسیم همراه با ویتامین K2 آیا می دانید بخش اعظم کلسیم دریافتی شما به صورت مکمل به جای استخوان ها در رگ هایتان رسوب می کند؟ با مصرف k2,کلسیم مصرفی شما به جای رسوب در رگ ها در استخوان هایتان قرار می گیرد . • استئوکینون و پیشگیری و درمان بیمارهای استخوان: استئوکینون مکمل کلسیم حاوی ویتامین K2 و Dمی باشد که در سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری های استخوانی مانند استئوپروزیس ( پوکی استخوان) و شکستگی ها نقش به سزایی دارد. همانطور که می دانیم استئوپروزیس از جمله شایع ترین بیماری های استخوانی است که درآن تخریب بافت استخوانی، و کاهش توده‏ استخوانی ( تعداد و اندازه‏ی تیغه‏ های استخوانی بافت استخوانی کاهش می‏یابد) مشاهده می شود . این بیماری با افزایش سن مرتبط می باشد. خوشبختانه با انجام اقداماتی خاص می تـوان شانس بروز این بیماری را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد و از بروز شکستگی های استخوانی که در بسیاری از موارد سبب ناتوانی فرد می شود جلوگیری کرد. مکمل استئوکینون به سبب داشتن ویتامین k2 در پیشگیری و درمان این بیماری ها مکانیسمی متفاوت داشته است. • ویتامین k2 چیست؟ ویتامین k2 از دسته ویتامین های محلول در چربی می باشد. ویتامین k2 عموماً در روده به وسیله باکتری ها تولید می شود و در مواد غذایی کمتر یافت می گردد. مطالعات بالینی جدید ، از فواید ویتامین k2 برای سلامت استخوان حکایت دارند و تاثیر مصرف این ویتامین به مدت حداقل 6 ماه را در کاهش از دست رفتن توده استخوانی و افزایش غلظت مواد معدنی استخوان نشان داده اند. • نقش استئوکینون در سلامت استخوان ها : استئوکینون از طریق مکانیسم های زیر در سلامت استخوان ها نقش دارد: ویتامین k2 موجود در این محصول بطور شگفت انگیزی سبب خروج کلسیم از خون و رگ ها , و ذخیره آن در بافت استخوانی می شود. مطالعات جدید نشان دادند که مصرف مکمل کلسیم به تنهایی سبب رسوب کلسیم در بافت های نرم و رگ ها می گردد. ویتامین K2 با فعال کردن استئوکلسین ( پروتئین استخوانی وابسته به ویتامین K ) ماتریکس استخوانی را فراهم کرده , در نتیجه بستری مناسب برای نگهداری کلسیم ایجاد می کند ( کلسیم بطور موثری به استخون باند می شود) و از این طریق کلسیم بطور موثری در بافت استخونی ذخیره می شود. ویتامین D3 (فرم فعال ویتامین D) موجود در این محصول جذب کلسیم و فسفر را افزایش می دهد . و از سوی دیگر تولید استئوکلسین (سلول های تشکیل دهنده استخوان ) توسط استئوبلاستها را افزایش میدهد. کلسیم موجود در این محصول تولید استئوکلاستها (سلولهای تخریب کننده استخوان) را مهار می کند. این محصول تحت لیسانس هولیستیکای فرانسه در کارخانه ی داروسازی آرین سلامت سینا بسته بندی گردیده است.

سلام آيا در کل کلسيمي يافت مي شود که در کليه رسوب ندهد؟در پاسخ به سوالي مشابه کلسيم سيترات را پيشنهاد مي کنيد واينمحصول هم مدعي است در شريان رسوب نمي دهد .بي ضررترين ودر عين حال موثرترين کلسيم کدام است؟

با سلام

کاربر گرامی، در حالت کلی کلسیم در دوزهای معمول در بدن رسوب نمی کند. تنها در افراد دارای مشکلات کلیوی و دارای سابقه سنگ کلیه نوع سیترات توصیه می شود تا از تشکیل سنگ جلوگیری شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )زمان مصرف قرص osteo quinone

با سلام دکتر برای درد پا وکمر(پوکی استخوان ،دیسک) این قرص را برای مادرم داده ولی بعد از مصرف ضربانش بالا میرود ودچار تپش قلب میشود در ضمن چند سال پیش عمل قلب کرده و انسولین هم مصرف میکند آیا مصرف را قطع کند جایگزینی برای این قرص هست؟
با سپاس

کاربر گرامی با سلام،
احتمالا بخاطر ترکیب K2 موجود در این مکمل می باشد. می توانید از مکمل Calcium citrate 21 century استفاده نمایید.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام دنبال کلسیمی هستم که عوارض کم یا نداشته باشه به نظرتون این مکمل خوبه یا برند دیگه ای که عوارض نداشته باشه رو بفرمایید ؟ باسپاس

کاربر گرامی با سلام،
اگر به دنبال مکملی باشید که میزان رسوب کمتری بدهد می توانید از کلسیم با ملح سیترات استفاده نمایید. به عنوان مثال :
calcium citrate 21 century
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام خسته نباشید این محصول برای خانوم شیرده مناسبه ؟ ممنونم

با سلام

کاربر گرامی، بله، این محصول برای استفاده در این دوره مناسب بوده و مصرف آن مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

با سلام و خسته نباشید.
بین این مکمل و مکل کلسیم شرکت یوروویتال شماکدوم رو توصیه میکنید؟هردوودارای ویتامین k هستند.امادر تبلیغات این محصول گفته شده که k2 داره که مانع رسوب میشه.ومکمل کلسیم یورویتال دارای ویتامین k e d می باشد.

با سلام

کاربر گرامی، هر دو محصول از کیفیت بالایی برخوردار بوده و شما می توانید به انتخاب خود یک محصول را مصرف نمایید.
این محصول به مقدار کم دارای کلسیم بیشتری می باشد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

با سلام ،من بدنم مشکل خاص و کمبودی نداره ،میخواستم ببینم مصرف این قرص واسه تقویت بدن و کنترل سلامتی رو توصیه میکنید یا نه ؟ممنون میشم

با سلام

کاربر گرامی، این محصول حاوی کلسیم بوده در صورتی که بیماری خاصی نداشته باشید، می توانید به منظور افزایش استحکام استخوان، دندان و … از این محصول استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

باسلام،
آیا قرص استئوکینون برای افرادی که دیابت دارند و انسولین مصرف میکنند،منع مصرف دارد؟
قرص دیگری برای سلامت مفاصل و استخوانها و کمبود کلسیم برای این افراد دیابتی هست معرفی نمایید؟
باتشکر

با سلام

کاربر گرامی، مصرف این محصول در افراد دیابتی منعی نداشته و شما می توانید از این محصول استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام من تا چند هفته ی دیگه 18 سالم میشه قدم حدود 172 هست مصرف این محصول به علاوه آرژنین برای افزایش قد تو این سن تاثیر داره؟!

کاربر گرامی با سلام،
بله سن رشد بین 9 تا 19 و در برخی افراد تا 23 سال هم ادامه داشته و این مکمل به عنوان یک آمینواسید که در تحریک ترشح هورمون رشد موثر است می تواند تاثیرگذار باشد .
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام.مادر من به علت ارتروز دیسک کمر از این دارو روزی یک عدد استفاده میکنه که بلافاصله پس از مصرف سوزش در ناحیه سر معده احساس میکنه لطفا راهنمایی کنید

با سلام
کاربرگرامی، بهتر است،این قرص را بلافاصله یا وسط وعده ناهار میل شود. در صورتیکه با وجود رعایت این مورد باز هم عارضه سوزش معده برای ایشان ایجاد شد. به پزشک تحت نظر اطلاع دهید.
با تشکر. مسئول فنی داروخانه

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

زمان مصرف قرص osteo quinone
زمان مصرف قرص osteo quinone
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *