رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز
رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

سیکل 14 روزه تست شده توسط سنسی عادل شیرازی ( پیج فیسبوک ایشان )

( این سیکل توسط متخصصان غذایی با قیمت های بالا در ویزیت های متوالی برای تمام افراد تجویز میشود (با اندکی تغییر جزئی )


اولین روز از رژیم ۱۴ روزه دکتر اتکینز

شام : املت به همراه ۲ قاشق ماست

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

۲ ساعت پیاده روی .

شام : سالاد + بادو سیخ کباب کوبیده

 بعد از ۱۴ روز حداقل ۵ کیلو کاهش وزن .

برای کلیپ ها و آموزش های ورزشی بیشتر این پیج رو لایک کنید :

» کتابناکهای مرتبط:هدایه المتعلمین فی الطبآموزش همگانی سلامت روانشکوفا: مجموعه مقالات در حوزه سلامت در مطبوعات – جلد هفتم

Powered by You

کتاب رژیم لاغری 14 روزه دکتر آتکینز

رژیم اتکینز ابداعی دکتر رابرت آتکینز می باشد . وی پزشک امریکایی و متخصص قلب و عروق می باشد . ۱۰ و ۲۵ سال برای مداوای اضافه وزن فعالیت کرده و اذعان می دارد که اکثر بیمارانم در عرض یازده سال گذشته در ابتدا برای کاهش وزن مراجعه نکرده اند بلکه وزنی که آنها کم کرده اند در نتیجه ی درمانی بوده که وی برای رفع مشکلات اساسی تر آن ها( بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، فشار خون بالا )در نظر گرفته اند.

وی چاقی را یک اختلال متابولیکی می دانند که در اثر زیادی انسولین درخون و مقاومت سلول ها در برابر انسولین به وجود می آید وچاقی اصلا ربطی به سوخت و ساز چربی که خورده می شود ندارد .با وجود این در دوره ای که ما زندگی می کنیم رژیم غذایی کم چربی به طوری همه گیر شده که به صورت یک رژیم استاندارد در آمده است .

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

تقریبا همه ی چاقی های مرضی علت سوخت و سازی ندارند . هورمون انسولین و تاثیر آن روی میزان قند خون با سلامتی کلی بدن و بیماری قلبی و سکته ارتباط مستقیم دارد و هورمون انسولین در پاسخ به کربوهیدرات ترشح می شود ، هر چه کربوهیدرات مصرفی بیشتر شود ترشح انسولین افزایش می یابد پس ما می توانیم با کاهش کربوهیدرات مصرفی اختلال سوخت و سازی ناشی از انسولین را تحت کنترل بگیریم . اصلاح این سوخت و ساز باعث کاهش وزن می شود در حالیکه ممکن است کالری مصرفی بیش از قبل باشد.

با شروع رژیم بعد از ۴۸ ساعت که ذخایر گلیکوژن بدن تمام می شود چربیها ی ذخیره شده در بدن شروع به آب شدن ( لیپولیز ) می کند که سطح بالای اسید های چرب در خون گواه این مطلب است . شیوع بالای مرض قند ، بیماریهای قلبی و فشار خون در افراد چاق به علت افزایش غیرعادی انسولین است . در رژیم کم کربوهیدرات بدن این امکان را پیدا می کند که با آن که کالری را به مقدار لازم دریافت می کند ولی به طور مداوم وزن و اندازه کم می کند یعنی کالری زودتر از آن که جذب شود به صورت حرارت از بدن خارج می شود .

پیروی از رژیم در افراد چاق ثابت شده که میزان کلسترول و فشارخون را کاهش می دهد .

خوردن کربوهیدرات چه از منابع مستقیم آن و چه از منابع غیر مستقیم ( کربوهیدرات پنهان ) است . چون محدودیت مصرف پروتئین و چربی وجود ندارد احساس گرسنگی نیز پیش نمی آید و کم کم اشتها کم می شود . از آنجا که در اغلب رژیم وزن از دست رفته که معمولا هم به سرعت به وجود می آید بر می گردد رژیم اتکینز دارای ۴ نوع با ۴ مرحله است .

۱ – مرحله مقدماتی Induction diet

۲ – رژیم در حین کم کردن وزن Ongikg weightloss

۳ – مرحله پیش نگهدارنده وزن Pre maintenance

۴ – مرحله نگهدارنده وزن Maintekakce

۱ – مرحله مقدماتی که سخت ترین مرحله ی رژیم است معمولا ۲ هفته به طول می انجامد . رژیم در این مرحله فرد را وا می دارد که اغلب موانع برای کاهش وزن را از پیش پای خود بردارد . محدودیت شدید کربوهیدرات باید اعمال شود به طوری که کربوهیدرات مصرفی نباید از ۲۰ گرم در روز تجاوز کند که آن هم از سالاد و سبزیجات غیر نشاسته ای مجاز تامین می شود . سوخت و ساز بدن از مصرف کربوهیدرات به سوزاندن چربی تغییر می کند و بدن از لحاظ بیوشیمی آمادگی از دست دادن وزن را می یابد.

روزی ۳ ظرف سالاد . خوردن شکر ، دسر ، شیر کم چربی ، برنج سفید ، سیب زمینی و ماکارونی غیر مجاز است . در این مدت فرد باید دقیقا هر آنچه را برایش رخ می دهد در نظر داشته باشد چرا که مشخص می شود مقاومت فرد نسبت به از دست دادن چربی کمی کمتر از حد متوسط است معمولا بین ۷-۶ kg کاهش وزن پیدا میکنند و افراد دارای مقاومت بالا کمتر از این حد .

از دست دادن کتون که در نتیجه لیپولیز به وجود می آید در این مرحله از رژیم به وجود می آید که از بوی ادرار و همچنین با نوار تست لیپولیز قابل مشاهده است .

درمرحله ی دوم فرد در حین ازدست دادن وزن باید رعایت کند و شخص با رعایت این دستورآهسته به سوی هدف هدایت می شود .مرحله سوم رژیم پیش نگهدارنده وزن است که راهنمایی هایی در خصوص شیوه ی غذا خوردن می کند و در صورت پشتکار برای همیشه فرد وزنش را حفظ می کند .

مرحله ی چهارم رژیم نگهدارنده است ودر نهایت حال عمومی فرد رژیم گیرنده خوب می شود و خستگی ، تحریک پذیری ، افسردگی ، حواس پرتی ، سردرد ، بی خوابی ، سرگیجه ، دردهای عضلانی ، سوزش سر دل ، التهاب روده ، احتباس آب ، علایم پیش از قائدگی از بین می رود.

غذاهای مجاز برای رژیم مقدماتی ۱۴ روزه و رژیم نگهدارنده اتکینز

گوشت گوساله ، گاو، بره ، ژامبون ، ماهی تن . آ‎زاد ، حلوا ، قزل آلا ، کپور و…، گوشت ماکیان ، میگو ، صدف، تخم مرغ ، پنیر لیقوان ، خامه ای ، پیتزا و …

سبزیجات دارای ۱۰ % یا کمتر کربوهیدرات ، کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم ، خیار، تربچه ، فلفل دلمه ، فلفل سبز ، کرفس ، جوانه ماش و گندم ، قارچ ، گوجه فرنگی ، زیتون ، پیاز ، جعفری ، ریحان ، از این سبزی ها و صیفی جات هم میتوان به شکل پخته یا تفت داده شده استفاده کرد : مارچوبه ، کلم برگ ، برگ چغندر ، بادمجان ، باقلا، تره فرنگی ، اسفناج ، کدو و ریواس .

رژیم اتکینز یکی از رژیم های خیلی سریعه که در دو هفته میتونید چیزی حدود ۵ کیلوکم کنید.

دکتر اتکینز معتقد است که استفاده زیاد از قندها و نشاسته ها باعث چاقی و دیابت و مشکلات مربوط به آنهاست. با مصرف زیاد این مواد لوزالمعده محبور به ترشح بیشتر و بیشتر هورمون انسولین می شود که این خود اولین عامل بروز مشکل سوخت و ساز مواد در بدن است.

این رژیم دارای ۴ مرحله است که مهم ترین و سخت ترین آن دو هفته اول که معروف به فاز القایی ست می باشد.

فاز ۱: القاییدر این فاز با محدود کردن کربوهیدرات ها به میزان ماکزیمم ۲۰ گرم در روز بدن مجبور به سوزاندن چربی ها می شود و به این حالت در اصطلاح کتوز می گویند در بسیاری کشورها می شود با خرید تست کتوز و انجام آزمایش آن در خانه به راحتی پی برد تا بدن به مرحله کتوز رسیده یا نه که البته بدون آن هم می توان از بوی بد دهان و بوی ادرار به این مسئله پی برد. این فاز ۲ هفته طول می کشد. سرعت کم کردن وزن در این فاز به شرط رعایت همه جانبه بسیار بالاست. تقریبا بین ۵ تا ۷ کیلو در این ۲ هفته کم می شود.

مهم ترین مواردی که باید در این مرحله بهش توجه کرد:۱. مصرف حداکثر ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز که آن هم باید از سبزیجات به خصوصی تامین شود و همه سبزیجات در فاز ۱ قابل استفاده نیستند. مصرف چربی و پروتئین هیچ محدودیتی نداره۲. مصرف الکل، چای و قهوه ممنوع است مگر چای و قهوه بدون کافئین و یا چای گیاهی مثل رازیانه و بابونه۳. مصرف مواد دارای کربوهیدرات بالا به کل ممنوع است از جمله برنج، نان، غلات و شیرینی ها۴. نوشیدن فراوان آب(حداقل ۲ لیتر در روز)۵. مصرف مکمل ها مثل مولتی ویتامین و به خصوص ویتامین های گروه ب

فاز ۲: ادامه از دست دادن وزنهدف این مرحله که بلافاصله بعد از فاز ۱ شروع می شود افزودن تدریجی کربوهیدرات به میزان ۵ گرم در روز است و این کار تا زمانی که وزن کم می کنید ادامه دارد.۱. این فاز تقریبا مثل فاز ۱ است ولی می توان ۵ گرم در روز کربوهیدرات را افزایش داد۲. هدف این مرحله نزدیک شدن تدریجی به وزن هدف است۳. مکمل ها و نوشیدن فراوان آب فراموش نشود۴. اگر در این مرحله وزن استپ کرد می توان برای مدت چند روز دوباره به فاز ۱ و القایی برگشت

فاز ۳: آمادگی برای تثبیت وزن۱. مثل فاز ۲ ولی میزان کربوهیدرات باز هم افزایش پیدا می کنه۲. اضافه کردن کربوهیدرات را تا زمانی که وزن در حال کاهش هست ادامه می دهید

فاز ۴: تثبیت وزن برای همه عمرهدف از این مرحله تثبیت وزن و مصرف کربوهیدرات های خوب است و مصرف قندها همچنان ممنوع است.

مواد غذایی مجاز در مراحل مختلف رژیم اتکینز

فاز۱ : خیار،کاهو،زیتون،جعفری،راز یانه،تربچه،فلفل،قارچ،کرفس ،شوید،رزماری، ریحون، یونجه! تمام گوشت های قرمز و سفید،روغن،کره،تخم مرغ،پنیر(تا ۱۵۰گرم)

فاز۲ : گوجه فرنگی،اسفناج،کلم،کلم براکلی،تره فرنگی،پیاز،بادمجان،کدو، توت فرنگی،تمشک،بادام،فندق، تخمه آفتابگردون

فاز۳ : دیگه به انتخاب خودتون میوه و سبزیجات را وارد تغذیه روزانه کنید

فاز۴ : در این مرحله خوردن نان سبوس دار و سیب زمینی هم آزاد است و کلا فازی ست که شما خودتون باید با دوری از شیرینی جات و کربوهیدرات های ساده مثل برنج سفید و نان سفیدبه ثابت ماندن وزنتان برای یک عمر کمک کنید.

این کتاب در سایت آمازون 13 دلار(حدود 140 هزار تومان) به فروش میرسد که ما ترجمه شده آن را با تمامی نکات و جزییات و تنها به مبلغ 7500 تومان در اختیار شما قرار می دهیم.

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

نوع فایل:Pdf

تعداد صفحه:262

مدرسه بدن –

 

در اینجا یک نمونه رایگان یکهفته ای از رژیم لاغری دکتر اتکینز برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است .

این رژیم مناسب برای فاز القایی است، اما شما باید سبزیجات کربوهیدرات دار و میوه  بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید که ورود به مرحله و فاز بعدی را برایتان راحتر کند .

صبحانه : تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

نهار : سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام : استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

شام : چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

 

صبحانه : املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار : سالاد میگو با مقداری روغن زیتون

شام : گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه  سبزیجات سرخ شده در کره

 

صبحانه : تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

نهار : مانند شام شب قبل گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه  سبزیجات سرخ شده در کره

شام : ماهی سالمون سرخ شده در کره بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام : کوفته قل قلی بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار : مانند شام روز قبل

شام : گوشت گوسفندی چرب بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : استیک گوشت بهمراه سبزیجات

شام : بال مرغ کبابی یا گریل شده بهمراه سبزیجات

 

توصیه میشود از سبزیجات متنوع در رژیم لاغری خود استفاده کنید و همینطور با طبخ غذا بصورت متنوع و با تزئینات جالب روند رژیم را برای خود راحتر کنید.

 

در زیر چند نمونه میان وعده ساده و سالم در رژیم لاغری اتکینز را به شما معرفی میکنیم تا بدون احساس گرسنگی و ضعف لاغر شدن را تجربه کنید.

اکثر افراد با این رژیم احساس سیری دارند گاهی همان سه وعده غذای اصلی برایشان کافیست و چه بسا پس از گذشت مدتی با دو وعده غذا در طول روز حسابی سیر میمانند و دیگر نیاز به خوردن میان وعده ندارند ، با این وجود شما در رژیم لاغری اتکینز در هر زمان که گرسنه شدید میتوانید یکی از غذاهای زیر را میل نمایید.

 

در واقع پیروی کردن از رژیم لاغری اتکینز در بسیاری از رستوران ها بسیار آسان است فقط کافیست موارد زیر را رعایت کنید .

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

 

اگر قصد گرفتن رژیم لاغری اتکینز را دارید پس لازم است یک خانه تکانی بکنید و قفسه های کابینت خود را از مواد قندی و مضر در این رژیم خالی کرده (مواد ناسالم شامل بستنی، سودا، غلات صبحانه، نان، نوشیدنی ها و مواد تشکیل دهنده پخت مثل شکر و آرد گندم) و از مواد سالم پر کنید ، به فروشکاه بروید و مواد غذایی زیر را تهیه کنید .

در پایان خاطر نشان میگردد ، رژیم لاغری اتکینز یک رژیم لاغری موثر و یک راه بسیار سالم  برای کاهش وزن است و مطمعن باشید شما را در این راه نا امید نخواهد کرد ، پس تصیم جدی بگیرید و یک بار برای همیشه لاغر شوید.

برای آگاهی یافتن در مورد توده بدن و شاخص بدنی خود BMI در اینجا کلیک کنید.

 

مطلب قبلی

همه چیز در مورد رژیم لاغری اتکینز

مطلب بعدی

چالش لاغری با چند تکنیک بسیار ساده

مطلب خوبی بود! ممنون

خواهش میکنم ، باعث افتخارمان است همراهی افراد اهل مطالعه .
خوشحال میشویم ما را به دوستانتان هم معرفی کنید.

کسی این رژیم رو گرفته ؟

سلام من امتحانش کردم، نگران نباش، ولی برای طولانی مدت مثلا بیشتر از 2 ماه مضر است

سلام ، مرسی خیلی ممنون مطلبتون خیلی مفید بود رژیم اتکینز موثر و موفق ترین رژین دنیاستخیلی عالیه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Subscribe our newsletter to stay updated.

Powered by

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

khobsho – ارائه تخصصی انواع رژیم لاغری و رژِیم غذایی

رژیم متابولیسم ۱۳ روزه، به عنوان رژیم کانادایی و رژیم ۱۵ روزه و حتی ۱۴ روزه نیز شناخته شده است. رژیم لاغری کانادایی نه تنها به کاهش قابل توجه وزن در مدت زمان کوتاه ( رژیم ) کمک می کند، بلکه ادعا می کند که سوخت و ساز بدن شما، در کمتر از دو هفته تغییر می کند. علاوه بر این، ادعا می کند که تغییرات متابولیسم برای مدتی طولانی بعد از رژیم غذایی نیز باقی می ماند و کاهش وزن را در آینده نیز آسان تر می کند.

شما مطمئنا پس از رژیم کانادایی ، وزن خود را (تا ۲۲ پوند، بر طبق گفته ها) از دست می دهید، اما نه به دلیل یک ترکیب جادویی از غذاها و نه به عنوان نتیجه ای از محدودیت های شدید در مصرف کالری. بلکه فقط به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن.

خوب، اجازه دهید که بگوییم که ما شکاک هستیم. در اینجا، ما نگاهی دقیق تر به رژیم کانادایی می اندازیم و می بینیم که آیا این طرح به نوعی صحیح است یا خیر.

دسترسی سریع: برای مطالعه بخش مورد نظر روی لینک آن خود بزنید.

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

رژیم لاغری کانادایی شامل یک برنامه رژیم غذایی ۱۵ روزه و یا ۱۳ روزه است که شامل غذاهای حاوی پروتئین و کم چربی است. همچنین این رژیم به عبارت “رژیم غذایی ۱۳ روزه در راه بهشت” معروف است.

این یکی از رژیم های متداول این روزها است که در مدت کوتاهی سبب لاغری می شود. افراد از آن برای از دست دادن سریع وزن به منظور شرکت در یک رویداد پیش رو مانند عروسی یا مراسم مشابه استفاده می کنند.

رژیم کتوژنیک یکی از معروف ترین و موثر ترین رژیم های لاغری در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می باشد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله اختصاصی این رژیم در کلینیک خوبشو مراجعه کنید.

رژیم کتوژنیک چیست؟ + نمونه برنامه

اگرچه برنامه رژیم کانادایی کمتر از دو هفته طول می کشد، اما بسیار سخت است و می تواند بسیار دشوار باشد. رعایت این رژیم غذایی به این معنی است که دقیقا باید همان چیزهایی را که این رژیم به شما پیشنهاد می دهد، بخورید.

مشخصات دقیق رژیم کانادایی بر اساس اینکه چه کسی آن را تهیه کرده است، متفاوت است، اما تغییرات زیادی به وضوح دیده نمی شود. در اینجا برخی از محدودیت هایی که احتمالا در نسخه های مختلف رژیم کانادایی پیدا خواهید کرد را برایتان آورده ایم.

 

برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید.  برنامه لاغری ۲۱۶ را میتوانید در کامپیوتر ، تبلت و تلفن همراه خود نیز مشاهده کرده و از آن استفاده کنید. 

درصوتی که بعد از استفاده صحیح از این رژیم وزن و سایز شما تغییر نکرد و از عملکرد برنامه لاغری ۲۱۶ رضایت نداشتید میتوانید با بخش پشتیبانی سایت خوبشو تماس گرفته و تمام مبلغ پرداختی را به صورت تمام و کمال پس بگیرید.

توضیحات بیشتر و سفارش ( کلیک کنید )

این رژیم غذایی استفاده از هیچ جایگزینی را مجاز نمی داند. توصیه می شود که مصرف آب آشامیدنی در این رژیم زیاد باشد. برخی از برنامه ها اجازه استفاده از نمک و فلفل را می دهند و برخی استفاده از نمک را ممنوع می کنند.

به عبارت دیگر، این رژیم غذایی شامل خصوصیات زیر است:

بله، در واقع بسیار سخت است و کار هر کسی نیست. اما اگر به اندازه کافی مصمم هستید، می توانید از طریق آن با نتایج فوق العاده ای روبرو شوید مانند از دست دادن ۱۵ تا ۲۰ پوند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم این رژیم غذایی به نام های رژیم ۱۵ روزه، ۱۴ روزه و ۱۳ روزه هم خوانده می شوند در اصل همه این رژیم ها اشاره به رژیم کانادایی دارد. ما در ادامه یک برنامه غذایی برایتان آورده ایم که می توانید آن را به انتخاب خود ۱۳ روز، ۱۴ روز و یا حتی ۱۵ روز ادامه دهید.

در رژیم کانادایی ، آنچه را که برای هر وعده غذایی باید بخورید، دقیقا مشخص شده است. برای این که به شما درباره نوع وعده های غذایی که در این رژیم توصیه شده است، اطلاعاتی بدهیم، در اینجا یک نسخه محبوب از این رژیم غذایی را برایتان آورده ایم.

روز اول

روز دوم

روز ۳

روز ۴

روز ۵

روز ۶

روز ۷

روز ۸

روز ۹

روز ۱۰

روز ۱۱

روزهای ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵

رژیم کپنهاگ برای ۱۳ روز

– ۲۰۰ گرم اسفناج آبپز

–  ۱ عدد گوجه فرنگی

– عدم مصرف کره یا چربی

– کاهو با مقداری لیمو

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز

– ۱ کاسه کوچک ماست بدون چربی

-عدم مصرف کره یا چربی

-کاهو همراه با لیمو

-میوه به انتخاب خودتان(به جز موز)

– ۱ ورقه ژامبون

– اسفناج و گوجه فرنگی

-گوجه فرنگی(سوپ یا خام)

-۱ عدد میوه

-۱کاسه ماست بدون چربی

-۱ عدد هویج رنده شده بزرگ

-۱۰۰ میلی گرم پنیر خامه ای

 

-کاهو و کرفس

-بدون افزودنی

– هویج رنده شده

-کاهو و سالمون

 

-۱ عدد سیب

 

-۲۰۰ گرم اسفناج منجمد و یک عدد تخم مرغ

-کاهو به همراه لیمو

-۱کاسه ماست بدون چربی

-کاهو به همراه لیمو

-۱ ورقه کالباس

-کاهو همراه با لیمو

-گوجه فرنگی( سوپ یا خام )

– ا عدد میوه

-۱ کاسه ماست بدون چربی

-۱ عدد هویج بزرگ رنده شده

-۱۰۰ میلی گرم پنیر خامه ای

-کاهو به همراه لیمو

-۱ عدد هویج رنده شده

-کاهو به همراه لیمو

نکته مهم: کسانی که تصمیم به گرفتن این رژیم دارند، باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشند.

نکته قابل ذکر این است که بعضی از برنامه های رژیم کانادایی ، برای ۱۵ روز تعبیه شده است به دلیل اینکه معتقدند از روز سیزدهم تا پانزدهم، مرحله تثبیت است. با اینکه رعایت این ۱۳ روز رژیم کافی است ولی اگر دوست دارید ۱۵ روزه این رژیم را بگیرید دو روز را به انتخاب برای روز چهاردهم و روز پانزدهم انتخاب کنید.

شما از هر ورزشی با شدت کم و ملایم می توانید استفاده کنید. شنای آرام و یا پلاتس می تواند ورزشی مناسب در این دوره باشد. حتی اگر قادر به رفتن به باشگاه نیستید، حتما هر روز کمی پیاده روی کنید.

در مورد رژیم اتکینز شنیده اید؟ دکتر اتکینز هم با ارائه رژیم اتکینز سبک جدید و فوق العاده موفقی از کاهش وزن را برای همه جهان به ارمغان آورده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص رژیم دکتر اتکینز روی لینک زیر بزنید.

رژیم اتکینز ؛ با رژیم لاغری دکتر اتکینز

متاسفانه باید اعتراف کنیم که اکثر افرادی که در رژیم لاغری کانادایی اصلی موفق بوده اند اذعان می دارند که چند روز پس از گرفتن نتیجه مطلوب، وزنشان مجددا در حال بازگشت بود و ویتامین های بدنشان کم شده بود.

این رژیم عوارض جانبی هم برایشان داشته که شامل:

آیا رژیم کانادایی سالم است؟ رژیم کانادایی طبق برخی از ادعا ها سالم است و طبق برخی از شواهد علمی تایید شده است. تعدادی از مخالفت ها نیز در ارتباط با این روش کاهش شدید وزن وجود دارد.

مخالفان می گویند که اولا ؛ چنین کاهش وزن زیادی در طی یک دوره کوتاه مدت، غیر منطقی و غیر قابل تحمل است.

طبق گفته درمانگاه Mayo، یک توصیه معمولی برای میزان کاهش وزن منطقی و ایمن در هر هفته از دست دادن ۱ تا ۲ پوند است. هر چه بیشتر از این باشد، علاوه بر چربی، عضله را هم از دست خواهید داد، و این باعث می شود که بعد ها دوباره وزن اولیه خود را به دست آورید (که می تواند مشکلات جدی در زمینه سلامتی را نیز به همراه داشته باشد).

دوما ؛ غذاهایی که در رژیم غذایی فهرست شده اند، بسیار محدود هستند و به دست آوردن طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن تان، در این مواد غذایی محدود، دشوار است.

بعضی از نسخه های رژیم غذایی، با توصیه به یک مکمل یا مولتی ویتامین، به این موضوع رسیدگی می کنند. با این حال، قرص های ویتامین نمی توانند جایگزین تمام مزایا و مواد مغذی غذای سالم باشند.

گرچه این رژیم بعضی اوقات ادعا می کند که نام هایی مانند رژیم بیمارستان سلطنتی  را با خود یدک می کشد، اما هیچ توافق درستی در مورد این که این رژیم از کجا آمده است و و یا چه کسی آن را توسعه داده است، وجود ندارد (البته قطعا توسط هیچ بیمارستانی توسعه نیافته است).

این بدان معنی است که هیچ تضمینی وجود ندارد که این رژیم توسط کسی که دارای درک درستی از تغذیه، از دست دادن وزن و زندگی سالم بوده است، طراحی شده باشد.

در نهایت، رژیم های بیش از حد سخت مانند رژیم کانادایی می تواند بسیار دشوار باشد و شما را در مسیر درستی به سوی شیوه زندگی سالم قرار ندهد. بهترین رژیم های غذایی، همیشه رژیم های کوتاه مدت نیستند؛ بلکه یک رژیم غذایی سالم، باید واقع بینانه و درازمدت باشد و روز به روز زندگی سالمتری را برای تان رقم بزند.

در رژیم غذایی مجاز به مصرف چه مقدار کالری هستم؟

شما می توانید ۹۰۰ کالری در روز مصرف کنید. اگر مصرف کالری شما بالاتر از آن باشد، شما در رژیم کانادایی نیستید. از محاسبه گر WebMD Food استفاده کنید، تا کالری هایی را که مصرف می کنید محاسبه کنید. ثبت ورودی های تغذیه ای روزانه تان نیز ایده خوبی است.

چند وعده غذایی در این رژیم مجاز است؟

در رژیم لاغری کانادایی شما می توانید ۳ وعده غذایی در روز بخورید. صبحانه، ناهار و شام.

در این رژیم غذایی ، مجاز به خوردن چه غذاهایی هستم؟

چه کسی باید از این رژیم دوری کند؟

حتی اگر شما در هیچ کدام از دسته بندی های بالا قرار نگرفته اید، همیشه مشاوره با پزشک، یک انتخاب خوب است.

آیا این رژیم به سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد؟

غذاهایی که در این برنامه رژیم غذایی ۱۳ روزه مصرف می کنید میزان سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند. تخم مرغ، گوشت گاو و مرغ بسیار غنی از پروتئین هستند و نیاز به انرژی بیشتری برای هضم دارند. این به این دلیل است که این غذاها دارای اثر گرمایی هستند. اثر گرمایی میزان انرژی مصرفی ای است که بدن شما برای هضم غذا مصرف می کند.

رژیم لاغری کانادایی می تواند باعث کاهش تجمع چربی شود؟

همانطور که بدن شما شروع به از دست دادن وزن و سم زدایی از خود می کند، تجمع چربی ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا سلول های چربی توسعه یافته کوچک می شوند و همچنین فشار کمتری بر روی بافت های مرتبط وجود خواهد داشت.

برنامه رژیم جنرال موتورز یا رژیم غذایی GM یک رژیم غذایی است که برنامه غذا خوردن هفتگی تان را به گروه های غذایی خاص محدود می کند و به شما کمک می کند تا وزن قابل توجهی را فقط در طی یک هفته از دست بدهید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر بزنید.

رژیم جنرال موتورز چیست ؟

الیکس وودز، یک متخصص تغذیه در موسسه Quest Nutra Pharma اذعان می دارد:

در حالی که این رژیم غذایی ممکن است به علت کاهش سریع کالری باعث کاهش سریع وزن نیز شود، ولی آن را برای یک برنامه رژیم غذایی توصیه نمی کنم. با توجه به کالری و مواد غذایی بسیار محدودی که فرد در این رژیم دریافت می کند،این یک رژیم ناسالم است. عدم تعادل پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های ضروری مورد نیاز بدن در غذای دریافتی، باعث شده مواد مغذی در این رژیم بسیار کم باشد. به دلیل محدود شدن مصرف کالری به ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز که خود کمتر از نصف کالری توصیه شده برای مردان و زنان است، این برنامه رژیمی ممکن است به سوء تغذیه و قطعا مشکلات تامین انرژی فردی منجر شود.

الیکس در ادامه نگرانی های خود دربارۀ وعده های غذایی که در رژیم غذایی کانادایی وجود دارد گفت:

“ این برنامه فرد را به خوردن  فقط یک فنجان قهوه با حبه ای قند – که خود فاقد مواد مغذی است – برای صبحانه ترغیب می کند. این وعده ی صبحانه ممکن است باعث افزایش هورمون استرس گشته و میزان گلوکز خون را زیاد کند که این متعاقبا موجب افزایش فشار قند خون و کاهش انرژی فرد خواهد شد.

وعده های غذایی دیگر این رژیم نیز حاوی مقادیر زیادی پروتئین گوشت قرمز است که به طور بالقوه باعث افزایش کلسترول ‘بد’ خون یا LDL می شود و امکان دارد فرد را به سایر عوارض و بیماری های قلبی و عروقی هدایت کند.“

((نقل قول ها به صورت مستقیم آورده شده اند))

 

الیکس با اشاره به یک نکته ی منفی دیگر این رژیم و با توضیح اینکه چگونه فعالیت بدنی برای فرد در طول این رژیم بسیار دشوار خواهد بود حرف های خود را این گونه نتیجه گیری می کند:

“با چنین رژیم غذایی تنها آب از بین خواهد رفت و نه چربی ها بدن. به محض اینکه به مانند قبل روش غذایی نرمال و قبلی خود را از پی بگیرید، دوباره به وزن قبلی خود باز خواهید گشت. یعنی در واقع رژیم در کاهش و ثبات وزن تان بی تاثیر بوده است. بدون دریافت مواد مغذی کافی برای بدن، ورزش و تحرک در اکثر موارد غیر ممکن بوده و ممکن است منجر به از بین رفتن توده عضلانی فرد گردد و بر سلامت استخوان و متابولیسم اثر بگذارد.

این توضیحات مهر تاییدی بر این است که رژیم ۱۵ روزه یک راه سالم برای گرفتن رژیم غذایی نیست، بلکه در واقع محدودیت بوده و توصیه می شود که این رژیم  زیر نظر یک مربی گرفته شود.“

آیا باید رژیم کانادایی را امتحان کنم؟ رژیم کانادایی از لحاظ فنی کار می کند. اما فقط برای ۱۳ یا ۱۵ روز. به محض ترک رژیم، شما احتمالا دوباره همه وزن از دست رفته تان را به دست می آورید.

اگر چه این رژیم ادعا می کند که سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد، اما متخصصان تغذیه بر این باورند که این احتمال بسیار زیاد است که سوخت و ساز بدن شما را کاهش دهد (به دلیل محدودیت شدید کالری)، این بدین معنی است که بعد از رژیم غذایی و هنگامی که دوباره به صورت عادی شروع به خوردن می کنید، از حالت طبیعی تان هم بدتر می شوید.

به این دلایل، ما قطعا رژیم کانادایی را توصیه نمی کنیم. چرا برای ۱۳ روز خودتان را شکنجه کنید تا بعدا وزن بیشتری پیدا کنید؟ رژیم غذایی فاقد تغذیه مناسب است و ممکن است بدن شما را تخریب، کسل، خسته و تهی از مواد مغذی کند.

اگر هنوز هم می خواهید که این رژیم را امتحان کنید، ما به شدت توصیه می کنیم که توسط یک متخصص مراقبت سلامتی زیر نظر گرفته شوید تا ایمنی شما را تضمین کند. به جای تکیه بر رژیم های غذایی ای که مانند رژیم ۱۳ روزه هستند، برخی از نکات زیر را امتحان کنید:

امیدواریم در این مطلب تونسته باشیم به طور کامل رژیم کانادایی به صورت همه جانبه بررسی کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. لطفا نظرات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

تیم تحریریه کلینیک خوبشو متشکل از کارشناسان و متخصصات تغذیه و تناسب اندام همواره در تلاش است تا بهترین و جدیدترین مطالب علمی روز دنیا در زمینه لاغری ، رژیم های غذایی و تناسب اندام را برای داشتن یک زندگی سالم و ایده آل برای شما عزیزان فراهم آورد.

مطلب قبلی

۱۵ دستور غذایی ویژه برای رژیم کتوژنیک

مطلب بعدی

رژیم اتکینز ؛ با رژیم لاغری دکتر اتکینز

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

رژیم لاغری سه روزه + به همراه برنامه ویژه غذایی

سلام من خیلی دنبال این رژیم بودم، واقعا تشکر میکنم از شما

خواهش میکنم دوست عزیز

بسیار مطلبتون جامع و کامل بود ،امیدواریم بتونیم این موارد رو عملی کنیم

خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفت . انشالله

جالب بود ! ولی به نظر همان قدر که مشهور شده کارآمد نیست >>>>

نظرات در مورد این رژیم متفاوته . ما نه این رژیم رو به کسی پیشنهاد میدیم و نه اون رو رد میکنیم .

اطلاعاتی که در مورد رژیم کانادایی دادین خیلی عالی بود. تشکر می کنم از وب سایت خوبشو برای اینکه اطلاعات به این ارزشمندی رو به صورت رایگان در اختیار همه قرار می ده.

خواهش میکنم دوست عزیز . ممنون از شما که وقت میگذارید و مطالب رو مطالعه میکنید

مطلب خوبی بود. ممنون.

خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفت

نام

ایمیل

وبسایت

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و…

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

زمان خوردن اسپند برای لاغری

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری


بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز
رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *