رژيم لاغري دكتر اتكينز

رژيم لاغري دكتر اتكينز
رژيم لاغري دكتر اتكينز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

شاید تا‌به‌حال اسم رژیم اتکینز به گوش‌تان خورده باشد. رژیم اتکینز رژیمی با کربوهیدرات پایین است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می‌شود. طرفداران این رژیم مدعی‌اند شما با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و تنها با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، می‌توانید وزن کم کنید. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ مطالعه نشان داده‌اند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات (مثلا رژیم اتکینز، رژیم پالئو، رژیم دوکان و …) در کاهش وزن مؤثرند و برای سلامتی فواید بسیاری دارند. رژیم اتکینز را پزشکی به‌نام دکتر رابرت اتکینز ابداع کرد. کتاب دکتر اتکینز در سال ۱۹۷۲ پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی رژیم غذایی شد. پس از آن رژیم اتکینز در سرتاسر جهان معروف شد و کتاب‌های زیادی در مورد آن نوشته شد. امروز برایتان از رژیم اتکینز خواهیم گفت.رژيم لاغري دكتر اتكينز

در ابتدا این رژیم به‌خاطر داشتن چربی‌های اشباع بالا توسط نهادهای مرتبط با بهداشت و سلامت به‌عنوان رژیم مضر و ناسالم قلمداد شد. درحالی‌که مطالعات تازه حاکی از آن است که چربی‌های اشباع‌ بی‌ضرر هستند. پس از انجام مطالعات کامل‌تر روی رژیم اتکینز مشاهده شد که این رژیم بیش از رژیم‌های با چربی پایین در کاهش وزن، کاهش قند خون، افزایش کلسترول خوب خون (HDL)، کاهش تری‌گلیسرید و بهبود سایر فاکتورهای سلامتی مؤثر است. با اینکه رژیم اتکینز سرشار از چربی است، ولی معمولا موجب افزایش کلسترول بد خون (LDL) نمی‌شود و فقط در برخی افراد این اتفاق روی می‌دهد. دلیل اصلی موفقیت رژیم‌های کم‌کربوهیدرات این است که وقتی افراد مصرف کربوهیدرات را کاهش می‌دهند و به‌جای آن پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، به‌طور خودکار سبب کاهش اشتهایشان می‌شود. در نتیجه با جلوگیری از پرخوری، حجم غذای‌ مصرفی‌شان کاهش می‌یابد.

رژیم اتکینز در ۴ مرحله‌‌ باید اجرا شود:

۱. مرحله‌ی اول (القا): به‌مدت ۲ هفته روزانه کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. در این مرحله باید غذاهای سرشار از پروتئین و چربی و سبزیجات کم‌کربوهیدرات مانند سبزیجات برگ سبز را مصرف کنید. این کار موجب شروع روند کاهش وزن می‌شود.

۲. مرحله‌ی دوم (تعدیل): به‌آرامی مقداری از مغزها، سبزیجات کم‌کربوهیدرات و مقادیر کم میوه‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

۳. مرحله‌ی سوم (تنظیم دقیق):‌ زمانی‌که به وزن موردنظرتان بسیار نزدیک شدید، مقداری کربوهیدرات به رژیم غذایی‌تان بیفزایید تا روند کاهش وزن‌تان آهسته شود.

۴. مرحله‌ی چهارم (حفظ وزن): در این مرحله می‌توانید تا جایی‌که موجب افزایش وزن‌تان نشود از کربوهیدرات‌های سالم استفاده کنید.

ممکن است دنبال‌کردن این مراحل کمی پیچیده و غیرضروری باشد، ولی تا زمانی‌که شما به نکات زیر پایبند باشید، می‌توانید هم وزن کم کنید و هم وزن خود را ثابت نگه دارید.

بسیاری از افراد از مرحله‌ی اول (القا) صرف‌نظر می‌کنند و از ابتدا میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی‌شان قرار می‌دهند. این رویکرد نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

برخی ترجیح می‌دهند همیشه در مرحله‌ی القا باقی بمانند. این مرحله از رژیم اتکینز دارای کربوهیدرات کمی است و با عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می‌شود.

در رژیم اتکینز باید از خوردن غذاهای زیر خودداری کنید:

باید غذاهای سالم زیر را به‌عنوان پایه‌ی رژیم غذایی‌تان درنظر بگیرید:

رژیم اتکینز خیلی پیچیده نیست. تا زمانی‌که پایه‌ی رژیم غذایی‌تان منابع پروتئینی چرب، سبزیجات، مغزها و سایر چربی‌های سالم باشند، وزن‌تان کاهش می‌یابد.

برخلاف چیزی که احتمالا شنیده‌اید، رژیم اتکینز کاملا منعطف است. تنها در ۲ هفته‌ی اول این رژیم باید مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید. پس از پایان مرحله‌ی القا، می‌توانید کم‌کم کربوهیدرات‌های سالمی مانند سبزیجات پرکربوهیدرات‌تر، میوه‌ها، میوه‌های خانواده‌ی بِری (مانند توت‌فرنگی، آلبالو و…)، سیب‌زمینی، حبوبات و جو دوسر استفاده کنید.

حتی اگر به وزن مطلوب‌تان هم رسیده باشید، بهتر است میزان کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی‌تان بالا نباشد.

در رژیم اتکینز نیز مانند سایر رژیم‌ها وقتی دوباره به رژیم غذایی قبلی‌تان با همان مقادیر برگردید، روند افزایش وزن و برگشت به وزن قبلی‌تان شروع می‌شود.

در رژیم اتکینز مجازبه مصرف بسیاری از غذاهای خوشمزه هستید. خامه‌ی سنگین، پنیر و شکلات تلخ از غذاهایی هستند که می‌توانید در رژیم اتکینز هم از آنها استفاده کنید. بسیاری از این غذاها به‌خاطر داشتن مقدار بالای کالری و محتوای چربی جزو غذاهای چاق کننده شناخته می‌شوند. ولی وقتی که میزان کربوهیدرات مصرفی‌تان پایین باشد، بدن‌تان از چربی‌ها به‌عنوان منبع انرژی استفاه خواهد کرد و در این‌ صورت مصرف غذاهایی از این دست پذیرفتنی خواهد بود.

در زیر برخی از نوشیدنی‌هایی که در رژیم اتکینز می‌توانید مصرف کنید، آمده است:

دنبال‌کردن رژیم اتکینز برای افرادی که رژیم گیاهخواری و حتی پاک گیاه‌خواری دارند امکان‌پذیر ولی سخت است. برای تأمین پروتئین باید از غذاهایی با پایه‌ی سویا و مقدار زیادی از مغزها و تخمه‌ها استفاده کنید. روغن زیتون و روغن نارگیل نیز منابع گیاهی مناسبی برای تأمین چربی‌ها هستند.

افرادی که گیاه‌خواری حاوی شیر و تخم‌مرغ را دنبال می‌کنند نیز می‌توانند تخم‌مرغ، پنیر، کره، خامه‌ی سنگین و سایر غذاهای لبنی سرشار از چربی را مصرف کنند.

در زیر نمونه‌ای از برنامه‌ی یک هفته‌ای اتکینز آمده است. اما باید با گذر زمان و ورود به مراحل بعدی رژیم، مصرف سبزیجات و میوه‌ها را افزایش دهید.

حتما انواع مختلف سبزیجات را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

بسیاری از افراد با دنبال‌کردن رژیم اتکینز کاهش اشتها را تجربه می‌کنند. معمولا مصرف ۳ یا برخی اوقات ۲ وعده‌ی غذایی در روز باعث می‌شود فرد احساس سیری کند. بااین‌حال اگر در بین وعده‌ها احساس گرسنگی کردید، میان وعده های سالم و سریع زیر گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند:

دنبال‌کردن رژیم اتکینز در بیشتر رستوران‌ها کار ساده‌ای است و می‌توانید با دستورالعمل‌های زیر به رژیم‌تان در رستوران‌ها ادامه دهید:

بهتر است در فروشگاه‌ها بیشتر مواد غذایی‌تان را از قسمت‌هایی انتخاب کنید که غذاهای فرآوری‌نشده قرار دارند. مصرف خوراکی های ارگانیک الزامی نیست، ولی بهتر است هنگام خرید، غذاهای ارگانیکی را انتخاب کنید که توان خریدش را داشته باشید. مواد غذایی زیر را برای خرید انتخاب کنید:

توصیه می‌شود سبد خریدتان را از مواد غذایی ناسالم و برخی غذاها خالی کنید. بستنی‌ها، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، غلات صبحانه، نان‌ها، آب‌میوه‌ها، آرد گندم و شکر خالی کنید.

اگر قصدتان برای دنبال‌کردن رژیم اتکینز جدی است، به شما توصیه می‌کنیم در اسرع وقت کتابی درباره‌ی این رژیم مطالعه کنید تا بتوانید این رژیم را به‌راحتی آغاز کنید. برای مثال کتاب رژیم غذایی اتکینز منبعی علمی برای انواع رژیم کم‌کربوهیدرات است و می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم برای موفقیت‌تان در رژیم اتکینز گنجانده شدند و با دنبال‌کردن آنها می‌توانید موفق شوید. با جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر می‌توانید دستورالعمل غذاهای بدون کربوهیدرات زیادی را پیدا کنید. در انتها باید بگوییم رژیم اتکینز راهی بسیار سالم و مؤثر برای کاهش وزن است. از دنبال‌کردن این رژیم ناامید نخواهید شد.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);
رژيم لاغري دكتر اتكينز

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

این رژیم عالی و بی نظیره ….

من اسم این رژیم رو جدیدا زیاد شنیدم. خیلی متشکرم که یه مطبی راجع بهش گذاشتین. خیلی مفید بود

رژیم و تغذیه

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن


پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام خواری سالم است؟

آخرین مطالب

اضطراب سخنرانی چیست و چطور می‌توان آن را کنترل کرد؟

خواص آب پیاز برای مو؛ آب پیاز چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟

چرا صداقت همیشه بهترین سیاست نیست؟

مصرف چه میزان میوه در روز برای سلامتی مفید است؟

سکسکه نوزاد؛ راه‌های پیشگیری و درمان سکسکه نوزاد

ترین های جهان

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

khobsho – ارائه تخصصی انواع رژیم لاغری و رژِیم غذایی

در مورد رژیم اتکینز چقدر می دانید؟ صدها برنامه غذایی وجود دارد، از برنامه مراقبت از وزن گرفته تا رژیم لاغری و همه آن ها به شما قول می دهند که در زمان کمتری به کمر باریک تری برسید. اما چگونه بفهمید که کدام کار می کند؟ پس از انجام تحقیقاتی، متوجه شدیم که برنامه رژیم اتکینز یکی از محبوب ترین ها و یک رژیم و دلایلی نیز برای آن یافتیم. بر خلاف سایر رژیم های غذایی، برنامه رژیم اتکینز به شما اجازه می دهد تا غذای واقعی را بدون اینکه احساس گرسنگی کنید، میل کنید. در این مقاله از بخش رژیم غذایی خوب شو به بررسی این رژیم لاغری خواهیم پرداخت.

روش اتکینز کلاسیک (تغییر نام یافته به Atkins 20) یک برنامه چهار مرحله ای است. شما می توانید مرحله ۱ رژیم اتکینز را با محدود کردن خود به حدود ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز شروع کنید. قبل از اینکه شما به اشتباه بیفتید، باید بدانید که ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص ممکن است کم به نظر برسد، اما اینطور نیست. شما اگر بدانید که با همین مقدار کم چه مقدار غذا می توانید بخورید، شگفت زده خواهید شد. همانطور که پیشرفت می کنید، محدودیت کربوهیدرات افزایش می یابد. به عنوان مثال، مرحله ۱ رژیم اتکینز پیشنهاد می دهد که  از سبزیجات، پنیر و پروتئین ها به عنوان یاری دهنده استفاده کنید. سپس در مرحله ۲، لوبیا، انواع توت ها و ماست (در میان سایر غذاها) را به مخلوط اضافه می کند.

اگر شما آماده دریافت این برنامه نیستید، برنامه رژیم غذایی اتکینز، Atkins 40 را به شما پیشنهاد می دهد، که در آن شما با ۴۰ گرم از کربوهیدرات خالص در روز شروع می کنید. همانند مرحله ۱ اتکینز ۲۰، در این طرح نیز همان طور که به هدفتان نزدیک می شوید، افزایش می یابد.

رژيم لاغري دكتر اتكينز

دکتر رابرت اتکینز در سال ۱۹۷۲ کتابی را منتشر کرد که همه چیز از آن جا شروع شد. رژیم انقلابی دکتر اتکینز ($ ۶٫۳۹، آمازون). پس از آن، افراد دارای رژیم غذایی در همه جا به مشاوره های دکتر اتکینز پیوستند و این رژیم اتکینز را به یکی از محبوب ترین برنامه های تغذیه ای لاغری در ایالات متحده تبدیل کرد.

کتاب دکتر اتکینز به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شد و خود را از کتاب های رژیم غذایی دیگر جدا کرد. تاکنون، این راهنما ۲۸ بار تجدید چاپ شده است و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

دکتر آتکینز که پزشکی تجربی بود، بیش از ۶۰ هزار بیمار را در طول زندگی خود معالجه کرده است. او در برنامه های گفتگو محور به عنوان یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی ظاهر شد و حتی یک برنامه رادیویی به نام (سلامت، انتخاب شما) داشت. دکتر اتکینز در سال ۲۰۰۳ در شهر نیویورک از دنیا رفت.

 

برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید.  برنامه لاغری ۲۱۶ را میتوانید در کامپیوتر ، تبلت و تلفن همراه خود نیز مشاهده کرده و از آن استفاده کنید. 

درصوتی که بعد از استفاده صحیح از این رژیم وزن و سایز شما تغییر نکرد و از عملکرد برنامه لاغری ۲۱۶ رضایت نداشتید میتوانید با بخش پشتیبانی سایت خوبشو تماس گرفته و تمام مبلغ پرداختی را به صورت تمام و کمال پس بگیرید.

توضیحات بیشتر و سفارش ( کلیک کنید )

حالا سوال مهمی مطرح می شود: آیا رژیم اتکینز کار می کند؟ نحوه عملکرد آن چگونه است؟ اول از همه، شما باید بدانید که هر فردی متفاوت است، به ویژه هنگامی که صحبت از انواع بدن و متابولیسم به میان می آید. این ممکن است پاسخی نباشد که شما انتظار شنیدنش را دارید، اما ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به شما اطلاعات مفیدی می دهیم تا بتوانید بهترین چیزها را برای خود و شیوه زندگی تان انتخاب کنید. اگر به مقداری انگیزه نیاز دارید، یک مطالعه اخیر که در مجله تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که رژیم غذایی اتکینز که روش رژیمی کم کربوهیدرات و با چربی بالا است، برای کاهش وزن در دراز مدت در افرادی که اضافه وزن دارند، مفید بوده است.

اکثر رژیم های سنتی مصرف کالری را محدود می کنند، در حالی که رژیم اتکینز کربوهیدرات ها را کاهش می دهد. به این ترتیب بدن چربی را می سوزاند و از آن به عنوان انرژی استفاده می کند و به شما انرژی می بخشد و شما را آماده می سازد. بهترین قسمت آن چیست؟ شما بدون احساس گرسنگی، وزن خود را از دست می دهید!

همانند بسیاری از برنامه ها، برنامه رژیم اتکینز نیز دارای مزایا و معایب مختلفی است. ما به سراغ هر کدام از این موارد می رویم، بنابراین شما می توانید یک تصمیم آگاهانه در مورد اینکه آیا برنامه رژیم اتکینز برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید.

اگرچه برخی ممکن است برنامه رژیم غذایی اتکینز را محدود کننده بدانند، اما در واقع، علاوه بر کربوهیدرات های سالم مانند سبزی های برگ دار، پر از گزینه های دلخواه مانند استیک و غذاهای دریایی است. از آنجا که در رژیم های غذایی اتکینز مجاز هستید که از گوشت و سبزیجات استفاده کنید، احتمال کمتری دارد که در بعد از ظهر احساس گرسنگی کنید. علاوه بر این، دانستن آنچه که مجاز است و آنچه که مجاز نیست به افراد تفاوت بین کربوهیدرات سالم و کربوهیدرات های ناسالم را آموزش می دهد و دانش آنها را برای شناسایی آنچه برای کاهش وزن موثر است و آنچه موثر نیست، بالا می برد. البته، رژیم غذایی اتکینز به طرفدارانش این نوید را می دهد: کاهش وزن قطعی!

بله برخی از افراد ممكن است عوارض جانبی رژیم غذایی اتكینز، از جمله كاهش سطح انرژی، كاهش آب بدن، هالیتوز (معروف به نفس بد) و بد غذایی را تجربه كنند كه این ها همه به دلیل کاهش مصرف كربوهیدرات است.

کربوهیدرات سوخت بدن را به ما می دهد و ما انرژی مورد نیاز خود را در طی روز از آن تامین می کنیم. بنابراین اگر بدن شما برای دریافت ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم کربوهیدرات در روز آماده است و سپس تصمیم بگیرید که آن را کاهش دهید، ممکن است احساس ضعف و خستگی کنید. متأسفانه این خستگی به مراتب فراتر از عضلات شما گسترش می یابد. رژیم کم کربوهیدرات علاوه بر ایجاد خستگی آدرنال می تواند عملکرد تیروئید را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

باید توجه داشته باشید که یک جزء کنترلی-سهمی در برنامه رژیم غذایی اتکینز وجود دارد. اگر شما آماده نیستید که همه این برنامه را اجرا کنید، می توانید سه برنامه رژیم غذایی مختلف اتکینز را که شامل برنامه شروع سریع، برنامه غذایی استاندارد و برنامه غذایی برپایه غذا است را پیروی کنید. همچنین انواع وعده های غذایی که شما می توانید در هر روز هفته مصرف کنید، آورده شده است.

۴ مرحله اصلی در این رژیم غذایی وجود دارد که باید آنها را به ترتیب پشت سر بگذارید. این مراحل شامل:

اگر شما در پی یافتن چیزی برای شام هستید، مقدار زیادی دستور غذا اتکینز به صورت آنلاین و چاپی وجود دارد که شامل تنقلات مناسب رژیم غذایی اتکینز و دسر های رژیمی مناسب رژیم غذایی اتکینز است. در اینجا یک لیست جامع از تمام غذاهایی که می توانید در رژیم غذایی اتکینز ۲۰ بخورید، آورده شده است.

لیست غذاهای قابل قبول در مرحله ۱ رژیم غذایی اتکینز (این مرحله همچنین به عنوان مرحله “القاء” شناخته می شود) شامل موارد زیر است:

در زیر فهرست مواد غذایی قابل قبول در فاز ۲ رژیم اتکینز آورده شده است، این مرحله همچنین به عنوان مرحله “تعادل” شناخته می شود. (این لیست، به علاوه موارد ذکر شده در بالا). شما در فاز ۲ مجاز به اضافه کردن کربوهیدرات های بیشتر در رژیم غذایی خود هستید (بیشتر آجیل و میوه ها).

در زیر فهرست غذاهای قابل قبول در مرحله ۳رژیم اتکینز که همچنین به عنوان مرحله “تنظیم دقیق” شناخته می شود (این لیست و موارد ذکر شده در بالا) آورده شده است:

هنگامی که به مرحله ۴ می رسید، متوجه می شوید که کدام غذاها باعث افزایش متابولیسم می شوند و ​​از چه غذاهایی باید دوری کنید. تمام غذاهای “قابل قبول” در مرحله چهارم رژیم اتکینز، با مواد غذایی که در مرحله ۳ قرار دارند، همپوشانی دارند، بنابراین نباید هیچ مشکلی در انتقال بین مراحل داشته باشید.

در زیر فهرست مواد غذایی قابل قبول در مرحله ۴ رژیم غذایی اتکینز که همچنین به عنوان مرحله “حفظ و ثبات” شناخته می شود) (این لیست، به علاوه موارد ذکر شده در بالا) آورده شده است:

سبزیجات نشاسته ای از جمله: هویج، ربکاگا، چغندر، نخود فرنگی، اسکواش بلوط، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی و ذرت.

میوه ها از جمله نارگیل، انجیر، گیلاس، هندوانه، دانه های انار، پاپایا، آلو، کشمش، گواوا، کلمنستین، سیب، کیوی، گریپ فروت، زردآلو، آناناس، هلو، مانگو، انگور، پرتقال، خرما، موز و گلابی.

دانه ها شامل: سبوس گندم، سبوس جو، کینو، نان سبوس دار، بلغور جو دوسر، پوره گندم، جو، ارزن و برنج.

برنامه های مختلفی برای این رژیم غذایی وجود دارد. شما می توانید از هر برنامه غذایی رژیم اتکینز که می شناسید استفاده کنید. تقریبا همه این برنامه های غذایی، دارای موادغذایی یکسان با ساختارهایی متفاوت هستند. حتی شما می توانید یک دستور تهیه غذای انکینز را یاد گرفته و خودتان یک غذای عالی در خانه تهیه کنید که با رژیمتان سازگار باشد.

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

شنبه

رژيم لاغري دكتر اتكينز

یکشنبه

از مزایای مهم این رژیم غذایی کاهش گرسنگی دنبال کنندگانش است. خیلی کم پیش می آید که فردی با خوردن ۳ وعده غذایی اصلی یا حتی ۲ وعده غذایی، باز هم گرسنه شود و نیاز به میان وعده داشته باشد. اما اگر احیانا احساس ضعف و گرسنگی کردید، یکی از موارد زیر را می توانید انتخاب کنید. هر کدام از این میان وعده ها باید بر طبق مواد غذایی مجاز در مرحله ای که هستید انتخاب شود.

تمام چیزهایی که نیاز دارید شامل مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات و دمنوش هایی است که در هر مرحله ذکر کردیم. با توجه به مرحله رژیم اتکینزی که در آن قرار گرفته اید، لیستی از مواد غذایی مورد نیاز را ثبت کرده و تهیه کنید. تمام مواد غذایی مورد نیاز در هر مرحله را برایتان جدا کرده ایم تا راحت تر بتوانید بررسی کنید که در حال حاضر به چه فهرستی نیاز دارید. هیچ لزومی ندارد که از محصولات ارگانیک استفاده کنید. فقط سعی کنید مواد غذایی تازه بخرید.

آیا رژیم اتکینز می تواند، فشار خون را پایین بیاورد؟

هدف اصلی رژیم غذایی اتکینز، کاهش وزن است، اما این در حالی است که عادات غذا خوردن سالم را به آرامی به برنامه های بسیار شلوغتان اضافه می کند. در گذشته، رژیم اتکینز ثابت کرده است که می تواند مسبب سطح کلسترول و فشار خون سالم نیز باشد.

محققان دانشگاه استنفورد پس از تجزیه و تحلیل چهار گروه از افراد عمل کننده به رژیم غذایی (مجموع ۲۴۹ شرکت کننده) دریافتند که کاهش میانگین فشار خون در گروه اتکینز در مقایسه با گروه های دیگر، که شامل گروه رژیم غذایی منطقه ، گروه رژیم غذایی LEARN و گروه رژیم غذایی Ornish بیشتر بوده است.

آیا رژیم اتکینز بدون گلوتن است؟

خوشبختانه افراد دارای رژیم غذایی بدون گلوتن می توانند در رژیم غذایی اتکینز شرکت کنند. گلوتن عنصری است که در گندم، چاودار و جو وجود دارد که همه آنها دارای کربوهیدرات بالا هستند. اگر چه این موارد در مراحل بعدی برنامه رژیم غذایی اتکینز مشاهده می شود، اما به هیچ وجه مورد نیاز نیست. لیست انواع وعده های غذایی بدون گلوتن، از جمله بیکن، آووکادو و املت پنیر جک با سالسا تازه، ماهی قزل آلا پخته شده و پوره فلفل قرمز را می توانید در اینترنت پیدا کنید.

آیا رژیم اتکینز برای افراد دیابتی امن است؟

دیابت برای افرادی که چاق هستند و یا در معرض بیماری های قلبی هستند نگران کننده است. هر گاه قند خون افراد بیش از حد بالا باشد، بدن انسولین تولید می کند. سپس انسولین سلول های حاوی قند خون اضافی را به جایی که می توانند به صورت انرژی سوخته شوند انتقال می دهد. افرادی که دیابت دارند، مشکل تولید انسولین دارند که منجر به افزایش قند خون می شود.

با این گفته، یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند برای کسانی که دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ دارند، موثر باشد. در واقع، به وسیله یک مطالعه پنج ساله که توسط محققان در دانشگاه کلرادو دانشکده پزشکی دنور انجام شد، مشخص شد که هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم گلیسمی، سطح هموگلوبین A1c را بهبود می بخشند.

محققان نوشتند: رژیم کم کربوهیدرات ترکیبی از دو روش است که هر دو قند خون را کاهش می دهند: کاهش وزن و کاهش میزان رژیم غذایی گلیکایی. از آنجا که رژیم های کم گلیسمی معمولا ۴۰ تا ۶۰ درصد کالری خود را از کربوهیدرات دریافت می کنند ممکن است که اثر مطلوب رژیم های کم گلیسمی حتی با کاهش مقدار مطلق کربوهیدرات ها یا کاهش کالری همراه باشد. با این حال، رژیم اتکینز برای همه مناسب نیست و افراد مبتلا به دیابت باید محتاط باشند.

این رژیم غذایی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این  رژیم قطعا برای افرادی که دارای اضافه وزن و یا دارای مشکلات پزشکی مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی و دیابت هستند، بیش از افرادی است که بدون داشتن مشکلات سلامتی با اضافه وزن مواجه هستند، خطرساز است.

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده اید، رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا است. رژیم اتکینز مانند رژیم غذایی کتوژنیک، میزان مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کند و در نهایت بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی برای تولید انرژی در فرآیند شناخته شده ای تحت عنوان کتوز می کند. رژیم کتوژنیک (همچنین به عنوان رژیم غذایی کتو شناخته می شود) در ابتدا برای درمان صرع استفاده می شد، این رژیم بر اساس مقدار ثابت مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی بالا است. همانند برنامه رژیم غذایی اتکینز، رژیم کتو نیز ثابت کرده است که به بدن کمک می کند تا چربی بسوزاند و میزان قند خون را تنظیم کند.

اگرچه این دو نوع رژیم غذایی بسیار شبیه هستند، اما تفاوت بین رژیم غذایی کتو و رژیم غذایی اتکینز بسیار زیاد است. بر خلاف رژیم غذایی کتو، برنامه رژیم غذایی اتکینز شامل چهار مرحله است، با مرحله محدود کردن کربوهیدرات شروع شده و گسترش می یابد. رژیم اتکینز بر روی کربوهیدرات های خالص متمرکز است، نه مصرف کل کربوهیدرات. اساسا، رژیم غذایی اتکینز اجازه می دهد تا شما از انواع غذاها مصرف کنید، در حالی که رژیم غذایی کتو محدودیت بیشتری اعمال می کند.

قبل از تصمیم به شروع یک رژیم غذایی جدید، مهم است که از مزایا و معایب آن اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید که بهترین گزینه برای شما چیست. هنگامی که شما اضافه وزن دارید، کاهش وزن می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و ما می دانیم که رژیم غذایی اتکینز موثر است. اما هنوز معلوم نیست که میزان پروتئین و چربی حیوانات در رژیم غذایی اتکینز در دراز مدت چه تأثیری بر سلامت دارد. ارفا کسوبهوی به وب ام دی گفت که تحقیقات اخیر نشان می دهد که افرادی که رژیم غذایی اتکینز را انتخاب کرده اند و غذاهای غنی از چربی و پروتئین گیاهی را به رژیم خود اضافه کرده اند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی غنی از چربی و پروتئین حیوانی داشته اند، سالم تر بوده اند.

بنابراین، آیا رژیم اتکینز کار می کند؟ کار می کند، اما برای همه مناسب نیست، بنابراین مهم است که با یک متخصص تغذیه متخصص در ارائه مراقبت های سلامتی در مورد آنچه که برای شما مناسب است، صحبت کنید. اگر واقعا می خواهید برنامه رژیم غذایی اتکینز را امتحان کنید، غذاهایی را یاد بگیرید که با این رژیم سازگار باشد و از مواد غذایی مجاز تهیه شده باشد.

تیم تحریریه کلینیک خوبشو متشکل از کارشناسان و متخصصات تغذیه و تناسب اندام همواره در تلاش است تا بهترین و جدیدترین مطالب علمی روز دنیا در زمینه لاغری ، رژیم های غذایی و تناسب اندام را برای داشتن یک زندگی سالم و ایده آل برای شما عزیزان فراهم آورد.

مطلب قبلی

رژیم کانادایی ؛ در ۱۵ روز با رژیم کانادایی اصلی

مطلب بعدی

بهترین برنامه رژیم ۱۵ روزه و نکاتی برای از بین بردن چربی شکم

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

رژیم لاغری سه روزه + به همراه برنامه ویژه غذایی

نام

ایمیل

وبسایت

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و…

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

زمان خوردن اسپند برای لاغری

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری


بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

رژیم اتکینز، اکتینز و یا آکتینز (Atkins Diet) یکی از شناخته شده ترین  برای کاهش وزن است. در سال های اخیر افراد زیادی رژیم غذایی اتکینز را به عنوان رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن خود انتخاب کرده اند. اما قبل از امتحان این رژیم برای کاهش وزن، بهتر است که تمامی مزایای رژیم اتکینز و همچنین عوارض رژیم اتکینز را بشناسید.

برای افرادی که می خواهند از رژیم غذایی اتکینز استفاده کنند، در ادامه سعی کرده ایم که به صورت خلاصه اما کامل توضیحاتی درباره رژیم لاغری اتکینز، مزایای رژیم اتکینز و همچنین عوارض رژیم اتکینز را مورد بررسی قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

رژیم غذایی اتکینز را به نام های مختلف می شناسند رژیم اتکینز، رژیم اکتینز و یا رژیم آکتینز. در این مطلب از نام رژیم اتکینز استفاده می شود.

رژیم اتکینز بر افزایش پروتئین و چربی به همراه کاهشی قابل توجه در کربوهیدرات جذب شده برای بهبود سوخت و ساز، ایمنی بدن و کاهش وزن تمرکز دارد. این رژیم به چهار مرحله به منظور عادت دادن تدریجی افراد به رهنمودهای جدید رژیم غذایی خود و ایجاد عادات غذایی مناسبی که در آینده نیز پابرجا باشند، تقسیم شده است.

میلیون ها نفر که بدنبال کاهش وزن بودند، با پیروی از رژیم هایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا به موفقیت(کاهش وزن) دست یافته اند. اما همانند هر رژیم لاغری دیگری، عوارض جانبی وجود دارد که به درستی مشخص نشده اند و رژیم لاغری اتکینز در این مورد مستثنی نیست. در ادامه به عوارض رژیم اتکینز پرداخته ایم.رژيم لاغري دكتر اتكينز

رژیم اتکینز شامل 4 مرحله است، با مصرف مقدار کم کربوهیدرات، آغاز میشود. فرد به میزانی که میخواهد از مواد غذایی مجاز استفاده میکند تا وزن دلخواه خود را به دست آورد.

رژیم اتکینز با تغییر شدید جذب مواد غذایی، عمدتاً از طریق حذف قندهای ساده و کربوهیدرات ها عمل کرده و عمده ی جذب کالری را به گوشت کم چرب، پروتئین های متراکم مواد غذایی و چربی های سالم تغییر می دهد. یکی از اصلی ترین دلیل هایی که این رژیم جواب می دهد این است که بدن مجبور می شود برای انرژی، چربی ها را بسوزاند که این کار برای کسب انرژی بسیار موثر است.

جدول میزان کربوهیدرات در هر 100 گرم مواد غذایی را ببینید!

بدن برای تامین انرژی‌ کوتاه مدت، به سرعت از کربوهیدرات های ساده، همانند آن‌چه در آرد سفید یا غذاهای ناسالم وجود دارند استفاده می کند. این رژیم ذاتاً پروتئین بالایی دارد که میل به غذا را از بین می برد. بدیهی است که جذب کالری، کاهش یافته و بنابراین به کاهش وزن سالم در طول زمان منجر می شود.

همانطور که گفته شد، رژیم اتکینز به چهار مرحله ی شروع، تعادل، تنظیم دقیق و حفظ تقسیم می شود.

برای مثال، در فاز اول شما مجاز به استفاده 20 گرم در روز از “کربوهیدرات خالص” هستید که 12 تا 15 گرم از آن‌، از سبزی های با فیبر بالا است؛ اما در هنگام مصرف چربی ها، حتی لازم نیست که چربی گوشت و مرغ خود را جدا کنید.

به مدت دو هفته، روزانه کم تر از بیست گرم کربوهیدرات مصرف کرده و رژیم خود را به چربی ها و پروتئین ها محدود و گاهی از سبزیجات با برگ های سبز (گیاهان با کربوهیدرات پایین) نیز استفاده کنید.

عمدتاً با مصرف غذاهایی با چربی و پروتئین بالا، می توانید آجیل و لوبیا را به همراه سبزیجات سبز بیشتر به رژیم غذایی خود افزوده تا سطح کلی کربوهیدرات را تا حدود بیست تا سی گرم در روز پایین نگه دارید.

در این مرحله، همانطور که به وزن دلخواهتان می رسید، می توانید کربوهیدرات های پیچیده تر، مانند طیف وسیع تری از سبزیجات و میوه‌ها را به رژیم لاغری خود بیفزایید. تا هنگامی که سرعت کاهش وزن تان کندتر یا متوقف می شود، این مرحله را ادامه دهید.

در این مرحله از برنامه رژیم اتکینز، می توانید هر میزان که می خواهید، کربوهیدرات سالم به رژیم غذایی خود بیفزایید؛ اما به خاطر داشته باشید که نباید به وزنتان افزوده شود. اگر این اتفاق افتاد، به مرحله‌ی اول بازگشته و از ابتدا شروع کنید.

بسیاری از فواید رژیم لاغری اتکینز غبارتند از:

به افرادی که اضافه وزن داشته یا ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری دیابت دارند و هم چنین افرادی که سطح کلسترول بالایی دارند، توصیه می شود از رژیم غذایی اتکینز استفاده کنند. بهبود رژیم لاغری شما، شامل جذب بیشتر آنتی اکسیدان ها و امگا 3 اسیدهای چرب، می تواند به جلوگیری از زوال عقل و بیماری های مزمن، همانند آرتروز، سرطان و بیماری قلبی عروقی کمک کند.

مزایای کمتر شناخته شده رژیم غذایی اتکینز عبارتند از :

پیش از شروع رژیم غذایی اتکینز، با متخصص تغذیه درباره ی شرایط مشخص سلامتی تان و ریسک های بالقوه صحبت کنید.

هیچ نشانه‌ ای از خطرات جدی در رژیم اتکینز در کوتاه مدت وجود ندارد و عوارض جانبی گزارش شده بسیار جزئی است. عوارض احتمالی این رژیم در کوتاه مدت عبارتند از ضعف، تهوع، سرگیجه، یبوست، تحریک پذیری و بوی بد دهان است.

اکثر متخصصان معتقدند که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی و عروقی، مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش میدهند. با این‌حال، آخرین کتاب اتکینز بیان می کند که محدودیت کربوهیدرات باعث تغییر هضم چربی در رژیم غذایی می شود.

گرچه این رژیم غذایی مزایای بسیاری دارد، تغییرات شدید رژیم غذایی همیشه می تواند عوارضی همانند موارد زیر داشته باشد:

اتکینز و سایر رژیم های کم کربوهیدرات طولانی تر و بیشتر از سایر رژیم های غذایی مورد مطالعه قرارگرفته اند. اتکینز، به ویژه در چند هفته اول، به طور متوسط در لاغری موفق بوده است. با این‌حال، این تنها بخشی از داستان است.

قسمت بزرگی از کاهش وزن و لاغری ایجاد شده به دلیل از دست دادن آب است که به گفته کارشناسان، به دلیل اثر دیورتیک این رژیم است. این امر در مورد بسیاری از رژیم های غذایی دیگر نیز صادق است و یکی از دلایلی است که محققان رژیم های غذایی را تنها در چند هفته، با سایر رژیم ها مقایسه نمی کنند. برای مطالعات رژیم غذایی، زمانی طولانی‌مدت، حداقل دو سال برای تحقیق در نظر گرفته می شود.

بهتر است در این رژیم ورزش کنید، به ویژه زمانی که در مرحله حفظ وزن هستند، اما اجباری نیست. اگر تصمیم به ورزش دارید، اتکینز توصیه میکند چند هفته دیگر منتظر بمانید تا به رژیم غذایی جدید خود عادت کنید، مخصوصاً اگر قبلاً ورزش نکرده اید.

کلام پایانی

کاربر عزیز اگر شما اطلاعاتی درباره رژیم اتکینز دارید و یا از این رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده کردید، خوشحال می شویم که تجربیات خودتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. سپاس از شما

آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک

7 نکته برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک

10 نکته برای شروع یک رژیم غذایی عالی

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

مدرسه بدن –

 

در اینجا یک نمونه رایگان یکهفته ای از رژیم لاغری دکتر اتکینز برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است .

این رژیم مناسب برای فاز القایی است، اما شما باید سبزیجات کربوهیدرات دار و میوه  بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید که ورود به مرحله و فاز بعدی را برایتان راحتر کند .

صبحانه : تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیلرژيم لاغري دكتر اتكينز

نهار : سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام : استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

شام : چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

 

صبحانه : املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار : سالاد میگو با مقداری روغن زیتون

شام : گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه  سبزیجات سرخ شده در کره

 

صبحانه : تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

نهار : مانند شام شب قبل گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه  سبزیجات سرخ شده در کره

شام : ماهی سالمون سرخ شده در کره بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام : کوفته قل قلی بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار : مانند شام روز قبل

شام : گوشت گوسفندی چرب بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : استیک گوشت بهمراه سبزیجات

شام : بال مرغ کبابی یا گریل شده بهمراه سبزیجات

 

توصیه میشود از سبزیجات متنوع در رژیم لاغری خود استفاده کنید و همینطور با طبخ غذا بصورت متنوع و با تزئینات جالب روند رژیم را برای خود راحتر کنید.

 

در زیر چند نمونه میان وعده ساده و سالم در رژیم لاغری اتکینز را به شما معرفی میکنیم تا بدون احساس گرسنگی و ضعف لاغر شدن را تجربه کنید.

اکثر افراد با این رژیم احساس سیری دارند گاهی همان سه وعده غذای اصلی برایشان کافیست و چه بسا پس از گذشت مدتی با دو وعده غذا در طول روز حسابی سیر میمانند و دیگر نیاز به خوردن میان وعده ندارند ، با این وجود شما در رژیم لاغری اتکینز در هر زمان که گرسنه شدید میتوانید یکی از غذاهای زیر را میل نمایید.

 

در واقع پیروی کردن از رژیم لاغری اتکینز در بسیاری از رستوران ها بسیار آسان است فقط کافیست موارد زیر را رعایت کنید .رژيم لاغري دكتر اتكينز

 

اگر قصد گرفتن رژیم لاغری اتکینز را دارید پس لازم است یک خانه تکانی بکنید و قفسه های کابینت خود را از مواد قندی و مضر در این رژیم خالی کرده (مواد ناسالم شامل بستنی، سودا، غلات صبحانه، نان، نوشیدنی ها و مواد تشکیل دهنده پخت مثل شکر و آرد گندم) و از مواد سالم پر کنید ، به فروشکاه بروید و مواد غذایی زیر را تهیه کنید .

در پایان خاطر نشان میگردد ، رژیم لاغری اتکینز یک رژیم لاغری موثر و یک راه بسیار سالم  برای کاهش وزن است و مطمعن باشید شما را در این راه نا امید نخواهد کرد ، پس تصیم جدی بگیرید و یک بار برای همیشه لاغر شوید.

برای آگاهی یافتن در مورد توده بدن و شاخص بدنی خود BMI در اینجا کلیک کنید.

 

مطلب قبلی

همه چیز در مورد رژیم لاغری اتکینز

مطلب بعدی

چالش لاغری با چند تکنیک بسیار ساده

مطلب خوبی بود! ممنون

خواهش میکنم ، باعث افتخارمان است همراهی افراد اهل مطالعه .
خوشحال میشویم ما را به دوستانتان هم معرفی کنید.

کسی این رژیم رو گرفته ؟

سلام من امتحانش کردم، نگران نباش، ولی برای طولانی مدت مثلا بیشتر از 2 ماه مضر است

سلام ، مرسی خیلی ممنون مطلبتون خیلی مفید بود رژیم اتکینز موثر و موفق ترین رژین دنیاستخیلی عالیه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Subscribe our newsletter to stay updated.

Powered by

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

رژيم لاغري دكتر اتكينز

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

ده سال پس از مرگ رابرت اتکینز در نیویورک، برنامه غذایی معروف او هم چنان مناقشه برانگیز است.

“کربوهیدرات چاق می‌کند.”

اگر دکتر رابرت اتکینز یک پیام را به هر ناواردی القاء کرده باشد، همین یک جمله است.

یک دهه پس از مرگ او هم چنان می‌شنویم که افرادی نان، رشته فرنگی و سیب زمینی را به عنوان علت هرگونه چاقی زیر سؤال می برند.

برنامه غذایی اتکینز اولین بار در سال ۱۹۷۲ نوشته شد، اما دلیل شهرت او دومین کتابش “تحولی در برنامه غذایی” است که در سال ۲۰۰۲ به چاپ رسید و مصرف هر چه کمتر کربوهیدرات را توصیه می‌کند.

در مقابل، پیروان این رژیم غذایی با پروتئین بالا، می‌توانند به طور نامحدود گوشت، تخم مرغ، پنیر، ماهی و صدف بخورنند.

کربوهیدرات به سرعت انرژی قابل مصرف تولید می‌کند.

– بعضی از کربوهیدرات ها بدون در نظر گرفتن شدت فعالیت، همیشه مصرف می‌شوند.

– بهترین حالت آن است که بلافاصله بعد از ورزش میزان کربوهیدرات را با خوراکی هایی که کربوهیدرات زیادی دارند (مانند موز) بالا ببریم.

– ورزشکارانی که برای مسابقه آماده می‌شوند گاهی اوقات رژیم «بارگذاری کربوهیدرات» (carbo-loading) را دنبال می‌کنند. این رژیم ذخایر کربوهیدرات و قابلیت مصرف آن‌ را در طول مسابقه افزایش می‌دهد

اتکینز توضیح می‌دهد که کربوهیدرات قند خون را افزایش می‌دهد و در نتیجه انسولین آزاد می‌شود. این هورمون به ذخیره قند در بافت ها به صورت چربی، کمک می‌کند.

او توصیه می‌کند که کربوهیدرات به شدت از بدن دریغ شود، تا آنجا که بدن برای دریافت انرژی ناچار به سوزاندن ذخیره چربی خود شود (فرایندی معروف به کتوز).

در اوج محبوبیت او در سال ۲۰۰۳، نزدیک به سه میلیون نفر در بریتانیا رژیم غذایی دکتر اتکینز را امتحان کرده و بر طبق گزارش‌ها، در ایالات متحده، از هر یازده نفر یک فرد در حال دنبال کردن این رژیم بودند. همچنین ستاره‌هایی مانند جنیفر آنیستون، دمی مور و کاترین زتا جونز از طرفداران آن بودند.

نام کتاب اتکینز که بیش از ۱۵ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است، تقریبا به مدت شش سال در میان ۱۰ پرفروش ترین های نیویورک تایمز به چشم می خورد. همچنین انبوه محصولات رژیمی مانند آبجو و نان بدون کربوهیدرات، به سرعت غیر منتظره ای وارد بازار شد.

در ایالات متحده، گزارش شده که برای مدتی خرید و فروش گندم و سیب زمینی در اثر گرایش شدید به محصولات رژیمی،بسیار کاهش و در مقابل مصرف گوشت افزایش یافت.

اما مخالفان سر سختی هم وجود داشتند که در سرتیتر روزنامه ها منتقدانه فریاد می‌زدند “رژیم غذایی با پروتئین بالا به کلیه ها آسیب وارد می‌کند”، “اتکینز می تواند خلق شما را تنگ کند “، “افراد چاق هشیار باشید ” و “اتکینز می تواند دیابت را آغاز کند”.

همچنین مطالعات متناقضی در ضدیت با این انتقادات انجام شده است. عناوین خبری مانند “رژیم غذایی بی خطر و مؤثر ستاره‌ها” و “دو مقاله اشاره دارد که رژیم اتکینز برای قلب مفید است” نمونه‌ای از این گزارش های مثبت است.

توصیه‌های اتکینز مناقشه برانگیز بود چرا که با عقاید متخصصین متعصب تغذیه، که برنامه‌های غذایی با چربی پایین و هیدرات کربن بالا را پیشنهاد می‌کردند، ضدیت داشت.

حتی مرگش در سال ۲۰۰۳ هم بحث بر انگیز شد. اتکینز به دلیل ضربه‌ای که به سرش در اثر لغزش در پیاده رو و برخورد با زمین، وارد شد از دنیا رفت. با وجود این وضعیت سلامتش به عنوان مدرکی برای مشکلات مرتبط با رژیم غذایی اش مورد بررسی قرار گرفت. منتقدان معتقد بودند که حمله قلبی سال ۲۰۰۲ را می‌توان اثباتی بر برنامه غذایی نامناسب در نظر گرفت. اتکینز این موضوع را رد کرد.

روش کاهش وزن اتکینز: کربوهیدرات کم و پروتئین بالا

روش ساحل جنوبی (South Beach): کربوهیدرات محدود، چربی های “خوب”مجاز

روش دوکان (Dukan): محدودیت افراد تحت رژیم به پروتئین و سبوس پیش از غذاهای دیگر

طرح اف (F-Plan): رژیم غذایی با فیبر بالا، محبوب در سال‌های ۸۰

پنج به دو (۵:۲): محدودیت غذایی زیاد دو روز در هفته

اکنون پس از ده سال، رژیم هایی با کربوهیدرات پایین هم چنان بحث برانگیز است. غذاهای پرنشاسته -مانند سیب زمینی، غلات، حبوبات، رشته فرنگی، برنج و نان- یک سوم برنامه غذایی که سرویس خدمات بهداشتی (NHS) در بریتانیا به عنوان غذای سالم توصیه می‌کند را شامل می‌شود.

بر اساس توصیه‌های مربوط به رژیم غذایی در ایالات متحده، هر وعده باید شامل پنج گروه غذایی – میوه، سبزیجات، غلات، پروتئین و فراورده های لبنی- باشد.

ولی این نگاه توسط برخی از متخصصین تغذیه به شدت نقد شده است. جان بریفا، پزشک متخصص تغذیه و نویسنده فرار از دام رژیم غذایی، یکی از کسانی است که با توصیه‌های انجمن رژیم غذایی و بنیاد تغذیه بریتانیا مخالف است.

او معتقد است که تعداد زیادی تحقیقات علمی وجود دارند که رژیم های غذایی با کربوهیدرات محدود را ترویج می‌کنند؛ به ویژه مطالعاتی انجام شده که آنها را به رژیم های کم چربی و با کالری محدود ترجیح می‌دهند. همچنین در اینترنت “روایت های دسته اول افراد بی شماری وجود دارد که با مصرف پایین کربوهیدرات وضعیت سلامت خود را بهبود بخشیده‌اند”.

در نظر او: “این چیزی است که مردم به طور فزاینده ای به آن علاقه‌مند شده‌اند، نه نظریات منسوخ و غیر علمی پزشک متخصص تغذیه یا سازمان های غذایی وابسته به صنعت یا دولت”.

در هفته ای که گذشت، گوئنیت پالترو هنرپیشه زن هالیوود، با تبلیغ کتاب آشپزی کم کربن و فاقد گلوتن جدیدش و اعلام اینکه کودکانش را از مصرف نان، برنج و رشته فرنگی باز می‌دارد ، خشم سازمان تغذیه را برانگیخت.رژيم لاغري دكتر اتكينز

به گفته منتقدان، فرزندان او “در معرض خطر کمبود مواد مغذی قرار داشته” و “قادر نخواهد بود از ذهنشان به‌ درستی استفاده کنند “. اما مدافعان استدلال می‌کنند که هیچ مواد مغذی در غذاهای پر نشاسته و با هیدرات کربن بالا وجود ندارد که از جاهای دیگر نشود دریافت کرد که اغلب ترکیب بهتری هم دارند.

بسیاری از متخصصان تغذیه موافقند که برنامه غذایی اتکینز در کوتاه مدت مفید است.

نیکول بربریان متخصص تغذیه، می گوید: “رژیم اتکینز برای کاهش وزن معمولاً سریع جواب می‌دهد، اما امکان بازگشت به وضعیت قبل و افزایش وزن هم در صورت قطع آن، بسیار محتمل است.”

با این حال بسیاری با یک رژیم غذایی که در مرحله اول، تقریبا به طور کامل مصرف یک گروه غذایی را ممنوع کند ( محدود به کمتر از ۲۰ گرم در روز) مشکل پیدا می‌کنند. عده‌ای دیگر مشکل شان این است که حفظ چنین رژیمی در دراز مدت به وضوح عملی نیست.

انتقاد رایج دیگر این است که رژیم های غذایی با کربو هیدرات پایین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند، اگر چه مدافعان استدلال می کنند که علم این مسأله را تأیید نکرده است.

البته رژیم غذایی اتکینز تنها برنامه غذایی مناقشه بر انگیز نیست. در نهایت، اگر یک رژیم غذایی مشخص جوابگوی همه افراد بود، بازار رژیم غذایی وجود نمی داشت چه رسد به صنعت چند میلیارد دلاری امروز برنامه‌های غذایی.

سیان پورتر متخصص تغذیه و مشاور انجمن رژیم غذایی بریتانیا، اینگونه توضیح می‌دهد: “مانند تمام رژیم های غذایی، هنگامی که نوبت به اتکینز می رسد، مقداری حقیقت با شایعات درآمیخته است. برخی شواهد علمی بر این ادعا وجود دارد، اما نمی‌توان اثبات کرد که بهترین راه برای از دست دادن وزن اجتناب از مصرف هیدرات کربن است.»

پل گلد اسمیت، یک معلم سی و نه ساله، رژیم اتکینز و رژیم های دیگری را امتحان کرده است.

او می‌گوید: “من از سال ۲۰۰۰ به طور نامنظم تحت رژیم هستم. تمام خانواده من همواره با وزنشان در جنگند.”

“من رژیم ها را امتحان می‌کنم چون ترجیح می‌دهم قواعد به من گفته شود. برنامه اتکینز از این نظر مناسب بود که اجازه خوردن مقدار زیادی غذای خوشمزه را هم داشتم. اما در دراز مدت کار نکرد. در نهایت با خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات، شیرینی و نان از رژیم منصرف شدم. برای یک مرد گفتن اینکه نان مستقیم به باسنم می رود، احتمالا حرف عجیبی است، ولی واقعیت همین است.”

“چهار سال پیش که ۱۰۸ کیلو بودم، متوجه شدم که حتی از دویدن دنبال دختر یک ساله‌ام، نفسم بند می آمد. در نتیجه باید اقدامی می‌کردم.”

“اما زمانی به طور جدی وزن کم کردم که دویدن را آغاز کردم. آخر های سال ۲۰۰۲ حدود ۹۲ کیلو وزن داشتم.”

” هم‌اکنون رژیم ۵:۲ را دنبال می‌کنم. به این معنی که هر هفته دو روز، تنها ۶۰۰ کالُری مصرف می‌کنم. همچنان به ورزش ادامه می‌دهم. ولی این اولین رژیم غذایی است که به من کمک کرده وزن کم کنم. قد من حدود ۱,۸۲ متر است و ظاهراً وزن ایده‌آل من حدود ۸۰ کیلو. در حال حاضر ۸۷ کیلو وزن دارم.”

“از روند ماجرا راضی هستم اما نیاز به پیدا کردن روشی دارم که بتوانم تا آخر عمر آن را ادامه دهم.”

او می گوید: “بسیاری از مردم به دنبال معجزه هستند. اما هرگز یک راه واحد برای حل همه مشکلات وجود ندارد.”

او می گوید: “رژیم های غذایی گرایش های زودگذری هستند، اما تأثیر آن‌ها دائمی است. به علاوه آنچه که می خورید تنها نیمی از معادله است و نیم دیگر آن فعالیت بدنی است.”

تعداد زیادی رژیم غذایی به نام افراد مختلف وجود دارد، اما برنامه غذایی اتکینز را می‌توان به عنوان نماینده این دسته در نظر گرفت.

از دید لوئیس فاکس کرافت نویسنده “کالری و کرست”، این واقعیت که مردی که این رژیم غذایی را تدوین کرده دکتری بوده که اضافه وزن داشته است، در نظر بسیاری به آن “کیفیتی خاص و اعتبار علمی ویژه ای” بخشیده است.

البته پورتر معتقد است که زمان بندی مناسب هم برای دکتر اتکینز مزیت ویژه ای داشته است: “کتاب دوم او مصادف با روزمره شدن اینترنت و روز کاری ۲۴ ساعته است که به معنی همواره در دسترس بودن همه چیز است”.

با این حال پل گیتلی، استاد ورزش و چاقی مفرط در دانشگاه متروپولیتن لیدز می گوید رژیم غذایی اتکینز و دیگر رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین نیز منجر به سوء تفاهم در میان عموم شده است.

او می گوید: “هر فردی باید بتواند کربوهیدرات های ساده و پیچیده را تشخیص دهد. همچنین، منظور مردم از کربوهیدرات معمولا برنج سفید، رشته فرنگی و نان است در صورتی که میوه ها و سبزیجات هم دارای هیدرات کربن خالص ولی سالم هستند. بنابراین گاهی اصطلاحات بکار رفته در این زمینه مناسب نیست.”

تغذیه هرگز نمی‌تواند مانند حوزه های دیگر علم باشد. هر چه که خوانده باشیم، هر آنچه که نظریه های رقیب باشند و هر چه که افراد بیشتری به آن متمایل داشته باشند، در عمل هر فرد آزمایش انفرادی و شبه علمی خود را در خوردن پیش می‌گیرد.

مردم هر چه که آنها را لاغر نگه می‌دارد را تأیید می‌کنند. و توصیه‌های مربوط به برنامه غذایی خود را همان اندازه از پزشکان و متخصصان تغذیه دریافت می‌کنند که از دیگر مردم عادی.

‘);
var sidebar_align = ‘left’;
var content_container_margin = parseInt(‘290px’);
var sidebar_width = parseInt(‘270px’);
//–>

;(function($) {
$(function() {
$(‘#vbflat-login’).bind(‘click’, function(e) {
e.preventDefault();
$(‘#popuplogin’).bPopup({
speed: 1400,
});
});
});
})(jQuery);

var theSummaries = new Array(“هیچ اثر شاهکاری تاکنون به دست افراد تنبل ساخته نشده است. تلاش کن.”,”آدم های بزرگ اراده میکنند، آدم های کوچک آرزو”,”هر وقت داشتی کم می آوردی و خواستی تمومش کنی کافیه یادت بیاد چرا شروع کردی.”,”رود راه خودش را از وسط سنگ پیدا میکند. نه بخاطر قدرتش، بلکه بخاطر تداومش. پس هیچوقت تسلیم نشو.”,”تنها کسی که شما را عقب می اندازد خودتان هستید. بهانه کافیست! وقت آن رسیده است که جور دیگری زندگی کنید.”); var theSiteLinks = new Array( “#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir” );


با سلام خدمت شما کاربرگرامی

چنانچه قبلا عضو انجمن شدید فیلد های زیر را پر کنید و در صورتی که میخواهید عضو شوید از آیکون سمت راست استفاده کنید

طرز تهیه سالاد بادمجان و کدو رژیمی در منزل

زمان درست مصرف قرص آهن برای جذب بیشتر آن

رژيم لاغري دكتر اتكينز

مهمترین قدم قبل از اقدام برای لاغری را اینجا بخوانید

کاملترین دستور تهیه بادی رپ در منزل

آشنایی بیشتر با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

اخبار، اطلاعیه ها، قوانین و نظرسنجی های عمومی انجمن

در این قسمت قوانین، اطلاعیه ها و تازه های زیباتن قرار میگیرد.

و حالا : چالش نیمه خصوصی…

10 بهمن 1397, 20:51

کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از بخش های مختلف زیباتن را می توانید در این قسمت مشاهده نمایید

آموزش تغییر یا اضافه کردن…

16 اردیبهشت 1398, 10:57

شما میتوانید پیشنهادات و انتقادات خود را در این بخش بصورت یک تاپیک مجزا مطرح فرمایید تا مدیران زیباتن به آن رسیدگی و پاسخ دهند

چاقی دور شکم حتی در افراد لاغر

05 اردیبهشت 1398, 09:58

رژیم لاغری

در این قسمت ضمن مشاهده و دانلود جدول کالری مواد غذایی مختلف و جدول میزان کالری مصرفی در فعالیت ها، با انواع مفاهیم و محاسبات مورد نیاز در یک رژیم غذایی آشنا می شوید.

جدول میزان کالری مواد غذایی…

14 مهر 1397, 14:00

در این قسمت می توانید با انواع روش های رژیم کاهش وزن در دنیا و همچنین برنامه های آماده ی رژیم آشنا شده و سوالات خود را بپرسید.

رژیم سوئدی که واقعا معجزه می…

12 اردیبهشت 1398, 09:43

در زیباتن مسابقات رژیمی هفتگی و مناسبتی بین اعضا برگزار می گردد. در این قسمت امور مربوط به اعلام وزن ها، امتیازات اعضا و مدیریت مسابقات قرار میگیرند.

مسابقه کاهش وزن
تلاش ؛زمان (19 الی 25 آبان…

11 اردیبهشت 1398, 20:44

گروه بندی، گپ و گفتگوی اعضای گروه ها و سایر امور مربوط به گروه ها

کی پایه هست باهم رژیم بگیریم

04 اردیبهشت 1398, 01:58

بحث در مورد قرص ها و مکمل های دارویی که متخصصان تغذیه پیشنهاد میکنند در طی دوره ی رژیم مصرف شوند(مکمل های دارویی با قرص های لاغری غیر مجاز متفاوتند! همچنین به اطلاع میرساند تبلیغ یا خرید و فروش هر نوع مکمل رژیمی یا قرص لاغری بدون مجوز وزارت بهداشت در زیباتن ممنوع است.)

اطلاعات کامل در مورد ال…

01 بهمن 1397, 08:32

در این قسمت نکات و مقالات مختلفی در مورد کاهش وزن قرار گرفته و به بحث گذاشته می شود. همچنین نرم افزارها و سایر فایل های دانلودی ارائه می گردد

روش های خانگی برای کاهش وزن…

05 اسفند 1397, 14:15

رژيم لاغري دكتر اتكينز

محل آن دسته از سوالات شما که با سایر تاپیک ها مرتبط نیست

تاپیک لاغری افسون😎

18 فروردین 1398, 20:57

کاهش سایز سینه

03 بهمن 1397, 15:36

در گذشته ی زیباتن این بخش حاوی دفترچه های رژیمی اعضا بود. اما دفترچه ها جای خود را به وبلاگ زیباتنی دادند و بنابراین این بخش صرفا جهت مشاهده باز بوده و پس از آن کاربران روزنوشت های رژیمی خود را در وبلاگ های زیباتنی درج می نمایند. وبلاگ های زیباتنی را در حالت نمایش سایت با موبایل در انتهای صفحه و در حالت نمایش سایت با لپ تاپ و کامپیوتر خانگی در سمت چپ صفحه خواهید دید.

دختر 56کیلویی | ساعده

14 تیر 1397, 07:07

رژیم چاقی

نکات و مقالات موثر در افزایش وزن

راه هایی برای افزایش وزن

27 اسفند 1397, 13:37

در این قسمت می توانید با انواع روش های رژیم افزایش وزن در دنیا و همچنین برنامه های آماده ی رژیم آشنا شده و سوالات خود را بپرسید.

را های چاق شدن

24 آبان 1397, 17:49

تاپیک افزایش وزن من

12 شهریور 1397, 13:30

در این انجمن خواهید دید کاهش وزن غیر ممکن نیست…

این بخش مختص افراد موفق زیباتن است

وِیــــــژه
مصاحبه با یه زیباتنی موفق در…

30 بهمن 1396, 02:15

در این قسمت برای دوستانی که گروه وزنی آن ها تغییر میکند جشن میگیریم!

جشن خداحافظی از گروه قرمز…

03 شهریور 1397, 11:51

انجا مکانیست برای برگذاری جشن های مختلف انجمن، بخصوص جشن رسیدن به وزن هدف

لطفا افراد موفق زیباتن را…

14 مرداد 1397, 09:53

در این قسمت تصاویر، مقالات و سایر مطالب انگیزه بخش قرار می گیرد.

بچه ها بیایم از انگیزه هایی…

28 فروردین 1398, 03:22

حرکات ورزشی مختلف که در تناسب اندام موثرند

۱۰ پیشنهاد برای زندگی سالم‌…

28 بهمن 1397, 10:57

یوگای هوایی یا معلق

01 مهر 1395, 01:37

نکات کلیدی در مورد استفاده از…

08 بهمن 1396, 14:26

برنامه تردمیل برای چربی سوزی…

12 اسفند 1397, 23:44

ورزش جامپینگ فیت

22 تیر 1397, 17:38

حرکات ورزشی برای لاغر کردن بخش های مختلف بدن

عسل برای چاقی صورت

12 تیر 1397, 12:39

ورزش دسته جمعی حس خوب تندرستی

21 شهریور 1396, 15:38

زیبایی پوست و مو، آرایش و مدل لباس

مباحث مرتبط با زیبایی، سلامت و شادابی پوست و مو

چند ماسک طبیعی برای سلامت پوست

03 بهمن 1397, 12:56

بهترین روانپزشک تهران

23 مرداد 1397, 16:25

انواع روش های آرایش، مواد آرایشی و آشنایی با آرایشگاه ها

کمک برا خرید لوازم آرایشی برا…

13 بهمن 1397, 11:56

انواع مدل ها و برندهای لباس، کفش و…

زیورآلات خاص و شیک

16 اردیبهشت 1398, 01:42

طرز پخت انواع غذاهای رژیمی(عمدتا رژیم کاهش وزن)

در این قسمت با انواع غذاهای رژیمی و طرز پخت آن ها آشنا خواهید شد.

طرز تهيه پيتزاي رژيمي

14 آذر 1397, 19:43

در این قسمت با انواع سالادهای رژیمی و روش تهیه آن ها آشنا می شوید.

سالاد چربی سوز و لاغر کننده

26 دی 1396, 13:43

در این قسمت با انواع سس های رژِیمی و طرز تهیه آن ها آشنا خواهید شد.

سس مایونز

30 دی 1396, 16:15

در این قسمت با انواع خوراکی های رژیمی اعم از دسرها، نوشیدنی ها، تنقلات و غیره آشنا خواهید شد

نحوه درمان افتادگی پوست شکم

07 اسفند 1397, 17:04

در این بخش نکات، مقالات و موضوعات مربوط به حوزه ی بهداشت و تغذیه ی عمومی مطرح می شود

رژیم غذایی در کم کاری…

24 تیر 1394, 21:01

کلیه ی بحث ها در رابطه با تغذیه(بجز موارد موثر در کاهش و افزایش وزن که در تاپیک مربوط به خود قرار میگیرند)

بدویین بیاین عادات های زندگی…

07 آذر 1397, 22:58

لطفا راهنمایی برای بیماری…

26 دی 1397, 17:21

در این قسمت روش ها و مباحث مربوط به رژیم هایی که در درمان و جلوگیری از تشدید بیماری هایی همچون قند، چربی و غیره کاربرد دارند، قرار میگیرد

رفع كم خوني

12 اردیبهشت 1395, 14:13

تاثیر مصرف چای سبز در کاهش وزن

04 تیر 1397, 17:44

با حضور دو روانشناس و مشاور

زیباترین عروس سال باشید

11 اردیبهشت 1397, 15:56

زنان ناآگاه، اتاق خواب های سرد

14 شهریور 1397, 11:41

در این قسمت در مورد سایر مسایل روانشناسی صحبت می شود. همچنین می توانید مشکلات روحی خود را جهت کسب راه حل مطرح نمایید.

66 نکته مثبت که باید به…

21 تیر 1396, 22:56

مفاهیم قانون جذب، مراقبه، کمال گرایی، فنگ شویی و…

نقاط حساس برای کاهش استرس

15 دی 1394, 12:41

تحصیل در مجارستان

22 آبان 1396, 15:37

عمو موسی مهمان سنگین وزن…

10 بهمن 1396, 15:27

مباحث هنری مختلف را فقط در بخش مرتبط با آن ذکر نمایید

تمیز کردن منزل و نکاتی برای…

16 اردیبهشت 1398, 12:29

اسمونی

16 اردیبهشت 1398, 23:56

آشنايي با مرغ خانگي

24 بهمن 1395, 13:54

کاربرانی که در 24 ساعت گذشته از سایت دیدن کرده اند: 13 کاربر و هزاران مهمان

پیوستن god1 عزیز را به دیگر کاربران تبریک میگوئیم .

آخرین مطلب وبلاگ, سلاامم بر اهالی ز یباتن توسط arazz

با سلام هزاربار خواستم وزن کم کنم نشد که نشد واقعا خستهی خسته شدم بعد دو تا زایمان و سقط غر عمد خیلیییی وزنم زیاد شده :97: دلم برای خودم خیلی تنگ شده :17:.خواستم دوباره شروع کنم .انشاله که این دفع…

سلام من بعد از چند مدت از رژیم هیجده تا بیست ساعت روزه داری متناوب از دیروز دارم (رژیم صبحانه کامل + نهار پروتیین + شام حذف) فقط در روزه داری متناوب چون طبعم سرد وتر بود هر روز سالاد وماست وسردیجات…

من اومدم ایندفعه خداروشکر تونستم از استپ وزن دربیام و امروز بالاخره وزنه 89.8 رو دیدم و این یعنی وارد دهه ی هشتاد شدم میخوام پیاده روی سه روز تو هفته رو شروع کنم و شبا تا جایی که میتونم به جای پختنی…

5راز کاهش وزن ماندگار کاهش وزن به واسطه رفتارهایی اتفاق می افتد که باید تا پایان عمر به آنها مانند یک دوست وابسته شویم. در این نوشته مهم می خواهیم درباره…

سایت زیبــاتـن با عنوان نخستین و بزرگترین انجمن “رایگان” تناسب اندام و زیبایی در ایران با هدف تعامل، تشویق و هدایت کاربران به سمت تناسب اندام از طریق ورزش، رژیم های کاهش و افزایش وزن و نیز سلامت پوست و زیبایی فعالیت می نماید. مطالب و بحث های این انجمن تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و ارائه برنامه غذایی دانست. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه “قوانین فعالیت در زیباتن” را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

رژيم لاغري دكتر اتكينز
رژيم لاغري دكتر اتكينز
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *