رژیم لاغری سریع پروتئین

رژیم لاغری سریع پروتئین
رژیم لاغری سریع پروتئین

مجله دلگرم | وقتی به دیگران می گویم از داشتن «رژیم غذایی سالم» لذت ببرند معمولاً توصیه های عمومی خود را نیز به آن ها می گویم- مصرف تکه های گوشت قرمز و ماهی، میوه ها و سبزیجات تازه و غیره را توصیه می کنم اما گاهی، مثلاً وقتی که هدف اصلی کاهش وزن است، باید میزان مصرف را به طور دقیق بگویم مثلا کمی از این بیشتر میل کنید و از آن یکی کمتر بخورید. پروتئین نوعی درمان خانگی طبیعی برای کاهش وزن است.

در مقایسه با کربوهیدرات ها و چربی ها، پروتئین می تواند باعث شود حس سیری زودتر به سراغتان بیاید و مدت زمان بیشتری طول بکشد تا دوباره احساس گرسنگی کنید. در نتیجه وقتی پروتئین مصرف می کنید در مقایسه با دیگر درشت مغذ ها زودتر از خوردن دست می کشید و دیرتر گرسنه می شوید.

در یک تحقیق به بیست زن مبتلا به اضافه وزن یا چاقی یکی از این موارد داده شد:


– غلات صبحانه که حاوی 13 گرم پروتئین بود یا

رژیم لاغری سریع پروتئین

– صبحانه ای شامل تخم مرغ و گوشت گاو که در کل 35 گرم پروتئین داشت یا


– اصلاً صبحانه ای داده نشد

نتیجه چه شد؟ صبحانه شامل تخم مرغ و گوشت گاو که بیشترین میزان پروتئین را داشت:

– در مقایسه با صبحانه هایی که میزان پروتئین کمتری داشتند حس سیری را زودتر القا کرد.

– تولید هورمون «گرلین» که پیغام «گرسنگی» را به مغز می رساند کاهش داد.

– تولید هورمون «لپتین» که پیغام «سیری» را به مغز می رساند کاهش افزایش داد.

نتایج تحقیقی که روی مردان چاق صورت گرفت نشان داد افزایش پروتئین به میزان 25 درصد کالری دریافتی روزانه منجر به کاهش میل به خرده خواری شب هنگام را تا 50 درصد و افکار وسواس گونه در مورد غذا را تا 60 درصد کاهش داد.

تحقیقاتی که به آن ها اشاره کردیم فقط تأثیر پروتئین روی ایجاد حس سیری را نشان دادند؛ یعنی مصرف پروتئین باعث می شود کمتر بخورید و در نتیجه وزن کم کنید.

اما آیا چنین برداشتی درست است؟ اجازه دهید زود قضاوت نکنیم.

اینجاست که به ثابت کردن این نظریه می پردازیم. آیا پروتئین صرفاً با این ساز و کار منجر به کاهش وزن می شود؟

نتایج تحقیقی که به مدت شش ماه روی شرکت کنندگان چاق صورت گرفت به این صورت بود:

– رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد: 4.9 کیلوگرم کاهش وزن

– رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد: 9 کیلوگرم کاهش وزن

میزان کاهش وزن با مصرف پروتئین دو برابر شده است! یعنی می توان سالانه 18 کیلوگرم وزن کم کرد؟ بدون تغییرات زیاد یا فرمول های پیچیده؟ فقط با مصرف پروتئین بیشتر؟


اینکه خیلی خوب است!


اما این همه ماجرا نیست…

در گروهی که پروتئین زیادی در رژیم غذایی داشتند کاهش چربی به میزان بیشتری مشاهده شد و نسبت به گروهی که کربوهیدارت بیشتری مصرف کردند تری گلیسیرید و اسیدهای چرب آزادشان بیشتر کاهش پیدا کرد.

در یک تحقیق دیگر، به زنانی که اضافه وزن داشتند یا چاق محسوب می شدند به مدت سه ماه رژیم غذایی با پروتئین بالا و پروتئین معمولی دادند اما میزان کالری رژیم غذایی هر دو دسته پایین بود.


نتیجه چه شد؟


– تمام شرکت کنندگان چربی و وزن کم کردند

– کسانی که پروتئین معمولی مصرف کردند توده ی بدون چربی بیشتری (عضلاتی که باید در بدن باقی بمانند و از میزان آن ها کاسته نشود) از دست دادند

– کسانی که پروتئین زیاد مصرف کردند اظهار داشتند زودتر سیر می شدند و بیشتر از وعده های غذایی که میل می کردند لذت می بردند.

البته شخصاً از شنیدن آخرین نتیجه شگفت زده نشدم. در هرحال وقتی می دانید کار درستی انجام می دهید از انجام آن لذت می برید.

می توانم بیشتر در این مورد توضیح دهم اما فعلاً فکر می کنم بهتر باشد به آن ادامه ندهیم.

نتیجه کلی بحث ما این شد: اگر می خواهید وزن کم کنید پروتئین مصرف کنید. نقطه سر خط!


نکات عملی


خیلی ساده است…

حتماً هر وعده غذایی که میل می کنید شامل پروتئین (یا پروتئین مکمل- موارد زیر را مطالعه کنید) باشد.

اگر می خواهید خیلی ساده اما به طور مؤثر شروع کنید می توانید پروتئین را به خصوص در صبحانه جایگزین کربوهیدرات کنید. با این کار در اولین وعده غذایی روز غذای کمتری مصرف می کنید، پروتئین وارد شده به بدنتان انرژی مورد نیاز را برای کار در طول روز فراهم می کند و پس از ناهار و شام کمتر دچار حس گرسنگی می شوید.

پروتئین زنجیره ای متشکل از 20 آمینو اسید است که در آن:

– 9 تای آن ها «ضروری» نام دارند و فقط در غذا یافت می شوند

– 11 تای آن ها «غیرضرروی» نام دارند و توسط بدن ما تولید می شوند

پروتئین های حیوانی معمولاً تمام یا بخش اعظم آمینو اسیدهای ضروری را با قابلیت جذب بالا در بدن تأمین می کنند. به آن ها «پروتئین های کامل» می گویند.

مثلاً تخم مرغ در صدر جدول پروتئین های کامل قرار دارد؛ حاوی هر 20 آمینو اسید است و در هر تخم مرغ 6 گرم پروتئین وجود دارد.

گوشت- مرغ، بره، گوساله، گاومیش، گوزن- منابع غنی از پروتئین هستند اما فقط وقتی که به طور ارگانیک و بدون تزریق هورمون یا آنتی بیوتیک پرورش داده شوند.رژیم لاغری سریع پروتئین

برخی هم سراغ ماهی سالمون، قزل آلا و میگو می روند تا از پروتئین بالایی که دارند بی نصیب نمانند و همزمان از منابع اسیدهای چرب امگا3 هم استفاده کنند.

شیر و دیگر محصولات لبنی هم منابعی سرشار از پروتئین هستند.

«غلات فوق العاده» به این دلیل اینگونه نامیده می شوند که حاوی پروتئین های کامل هستند؛ پس گیاه خواران هم از دریافت پروتئین های کامل بی بهره نمی مانند- مثلاً کوینولا، گندم سیاه و تاج خروس حاوی تمام 9 آمینو اسید ضروری هستند.

به علاوه آن ها سرشار از فیبر ( فیبرهای غذایی برای کاهش وزن ضروری هستند و سلامت بدن را نیز حین کاهش وزن حفظ می کنند) هستند؛ با این وجود در دسته کربوهیدرات ها قرار می گیرند پس لازم است با توجه به رژیم غذایی شخصی تان میزان مصرف آن ها را محدود کنید.

غذاهای گیاهی که شامل برخی و نه همه آمینو اسیدها هستند، پروتئین های ناکامل نامیده می شوند اما این به معنی ناکارآمدی آنها نیست بلکه با این خصوصیات به وجود آمده اند.

پروتئین های ناکامل می توانند مکمل یکدیگر باشند یعنی هر کدام کاستی های دیگری را جبران کند تا به همراه یکدیگر تبدیل به پروتئین کامل شوند. مثلاً نتیجه ترکیب کمی برنج، عدس و بادام هندی یک پروتئین کامل خواهد بود.

به همین ترتیب حتی اگر شما در طول یک یا دو روز و در وعده های غذایی مختلف پروتئین های ناکامل مختلفی را میل کنید، می توانند با مکمل های خود ترکیب شوند. بدن ما تمام آمینو اسیدهایی را که مصرف می کنیم به صورت ذخیره نگاه می دارد و به طور خودکار آن ها را با مکمل هایشان ترکیب می کند؛ مثلاً نان گندم کاملی که صبح میل کردید را با نخودهایی که شام خوردید و بادام هایی که در صبحانه فردا صبح بوده ترکیب می کند.

بهتر از این نمی شود: پروتئین های کامل را می توانید با مصرف بی نهایت ترکیب خوشمزه در بدن خود تشکیل دهید.

پزشکان توصیه می کند هر مرد 40 ساله با 72.5 کیلوگرم وزن، روزانه 56 گرم پروتئین مصرف کند. همچنین زنان 40 ساله با 63.5 کیلوگرم وزن بهتر است روزانه 46 گرم پروتئین مصرف کنند. یعنی به ازای هر 453 گرم لازم است روزانه 0.36 گرم پروتئین مصرف شود.

وعده های غذایی که شامل گوشت، لبنیات یا غلات کامل هستند بدون نیاز به وعده غذایی مکمل می توانند میزان پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین کنند. چند گرم، یک کف دست کوچک، از هر پروتئین مکمل می تواند همین کار را برای گیاهخواران انجام دهد.

اما اجازه دهید با حقیقت رو به رو شویم- میزان پروتئین موجود در غذاهای مختلف به شدت متفاوت است و عادت های غذایی ما هم همیشه قابل پیش بینی نیستند.

اگر خیلی گوشت نمی خورید اما می خواهید میزان دریافت روزانه پروتئین را افزایش دهید؛ استفاده از آب پنیر راه حل مناسبی است. این پروتئین، قسمت محلول در آب شیر است که ارزش غذایی بالایی دارد- قابل جذب بوده و سریع تر از انواع دیگر پروتئین عمل می کند. همچنین مقدار قابل توجهی ال- سیستین و آمینو اسید ضد پیری تولید می کند.

در یک تحقیق که طی آن شرکت کنندگان نوشیدنی آب پنیر مخصوصی را میل کردند چربی بدن بیشتری از دست دادند اما عضلات بدون چربی به میزان کمتری کاهش پیدا کرد.
بسیار عالی است.

دقیقاً به همین دلیل است که به تمام بیمارانم توصیه می کنم در رژیم غذایی روزانه خود آب پنیر را به صورت مکمل، نوشیدنی، اضافه شده به ماست، سالاد یا هر غذای دیگری بگنجانند.

این کار باعث می شود بدنتان مقدار مورد نیاز پروتئین را دریافت کند حتی اگر رژیم غذایتان به گونه ای باشد که این میزان را تأمین نکند. انجام این کار برای کسانی که می خواهند چند کیلو وزن کم کنند مهم است و برای کسانی که باید وزن زیادی کم کنند، برای نجات جانشان ضروری است.

مشتقات آب پنیر در تمام فروشگاه ها و همچنین به صورت آنلاین در دسترس است. با دیدن بسته بندی هایی که نوید تبدیل شدن ظاهرتان به ورزشکاران بدنسازی پر عضله را می دهند گول نخورید! حتی اگر نخواهید عضلانی هم شوید آب پنیر به دردتان می خورد.

امیدوارم از کاهش وزن با افزایش میزان پروتئین دریافتی لذت ببرید.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم شیک پروتئین یک از رژیم‌هایی است که در آن وعده‌های غذایی را با شیک پروتئین جایگزین می‌کنید. دنبال کردن این رژیم باعث افزایش سوخت‌و‌ساز و کاهش وزن در میان‌مدت می‌شود. با ما باشید تا با نحوه گرفتن این رژیم آشنا شوید.رژیم لاغری سریع پروتئین

مفهوم رژیم شیک پروتئین خیلی ساده است. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند که با مصرف روزانه دو وعده شیک پروتئین، در طی چند هفته با افزایش سوخت‌وساز، شاهد کاهش وزن خواهید بود. جایگزینی وعده‌های غذایی با شیک پروتئین باعث ایجاد فرایندی به نام ترموژنز می‌شود. وقتی این اتفاق رخ دهد، بدن شروع به سوزاندن کالری می‌کند.

پروتئین‌هایی که میزان چربی یا کربوهیدرات پایینی دارند، باعث کاهش کالری دریافتی می‌شوند و شما را سیر نگه می‌دارند. رژيم پروتئین شیک نباید بیشتر از یک هفته طول بکشد؛ مگر اینکه بخشی از یک رژیم غذایی پزشکی باشد.

هر نوع کاهش وزنی ناشی از این نوع رژیم می‌تواند موقتی باشد و حفظ آن هم مشکل است.

این رژیم را می‌توان سه روز یا یک هفته کامل ادامه داد. هر نوع رژیم شیک پروتئینی که بخواهد بیشتر از این طول بکشد، باید دارای تعدادی وعده‌ی غذایی باشد. در غیر این صورت، بدن وارد حالت خواب زمستانی می‌شود که روش سالمی برای کاهش وزن نیست.

در طول این رژیم، فقط مواد غذایی سالم و پرفیبر را انتخاب کنید. مواد غذایی سرشار از پروتئین که شما را کمتر گرسنه می‌کند، شامل:

وقتی این رژیم را دنبال می‌کنید مصرف الکل، غذاهای چرب، غلات فراوری‌شده، شکرهای مصنوعی و آردهای تصفیه‌شده را قطع کنید. این غذاها می‌توانند اثرات مثبت رژیم شیک پروتئین را خنثی کنند.

حتما در طی رژیم، آب زیادی مصرف کنید. بعضی از انواع این رژیم، شامل روزهایی برای تخلیه‌ی چربی یا سم‌زدایی هستند.

ساعت ۸ صبح: در روز مصرفِ شیک پروتئین، برنامه‌ی غذایی شامل جایگزینی صبحانه با شیک پروتئین است. این شیک از مکمل وی یا کربوهیدرات و مخلوط پودر پروتئین همراه با آب و یخ است. گاهی‌اوقات چربی هم به این ترکیب اضافه می‌شود.

ساعت ۱۰ صبح: می‌توانید بین وعده‌ی صبحانه و نهار یک میان‌وعده داشته باشید. میوه‌ی تازه، سبزیجات خام همراه با حمص یا آجیل و دانه از گزینه‌های توصیه شده است.

۱۲ ظهر: اغلب برنامه‌‌های غذایی توصیه می‌کنند، نهار کاملی بخورید تا انرژی خود را به‌دست آورید. سالاد همراه با اسفناج، آواکادو، بادام، نخود، کرن‌بری و تکه‌های مرغ یا ماهی سالمون همراه با سرکه بالزامیک از دیگر انتخاب‌های شما هستند.

۳ بعدازظهر: می‌توانید از خوردن یک میان‌وعده‌ی دیگر لذت ببرید. کمی بادام، ماست بدون قند یا تخم‌مرغ آب‌پز هم انتخاب‌های خوبی هستند.

۶ بعدازظهر: اغلب توصیه می‌شود که یک وعده را با شیک پروتئین جایگزین کنید. این وعده را با یک میان‌وعده‌ی کم‌شکر و پرفیبر مثل سیب، کمی تمشک و لوبیا ترکیب کنید. این گزینه می‌تواند گرسنگی شما را برطرف کند و به بهبود کیفیت خواب کمک کند. چراکه کربوهیدرات‌ها باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شوند. این هورمون‌ها برای یک خواب شبانه ضروری هستند.

بهتر است شیکی را انتخاب کنید که عوارض جانبی ناخواسته‌ای نداشته باشند. وقتی این رژیم را می‌گیرید ممکن است این عوارض را حس کنید:

اگر شما از مکمل وی خالص استفاده کنید، ممکن است دچار سنگ‌کلیه شوید؛ هر چند احتمال آن خیلی کم است.

شیک پروتئین حاوی ترکیبات مختلفی است و بعضی‌ها از آنها نگه‌دارنده‌های مصنوعی، مشتقات شیر یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند.

پودرهای گیاهی پروتئینی از نخود، برنج و کنف تهیه می‌شوند. این مکمل‌ها برای افرادی که به پروتئین وی حساسیت دارند، مناسب است.

محققان شواهدی را درمورد مفید بودن این رژیم ارائه می‌کنند. در سال ۲۰۰۵ تحقیقی مشخص کرد که رژیم با پروتئین بالا و کم‌کربوهیدرات در برابر شیک‌های کم‌پروتئین و با کربوهیدرات بالا بهتر عمل می‌کنند. سایر تحقیقات هم نشان می‌دهند که مکمل‌های حاوی سویا از انواع تهیه‌شده از شیر تأثیرگذارتر هستند.

اگر می‌خواهید وزن از دست بدهید و در آماده کردن مواد غذایی سالم مشکل دارید یا می‌خواهید باشگاه بروید، شیک پروتئین می‌تواند راهکاری آسان باشد. البته کاهش وزن از طریق این رژیم نمی‌تواند پایدار باشد. پایدار بودن این کاهش وزن به تیپ بدنی، برنامه‌ی تمرینی و هدف شما برای کاهش وزن بستگی دارد. اگر خیلی گرسنه باشید و در کنار این رژیم، مواد غذایی همیشگی خود را نیز مصرف کنید ممکن است وزن اضافه کنید.

عارضه‌ی جانبی مثل سرگیجه و افزایش ادرار می‌تواند شما را در موقعیت بدی قرار بدهد.

اگر به‌جای یک وعده در روز، چند وعده را با شیک پروتئین جایگزین کنید ممکن است از دریافت مواد مغذی لازم مثل فیبر و آنتی‌اکسیدان محروم شوید. این مواد در غلات کامل وجود دارند و می‌توانند جلوی کمبود مواد مغذی را بگیرند و شما را در برابر ریسک ابتلا به بیماری محافظت کنند.

شیک پروتئین برای کاهش وزن به‌صورت موقتی مفید است؛ البته این را درمورد ورزش کردن و رژیم غذایی هم می‌توان گفت. یک رژیم سختگیرانه فقط باید زیرنظر پزشک و کارشناس تغذیه اجرا شود.

قبل از شروع هر برنامه و دانستن عوارض جانبی و حساسیت‌های احتمالی، بهتر است برچسب روی هر مکمل کاهش وزنی را بخوانید. اگر به‌شدت احساس سرگیجه یا حالت تهوع می‌کنید یا دیدتان تار شده است، بهتر است برنامه را متوقف کنید. در این حالت بهتر است نوشیدنی پرکربوهیدراتی مثل آب‌میوه یا مقداری میوه مصرف و سپس با پزشک خود مشورت کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

رژیم لاغری سریع پروتئین

رژیم و تغذیه

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن


پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام خواری سالم است؟

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

آخرین مطالب

کنترل عصبانیت با ۲۵ روش سریع و مؤثر

دریافت ویزای سنگاپور و نکاتی برای سفر به این کشور

خواص زنجبیل در صبحانه؛‌ چرا باید صبح‌تان را با زنجبیل شروع کنید‌؟

معرفی کتاب زندگی نامه نلسون ماندلا به قلم خودش


غلبه بر استرس با ۵ حرکت ساده یوگا

ترین های جهان


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

محبوب‌ ترین نژاد گربه؛ ۱۰ گربه پرطرفدار در سراسر دنیا

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای در حال حاضر یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیاست. گفته می‌شود که این رژیم به شما کمک می‌کند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته! رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران‌قیمتی تهیه کنید. اما آیا این رژیم واقعا فایده‌ای دارد؟ و آیا چیزی هست که بتوانید امتحانش کنید؟رژیم لاغری سریع پروتئین

همراه ما باشید، در این مطلب هرچیزی را که نیاز است درمورد رژیم لاغری یک هفته ای بدانید، برای‌تان توضیح می‌دهیم.

رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سه‌روزه هم می‌گویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. برنامه‌ی رژیم لاغری نظامی سه روز برنامه‌ی غذایی دارد و چهار روز بدون برنامه و آزاد است و این چرخه‌ی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که به وزن دلخواه‌تان برسید. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند متخصصین تغذیه‌‌ی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا این برنامه‌ی رژیمی را طراحی کرده بودند تا سربازان سریع‌تر به اندام ایده‌آل برسند. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی، به هیچ مؤسسه‌‌ی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. رژیم لاغری نظامی، اسامی گوناگونی دارد، مانند رژیم نیروی دریایی (navy diet)، رژیم ارتشی (army diet) و حتی رژیم بستنی (ice cream diet).

رژیم سه‌روزه‌ی نظامی، طی یک دوره‌ی ۷ روزه به ۲ قسمت تقسیم می‌شود. در سه روز اول، شما یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده و کم‌کالری برای صبحانه، ناهار و شام دارید و هیچ میان‌وعده‌ای میل نمی‌کنید. مجموع کالری دریافتی در این سه روز تقریبا ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز است، که این میزان، بسیار پایین‌تر از مقدار کالری دریافتی روزانه برای یک فرد بزرگ‌سال محسوب می‌شود.

در چهار روز باقی‌مانده‌‌ی هفته، تغذیه‌‌ سالم خواهید داشت و دریافت کالری‌تان را به اندازه‌‌ی همان سه روز اول حفظ می‌کنید. طبق ادعای هواداران این رژیم، شما می‌توانید این چرخه را هر چندبار که لازم است تکرار کنید تا به وزن مطلوب‌تان برسید.

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

چهار روز باقی‌مانده‌ی هفته هم در رژیم هستید. خوردن میان‌وعده آزاد است و هیچ گروه غذایی‌ای برای‌تان ممنوع نیست. اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانه‌تان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد.

قانون دیگری برای این چهار روز وجود ندارد.

کسانی که محدودیت‌های غذایی دارند می‌توانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازه‌ی گفته‌شده کالری داشته باشند. مثلا اگر شما به بادام‌زمینی حساسیت دارید، می‌توانید به جای آن کره‌ی بادام مصرف کنید. همچنین اگر گیاهخوار هستید می‌توانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. درنهایت هدف این است که میزان کالری دریافتی شما به همان اندازه باقی بماند. اگر هر وعده‌ی گفته‌شده در برنامه را به هر دلیلی تغییر می‌دهید، باید کالری آن را حساب کنید. طرفداران رژیم لاغری یک هفته ای توصیه می‌کنند آب‌لیموی گرم بنوشید اما از نوشیدنی‌هایی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند، اجتناب کنید. البته هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند این ایده‌ی خوبی است!

هیچ مطالعه‌ای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. اما احتمال اینکه یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است. اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی‌سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی متنوع در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم غذایی لاغری، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، اما حقیقتی پشت این ادعا وجود ندارد.

قهوه و چای سبز حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند متابولیسم را تا حدودی افزایش بدهند، اما تاکنون هیچ ترکیب غذایی که بتواند چنین اثری داشته باشد شناخته نشده است. اگر شما هم نگاهی به غذاهای موجود در این برنامه بیندازید خواهید دید که شباهتی به خوراکی‌ های چربی سوز ندارد.

غذاهایی که حاوی پروتئین بالایی هستند، بیشتر از هر غذای دیگری، متابولیسم را افزایش می‌دهند. اما بیشتر غذاهای رژیم لاغری نظامی، کم‌پروتئین و پُرکربوهیدرات هستند که ترکیب مناسبی برای کاهش وزن نیست.

همچنین عده‌ای ادعا می‌کنند که این رژیم، فوایدی مشابه روز‌ه‌‌ی متناوب دارد. اما هیچ نوع شباهتی بین روزه و رژیم لاغری نظامی مشاهده نمی‌شود، پس این ادعا نادرست است.

رژیم لاغری یک هفته ای برای یک فرد عادی خطری ندارد چون کوتاه‌تر از آن است که آسیبی ماندگار وارد کند. اما اگر بخواهید این رژیم را به‌مدت چند ماه ادامه بدهید، محدودیت مصرف کالری آن ممکن است شما را درمعرض کمبود مواد مغذی قرار بدهد، مخصوصا اگر در روزهای آزادتان، به‌طور مرتب سبزیجات و سایر غذاهای مغذی مصرف نکنید.

ضمنا خوردن هات‌داگ، بیسکویت ترد و نمکی و بستنی آن هم هر هفته، احتمال بروز مشکلات متابولیسمی را ایجاد می‌کند. هله‌هوله نباید پای ثابت تغذیه‌تان باشد.

درمورد قابل پیگیری بودن این رژیم هم باید بگوییم رژیم لاغری نظامی نسبتا راحت است و نیازی به ایجاد تغییرات بلندمدت در عادات ندارد و تنها باید برای مدت کوتاهی اراده داشته باشید. یعنی، احتمالا برای حفظ وزن در طولانی‌مدت کمکی نخواهد کرد، زیرا برای تغییر عادت‌ها و سبک زندگی کمکی به شما نمی‌کند.

رژیم لاغری نظامی به شهرت رسیده است چون ادعا دارد که می‌توانید در عرض یک هفته، چهار و نیم کیلوگرم از وزن‌تان را کم کنید. از نظر تئوری، این میزان کاهش وزن برای افراد دارای اضافه‌وزن که مصرف کالری‌شان را به‌شدت محدود می‌کنند، امکان‌پذیر است. اما بخش عمده‌ی این کاهش وزن به‌دلیل از دست دادن آب بدن است، نه چربی!

با کاهش ذخیره‌ی گلیکوژن بدن، وزن آب فورا افت می‌کند و این اتفاقی است که وقتی مصرف کربوهیدرات و کالری را محدود می‌کنید روی می‌دهد. این حالت، شاید وقتی روی ترازو می‌روید خوشایند باشد اما زمانی که مجددا به تغذیه‌ی عادی‌تان برگردید، این وزن از دست رفته، دوباره برمی‌گردد.

اگر قصد دارید سریع‌تر چند کیلوگرم از وزن خود کم کنید، پس رژیم لاغری نظامی برای‌تان مناسب است. اما باید بدانید که وزنِ کم‌شده، خیلی زود برمی‌گردد. به همین دلیل ساده، رژیم لاغری یک هفته ای برای اهداف بلندمدت‌تان خوب نیست. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید و بعد از رسیدن به وزن مطلوب‌تان آن را حفظ کنید، شیوه‌های کاهش وزن زیادی وجود دارند که بسیار بهتر و سودمندتر از رژیم لاغری نظامی هستند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);
رژیم لاغری سریع پروتئین

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

رعایت این رژیم غذائی برای افرادی که درگیر کار و ماموریت در سفر هستند قدری مشکل است به اعتقاد من اراده لازم برای کاهش وزن اولین قدم برای لاغری است پس از ان خودبخود خودمان را با شرایط جدید منطبق خواهیم کرد. موفق باشید.

خوب هست اما چون دوباره بخواد برگرده اصلا دوستش ندارم …ترجیع میدم رژیمی رو دنبال کنم که ماندگار باشه …و این فقط برای رفتن به مهمونی که وقت کافی برای کم کردن وزن و نداریم خوبه …همین

به احتمال قوی این رژیم‌های غذایی ماندگار نیستند. دلیل آن این است که فرد با حجم کم غذایی که در طول روز دریافت می‌کند بعید است که ریزمغذی‌ها را به اندازه‌ی کافی دریافت کند. این محرومیت از بسیاری از مواد غذایی باعث افت متابولیسم شده و سوخت‌و‌ساز کاهش مي‌یابد. در دراز‌مدت ممکن است به علت سوخت‌و‌ساز پایین ورن برگردد و حتی از قبل هم بالاتر برود. کار درست این است که رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی باشد و درجه‌ي دوم کم‌کالری بودن آن مهم است.

سلام مقاله جالب و دوست داشتني بود.

تناسب اندام

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

افتادگی شانه؛ ۷ ورزش مفید برای کمک به رفع افتادگی شانه

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

آخرین مطالب

کنترل عصبانیت با ۲۵ روش سریع و مؤثر

دریافت ویزای سنگاپور و نکاتی برای سفر به این کشور

خواص زنجبیل در صبحانه؛‌ چرا باید صبح‌تان را با زنجبیل شروع کنید‌؟

معرفی کتاب زندگی نامه نلسون ماندلا به قلم خودش


غلبه بر استرس با ۵ حرکت ساده یوگا

ترین های جهان

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

تا کنون در طی چند مقاله به بررسی رژیم و در کل مبحث کاهش وزن پرداخته‌ایم. همچنین از روش‌های ساده‌ای برای لاغری و رژیم غذایی نیز صحبت و این نکات را با یکدیگر مرور کرده‌ایم. اما امروز قصد داریم روشی جدید و کارآمد برای را در اختیار شما قرار دهیم.

لاغری برای افرادی که چاق هستند یا خیلی دور و دست نیافتنی می‌نماید یا خیلی سخت و جان فرسا. اما برای لاغر شدن تنها باید جواب اصولی این سؤال را بدانید: چگونه لاغر شویم ؟

واقعاً چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به اعضای بدن و یا سختی زیاد لاغر شدن را تجربه کرد؟ جواب این سؤال را در مطالب قبلی ما جست و جو کنید.

اما در این مطلب می‌خواهیم به شما روشی آموزش دهیم که در صورت اصولی اجرا شدن، می‌تواند رژیم غذایی لاغری بسیار خوبی باشد. رژیم لاغری پر پروتئین!

رژیم لاغری سریع پروتئین

انتخاب این روش می‌تواند کمک کند که بر گرسنگی خود غلبه کنید و در نتیجه به وزن مناسبی برسید. این نوع رژیم در واقع رژیم سختی نیست و تنها با اضافه کردن اصولی مقدار پروتئین به برنامه غذایی صورت می‌گیرد. یک هفته به خودتان فرصت بدهید و در طول این هفته کم کم پروتئین را بیشتر و بیشتر کنید. به یاد داشته باشید که میزان کالری مصرفی شما هنوز هم شمرده خواهد شد پس بهتر است که پروتئین‌های مناسبی را در رژیم لاغری خود بگنجانید.

اگر می‌خواهید مقادیر زیادی پروتئین به رژیم خود اضافه کنید و یا مشکل کبد (مانند کبد چرب) و کلیه دارید، قبل از انتخاب رژیم لاغری پر پروتئین حتماً با پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی مشورت کنید.

منابع پروتئینی را انتخاب کنید که بالاتری میزان مواد مغذی و کمترین میزان چربی اشباع شده را در خود دارند. برای مثال این مواد غذایی زیر در رژیم غذایی خود استفاده کنید:

بهتر است که منابع پروتئین خود را در هر وعده تغییر دهید. به عنوان مثال ماهی سالمون یا دیگر ماهی‌هایی که حاوی امگا 3 نیز هستند مصرف کنید. لوبیا یا عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانید که علاوه بر پروتئین سرشار از فیبر نیز هستند. یا مثلاً می‌توانید به سالاد خود گردو اضافه کنید و بادام بخورید.

چه مقدار پروتئین دریافت می‌کنید؟ سؤال خوبی است. با استفاده از راهنمای زیر می‌توانید میزان پروتئین دریافتی خود را محاسبه کنید:

وقتی در حال اضافه کردن پروتئین به رژیم لاغری خود هستید باید کربوهیدرات‌های مناسبی نیز به بدن خود برسانید. این منابع مهم کربوهیدرات هم می‌توانند بسیار به کاهش وزن شما کمک کنند:

برای کنترل اشتهای خود نیز بهتر است که میزان کالری دریافتی خود را به 4 یا 5 بخش تقسیم کنید و در طول روز این میزان را استفاده کنید.

خب! این هم یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید. ما در این مقاله تنها این گزینه را پیش پای شما قرار دادیم و امیدواریم شما بی‌گدار به آب نزنید. برای هر رژیمی نمی‌تواند مناسب باشد. هر فردی ابتدا باید شرایط جسمانی خود را در نظر گرفته و سپس یک رژیم را انتخاب کند. اما متأسفانه یا خوشبختانه هیچ فردی بدون تخصص صلاحیت چنین کاری را ندارد. پس توصیه اینفوسلامت به شما این است که حتماً برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و مفید، سراغ پزشک متخصص رفته و شرایط خود را با وی در میان بگذارید.

 

بعدی

قبلی

khobsho – ارائه تخصصی انواع رژیم لاغری و رژِیم غذایی

در مورد رژیم اتکینز چقدر می دانید؟ صدها برنامه غذایی وجود دارد، از برنامه مراقبت از وزن گرفته تا رژیم لاغری و همه آن ها به شما قول می دهند که در زمان کمتری به کمر باریک تری برسید. اما چگونه بفهمید که کدام کار می کند؟ پس از انجام تحقیقاتی، متوجه شدیم که برنامه رژیم اتکینز یکی از محبوب ترین ها و یک رژیم و دلایلی نیز برای آن یافتیم. بر خلاف سایر رژیم های غذایی، برنامه رژیم اتکینز به شما اجازه می دهد تا غذای واقعی را بدون اینکه احساس گرسنگی کنید، میل کنید. در این مقاله از بخش رژیم غذایی خوب شو به بررسی این رژیم لاغری خواهیم پرداخت.

روش اتکینز کلاسیک (تغییر نام یافته به Atkins 20) یک برنامه چهار مرحله ای است. شما می توانید مرحله ۱ رژیم اتکینز را با محدود کردن خود به حدود ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز شروع کنید. قبل از اینکه شما به اشتباه بیفتید، باید بدانید که ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص ممکن است کم به نظر برسد، اما اینطور نیست. شما اگر بدانید که با همین مقدار کم چه مقدار غذا می توانید بخورید، شگفت زده خواهید شد. همانطور که پیشرفت می کنید، محدودیت کربوهیدرات افزایش می یابد. به عنوان مثال، مرحله ۱ رژیم اتکینز پیشنهاد می دهد که  از سبزیجات، پنیر و پروتئین ها به عنوان یاری دهنده استفاده کنید. سپس در مرحله ۲، لوبیا، انواع توت ها و ماست (در میان سایر غذاها) را به مخلوط اضافه می کند.

اگر شما آماده دریافت این برنامه نیستید، برنامه رژیم غذایی اتکینز، Atkins 40 را به شما پیشنهاد می دهد، که در آن شما با ۴۰ گرم از کربوهیدرات خالص در روز شروع می کنید. همانند مرحله ۱ اتکینز ۲۰، در این طرح نیز همان طور که به هدفتان نزدیک می شوید، افزایش می یابد.

رژیم لاغری سریع پروتئین

دکتر رابرت اتکینز در سال ۱۹۷۲ کتابی را منتشر کرد که همه چیز از آن جا شروع شد. رژیم انقلابی دکتر اتکینز ($ ۶٫۳۹، آمازون). پس از آن، افراد دارای رژیم غذایی در همه جا به مشاوره های دکتر اتکینز پیوستند و این رژیم اتکینز را به یکی از محبوب ترین برنامه های تغذیه ای لاغری در ایالات متحده تبدیل کرد.

کتاب دکتر اتکینز به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شد و خود را از کتاب های رژیم غذایی دیگر جدا کرد. تاکنون، این راهنما ۲۸ بار تجدید چاپ شده است و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

دکتر آتکینز که پزشکی تجربی بود، بیش از ۶۰ هزار بیمار را در طول زندگی خود معالجه کرده است. او در برنامه های گفتگو محور به عنوان یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی ظاهر شد و حتی یک برنامه رادیویی به نام (سلامت، انتخاب شما) داشت. دکتر اتکینز در سال ۲۰۰۳ در شهر نیویورک از دنیا رفت.

 

برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید.  برنامه لاغری ۲۱۶ را میتوانید در کامپیوتر ، تبلت و تلفن همراه خود نیز مشاهده کرده و از آن استفاده کنید. 

درصوتی که بعد از استفاده صحیح از این رژیم وزن و سایز شما تغییر نکرد و از عملکرد برنامه لاغری ۲۱۶ رضایت نداشتید میتوانید با بخش پشتیبانی سایت خوبشو تماس گرفته و تمام مبلغ پرداختی را به صورت تمام و کمال پس بگیرید.

توضیحات بیشتر و سفارش ( کلیک کنید )

حالا سوال مهمی مطرح می شود: آیا رژیم اتکینز کار می کند؟ نحوه عملکرد آن چگونه است؟ اول از همه، شما باید بدانید که هر فردی متفاوت است، به ویژه هنگامی که صحبت از انواع بدن و متابولیسم به میان می آید. این ممکن است پاسخی نباشد که شما انتظار شنیدنش را دارید، اما ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به شما اطلاعات مفیدی می دهیم تا بتوانید بهترین چیزها را برای خود و شیوه زندگی تان انتخاب کنید. اگر به مقداری انگیزه نیاز دارید، یک مطالعه اخیر که در مجله تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که رژیم غذایی اتکینز که روش رژیمی کم کربوهیدرات و با چربی بالا است، برای کاهش وزن در دراز مدت در افرادی که اضافه وزن دارند، مفید بوده است.

اکثر رژیم های سنتی مصرف کالری را محدود می کنند، در حالی که رژیم اتکینز کربوهیدرات ها را کاهش می دهد. به این ترتیب بدن چربی را می سوزاند و از آن به عنوان انرژی استفاده می کند و به شما انرژی می بخشد و شما را آماده می سازد. بهترین قسمت آن چیست؟ شما بدون احساس گرسنگی، وزن خود را از دست می دهید!

همانند بسیاری از برنامه ها، برنامه رژیم اتکینز نیز دارای مزایا و معایب مختلفی است. ما به سراغ هر کدام از این موارد می رویم، بنابراین شما می توانید یک تصمیم آگاهانه در مورد اینکه آیا برنامه رژیم اتکینز برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید.

اگرچه برخی ممکن است برنامه رژیم غذایی اتکینز را محدود کننده بدانند، اما در واقع، علاوه بر کربوهیدرات های سالم مانند سبزی های برگ دار، پر از گزینه های دلخواه مانند استیک و غذاهای دریایی است. از آنجا که در رژیم های غذایی اتکینز مجاز هستید که از گوشت و سبزیجات استفاده کنید، احتمال کمتری دارد که در بعد از ظهر احساس گرسنگی کنید. علاوه بر این، دانستن آنچه که مجاز است و آنچه که مجاز نیست به افراد تفاوت بین کربوهیدرات سالم و کربوهیدرات های ناسالم را آموزش می دهد و دانش آنها را برای شناسایی آنچه برای کاهش وزن موثر است و آنچه موثر نیست، بالا می برد. البته، رژیم غذایی اتکینز به طرفدارانش این نوید را می دهد: کاهش وزن قطعی!

بله برخی از افراد ممكن است عوارض جانبی رژیم غذایی اتكینز، از جمله كاهش سطح انرژی، كاهش آب بدن، هالیتوز (معروف به نفس بد) و بد غذایی را تجربه كنند كه این ها همه به دلیل کاهش مصرف كربوهیدرات است.

کربوهیدرات سوخت بدن را به ما می دهد و ما انرژی مورد نیاز خود را در طی روز از آن تامین می کنیم. بنابراین اگر بدن شما برای دریافت ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم کربوهیدرات در روز آماده است و سپس تصمیم بگیرید که آن را کاهش دهید، ممکن است احساس ضعف و خستگی کنید. متأسفانه این خستگی به مراتب فراتر از عضلات شما گسترش می یابد. رژیم کم کربوهیدرات علاوه بر ایجاد خستگی آدرنال می تواند عملکرد تیروئید را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

باید توجه داشته باشید که یک جزء کنترلی-سهمی در برنامه رژیم غذایی اتکینز وجود دارد. اگر شما آماده نیستید که همه این برنامه را اجرا کنید، می توانید سه برنامه رژیم غذایی مختلف اتکینز را که شامل برنامه شروع سریع، برنامه غذایی استاندارد و برنامه غذایی برپایه غذا است را پیروی کنید. همچنین انواع وعده های غذایی که شما می توانید در هر روز هفته مصرف کنید، آورده شده است.

۴ مرحله اصلی در این رژیم غذایی وجود دارد که باید آنها را به ترتیب پشت سر بگذارید. این مراحل شامل:

اگر شما در پی یافتن چیزی برای شام هستید، مقدار زیادی دستور غذا اتکینز به صورت آنلاین و چاپی وجود دارد که شامل تنقلات مناسب رژیم غذایی اتکینز و دسر های رژیمی مناسب رژیم غذایی اتکینز است. در اینجا یک لیست جامع از تمام غذاهایی که می توانید در رژیم غذایی اتکینز ۲۰ بخورید، آورده شده است.

لیست غذاهای قابل قبول در مرحله ۱ رژیم غذایی اتکینز (این مرحله همچنین به عنوان مرحله “القاء” شناخته می شود) شامل موارد زیر است:

در زیر فهرست مواد غذایی قابل قبول در فاز ۲ رژیم اتکینز آورده شده است، این مرحله همچنین به عنوان مرحله “تعادل” شناخته می شود. (این لیست، به علاوه موارد ذکر شده در بالا). شما در فاز ۲ مجاز به اضافه کردن کربوهیدرات های بیشتر در رژیم غذایی خود هستید (بیشتر آجیل و میوه ها).

در زیر فهرست غذاهای قابل قبول در مرحله ۳رژیم اتکینز که همچنین به عنوان مرحله “تنظیم دقیق” شناخته می شود (این لیست و موارد ذکر شده در بالا) آورده شده است:

هنگامی که به مرحله ۴ می رسید، متوجه می شوید که کدام غذاها باعث افزایش متابولیسم می شوند و ​​از چه غذاهایی باید دوری کنید. تمام غذاهای “قابل قبول” در مرحله چهارم رژیم اتکینز، با مواد غذایی که در مرحله ۳ قرار دارند، همپوشانی دارند، بنابراین نباید هیچ مشکلی در انتقال بین مراحل داشته باشید.

در زیر فهرست مواد غذایی قابل قبول در مرحله ۴ رژیم غذایی اتکینز که همچنین به عنوان مرحله “حفظ و ثبات” شناخته می شود) (این لیست، به علاوه موارد ذکر شده در بالا) آورده شده است:

سبزیجات نشاسته ای از جمله: هویج، ربکاگا، چغندر، نخود فرنگی، اسکواش بلوط، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی و ذرت.

میوه ها از جمله نارگیل، انجیر، گیلاس، هندوانه، دانه های انار، پاپایا، آلو، کشمش، گواوا، کلمنستین، سیب، کیوی، گریپ فروت، زردآلو، آناناس، هلو، مانگو، انگور، پرتقال، خرما، موز و گلابی.

دانه ها شامل: سبوس گندم، سبوس جو، کینو، نان سبوس دار، بلغور جو دوسر، پوره گندم، جو، ارزن و برنج.

برنامه های مختلفی برای این رژیم غذایی وجود دارد. شما می توانید از هر برنامه غذایی رژیم اتکینز که می شناسید استفاده کنید. تقریبا همه این برنامه های غذایی، دارای موادغذایی یکسان با ساختارهایی متفاوت هستند. حتی شما می توانید یک دستور تهیه غذای انکینز را یاد گرفته و خودتان یک غذای عالی در خانه تهیه کنید که با رژیمتان سازگار باشد.

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

شنبه

رژیم لاغری سریع پروتئین

یکشنبه

از مزایای مهم این رژیم غذایی کاهش گرسنگی دنبال کنندگانش است. خیلی کم پیش می آید که فردی با خوردن ۳ وعده غذایی اصلی یا حتی ۲ وعده غذایی، باز هم گرسنه شود و نیاز به میان وعده داشته باشد. اما اگر احیانا احساس ضعف و گرسنگی کردید، یکی از موارد زیر را می توانید انتخاب کنید. هر کدام از این میان وعده ها باید بر طبق مواد غذایی مجاز در مرحله ای که هستید انتخاب شود.

تمام چیزهایی که نیاز دارید شامل مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات و دمنوش هایی است که در هر مرحله ذکر کردیم. با توجه به مرحله رژیم اتکینزی که در آن قرار گرفته اید، لیستی از مواد غذایی مورد نیاز را ثبت کرده و تهیه کنید. تمام مواد غذایی مورد نیاز در هر مرحله را برایتان جدا کرده ایم تا راحت تر بتوانید بررسی کنید که در حال حاضر به چه فهرستی نیاز دارید. هیچ لزومی ندارد که از محصولات ارگانیک استفاده کنید. فقط سعی کنید مواد غذایی تازه بخرید.

آیا رژیم اتکینز می تواند، فشار خون را پایین بیاورد؟

هدف اصلی رژیم غذایی اتکینز، کاهش وزن است، اما این در حالی است که عادات غذا خوردن سالم را به آرامی به برنامه های بسیار شلوغتان اضافه می کند. در گذشته، رژیم اتکینز ثابت کرده است که می تواند مسبب سطح کلسترول و فشار خون سالم نیز باشد.

محققان دانشگاه استنفورد پس از تجزیه و تحلیل چهار گروه از افراد عمل کننده به رژیم غذایی (مجموع ۲۴۹ شرکت کننده) دریافتند که کاهش میانگین فشار خون در گروه اتکینز در مقایسه با گروه های دیگر، که شامل گروه رژیم غذایی منطقه ، گروه رژیم غذایی LEARN و گروه رژیم غذایی Ornish بیشتر بوده است.

آیا رژیم اتکینز بدون گلوتن است؟

خوشبختانه افراد دارای رژیم غذایی بدون گلوتن می توانند در رژیم غذایی اتکینز شرکت کنند. گلوتن عنصری است که در گندم، چاودار و جو وجود دارد که همه آنها دارای کربوهیدرات بالا هستند. اگر چه این موارد در مراحل بعدی برنامه رژیم غذایی اتکینز مشاهده می شود، اما به هیچ وجه مورد نیاز نیست. لیست انواع وعده های غذایی بدون گلوتن، از جمله بیکن، آووکادو و املت پنیر جک با سالسا تازه، ماهی قزل آلا پخته شده و پوره فلفل قرمز را می توانید در اینترنت پیدا کنید.

آیا رژیم اتکینز برای افراد دیابتی امن است؟

دیابت برای افرادی که چاق هستند و یا در معرض بیماری های قلبی هستند نگران کننده است. هر گاه قند خون افراد بیش از حد بالا باشد، بدن انسولین تولید می کند. سپس انسولین سلول های حاوی قند خون اضافی را به جایی که می توانند به صورت انرژی سوخته شوند انتقال می دهد. افرادی که دیابت دارند، مشکل تولید انسولین دارند که منجر به افزایش قند خون می شود.

با این گفته، یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند برای کسانی که دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ دارند، موثر باشد. در واقع، به وسیله یک مطالعه پنج ساله که توسط محققان در دانشگاه کلرادو دانشکده پزشکی دنور انجام شد، مشخص شد که هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم گلیسمی، سطح هموگلوبین A1c را بهبود می بخشند.

محققان نوشتند: رژیم کم کربوهیدرات ترکیبی از دو روش است که هر دو قند خون را کاهش می دهند: کاهش وزن و کاهش میزان رژیم غذایی گلیکایی. از آنجا که رژیم های کم گلیسمی معمولا ۴۰ تا ۶۰ درصد کالری خود را از کربوهیدرات دریافت می کنند ممکن است که اثر مطلوب رژیم های کم گلیسمی حتی با کاهش مقدار مطلق کربوهیدرات ها یا کاهش کالری همراه باشد. با این حال، رژیم اتکینز برای همه مناسب نیست و افراد مبتلا به دیابت باید محتاط باشند.

این رژیم غذایی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این  رژیم قطعا برای افرادی که دارای اضافه وزن و یا دارای مشکلات پزشکی مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی و دیابت هستند، بیش از افرادی است که بدون داشتن مشکلات سلامتی با اضافه وزن مواجه هستند، خطرساز است.

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده اید، رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا است. رژیم اتکینز مانند رژیم غذایی کتوژنیک، میزان مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کند و در نهایت بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی برای تولید انرژی در فرآیند شناخته شده ای تحت عنوان کتوز می کند. رژیم کتوژنیک (همچنین به عنوان رژیم غذایی کتو شناخته می شود) در ابتدا برای درمان صرع استفاده می شد، این رژیم بر اساس مقدار ثابت مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی بالا است. همانند برنامه رژیم غذایی اتکینز، رژیم کتو نیز ثابت کرده است که به بدن کمک می کند تا چربی بسوزاند و میزان قند خون را تنظیم کند.

اگرچه این دو نوع رژیم غذایی بسیار شبیه هستند، اما تفاوت بین رژیم غذایی کتو و رژیم غذایی اتکینز بسیار زیاد است. بر خلاف رژیم غذایی کتو، برنامه رژیم غذایی اتکینز شامل چهار مرحله است، با مرحله محدود کردن کربوهیدرات شروع شده و گسترش می یابد. رژیم اتکینز بر روی کربوهیدرات های خالص متمرکز است، نه مصرف کل کربوهیدرات. اساسا، رژیم غذایی اتکینز اجازه می دهد تا شما از انواع غذاها مصرف کنید، در حالی که رژیم غذایی کتو محدودیت بیشتری اعمال می کند.

قبل از تصمیم به شروع یک رژیم غذایی جدید، مهم است که از مزایا و معایب آن اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید که بهترین گزینه برای شما چیست. هنگامی که شما اضافه وزن دارید، کاهش وزن می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و ما می دانیم که رژیم غذایی اتکینز موثر است. اما هنوز معلوم نیست که میزان پروتئین و چربی حیوانات در رژیم غذایی اتکینز در دراز مدت چه تأثیری بر سلامت دارد. ارفا کسوبهوی به وب ام دی گفت که تحقیقات اخیر نشان می دهد که افرادی که رژیم غذایی اتکینز را انتخاب کرده اند و غذاهای غنی از چربی و پروتئین گیاهی را به رژیم خود اضافه کرده اند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی غنی از چربی و پروتئین حیوانی داشته اند، سالم تر بوده اند.

بنابراین، آیا رژیم اتکینز کار می کند؟ کار می کند، اما برای همه مناسب نیست، بنابراین مهم است که با یک متخصص تغذیه متخصص در ارائه مراقبت های سلامتی در مورد آنچه که برای شما مناسب است، صحبت کنید. اگر واقعا می خواهید برنامه رژیم غذایی اتکینز را امتحان کنید، غذاهایی را یاد بگیرید که با این رژیم سازگار باشد و از مواد غذایی مجاز تهیه شده باشد.

تیم تحریریه کلینیک خوبشو متشکل از کارشناسان و متخصصات تغذیه و تناسب اندام همواره در تلاش است تا بهترین و جدیدترین مطالب علمی روز دنیا در زمینه لاغری ، رژیم های غذایی و تناسب اندام را برای داشتن یک زندگی سالم و ایده آل برای شما عزیزان فراهم آورد.

مطلب قبلی

رژیم کانادایی ؛ در ۱۵ روز با رژیم کانادایی اصلی

مطلب بعدی

بهترین برنامه رژیم ۱۵ روزه و نکاتی برای از بین بردن چربی شکم

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

رژیم لاغری سه روزه + به همراه برنامه ویژه غذایی

نام

ایمیل

وبسایت

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و…

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

زمان خوردن اسپند برای لاغری

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری


بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

رژیم لاغری سریع پروتئین
رژیم لاغری سریع پروتئین
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *