رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1
رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

کبد چرب بیماری ای است که دارای سه سطح مختلف: کبد چرب گرید 1، کبد چرب گرید 2 و کبد چرب گرید 3 می باشد. کبد چرب گرید 1، مراحل اولیه کبد چرب است و به طور کلی دارای کمترین علائم کبد چرب می باشد که بهترین زمان برای تشخیص و درمان کبد چرب می باشد. هنگامی که کبد چرب گرید 1 به کبد چرب گرید 2، هپاتیت، کبد چرب گرید 3 و سیروز منتهی می شود، وضعیت خیلی جدی تر می شود و ممکن است نیاز به بستری داشته باشد. در این جا برخی از اطلاعات اساسی در مورد کبد چرب گرید 1 که باید حتما بدانید را آورده ایم:

• کبد چرب گرید 1 معمولا هیچ یک از علائم کبد چرب را ندارد.

• تشخیص کبد چرب گرید 1 معمولا هنگامی انجام می شود که افراد برای چکاپ سالیانه ی خود آزمایش می دهند و نتایج آزمایش نشان می دهد که آنزیم های کبدی بالا است و آنزیم ALT در آزمایش خون بالا می باشد.

• در طول کبد چرب گرید 1، بدن شما سلول های چربی را در خارج از کبد قرار می دهد. کبد چرب گرید 1 در مرحله ای است که کبد هنوز هم می تواند وظایف خود به واسطه ی میلیاردها سلول کبدی که وجود دارد انجام دهد.

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

• علت کبد چرب گرید 1 ممکن است مصرف الکل، داروهایی که باعث عوارض جانبی ناشی از کبد چرب، دیابت، چاقی، سل (استفاده داروی ایزونیازید باعث کبد چرب می شود)، رژیم غذایی ضعیف، کمبود ویتامین و مواد معدنی و دیگر عوامل باشد.

• سونوگرافی، CT اسکن (توموگرافی کامپیوتری) و MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) ممکن است در تشخیص کبد چرب گرید 1 استفاده شود.

• اگر شرایط شما به سرعت در حال پیشرفت باشد، بیوپسی از کبد ممکن است دستور داده شود. هدف از این آزمایش یافتن زخم های کبدی است که می تواند نشانگر سیروز کبد باشد، سیروز کبد نسبت به کبد چرب گرید 1 وضعیت بدتری می باشد که تشخیص و درمان را سخت تر می کند.

• کبد چرب گرید 1 برگشت پذیر است اگر شما در حال تغییر رژیم غذایی هستید. به عنوان مثال، باید نوشیدن الکل متوقف شود، زیرا الکل قاتل سلول کبدی است. مهم است که آنتی اکسیدان ها را به رژیم غذایی اضافه کنید و مقدار زیادی سبزیجات بخورید. در این مرحله از کبد چرب، برای درمان چربی کبد نیازی به محدود کردن پروتئین نمی باشد.

• اگر فهمیده اید که مبتلا به کبد چرب گرید 1 هستید، نباید دچار افسردگی شوید. می توانید با تغییر رژیم غذایی خود در جهت درمان کبد چرب، عدم مصرف الکل و جایگزین کردن عادت های سالم می توانید کبد چرب گرید 1 را درمان کنید.

• کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

• رژیم غذایی نامناسب علت اصلی بیماری کبد چرب است. بزرگترین علت کبد چرب شکر و غذاهای ساخته شده از آرد سفید می باشند؛ باید کاملا از این مواد غذایی اجتناب شود. با این حال، مصرف زیاد غذاهای غنی از کربوهیدرات به طور کلی می تواند کبد چرب را بدتر کند، زیرا کبد کربوهیدرات اضافی را به چربی تبدیل می کند و موجب چربی کبد خواهد شد.

مصرف الکل بیش از حد دومین علت کبد چرب است. الکل می تواند باعث التهاب و آسیب به سلول های کبدی شود که منجر به نفوذ چربی می شود. مصرف الکل در ابتدا شما را در معرض ابتلا به کبد چرب گرید 1 قرار می دهد که نیاز به مدیریت و درمان دارد.

سبزیجات و میوه های خام بهترین دارو برای کبد چرب می باشد. این غذاهای خام به پاکسازی و تعمیر فیلتر کبد کمک می کند تا بتواند چربی ها و سموم بیشتری از جریان خون را از بین ببرد و به پاکسازی کبد چرب کمک کند.

آب سبزی و میوه های خام منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آب سبزی و میوه که برای درمان کبد چرب گرید 1 مناسب است باید از 80 تا 100 درصد سبزیجات تشکیل شده باشد و باقی مانده ی آن را آب میوه ها تشکیل دهد.

دوز مشخصی از ویتامین های گروه B، آنتی اکسیدان ها و آمینو اسید غنی از گوگرد می باشد می تواند در درمان کبد چرب نقش بسیار مهمی ایفا کند.

 

بعدی

قبلی

به تجمع چربی در کبد، باعث چرب شدن کبد می گردد و به آن کبد چرب گفته می شود که انواع مختلفی دارد. کبد چرب گرید 1 گونه ای از کبد چرب است که کارکرد کبد را مختل نمی سازد اما نیازمند مراقبت و مدیریت می باشد. و همه نوع کبد چرب را می توان با پرهیز غذایی درمان کرد.

وجود چربی در کبد انسان کاملا طبیعی است اما اگر کبدی پنج تا ده درصد چربی داشته باشد را کبد چرب نامند. کبد چرب هیچ نشانه ای ندارد و ایجاد کننده یک موقعیت مخرب در بدن می باشد. نداشتن یک برنامه غذایی سالم، اضافه وزن، مصرف مشروبات الکلی و … از عوامل به وجود آورنده کبد چرب گرید 1 در بدن می باشد. برای بهره مندی از روش های درمان کبد چرب گرید 1 به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید.

برای درمان کبد چرب گرید 1 طبق برنامه زیر عمل کنید:

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

با رعایت تمام این موارد گاهی اوقات اگر شخص به اختلالات مرتبط با کبد مانند کلسترول بالا، افزایش قند خون و چاقی درگیر باشد، تنها درمان های دارویی می تواند جوابگو درمان این بیماری باشد. زیرا اگر این اختلال ها را نتوان تحت درمان قرار داد، درمان کبد چرب گرید یک بی فایده است و منجر به شکست می شود. به همین علت از داروهایی مثل متفورمین برای درمان دیابت مقاوم به انسولین و داروهای استاتین برای کنترل کلسترول بالا و داروهای رفع معضل چاقی باید استفاده نمود.

بیماری کبد چرب در هر سن و سالی حتی کودکان می تواند رخ بدهد و موثرترین و بهترین راه درمان این عارضه استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مناسب و داشتن وزن نرمال می باشد. برای دستیابی به اطلاعات درمان کبد چرب با خاکشیر و درمان کبد چرب گرید 2 به این مقالات سر بزنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به گزارش سایت الودکتر، کبد بزرگترین انبار مهم ویتامین هایی مانند A ،D ،K ،B12، آهن و مواد معدنی است. کبد همچنین تمامی ویتامین های B-Complex را به فرم های فعال تبدیل می کند. هر
ماده مغذی، مانند ویتامین ها، مواد معدنی و یا اسیدهای آمینه، از طریق کبد
به شکل های زیست شناختی فعال تبدیل می شوند. مواد غذایی در غذاها و مکمل
ها هرگز در فرم های فعال و قابل جذب خود نیستند. کبد آنها را فعال می سازد و آنها را برای عملکرد  بهتر
در بدن آماده سازی می کند. کبد دارای ذخایر بزرگ انرژی است. کبد گلوکز را
از قندهای مختلف موجود در رژیم غذایی ما تولید کرده و آن را در قالب
گلیکوژن ها ذخیره می کند. کبد
با تغییر در غلظت گلوکز، زمانی که سطح گلوکز پایین است و در عین حال زمانی
که سطح قند خون بالا باشد، نوسانات زیادی را در سطوح گلوکز باقی می گذارد.

 

الکل و چاقی دو علت اصلی کبد چرب در سراسر جهان است که به بیماری کبد الکلی (ALD) و کبد چرب (AFL)، تقسیم می شوند.چاقی نیز، به علاوه سایر شرایط غیر الکلی، شامل بیماری های غیر آلرژیک کبدی (NALD) می شود. هنگامی
که این سلول های چربی باعث التهاب بافت های کبدی شوند، هپاتیت استاتوتیک
نامیده می شود و مشکلات و خطرات زیادی به بار می آورد. هم الکل و هم شرایطی
که سبب تغییرات بیوشیمیایی عمده در بدن ما می شوند، می توانند باعث ایجاد
هپاتیت استاتیتی شوند. هنگامی که این شرایط به دلیلی غیر از الکل باشد، آن را در اصطلاح «هپاتیت غیر الکلی استاتواتیک» یا به عنوان NASH تعریف می کنند. کبد چرب
هنگامی که ملتهب می شود، می تواند بیش از یک دوره زمانی باعث التهاب و
بروز فیبرهای کبدی شود. این بیماری به نام سیروز کبدی، یک بیماری جدی است و
عوارض جانبی جدی را در صورت عدم کنترل، به دنبال دارد.

 

در کبد چرب گرید ۱ گونه ساده‌ای که عملکرد کبد را مختل نمی‌سازد، اما همچنان نیازمند مدیریت است. تغییرات  نامناسب
در میزان چربی وضعیت خوبی نبوده و ممکن است منجر به سیروزکبدی شود. افزایش
بی حسی ملتحمه غیرمعمول نشان می دهد که ارتباط سندرم یا همولیز نیز وجود
دارد.  در درمان کبد چرب گرید ۱، وضعیت بسیار حاد نبوده و بدون نگرانی زیاد، می توان بهبودی را تسریع بخشید. البته
این نکته مهم است که در صورت عدم مراقبت و رعایت نکردن رژیم غذایی و مصرف
مواد قندی و پر چرب، ممکن است این وضعیت حاد شده و مشکلات جدی به همراه
داشته باشد.

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

 

از آنجائیکه یکی از علل ابتلا به بیماری کبد چرب رژیم غذایی نادرست می باشد اصلاح آن می تواند فرد بیمار را در کنترل ان کمک کند. مصرف غذای پرچرب یکی از علل بروز بیماری کبد چرب
الکلی می باشد . استفاده از مواد غذایی که شامل فیبر پروتئینی است برای
این بیماری مناسب می باشد . زیرا فیبر دارای موادی است که مانع از جذب کلسترول
شده و به بهبودی بیمار کمک کند. همچنین پروتئین احساس گرسنگی در فرد را
کاهش داده و باعث کم شدن وزن می شود.با رعایت رژیم غذایی مناسب می تواند از
شدت بیماری کاست و آن را کنترل کرد.

 

وزن خود را کم کنید: با یک برنامه و رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن خود بپردازید.

مواد غذایی سالم و مناسب بخورید: بیماران کبد چرب
گرید ۱ باید غذاهای چرب مانند فرآورده های لبنی پر چرب و گوشت قرمز را از
برنامه غذایی خود حذف کنند. از خوردن هرگونه غذاهای قندی نمکی بپرهیزند. و
از میوه و سبزیجات بیشتری در وعده های غذایی استفاده کنند.

 از مصرف داروهایی که برای کبد مشکل ساز است خودداری کنید: اگر از دارویی استفاده می کنید که می دانید تاثیرات منفی بر روی کبد چرب گرید ۱ دارد، باید مصرف این داروها را قطع و داروهای کم خطر تری را جایگزین کنید.

ورزش کنید: با انجام دادن تمرینات روزانه ورزشی وزن خود را نرمال نگه دارید تا از بروز بسیاری از عارضه ها در بدن شما جلوگیری شود.

با رعایت تمام این موارد گاهی اوقات اگر شخص به اختلالات مرتبط با کبد مانند کلسترول
بالا، افزایش قند خون و چاقی درگیر باشد، تنها درمان های دارویی می تواند
جوابگو درمان این بیماری باشد. زیرا اگر این اختلال ها را نتوان تحت درمان
قرار داد، درمان کبد چرب
گرید یک بی فایده است و منجر به شکست می شود. به همین علت از داروهایی مثل
متفورمین برای درمان دیابت مقاوم به انسولین و داروهای استاتین برای کنترل
کلسترول بالا و داروهای رفع معضل چاقی باید استفاده نمود.

الودکتر

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

ممکن است این مواردی که گفته شد، سوالات شما هم باشد. به طور کلی کبد چرب به تنهایی غیرطبیعی نبوده و یک بیماری نسبتا بی ضرر است. کبد چرب گریدهای مختلفی دارد: کبد چرب گرید ۱، کبد چرب گرید ۲، کبد چرب گرید ۳.

کبد بزرگترین عضو بدن انسان است. این عضو، نقش موثری در حفظ تعادل بیوشیمیایی خام و عمل نکرده،  ایفا می کند. شما با شناخت در مورد برخی از عملکردهای طبیعی کبد ، می توانید به طور مناسب تری این بیماری را بهبود بخشید.

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

کبد بزرگترین انبار مهم ویتامین هایی مانند A ،D ،K ،B12، آهن و مواد معدنی است. کبد همچنین تمامی ویتامین های B-Complex را به فرم های فعال تبدیل می کند.

هر ماده مغذی، مانند ویتامین ها، مواد معدنی و یا اسیدهای آمینه، از طریق کبد به شکل های زیست شناختی فعال تبدیل می شوند. مواد غذایی در غذاها و مکمل ها هرگز در فرم های فعال و قابل جذب خود نیستند.

کبد آنها را فعال می سازد و آنها را برای عملکرد  بهتر در بدن آماده سازی می کند. کبد دارای ذخایر بزرگ انرژی است. کبد گلوکز را از قندهای مختلف موجود در رژیم غذایی ما تولید کرده و آن را در قالب گلیکوژن ها ذخیره می کند.

کبد با تغییر در غلظت گلوکز، زمانی که سطح گلوکز پایین است و در عین حال زمانی که سطح قند خون بالا باشد، نوسانات زیادی را در سطوح گلوکز باقی می گذارد.

در شرایط عادی، کبد شما باعث ایجاد تغذیه مطلوب برای ۵۰ تریلیون سلول فردی در بدن شما می شود. نقش های مختلفی که توسط کبد انجام می شود عبارتند از:

تولید صفرا – که برای هضم مناسب لازم است. نمک صفراوی چربی ها را جذب می کند و هضم را بهبود می بخشد. همچنین، هنگامی که ویتامین های A ،D و K محلول در چربی در صفرا حل می شوند، بهتر جذب می شوند.

اندازه گیری خوبی از مواد سمی در بدن به طور روزانه ایجاد می شود. بسیاری از این ها تنها محلول چربی هستند. اینها در صفرا حل می شوند و در نهایت به روده منتقل می شوند تا به شکل مدفوع، دفع شوند. بنابراین، نقش کبد در حذف عوارض جانبی سمی از بدن ، بسیار موثراست. تولید پروتئین هایی از اسید آمینه  برای روند بهبودی، ترمیم و رشد سلولی مهم هستند.

کبد در حذف گلبول های قرمز قدیمی از دست رفته و بهبود گردش خون  نقش بسیار مهمی دارد. هورمون تیروئید T4 به شکل قویتری از T3 درون کبد تبدیل می شود.

پاکسازی بدن، یکی از عملکردهای عمده کبد است. مواد شیمیایی، آلاینده های صنعتی، زباله های متابولیک از مواد غذایی ناخواسته، مواد مخدر، بقایای حشره کش، الکل و غیره، برخی از مواد خطرناکی هستند که از طریق کبد ما حذف می شوند.

این مواد خطرناک، مقادیر زیادی چربی (تری گلیسیرید) را درون سلول های کبدی تجمع می دهد. بنابراین، جمع شدن بیش از حد چربی ها درون hepatocytes آنها را متورم می کند و گهگاه کل کبد، بزرگ می شود.

کبد چرب می تواند شرایط سختی را ایجاد کند. هپاتیت در کبد، به معنای وجود مجموعه ای از چربی های سنگین درون سلول های کبدی (hepatocytes) است.

الکل و چاقی دو علت اصلی کبد چرب در سراسر جهان است که به بیماری کبد الکلی (ALD) و کبد چرب (AFL)، تقسیم می شوند.چاقی نیز، به علاوه سایر شرایط غیر الکلی، شامل بیماری های غیر آلرژیک کبدی (NALD) می شود.

هنگامی که این سلول های چربی باعث التهاب بافت های کبدی شوند، هپاتیت استاتوتیک نامیده می شود و مشکلات و خطرات زیادی به بار می آورد. هم الکل و هم شرایطی که سبب تغییرات بیوشیمیایی عمده در بدن ما می شوند، می توانند باعث ایجاد هپاتیت استاتیتی شوند.

هنگامی که این شرایط به دلیلی غیر از الکل باشد، آن را در اصطلاح «هپاتیت غیر الکلی استاتواتیک» یا به عنوان NASH تعریف می کنند. کبد چرب هنگامی که ملتهب می شود، می تواند بیش از یک دوره زمانی باعث التهاب و بروز فیبرهای کبدی شود. این بیماری به نام سیروز کبدی، یک بیماری جدی است و عوارض جانبی جدی را در صورت عدم کنترل، به دنبال دارد.

کبد چرب در حالت کلی و در درجه اول شرایط بحرانی نیست، مراحل رشد آن در گرید های زیر تقسیم می شوند :

کبد چرب گرید ۲ شامل شرایطی است که موجب احتباس غلط چربی ها ( لیپیدها ) در سلول های کبدی یا انباشت چربی در فضاهای بینابینی اندام کبدی می شود.

کبد به طور معمول حاوی مقداری چربی در سطح بیرونی است که انسولین را از اثرات مضر مواد سمی که در طی فرآیند تصفیه خون روده وارد می شوند، محافظت می کند.

با این حال، زمانی که بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کبد از این چربی انباشته شود،آن را به عنوان وضعیت کبد چرب می نامند. مراحل توسعه آن در مرحله اول در گرید ۱ قرار می گیرد که ساده ترین شکل توسعه آن است. با این حال گرید ۲ در کبد، یک وضعیت متوسط  تا ​​بسیار شدید است که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد و گاه می تواند خطرناک باشد.

در برخی موارد، ژنتیک ممکن است عامل ایجاد کننده این بیماری باشد. اما اغلب به علت شرایط غیرطبیعی سیستم های بدن مانند دیابت، سطح کلسترول بالا یا سطح تری گلیسرید و یا اضافه وزن بیش از حد، ایجاد شده و به گرید ۲ نیز منجر می شود.

استفاده بیش از حد از داروهای خاص نیز باعث اختلال در عملکرد مناسب کبد شده و باعث ایجاد بیماری کبد چرب می شود. همچنین نوشیدن الکل سنگین نیز با این وضعیت کبد مرتبط است. درمان موثر کبد چرب در گرید ۲ هم بستگی به شناسایی علت دقیق پیشرفت بیماری دارد.

از این رو، اگر یک فرد با نوع الکلی تشخیص داده شود، پیشگیری درمصرف الکل، حتی در مقادیر متوسط، در معکوس کردن این بیماری کبد کمک خواهد کرد در درمان کبد چرب گرید ۲ ، علاوه بر مراقبت های مداوم پزشکی، تغییر در رژیم غذایی و عادات شیوه زندگی نیز بسیار مهم و موثر است.

تغییرات  نامناسب در میزان چربی وضعیت خوبی نبوده و ممکن است منجر به سیروزکبدی شود. افزایش بی حسی ملتحمه غیرمعمول نشان می دهد که ارتباط سندرم یا همولیز نیز وجود دارد.  در درمان کبد چرب گرید ۱، وضعیت بسیار حاد نبوده و بدون نگرانی زیاد، می توان بهبودی را تسریع بخشید.

البته این نکته مهم است که در صورت عدم مراقبت و رعایت نکردن رژیم غذایی و مصرف مواد قندی و پر چرب، ممکن است این وضعیت حاد شده و مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

در درمان کبد چرب معمولا  شمارش کامل خون (CBC). و شمارش Reticulocyte صورت می گیرد. مشاوره از متخصص گوارش برای شما کاملا توصیه می شود؛ همچنین از مصرف غذای چرب و الکل اجتناب کنید.

زمانی که بیماری کبد چرب به وضعیت گرید ۳ می رسد، اقدامات پزشکی فوری و جدی باید صورت گیرد. همچنین در اینجا یک رژیم غذایی نمونه را برای کمک به شما در درک رژیم غذایی ارائه می دهیم:

مصرف چای سبز (شکر کمتر)، مواد غذایی آب پز و غیر سرخ شده ، نان کامل گندم، سبزیجات، مصرف انواع میوه ها ، اجتناب از میوه های غنی از کربوهیدرات مانند انگور، موز، سیب، خردل ، هندوانه، کدو، چای کمرنگ، قهوه بدون شکر، سالاد.

از کجا بدانیم کبد چرب داریم؟

علایم کبد چرب

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1

منبع:www.askdrshah.com

عمل آپاندیس چگونه انجام می شود؟

لکه های کبدی خطرناک است؟

چرا معده عصبی می شود؟ 

پنج راه برای خوابیدن بهتر افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو

مراقبت های بعد از آزمایش ERCP

شایع ترین عوارض کولیت اولسراتیو خارج از روده

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

رژیم غذایی کبد چرب گرید 1
رژیم غذایی کبد چرب گرید 1
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *