رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته
رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم لاغری نظامی یا رژیم لاغری یک هفته ای در حال حاضر یکی از معروف‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیاست. گفته می‌شود که این رژیم به شما کمک می‌کند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته! رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران‌قیمتی تهیه کنید. اما آیا این رژیم واقعا فایده‌ای دارد؟ و آیا چیزی هست که بتوانید امتحانش کنید؟رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

همراه ما باشید، در این مطلب هرچیزی را که نیاز است درمورد رژیم لاغری یک هفته ای بدانید، برای‌تان توضیح می‌دهیم.

رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سه‌روزه هم می‌گویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. برنامه‌ی رژیم لاغری نظامی سه روز برنامه‌ی غذایی دارد و چهار روز بدون برنامه و آزاد است و این چرخه‌ی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که به وزن دلخواه‌تان برسید. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند متخصصین تغذیه‌‌ی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا این برنامه‌ی رژیمی را طراحی کرده بودند تا سربازان سریع‌تر به اندام ایده‌آل برسند. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی، به هیچ مؤسسه‌‌ی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. رژیم لاغری نظامی، اسامی گوناگونی دارد، مانند رژیم نیروی دریایی (navy diet)، رژیم ارتشی (army diet) و حتی رژیم بستنی (ice cream diet).

رژیم سه‌روزه‌ی نظامی، طی یک دوره‌ی ۷ روزه به ۲ قسمت تقسیم می‌شود. در سه روز اول، شما یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده و کم‌کالری برای صبحانه، ناهار و شام دارید و هیچ میان‌وعده‌ای میل نمی‌کنید. مجموع کالری دریافتی در این سه روز تقریبا ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز است، که این میزان، بسیار پایین‌تر از مقدار کالری دریافتی روزانه برای یک فرد بزرگ‌سال محسوب می‌شود.

در چهار روز باقی‌مانده‌‌ی هفته، تغذیه‌‌ سالم خواهید داشت و دریافت کالری‌تان را به اندازه‌‌ی همان سه روز اول حفظ می‌کنید. طبق ادعای هواداران این رژیم، شما می‌توانید این چرخه را هر چندبار که لازم است تکرار کنید تا به وزن مطلوب‌تان برسید.

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

صبحانه:

ناهار:

شام:

در نوشیدن قهوه یا چای آزاد هستید چون شکر و خامه به این نوشیدنی‌ها اضافه نمی‌کنید. به مقدار زیاد هم آب بنوشید.

چهار روز باقی‌مانده‌ی هفته هم در رژیم هستید. خوردن میان‌وعده آزاد است و هیچ گروه غذایی‌ای برای‌تان ممنوع نیست. اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانه‌تان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد.

قانون دیگری برای این چهار روز وجود ندارد.

کسانی که محدودیت‌های غذایی دارند می‌توانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازه‌ی گفته‌شده کالری داشته باشند. مثلا اگر شما به بادام‌زمینی حساسیت دارید، می‌توانید به جای آن کره‌ی بادام مصرف کنید. همچنین اگر گیاهخوار هستید می‌توانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. درنهایت هدف این است که میزان کالری دریافتی شما به همان اندازه باقی بماند. اگر هر وعده‌ی گفته‌شده در برنامه را به هر دلیلی تغییر می‌دهید، باید کالری آن را حساب کنید. طرفداران رژیم لاغری یک هفته ای توصیه می‌کنند آب‌لیموی گرم بنوشید اما از نوشیدنی‌هایی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند، اجتناب کنید. البته هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند این ایده‌ی خوبی است!

هیچ مطالعه‌ای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. اما احتمال اینکه یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است. اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی‌سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی متنوع در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم غذایی لاغری، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، اما حقیقتی پشت این ادعا وجود ندارد.

قهوه و چای سبز حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند متابولیسم را تا حدودی افزایش بدهند، اما تاکنون هیچ ترکیب غذایی که بتواند چنین اثری داشته باشد شناخته نشده است. اگر شما هم نگاهی به غذاهای موجود در این برنامه بیندازید خواهید دید که شباهتی به خوراکی‌ های چربی سوز ندارد.

غذاهایی که حاوی پروتئین بالایی هستند، بیشتر از هر غذای دیگری، متابولیسم را افزایش می‌دهند. اما بیشتر غذاهای رژیم لاغری نظامی، کم‌پروتئین و پُرکربوهیدرات هستند که ترکیب مناسبی برای کاهش وزن نیست.

همچنین عده‌ای ادعا می‌کنند که این رژیم، فوایدی مشابه روز‌ه‌‌ی متناوب دارد. اما هیچ نوع شباهتی بین روزه و رژیم لاغری نظامی مشاهده نمی‌شود، پس این ادعا نادرست است.

رژیم لاغری یک هفته ای برای یک فرد عادی خطری ندارد چون کوتاه‌تر از آن است که آسیبی ماندگار وارد کند. اما اگر بخواهید این رژیم را به‌مدت چند ماه ادامه بدهید، محدودیت مصرف کالری آن ممکن است شما را درمعرض کمبود مواد مغذی قرار بدهد، مخصوصا اگر در روزهای آزادتان، به‌طور مرتب سبزیجات و سایر غذاهای مغذی مصرف نکنید.

ضمنا خوردن هات‌داگ، بیسکویت ترد و نمکی و بستنی آن هم هر هفته، احتمال بروز مشکلات متابولیسمی را ایجاد می‌کند. هله‌هوله نباید پای ثابت تغذیه‌تان باشد.

درمورد قابل پیگیری بودن این رژیم هم باید بگوییم رژیم لاغری نظامی نسبتا راحت است و نیازی به ایجاد تغییرات بلندمدت در عادات ندارد و تنها باید برای مدت کوتاهی اراده داشته باشید. یعنی، احتمالا برای حفظ وزن در طولانی‌مدت کمکی نخواهد کرد، زیرا برای تغییر عادت‌ها و سبک زندگی کمکی به شما نمی‌کند.

رژیم لاغری نظامی به شهرت رسیده است چون ادعا دارد که می‌توانید در عرض یک هفته، چهار و نیم کیلوگرم از وزن‌تان را کم کنید. از نظر تئوری، این میزان کاهش وزن برای افراد دارای اضافه‌وزن که مصرف کالری‌شان را به‌شدت محدود می‌کنند، امکان‌پذیر است. اما بخش عمده‌ی این کاهش وزن به‌دلیل از دست دادن آب بدن است، نه چربی!

با کاهش ذخیره‌ی گلیکوژن بدن، وزن آب فورا افت می‌کند و این اتفاقی است که وقتی مصرف کربوهیدرات و کالری را محدود می‌کنید روی می‌دهد. این حالت، شاید وقتی روی ترازو می‌روید خوشایند باشد اما زمانی که مجددا به تغذیه‌ی عادی‌تان برگردید، این وزن از دست رفته، دوباره برمی‌گردد.

اگر قصد دارید سریع‌تر چند کیلوگرم از وزن خود کم کنید، پس رژیم لاغری نظامی برای‌تان مناسب است. اما باید بدانید که وزنِ کم‌شده، خیلی زود برمی‌گردد. به همین دلیل ساده، رژیم لاغری یک هفته ای برای اهداف بلندمدت‌تان خوب نیست. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید و بعد از رسیدن به وزن مطلوب‌تان آن را حفظ کنید، شیوه‌های کاهش وزن زیادی وجود دارند که بسیار بهتر و سودمندتر از رژیم لاغری نظامی هستند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);
رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

رعایت این رژیم غذائی برای افرادی که درگیر کار و ماموریت در سفر هستند قدری مشکل است به اعتقاد من اراده لازم برای کاهش وزن اولین قدم برای لاغری است پس از ان خودبخود خودمان را با شرایط جدید منطبق خواهیم کرد. موفق باشید.

خوب هست اما چون دوباره بخواد برگرده اصلا دوستش ندارم …ترجیع میدم رژیمی رو دنبال کنم که ماندگار باشه …و این فقط برای رفتن به مهمونی که وقت کافی برای کم کردن وزن و نداریم خوبه …همین

به احتمال قوی این رژیم‌های غذایی ماندگار نیستند. دلیل آن این است که فرد با حجم کم غذایی که در طول روز دریافت می‌کند بعید است که ریزمغذی‌ها را به اندازه‌ی کافی دریافت کند. این محرومیت از بسیاری از مواد غذایی باعث افت متابولیسم شده و سوخت‌و‌ساز کاهش مي‌یابد. در دراز‌مدت ممکن است به علت سوخت‌و‌ساز پایین ورن برگردد و حتی از قبل هم بالاتر برود. کار درست این است که رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی باشد و درجه‌ي دوم کم‌کالری بودن آن مهم است.

سلام مقاله جالب و دوست داشتني بود.

تناسب اندام

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

کش ورزشی؛ ۳۳ حرکت کششی و قدرتی برای تقویت عضلات


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

آخرین مطالب

دشت ارژن؛ تفرجگاهی در طبیعت سرزمین فارس

۱۲ مزیت یادگیری مهارت سخنرانی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

درمان ورم لوزه؛‌ علائم، علت و راه‌های درمان آن

فواید روغن گل سرخ برای سلامتی؛ ۱۹ خاصیت مؤثر که باید بدانید

گیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می‌برند

ترین های جهان

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به دنبال روش‌های سریع لاغری نباشد! همه ما به مرور زمان و بعضا طی چند سال چاق می‌شویم؛ اما در مقابل کاهش وزن در یک هفته را طلب می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن در یک هفته اشاره کنیم با جیمیتو همراه ما باشید.

 

نکته بسیار مهم در مورد کاهش وزن در یک هفته این است که روش‌های سریع همانگونه که به سرعت وزن را کم می‌کنند، شانس برگشت به وضعیت قبل را هم به سرعت خواهند داشت. اما اگر به هر دلیلی قصد دارید وزن خود را در کوتاه مدت کم کنید این روش را به شما توصیه می‌کنیم.

 

کاهش وزن در یک هفته نیازمند رعایت یک رژیم غذایی مناسب و همه جانبه است تا علاوه بر لاغری، مانع از بروز آسیب به ارگان‌های مختلف بدن شود. در این بخش برنامه رایگان کاهش وزن در یک هفته را باهم مرور می‌کنیم.رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

این روز مهمترین روز در رژیم غذایی شما است. امروز شما باید فقط میوه بخورید؛ هر میوه ای که دلتان می‌خواهد، هر وقت  و هر چقدر که دلتان بخواهد. تنها میوه ای که در این روز مجاز به خوردن آن نیستید موز است. برخی از میوه‌هایی که برای این روز توصیه می‌شوند:

شما باید بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب هم بنوشید و به غیر از آب و میوه از کنار هیچ خوردنی دیگری حتی رد هم نشوید. هرگاه احساس گرسنگی کردید باز هم میوه و آب بخورید.

 

امروز روز سبزیجات است و در تمام روز به غیر از سبزیجات هیچ چیز دیگری نباید بخورید. شما می‌توانید انواع سبزیجات را به صورت خام و یا پخته مصرف کنید.

فقط حواستان باشد که به هیچ عنوان در طبخ این سبزیجات از هیچ گونه روغنی استفاده نکنید. آب پز کردن سبزیجات روش خیلی خوبی می‌تواند باشد.

حتی می‌توانید سیب زمینی آب پز هم بخورید، اما بهتر است آن را برای وعده صبحانه مصرف کنید تا کربوهیدرات‌های آن طی روز بسوزند. برخی سبزیجات مفیدی که می توانید در این روز مصرف کنید عبارتند از

می توانید برای خودتان از ترکیب این سبزیجات سالاد درست کرده و آن را با آبلیمو و یا سرکه سیب بخورید. طبیعتا فعالیت سیستم گوارشی شما افزایش پیدا کرده و بیشتر به دستشویی خواهید رفت، جای هیچ گونه نگرانی نیست.  فراموش نکنید در این روز هم ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز مصرف کنید

 

شما در روز سوم اجازه دارید در طول روز از انواع میوه و سبزی به غیر از موز و سیب زمینی استفاده کنید. می‌توانید صبح را با میوه شروع کرده و برای ناهار از سبزیجات به شکل سوپ یا سالاد استفاده کنید، سپس برای میان وعده عصرتان از میوه و برای شام مجددا از سبزیجات استفاده کنید. ترتیب استفاده از میوه و سبزی و یا ترکیب کردن آنها کاملا به خودتان بستگی دارد. امروز هم باید ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید.

 

امروز روز موز و شیر است! به غیر از این دو شما هیچ چیز دیگری نباید بخورید. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا شما اجازه دارید بین ۸ تا ۱۰ موز همراه با سه لیوان شیر در این روز بخورید. شاید فکر کنید که ممکن است احساس گرسنگی شما را اذیت کند، اما بر خلاف آنچه شما فکر می‌کنید این میزان از شیر و موز شما را در تمام روز سیر نگه خواهد داشت.

تنها نکته ای که باید رعایت کنید این است که سهمیه شیر و موز خود را به صورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید. آب خوردن را فراموش نکنید، آن هم ۸ تا ۱۲ لیوان.

سعی کنید سه لیوان شیرتان را برای صبحانه، ناهار و شامتان بگذارید تا همراه با موز احساس سیری بیشتری به شما بدهد.

 

شما بیش از نیمی از راه را برای کاهش وزن در یک هفته طی کرده‌اید و امروز می‌تواند یک روز رویایی باشد، زیرا بالاخره اجازه دارید یک پیمانه برنج بخورید! البته این برنج باید بدون هیچ گونه روغنی پخته شده باشد. در طول روز حتما ۶ تا ۷ عدد گوجه فرنگی تازه بخورید. از آنجایی که خوردن گوجه فرنگی اسیداوریک بدنتان را افزایش خواهد داد حتما باید حداقل ۱۰-۱۲ لیوان آب بخورید. شما همچنین مجاز به خوردن سوپ سبزیجات بدون روغن شامل کدو، کلم، هویج و بروکلی، هستید. میوه‌هایی که امروز می‌توانید بخورید سیب، پرتقال و گریپ‌فروت هستند.

 

امروز هم یک پیمانه برنج در برنامه غذایی شما قرار دارد که  می‌توانید آن را برای وعده ناهار مصرف کنید. بقیه روز را باید با خوردن سبزیجات به صورت خام یا پخته بگذرانید. طبق معمول هر روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. تا روز ششم شما حتما احساس سبکی خواهید کرد و عملکرد سیستم گوارشی نیز بهبود پیدا کرده و متابولیسم بدنتان افزایش پیدا کرده است.

 

شما موفق شدید! امروز روز آخر است و شما می‌توانید همان برنامه‌ای که در روز ششم داشته‌اید را تکرار کنید، اما یک لیوان آبمیوه طبیعی که خودتان در منزل تهیه کرده‌اید را هم به این برنامه غذایی اضافه کنید. همان مقدار آبی که هر روز این هفته نوشیده‌اید را امروز هم باید تکرار کنید.

در پایان روز خودتان را وزن کنید و نتیجه زحمات یک هفته ای خود را ببینید، اگر در آینه نگاه کنید خواهید دید که پوستتان نیز روشن‌تر و شفاف‌تر شده است. در واقع آخرین غول کاهش وزن در یک هفته را طی کردید.

آنچه در ظاهر می‌بینید تنها بخشی از مزایای این رژیم یک هفته ای است. یادتان باشد که چقدر در این هفته تلاش کرده‌اید، آن را با پرخوری کردن در روزهای آینده از بین نبرید.

 

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که لاغری نیم تا یک کیلوگرم در برای بدن صحیح است و مقادیری بیشتر از این ممکن است به علت از دست دادن زیاد آب بدن به وجود آید که می‌تواند برای بدن شما خطرساز باشد. بنابراین قبل از اجرا بهتر است با مربی و یا پزشک خود این مساله را مطرح کرده و با نظر او این رژیم را انجام دهید.

 

کم کردن کالری دریافت شده در طی روز مهمترین راه برای کاهش وزن در یک هفته است. و میزان سوختن کالری در طی روز به عوامل مختلفی بستگی دارد:

اگر میزان کالری کمتری در طی روز دریافت کنید مطمئنا لاغر خواهید شد. براساس گفته متخصصان چنانچه میزان کالری دریافتی شما در طی روز کمتر از ۱۲۰۰ کالری باشد، شما لاغری و کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

هله‌هوله به چه غذاهایی گفته می‌شود؟ و چرا نباید آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنیم و خوردن آن‌ها چه آسیبی به بدن شما خواهد زد؟ با این غذاها آشنا شوید:

برخی از این غذاها که باید آن‌ها شناخته و از رژیم غذایی خود حذف کنید را در ادامه معرفی می‌کنیم. با جیمیتو همراه ما باشید و به کاهش وزن در یک هفته پایبند باشید.

 

همانگونه که می‌دانید خوردن پروتئین به رشد عضلات کمک زیادی خواهد کرد و بلافاصله بعد از خوردن آن احساس سیری می‌کنید. این در حالی است که معمولا بعد از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات کمتر می‌توانید تجربه کنید. خوردن مواد پروتئینی به کاهش وزن در یک هفته کمک زیادی خواهد کرد. زیرا شما را سیرتر کرده و با کمتر غذا خوردن چربی‌های اضافه شما برای تامین انرژی بدن سوخته می‌شوند.

 

خیلی ساده است حرکت بیشتر یعنی کالری سوزی بیشتر. و هرچه میزان سوخت و ساز بدن بیشتر باشد، کاهش وزن شما بیشتر خواهد بود. کارهایی که باید در طی هفت روز رژیم لاغری انجام دهید عبارتند از:رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

 

انجام فعالیت‌های کاردیو باعث افزایش ضربان قلب و همچنین چربی سوزی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که این ورزش را در کنار رژیم غذایی انجام می‌دهند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده‌اند.

البته توجه داشته باشید انجام فعالیت‌های کاردیو برای همه افراد مناسب نیست و قبل از انجام آن باید با پزشک مشورت کنید.

مواردی که قبل از انجام کاریدو مدنظر قرار دهید عبارت است از:

 

انجام ورزش‌های قدرتی و همچنین وزنه زدن مانع از افت متابولیسم بدن می‌شود. همچنین وزنه زدن باعث رشد ماهیچه و کاهش توده چربی در بدن می‌شود. ترکیب ورزش‌هایی مانند بدنسازی با ورزش ایروبیک باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش چربی در بدن می‌شود.

 

استفاده کمتر از کربوهیدرات باعث کاهش وزن در یک هفته می‌شود. یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که کمتر کربوهیدرات مصرف می‌کنند (فرقی نمی‌کند دیابت دارند و یا خیر) کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد. کربوهیدرات‌ها باعث ذخیره کردن مقادیر زیادی آب می‌شود که با کاهش مصرف آن آب اضافه موجود در بدن نیز کاهش خواهد یافت و شما لاغرتر خواهید شد.

 

نفخ شکم معمولا به علت حبس شدن مقادیر زیادی آب و یا گاز در بدن حاصل می‌شود. کم کردن خوردن غذاهایی که باعث نفخ شکم می‌شوند می‌تواند باعث کاهش وزن در یک هفته شود. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی از سدیم هستند را نباید بخورید:

 

پایبند بودن به یک برنامه غذایی به شما کمک می‌کند تا وسوسه نشوید و به سراغ غذاهای چرب،سرخ کردنی و انواع هله‌هوله نروید. برنامه غذایی که در بالا برای شما ارایه شد می‌تواند به کاهش وزن در یک هفته مفید باشد.

 

با اینکه این موارد به کاهش وزن در یک هفته به شما کمک خواهد کرد، اما این رژیم و موارد مربوط به آن را باید تحت نظر یک پزشک انجام دهید. البته بازهم به شما توصیه می‌کنیم به جای کاهش وزن یکباره بهتر است فرایند کاهش وزن و رژیم غذایی خود را در طول بازه زمانی بلند تری تجربه کنید تا آسیب کمتری به بدن شما وارد شود.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ممنونم عالی بود این مطلب

خواهش میکنم سارای عزیزم

تو یه هفته به نظرم نمیشه خیلی لاغر شد! رژیم های سخت معمولا بر میگردن

ممنون از تو بهرام عزیزم و اینکه تجربه تو رو با ما در میان گذاشتی

عالی بود..

خواهش میکنم دوست عزیز
حتما به وبلاگ جیمیتو بیشتر سر بزنید

واقعا خوندن مقالات جیمیتو
لذت بخش هستش
مطالبی که اینجا قرار میدی نسیم جان
واقعا کامل و جامع هستند من بعضا از
اینا استفاده کردم و اطلاعاتم رو بالاتر بردم.
ممنونم از تو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– یک متخصص تغذیه ، رژیمی را برای کم کردن وزن سریع و از دست دادن ۴ کیلوگرم در هفته پیشنهاد داده است. نظر وی در این رابطه بدین شرح است:

وقتی که من نیاز به کم کردن وزن سریع داشتم، این برنامه رژیم غذایی را کشف کردم. من امتحان تناسب اندام داشتم و نیاز به از دست دادن ۲ کیلوگرم داشتم، اما من می خواستم یک برنامه سالم کاهش وزن سریع داشته باشم، نه برنامه ای که به من بگوید گرسنه باشم.

این طرح برای من کار می کرد، و اگر می خواهید در یک هفته ۴ کیلوگرم را از دست بدهید، شما به جای درستی آمده اید.رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

من یک متخصص تغذیه هستم. تمرکز من این است که تمام مواد مغذی را ارتقاء دهم، بنابراین در این برنامه رژیم غذایی هیچ گونه دارو یا مکمل های کاهش وزن پیدا نخواهید کرد. تنها چیزهایی که برای کم کردن وزن نیاز دارید غذاهای سالم و تازه از بازار محلی خودتان است.

من یک کلینیک تغذیه ای دارم که در آنجا تغذیه سالم و مشاوره ای را برای کم کردن وزن به خانواده ها ارائه می دهم تا به کودکان کمک کنم تا رشد و سلامت آنها به حداکثر برسد.

من در مورد قرص های کم کردن وزن در بازار می دانم. اکثر آنها ناسالم هستند و باعث تهوع، اسهال و سایر علائم جدی می شوند.

این رژیم را با دقت دنبال کنید و احتمالا ۴-۶ کیلوگرم  را از دست خواهید داد. این رژیم غذایی سالم است. تمام کم کردن وزن شما حاصله از طریق کنترل غذاها است.

شما کاهش وزن خواهید داشت و همچنین تاثیرات مثبتی بر روی پوست و دستگاه گوارشتان خواهید دید.

پیش از شروع معرفی رژیم، لازم است بدانید که آیا نیاز به کم کردن وزن دارید یا خیر؟ برای این کار لازم است شاخص BMI بدن خود را بدست آورید.

BMI شما عددی است که از وزن بدن و قد شما بدست می آید. این یک روش برای اندازه گیری مقدار توده بافت (عضله، چربی و استخوان) در بدن شما است.

برای محاسبه BMI شما باید قد (متر و یا اینچ) و وزن خود (در کیلوگرم یا پوند) را بدانید. وزن خود را بر قد خود تقسیم می کنید.

سیستم متریک: BMI = ارتفاع(متر) به توان دو/ وزن (کیلوگرم)

سیستم آمریکایی: BMI =  ارتفاع (اینچ) به توان ۲ ‌× ۷۰۳ / وزن (پوند)

نتایج:

۱۸.۵ یا کمتر: کم وزنی

۱۸.۵-۲۴.۹: عادی

۲۵-۲۹.۹: اضافه وزن

۳۰ یا بالاتر: چاقی

در ادامه به معرفی این رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع می پردازیم.

مقیاس خود را برای هفته تنظیم کنید. من نمی خواهم شما هر روز هفته خودتان را وزن کنید. دلیل این امر این است که تمرکز کنید چقدر حال خودتان بهتر است و نه این رقمی که نشان دهنده کاهش تعداد کیلوگرم های از دست رفته است. در آخر هفته شما می توانید مقیاس خود را بیرون بکشید و ببینید چه مقدار کیلوگرم از وزن شما از بین رفته است.

روز اول: خوردن هر گونه میوه، به جز موز.

موز را برای روز چهارم ذخیره کنید! میوه های پیشنهادی برای روز اول عبارتند از سیب، هندوانه و هر نوع میوه مرکبات.

روز دوم: خوردن انواع سبزیجات، خام یا آب پز. در روز دوم، تمام سبزیجات را که می خواهید به تنهایی، در یک سالاد، یا با نمک و فلفل پخت کنید.

روز سوم: ترکیب میوه ها و سبزیجات، خام و یا پخته شده. در روز سوم شما میوه ها و سبزیجات را ترکیب می کنید.

روز چهارم: شیر، موز و سوپ کم کالری

روز چهارم می تواند دشوار باشد، زیرا این وسط برنامه رژیم غذایی است، اما تقریبا به نیمه راه رسیده اید!

روز پنجم: ترکیب میوه ها، سبزیجات و برنج. ما بیش از نیمه راه را طی کرده ایم و هدف ما دور نیست. ممکن است در حال حاضر احساس کنید که برخی از وزن خود را از دست داده اید. منوی این روز شامل گوجه فرنگی است که به تجزیه شیمیایی و از دست دادن وزن کمک می کنند.

روز ششم: سبزیجات و برنج. در روز ششم، سبزیجات و برنج را به همراه سالاد و سوپ که در روزهای دو و چهار روزه دارید، می خورید.

روز هفتم: برنج، سوپ و سالاد. همانطور که در روز ششم انجام دادید، ادامه می دهید: برنج با سبزیجات، سوپ و سالاد.

رژیم های غذایی پر چربی باعث چاقی و سایر مسائل مربوط به سلامت می شوند. رسوبات چربی زیر پوست شما سبب رشد و نمو وزن می شود. برای از دست دادن وزن، شما باید بر روی غذاهای چرب و پرکالری خط بکشید.

بعضی از به اصطلاح متخصصان سلامت توصیه می کنند که تمام غذاهای کربوهیدراتی را قطع کنید، که من معتقدم این کار اشتباه بزرگی است. همه کربوهیدرات ها بد نیستند و این برنامه رژیم غذایی دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد. هنگامی که چربی ها را با قطع کربوهیدرات کاهش می دهید، خود را از غذاهای سیر کننده محدود می کنید که منجر به گرسنگی می شود، همیشه احساس تنش می کنید و قادر به انجام فعالیت های روزانه نخواهید بود.

بنابراین برای از دست دادن وزن، فقط باید کالری مصرفی خود را محدود یا یک رژیم غذایی با کالری کم بپذیرید.

شرایط پزشکی می تواند نقش مهمی در افزایش وزن یا از دست دادن آن بازی کند. مهم است که قبل از رفتن به رژیم، هر گونه شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید. بسیاری از مسائل مختلف می تواند منجر به افزایش غیر طبیعی وزن شود، از جمله مسائل مربوط به تیروئید. مسائل بهداشت روان همچنین می تواند به افزایش یا کم کردن وزن منجر شود. اگر دچار استرس هستید، ممکن است افزایش وزن غیرطبیعی را تجربه کنید. اطمینان حاصل کنید که از مشاور خود در مورد نحوه مدیریت اضطراب بدون این بیش از حد غذا بخورید سوال پرسیده باشید تا به کم کردن وزن تان کمک کند.

-نان و کربوهیدرات ها را آهسته بجوید و از پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

– غذاهای سالم را بیشتر مصرف کنید و از غذاهای آماده به کلی پرهیز کنید.

– فعالیت روزمره ی خود را جدا از ورزش کردن بیشتر کنید. انجام کار خانه یا خرید کردن از فعالیت هایی هستند که باعث سوزاندن کالری می شوند.

-ریزه خواری نکنید! فقط در وعده های غذایی اصلی غذا میل کنید.رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته

برای دریافت برنامه غذایی روزانه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم لاغری کتوژینیک

قد کوتاه چه قدی است و چگونه قد بلند شویم؟

عوارض و مزایای روش لیپولیز چیست؟

آیا قهوه چربی سوز است؟

طرز تهیه ۵ سالاد میوه تابستانی

بادی جت بهترین روش برای برداشتن و تزریق چربی (پیکرتراشی با آب )

تناسب اندام زوج ها با ۳ پیشنهاد ساده

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته
رژیم غذایی کاهش وزن در یک هفته
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *