برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع
برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع

رژیم های لاغری یکی از روش های لاغر شدن و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. در این مقاله به شما یک رژیم لاغری سه روزه برای کاهش وزن را معرفی می کنیم

قبلا برای شما عزیزان رژیم های غذایی کوتاه مدت معرفی کرده بودیم اما این رژیم یک رژیم پرطرفدار است .این نوع از رژیم غذایی بر می گردد به سال 1985 .این نوع رژیم به سرعت فراگیر شد. برای کاهش وزن سریع تر،ساده بودن،کاهش کلسترول و افزایش انرژی. به هر حال هیچ کتابی که با دلیل و مدرک علم و اسرار واکنش های متابولیکی را بازگو کند وجود ندارد. این رژیم اکثراً به اشتباه رژیم کلینیک کلوند نامیده می شد. رژیم سه روزه طرحی تنظیم شده است که باید سه روز دقیقاً از آن پیروی کرد. چهار تا پنج روز رژیم غذایی معمول خود را پیش بگیرید و مجدداً رژیم سه روزه را دنبال کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

هر روزه رژیم های غذایی و متدهای مختلف کاهش وزن مختلفی فریبکارانه ترویج می یابند.برای نمونه:

به افرادی که از رژیم 3 روزه تبعیت می کنند قول می دهیم که حدود 4.5 کیلوگرم (10 پوند) کاهش وزن طی این 3 روز داشته باشند. گرچه در واقع بیشتر این کاهش وزن بسبب از دست دادن مایعات است،نه سوختن چربی های نا مطلوب بدن. برای رسیدن به کاهش وزن پیشنهاد شده، ورزش در این متد ذکر نشده است.

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع

رژیم 3 روزه، برنامه غذایی فوق العاده خاصی است که باید دقیقاً اجرا شود. قسمت هایی که باید خورده شوند دقیقاً تعیین شده اند و به افرادی که تحت این رژیم غذایی قرار دارند هشدار داده می شود که بیش از غذاهای تعیین شده چیزی نخورند، در غیر این صورت کاهش 10 پوندی در وزن خود نخواهند داشت. بعلاوه افرادی که تحت این رژیم غذایی اند نباید کمتر از آنچه در برنامه ی غذاییشان است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنند. در جزئیات این رژیم هیچ گونه ورزشی ذکر و یا توصیه نشده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این رژیم لاغری وزن تان را نصف می کند!!

_ صبحانه : قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچکیک دوم گرپ فروت یا آب آن1 تکه نان تست (برشته) و 1 قاشق سوپ خوری کره ی بادام زمینی

_ ناهار :نیمی از یک تن ماهی1 تکه نان برشتهقهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

_ شامحدوداً 90 گرم گوشت قرمز یا سفید1 فنجان لوبیا1 فنجان هویج1 عدد سیب1 فنجان بستنی وانیلی

_ صبحانه : قهوه  سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک1 عدد تخم مرغنیمی از یک موز1 تکه نان برشته

_ ناهار :1 قالب پنیر خانگی یا 1 عدد تن ماهی8 عدد کلوچه

_ شام :2 ورق کالباس گوشت1 فنجان بروکلی یا کلمنصف فنجان هویجنصف 1 عدد موزنصف فنجان بستنی وانیلی

_ صبحانه :قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک5 عدد کلوچهحدود 30 گرم پنیر خانگی1 عدد سیب

_ ناهار :قهوه سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک1 عدد تخم مرغ آب پز1 تکه نان برشته

_ شام :1 عدد تن ماهی1 فنجان هویج1 فنجان گل کلم1 فنجان خربزه یا هندوانهنصف فنجان بستنی وانیلیبعلاوه ی این رژیم سخت، فرد تحت این رژیم روزانه موظف به نوشیدن 4 فنجان آب یا نوشیدنی فاقد از کالری است.

در کنار نیروی معمول و جادویی گمان می شود ترکیب غذایی موجود در این برنامه واکنش های متابولیک را ایجاد کرده و سبب افزایش سوختن چربی ها می شود. همان طوری که از نام این رژیم پیداست تنها 3 روز به طول می انجامد. اگر چه می توان آن را به دفعات و با فواصل 4-5 روزه تکرار کرد. هدف از فواصل موجود در این رژیم بازگشت به برنامه ی غذایی عادی جهت پیش گیری از کاهش متابولیسم بدن،جمع شدن مجدد چربی ها و احساس گرسنگی است.

بیشتر بدانید : با این رژیم غذایی بدون گرسنگی لاغر شوید

رژیم غذایی 3 روزه ارتباطی به کلینیک معتبر کلولند (Cleveland Clinic) ندارد. چیزی به عنوان رژیم غذایی Cleveland Clinic وجود ندارد.

Cindy Moore(رئیس بخش تغذیه درمانی Cleveland Clinic) می گوید : تنها عامل مؤثر در کاهش وزن دریافت کالری کمتر است،نه ترکیب غذایی و واکنش های متابولیک. پیروی از این رژیم غذایی در حالی که انرژی دریافتی بدن در روز کمتر از 1000 کالری باشد موضوعی است که مور از آن ابراز نگرانی می کند. از آنجایی که این برنامه غذایی روزانه 1000 کالری به بدن می رساند باعث کاهش متابولیسم بدن شده و قطع رژیم،سبب افزایش وزن با سرعتی بیش از قبل می شود.مور هم چنین می افزاید: این رژیم سیکل معیوبی در بدن ایجاد می کند که باعث می شود به دنبال 3 روز گرسنگی کشیدن با اشتهای بیشتری در روز های آینده مواجه شوید. این رژیم بسیار یکنواخت بوده و باعث می شود فرد در پایان این 3 روز با خوشنودی به برنامه ی غذایی سابق خود بازگردد. بدون اینکه مشکل اضافه وزن او بر طرف شده باشد.به بیان دیگر این رژیم 3 روزه برای تغییر عادات غذایی و سبک زندگی سالم تر (که پایه و اساس کنترل وزن هستند) مفید نیست.دلیل کاهش وزن دراین رژیم، کمبود کربوهیدرات است که باعث از دست دادن آب بدن می شود.با بازگشت فرد به رژیم با مقدار عادی کربوهیدرات،آب بدن نیز بازگشته و مجدداً دچار افزایش وزن می شود.

متخصصان نگران این موضوع هستند که وقتی فرد نتواند طبق رژیم غذایی مورد نظر عمل کند خود را مقصر می داند و احساس شکست می کند.مور می گوید: رژیم های غذایی در هر دوره زمانی قابل تحمل نیستند و همین مسئله باعث می شود که بسیاری از مردم این رژیم ها را بی فایده دانسته و از آنها دست بکشند و یا به درستی به آن عمل نکنند.کاهش وزن با رژیم 3 روزه ممکن می باشد و تنها دلیل آن نیز کاهش دریافت کالری است. رژیم گرفتن و بازگشت مجدد به برنامه ی غذایی عادی روش مطلوبی برای کنترل وزن نمی باشد، بلکه بهتر است سبک زندگی خود را سالم تر کنیم.

اگر در جستجوی وزن متعادل هستید،کالری دریافتی روزانه ی خود را کنترل کنید، ورزش کنید و از یک برنامه ی غذایی متنوع و سالم پیروی کنید. برای کاهش وزن فقط پیروی از یک رژیم غذایی کوتاه مدت،بدون ایجاد تغییر در عادات غذایی کافی نیست.

بیشتر بدانید : رژیم لاغری ای که ملیکا شریفی نیا 20 کیلو وزن اش را کم کرد!!

بیشتر بدانید : 3 ورزش اصلی که وزن تان را به شدت کاهش می دهد!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن با یک برنامه غذایی سالم، صبحانه، ناهار و شام چی بخوریم؟

بیشتر بدانید : بدترین های رژیم لاغری برای کاهش وزن!!

بیشتر بدانید : پرطرفدارترین رژیم لاغری برای کاهش وزن را بشناسید

بیشتر بدانید : با رژیم غذایی نظامی!!

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ seemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

لحظه ای که شوهر در خانه را باز می کند، انتظار دارد همسرش را چگونه ببیند؟ چگونه برای شوهرمان یک زن استثنایی باشیم؟

بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند. چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها وجود دارد که ساده و راحت در منزل تهیه می شود و بسیار در شفاف کردن پوست موثر است

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چاقی و اضافه وزن، امروز تبدیل به مشکل بیش از نیمی از زنان و مردان کشورمان شده است. یافتن رژیم لاغری مناسبی که بتواند علاوه بر کاهش وزن بصورت اصولی، تناسب اندام را نیز به ما هدیه کند کاری بسیار مشکل است. بسیاری ادعا می‌کنند در مدت زمانی بسیار کوتاه وزن زیادی کم کرده اند. واقعیت اینست که کم کردن وزن زیاد در زمان بسیار کوتاه کاری غیر اصولی بوده و به سلامت شما آسیب خواهد زد

مدرسه بدن به شما رژیم های موفقی را معرفی میکند که بسیاری توانسته اند در مدت زمانی مناسب مقدار قابل توجهی از وزن خود را کم کرده و به زندگی امیدوار شوند.

متاسفانه کم تحرکی و داشتن برنامه غذایی نامناسب در بین جوانان و خصوصا بانوان بسیار شایع شده است. اما می توان با یک رژیم غذایی مناسب و در عین تحرک کافی، علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی بدن و افزایش متابولیسم، سلامتی را به اندام های حیاتی بدن خود هدیه دهید.

رژیم لاغری کانادائی با هدف از دست دادن چربی و تناسب اندام در مدت 15 روز بدون احساس گرسنگی شدید میتواند تا 5 کیلوگرم وزن شما را کاهش دهد. در این رژیم شما باید میوه بدون پوست و میوه فصلی را مصرف نمایید. (سیب، پرتقال، هندوانه، خربزه، هلو، گلابی، هندوانه، گیلاس، آلو و زردآلو) دریافت نمونه رژیم کانادائی

 

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع

مهم‌ترین نکته رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز اینست که علاوه بر کاهش وزن سریع ، نیازی به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی ندارید، چرا که ممکن است گرسنگی سبب شود بجای کاهش، دچار افزایش وزن شوید. در این رژیم شما همیشه می‌توانید به مواد غذایی مناسب و متناسب با رژیم خود دسترسی داشته باشید. لذا همیشه احساس پر بودن و سیری خواهید کرد.شاید کنجکاو شده باشید با وجود مصرف وعده های غذای زیاد چطور این رژیم لاغری به شما کمک می‌کند تا 8 کیلوگرم وزن کم کنید ؟ برای پاسخ به این سوال و دریافت نمونه رژیم جنرال موتورز کلیک کنید.

رژیم لاغری نظامی که به رژیم لاغری 3 روزه نیز شناخته میشود ، یک رژیم غذایی کاهش وزن است که با بکارگیری آن به راحتی میتوانید تا 5 کیلو در یک هفته وزن خود را کاهش دهید.

برنامه رژیم لاغری نظامی شامل یک برنامه غذای 3 روزه است به این معنی که شما روز چهارم رژیم را رها میکنید و در هفته بعد دوباره 3 روز رژیم را میگیرید و این چرخه را تا زمانیکه به وزن مورد نظرتان برسید ادامه می‌دهید.برای دریافت نمونه رژیم لاغری نظامی کلیک کنید

رژیم غذایی کم کربوهیدرات (لوکارب،کتوژنیک) یک رژیم لاغری براساس غذاهای واقعی و کربوهیدرات بسیار پایین است که مناسب برای افرادی است که میخواهند با عزم راسخ لاغر شوند و چربی های اضافیه چند ساله را از بدنشان خارج کنند این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است و علاوه بر کاهش وزن زمینه ساز سلامتی و بهبود بیماری های مزمن در بدن میشود.میخواهم در مورد این رژیم بیشتر بدانم

این رژیم بسیار منعطف است و بسته به نوع وزن و هدف شما مقدار مصرف کربوهیدرات مشخص میشود .

این رژیم لاغری از مقدار زیادی سبزیجات برگ پهن ،گوشت ،ماهی ،تخم مرغ و میوه تشکیل شده است فقط باید میزان مصرف نشاسته ،مواد غذایی فن آوری شده و قند و شکر را به حداقل رساند.

Subscribe our newsletter to stay updated.

Powered by

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دانشجوی رشته تغذیه و علاقمند به نوشتن مقاله راجب بهداشت و سلامت

در این مقاله به شما رژیم ⚡️ و شگفت انگیزی را به شما معرفی می کنیم که 100% تضمینی ✅ می باشند پس لطفا با ما همراه باشید و مقاله را حتما کامل بخوانید.

در این مقاله سعی داریم که به بهترین شکل به روش های لاغری به ویژه روش های بپردازیم پس با ما همراه باشید …

فقط کافیه که با یک جست و جوی کوچک درباره کلمه رژیم به هزاران مقاله ایرانی و خارجی روبرو بشین که در داخل هرکدام از آن ها از چند نوع رژیم را توضیح داده است.

شما کاملا در انتخاب رژیم خود دستتان باز است اما باید توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید حتما با یک متخصص تغذیه یا یک پزشک درباره رژیمی که انتخاب کرده ایید صحبت کنید!

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع

رژیم غذایی سوپ کلم یکی از رژیم های کم هزینه به حساب میاید که بسیار جوابگوی کسانی بوه است که علاقه مند بوده اند تا در یک هفته وزن زیادی زا از دست بدهند، البته ممکن است زندگی با کلم آن هم در یک هفته مقداری ناخوشآیند به نظر بیاید ولی دیگر چاره چیست ؟!

این رژیم یک برنامه رژیم می‌باشد و با مقداری ورزش در روز تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن فرد می‌گذارد. رژیم سوپ کلم با سرعت بخشیدن به متابولبسم بدن و به حرکت در آوردن چربی ها باعث کاهش وزن ‌می‌شود، رژیم سوپ کلم دریافت کالری را در روز به حداقل می‌رساند و از چربی های بدن به عنوان منبع تامیین انرژی استفاده می‌کند.

رژیم سوپ کلم برای افرادی که چاق اند و می‌خواهند سریع تر لاغر شوند بسیار پیشنهاد می‌شود چرا که این رژیم با تامیین کزدن مقدار زیادی از انرژی بدن شما رو از خوردن غذاهای پر کالری باز میدارد.

می‌باشد.

رژیم غذایی سوپ کلم تنها برای یک هفته توصیه می‌شود و دنبال کردن آن برای دو هفته به صورت پشت سر هم اصلا فکر خوبی به نظر نمی‌آید و اصلا توصیه نمیشود چرا که باعث گرسنگی بیش از حد شده و در نتیجه به افزایش وزن می‌انجامد. بهتر است که بین این رژیم دو هفته فاصله بگذارید تا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

و اما مواد لازم برای تهیه سوپ کلم:

دستور تهیه سوپ کلم:

ابتدا آب سبزیجات را در یک قابلمه بجوشانید و سپس تمام مواد را به آن اضاف کنید و خوب هم بزنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی شعله کم حرارت قرار دهید نمک را اضافه کنید و بگذازید تا سبزیجات بجوشند، روغن کنجئ و گیشنیز و فلفل سیاه را به آن اضاف کنید و تا داغ است آن را نوش جان کنید.

همانطور که از اسم این رژیم پیدا است، شما می‌توانید در مدت زمان 3 روز 4 تا 5 کیلو از وزن خود را از دست دهید. البته این کاهش وزن به دلیل از دست دادن چربی های بدن نخواهد بود بلکه بخش بسیاری از این کاهش وزن سبب از دست رفتن آب بدن می‌باشد! این رژیم برای افرادی که به ورزش کردن علاقه ایی ندارند بسیار مناسب می‌یاشد چرا که در ورزش در این رژیم جایگاهی ندارد!

افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار میدهد نباید بیشتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند چرا که به کاهش وزن 4 تا 5 کیلویی خود دست پیدا نمی‌کنند و همچنین نباید کمتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی‌کنند.

روز اول این رژیم لاغری بدین شرح می باشد:

صبحانه: 1 فنجان چایی یا 1 فنجان قهوه، 1 کف دست نان سبوس دار به همرا 2 قاشق کره بادم زمینی و نصف یک گریپ‌فروت.

ناهار: 1 فنجان قهوه یا چای، 1 کف دست نان سبوس دار به همراه نصف فنجان ماهی تن

شام: 85 گرم گوشت، 1 فنجان لوبیا سبز، 1 سیب کوچک، نصف یک موز، 1 فنجان بستنی وانیلی.

صبحانه: نصف یک موز، یک تکه نان تست سبوس دار، 1 تخم مرغ پخته شده.

ناهار: 1 تخم مرغ پخته شده، 5 کراکر نمکی، یک فنجان خمیر خامه ایی.

شام: 2 عدد هات داگ، نصف فنجان هویج و نصف فنجان کرم بروکلی، نصف موز و نصف فنجان بستنی وانیلی.

صبحانه: 5 کراکر نمکی و یک سیب و 1 قوطی کبریت پنیر.

ناهار: یک کفه دست نان سنگک و یک تخم مرغ.

شام: یک فنجان ماهی تن، نصف یک موز، یک فنجان بستنی وانیلی.

این رژیم یک رژیم کم کالری به حساب میاید و به همین دلیل باعث کاهش وزن سریع می‌شود لازم به ذکر است که خوردن میان وعده بین وعده های غذایی ذکر شده ممنوع میباشد.

این رژیم لاغری که اولین بار برای کارمندان شرکت جنرال موتورز آمریکا تهیه شد و بسیار موثر واقع شد. در این رژیم که به مدت هفت روز به طول می‌انجامد شما تمام گروه های غذایی را مصرف می‌کنید و می‌تولن گفت این رژیم به عنوان یکی از قابل تحمل ترین رژیم ها به حساب میاید.

این رژیم به شما این وعده را می‌دهد که در مدت یک هفته از شر سموم بدن خلاص شوید و 5 کیلوگرم کم کنید و دستگاه گوارش خود را تقویت کنید و توانایی بدن در سوزاندن چربی را بالا ببرید!

یکی از دلایل موفقیت این رژیم استفاده از مواد اولیه کم کالری میباشد. این رژیم طوری برنامه ریزی شده است که شما همیشه احساس سیری کنید و با این رژیم شما قادر خواهد بود که در هفته بین 3 تا 5 کیلو از وزن خود را کاهش دهید، همچنین لازم به ذکر است که یکی از عناصر مهم در این رژیم نوشیدن آّب به مقدار زیاد است.

در روز اول شما اجازه دارید که میوه بخورید ولی باید میوه هایی مانند موز و انگور و انبه را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و همچنین باید در روز بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در روز اول خوردن هیچ چیزی به جز میوه مجاز نمیباشد اگر احساس گرسنگی کردید باز میوه بخورید، آب نیز فراموش نشود.

روز دوم رژیم، روز سبزیجات است شما می‌توانیئ سبزیجات را به صورت پخته و یا خام مصرف کنید توجه داشته باشید که نباید از هیچ گونه روغنی استفاده کنید. همچنین مصرف آب نیز می تواند به کاهش وزن شما در این رژیم کمک کند پس مصرف آب فراموش نشود.

روز سوم شما اجازه دارید تا هر سبزیجات و میوه ایی را که دوست دارید مصرف کنید فقط شما باید سیب زمینی را از سبزیجات و انگور و موز و انبه را از میوه ها خط بزنید. مصرف آب را نیز فراموش نکنید!

و بالاخره موز! البته به همراه شیر. در روز چهارم شما اجازه دارید که با مصرف شیر و موز خود را سیر کنید شما اجازه دارید که 8 تا 10 موز را به همرا 4 لیوان شیر مصرف کنید. بهترین روش برای روز چهارم رژیم شما این است که موز را به تکه های کوچک تکه کرده و به همراه شیر در طول شبانه روز مصرف کنید تا احساس گرسنگی نکنید.

اگر به شیر حساسیت دارید نمیتوانید آن را مصرف کنید می‌توانید شیر سویا را جایگزین آن کنید و یا از انجیر استفاده کنید. نوشیدن آب را هم فراموش نکنید.

در روزه پنجم، رژیم به شما این اجازه را می‌دهد که یک کاسه برنج قهوه ایی بخورید. شما باید در طول روز 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی بخورید و اگر به برنج قهوه ایی دسترسی ندارید می‌توانبد به جای آن 500 گرم سینه مرغ و یا ماهی جایگزین کنید. در روز پنجم مصرف آب خود را افزایش دهید چرا که گوجه فرنگی اسید اوریک بالایی دارد پس مصرف 12 تا 15 لیوان آب در روز پنجم توصیه می‌شود.

در روز ششم شما اجازه دارید که برای ناهار یک فنجان برنج بخورید و می‌توانید بقیه روز خود را با سبزیجات پخته و یا خام که هیچگونه روغن سرخ کردنی در آن ها وجود نداشته باشد سر کنید. در این روز شما می‌توانید سالاد بخورید و به جای استفاده از سس از لیمو ترش، آب نارنج فلفل سیاه و نمک استفاده کنید. مصرف 10 تا 12 لیوان آب در این روز توصیه می‌شود.

شما در روز هفتم این رژیم اجازه دارید که یک فنجان برنج قهوه ایی، همه سبزیجات مورد علاقه و هر آبمیوه ایی را که دوس دارید مصرف کنید. سعی کنید صبح خود را با یک لیوان آبمیوه شروع کنید و برنج قهوه ایی با سبزیجات پخته شده را به عنوان ناهار نوش جان کنید مصرف آبمیوه در روز آخر رژیم باعث می‌شود که سموم بدن دفع شوند.

اگر این رژیم را به طور دقیق در دستور کار خود قرار دهید به مدت یک هفته 3 تا 5 کیلوگرم از وزن خود کم کرده اید و اگر علاقه مند به تکرار این رژیم بودید یک استراحت 10 روزه بین این رژیم با رژیم بعدی مناسب خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم این مطلبی که در ویرگول نوشته ایم را هم بخوانید:

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع

و در آخر باید گفت که اگر شما قصد کم کردن وزن خود را دارید و دوست دارید به تناسب اندام برسید به راحتی می‌توانید با انتخاب یکی از رژیم های ذکر شده به هدف خود در مدت کوتاهی دست پیدا کنید.

و در آخر چند نکاتی که در رژیم شما مهم میباشند را بازگو می‌کنیم:

تا می‌توانید آب بنوشید، آب یکی از عناصر مهم در رژیم شما به حساب میاید و باعث می‌شود که پوست شاداب تر و مو های براق تری داشته باشید. سعی کنید قبل از خوردن هر وعده غذایی آب بسیاری بنوشید چرا که باعث می‌شود اشتهای شما کم شود. به زبان ساده جایگاه آب را همیشه در رژیم خود ثابت نگه دارید!

غذا های سرخ کردنی یکی از اصلی ترین عوامل چاقی می‌باشند و حذف آن ها از رژیم غذایی خود جزو عاقلانه ترین کار هایی است که یک فرد می‌تواند انجام دهد. بهتر است که دستور پخت این نوع غذا ها را تغییر دهیم و بجای سرخ کردنشان، آن ها را بپزیم چرا که اینگونه هم داریم غذایی سالم میخوریم هم کالری کمتری را دریافت می‌کنیم.

نوشیدنی های شیرین از کالری بالایی برخورداراند و مصرف آن ها باعث می‌شود که تناسب اندام و رژیم لاغری شما به خطر بیافتد چرا که یک نوشیدن یک لیوان آبمیوه همان مقدار کالری را در بر دارد که خوردن یک کاسه سبزیجات در بر دارد و مشخص است که انسان با یک کاسه سبزیجات سیر می‌شود ولی با یک لیوان آبمیوه نه! پس دونستن مقدار کالری آبمیوه ها و نوشیدنی های شیرین می‌تواند کمک بسیاری در حفظ تناسب اندام شما و لاغر شدن شما داشته باشد.

شاید برای خیلی از شما ها این پرسش پیش بیاید که ظرف چه ربطی به رژیم غذایی دارد، ولی در جواب پرسش شما باید گفت که از نظر روانشناسی این امر بسیار موثر می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که رنگ ظرف بسیار می‌تواند در کاهش اشتهای فرد موثر است.

استفاده از رنگ های تیره و به اصطلاح مرده باعث می‌شود که اشتهای شما کمتر شود و ظرف های تیره انتخاب بهتری نسبت به ظرف های شفاف می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است اگر رنگ غذایی که میل می‌کنید با رنگ ظرف شما یکرنگ باشد باعث می‌شود که شما مقدار بیشتری از غذا را بخورید. پس رنگ ظرف شما در مقدار مواد غذایی مصرفی شما موثر می‌باشد.

امیدواریم از این رژیم لاغری هایی که گفته بودیم لذت برده باشید فقط خواهشمندیم در صورت انتشار این مطلب حتما منبع آن را ذکر کنید و اینکه همانطور که در قبل هم گفتیم مهم ترین هر چیز رژیم لاغری این است که به آن پایدار باشیم یعنی اینکه اگر شما امروز یک رژیم لاغری یک هفته ای را شروع کردید آن را باید حتما تا 7 روز انجام دهید نه شش روز یا … .

دانشجوی رشته تغذیه و علاقمند به نوشتن مقاله راجب بهداشت و سلامت

مطلبی دیگر در همین موضوع

مطلبی دیگر در همین موضوع

بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع
برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *