رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع
رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

چاقی و اضافه وزن، امروز تبدیل به مشکل بیش از نیمی از زنان و مردان کشورمان شده است. یافتن رژیم لاغری مناسبی که بتواند علاوه بر کاهش وزن بصورت اصولی، تناسب اندام را نیز به ما هدیه کند کاری بسیار مشکل است. بسیاری ادعا می‌کنند در مدت زمانی بسیار کوتاه وزن زیادی کم کرده اند. واقعیت اینست که کم کردن وزن زیاد در زمان بسیار کوتاه کاری غیر اصولی بوده و به سلامت شما آسیب خواهد زد

مدرسه بدن به شما رژیم های موفقی را معرفی میکند که بسیاری توانسته اند در مدت زمانی مناسب مقدار قابل توجهی از وزن خود را کم کرده و به زندگی امیدوار شوند.

متاسفانه کم تحرکی و داشتن برنامه غذایی نامناسب در بین جوانان و خصوصا بانوان بسیار شایع شده است. اما می توان با یک رژیم غذایی مناسب و در عین تحرک کافی، علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی بدن و افزایش متابولیسم، سلامتی را به اندام های حیاتی بدن خود هدیه دهید.

رژیم لاغری کانادائی با هدف از دست دادن چربی و تناسب اندام در مدت 15 روز بدون احساس گرسنگی شدید میتواند تا 5 کیلوگرم وزن شما را کاهش دهد. در این رژیم شما باید میوه بدون پوست و میوه فصلی را مصرف نمایید. (سیب، پرتقال، هندوانه، خربزه، هلو، گلابی، هندوانه، گیلاس، آلو و زردآلو) دریافت نمونه رژیم کانادائی

 

رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

مهم‌ترین نکته رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز اینست که علاوه بر کاهش وزن سریع ، نیازی به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی ندارید، چرا که ممکن است گرسنگی سبب شود بجای کاهش، دچار افزایش وزن شوید. در این رژیم شما همیشه می‌توانید به مواد غذایی مناسب و متناسب با رژیم خود دسترسی داشته باشید. لذا همیشه احساس پر بودن و سیری خواهید کرد.شاید کنجکاو شده باشید با وجود مصرف وعده های غذای زیاد چطور این رژیم لاغری به شما کمک می‌کند تا 8 کیلوگرم وزن کم کنید ؟ برای پاسخ به این سوال و دریافت نمونه رژیم جنرال موتورز کلیک کنید.

رژیم لاغری نظامی که به رژیم لاغری 3 روزه نیز شناخته میشود ، یک رژیم غذایی کاهش وزن است که با بکارگیری آن به راحتی میتوانید تا 5 کیلو در یک هفته وزن خود را کاهش دهید.

برنامه رژیم لاغری نظامی شامل یک برنامه غذای 3 روزه است به این معنی که شما روز چهارم رژیم را رها میکنید و در هفته بعد دوباره 3 روز رژیم را میگیرید و این چرخه را تا زمانیکه به وزن مورد نظرتان برسید ادامه می‌دهید.برای دریافت نمونه رژیم لاغری نظامی کلیک کنید

رژیم غذایی کم کربوهیدرات (لوکارب،کتوژنیک) یک رژیم لاغری براساس غذاهای واقعی و کربوهیدرات بسیار پایین است که مناسب برای افرادی است که میخواهند با عزم راسخ لاغر شوند و چربی های اضافیه چند ساله را از بدنشان خارج کنند این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است و علاوه بر کاهش وزن زمینه ساز سلامتی و بهبود بیماری های مزمن در بدن میشود.میخواهم در مورد این رژیم بیشتر بدانم

این رژیم بسیار منعطف است و بسته به نوع وزن و هدف شما مقدار مصرف کربوهیدرات مشخص میشود .

این رژیم لاغری از مقدار زیادی سبزیجات برگ پهن ،گوشت ،ماهی ،تخم مرغ و میوه تشکیل شده است فقط باید میزان مصرف نشاسته ،مواد غذایی فن آوری شده و قند و شکر را به حداقل رساند.

Subscribe our newsletter to stay updated.

Powered by

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

رژیم های لاغری یکی از روش های لاغر شدن و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. در این مقاله به شما یک رژیم لاغری سه روزه برای کاهش وزن را معرفی می کنیم

قبلا برای شما عزیزان رژیم های غذایی کوتاه مدت معرفی کرده بودیم اما این رژیم یک رژیم پرطرفدار است .این نوع از رژیم غذایی بر می گردد به سال 1985 .این نوع رژیم به سرعت فراگیر شد. برای کاهش وزن سریع تر،ساده بودن،کاهش کلسترول و افزایش انرژی. به هر حال هیچ کتابی که با دلیل و مدرک علم و اسرار واکنش های متابولیکی را بازگو کند وجود ندارد. این رژیم اکثراً به اشتباه رژیم کلینیک کلوند نامیده می شد. رژیم سه روزه طرحی تنظیم شده است که باید سه روز دقیقاً از آن پیروی کرد. چهار تا پنج روز رژیم غذایی معمول خود را پیش بگیرید و مجدداً رژیم سه روزه را دنبال کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

هر روزه رژیم های غذایی و متدهای مختلف کاهش وزن مختلفی فریبکارانه ترویج می یابند.برای نمونه:

به افرادی که از رژیم 3 روزه تبعیت می کنند قول می دهیم که حدود 4.5 کیلوگرم (10 پوند) کاهش وزن طی این 3 روز داشته باشند. گرچه در واقع بیشتر این کاهش وزن بسبب از دست دادن مایعات است،نه سوختن چربی های نا مطلوب بدن. برای رسیدن به کاهش وزن پیشنهاد شده، ورزش در این متد ذکر نشده است.رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

رژیم 3 روزه، برنامه غذایی فوق العاده خاصی است که باید دقیقاً اجرا شود. قسمت هایی که باید خورده شوند دقیقاً تعیین شده اند و به افرادی که تحت این رژیم غذایی قرار دارند هشدار داده می شود که بیش از غذاهای تعیین شده چیزی نخورند، در غیر این صورت کاهش 10 پوندی در وزن خود نخواهند داشت. بعلاوه افرادی که تحت این رژیم غذایی اند نباید کمتر از آنچه در برنامه ی غذاییشان است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنند. در جزئیات این رژیم هیچ گونه ورزشی ذکر و یا توصیه نشده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این رژیم لاغری وزن تان را نصف می کند!!

_ صبحانه : قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچکیک دوم گرپ فروت یا آب آن1 تکه نان تست (برشته) و 1 قاشق سوپ خوری کره ی بادام زمینی

_ ناهار :نیمی از یک تن ماهی1 تکه نان برشتهقهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

_ شامحدوداً 90 گرم گوشت قرمز یا سفید1 فنجان لوبیا1 فنجان هویج1 عدد سیب1 فنجان بستنی وانیلی

_ صبحانه : قهوه  سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک1 عدد تخم مرغنیمی از یک موز1 تکه نان برشته

_ ناهار :1 قالب پنیر خانگی یا 1 عدد تن ماهی8 عدد کلوچه

_ شام :2 ورق کالباس گوشت1 فنجان بروکلی یا کلمنصف فنجان هویجنصف 1 عدد موزنصف فنجان بستنی وانیلی

_ صبحانه :قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک5 عدد کلوچهحدود 30 گرم پنیر خانگی1 عدد سیب

_ ناهار :قهوه سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک1 عدد تخم مرغ آب پز1 تکه نان برشته

_ شام :1 عدد تن ماهی1 فنجان هویج1 فنجان گل کلم1 فنجان خربزه یا هندوانهنصف فنجان بستنی وانیلیبعلاوه ی این رژیم سخت، فرد تحت این رژیم روزانه موظف به نوشیدن 4 فنجان آب یا نوشیدنی فاقد از کالری است.

در کنار نیروی معمول و جادویی گمان می شود ترکیب غذایی موجود در این برنامه واکنش های متابولیک را ایجاد کرده و سبب افزایش سوختن چربی ها می شود. همان طوری که از نام این رژیم پیداست تنها 3 روز به طول می انجامد. اگر چه می توان آن را به دفعات و با فواصل 4-5 روزه تکرار کرد. هدف از فواصل موجود در این رژیم بازگشت به برنامه ی غذایی عادی جهت پیش گیری از کاهش متابولیسم بدن،جمع شدن مجدد چربی ها و احساس گرسنگی است.

بیشتر بدانید : با این رژیم غذایی بدون گرسنگی لاغر شوید

رژیم غذایی 3 روزه ارتباطی به کلینیک معتبر کلولند (Cleveland Clinic) ندارد. چیزی به عنوان رژیم غذایی Cleveland Clinic وجود ندارد.

Cindy Moore(رئیس بخش تغذیه درمانی Cleveland Clinic) می گوید : تنها عامل مؤثر در کاهش وزن دریافت کالری کمتر است،نه ترکیب غذایی و واکنش های متابولیک. پیروی از این رژیم غذایی در حالی که انرژی دریافتی بدن در روز کمتر از 1000 کالری باشد موضوعی است که مور از آن ابراز نگرانی می کند. از آنجایی که این برنامه غذایی روزانه 1000 کالری به بدن می رساند باعث کاهش متابولیسم بدن شده و قطع رژیم،سبب افزایش وزن با سرعتی بیش از قبل می شود.مور هم چنین می افزاید: این رژیم سیکل معیوبی در بدن ایجاد می کند که باعث می شود به دنبال 3 روز گرسنگی کشیدن با اشتهای بیشتری در روز های آینده مواجه شوید. این رژیم بسیار یکنواخت بوده و باعث می شود فرد در پایان این 3 روز با خوشنودی به برنامه ی غذایی سابق خود بازگردد. بدون اینکه مشکل اضافه وزن او بر طرف شده باشد.به بیان دیگر این رژیم 3 روزه برای تغییر عادات غذایی و سبک زندگی سالم تر (که پایه و اساس کنترل وزن هستند) مفید نیست.دلیل کاهش وزن دراین رژیم، کمبود کربوهیدرات است که باعث از دست دادن آب بدن می شود.با بازگشت فرد به رژیم با مقدار عادی کربوهیدرات،آب بدن نیز بازگشته و مجدداً دچار افزایش وزن می شود.

متخصصان نگران این موضوع هستند که وقتی فرد نتواند طبق رژیم غذایی مورد نظر عمل کند خود را مقصر می داند و احساس شکست می کند.مور می گوید: رژیم های غذایی در هر دوره زمانی قابل تحمل نیستند و همین مسئله باعث می شود که بسیاری از مردم این رژیم ها را بی فایده دانسته و از آنها دست بکشند و یا به درستی به آن عمل نکنند.کاهش وزن با رژیم 3 روزه ممکن می باشد و تنها دلیل آن نیز کاهش دریافت کالری است. رژیم گرفتن و بازگشت مجدد به برنامه ی غذایی عادی روش مطلوبی برای کنترل وزن نمی باشد، بلکه بهتر است سبک زندگی خود را سالم تر کنیم.

اگر در جستجوی وزن متعادل هستید،کالری دریافتی روزانه ی خود را کنترل کنید، ورزش کنید و از یک برنامه ی غذایی متنوع و سالم پیروی کنید. برای کاهش وزن فقط پیروی از یک رژیم غذایی کوتاه مدت،بدون ایجاد تغییر در عادات غذایی کافی نیست.

بیشتر بدانید : رژیم لاغری ای که ملیکا شریفی نیا 20 کیلو وزن اش را کم کرد!!

بیشتر بدانید : 3 ورزش اصلی که وزن تان را به شدت کاهش می دهد!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن با یک برنامه غذایی سالم، صبحانه، ناهار و شام چی بخوریم؟

بیشتر بدانید : بدترین های رژیم لاغری برای کاهش وزن!!

بیشتر بدانید : پرطرفدارترین رژیم لاغری برای کاهش وزن را بشناسید

بیشتر بدانید : با رژیم غذایی نظامی!!

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ seemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

بسیاری از افراد هستند که با وجود انجام دادن ورزش های سنگیم و داشتن رژیم های سخت نمی توانند وزن شان را کم کرده و لاغر شوند. با ما همراه شوید تا بدانید مشکل این افراد کجاست و چه راهی برای شان مناسب تر است

بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند. چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها وجود دارد که ساده و راحت در منزل تهیه می شود و بسیار در شفاف کردن پوست موثر است

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه به سرعت وزن کم کنیم؟ متاسفانه بسیاری از روش های جدید برای لاغر شدن، سالم ترین روش نیستند و رژیم های ناگهانی در حقیقت برای سلامت بلند و کوتاه مدت شما بسیار خطرناک هستند. در حالی که بهترین راه حل کاهش وزن سریع نیاز به صبر، اراده، و قابلیت ارتجاع همراه با برنامه رژیم صحیح، ورزش، و تغییر سبک زندگی دارد، تعداد کمی میانبر وجود دارد که اگر نیاز به کاهش وزن سریع دارید می توانید از آنها استفاده کنید.

تعدادی از روش های کاهش وزن سریع می تواند مدت طولانی ادامه داشته باشد و می تواند کاملا سالم باشد در حالی که روش های دیگر احتمالا باید برای کاهش وزن سریع قبل از جایگزینی با راه حل های کاهش وزن پایدار و قابل تحمل استفاده شوند. کلید کاهش وزن سریع برقراری رژیمی است که کالری کمتری از مقداری که می سوزانید دارد، در حالی که باید آن موانع را که موجب شکستن رژیم در روز های اول می شود را حذف کنید.

جدا از غذای سالم، جویدن نیز ممکن است در کاهش وزن کمک کند. یک روش پیشنهاد می کند که افزایش تعداد دفعات جویدن پیش از بلعیدن می تواند غذای مصرف شده را کاهش دهد و در کاهش وزن کمک کند. اگر این روش های را به خوبی به کار گیرید، قادر خواهید بود تا چند کیلو را در زمان کمی از دست بدهید و این کار را با روشی سالم انجام دهید.

برخی روش های ساده برای کاهش وزن سریع شامل موارد زیر است:رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

سیگار کشیدن شما را از حس سلامتی و رفتن به باشگاه دور می کنند. باید تمرینات و دویدن را برای مدت طولانی تری انجام دهید، ترک سیگار باعث می شود تا از برداشتن قدم مثبت در جهت کاهش وزن اطمینان حاصل کنید.

هر چیزی که از دانه های سفید ساخته شود باعث افزایش وزن شما خواهد شد زیرا بخش زیادی از آن از کربوهیدرات ساخته شده که سریعا هضم می شوند و قند بالایی دارند به علاوه احساس رضایت و سیری را در شما ایجاد نمی کنند. این کالری های پوچ مخالف چیزهایی هستند که باید مصرف کنید تا سریعا وزن خود را کاهش دهید.

افرادی که آهسته غذا می خورند همواره کالری کمتری مصرف می کنند و اغلب از چاقی رنج نمی برند. سرعت غذا خوردن خود را کم کنید، به معده ی خود اجازه دهید تا هضم را انجام داده و در مدت وعده ی غذایی احساس سیری کند که به شما کمک می کند تا فقط به مقداری که بدن نیاز دارید مصرف کنید.

یک تحقیق نشان می دهد که افزایش تعداد دفعات جویدن  قبل از بلع مقدار غذای مصرفی را کاهش داده و به کنترل وزن کمک می کند.

غذا خوردن در مقدار های کم در فاصله های منظم می تواند ایده ی خوبی برای کاهش وزن طبیعی و سریع باشد. با خوردن مقادیر کوچکتر مقدار انرژی محدود تری را ذخیره می کنید که معادل مقداری است که بدن شما نیاز دارد. خوردن غذا در فنجان ها یا ظروف کوچک می تواند در خوردن غذای کمتر در هر وعده کمک کند. همچنین خوردن شام زودهنگام به لاغر شدن کمک می کند.

ما همه تشنه می شویم اما نوشیدنی های ورزشی، آبمیوه های قندی یا الکل ما را به اندازه ی همین مقدار غذا سیر نمی کنند. این نوع از نوشیدنی ها را حذف کرده و آب را جایگزین کنید. آب هیچ کالری یا کربوهیدراتی ندارد. سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و ادرار را افزایش می دهد (که در واقع به شما کمک می کند وزن آبی بیشتر را کم کنید).

سبزیجات بر خلاف دانه های سفید از کربوهیدارت پیچیده تشکیل شده اند و به این معنی است که زمان  بیشتری برای هضم می خواهند و احساس سیری و رضایت را برای مدت طولانی تری فراهم می کنند.

یک تحقیق احیرا بیان می کند که تیلاکوئید یافت شده در اسفناج می تواند از میل شدید و گرسنگی جلوگیری کند که می تواند به کاهش وزن سریع کمک کند. به علاوه از آنجایی که سبزیجات از درصد بالایی آب تشکیل شده اند، باعث افزایش ادرار و خروج وزن آبی اضافی و در نهایت لاغر شدن می شوند.

اگر به کاهش وزن فکر می کنید، غذاهای فست فودی را حذف کنید! فست فود راه حل سریعی برای مواقعی است که عجله داریم اما در واقعیت آنها غذاهایی ناسالم برای بدن ما هستند که شامل مقدار زیادی سدیم، کربوهیدرات، و چربی می باشند.در برنامه ریزی غذایی خود از گزینه های  سالم تری استفاده کنید. همچنین ما تمایل به سریع خوردن فست فود ها داریم، زیرا طرز فکر ما اینگونه است که باید در بین کارها غذایی بخوریم که همین امر شانس پرخوری را افزایش می دهد.

فقط یک بار در روز ورزش نکنید؛ شما می خواهید متابولیسم خود را در طول کل بیداری خود در بالاترین میزان نگه دارید، بنابراین تمرینات خود را به دوره های کوچکتر تقسیم کنید. به این ترتیب، بدن شما به طور مداوم به سوختن کالری  ادامه می دهد و این کار برای مدت بیشتری طول می کشد.

در حالی که برخی از مربیان  ممکن است این را به عنوان بهترین گزینه توصیه نکنند، اما اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، کافئین انرژی اضافی را به شما می دهد و باعث می شود که شما طولانی تر تمرین کنید و در هر تمرین مقدار کالری بیشتری بسوزانید.

قارچ ها اغلب به عنوان جایگزین گوشت در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها می توانند نقش مشابهی را در رژیم غذایی شما داشته باشند، اما جایگزین کم کالری و کم چربی هستند. مطالعات نشان داده است که افرادی که گوشت را با قارچ، حتی یک بار در هفته جایگزین می کنند، کاهش قابل توجه وزن را در مدت کوتاهی نشان می دهند.

بدن شما به مقدار مشخصی از خواب نیاز دارد و هنگامی که مقدار مطلوب را به دست نیاورد، سعی خواهد کرد که این کمبود را با چیزهای دیگر مانند اشتیاق به غذا راضی کند. علاوه بر این، احتمال دارد که در طول روز فعالیت داشته باشید، و به احتمال زیاد میل به ورزش خواهید داشت، و کمتر مستعد خوردن غذاهایی با قند بالا هستید که باعث فشار اضافی می شود.

میکرو فلور روده سالم که در انواع سالم ماست گنجانده شده کمک می کند تا جذب مواد مغذی خود را بهینه کنید، میزان چربی مصرفی را کاهش دهید و هضم غذا را سریع تر کنید. همچنین به شما کمک می کند تا بدون افزایش کالری مصرفی احساس سیری داشته باشید.

با ورزش در بخش های مختلف بدن، سوخت و ساز بدن شما بهبود می یابد. به عنوان مثال : شنا، دراز و نشست، و لانژ را هر روز جایگزین هم کنید، به طوری که بدن شما احساس نمی کند که این یک روال معمول است. اگر شما از روال اجتناب کنید، احتمال کمتری وجود دارد که در برخی مناطق بدن چرب ذخیره شود. در عوض، سعی کنید یوگا را انجام دهید. این ورزش همچنین به کاهش وزن سریغ کمک می کند.

سبوس یکی از بزرگترین مواد غذایی حاوی فیبر است که نه تنها احساس سیری را ایجاد می کند، بلکه سرعت  سیستم گوارش شما را نیز افزایش می دهد و به طور موثر ضایعات را از بین می برد. بنابراین با این روش وزن شما کاهش می یابد و از پر خوری غیر ضروری جلوگیری می کنید. سبوس همچنین چربی را جذب می کند، در نتیجه باعث کاهش کلسترول کلی و افزایش متابولیسم بدن می شود.

غذاهای پر سدیم ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که در زمان رژیم آرزوی آن را دارید. با این حال، نمک باعث می شود بدن شما آب را نگه دارد و فشار خون شما را افزایش می دهد، احساس خستگی می کنید و احتمالا بیشتری وجود دارد که روی صندلی بنشینید و میان وعده ی بیشتری بخورید.

بعضی از افراد هنگامی که می شنوند روغن زیتون می تواند به لاغر شدن کمک کند حرف شما را رد می کنند، اما انواع چربی موجود در روغن زیتون، به ویژه اسید اولئیک، سبب احساس سیری در بدن شما می شوند و باعث کاهش پرخوری می شود.علاوه بر این، چربی های امگا 3 مفید در روغن زیتون به افزایش انرژی و از بین بردن کلسترول خطرناک کمک می کند که می تواند افزایش وزن را تشدید می کند.

افرادی که مایل به کاهش وزن سریع هستند می توانند مواد غذایی با چگالی و انرژی کم، از جمله میوه ها، سبزیجات، ماهی، دانه ها، لوبیا و گوشت بدون چربی را انتخاب کنند. گنجاندن مواد غذایی غنی از ویتامین C مانند لیمو (انگور فرنگی هندی) نیز به کاهش وزن کمک می کنند. برای مقدارکافی پروتئین، سویا و جوانه ها می تواند در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند.

اضافه کردن قند به آب میوه، قهوه، چای مصرف کالری را افزایش می دهد. به جای شکر، بهتر است که  عسل جایگزین شود. عسل حاوی فروکتوز و گلوکز تقریبا مساوی است و مقدار زیادی کالری به بدن اضافه نمی کند.

مصرف عسل با لیمو نیز برای کاهش وزن توصیه می شود. عسل با لیمو و آب گرم راه خوبی برای شروع روز است. عسل نقش مهمی در کاهش وزن سریع و مداوای طبیعی دارد.

چای سبز یکی دیگر از روش های کاهش وزن سریع است. چای سبز حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام اپی گالوکتشین گالاتEpigallocatechin gallate می باشد. این آنتی اکسیدان به دلیل اینکه باعث تحریک روند چربی سوزی در بدن می شود شناخته شده است و برای کاهش وزن سریع توصیه می شود.

خوردن یک یا دو فنجان چای سبز هر روز صبح باعث کاهش وزن اضافه وزن تا چند کیلو در طول یک هفته یا بیشتر می شود.

کلم به عنوان یکی از سبزیجات کالری منفی محسوب می شود، زیرا اعتقاد بر این است که کالری بیشتری برای هضم غذا مصرف می کند. کلم می تواند به آب سبزیجات و سالاد ها اضافه شود تا کاهش وزن موثر را به دنبال داشته باشد.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لیورپول نشان می دهد که مصرف آلو به عنوان بخشی از رژیم کنترل وزن می تواند روند کاهش وزن را بهبود بخشد.

رایج شده است که هر چه بیشتر قهوه سبز بخورند، می توانند سریع تر لاغر شوند ولی این چنین نیست و مصرف بیش از سه بار در روز از ترکیبات حاوی قهوه سبز ( مانند دمنوش لاغری مری تی )، تاثیر بیشتری روی لاغر شدن شما ندارد.

تحقیقات نشان داده اند که کافئین موجود در قهوه سبز منجر به افزایش متابولیسم در حدود 3 الی 11 درصد شده که این فرآیند در کاهش وزن موثر می باشد. علاوه بر این کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز با تداخل در جذب کربوهیدرات ها (نشاسته و قند) منجر به کاهش مقدار جذب و کاهش سرعت جذب آنها و همچنین کاهش ترشح انسولین می‌شود و مقاومت به انسولین کاهش پیدا می کند.

بهترین زمان مصرف قهوه برای کاهش وزن، حدود پانزده دقیقه قبل از صبحانه و ناهار و شام است و باید دقت کنید که در مصرف قهوه سبز زیاده روی نکنید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

10 نکته برای شروع یک رژیم غذایی عالی

5 روش برای لاغر شدن و کاهش وزن در خانه

کاهش وزن سریع با مصرف 5 نوشیدنی سالم

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع
رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *