روش های درمان گل مژه

گل مژه همانند جوشی بزرگ است که به صورت یک توده زرد یا سفید در ناحیه چشم و پلک ها نمایان می شود. این عارضه نوعی عفونت است. علل بروز گل مژه ورود باکتری هاست که در نهایت منجر به عفونتی و درگیر شدن پلک بالا و پایین خواهد شد. گل مژه در علم پزشکی، هوردلوم یده می شود.

علائم گل مژه شامل: التهاب، ورم موضعی پلک چشم، درد، سوزش و تاری دید است که اگر به خودی خود برطرف نشدند باید جهت درمان گل مژه به پزشک مراجعه نمود و یا از راهکار های خانگی و موثر آن استفاده کرد.

در بسیاری از موارد معمولا گل مژه بدون نیاز به درمان رفع می شود. در برخی از موارد نیز ممکن است با گذشت چند روز بیمار شاهد رفع آن نبوده و شاهد رشد و حتی خونریزی آن باشد که بینایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. در اینصورت فرد باید به پزشک مراجعه کند تا عفونت بیش از این به سایر نقاط چشم و پلک سرایت نکند.

پزشک با معاینه چشم گل مژه را تشخیص می دهد و در صورتیکه این عارضه بزرگ و دردآور بوده و پس از دو هفته کوچک نشده باشد اقدام به تخلیه آن خواهد کرد. پزشک با بی حسی و ایجاد برشی جزئی، چرک های ناحیه را تخلیه می کند. استفاده از آمپول های استروئیدی جهت رفع التهاب نیز محتمل است.روش های درمان گل مژه

یک عدد چای کیسه ای را درون مقداری آب گرم حدود یک دقیقه بخیسانید و سپس بر روی گل مژه قرار دهید تا سرد شود. بهتر  است برای گل مژه هایی که درون پلک ایجاد شده اند، چای کیسه ای را روی پلکتان قرار دهید. عمل به این روش دو تا سه بار در روز به شما در رفع این عارضه کمک می کند.

یک سیب زمینی را پوست گرفته و پس از قرار دادن یک لایه آن درون پارچه ای بهداشتی و نازک بر روی پلکتان قرارش دهید. روزانه دوبار به مدت یک ربع این کار را انجام دهید.

برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل خارج شده از آن را روی گل مژه بمالید. درمان گل مژه با آلوئه ورا از سریع ترین راهکار های ممکن است که با دو الی سه بار اجرای روزانه آن فورا به جواب می رسید.

با استفاده از یک گوش پاک کن مقداری روغن کرچک را روی گل مژه بمالید و پس از یک ربع به آرامی با آب گرم بشویید. تکرار این روش، چند بار در طول روز به درمان گل مژه کمک می کند.

دو قاشق سرکه سیب را درون یک فنجان آب داغ حل کنید و با استفاده از پنبه بهداشتی که درون این محلول آغشته کرده اید سطح گل مژه را کاملا بپوشانید. بهتر است دو تا سه بار در طول روز تکرار شود.

برای کسب اطلاعات درباره ی روشهای درمان بیماری های دیگر می توانید به مرکز چشم پزشکی بصیر مراجعه کنید.

آیا مطلب ” گل مژه چیست و چگونه درمان می شود؟ ” برای شما مفید بود؟

همه‌ی افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه‌ها می‌شوند. آکنه‌های مزاحم []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گل مژه چشم انواع مختلفی دارد اما آنها نوعی التهاب یا برجستگی متمرکز در پلک هستند. بعضی از گل مژه‌ها به دلیل عفونت ایجاد می‌شوند که معمولا دردناک هستند و حتی می‌توانند ظاهر فرد را تغییر بدهند. اگر این عفونت برای مدت طولانی به‌صورت درمان‌نشده باقی بماند ممکن است بینایی را تحت تأثیر قرار دهد. انواع گل مژه خودبه‌خود برطرف می‌شوند، اما برخی به درمان با آنتی‌بیوتیک یا جراحی نیاز دارند. فقط چشم‌پزشک می‌تواند نوع گل مژه‌ی شما را به‌درستی تشخیص بدهد و درمان مناسب را برای‌تان تجویز کند.روش های درمان گل مژه

حتما بخوانید: درمان سیاهی دور چشم با ۱۰ روش کاملا طبیعی

خیلی از افراد هنگام ایجاد گل مژه آن را حس می‌کنند اما خیلی‌ها هم فقط زمانی متوجه می‌شوند که گل مژه کاملا ایجاد شده است. اگر شما نیز هرکدام از علائم گفته شده را دارید، سعی کنید به چشم‌‌تان دست نزنید یا آن را نخارانید و به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

انتقال آلودگی، گردوخاک و میکروب به ناحیه‌ی اطراف چشم یا داخل آن می‌تواند گل مژه ایجاد کند. متداول‌ترین علت‌ گل مژه عبارتند از:

عواملی که احتمال بروز گل مژه را می‌کنند عبارتند از:

گل مژه انواع بسیار گوناگونی دارد، شامل:

اگر علائم گل مژه‌تان تشدید شد باید به چشم‌پزشک مراجعه کنید تا او نوع گل مژه و علت آن را تشخیص بدهد. گل مژه‌ها با معاینه‌ی کامل چشم قابل تشخیص هستند.

پزشک پلک‌ها و مژه‌ها را بادقت معاینه و ساختار پلک و ظاهر پوست و مژه را بررسی می‌کند. با تشخیص درست، درمان مناسب تجویز خواهد شد.

اگر گل مژه دارید، بهترین درمان این است که ابتدا بهداشت فردی را رعایت کنید؛ دست‌ها و نواحی اطراف چشم‌هایتان را تمیز نگه دارید و سعی کنید به چشم‌های خود دست نزنید.

این کار باعث می‌شود میکروب پخش نشود. اگر از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، آنها را دور بیندازید و بعد از برطرف شدن گل مژه لوازم آرایشی جدید خریداری کنید تا مانع پخش میکروب و آلوده شدن لوازم آرایشی مربوط به چشم‌هایتان شوید. لوازم آرایشی خود را با هیچ‌کس شریک نشوید حتی با نزدیک‌ترین افراد به خود.

اگر گل مژه‌‌ی شما دردناک است، بزرگ‌تر شده یا مدت طولانی‌‌ای است که باقی مانده به چشم‌پزشک مراجعه کنید. درمان‌های رایج گل مژه داروهای آنتی‌بیوتیک و جراحی است. پزشک‌تان می‌تواند راه‌های پیش‌گیری از بروز گل مژه را به شما توصیه کند.

یک راه معمول برای تسکین احساس ناخوشایند گل مژه استفاده از کمپرس گرم است. کمپرس را به‌مدت پنج تا ده دقیقه روی پلک نگه دارید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. چشم‌هایتان را با شامپو بچه‌ی رقیق‌شده در آب شست‌و‌شو بدهید یا از محصولاتی که برای این منظور تولید شده‌اند استفاده کنید.

گل مژه‌ها معمولا فقط از نظر ظاهر و زیبایی ممکن است مشکل ایجاد کنند و به‌ندرت برای سلامت یا بینایی فرد خطر دارند. گل مژه‌ها نقصی در بینایی ایجاد نمی‌کنند یا مشکل جدی برای چشم پیش نمی‌آورند.

در بسیاری از موارد گل مژه در عرض چند هفته خود‌به‌خود برطرف خواهد شد. در موارد بسیار نادر گل مژه بزرگ‌تر و علائم آن تشدید می‌شود. گل مژه معمولا به‌خوبی درمان می‌شود، اما برای افرادی که مستعدتر هستند ممکن است مجددا به‌وجود بیاید.

انواع گل مژه چشم با رعایت بهداشت فردی و اجتناب از استفاده از یک سری لوازم مشترک با دیگران (مثلا حوله، لوازم آرایشی و قطره‌ی چشم) قابل پیش‌گیری هستند. دست‌های خود را همیشه تمیز نگه دارید تا هنگام تماس با چشم‌ها، میکروب‌ها را به آنها منتقل نکنید.

اگر مستعد ابتلا به انواع خاصی از گل مژه مانند شالازیون هستید، از پزشک‌تان در مورد نحوه‌ی پیش‌گیری از ایجاد آن سؤال کنید.

کمپرس گرم یکی از بهترین درمان‌ های گل مژه چشم است. گرما به افزایش گردش خون در ناحیه‌ی چشم کمک و تخلیه‌‌ی غدد را می‌کند. کمپرس گرم درد و تورم را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید از بخور صورت استفاده کنید.

ماساژ دادن پلک گل مژه‌دار به تخلیه‌ی عفونت کمک می‌کند و در نتیجه پروسه‌‌ی درمان سرعت می‌گیرد.

درمان خانگی دیگر برای گل مژه چشم برگ گیاه گواوا است. این برگ‌ها دارای ترکیبات ضدالتهابی هستند که درد و تورم را کاهش می‌دهند. همچنین قدرت تسکین‌دهندگی طبیعی برگ گواوا باعث تسریع بهبودی می‌شود.

استفاده از دم‌کرده‌ی برگ گیاه اقاقیا به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی برای کاهش درد و تورم گل مژه مفید است.

نکته: حتما قبل از استفاده برگ‌ها را به‌خوبی بشویید.

کمپرس با سرکه‌ی سیب درمان مناسبی برای گل مژه است. خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی سرکه‌ی سیب به تسکین درد و التهاب و حتی از بین بردن عفونت کمک می‌کند.

روغن کرچک دارای خواص ضدالتهابی قوی است و به کاهش درد و التهاب گل مژه کمک می‌کند. روغن کرچک اندازه‌ی گل مژه را سریع‌تر کوچک می‌کند و در نتیجه زودتر درمان می‌شود.

استفاده از چای سبز کیسه‌ای در درمان گل مژه مؤثر است. چای سبز دارای خواص ضدالتهابی است که به کاهش درد و التهاب و کوچک‌تر شدن گل مژه کمک می‌کند. ضمنا چای سبز به دلیل غنی بودن از اسید تانیک، از عفونت پیش‌گیری می‌کند.

یک شیوه‌ی مؤثر دیگر برای درمان گل مژه استفاده از آلو‌ئه‌وراست. آلوئه‌ورا خواص ضدالتهابی دارد که به کاهش قرمزی، تورم و التهاب گل مژه کمک می‌کند. ویژگی‌های ضدمیکروبی آلوئه‌ورا نیز در درمان عفونت مفید است.

نکته: قبل از استخراج ژل آلوئه‌ورا برگ آن را به‌خوبی بشویید.

جعفری به تخلیه‌ی مواد سمی از گل مژه کمک می‌کند و در نتیجه درمان سریع‌تر خواهد شد. همچنین جعفری به‌عنوان یک عامل ضدمیکروب ملایم، با عفونت مبارزه می‌کند.روش های درمان گل مژه

وقتی گل مژه دارید، رعایت دقیق‌تر بهداشت فردی روند بهبود آن را تسریع و همچنین با عفونت مبارزه می‌کند.

برگرفته از: eyehealthweb.com top1homeremedies.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

دختر من چند وقته گل مژه داره و تعدادش شده دکتر میگه موردی نداره ولی من نگرانم سنشم چهار سال اجازه کمپرس نمیده به نطرتون چیکار کنم

سلام
مطلب مفیدی بود. فقط یک نکته و آن اینکه عکسی که برای جعفری گذاشتید عکس گشنیز است نه جعفری

سلام دوست گرامی
ممنون که اطلاع دادید.

مقاله خوبی بود.

مد و زیبایی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چرا کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد؟

استروئید چیست؛ کاربردها و عوارض جانبی استروئید

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

راهنمای بارداری هفته به هفته

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *