روش های درمان میخچه کف پا




خانه

موبایل

افراد دیابتى هرگز نباید مشكلات پا را خودشان درمان كنند

روش های درمان میخچه کف پا

 

میخچه ضایعه‌ای پینه‌ای‌شکل از پوست مرده است که معمولاً در سطوح نازک و بدون موی پوست به خصوص در قسمت پشتی پنجه پا یا انگشتان یا در قسمت ضخیم‌تر پوست کف دست و پا ایجاد می‌شود.میخچه زمانی به وجود می‌آید که فشار وارده بر پوست حالتی بیضوی یا شبیه بیضی در پوست ایجاد کند که مرکز آن کانون فشار است و به مرور زمان گسترده می‌شود. اگر تحریک به طور مستمر روی بافت‌های تولیدکننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجدداً تولید میخچه می‌کند.

زمانی که پینه گسترده شده و در مرکز آن سلول‌های مرده پوست تجمع می‌کنند، تبدیل به میخچه می‌شود.میخچه ها و پینه ها می توانند بسیار دردناک باشند، ولی می توان به راحتی آن ها را درمان کرد که درد معمولا بلافاصله از بین می رود.اگر شما دچار یک میخچه یا پینه ی دردناک شدید، بهتر است از فرد دارای صلاحیت برای تشخیص و درمان اختلالات پا کمک بگیرید (مانند یک متخصص بیماری های پا) شما نباید میخچه را خودتان بردارید، به خصوص اگر مسن بوده و یا مبتلا به دیابت می باشید.

 

روشهای درمان میخچه:تراشیدن (بریدن)متخصص بیماری های پا می تواند با استفاده از دستگاه مخصوص، پوست ضخیم شده ی یک میخچه یا پینه را بردارد. با بریده شدن میخچه یا پینه و برداشته شدن فشار از بافت های زیرین، درد معمولا کاهش قابل توجهی پیدا می کند. در برخی موارد، جلسات منظم یا مکرر برای تراشیدن نیاز است. با برداشته شدن میخچه یا پینه، اگر از کفش مناسب استفاده شود، ممکن است این عارضه دیگر باز نگردد. یک کرم مرطوب کننده اگر به طور منظم بر روی پینه یا میخچه ی بریده شده استعمال شود، پوست را نرم نگاه داشته و ماساژ آن را ساده تر می کند.

 

درمان شیمیاییمحصولات دارویی زیادی تولید شده اند که به صورت شیمیایی، پوست ضخیم و مرده ی میخچه یا پینه را برمی دارند. این محصولات معمولا دارای اسید سالیسیلیک می باشند که در داروهای زگیل نیز استفاده می شود.اسید سالیسیلیک یک اسید کراتولیتیک است، به این معنی که پروتئین کراتین را در خود حل می کند که سازنده ی بخش بزرگی از خود میخچه و پوست ضخیم و مرده ی روی آن است. این محصولات ملایم بوده و برای افراد بی خطرند.

 

استفاده از کفی و محافظت انگشتان پابسته به موقعیت یک میخچه یا پینه، یک بالشتک یا کفی کفش می تواند مفید واقع شود. مثلا برای یک پینه در زیر پا، یک کفی کفش نرم می تواند جلوی فشار وارد بر پوست را گرفته و باعث بهبودی پینه گردد. اگر میخچه در میان انگشتان به وجود آمده باشد، استفاده از یک آستین برای انگشتان پا، می تواند باعث کاهش فشار شود.

عمل جراحیاگر فرد دچار عارضه ای بوده که باعث ایجاد دوباره ی مشکل شده و دیگر راه هایی درمانی به نتیجه نرسیده باشند، عمل جراحی توصیه می شود. برای مثال، ممکن است از عمل جراحی برای صاف کردن یک انگشت بدشکل یا بریدن یک تکه استخوان که از انگشت بیرون زده و مشکل ایجاد می کند، استفاده شود. اگر شما به عمل جراحی نیاز داشته باشید، به یک جراح معرفی شده و سپس او توضیحات بیشتری به شما خواهد داد.

 

میخچه ضایعه‌ای از پوست مرده است که در سطوح نازک و بدون موی پوست ایجاد می‌شود

 

درمان های خانگی میخچه

از اجسام تیز دورى كنیداولین و مهم ترین نكته اى كه متخصصان مى گویند این است كه با جراحى شوخى نكنید. در مقابل وسوسه ى كندن میخچه و پینه ها با تیغ ریش تراشى، قیچى و دیگر وسایل تیز، تسلیم نشوید.دست كارى پینه و میخچه در حمام بسیار خطرناك است. این كار مى تواند به عفونت منجر شود و وضع را بدتر كند. افراد دیابتى هرگز نباید مشكلات پا را خودشان درمان كنند.

 

از پدهاى پزشكى با احتیاط فراوان استفاده كنید.اگر از نوار چسب هاى میخچه و یا از محصولات سالیسیلیك اسید، اسید مایع و پماد استفاده مى كنید، توصیه هاى زیر را به دقت اجرا كنید: این مواد را فقط در محل درگیرى به كار برید و در پوست هاى اطراف استفاده نكنید. در درمان میخچه، ابتدا یك پد دایره اى شكل براى محافظت از پوست اطراف دور میخچه بگذارید. هرگز از این محصول از دو بار در هفته استفاده نكنید. اگر هیچ بهبودى حاصل نشد به پزشك خود مراجعه كنید.

 

پاى تان را خیس كنیددرد میخچه ممكن است ناشى از یك بورسا (كیسه اى پر از مایع بین استخوان و میخچه) باشد كه ملتهب و منبسط مى شود. براى رهایى موقت از درد، پاى تان را در محلول نمك و آب گرم قرار دهید. این كار باعث كاهش اندازه كیسه ى بورسا مى شود و فشار را از روى اعصاب حسى اطراف آن برمى دارد. اما مراقب باشید، اگر دوباره پاى تان را در كفش تنگ بگذارید، بورسا دوباره به اندازه ى دردناك خود باز مى گردد.

 

جشن چاى بگیریداگر پینه هاى فراوانى دارید، پاى تان را در چاى رقیق شده بابونه قرار دهید. چاى، پوست سفت را نرم مى كند و درد را تسكین مى دهد. اگر چه این دم كرده، پاى را رنگى مى كند ولى به آسانى با آب و صابون پاك مى شود.از وسایل ساینده استفاده كنید

قبل از درمان پینه، پا را چند دقیقه در آب داغ قرار دهید و سپس سوهان و یا سنگ پا را خیلى آرام به محل بسایید تا لایه هاى رویى پینه جدا شود. در انتها از كرم هاى دست استفاده كنید. این كرم به حل شدن پوست هاى سخت كمك مى كند. اگر دچار پینه هاى شدیدى شدید بعد از حمام یا دوش روزانه، از این روش به طور معمول استفاده كنید. اما در میخچه هیچ گاه از وسایل ساینده استفاده نكنید زیرا باعث حساسیت موضعى و درد مى شوند.

 

محل پینه را ببندیدهنگامى كه پینه هاى بزرگ، مخصوصا روى پاشنه ى پا ترك مى خورند، كرم هیدروكورتیزون را شب روى محل ضایعه بمالید. یك كیسه پلاستیكى روى پا قرار دهید و رویش جوراب بپوشید و آن را تا صبح همان طور بگذارید.پنج عدد آسپیرین تهیه كنید ولى آنها را نخوریدراه دیگر براى نرم كردن پینه هاى سفت، پودر كردن قرص هاى آسپیرین و مخلوط كردن آن با نصف قاشق چاى خورى آب و آب لیمو و تهیه یك خمیر است. آن را به نقاط سفت پا بمالید، سپس آن را در كیسه پلاستیكى قرار دهید و دور آن را با حوله ى گرم بپوشانید. افراد حساس به آسپیرین نباید از این روش استفاده كنند. تركیب كیسه پلاستیكى و حوله گرم باعث نفوذ خمیر گرم به داخل پوست مى شود.حداقل 1 دقیقه بنشینید، سپس پا را باز كنید و محل را با سنگ پا بسایید؛ تمام پوست هاى سخت و مرده، شل شده و به صورت پوسته پوسته به راحتى خارج مى شوند.

 

سریع عمل كنیدبهتر است هنگامى كه میخچه در مراحل اولیه شكل گیرى است وارد عمل شویم. در این زمان میخچه یك حلقه كوچك از پوست هاى سفت شده است كه درد جزئى دارد. باید بلافاصله محل را با لانولین )موم پشم( ماساژ بدهید تا میخچه نرم شود و حساسیت آن به فشار كاهش یابد و سپس محل را با مواد نرم بپوشانید تا فشار را از محل دور كند.

 

بین انگشتان پا فاصله بیندازید

چون میخچه هاى نرم به علت برخورد استخوان هاى دو انگشت مجاور پا ایجاد مى شود، شما نیاز به شى نرمى براى فاصله انداختن بین انگشتان دارید.پزشك متخصص پا درباره استفاده از الیاف پنبه در بین انگشتان هشدار مى دهد، زیرا باعث سختى و حساسیت مى شود.

 

محل ضایعه را لایى گذارى كنیدیك راه آسان براى كم كردن فشار روى پینه، قرار دادن گاز كوچك و یا پنبه جاذب روى ناحیه و پوشاندن آن با یك تكه نازك از پارچه نخى محكم است. پوشش را هر شب و هنگام حمام رفتن بردارید تا پوست بتواند تنفس كند و رطوبت اضافى در زیر پد جمع نشود.

 

كفش تان را زیر كشش قرار دهیدبعضى اوقات، تسكین یك میخچه دردناك و سخت با كشیدن كفش ها براى از بین بردن فشار ایجاد كننده اصطكاك، حاصل مى شود. كفاش مى تواند این كشش را انجام دهد. شما نیز مى توانید از محلول هاى كش دهنده چرم استفاده كنید. از این محلول ها به دفعات استفاده كنید و در حالى كه كفش ها مرطوب هستند با آنها راه بروید تا براى تان راحت شود.

 

روش های درمان میخچه کف پا

كفش مناسب بخریدمهم ترین نكته در خرید كفش، اندازه ى مناسب آن است. فرقى نمى كند كه قیمت آن ده هزار تومان باشد یا صد هزار تومان. باید عرض جلوى كفش مناسب باشد تا به انگشتان فشار نیاید. به دنبال مواد طبیعى نظیر چرم باشید تا پاى تان به راحتى نفس بكشد. به یاد داشته باشید كه خریدن كفش بزرگ نیز به اندازه كفش تنگ، مضر است.

– یک قطعه لیمو را به مدت یک شب روی میخچه قرار دهید و صبح، قسمت موردنظر را با ماده ضدعفونی کننده شست وشو دهید.

 

– نصف قاشق چای‌خوری شیره سفید انجیر را روزی سه بار روی میخچه بمالید. این عمل نه تنها باعث نرمی پوست می‌شود، بلکه مانع بازگشت و عود میخچه نیز می‌شود ( شیره سفید انجیر از دم برگ‌ها یا میوه نارس انجیر بیرون می‌آید)

 

– مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین و املاح

 

– قطعه‌ای پیاز را روی میخچه ببندید و بگذارید تمام شب بماند.

 

– پنبه آغشته در سرکه را روی میخچه قرار دهید تا نرم شود. سپس با سنگ پا روی آن بکشید.

 

– میخچه را یک شب تمام با پوست تازه آناناس ببندید. تکرار این عمل موثر است.

 

– کمی بلغور جو را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن پای خود را در آن قرار دهید.

 

– پنبه آغشته به چای بابونه پررنگ را روی میخچه قرار دهید و یک شب تمام بگذارید بماند.

 

– جوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد ، همچنین ضد قارچ  است و خواص ضد باکتریایی آن به پیشگیری از عفونت کمک میکند2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین  را  مقداری آب گرم اضافه کنید. پای خود را در این محلول برای 1 تا 15 دقیقه فرو ببرید.  منطقه مبتلا  را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده از بین برود یا با یک قاشق چای خوری جوش شیرین، آب لیمو وکمی  آب  خمیر درست کنید. در منطقه آسیب دیده مالیده و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز بعد آب کشی کرده و با سنگ پا لایه برداری میکنیم

– سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی  است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن از عفونت جلوگیری می کند. نصف سیر را در محل میخچه مالیده . اجازه دهید  پوست خشک شود ، با یک نوار زخم بندی ببندید و یک شب بماند. صبح روز بعد،پانسمان  را باز کرده و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه از بین می رود تکرار کنیدروش دیگر، دو تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده ، کمی نمک  ریخته بزنید و رویش را بندید سه روز بماند بعد از سه روز میخچه از بین می رود در صورت نیاز این روش را دوباره تکرار کنید .

– روغن سقز:سقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند. این روغن به پوست به سرعت نفوذ میکند، بنابراین سریعتر درمان میشود. قرار دادن یخ در یک پارچه نازک و ماساژ منطقه آسیب دیده با آن را برای دو دقیقه.  خشک  کردن منطقه و مالش  با روغن سقر در محل مورد نظر و رویش را می بندیم شب این کار رامیکنیم و تا صبح میماند

 

– پاپایا یکی دیگر از درمان بسیار آسان و موثر برای از بین بردن میخچه پا است. چندین آنزیم در پاپایا  وجود دارد که به نرم کردن پوست سخت کمک میکند. به علاوه، هر گونه درد و ناراحتی را تسکین و حتی به بهبود سریعتر میخچه کمک میکند. رنده یک قطعه کوچک از پاپایا خام و تهیه آب آن به محل میخچه آب آن را  مالیده  و با نوار زخم میبندیم تا صبح بماند سپس صبح رو ز بعد با سنگ پا به آرامی لایه برداری میکنیم  تا زمان بهبودی میتوانید تکرار کنید

 

– در آیورودا، شیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد . یک قاشق غذاخوری از پودر شیرین بیان را با روغن خردل  مخلوط کنید تا خمیرشود این خمیر را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از رفتن به رختخواب بزنید و با باند ببندید .صبح روز بعد،  پانسمان  را باز کرده و با آب ولرم این منطقه را بشوئید  این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه نرم و کوچک شود انجام دهید .

 

– یکی دیگر از درمان خوب زردچوبه است. با توجه به ماهیت ضد التهابی آن، زردچوبه می تواند ناراحتی را تسکین،  درد را کاهش و به سرعت بهبود دهد . یک قاشق چای خوری زردچوبه  و کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود به محل آسیب دیده بزنید . بگذارید خشک شود دو یا سه بار در روز برای حداقل یک هفته یا تا زمانی که  درمان شود ادامه دهیدگردآوری:بخش سلامت و بهداشت بیتوتهمنابع:tebyan.nethidoctor.ir

footmed.ir

rasekhoon.net


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

روش های درمان میخچه کف پا

زندگی کردن با میخچه یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشكلات روی زمین است. بی‌شک کسی دوست ندارد با یک میخچه دردناک در خیابان قدم بزند یا برای انجام کارهای روزانه خود از این سر شهر به آن سر شهر برود. میخچه یکی از مشکلات رایجی است که انسان‌ها دست کم یک‌بار آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند. میخچه در نقاط مختلف پا به ویژه در ناحیه انگشتان و مفاصل آن دیده می‌شود. درحقیقت میخچه واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهایی قرارمی‌گیرد که به صورت مستمرو به دلایل مختلف مثل تنگی کفش یا اضافه وزن به سطح پوست وارد می‌شود و به صورت برآمده و ضخیم شدن پوست به اندازه یک دانه عدس یا ذرت پیش می‌رود. بی‌توجهی به درمان میخچه گاهی افراد را وادار به انجام جراحی و خارج کردن آن از بدن می‌کند، درحالی که درمان میخچه یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هاست به شرط آنکه درمان آن در زمان مناسب انجام شود. برای درمان این عارضه راه‌های مختلفی در شیوه‌های درمانی طبیعی و خانگی در سراسر جهان وجود دارد که برخی از موثرترین آنها را با هم مرور می‌کنیم.

چگونه میخچه را شناسایی کنیدمیخچه را با پینه اشتباه نگیریداگرچه میخچه و پینه هردو ظاهر کاملا متفاوتی دارند اما گاهی توسط بسیاری از مردم با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. پینه‌ معمولا سطح وسیع‌تری از پوست را به خود درگیر می‌کند و معمولا در قسمت‌هایی از کف پا که تماس مستقیم و مداوم با زمین دارد و تحت‌فشار زیاد قرار می‌گیرد، مثل پاشنه یا سینه‌ پا دیده می‌شود، در حالی که میخچه محدوده بسیار کوچکی را درگیر می‌کند و معمولا برجسته است، در یک نقطه رشد می‌کند، ضخامت بیشتری دارد و احتمال نفوذ آن تا اعماق پوست بسیار زیاد است. در حالی که پینه تنها در سطح پوست دیده می‌شود و امکان نفوذ به لایه‌های زیرین پوست را ندارد.

راه‌های پیشگیری را بشناسیدچرا میخچه می‌زنیددلایل مختلفی برای ابتلا به میخچه وجود دارد که بسیاری از آنها به  دلیل بی‌احتیاطی و بی‌توجهی خودمان به وجود می‌آید.  پوشیدن کفش‌ یا جوراب تنگ، تماس بیش از اندازه انگشتان با رویه کفش‌، پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب و پیاده‌روی طولانی و مستمر، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و تنگ، عدم درمان قوس کف پا و افزایش فشار بر انگشتان و سینه‌ پا و در نهایت تقسیم تعادل وزن روی پاها از جمله عواملی است که موجب می‌شود پا و انگشتان آن در معرض فشار قرار بگیرند و احتمال ابتلا به میخچه در آنها تقویت شود، بنابراین اگر نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشید به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگی و سفتی پوست و دردهای نقطه‌ای در موضع میخچه خواهید بود.

نسخه: پاکسازی میخچه با سرکهطول درمان: 2 هفته، روزی دو باراستفاده از سرکه برای درمان میخچه یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای خشک‌کردن و ازبین‌بردن آن‌ است. برای این کار به سرکه سفید و یک پنبه‌ نیاز دارید. پنبه را به سرکه آغشته کنید و آن را روی موضعی که میخچه در آن به‌وجود آمده، بگذارید. پنبه‌ سرکه‌ای را با نوارچسب پارچه‌ای پانسمان روی موضع ببندید، به گونه‌ای که پنبه سرکه‌ای به طور کامل سطح میخچه را مرطوب کند. بعد از 3 تا 4 ساعت پنبه سرکه‌ای را از روی میخچه بردارید و اجازه دهید، میخچه به مدت 3 دقیقه هوا بخورد. پس از این مدت پنبه‌ دیگری را به سرکه آغشته کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت به همان شیوه روی موضع میخچه ببندید. این شیوه را به مدت 2 هفته، روزی دوبار تکرار کنید تا در پایان هفته دوم شاهد خشک شدن و جدا شدن میخچه از موضع باشید.

افرادی که به‌جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند.

این هشدار را جدی بگیریدمیخچه را جراحی نکنیدکارشناسان و متخصصان پوست می‌توانند نمونه‌های مختلفی از افراد مبتلا به میخچه را مثال بزنند که با خوددرمانی‌های بی‌مورد و خطرناک مشکلات زیادی برای خود به‌وجود آورده‌اند. افرادی که به جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند، آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند، زیرا با این کار موجب بروز عفونت و آلودگی در موضع میخچه می‌شوند و مشکلی به مشکلات قبلی خود اضافه می‌کنند.

نسخه: پوست موز و اسانس چایطول درمان: 2 هفته روزی 2 ساعتیکی دیگر از روش‌های خانگی درمان میخچه تهیه مرهمی است که با کمک پوست موز و عصاره برگ درخت چای به دست می‌آید. برای این کار باید یک عدد موز رسیده و کامل را به مدت 3 تا 4 ساعت درون یخچال بگذارید. پس از این مدت پوست موز را بکنید و سفیدی‌های درون پوست آن را جدا کنید. برای تهیه این مرهم نیاز به یك قاشق غذاخوری از این کرک‌های سفید دارید. به کرک‌های سفید، 4 تا 5 قطره اسانس روغن چای اضافه کنید و آن را به آرامی ورز دهید. این مرهم را به مدت 2هفته، هر روز 2 ساعت روی میخچه بگذارید و آن را پانسمان کنید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بعد از 2 هفته احساس بهتری نسبت به میخچه داشته باشید و دیگر هنگام پوشیدن کفش‌ و راه‌رفتن احساس درد نکنید.

نسخه: مرهم روغن چای سبزطول درمان: یك هفته  پیش از خواباگر مدت زمان زیادی است که به میخچه مبتلا هستید و دیگر به آن به عنوان بخشی از بدن‌تان عادت کرده‌اید، قطعا با یکی از انواع سرسخت آن روبه‌رو هستید که دارای پوستی ضخیم و محکم است. مردم چین برای درمان این نوع از میخچه از عصاره، اسانس یا روغن برگ درخت چای سبز استفاده می‌کنند. برای این کار کافی است 5 قطره از روغن چای سبز را روی پنبه‌ بریزید و آن را روی میخچه قرار دهید. البته پیش از این کار باید پای خود را به خوبی با آب ولرم و صابون بشویید و آن را با حوله خشک کنید. در صورتی که به مدت یك هفته هر شب پیش از خواب این روغن را روی میخچه قرار دهید، خواهید دید که بعد از این مدت با نرم شدن و کاهش میزان سختی و ضخامت میخچه رو‌به‌رو خواهید شد و درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

نسخه: آبلیموی ترش و میخکطول درمان: 1 روز، هر چه بهتراستفاده از این نسخه  یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای درمان میخچه است. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 2 عدد گل میخک خشک شده را درون  نصف استکان آبلیموی ترش تازه بگذارید و اجازه دهید این مخلوط به مدت یك ساعت در این شرایط بماند تا خواص مفید گل‌میخک وارد آبلیمو شود، سپس آبلیمو را از صافی عبور دهید تا گلبرگ‌های گل میخک از آن جدا شود. پنبه‌ای را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی میخچه خود بگذارید. پیش از استفاده از این ترکیب نیازی به شست‌وشوی پا با صابون نیست. تنها پایتان را با آب نیمه‌ولرم بشویید و آن را کاملا خشک کنید. می‌توانید از این ترکیب در طول روز هرچند بار که توانستید، استفاده کنید، اما برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، می‌توانند روزی سه تا چهار بار از این شیوه استفاده کنند، پس از 1 روز خواهید دید که میخچه کم‌کم خشک شده و از بین می‌رود.منبع:مجله سیب سبز


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

روش های درمان میخچه کف پا

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

میخچه ضایعه‌ای پینه‌ای‌شکل از پوست مرده است که معمولاً در سطوح نازک و بدون موی پوست به خصوص در قسمت پشتی پنجه پا یا انگشتان یا در قسمت ضخیم‌تر پوست کف دست و پا ایجاد می‌شود.

میخچه زمانی به وجود می‌آید که فشار وارده بر پوست حالتی بیضوی یا شبیه بیضی در پوست ایجاد کند که مرکز آن کانون فشار است و به مرور زمان گسترده می‌شود. اگر تحریک به طور مستمر روی بافت‌های تولیدکننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجدداً تولید میخچه می‌کند.

زمانی که پینه گسترده شده و در مرکز آن سلول‌های مرده پوست تجمع می‌کنند، تبدیل به میخچه می‌شود.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

یکی از اختلالات و ناراحتی های پا که می تواند بسیار دردناک باشد و در راه رفتن شما اختلالاتی ایجاد کند میخچه می باشد. در این مطلب موثرترین و برترین روش های خانگی درمان میخچه پا را برای شما جمع آوری کرده ایم.

میخچه پا، ضایعه ای پینه ای شکل است که بخاطر پوست مرده اغلب در سطح نازک پا و در بخش هایی که مویی وجود ندارد ایجاد می گردد. میخچه برجستگی کوچکی می باشد که اغلب با درد شدید همراه است و ممکن است مشکلاتی در راه رفتن شخص ایجاد کند. در این مطلب چند روش موثر طبیعی و خانگی برای درمان میخچه پا آورده ایم.

اگر فشاری که به پا وارد می شود باعث ایجاد حالتی بیضی بر روی پوست پا شود میخچه ایجاد می گردد. با گذشت زمان میخچه های ایجاد شده ممکن است گسترش پیدا کنند. گاهی اوقات با وجود تلاش های فراوان و درمان کامل میخچه پا پس از گذشت مدت زمان کمتری ممکن است دوباره بازگردد. میخچه ممکن است به دلایل مختلف و در بخش های مختلف پا بسته به نوع آن ایجاد گردد و از مهمترین تفاوت های آن با خار پاشنه پا علایم ظاهری آن است که به راحتی با چشم قابل تشخیص است. در ادامه موثرترین روش های درمان میخچه پا را بررسی خواهیم کرد.

    

میخچه یکی از بیماری هایی است که اگر مراقب خود باشید و سلامت و بهداشت پا را رعایت کنید به آن مبتلا نخواهید شد. اگر در معرض فشار و یا سایش قرار بگیرید میخچه ممکن است در پاهای شما ایجاد گردد پس سعی کنید از پوشیدن کفش های نوک تیز، تنگ و پاشنه بلند خودداری کنید. همواره جوراب های مناسب به پا کنید و سعی کنید پاهای خود را با استفاده از نرم کننده ها همواره گرم نگاه دارید پاها را مرتب شسته و آن ها را خشک کنید این روش نیز از ابتلا به میخچه پا جلوگیری خواهد کرد. در صورت ابتلا به میخچه پا نگران نباشید! روش های متفاوتی برای درمان میخچه پا وجود دارد که می توانند وضعیت پای شما را بهبود دهند.

روش های درمان میخچه کف پا

یکی از روش های عالی درمان میخچه پا سرکه سفید می باشد. سطح اسید بالای موجود در سرکه سفید باعث نرم شدن پوست سخت می گردد. علاوه بر این، ویژگی های ضد قارچی و ضد باکتری سرکه سفید باعث کاهش خطر ابتلا به میخچه می گردد.

جوش شیرین عامل لایه بردار طبیعی می باشد که به رفع پوست مرده در اثر میخچه کمک می کند و درمقابل به فرآیند درمان سرعت می بخشد. ویژگی های ضد باکتری و ضد قارچی جوش شیرین باعث می شود پای شما به عفونت ها مبتلا نشود.

می توانید هر یک از این روش ها را روزی یکبار تا درمان میخچه پا مورد استفاده قرار دهید.

درمان خانگی خوب دیگر برای میخچه پا استفاده از لیمو است. اسید سیتروس موجود در لیمو پوست سخت شده را نرم می کند و در نهایت باعث درمان میخچه می گردد.

هر یک از این روش ها را روزی چند بار تا بهبود یافتن میخچه پا انجام دهید.

سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی می باشد و از این رو در درمان میخچه پا بسیار موثر می باشد. همچنین دارای ویژگی های ضد قارچ و ضد باکتری می باشد که از عفونت پیشگیری می کند.

روش درمان آسان و موثر دیگر برای بهبود میخچه پا استفاده از پاپایا است. در پاپایا چند آنزیم وجود دارد که به رفع پوست مرده و سخت کمک می کند. علاوه بر این، پاپایا می تواند درد یا ناراحتی را تسکین ببخشد و باعث خشک شدن و درمان میخچه می شود. برای بدست آوردن نتایج بهتر از پاپایای خام استفاده کنید.

شیرین بیان از آنجا که دارای ویژگی های درمانی و دارویی شگفت انگیزی می باشد اغلب برای درمان میخچه پا مورد استفاده قرار می گیرد.

روش عالی دیگر برای درمان میخچه پا استفاده از زردچوبه می باشد. بدلیل ماهیت ضد تورمی زردچوبه می تواند درد را تسکین بخشد و فرآیند درمان را سرعت بخشد.

در یک ظرف شیشه ای مقداری سرکه سفید را روی یک تکه پیاز سفید بریزید. ظرف را در طول روز در مکانی گرم قرار دهید. سپس قبل از رفتن به رختخواب میخچه را با پیاز بپوشانید. برای اینکه پیاز در طول خواب در مکان خود باقی بماند از باند استفاده کنید. اگر فردا صبح میخچه به اندازه ای که باید نرم نشده باشد. درمان را چند شب تکرار کنید تا میخچه کاملا نرم شود.

پنج تا شش قرص آسپرین را خرد کنید و با مقدار مساوی آب و سرکه سیب ترکیب کنید. این مواد را ترکیب کنید تا خمیری بدست آید. سپس آن را روی میخچه بمالید، از باند استفاده کنید تا در محل خود ثابت باقی بماند. پس از ده دقیقه میخچه باید به اندازه کافی شل شود تا با استفاده از سنگ پا بتوانید آن را تراش دهید.

برای میخچه های روی انگشتان پا مکانی که به سختی درمان می شود از چسب میخچه گرد بر روی میخچه استفاده کنید. از پنبه برای چکاندن چند قطره روغن گرچک روی میخچه استفاده کنید. سپس از چسب استفاده کنید تا مکان پنبه ثابت باقی بماند.

یکی از اختلالات و ناراحتی هایی که ممکن است بر روی پا ایجاد گردد و بسیار دردناک می باشد همین میخچه ها هستند امیدواریم با استفاده از این روش ها بتوانید به راحتی درمان میخچه پا را رد منزل انجام دهید. برای مشاهده درمان انواع بیماری ها با استفاده از روش های خانگی به بخش درمان خانگی و طب سنتی رجوع کنید.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

میخچه و پینه یک لایه‌ی سفت و سخت پوست است و زمانی شکل می‌گیرند که پوست تحت فشار زیاد باشد. میخچه و پینه معمولا روی انگشتان پا یا دست به‌وجود می‌آید و حس ناخوشایندی را در شما به‌وجود می‌آورد. اگر سالم هستید و سابقه‌ی بیماری خاصی ندارید،‌ فقط کافی است اقداماتی را برای درمان میخچه و پینه انجام دهید. در اکثر افراد اگر عامل فشار روی پوست برداشته شود، میخچه و پینه نیز به‌خودی‌ِخود بهبود می‌یابد. اگر دیابت یا بیماری دیگری دارید که موجب کاهش جریان خون در انگشتان می‌شود، خطر ابتلا به میخچه و پینه نیز به‌شدت افزایش می‌یابد. در این‌جور مواقع بهتر است به دستورات پزشک خود عمل کنید.

روش های درمان میخچه کف پا

نباید فراموش کرد که میخچه و پینه مشابه هم نیستند.

میخچه معمولا کوچک‌تر از پینه است و یک نقطه‌ی مرکزی دارد که پوست اطراف آن ملتهب است. میخچه روی بخش‌های مختلف پا که حتی تحت فشار وزن نیست، ممکن است گسترش یابد، مثلا در رو، اطراف یا حتی بین انگشتان یا ممکن است روی قسمت‌هایی از پا که وزن بدن را تحمل می‌کند نیز به‌وجود بیاید. میخچه‌ها اگر تحت‌ فشار قرار گیرند، دردناک هستند.

پینه‌ها به‌ندرت دردناک هستند. معمولا در کف‌ پا مخصوصا در زیر پاشنه، کف دست‌ها یا روی زانوها به‌وجود می‌آیند. اندازه و شکل پینه‌ها اغلب متفاوت است و معمولا بزرگ‌تر از میخچه‌ هستند.

اگر میخچه‌ها و پینه‌ها دردناک و متورم شده‌اند، بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر دیابت دارید یا جریان گردش خون در کف پای‌ شما ضعیف است، قبل از اینکه خودتان دست به درمان خانگی بزنید، اول با پزشک مشورت کنید، زیرا حتی یک جراحت کوچک روی پا نیز ممکن است موجب عفونت شود.

فشار مداوم روی بخشی از پوست یکی از دلایل به‌وجود آمدن میخچه و پینه است. ازجمله علل به‌وجود آمدن میخچه و پینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفش‌های تنگ و پاشنه‌بلند ممکن است قسمت‌هایی از پا را تحت‌فشار قرار دهد. وقتی کفش شما خیلی گشاد باشد، پایتان مدام داخل آن سُر می‌خورد و با کف کفش اصطکاک ایجاد می‌کند. همچنین پای شما ممکن است با درز یا دوخت کفش مدام آزرده شده‌ باشد.

پوشیدن کفش و صندل بدون جوراب یکی از دلایل ایجاد آسیب روی پاهاست. جوراب‌هایی که اندازه‌ی پا نیستند ممکن است مشکلاتی برای شما به‌وجود بیاورند.

پینه بستن دست‌ها ممکن است نتیجه‌ی فشار مداوم قسمتی از پوست در استفاده از ابزارآلات نوازندگی، استفاده از ابزار دستی یا حتی نوشتن باشد.

عوامل زیر خطر ابتلا به میخچه و پینه را افزایش می‌دهد:

دکتر پایتان را بررسی می‌کند و سعی می‌کند از علل ضخامت پوست مانند زگیل و کیست جلوگیری کند. همچنین ممکن است اگر دچار میخچه، زگیل یا هر نوع ناهنجاری دیگری باشید، از شما بخواهد یک عکس رادیولوژی از پایتان بگیرید.

درمان میخچه و پینه معمولا شامل خودداری از انجام کارهایی است که تداوم آن مشکل شما را می‌کند. شما می‌توانید با پوشیدن کفش‌های مناسب، استفاده از پدهای محافظ و سایر اقدامات محافظتی روند درمان را سرعت ببخشید.

اگر میخچه و پینه بهبود نیابد یا علی‌رغم درمان‌های انجام‌شده هنوز دردناک باشد، ‌اقدامات پزشکی می‌تواند به شما کمک کند:

دکتر پوست ممکن است قسمت‌های ضخیم پوست‌تان را بگیرد یا میخچه را به‌وسیله یک جراحی کوچک خارج کند. سعی نکنید این کار را خودتان انجام دهید، زیرا ممکن است پایتان عفونت کند.

همچنین دکتر پوست ممکن است کرم حاوی اسید سالیسیلیک ۴۰ درصد را تجویز کند. این کرم‌ها بدون تجویز پزشک نیز در دسترس هستند. دکتر به شما می‌گوید که تا چه مدت باید از این کرم استفاده کنید. همچنین ممکن است استفاده از سنگ‌پا یا سوهان ناخن را برای ازبین‌بردن پوست‌های مرده قبل از استفاده از کرم به شما پیشنهاد کند. استفاده از ژل اسید سالسیلیک هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم آن باشد.

اگر پایتان ناهنجاری دارد، احتمالا دکتر یک کفش‌پوش مناسب برایتان تجویز کند تا از شکل‌گیری مجدد میخچه و پینه جلوگیری کند.

در موارد نادر، ممکن است دکتر برای درمان ناهنجاری استخوان جراحی را پیشنهاد کند.

اگر دیابت دارید یا مبتلا به بیماری خاصی هستید که گردش خون در پاهایتان به‌کندی صورت می‌گیرد، قبل از درمان میخچه یا پینه با دکتر خود مشورت کنید. اگر از سلامتی جسمانی خوبی برخوردار هستید و مشکلی در این زمینه ندارید، دستورات زیر می‌تواند در درمان میخچه و پینه‌ی پا مؤثر باشد:

اگر می‌خواهید میخچه یا پینه‌ی پایتان پیشرفت نکند، بهتر است از پد برای کفش خود استفاده کنید. برای مراقب و جلوگیری از پیشرفت میخچه می‌توانید از پدهای درمانی استفاده کنید. این پدها آغشته به محلول اسید سالیسیلیک است که ممکن است باعث تحریک پوست سالم شود، استفاده از این پدها به‌خصوص برای افراد دیابتی یا افرادی که گردش خون پایینی دارند، توصیه نمی‌شود.

خیس‌کردن دست و پا در آب گرم و محتوی صابون موجب نرم‌ شدن میخچه و پینه‌ها می‌شود. این کار برداشتن پوست ضخیم ایجادشده روی پا را آسان‌تر می‌کند.

هنگام حمام، روی پینه یا میخچه سنگ‌پا یا سوهان بکشید تا لایه‌ی ضخیم روی آن برداشته شود. از یک جسم تیز برای برداشتن پوست روی پینه یا میخچه استفاده نکنید. اگر دچار دیابت هستید، استفاده از سنگ‌پا هم توصیه نمی‌شود.

مرطوب نگه داشتن پوست دست‌ها و پاها، باعث می‌شود همیشه پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

کفش و جوراب راحت بپوشید. همیشه از کفش‌ها و جوراب‌های راحت و مناسب استفاده کنید تا میخچه و پینه‌ی شما به‌طور کامل درمان شود.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

روش های درمان میخچه کف پا

من خودم چندین ماه پیش خیلی درگیر میخچه پام بودم (بغل
انگشت بزرگ پام بود، روی پینه)
خیلی دنبال راه حل گشتم تو سایت‌ها، خیلی هم چیزای زیادی
پیدا کردم، ولی خب اطمینان به، یکی، از اونها کار آسونی نبود برام.
چیزای +و-راجع به یه‌راه حل خیلی میخوندم، خلاصه دلُ زدم
به دریا، سرکه رو امتحان کردم
از اونجایی که آدم کم‌حوصله‌ای‌هستم تو‌این‌زمیته‌ها، میخواستم
زود جواب بگیرم..
:سرکه‌سفید‌ُ میزدم به پنبه میزاشتم روی انگشتم
با بانداستریل برای۳٫ ۴ساعت میبستم
روزی۱بار، بعد که اون قسمت پف می‌کرد، با تیغ استریل شده
میتراشیدم، به مررووورر تراشیده شد تا به تهش رسید
برای من تقریبا ۵٫۶ماه طول کشید (البته شاید‌چون روی پینه
بود)
یادتون نره یکم دندون روجیگر مبارک بزارید
و اینکه موقع تیغ زدن، زیاد عمقی نزنید که زخم‌شه
سطی بتراشید، درحدی که پوسته فقط‌کنده‌بشه، نه گوشت!
یه نکته مهم دیگه اینکه، روی بدن هرکسی جوابای مختلف
میدن مواد، مثلا یادمه راجع به سیر یا گوجه یه عااالم
کامنت‌های +. – بود
ولی خب خدا رو شکر برای من که سرکه جواب داد
ایشالا که بی درد میخچتون محو میشه بزودی ?
[با خودم گفتم اگه جواب بگیرم، میرم تو همه سایتایی
که خوندم و چند روز لنگ‌در هوا‌بودم، مینویسم تجرمبو
شاید کمکی شد]

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

از بین بردن مورچه ها؛ مراحل و ابزارهایی که نیاز دارید

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

چطور یک کمپین بازاریابی موثر را طراحی و راه‌اندازی کنیم؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

علت خون در ادرار و راه های درمان آن


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *