داروهاي درمان عفونت واژن

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است!

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

درمان عفونت واژینال مقاله ای است که حتما برای شما مفید خواهد بود. اگر شما فکر می کنید دچار عفونت واژن شده اید،ابتدا تعیین نوع عفونت بسیار مهم است. مهبل (واژن) سالم دارای جمعیت زیادی از باکتری ها است که برای کنترل و متعادل کردن  باکتری های مضر، مخمر، و موجودات دیگر مانند تریکوموناس نقش حیاتی دارند. عدم تعادل در مهبل می تواند انواع مختلفی از عفونت های واژن را سبب شود همانند واژینوز باکتریال (BV)، که رایج ترین نوع عفونت مهبلی است. دیگر عفونت های واژن که توسط مخمر (معمولا به همراه گونه های کاندیدا که منجر به عفونت قارچی یا برفک واژن) می شوند و یا توسط یک ارگانیسم تک یاخته به تریکومونا (که باعث عفونت های مقاربتی تریکومونا) میگردد ایجاد می شود. درمان وابسته به تشخیص است. احتمال دارد دکتر شما یک دوره آنتی بیوتیک و یا داروهای بدون نسخه دیگر را پیشنهاد کند.

بخش یک:
تشخیص دادن

۱) به دنبال علائم واژینوز باکتریال (BV) باشید.

اگر شما شک دارید که دچار عفونت واژن شده اید، به علائم خود توجه کنید. ابتدا ممکن است  زنان دارای واژینیت باکتریا آن علائم را نداشته باشند، اما علائم زیر اغلب مربوط به BV است.:

داروهاي درمان عفونت واژن

۲) توجه به نشانه های عفونت مخمر (کاندیدیازیس).

علائم و نشانه های عفونت مخمری مشابه BV است.که عبارتند از:

۳) به دنبال نشانه هایی برای عفونت تریکومونا (trich) باشید.

اگرچه بسیاری از مردم با (trich) هیچ علایمی ندارند اگرچه این علایم نشانه های یک عفونت هستند.

۴) علت عفونت باکتریایی خود را در نظر بگیرید.

همیشه غیراز عدم تعادل باکتریایی علت خاصی برای بروز BV و یا یک عفونت قارچی وجود ندارد. Trich یک STI است که توسط یک انگل تک یاخته به تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود. بسیاری از زنان احتمالا حداقل یک بار دچار عفونت باکتریایی می شوند.

۵) بدانید که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

از آنجایی که عفونت های مختلف اغلب نشانه های مشابهی دارند. تشخیص دکتر مهم است ، تا بتوانیم متد درمان مناسبی را در پیش بگیریم. اگر شما هر گونه علائم عفونت واژن را در خود مشاهده کردید به دکتر خود مراجعه کنید. دکتر شما یک دوره درمان برای شما تجویزخواهد کرد، اما اگر شما پس از سه روز متوجه بهبود نشدید، تب، و علائم ترشح بدتر شد، یا در هر جای بدن بثورات جلدی جدید پدیدار گردید، با دکتر خود تماس بگیرید.

۶)یک معاینه جسمی انجام دهید.

در مطب دکتر، پزشک شما احتمالا یک نمونه از ترشحات واژن شما را بردارد، یا درخواست یک نمونه ادرارو انجام یک معاینه واژن کند. این آزمون ممکن است ناراحت کننده باشد اما معمولا به سرعت انجام میگیرد. ترشح ها برای حضور باکتری، مخمر و یا موجودات دیگر مانند تریکوموناس تست خواهند شد.

۷) یاد بگیرید چگونه عفونت های دوباره را مدیریت کنید.

از آنجایی که هرنوع عفونت به نحو متفاوتی درمان می شوند ،ضروری است که قبل از شروع هر گونه درمان با پزشک خود مشورت کنید. معمولا بعد از اولین عفونت شما قادربه تشخیص عفونت های بعدی خواهید بود ، اما هنوز تشخیص نوع عفونت بسیار مهم است.

بخش دو :
درمان عفونت های واژن

۱) دارو مصرف کنید.

دکتر شما در صورت تشخیص عفونت واژن ممکن است یک دوره درمان را توصیه کند. روند درمان به نوع عفونت، یا میزان  گستردگی و یا شدت آن واینکه  چه مدت شما عفونت داشته اید بستگی دارد. در اینجا یکسری از درمان های معمولی آورده شده است:

۲) اجتناب از دوش واژینال.

دوش واژینال به این صورت است که داخل واژن با آب یا سایر مایعات شستشو داده میشود و تمیز میگردد. دوش واژینال توصیه نمی شود زیرا واژن به طور طبیعی خود را پاک میکند و دوش واژینال می تواند خطر عفونت های باکتریایی را افزایش دهد.

۳) خوردن ماست.

اگربه صورت مکرر عفونت های باکتریال دارید، ماست های پروبیوتیک را در نظربگیرید. دریافت پروبیوتیک از طریق ماست .پروبیوتیک می تواند در جلوگیری از عفونت های  آینده موثر باشد .هر روز ۱۵۰ گرم ماست بخورید این میزان شامل  ۴-۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کلنی های واحد (CFU) است. بعد از خواندن برچسب های اطلاعات از آن اطمینان حاصل کنید .

بخش سه:
ریکاوری و یا جلوگیری ازعفونت های واژن

۱) زمان بازگشت به دکتر را بدانید.

با دکتر خود تماس بگیرید اگر: علایم شما بهتر نشد، اگر تب شما افزایش پیدا کرد، و یا هنگام ادرار کردن احساس درد و مشکل داشتید، یا رابطه جنسی دردناک، و تجربه درد شکم دارید.

۲) منطقه را تمیز نگه دارید.

از یک صابون بسیار ملایم و آب گرم برای شستن ناحیه تناسلی خود استفاده کنید. ویا با یک حوله تمیز یا هوای خشک بدنتان را خشک کنید. شما همچنین می توانید برای خشک کردن منطقه از یک خشک کن با هوای سرد استفاده کنید. • از حمام حباب، روغن های حمام، تالک، یا پودر (به خصوص پودر که شامل نشاسته ذرت)باشد اجتناب کنید. این مواد می تواند این منطقه را تحریک کنند وسبب  تامین مواد غذایی لازم برای رشد میکروارگانیسم عفونت زا شوند.

۳) اجتناب از رایحه ها و محرک ها.

شورت خود را با استفاده از یک صابون ملایم و بدون عطر شستشو دهید. لباس زیر خود را دوبار بشویید این روش ایده خوبی است. این روش ما را مطمَئن میکند که تمام مواد شوینده از بین رفته است.از  نرم کننده های پارچه یا دستمال های خشک کن که ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند ومهبل (واژن) شما را تحریک کنند استفاده نکنید.

۴) اعمال خوب بهداشتی را تمرین کنید.

بعد از استفاده از دستشویی، از دستمال توالت سفید، نرم استفاده کنید و به یاد داشته باشید برای پاک کردن از جلو شروع کنید. این روش خطر ابتلا به عفونت را از باکتری روده به حداقل می رساند. اگر شما در طول روز از تامپون استفاده میکنید، هر چند ساعت بسته به ترشح خود تامپون خود را عوض کنید واز تامپون های با رایحه و عطر استفاده نکنید.

داروهاي درمان عفونت واژن

۵) پوشیدن لباس زیر غیرمحرک .

لباس زیر ۱۰۰ درصد پنبه سفید، را انتخاب نمایید. پنبه اجازه می دهد تا ناحیه تناسلی خشک و خنک باقی بماند. لباس زیر سفید عاری از محرک هایی است که ممکن در رنگ های مختلف وجود داشته باشد. از لباس زیر ساخته شده با نایلون استات یا هر الیاف مصنوعی اجتناب کنید. شما همچنین باید از پوشیدن لباس زیربندی که سبب تحریک ناحیه تناسلی می شود اجتناب کنید.

نشستن توی اب نمک غلیظ هم خیلی خیلی موثره

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری فلج اطفال، بیماری ویروسی می باشد که منجر به آسیب شدید عصبی شده و در نهایت فلج شدن، دشواری

ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی، بیماری مزمن و خطرناکی است که در اثر ویروس اچ آی وی ایجاد می

بیماری وبا یک بیماری باکتریایی است که معمولا از طریق آب آلوده انتشار می یابد. وبا موجب اسهال شدید و

بیماری های عفونی اختلالاتی هستند که توسط میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها یا انگل ها ایجاد1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *