روش های درمان بیماری ام اس

روش های درمان بیماری ام اس
روش های درمان بیماری ام اس




 


 

صفحه فوق یافت نشد

روش های درمان بیماری ام اس

Page not found.

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

روش های درمان بیماری ام اس

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

متخصصان در انگلستان می‌گویند درمان بیماری مالتیپل اسکلروزیس (ام اس) در آینده نزدیک در این کشور تغییر خواهد کرد و درمان با سلول‌های بنیادی خونساز جای درمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را خواهد گرفت.

تحقیق در مورد استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان ام اس در چند سال گذشته نشان از موثر بودن این روش داشته است و اکنون نتایج یک تحقیق بین‌المللی و بزرگتر هم نتیجه تحقیقات قبلی را تایید می کند که روش جدید پیشرفت بیماری را متوقف و علائم را سبک‌تر می‌کند.

با این حال متخصصان تاکید می‌کنند که این روش درمانی برای تمام بیماران مناسب نیست.

رشته‌های اعصاب مثل سیم برق هستند، در وسط سیم برق یک رشته نازک فلزی قرار دارد که کار هدایت الکتریسیته را انجام می‌دهد و روی آن پوششی لاستیکی قرار دارد که از رشته هادی برق محافظت می‌کند.

در بدن هم همین طور است، روی رشته عصبی را لایه‌ای محافظ به نام میلین می‌پوشاند. در بیماری ام اس، سیستم ایمنی به دلایل ناشناخته، ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی، به این غلاف میلین حمله کرده و آن را تخریب می‌کند.

این تخریب علاوه بر اینکه خود عصب را در معرض آسیب قرار می‌دهد هدایت جریان الکتریکی در عصب را هم مختل می‌کند، انگار سیم برقی که عایقش کنده شده دچار اتصالی شود.

این باعث می‌شود اعصاب نخاعی و مغزی که دیگر لایه محافظ ندارند بتدریج دچار تحلیل و تخریب شوند که نتیجه آن معلولیت‌ و ناتوانی‌های مختلف است.

تا به حال اساس درمان استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بوده است که فقط جلوی فعالیت نابجای سیستم ایمنی را می‌گرفت اما روش جدید امکان ترمیم نسبی اعصاب را هم فراهم می‌کند.

تحقیق جدید روی صد بیمار در شیکاگو (آمریکا)، شفیلد (انگلستان)، اپسالا (سوئد) و سائوپائولو (برزیل) که همگی مبتلا به نوع عود و فروکش (relapsing remitting) ام اس بودند. در این نوع بیماری مدتی عود می کند بعد مدتی در حالت فروکش است تا اینکه دوباره عود کند.

نتایج اولیه این تحقیق در نشست سالانه انجمن پیوند مغز استخوان اروپا ارائه شد که در لیسبون پرتغال برگزار شد.

در این تحقیق بیماران دو گروه شدند، برای یک گروه پیوند سلول های بنیادی خونساز (haematopoietic stem cell transplantation) انجام شد و گروه دیگر با دارو تحت درمان قرار گرفتند.

پس از یک سال، در بین کسانی که با سلول‌های بنیادی درمان می‌شدند بیماری یک نفر عود کرد در حالی که در گروهی که با دارو درمان می‌شدند بیماری ۳۹ نفر عود کرد.

پس از سه سال پیوند سلول بنیادی در درمان سه نفر ناموفق بود (شش درصد) در حالی که درمان دارویی به سی نفر (شصت درصد) جواب نداده بود.

علاوه بر این، آنها که با پیوند سلول بنیادی درمان شده بودند ناتوانی‌هایشان نیز کاهش یافته بود در حالی که در گروه دیگر کاملا برعکس بود.

پیش از درمان با سلول بنیادی، ابتدا باید با شیمی درمانی سنگین سیستم ایمنی معیوب بیمار را از کار انداخت که می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد. پس از ان است که سلول‌های بنیادی را که از خون و مغز استخوان خود بیمار گرفته شده به او تزریق می‌کنند.

این سلول‌های بنیادی چون در مراحل اولیه هستند فاقد نقصی هستند که بیماری را ایجاد می‌کند.

پروفسور بزیل شاراک، متخصص نورولوژی در بیمارستان رویال هلامشر، می‌گوید این نتایج اولیه هستند با این حال بهترین نتیجه‌ای است که تا به حال در کارآزمایی‌های ام اس دیده است.

دکتر سوزان کولهاس، مدیر تحقیقات انجمن ام اس بریتانیا، می‌گوید پیوند سلول‌های بنیادی خونساز (HSCT) بزودی درمان تثبیت شده و فراگیر ام اس در انگلستان خواهد شد.

تخمین زده شده این روش به اندازه درمان قدیمی هزینه دارد، حدود سی هزار پوند.

generic.css

An error was encountered generating your request.
We are sorry for any inconvenience. The webmaster has been notified and the problem will be
resolved shortly.

با سلام به همه بیماران ام اس :

من از سال 80 به بیماری ام اس مبتلا شدم ، 6 ماه اول آمپول آونکس میزدم . تا اینکه یکی ازشاگردان کلاسم سی دی دکتر خدادادی (طب قرآنی ) را برایم آورد.16 ساعت سی دی صوتی بود .عید 81 تمام سی دی را گوش دادم .واز همان موقع مصرف بسیاری ازچیزها –مثل مرغ وتخم مرغ بازاری – دوغ – ماست- نوشابه- ترشی-  مواد کارخانه ای و ……. را ترک کردم

وآن سال آقای دکتر در اصفهان به صورت رایگان ویزیت می کردند. من هم نوبت گرفتم و رفتم پیش ایشون . یک جزوه بهم دادند که مطالب جزوه را بعدا در اختیارتون میگذارم . و گفتند که این جزوه را باید از حفظ باشی و اگه رعایت کنی دیگه حمله بهت دست نمیده. من هم داروهام را قطع کردم

مدت 10ماه به خوبی رعایت کردم ولی نمیدونم کجای کارم می لنگید چون حمله های کوچیک

داشتم .ولی بی انصافی نباشه توی آن10ماه من یکبار هم مریض نشدم ،حتی مثل هرسال یکبار هم سرما نخوردم . راضی بودم .ولی دوباره رفتم سراغ آمپول ها ……..(حالا بعد از 8 سال فهمیدم که آن جزوه یک ایراد داشت آن هم این بود که غذاهای گرم وخشک هم برای ما بد است . و مشکل بعدی این بود که به نکته مهم آن جزوه عمل نکردم یعنی پرهیز از هرگونه عصبانیت – دلخور شدن از دست دیگران)زندگی ادامه داشت …..البته من هنوز هم طبق دستورات عمل می کرد م ومیکنم .

روش های درمان بیماری ام اس

سال 88 در خرداد و مرداد 2 تا حمله داشتم که منجر به بستری شدنم در بیمارستان شد. حمله ها بد بود ولی خوشبختانه خیلی زود بهبودی پیدا کردم ، دکترم گفت که دیگه داروی قبلی اثر نداره و باید بتافرون را شروع کنی .که این داروهم  بهم نساخت .داروی بعدی رسیژن بود که آن هم بهم نساخت ،دکترم گفت حالا که حالت خوبه ،فعلا دارو احتیاج نداری تا اگه یک موقع حالت بد شد آنوقت داروی میتوکسانترون رو شروع می کنیم .  بعدش به خودم لج کردم که چرا با این همه پرهیز بازم حمله دارم  و یک مدت ناپرهیزی کردم ،که البته کلی عذاب وجدان داشتم ، تا اینکه در پاییز سال 88 در کمال ناامیدی  بودم که یکی از همکارانم آدرس یک دکتر گیاهی-سنتی  رو بهم  داد که خودش هم درست نمی دونست چطور دکتری است . 1-2 ماهی طول کشید تا نوبت گرفتم و بالا خره رفتم دکتر دیماه 88 بود، بار اول نمی دونستم چطور دکتری است .وقتی رفتم داخل شروع کرد از بعضی ویژگیها و بیماریهای بدنم پرسید ( بیماریها و ناراحتیهایی که دارم – اینکه شوره و خارش سردارم-و یک سری سئوال در مورد طبع ومزاجم ) و بعد هم گفت  از این طب چه اطلاعاتی داری ، من هم گفتم که می دونم طبعم سرد است ، و در مورد طب قرآنی اطلاعات کاملی دارم و روی آن رفتار می کنم . خوب به حرفهام گوش داد.و بعد شروع کرد و در مورد این بیماری و علتش مطالبی گفت .درکمال تعجب بهم گفت شما به اشتباه فکر می کنید که باید دارچین –فلفل- زنجفیل- زیره – رو بخورید که اینها بیشتر باعث خشکی بدنتون میشه و نباید مصرف کرد (بعدا روش درمان دکتر طب سنتی رو براتون می گذارم )دکتر یک سری داروی گیاهی پودر شده و آماده درون جعبه به مریض هاش میده و میگه به چه صورت مصرف کنید که همه گیاهی – جوشانده- دانه های گیاهی – خاکشیر- بارهنگ و……

-دکترگفتند که اگه درست رعایت کنی دیگه حمله نخواهی داشت و می تونی یکسال بیایی و بروی و نتیجه بگیری  یا 6 سال بیایی و نتیجه هم نگیری . همه اش به خودت بستگی داره….من شروع کردم به رعایت کردن . فقط خیلی کار می برد و وقت می گرفت بخصوص برای ما که شاغل هم هستیم .

دکتر بسیار خوبی بود (البته همیشه هست )نزدیک عید که شد همکارانم بهم می گفتند رنگت خیلی زرد شده بود و الان دیگه زرد نیستی . بسیار خوشحال بودم .احساس سلامتی می کردم اگه سئوالی ازدکتر داشتم تلفنی هم جواب می داد . از اینکه مجبور نبودم هر هفته آمپول بزنم بسیار خوشحال بودم. سال 89 شد یکی دو حمله کوچک و کوتاه داشتم که به نظر دکتر حتما باید یک کاری کرده باشم و گرنه نباید حمله دست می داد …….(آخه دکتر میگه هفته ای 3 بار سوپ باید بخورید که من درست رعایت نمی کردم و خیلی موارد دیگه). باز هم دنیا ادامه داشت و ما نسخه های آقای دکتر را رعایت می کردیم .یکبار رفتم اصفهان،درب مغازه عطاری ابا در خ جی ، کمی خرید کردیم ،صاحبش از شاگردان دکتر خدادادی و روازاده بود و طب سنتی رو بلده. اتفاقی 2 تا سی دی گیاهخواری در مغازه اش دیدم و خریدم . وقتی آمدم خانه گوش دادم . اینها یک سری دکتر گیاهخوار بودند که در مورد روش درمانشون صحبت می کردند و به بیماری ام اس هم اشاره داشتند . اسم یک دکترها ،دکتر محمد مظفر پور بود. بعد رفتم سراغ اینترنت و شروع به گشتن دنبال آدرس ها کردم و آدرس دکتر مظفر پور که فوق تخصص چشم از آمریکا بود را پیدا کردم . .ایشون در اصفهان خ آمادگاه مطب دارند. نوبت گرفتم و رفتم (تابستان 89) دکتر گفتند که با 6 ماه گیاهخواری خوب می شوی –البته دستوراتی هم داشتند – گفتند 6 ماه دیگه بیا تا ام آر آی برات بنویسم . از منشی شماره یک بیمار ام اس که خوب شده بود رو گرفتم و آمدم خانه و بهش زنگ زدم . خانم ….خیلی با روی خوش با هام صحبت کرد و گفت که من 50 روزه خوب شدم ولی یک شرط مهم داره باید اخلاقت رو هم خوب کنی – نه از دست کسی برنجی و نه کسی رو برنجوری – 2 هفته ای ما گیاهخوار شدیم و رژیم طب سنتی رو هم رعایت کردیم ولی چون با هم قاطی شد .معده درد گرفتم و گفتم می گذارم برای بعد.یکبار با صاحب عطاری ابا صحبت کردم و بهم گفت که شما بیماران ام اس مغرور هستید 

و تا وقتی غرور دارید این بیماری رو هم دارید  احتمالا با گیاهخواری غرور از بین میره . خیلی فکر کردم دیدم حرفهاش درست است ولی چطوری می تونم غرورم رو نابود کنم و از آن روز همه اش توی فکرم . دیماه 89 من 3 تا حمله داشتم به فاصله یک هفته و 2 حمله اول سریع خوب شد و حمله سوم 2 هفته ای خوب شد.دکتر طب سنتی میگه تقصیر خودم است که دقیق رعایت نمیکنم.

شاید راست بگه ……..حالا تصمیم دارم که  طب سنتی رو ادامه بدهم (البته 5 ماه گیاهخواری کردم ) و روی اخلاقم بیشتر کار کنم ……. منتظر بهبودی من باشید اگه خدا بخواهد،انشاالله…..خبرش رو می دهم .1- طب قرآنی 2-طب سنتی 3- گیاهخواری  -منتظر باشید- التماس دعا ( شماره دکتر طب سنتی دکتر مهدی اسحاقی03117782021)-(شماره دکتر مظفر پور03112231772جهت گیاهخواری-03112220430)راستی یادم رفت بگم که توی این مدت که طب سنتی می روم به داروها و روش دکتر سنتی بسیار اطمینان پیدا کردم و داروهاش بدون شک درست و خوب است.(آدرس دکتراسحاقی: اصفهان سه راه سیمین خ سیمین کوچه یار محمدیان مجتمع زیتون 7782021 و آدرس دکتر مظفر پور خ آمادگاه نرسیده به فلکه فلسطین کوی گلدسته )

از تمام بیماران ام اس می خواهم که اگه راهی رو می دونند به من هم اطلاع بدهند .به امید روزی که تمام بیماران سلامتی رو به دست آورند.التماس دعا

 

اینجانب به این نتیجه رسیدم که باید استرس نداشت وارامش روحی داشت. تنها نمانید و خود را مشغول کار و زندگی کنید و با توکل به خدا انشالله جواب می گیرید .دکترطب سنتی به من گفته بود که پلاک ها خوب نمی شوند ولی شرایط زندگی با رعایت دستورات طب سنتی و… بهتر میشود .

حال من خوب است ، سر کارمی روم ، داروی شیمیایی مصرف نمی کنم ، برای عید 95 با خانواده به کنار دریای جنوب رفتم و احساس کردم آب وهوای مرطوب جنوب برای بیماران ام اس خوب است چون در مسافرت اخیرم درد پا نداشتم .التماس دعا

 

می خواهم یک تجربه از زالو درمانی روی دستم رو براتون بگم .

حدود 9 ماه پیش پای راستم از زانو به پایین دچار سفتی و سنگینی شد . 2 روز بعد نوبت زالو روی دست داشتم (حدود 20تا زالو )زالو ها آنقدر خون خوردند که فشار م افتاد .ولی بعد از 1 ساعت که رسیدم خونه متوجه شدم سنگینی پای راستم خوب شده و احساس سبکی می کردم . البته سفتی پایم فرقی نکرد.ولی متوجه شدم که زالوها با خوردن خون کثیف توانستند سنگینی پایم رو خوب کنند. فهمیدم که چقدر تغذیه سالم میتونه جلوی بیماری رو بگیره.

در ضمن فهمیدم که برنج سفید برای ما بسیار بد است .ای کاش می شد کامل حذفش کنم ؟فکر می کنم علت خوب نشدن سفتی پای راستم اینه که مصرف برنج رو قطع نکرده ام .و بادکش درمانی هم نمی کنم .

لطفا مرا با نظرات خودتون راهنمایی کنید متشکرم .

روش درمان طب سنتی:

با اجازه پزشکان عزیز طب سنتی هر آنچه به من گفته شده ،  برای بقیه بیماران هم می گذارم .

نکته اول : بیماران ام اس فقط باید غذاهایی با طبع  گرم و تر مصرف کنند

نکته 2:موارد زیر را اصلا مصرف نکنند: فلفل- دارچین- زنجفیل- زیره- سرکه- ترشی- چای- قهوه- نسکافه- کاکائو- بادمجان- فست فود- برنج سفید- کباب(چون خشک است )- کنسروشده- کلیه غذاهای کارخانه ای – بادمجان- گوشت گاو و شتر – غذاهای سرخ کرده.

غذاهای مفید : انجیر- زیتون- بادام- کنجد- گردو- پسته- فندق- انگور- کشمش آفتابی-غذاهای آب پز-به

یکی از دلایل این بیماری دندان جیوه ای (آمالگام )و پخت غذا در ظروف آلومینیومی (روحی)میباشد

انواع روشهای درمان:

1-    انواع جوشانده ها که برای هر فرد متفاوت است به طور مثال جوشانده ام آ

2-     مصرف انجیر(5عدد) و آلوی بخارا (10عدد)که به گفته دکتر برای همه آدمها مفید است

3-    مصرف شیره انگور(10واحد ) با  سرکه خانگی (1واحد )با آب (درمان مناسب برای کم خونی )

4-    مصرف یک نوع بخور – عطوس – قطره بنفشه

5-    رعایت دستورات گوارش :ا- جویدن غذا 2- نیم ساعت قبل ازغذا و یک ساعت ونیم بعد ازغذاآب ومایعات مصرف نشود

6-    استفاده ازقطره سی ام (داروخانه) و روغن بادام تلخ و روغن کنجد جهت ماساژ اندامهای دردناک به مدت 20دقیقه در روز (2 بار )+ ماساژ پشت کتف خلاف عقربه های ساعت

7-    روغن زیتون روزی 6 قاشق غذا خوری

8-    هفته ای 3 بار سوپ گشنیز (سبزی سوپ + گشنیز فراوان+برگ چغندر + 1 قاشق عدس+1 قاشق برنج+گوشت ماهیچه+ آلوچه یا آلوی بخارا + ادویه)

9-    مصرف 2 قاشق کنجد یا بادام + 2قاشق عسل شام خوبی می باشد

10-                       ازحجامت در برج 2 برای بیشتر بیماران استفاده می شود

11-      در بعضی از موارد از انواع عرقیات استفاده می شود :عرق مفاصل:بومادران- کاکوتی- نعنا-افسنتین- گزنه- خارشتر)—عرق سنگ شکن Lآویشن- گزنه- شوید- گشنیز- خارخاسک- خارشتر)—عرق اعصاب:بهارنارنج- سنبل الطیب- گل گاو زبان- بیدمشک- بادرنجبویه –اسطوخودوس)

روش های درمان بیماری ام اس

12-      مصرف آب انار در صورت خشکی بدن

13-      مصرف آب به برای تقویت معده بسیار خوب است – مصرف به درغذاها توصیه میشود

14-      برای تقویت مفاصل خوردن هفته ای 3 بار پاچه گوسفند توصیه می شود

15-      در صورت مشکل در عضلات به طور مرتب ازبادکش + پماد مخصوص ام اس + روغن کنجد+لیوان بادکش .به صورت بادکش لغزان در همه بدن استفاده شود (جهت تهیه وسایل باید به خود دکترمراجعه کرد- اگر کسی نتواند راه برود بعد از یک ماه بادکش کردن قادر به راه رفتن میشود به گفته خود آقای دکتر )جهت تهیه می توانید با شماره زیر تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید03116639219

16-      یکی از روشهای درمان استفاده از زالو می باشد ( زالو به اندازه یک کرم می باشد که به پوست می چسبد و خون کثیف را از اعماق بدن بیرون می کشد و دارای 20 نوع آنزیم در بزاق دهانش است که خاصیت سر کنندگی دارد )در کل زالو برای تمام بیماران مفید می باشد.

17-      تهیه یک نوع شکلات :آب به – آب سیب – آب پرتقالاز هر کدام به مقدار مساوی +نصف کل آب میوه ها شکر (شکر سرخ یا شکر قهوه ای یا شکر سفید )=تمام مواد را در ظرف پیرکس ریخته و به آرامی می جوشانید تا غلیظ و سفت شود و به اندازه 4 فندق در روز می خورید

18-      جهت دفع سودا از بدن یک جوشانده به نام JMS2برای بیماران تجویز می شود که جهت تهیه تمام داروها می توانید با شماره بالا تماس گرفته و آدرس را بگیرید(البته داروها فقط به بیماران خود دکتر داده می شود ) – ۰۳۱۱۶۶۴۱۵۴۷شماره مطب

—————————————————————————————————————

روش گیاهخواری:

غذاهایی که اصلا نباید خورده شود :کلیه غذاهائی که منشا حیوانی دارند مثل  گوشت-شیر-ماست-پنیر- کره- تخم مرغ-  سرشیر

عدم مصرف غذاهای نشاسته ای مثل نان- برنج- ماکارونی

نمک

قند و شکر و محصولاتی که از این 2 مورد هستند

چه بخوریم : 50درصد میوه و سبزی- 30درصد مواد پروتئینی- 20درصد موادنانی

میوه: همه میوه ها به جز خربزه-انگورزرد- سیب زرد-میوه های کال و نارس و خارجی و گوجه آلوچه سبز و خیار

سبزیجات: همه سبزیجات را می توانید مصرف کنید

پروتئین :1- سویا2- عدس3- ماش4-نخود5-لوبیاکه اول به صورت جوانه اگر نشد به صورت حلیم

مواپروتئینی دیگر:هر روز حتما باید 40 عدد بادام درختی ایرانی و بعضی روزها 10 عدد پسته خام

مواد قندی:مویز- توت- انجیر- عسل-عصاره گز علفی- عسل گز علفی

-هرروز 1قاشق چای خوری یا مرباخوری روغن زیتون خام تصفیه نشده یا آفتاب گردان

موادنانی:اول جو یا برنج کامل بصورت جوانه یا نان یا نان ذرت

چند اقدام مهم برای بهبودی :

–         پرهیز کامل از 4 غذای گفته شده

–         میوه وسبزیجات تازه و تمیز و خام

–         هر روز 5 وعده غذا 1- میوه2- سبزی3- سالد4- یک وعده بادام5-حبوبات یا نان جو یا برنج کامل یا نان ذرت

–         هرروز 30 تا 40 عدد مویز

–         یک گرم زعفران طی 20 روز با غذاهای مختلف

–         در ظروف روحی و مسی و تفلون غذا نپزید

–         در یک محیط کاملا ساکت ودور از دود سیگار و ماشین وقلیون

–         شب ساعت 10 بخوابید

–         خوردن میوه های آرامش دهنده مثل موز آناناس سیب قرمز

–         سبزیجات آرامش دهنده: کرفس کاهواسفناج

–         طرز تهیه سس: 4 قسمت آبلیموی تازه+اقاشق چایخوری روغن زیتون خام+ شیر بادام نصف لیوان

4کلیدمهم :

1-    رعایت و پرهیز 4 غذا

2-    عبادت

3-    مصرف 40 بادام

4-    3 وعده میوه و سبزی تازه و خام و یک وعده حبوبات یا جوانه ها

5-    یک تا 2 لیوان چای سبز با مویز و 1گرم زعفران در 20روزو عصاره گز علفی

(آدرس دکتر مظفر پور: اصفهان – خ آمادگاه-نرسیده به فلکه فلسطین- کوی گلدسته-03112220430-2231772)

 


 


 منتظر نظرات شما هستم

 بیماران ام اس باید گرم و تر مصرف کنند.

لبنیات

نوع مزاج

مغزهای گیاهی

نوع مزاج

سبزی جات

نوع مزاج

ریشه ها

نوع مزاج

ماست

سرد وتر

بادام هندی

گرم و خشک

کلم برگ

گرم و خشک

شلغم

گرم وتر

شیر

سرد وتر

گردو

گرم و خشک

گل کلم

گرم و خشک

ترب سیاه

گرم و خشک

کره

سرد وتر

بادام درختی

کمی گرم و تر

کلم بروکلی

گرم و خشک

ترب سفید

گرم و خشک

دوغ

سرد وئر

پسته

گرم و خشک

کنگر

گرم وکمی خ

پیاز

گرم و خشک

سر شیر

خیلی سردو تر

فندق

گرم و خشک

تره فرنگی

گرم و خشک

سیر

گرم و خشک

خامه

سرد وتر

نارگیل

گرم و خشک

ریواس

سرد و کمی خ

سیب زمینی

سرد وئر

پنیر

سرد و خشک

بادام زمینی

گرم وتر

مارچوبه

گرم وتر

موسیر

گرم و خشک

کشک

سرد و خشک

بادام کوهی

گرم و خشک

شنگ

سرد و خشگ

هویج فرنگی

گرم وتر

لور

سرد وتر

بنه(پسته کوه

گرم و خشک

ریش بز

سرد و خشک

زردک

گرم وتر

قره قوروت

خیلی سرد و خشک

کنجد

گرم وتر

غاز یاقی

سرد و خشک

شقاقل (هویج بیابانی )

گرم وتر

ماست چکیده

سرد وتر

بلوط

سرد و خشک

ترشک

سرد و خشک

چغندر قند

معتدل و گرم

حبوبات وغلات

نوع مزاج

بذرک قهوه ای

گرم و خشک

کنگر فرنگی

(آرتیشو)

کمی گرم و خ

سیب زمینی ترشی

کمی گرم وتر

نخود سیاه

گرم و خشک

بذرک سیاه

گرم و خشک

قارچ

سرد وتر

کلم قمری

گرم وتر

نخود سفید

گرم و خشک

شاه بلوط

سرد و خشک

لوبیا سبز

سرد وتر

چغندر قرمز

معتدل وگرم

لوبیا سفید

کمی گرم و تر

خشخاش

سرد و خشک

خرفه

خیلی سرد

توت و بذرها

نوع مزاج

لوبیا چیتی

گرم وتر

شاه دانه

گرم و خشک

شور

گرم و خشک

توت سفید

گرم وتر

لوبیا قرمز کوچک

گرم وتر

تخمه آفتابگردان

گرم وتر

سلمک

سرد وتر

توت سیاه

گرم وتر

لوبیا قرمز درشت

گرم وتر

تخمه کدو

سرد و تر

بلمک

سرد وئر

شاه توت

سرد و تر

لوبیا چشم بلبلی

کمی گرم و تر

تخمه هندوانه

سرد و تر

والک

گرم و خشک

توت فرنگی

سرد و تر

لوبیا کشاورزی

(کپسولی)

کمی گرم و تر

تخمه خربزه

گرم وتر

ریحان

بامیه

کمی گرم و خ

سرد وتر

تمشک

معتدل

عدس

سرد و خشک

تخمه طالبی

گرم وتر

تره

خیلی گرم و کمی خشک

قدومه شهری(باغی)

گرم وتر

دال عدس

گرم و خشک

تخمه گرمک

سرد و تر

جعفری

خیلی گرم وخ

توت خشک

گرم وتر

گندم

حلر

گرم وتر

سرد وتر

تخمه دست انبوه

گرم وتر

شنبلیله

یونجه

گرم و خشک گرم و خشک

قدومه شیرازی

گرم وتر

جو

سرد وتر

چلغوز

خیلی گرم وخ

گیشنیز

سرد و خشک

تخم مرو

سرد و تر

جوی دو سر

معتدل

انچوچک

معتدل

تربچه

گرم و خشک

خاکشیر

خنک

ماش

سرد و خشک

 

 

پیازچه

گرم و خشک

بارهنگ

خنک

لپه

گرم و خشک

 

 

نعناع

نسبتا گرم و خ

اسفرزه

سرد و تر

لوبیا سویا

گرم وتر

 

 

ترخون

خیلی گرم و خ

فرنجمشک

گرم و خشک

برنج

سرد وتر

 

 

مرزه

نسبتا گرم و خ

تخم شربتی

گرم وتر

ارزن

سرد و خشک

 

 

سوسنبر

خیلی گرم و خ

بالنگو

گرم وتر

ذرت

سرد و خشک

 

 

پونه

گرم و خشک

تخم ریحان

گرم وتر

لوبیا چیتی مخصوص

گرم وتر

 

 

شاهی

کاهو

گرم و خشک سرد وتر

 

 

باقلا

سرد وتر

 

 

شوید

گرم و خشک

 

 

نخود فرنگی

سرد وتر

 

 

اسفناج

کمی سرد و ت

 

 

سنگک

سرد و خشک

 

 

کرفس

گرم و خشک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرم = قلیایی

سرد=اسیدی

خشک= پتاسیم

تر=سدیم

 

 

 

 

صیفی جات

نوع مزاج

میوه جات

نوع مزاج

گوشت ها

نوع مزاج

ادویه جات

نوع مزاج

خربزه

گرم وتر

سیب

گرم و تر

شتر

گرم و خشک

آویشن

گرم و خشک

هندوانه

سرد وتر

گلابی

گرم و تر

گاو

سرد وتر

اکلیل کوهی

گرم و خشک

طالبی

گرم و تر

انار

سرد وتر

گوساله

سرد وتر

برگ بو

گرم و خشک

گرمک

سرد وتر

به

معتدل

گوسفند

گرم و تر

پونه کوهی

گرم و خشک

دست انبو

گرم وئر

گیلاس

گرم و تر

بز

سرد وتر

جوز هندی

گرم و خشک

خیار سبز

کمی سرد و تر

آلبالو

سرد وتر

مرغ محلی

گرم و تر

خردل

گرم و خیلی خشک

خیار چمبر

معتدل

آلو

سرد وتر

خروس و مرغ بازاری

سرد و تر

بادیان رومی(رازیانه)

گرم و خشک

گوجه فرنگی

سرد وتر

زردآلو

سرد وتر

جوجه مرغ

گرم و تر

دارچین

گرم و خشک

فلفل دلمه ای

گرم و خشک

گوجه سبز

سرد و خشک

جوجه خروس

خنک

زرد چوبه

گرم و خشک

فلفل سبز

گرم و خشک

آلو بخارا

سرد وتر

انواع ماهی

سرد وتر

زعفران

گرم و خشک

بی بر(فلفل ریز)

گرم و خشک

آلو زرد (قطره طلا)

سرد و خشک

میگو

سرد وتر

زنجبیل

خیلی گرم و خ

بادمجان

گرم و خشک

آلو سیاه

سرد وتر

اردک

سرد وتر

زنیان

گرم و خشک

کدو خورشتی

سرد وتر

ازگیل

سرد و خشک

غاز

گرم و تر

زیره سبز

خیلی گرم و خ

کدو حلوایی

گرم و تر

زالزالک

سرد و خشک

بوقلمون

گرم و تر

زیره سیاه

خیلی گرم و خ

مرکبات

نوع مزاج

انگور

گرم و تر

کبک

گرم و تر

فلفل سیاه

خیلی گرم و خ

پرتقال

سرد وتر

خرما

گرم و خشک

بلدر چین وحشی

گرم و تر

فلفل سفید

خیلی گرم و خ

لیمو شیرین

سرد وتر

قیسی

گرم و تر

قرقاول

گرم و تر

فلفل قرمز

خیلی گرم و خ

نارنگی

سرد و خشک

شفتالو

سرد وتر

سار

گرم و تر

سماق

سرد و خشک

دارابی

سرد وتر

زیتون رسیده

گرم و تر

گنجشک

گرم و تر

کاکائو

گرم و خشک

گریپ فوروت

سرد وتر

زیتون کال

سرد و خشک

کبوتر

گرم و تر

هل

کمی گرم و خیلی خشک

بالنگ (ترنج)

سرد وتر

موز

گرم و خشک

آهو

گرم و تر

میخک

خیلی گرم و خ

نارنج

خیلی سرد وتر

آناناس

گرم و تر

کله و پاچه

سرد وتر

گل رنگ

گرم و خشک

بکرلیی

سرد وتر

پاپایا (خربزه درختی)

گرم و تر

سیرابی

سرد وتر

گل پر

گرم و خشک

بتابی

سرد وتر

انبه

گرم و تر

دل

گرم و تر

وانیل

گرم و خشک

بید خونی

سرد وتر

کنار(میوه درخت سدر)

خنک

قلوه

گرم و تر

سیاه دانه

گرم و خشک

لیمو عمانی

سرد و خشک

شلیل

سرد وتر

جگر سفید

سرد وتر

انیسون

گرم و خشک

لیمو ترش

سرد وتر

ذغال اخته

سرد وتر

جگر سیاه

گرم و تر

 

 

کیوی

سرد وتر

هلو

سرد وتر

 

 

 

 

پرتقال مربایی

سرد وتر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش های درمان بیماری ام اس
روش های درمان بیماری ام اس
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *