روش سریع درمان گل مژه

گل مژه همانند جوشی بزرگ است که به صورت یک توده زرد یا سفید در ناحیه چشم و پلک ها نمایان می شود. این عارضه نوعی عفونت است. علل بروز گل مژه ورود باکتری هاست که در نهایت منجر به عفونتی و درگیر شدن پلک بالا و پایین خواهد شد. گل مژه در علم پزشکی، هوردلوم یده می شود.

علائم گل مژه شامل: التهاب، ورم موضعی پلک چشم، درد، سوزش و تاری دید است که اگر به خودی خود برطرف نشدند باید جهت درمان گل مژه به پزشک مراجعه نمود و یا از راهکار های خانگی و موثر آن استفاده کرد.

در بسیاری از موارد معمولا گل مژه بدون نیاز به درمان رفع می شود. در برخی از موارد نیز ممکن است با گذشت چند روز بیمار شاهد رفع آن نبوده و شاهد رشد و حتی خونریزی آن باشد که بینایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. در اینصورت فرد باید به پزشک مراجعه کند تا عفونت بیش از این به سایر نقاط چشم و پلک سرایت نکند.

پزشک با معاینه چشم گل مژه را تشخیص می دهد و در صورتیکه این عارضه بزرگ و دردآور بوده و پس از دو هفته کوچک نشده باشد اقدام به تخلیه آن خواهد کرد. پزشک با بی حسی و ایجاد برشی جزئی، چرک های ناحیه را تخلیه می کند. استفاده از آمپول های استروئیدی جهت رفع التهاب نیز محتمل است.روش سریع درمان گل مژه

یک عدد چای کیسه ای را درون مقداری آب گرم حدود یک دقیقه بخیسانید و سپس بر روی گل مژه قرار دهید تا سرد شود. بهتر  است برای گل مژه هایی که درون پلک ایجاد شده اند، چای کیسه ای را روی پلکتان قرار دهید. عمل به این روش دو تا سه بار در روز به شما در رفع این عارضه کمک می کند.

یک سیب زمینی را پوست گرفته و پس از قرار دادن یک لایه آن درون پارچه ای بهداشتی و نازک بر روی پلکتان قرارش دهید. روزانه دوبار به مدت یک ربع این کار را انجام دهید.

برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل خارج شده از آن را روی گل مژه بمالید. درمان گل مژه با آلوئه ورا از سریع ترین راهکار های ممکن است که با دو الی سه بار اجرای روزانه آن فورا به جواب می رسید.

با استفاده از یک گوش پاک کن مقداری روغن کرچک را روی گل مژه بمالید و پس از یک ربع به آرامی با آب گرم بشویید. تکرار این روش، چند بار در طول روز به درمان گل مژه کمک می کند.

دو قاشق سرکه سیب را درون یک فنجان آب داغ حل کنید و با استفاده از پنبه بهداشتی که درون این محلول آغشته کرده اید سطح گل مژه را کاملا بپوشانید. بهتر است دو تا سه بار در طول روز تکرار شود.

برای کسب اطلاعات درباره ی روشهای درمان بیماری های دیگر می توانید به مرکز چشم پزشکی بصیر مراجعه کنید.

آیا مطلب ” گل مژه چیست و چگونه درمان می شود؟ ” برای شما مفید بود؟

همه‌ی افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه‌ها می‌شوند. آکنه‌های مزاحم []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

«گل مژه» نوعی ورم چرکی است که روی چشمها ظاهر می شود که با درد نسبتاً شدید همراه بوده و شکل نازیبایی به صورت می دهد.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

گل مژه چیست و چگونه درمان می شود؟ عفونت حاد غدد چربی لبه پلک گل مژه گفته می شود که موجب التهاب و  شده و با درد همراه است. این مشکل دردناک را می تواند به دو روش جراحی و بدون جراحی درمان کرد

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *