روش درمان گیاهی کمر درد



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

روش درمان گیاهی کمر درد

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

اصول چیدمان برای جریان یافتن انرژی های مثبت چیست؟ آیا می دانید چگونه قوانین فنگ شویی منزل را پیاده سازی کنید؟ طراحی منزل تان چه تاثیری

با اصول اولیه فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا می دانید فنگ شویی چیست و چگونه می توانید قوانین آن را پیاده سازی کنید. فنگ شویی یک هنر و

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه


کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند. برای تسکین این درد می توانید از گیاهان دارویی و دمنوش های مختلف بهره ببرید. شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند. گیاهان دارویی مفید برای کمردرد عبارتند از:

سیاه دانه و عسلاستفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

سیرمصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.

روش درمان گیاهی کمر درد

خرماخوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

ترب سیاهاز دیگر داروهای مؤثر در درمان دردهای سیاتیکی و دیسک کمر، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.


بابونه گاویقرن هاست که از بابونه گاوی برای درمان سردرد، معده درد و دندان درد استفاده می شود. این روزها برای رفع کمردرد و آرتریت نیز استفاده می شود. عوارض خفیف آن شامل تبخال و ناراحتی زبان است. مصرف آن به زنان باردار توصیه نمی شود.

بیدبیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سال پیش یونانیان باستان از بید برای درمان درد استفاده می کردند. امروزه نیز از این گیاه که مسکن قوی است برای رفع کمردرد، آرتریت، سردرد و بیماری های التهابی مانند التهاب تاندون (زردپی) استفاده می شود. سالیسین نوعی ماده تسکین دهنده درد در این گیاه، باعث کشف آسپرین شد.

پنجه شیطاناین گیاه در کنترل آرتریت و درد قسمت تحتانی کمر مؤثر است. در صورت مصرف کم آن و برای مدت کوتاه عوارضی نخواهد داشت. اما مصرف آن به زنان باردار، مبتلایان به زخم معده و روده و التهاب صفرا توصیه نمی شود.

رزماریدر مکزیک دمنوش رزماری، درمانی برای رفع کمردرد است. برگ های آن حاوی ماده ضد التهابی اسید لینولئیک و اسید رزمارینیک است. تأثیر اسانس رزماری همانند استروئید و آسپرین (ماده ضد التهابی) است.

کندراین گیاه حاوی ماده ضد التهابی و مسکن است که کمردرد را تسکین می دهد و حتی می تواند زانودرد ناشی از استئوآرتریت (بیماری تخریبی در مفصل) را نیز تسکین دهد. مصرف روزی ۳ کپسول کندر (۴۰۰-۱۵۰ میلی گرم) به مدت ۲ تا ۳ ماه مؤثر است. (با مشورت پزشک)


زنجبیلدر طب قدیم آسیا، از زنجبیل برای درمان انواع درد استفاده می شد. عصاره زنجبیل می تواند در تسکین درد عضله و مفصل مؤثر باشد زیرا حاوی فیتوکمیکال است که مانع از بروز التهاب می شود. دمنوش زنجبیل درد شما را تسکین می دهد و فوراً حال شما را بهتر می کند. این چای برای کم خونی، ضعف، بی اشتهایی و سردرد نیز مفید است. با این حال، برای آنکه دچار مشکلات دیگری نشوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید و همیشه در هنگام آماده کردن این جوشانده، میزان کمی از این گیاه را اضافه کنید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی، دچار مشکل شوید.

زردچوبهاین یک گیاه قوی ضدالتهابی است که آرتریت، نقرس، بیماری های خودایمنی، سیاتیک و بیماری های التهابی دیگر را درمان می کند. به احتمال زیاد ماده ای به کورکومین که خاصیت ضد التهابی دارد، در آن نقش دارد. اگرچه بی ضرر است اما مصرف مقدار زیاد و طولانی مدت آن می تواند سوء هاضمه ایجاد کند. دمنوش زردچوبه مسکن بسیار قوی است و قسمت های دردناک بدن را آرام می کند و بسیار سریع حال شما را بهتر می کند؛ البته طعم این چای خیلی دلپذیر نیست. این چای برای مشکلات التهابی، پوستی، گوارشی، کبودی و بیماری های مسری نیز مفید است. روزانه بیش از دو فنجان از آن را مصرف نکنید؛ در این صورت هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آید.

سنبل الطیباز زمان های بسیار دور، از سنبل الطیب به عنوان آرام بخش استفاده می شده است؛ یونانی ها و رومی ها هر شب قبل از خواب، یک فنجان از آن می نوشیدند. این کار به تغذیه سیستم عصبی و تسکین زخم های بدن نیز کمک می کند. با این حال، به هیچ وجه در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا این کار می تواند موجب توهم و یا حتی مرگ شود.

اگر دمنوش ها را درست مصرف کنید، مطمئناً مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال، مصرف از آنچه توصیه شد، می تواند عوارضی همچون تهوع، ناراحتی معده، استفراغ و یا حتی مرگ داشته باشد.اگر پس از استفاده از یکی از این چای ها، متوجه واکنش غیرطبیعی بدن خود شدید، بی معطلی به پزشک مراجعه کنید.اگر در حال مصرف دارو هستید و موافقت پزشکی دارید و مطمئن هستید که این چای ها هیچ تداخلی را برای درمان دارویی شما ایجاد نمی کنند، یکی از آن ها را انتخاب کنید و از فواید فوق العاده آن ها بهره مند شوید.

کمر درد مشکلی بسیار رایج در میان افراد میان‌سال و سالخورده می‌باشد اما برخی جوانان نیز از آن رنج می‌برند، برای درمان کمر درد با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از نشانه‌های کمر درد، درد در پشت و یا اطراف باسن، کاهش انعطاف‌پذیری ستون فقرات و مشکل خواب می‌باشد.

در برای کمر درد دو روش درمان کمردرد با ورزش و درمان کمر درد در خانه را برای شما آماده نموده ایم .

دلایل مختلفی برای ابتلا به کمر درد وجود دارد مانند تنش عضلانی، رژیم ناسب، عدم فعالیت بدنی، آرتریت، کار فیزیکی بیش‌ازحد، حاملگی و غیره وجود دارد.

منشأ درد در قسمت‌های پشت گاهی به‌سختی تشخیص داده می‌شود. گاهی به علت آسیب بو گاهی به علت فعالیت یا عدم فعالیت در درازمدت می‌باشد.

روش درمان گیاهی کمر درد

لیست مطالب :

حرکات ترکیبی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از کمر درد سبب کاهش درد بیمار نیز شود و از دردهای جلوگیری می‌کند. تمرینات زیر به سه درجه بر اساس شدت تنظیم‌شده‌اند.

توجه: اگر درد شدید در قسمت کمر دارید قبل از انجام حرکات به پزشک مراجعه کنید و اگر در هنگام انجام حرکات باعث افزایش درد شما شد دامنه حرکت را کم کنید یا آهسته‌تر انجام دهید.

از انجام حرکات با نیروی بیش‌ازحد شمال خم شدن و چرخش‌های غیرمعمول خودداری کنید. اگر درد شما حاد است این حرکات را انجام دهید.

این حرکت برای درمان کمردرد با ورزش بسیار مناسب است مخصوصا برای افرادی که از درد آن ها حاد می باشد .

ایجاد کشش در کل ستون فقرات حین انجام حرکت به عقل و جلو در طول تمرین.

هدف از انجام این تمرین افزایش دامنه حرمتی شانه و بهبود بی‌تحرکی است.

هدف از این تمرین بهبود حرکات لگن و برداشتن فشار از روی قسمت تحتانی پشت طی فعالیت روزانه است.

توجه: حرکت را در دامنه بدون درد انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که قسمت تحتانی ستون فقرات در طول حرکت چرخش نکند.

ریشه زنجبیل برای می‌تواند به درمان کمر درد شما کمک کند زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهاب می‌باشد.

برگ‌های ریحان نیز می‌توانند به درمان درد کمر شما کمک کنند.

ماساژ پشت خود با روغن گیاهی می‌تواند به عضلات شما کمک کند و درد را از بین ببرد.

روغن‌های گیاهی مانند روغن اکالیپتوس، روغن بادام، روغن‌زیتون و روغن نارگیل می‌باشد.

سیر یکی دیگر از مواد تشکیل‌دهنده‌ای است که می‌تواند به کمر درد شما کمک کند.

گندم دارای ترکیباتی است که اثر ضد درد دارد و می‌تواند برای درمان کمر درد شما مفید باشد.

یخ می‌تواند درد و تورم را به‌سرعت کاهش دهد، اگر یخ در نبود می‌توانید از سبزیجات یخ‌زده استفاده کنید.

نمک اپسوم می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد و به درمان کمر درد کمک کند.

یک فنجان چای بابونه به شما کمک خواهد کرد تا بافت‌های عضلانی شما شل شود و همچنین می‌تواند علائم مرتبط با کمر درد شمارا نیز از بین ببرد.

شیر منبع غنی از کلسیم می‌باشد که برای داشتن استخوان‌های قوی و عضلات سالم ضروری است و می‌تواند به کاهش و پیشگیری از کمر درد شما کمک کند.

نظر

در سلامت ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۳ نظر 136,197 بازدید

سیدجلال حسینی متخصص طب سنتی با اشاره به درمان دیسک کمر به وسیله داروهای گیاهی اظهار داشت: ترکیب روغن سقز و بادام تلخ را به روی کمر باید به آرامی ماساژ داد تا فشار ناشی از آن از روی رگ‌های سیاتیک برداشته شود.

برای بهبود دیسک کمر و درد ناشی از آن می‌توان هفته‌ای یک بار زالو در اطراف محل درد انداخت تا درد ناشی از آن ساکت شود.

انجام حرکات ورزشی مناسب می‌تواند گودی کمر را از بین ببرد و یک آرامش خاصی را برای فرد بیمار به همراه آورد.

روش درمان گیاهی کمر درد

افراد مبتلا به دیسک کمر باید شب‌ها از پتو به جای تشک استفاده کنند تا گودی کمر آنها به حالت عادی برگردد.

همچنین ۱۰ گرم دنبه گوسفندی به اضافه ۲ قاشق مرباخوری زردچوبه و چهار عدد خرما به همراه ۲۰ گرم آرد گندم و ۲۰ گرم قرص ضد درد کمر را با هم مخلوط کنید، آن را به پارچه‌ای آغشته کنید و بر روی کمر قرار دهید و تا صبح به همان حالت قرار دهید.

با حوصله و استمرار در مصرف داروهای مربوطه و خصوصاً حفظ آرامش و پرهیز از اضطراب و ناراحتی های روحی قابل درمان است. درد عصب سیاتیک می تواند به صورت دردهای ملایم یا شدید در نواحی مفصل کمر، باسن، پا و ساق پا ظاهر شود. شما همچنین ممکن است با احساس ضعف وبی حسی در این نواحی مواجه شوید. برخی از مهمترین نسخه های درمان سیاتیک به روش طب سنتی علاوه بر طب سوزنی دیسک کمر عبارتند از :

۱- استفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

۲- خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری اسفند تمیز در دو نوبت صبح و عصر در بهبود دردهای سیاتیکی اثر زیادی دارد.

۳- توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه ۳۰ گرم گل بابونه خشک را در ۱ لیتر آب دم کرده و طی ۳ وعده، میل نمایند.

۴- یکصد گرم سورنجان خشک را نرم کرده، داخل کپسول های پانصد گرمی ریخته، روزی دوکپسول میل شود.

۵- مصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.

۶- خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل، و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

۷- یکی از بهترین گیاهان داروی کمر درد که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه ۱ قاشق مرباخوری میل شود. 

همچنین می توان از حمام دارویی اکلیل استفاده کرد به این صورت که یکصد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و داخل آب وان حمام ریخته، به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید.

۸- از دیگر نسخه های شفابخش در درمان کمر درد و دردهای سیاتیکی، مرهم گندگن می باشد. طرز تهیه این مرهم به قرار ذیل است:

 بیست گرم پوست گندگن را پودر کرده در پنج گرم جوهر این گیاه مخلوط می نماییم و در پارچه نمناکی ریخته، سپس یکصد گرم مغز بادام تلخ رنده شده را به آن اضافه کرده و پارچه را فشار دهید تا روغن خارج شود، حال روغن صاف شده را به محل درد مالیده، تفاله را هم با کمی پودر زنجبیل روی موضع درد ببندید.

۹- استفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا ۵۰ گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.

۱۰- از دیگر داروهای مؤثر در درمان درد سیاتیک، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.

۱۱- استفاده از قرص سورنجان با ترکیب و فرمول خاص که شامل ۲۰ گرم سورنجان، ۱۰ گرم بوزیدان، ۱۰ گرم میخک، ۱۰ گرم زنجبیل و ۱۰ گرم گل زوفا می باشد و در عسل خمیر شده به صورت قرص مصرف می شود، از قویترین راه های درمان کمردرد و پادرد های سیاتیکی است.

۱۲- به عنوان آخرین تجویز و شاید مهمترین درمان دردهای کمر، سیاتیک و دیسک کمر، مجدداً تأکید می شود پرهیز از استرسهای روحی و مصرف آرام بخشهای گیاهی مثل بادرنجبویه، اسطخدوس و بابونه در تسکین این نوع دردها و کوتاه نمودن طول درمان بسیار مؤثر و مفید است.

برای رفع کمر درد راههای مختلفی وجود دارد.تجویز دارو برای درمان کمر درد باید زیر نظر پزشک انجام شود با این حال بسیاری از مواد گیاهی در رفع درد کمر موثر هستند.

ریشه تازه و خشک شده زنجیبل خواص دارویی دارد.

اختلال کار معده، تهوع و یا نفخ با چکاندن یک یا دو قطره از روغن زنجبیل روی یک حبّه قند و یا یک قاشق عسل برطرف خواهد شد.

 از جوشانده یک و یا دو بُرش از ریشه تازه زنجبیل می توان برای درمان سرماخوردگی همراه با لرز و آبریزش بینی استفاده نمود.

 کارشناسان ریشه تازه زنجبیل را محرّک خوبی برای گردش خون می دانند.

روغن زنجبیل را می توان به روغن ماساژ برای دردهای رُماتیسمی و صدمات استخوانی اضافه کرد.

 از جوشانده ریشه خشک شده زنجبیل نیز می توان برای رفع احساس پُری شکم و خلط بیش از حد نیز بهره بُرد

روغن ماساژ تهیه شده از ۵ تا ۱۰ قطره روغن زنجبیل همراه با ۲۵ میلی لیتر روغن بادام برای درمان گیاهی کمر درد مناسب است.

دیسک‌های بین‌مهره‌ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می‌دهند. دیسک‌ها در ناحیه‌ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم‌تر هستند.

ساختمان کمر عبارت است از: مهره ها، دیسک بین مهره ها، رباط های اطراف ستون فقرات و دیسک، نخاع، اعصاب، عضلات کمر، لگن و پوست پوشاننده کمر. کمردرد ستون فقرات از چندین مهره تشکیل شده است. این مهره ها باعث حرکت می شوند. همچنین حفاظت از نخاع را بر عهده دارند.

نخاع شامل مجموعه ای از اعصاب است. این اعصاب از مغز تا پایین ستون فقرات کشیده شده اند. دیسک ها مانند بالش در بین مهره ها می باشند. این دیسک ها، فشار را به حداقل ممکن می رسانند. قسمت مرکزی دیسک قابل پاره شدن می باشد و به همین دلیل می تواند موجب ناراحتی بافت عصب سیاتیک و بروز درد سیاتیک گردد. رباط ها یکی از قوی ترین بافت های نرم فیبری می باشند که استخوان ها را به هم می چسبانند. رباط ها باعث چسبندگی و ارتباط مهره ها به همدیگر و دیسک ها می شوند. بسیاری از عضلات مربوط به خم شدن و چرخاندن کمر و حرکت دادن انتهای بدن، از طریق تاندون ها به ستون فقرات متصل می شوند. کمر دارای وظایف متعددی می باشد، از جمله: حرکت بدن، حفاظت از بافت های بدن و حمایت از ساختمان بدن. هنگامی که ایستاده ایم، پایین کمر، وزن بدن را تحمل می کند. هنگامی که خم میشویم و یا کمر را می چرخانیم، پایین کمر در حال حرکت می باشد.بنابراین اضافه وزن و حرکات نادرست موجب درد پایین کمر می شود. پس صدمه به ساختار بدن (مانند ستون فقرات، عضلات، تاندون ها و رباط ها) را می توان از طرز ایستادن و حرکت فرد تشخیص داد حفاظت از بافت نرم سیستم عصبی و نخاع و لگن و شکم یکی از عملکردهای اساسی کمر می باشد.

۱- فشار به کمر یا دررفتگی کمر

صدمه به رباط ها، تاندون ها و یا عضلات کمر موجب وارد آمدن فشار و یا دررفتگی کمر می گردد. دررفتگی کمر در اثر استفاده زیاد یا نادرست از کمر و یا حادثه اتفاق می افتد. اگر درد کمر تا مدت سه ماه ادامه داشته باشد، مزمن یده می شود. این درد کمر غالبا در افراد ۴۰ ساله دیده می شود، اما ممکن است در هر سنی واقع شود. فشار کمر در اثر استرس و گرفتگی عضلات پایین کمر بوجود می آید. تشخیص دررفتگی و فشار کمر توسط بررسی تاریخچه صدمه، محل درد و صدمه به سیستم عصبی مشخص می گردد. معمولا عکسبرداری با اشعه ایکس ، استخوان نابهنجار را مشخص می کند. درمان این دررفتگی و فشار عبارت است از: استراحت کردن، درمان دارویی برای تخفیف درد و گرفتگی عضلات کمر، گرم کردن محل درد و ماساژ. هنگامی که از شدت درد کاسته شد، می توان ورزش هایی برای تقویت عضلات کمر و شکم انجام داد. استراحت طولانی در بستر و عدم فعالیت بدنی، خوب نیست، زیرا در این صورت کمردرد دیرتر بهبود می یابد.

۲- تحریک عصبی اعصاب ناحیه کمر، توسط برخی بیماری ها و یا تحمیل فشار به استخوان و یا بافت کمر آسیب می بینند. این ناراحتی اعصاب تا سطح پوست نیز کشیده می شود. دیسک کمری (radiculopathy)، دست اندازی (تجاوز) استخوان و تورم اعصاب در نتیجه آلوده شدن به ویروس زونا بوجود می آیند. دیسک کمر، کمر درد.

۳- دیسک های کمر ( radiculopathy) این درد باعث تخریب دیسک های بین مهره ها می گردد. به علت خراب شدن حلقه دور دیسک ها و جراحت ها و یا هر دوی این ها، تخریب دیسک اتفاق می افتد. پارگی حلقه دور دیسک ها به سیاتیک خوانده می شود. درد سیاتیک در ناحیه کمر و باسن و پایین ساق پا است. سیاتیک با سوزن سوزن شدن و بی حسی همراه است. درد معمولا با حرکت کمر و حتی سرفه و عطسه کردن زیاد می شود. در موارد شدید، سیاتیک با بی اختیاری ادرار و مدفوع همراه است. درد سیاتیک معمولا یک طرف بدن می باشد (طرف راست یا چپ). آسیب عصب را می توان از طریق الکترومیوگرام و NCV تشخیص داد. فتق و پارگی دیسک ها را به کمک MRI می توان تشخیص داد. درمان شامل مصرف دارو برای کاهش درد و گرفتگی عضلات، تزریق کورتیزون اطراف نخاع، گرما دادن، ماساژ درمانی کمردرد و دیسک کمر، صوت درمانی و استراحت کردن می باشد. اگر با این روش ها، بیمار بهبود نیافت، جراحی لازم است.

۴- تجاوز استخوان هر گونه شرایطی که منجر به حرکت یا رشد مهره های ستون فقرات شود، می تواند به نخاع و اعصاب فشار وارد کند. علل تجاوز استخوانی عصب نخاع عبارت است از: لغزش مهره ها روی هم، تنگی مجرای نخاع (فشار ریشه عصب یا نخاع توسط خار مهره یا بافت نرم در کانال نخاع) و باریک شدن مدخل نخاع که در اثر ورم مفاصل می باشد (عصب نخاع از این مدخل می گذرد و به تمامی بدن می رود). این دلایل باعث به وجود آمدن درد سیاتیک، درد در هنگام راه رفتن و درد در هنگام استراحت کردن می شود. درمان این دردها نیز بسیار متفاوت می باشد و از استراحت کردن تا عمل جراحی برای برداشتن استخوانی که به بافت عصبی فشار وارد می کند، فرق می کند.

روش درمان گیاهی کمر درد

۵- موقعیت استخوان و مفاصل کمردرد در این حالت می تواند از زمان تولد یا در اثر فرسایش یا جراحت و یا ورم مفاصل (آرتریت) به وجود می آید. خمیدگی غیر طبیعی ستون فقرات به یک طرف (اسکولیوز) و اسپینا بیفیدا در اثر وراثت و یا در اثر نقصان تولد ایجاد می شوند. همانطور که بزرگ می شویم، مقدار آب و پروتئین موجود در غضروف تغییر می کنند. این تغییرات باعث ضعف و شکنندگی غضروف می گردد. دیسک ها و مفاصل دارای غضروف می باشند. این قسمت ها نیز در معرض فرسایش قرار دارند. یکی از درمان‌های مناسب پیشنهادی درمان درد پایین کمر با لیزر است .

در اشخاص مسن، شکستگی کمر و استخوان خاجی به استئوپروز خوانده می شود. در افراد جوان نیز امکان استئوپروز وجود دارد، مانند موتور سوارانی که تصادف می کنند و یا بیماران مصروع.

روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع بیماریهای پادرد ، کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان به کار می رود .

این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد.

روغن کوهان شتر ترکیبی از کوهان شتر و روغن های گرم مثل گزنه ،سقز، دارچین زنجبیل می باشد.

۸ بهمن ۱۳۹۷

۸ بهمن ۱۳۹۷

۴ بهمن ۱۳۹۷

درمان گیاهی و موثر دیسک کمر و رگ سیاتیک برای کسانی که از این این بیماری رنج میبرید

سلام آفرین مقاله خوبی بود خدا قوت پدر من نزدیک به سه ساله که بهش شوک وارد شد وبعد از اون کمردرد شدیدی گرفت اما هیچ استراحت ی نکرد تا اینکه کمر ایشان خم شد وخیلی از خم بودن کمرش ناراحت است واقعا افسرده شده وقتی شب راحت میخوابد صبح ها برای ۳۰ثانیه صاف می شود ایشان۷۰ساله می باشد ‘

سلام عالی بود کامل و جامع و پرهیز غذایی

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “7b8be26cac66fb114e1c591ed9e7142” ).getElementById(“a938c4be24”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *