روش درمان شوره ی سر

روش درمان شوره ی سر
روش درمان شوره ی سر

شوره سر به پوسته های مرده پوست سر گفته می شود که ممکن است با کمی خارش همراه باشند، شوره سر یک بیماری پوستی مزمن ناشی از یک قارچ طبیعی در پوست سر انسان ایجاد شده و بیش از نیمی از جمعیت جهان را در سنین مختلف با هر جنس و قومیتی درگیر می کند.
شوره سر معمولا در فصل پاییز و زمستان به علت خشکی هوا بدتر شده و در تابستان بهبود می یابد.

پوست خشک : علت اصلی شوره سر در واقع پوست خشک می باشد.

پوست چرب : شایعترین علت شوره سر پوست چرب می باشد که با عنوان درماتیت سبوروئیک شناخته می شود، در این حالت پوست سر قرمز و چرب می شود و شوره هایی به رنگ سفید یا زرد ایجاد می کند. در این حالت ابرو ها، دو طرف بینی و پشت گوش هم تحت تاثیر قرار می گیرند.

شرایط پوستی : افرادی که مبتلا به اگزما و پسوریازیس هستند اغلب دچار شوره سر می شوند.

مخمر مالاسزیا : قارچ مالاسزیا ممکن است پوست سر را برای تولید بیشتر سلول های پوستی تحریک کند و همین باعث می شود که سلول های پوستی اضافی بر روی لباس ها بریزند.روش درمان شوره ی سر

محصولات مراقبت از مو : از آنجا که اکثر محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی هستند می توانند باعث قرمزی و خارش پوست سر شوند و همین شوره سر را ایجاد می کند.

بیماری ها : برخی بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون و عفونت اچ آی وی ایجاد شوره سر را تشدید می کنند.

دانه های پوستی کوچک سفید و زرد رنگ

لکه های پوستی که بر روی پوست و یا ابرو، در اطراف موی سر، گوش و بینی ظاهر می شوند

بسیاری از شامپوهای تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که مضر بوده و شوره سر را بدتر می کنند، از شامپوهایی استفاده کنید که پارابن، سدیم لورث یا لوریل سولفات نداشته باشد.

میزان مصرف شکر خود را کاهش دهید و از غذاهای فرآوری شده و روغن های فرآوری شده مانند ذرت، سویا، کلزا، گلرنگ و روغن آفتابگردان خودداری کنید.

برای درمان شوره سر شدید می توانید از شامپوهای زینک پیریتونی، شامپو کتوکونازول، سلنیوم سولفید و اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

روغن نارگیل به علت خواص ضد قارچی که دارد شوره سر و خارش را درمان می کند.

مقداری روغن نارگیل را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و برای چند دقیقه بر روی پوست یر و موها خوب ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس موها را با آب بشویید.

این روش را دو تا سه بار در هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی بوده که می تواند شوره سر را درمان کند.

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و آن را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، سپس مو های خود را در یک حوله گرم بپوشانید، بگذارید 45 دقیقه بماند و سپس موها را با آب و شامپو بشویید.

این روش را چند بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی قوی بوده و درمان خوبی برای شوره سر می باشد.

هنگام شستن موهای خود چند قطره روغن درخت چای را به شامپو معمولی خود اضافه کنید.

شما همچنین می توانید چند قطره روغن درخت چای را به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کرده و آن را روی موهایتان بمالید، بگذارید 30 دقیقه یا یک شب بماند و سپس موهای خود را بشویید.

این روش را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

سرکه سیب برای درمان شوره سر بسیار مفید است، سرکه سیب پوست سر را ترمیم و بازسازی کرده و رشد مخمر ها را مهار می کند.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب و 15-20 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید، آن را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 10 دقسقه موها را با آب بشویید.

این روش را دو یا سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

جوش شیرین به حذف سلول های مرده پوست کمک کرده  و با جذب چربی اضافه پوست و جلوگیری از رشد قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند، آن را درمان می کند.

موهای خود را مرطوب کنید و مقداری جوش شیرین را بر روی موها و پوست سر بمالید، بعد از چند دقیقه موهای خود را با آب گرم بشویید.

این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

توجه: بعد از این درمان از شامپو استفاده نکنید.

سرکه سفید یکی از بهترین درمان های خانگی برای شوره سر محسوب می شود، سرکه دارای اسید استیک است که مانع از رشد قارچ ها در پوست سر شده و خارش را کاهش می دهد.

نصف فنجان سرکه سفید را به دو فنجان آب اضافه کنید و بر روی موها و پوست سر خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

در روش دیگر دو قسمت سرکه سفید را با یک قسمت روغن زیتون و سه قسمت آب ترکیب کنید و بر روی موها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این روش ها را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

آب لیموترش تازه حاوی اسیدهایی است که با قارچ هایی که می توانند باعث ایجاد شوره سر شود، مبارزه می کند و خارش پوست سر را کاهش می دهد.

آب نصف لیموترش تازه را در یک چهارم فنجان ماست ساده بریزید و آن را بر روی مو و پوست سر خود بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

این روش را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

آب سیب دارای پروسیانیدین B-2 می باشد که برای درمان شوره سر بسیار مفید است.

دو قاشق غذاخوری آب سیب را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

درمان شوره سر با نمک یکی از بهترین روش های درمانی برای خارش و شوره سر می باشد.

قبل از حمام مقداری نمک معمولی را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه با آب و شامپوی ملایم بشویید.روش درمان شوره ی سر

سیر دارای خواص ضد میکروبی می باشد که برای درمان شوره سر بسیار مفید است.

چند حبه سیر را له کرده و با مقاداری عسل ترکیب کنید، آن را بر روی موها و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو ملایم بشویید.

پوست پرتقال یکی دیگر از روش های طبیعی برای درمان شوره سر می باشد.

پوست پرتقال را با آب لیموترش تازه در مخلوط کن ترکیب کنید، همیر به دست آمده را بر روی موها و پوست یر بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این روش را حداقل سه بار در هفته انجام دهید.

حنا یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان شوره سر می باشد.

مقداری حنا را با آب نصف لیموترش تازه مخلوط کنید، بگذارید 8 ساعت بماند و سپس آن را بر روی موها و پوست سر بمالید پس از 2 ساعت آن را با آب خوب بشویید.

خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی چریش برای درمان شوره سر و همچنین بسیاری از مشکلات مو مانند جوش سر و سرگیجه مفید می باشد.

مقداری از برگ های چریش را در چهار فنجان آب جوش بریزید تا عصاره آن به دست آید، از این عصاره برای شستشوی موی سر دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

شنبلیله دارای خواص ضد قارچی بوده که می تواند برای پیشگیری و درمان شوره سر مفید باشد.

دو تا سه قاشق غذا خوری تخم شنبلیله را در آب بریزید و بگذارید یک شب بماند، روز بعد با کمی ماست در مخلوط کن بریزید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این روش را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

آلوئه ورا علاوه بر درمان شوره سر خارش پوست سر را به شدت کاهش می دهد.

مقداری ژل آلوئه ورا بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

8 قطره روغن نارگیل را با 8 قطره روغن رزماری، 6 قطره روغن درخت چای، 1 قاشق چای خوری عسل و 100 گرم روغن زیتون یا روغن بادام ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه یا یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپوی ملایم بشویید.

این ماسک مو را 10 روز بر روی موها بمالید تا نتیجه بگیرید.

منابع : top10homeremedies – rd – draxe – rewardme


فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پوست سر بطور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌گردند. این عمل، آهنگ و ریتم طبیعی و مشخصی دارد اگر آهنگ و سرعت ریزش پوسته‌های طبقه شاخی مو از حالت طبیعی خارج شده و تشدید و تسریع شود، حالتی به نام شوره سر ایجاد می‌گردد. شوره سر به حدی شایع است که برخی متخصصان آن را امری طبیعی می‌دانند. پس شوره سر در اثر جدا شدن سلول‌های خارجی پوست سر به وجود می‌آید و باید نسبت به درمان این عارضه اقدام کرد.

شوره سر به دلایل مختلفی از قبیل:

اگر شوره سر شما چرب و زرد رنگ می‌باشد، ممکن است شما به درماتیت سبورئیک یا درماتیت شوره‌ای دچار شده باشید. درماتیت سبورئیک به عنوان یک بیماری التهابی معروف است که این امکان را داشته است تا در بخش‌هایی از بدن مثل پوست سر و صورت که در آنجا غدد چربی زیاد وجود دارد ایجاد شود. اینگونه تصور می‌شود که زمانی که درماتیک سبورئیک ایجاد می‌شود به برخی از عامل‌ها مانند قارچ‌ها و هورمون‌ها و حتی به برخی مشکلات عصبی مرتبط است و برای درمان آن باید مثل شوره عادی سر عمل کرد و از شامپوهای ضد شوره‌ای استفاده کرد. اگر میزان آن شدیدتر باشد ممکن است به تجویز داروهای استروئیدی و یا ضد قارچ نیاز داشته باشیم.

قارچ‌ها روی پوست سر بسیاری افراد وجود دارند، اما همه این افراد به شوره سر مبتلا نیستند. شوره سر در افراد مختلف، شدت‌های مختلفی دارد و این هم دلیل دیگری است بر این که در سر بعضی از ما عاملی وجود دارد که باعث می‌شود همیشه از شوره سر کلافه باشد و دیگری اصلا سرش شوره نزند. حتی در یک فرد هم این میزان شوره سر در زمان‌های مختلف تفاوت دارد. از قدیم، دانشمندان عقیده داشتند پوسته‌های ریز روی سر یا همان شوره‌ها توسط قارچ کوچکی که روی پوست سر رشد می‌کند، ایجاد می‌شوند. امروزه، وجود چنین قارچ‌هایی اثبات شده است.روش درمان شوره ی سر

التهاب پوست هم نکته‌ای مهم است. قارچها ابتدا روی پوست سر ساکن می‌شوند و بعد روی چربی موجود بر پوست سر. آن‌ها این چربی‌ها را به اسیدهای چرب دلخواه خودشان تجزیه می‌کنند و حتی موادی را که مانع و مزاحم رشد آن‌هاست از بین می‌برند. این التهاب باعث می‌شود سلول‌های پوست سر سریع‌تر تقسیم شوند و بعد از آن، محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها فراهم شود. همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و باعث تقسیم سریع‌تر سلول‌های پوست سر و در نتیجه ایجاد شوره سر می‌شوند.

مالاسزیا وستریکتا و مالاسزیا گلوبوسا تنها علتی که باعث شده است همه فکر کنند مالاسزیا فورفور عامل شوره سر است، این است که این قارچ روی محیط‌های کشت رشد می‌کنند. اما دوگونه دیگر ، حساس‌تر از آن هستند که روی چربی‌های حیوانات یا گیاهی رشد کنند و برای رشد، حتما نیاز به چربی پوست انسان دارند. در حال حاضر ، فقط قارچ‌ها مسوول ایجاد شوره سر به حساب نمی‌آیند.

تحقیقات نشان می‌دهد پوسته‌های یک پوست خشک می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و این مسئله منجر به شکل‌گیری جوش روی صورت شما می‌شود و اگر پوستی داشته باشید که نسبت به جوش آسیب‌پذیر باشد، شوره سر می‌تواند آن را بدتر کند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید که موهایتان روی صورتتان نریزد.

متخصصان پوست معتقدند که شوره سر یکی از شایع‌ترین علل جوش‌های پشت است. یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از جوش‌های پشت، درمان علت نهفته‌ی آن بوده که همان شوره‌ی سر است.

شوره‌ی شدید سر مستقیما به ریزش مو ارتباط پیدا نمی‌کند، بلکه خارش مداوم پوست می‌تواند منجر به آن شود. با این حال، آماس پوست (بیماری پوست سر) می‌تواند علت نهفته‌ی شوره‌ی سر و ریزش مو باشد.

شوره‌ی سر می‌تواند منجر به پسوریاسیس هم بشود؛ نوعی بیماری پوستی که می‌تواند به لکه‌های ضخیم قرمز رنگ و پوسته پوسته شدن پوست منتهی شود که می‌تواند به سایر نقاط پوست سر برسد.

تحقیقات نشان می‌دهد آماس پلک چشم یکی از عفونت‌های شایع چشمی است که به خاطر شوره سر رخ می‌دهد. از ویژگی‌های این عفونت، قرمزی، خارش، التهاب پلک و ایجاد پوسته‌هایی شبیه شوره روی مژه‌ها است.

در یك لیوان آب جوش 4 قاشق برگ گزنه بریزید. بعد از چند ساعت ربع لیوان سركه انگور را به آن اضافه كنید سپس با محلول به دست آمده سرتان را ماساژ دهید و بعد از 45 دقیقه بشویید.

تكه‌ای پنبه را آغشته به روغن كرچك كنید و روی تمام قسمت‌های پوست سرتان بكشید و بعد از چند دقیقه سرتان را بشویید.

می‌توانید 2 قاشق آردگندم و 10 قاشق سركه سیب و نصف فنجان روغن هسته انگور را با هم مخلوط كنید و این مخلوط را بر پوست سر مالیده و یك كلاه پلاستیكی روی سرتان بكشید. بعد از یكساعت موها را آبكشی كنید.

سبوس گندم را در آب جوش بخیسانید سپس آن را در پارچه نازكی بریزید و فشار دهید تا عصاره آن خارج شود. با این عصاره پوست و موهایتان را ماساژ دهید.

این دو گیاه هم در درمان شوره‌ سر مفید هستند.

این گیاه را در 2 فنجان آب جوش بریزید و چند دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. پس از خنك شدن این مایع را از صافی عبور دهید و سرتان را با آن ماساژ دهید. یك لیوان آب را حرارت دهید تا به جوش برسد. سپس نصف لیوان رزماری به آن اضافه كنید و حدود 10 دقیقه آنها را مخلوط كنید. نصف لیوان سركه سیب را با نصف لیوان آویشن هم زده و یك قاشق روغن نارگیل به آن بیفزایید و بعد از خنك شدن می‌توانید با این مخلوط پوست سرتان را ماساژ دهید.

در طب سنتی، شوره سر همانند بسیاری دیگر از مشکلات پوستی از جمله کهیر، اگزما، جوش غرور و … حاصل عدم تعادل در کارکرد کبد و عدم توانایی این عضو حیاتی برای تجزیه تحلیل و دفع موادّ نامطلوب و اضافی بدن از راه‌های معمول و منطقی است.

هدف‌گیری اصلی در درمان شوره سر، اصلاح کارکرد کبد است بنابراین اگر یبوست دارید حتما آن را درمان کنید. درمان یبوست گاهی به تنهایی برای درمان شوره سر کفایت می‌کند. در این بین مصرف خاکشیر با توجّه به اثر بسیار خوبی که در فعّال‌سازی کبد دارد مطلوب است؛ به این ترتیب که روزی ۲-۱ بار و هر بار یک قاشق مربّاخوری خاکشیر را در یک استکان آب جوش به آرامی جوشانده و میل کنید.

حتما از مواردی مثل بادمجان، موز ، برنج سفید، عدس، چایی، ماکارونی، پنیر شور و کلیه مواد شور، فست فود و سوسیس کالباس پرهیز کنید. اگر نیاز به حجامت دارید؛ حتماً آن را انجام دهید. این کار به ویژه در بیمارانی که خارش و التهاب سر شدید دارند توصیه می‌شود. تقریبا تمام مبتلایان به شوره سر از انجام حجامت سود خواهند برد. بهترین حجامت برای درمان شوره سر، حجامت عام است که بهتر است تا سه دوره به صورت ماهیانه تکرار شود.

با توجه به این که بر اساس منطق طب سنتی، در اکثر موارد، شوره سر نوعی سوءمزاج گرم محسوب می‌شود، در اکثر بیماران باید مصرف غذاها و داروهای خنکی یا خنکی بخش افزایش یابد و مصرف غذاها و داروهای گرمی یا گرمی بخش کاهش پیدا کند.

شاید کمتر چیزی به اندازه استرس، کارکرد کبد را تحت تاثیر قرار دهد. لذا همزمان با درمان شوره سر به فکر ایجاد آرامش روانی برای خود نیز باشید. انجام حدّاقل ورزش روزانه با بهبود عملکرد کبد و خون‌رسانی به پوست سر در بهبود شوره نقش موثّری خواهد داشت. سعی کنید از شامپوهای طبیعی و سنّتی برای شستشوی سر استفاده کنید.

تریتا را در جهت رسیدن به اهدافش حمایت کنید:

اشتراک گذاری:

اینجانب سید محبوبه زعفرانی دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار می‌باشم که به مباحث مهندسی پزشکی علاقه دارم و از اینکه علم نرم‌افزاری خود را در راستای پیشرفت تریتا و خدمت به علوم پزشکی قرار داده‌ام، خوشحال هستم.

طراحی و پشتیبانی:
گروه توسعه نرم افزاری تیکا

مجله اینترنتی مگ بن –

سفر با قطار امنیت بیش‌تری دارد، یا سفر با هواپیما؟

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تعطیلات نوروزی چه شهرهایی است؟

کارهایی که هنگام سوار شدن به هواپیما نباید انجام دهید

خانه با آینه و هنر جذاب آینه کاری در طراحی داخلی
روش درمان شوره ی سر

مراحلی برای درشت نشان دادن چشم ها با چند ترفند آرایشی ساده

ایده هایی آسان و ارزان برای تزیین خلاقانه آشپزخانه

آیا کالری سوزاندن در خواب واقعا امکان پذیر است؟

۲۵ ترفند برای کنترل عصبانیت شدید و بازیابی آرامش درونی

معجزه و کاربرد روغن گل رز برای زیباتر شدن

شغل مناسب شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


چرا فرصت شغلی مناسب برای شما وجود ندارد؟

استراتژی‌هایی که به افزایش انگیزه کارمندان کمک می‌کند

شوره­ ی سر یا Dandruff یکی از مشکلات شایع پوستی است که تقریبا اکثر ما با آن روبرو شده ایم. از نشانه های شوره ی سر، پوسته پوسته شدن ، خارش سر و قرمزی پوست سر میباشد. شوره ی سر پوسته هایی به رنگ خاکستری و سفید میباشند.اما دلیل ایجاد شوره ی سر چیست ؟ آیا امکان درمان شوره ی سر وجود دارد ؟ راه های درمان شوره ی سر چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را ابتدا با عوامل ایجاد شوره ی سر و سپس راه های درمان شوره ی سر آشنا کنیم.

بوجود آمدن شوره ی سر فقط یک عامل ندارد و میتواند چندین عامل داشته باشد . در بیشتر مقالات علمی معتبر جهانی موارد بوجود آمدن شوره ی سر بصورت زیر بیان شده است ولی اگر بصورت دقیق میخواهید علت شوره ی سر خود را بندانید پیشنهاد میکنم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و بعد اقدام به درمان شوره ی سر خود تحت نظر پزشک نمایید. اما دلایل بروز شوره ی سر :

مواردی که در بالا گفته شد همه از عوامل و تشدید کننده های شوره ی سر بودند. اما خوشبختانه برای کاهش و یا رفع کامل شوره ی سر ، راه های درمان شوره ی سر نیز هست که میتوانند به شما کمک کنند . اما راه های درمان شوره ی سر چیست؟

درمان شوره ی سر از 4 راه امکان پذیر است . یکی استفاده از شامپوهای ضد شوره ی سر ، راه های درمان خانگی شوره سر، راه های درمان شوره ی سر با روغن های گیاهی و همچنین سرم های مو ضد شوره . اما درمان شوره ی سر نیاز به صبر زیادی دارد. اگر شوره ی سر شما زیاد نیست و مقدار آن کم است سعی کنید با شامپوی معمولی متناسب با جنس موی خود که چرب و خشک است ، هر روز موی خود را بشویید . اگر از این کار نتیجه نگرفتید میتوانید از شامپو ضد شوره استفاده کنید. این شامپو ها را میتوانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر و یا داروخانه ها تهیه کنید. نگران نباشید ، ما بزودی بهترین شامپوهای ضد شوره سر را در مقاله ای به شما معرفی خواهیم کرد. در این مقاله ما راه های درمان خانگی شوره سر و همچنین استفاده از روغن های گیاهی را برای شما توضیح خواهیم داد.


جوش صورت چیست؟

اما ، همانطور که در بالا گفته شد پوست چرب یکی از دلایل اصلی ایجاد شوره ی سر می باشد. شامپوهای ضد شوره معمولا حاوی روی، سلنیوم و سولفاید و … بوده که در از بین بردن و کاهش سرعت تولید و فعالیت قارچ‌ها کمک کنند. ولی بعضی از شامپو های ضد شوره بیشتر در تشدید شوره ی سر اثر دارند تا بهبود آن. پیشنهاد میکنیم از شامپوهایی استفاده کنید که پارابن، سدیم لورث یا لوریل سولفات نداشته باشد. اما در تولید شامپوهای ضد شوره چه موادی باید استفاده شود تا بتواند به درمان شوره ی سر کمک کند ؟

در تولید شامپوهای ضد شوره موادی استفاده میشوند که در کاهش شوره ی سر تأثیر زیادی دارند. سعی کنید شامپویی را انتخاب کنید که حداقل یکی مواد زیر در آن بکار رفته باشد. این مواد عبارتند از :

استفاده از شامپو ضد شوره سر معمولا مشکلی ایجاد نمیکنند ولی شاید بدن شما نسبت به مواد زیر حساسیت داشته باشد و باعث ایجاد بیماری و مشکل برای شما شود.

10 ماسک صورت خانگی که پوست شما را زیبا می کند

ماست برای برطرف کردن شوره سر درمانی عالی قلمداد می شود. برای رهایی از شوره سر ، ماست را با نوک انگشتانتان به کف سر مالیده و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به خوبی آبکشی کنید و بعد از آن موهایتان را طبق روال طبیعی بشویید.

اسیدیته سرکه سیب میزان PH پوست سر را تغییر می دهد و اسیدهای طبیعی،سلولهای مرده را از سر جدا می‌کند در نتیجه رشد قارچ سر سخت می شود. کمی سرکه سیب را با آب  به صورت مساوی مخلوط کنید  و سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی سر خود گذاشته سپس با آب بشویید.

نه تنها سرکه سیب می تواند شوره سر را درمان کند، بلکه سرکه سفید نیز به عنوان یکی از داروهای خانگی موثر برای درمان شوره سر مورد توجه است. سرکه سفید حاوی اسید استیک است که قارچها را از روی پوست سر جدا می کند و خارش را متوقف می کند. یک فنجان سرکه سفید را به ۲ فنجان آب مخلوط کنید. سپس از این محلول برای شستن موهای خود استفاده کنید.

در بسیاری از شامپوهای مخصوص درمان شوره سر آسپرین وجود دارد. آسپرین شامل ترکیباتی فعال به نام اسید سالیسیلک است که شامپوهای ضد شوره وجود دارد. برای کنترل شوره و پوسته‌ی سر،‌ دو عدد آسپرین را پودر کرده و به شامپوی خود اضافه کنید. بگذارید این ترکیب ١ الی ٢ دقیقه روی موهایتان بماند، سپس آن را خوب آب بکشید و مجددا موها را با شامپوی ساده بشویید.

جوش شیرین می تواند سلول های مرده پوست و همچنین چربی بیش از حد را پاک کند. علاوه بر این، قادر به کاهش رشد قارچ ها و همچنین تعادل سطح pH پوست سر است. موهایتان را خیس کنید و کمی جوش شیرین بردارید و بر روی پوست سر خود بمالید و سپس بعد از چند دقیقه موهای خود را با آب گرم بشویید.

یکی از درمان های خانگی برای شوره سر، حنا است. حنا قادر به اتصال به کراتین است که می تواند یک لایه محافظ ایجاد کند و باعث جلوگیری از تحریک پوست شود. علاوه بر این، چربی پوست را کاهش می دهد. بنابراین حنا می تواند درمان شوره سر شما باشد.  ترکیب حنا با چای، آب لیمو، آمله و روغن مو را به صور ت مساوی تقسم کرده وسپس به پوست سر خود بمالید و بع از جند دقیقه موهای خود را آبکشی کنید

یکی دیگر از راه های درمان شوره ی سر ، استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی است. معمولا روغن های گیاهی و طبیعی برای محافظت و شادابی پوست تأثیر زیادی دارند. استفاده از روغن های طبیعی درصورتی که شما به آنها حساسیت نداشته باشید معمولا مشکلی ایجاد نمیکند و میتواند در بهبود شوره ی سر و زیبایی پوست شما تأثیر داشته باشند.

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی بوده که می تواند شوره سر را درمان کند.روغن زیتون را گرم کنید و شب قبل از خواب روغن را به روی پوست سر خود بمالید و صبح سر خود را با شامپو بشورید.

روش درمان شوره ی سر

روغن نارگیل به علت خواص ضد قارچی که دارد شوره سر و خارش را درمان می کند. ۳ الی ۴ قاشق از روغن نارگیل را قبل از استحمام بر روی موهایتان بریزید و خوب ماساژ دهید سپس یک ساعت استراحت داده و بعد موهایتان را بشورید.

پژوهش ها  نشان داده که  شامپوهایی که حاوی روغن بوته‌ی چای هستند، به طور چشم‌گیری در رفع شوره‌ی سر مؤثرند. شما می توانید چند قطره روغن بوته جای را به داخل شامپوی سر خود اضافه کنید و سپس بعد از ۵ دقیقه موهای خود را بشورید.

 

مطلب قبلی

راهنمای سفر به لنکاوی

مطلب بعدی

بوم گردی لذت واقعی زندگی محلی

۲۵ ترفند برای کنترل عصبانیت شدید و بازیابی آرامش درونی

آیا ویتامین های پاستیلی واقعا به سلامتی کمک می‌کنند؟

اضطراب و استرس باعث مرگ زودهنگام شما می‌شود

تقویت سیستم ایمنی بدن با ۱۲ خوراکیِ ارزان و همیشه در دسترس

برای نظر سنجی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

برترین مطالب زیبایی

بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا کدام‌ها هستند؟

آموزش کامل یک آرایش ساده صورت که سخت به دل می‌نشیند

23 نمونه فوق جذاب مدل‌های کوتاهی مو ستارگان هالیوود در 2018

10 رژلب برتر که زیبایی و سلامت شما را دوست دارند

فروشگاه اینترنتی کالابن

کد بن

شتاب وب

محبوب ترین مطالب

بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا کدام‌ها هستند؟


تور استانبول

آموزش کامل یک آرایش ساده صورت که سخت به دل می‌نشیند

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

Login form protected by Login LockDown.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

کلمه عبور برایتان ایمیل خواهد شد.

روش درمان شوره ی سر
روش درمان شوره ی سر
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *