روش درمان دمل چرکی زیر بغل

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این روش درمان دمل چرکی زیر بغل

با اصول اولیه فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا می دانید فنگ شویی چیست و چگونه می توانید قوانین آن را پیاده سازی کنید. فنگ شویی یک هنر و

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

در مورد اصول فنگ شویی چه می دانید؟ آیا با آنها آشنایی دارید؟ اگر جزو افرادی هستید که تازه با مباحث و اصول فنگ شویی آشنایی پیدا کرده

تحقیقات تازه اطلاعات بیشتری درباره پتانسیل نوشیدنی ‌های رژیمی ارائه می دهند، یعنی نوشیدنی ‌های شیرین با افزودن شکر مصنوعی که به سلامت قلبی و عروقی، آسیب می

نقشه خانه در فنگ شویی باید چگونه طراحی شود؟ شروع فنگ شویی برای خانه کاری آسان است به شرطی که این کار را اصولی شروع کنید و آرام

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کورک یا فرونکل به ضایعه‌ی ناخوشایند پوستی گفته می‌شود که بسیاری از ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. کورک جوش قرمزرنگی است که زیر پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند بسیار دردناک باشد. کورک آن‌قدر آزاردهنده است که معمولا فرد دلش می‌خواهد به هر طریقی از شر آن خلاص شود، حتی اگر مجبور شود آن را بترکاند. اما بسیاری از روش‌های درمان کورک نادرست هستند و می‌توانند شرایط را بدتر کنند. در این مطلب ابتدا به دلایل پیدایش کورک و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن می‌پردازیم و سپس ۷ درمان خانگی کورک را معرفی خواهیم کرد. با «چطور» همراه باشید.روش درمان دمل چرکی زیر بغل

کورک توسط نوعی باکتری به استافیلوکوک اورئوس ایجاد می‌شود. این باکتری فولیکول‌های مو را در سطح عمیق آلوده می‌کند. البته این باکتری به‌جز فولیکول مو می‌تواند در هر جای دیگر بدن نیز سبب ایجاد کورک شود. کورک به‌تدریج پر از چرک و عفونت می‌شود.

وجود باکتری در قسمت‌هایی از بدن که عرق می‌کند و با سوزش و تحریک نیز همراه است، بستر مناسبی را برای ظاهر شدن کورک فراهم می‌کند. گاهی در یک ناحیه چند کورک تجمع می‌کنند که به آن کاربانکل گفته می‌شود.

معمولا کورک در ابتدا به‌اندازه‌ی یک نخودفرنگی کوچک و رنگ آن قرمز است. به‌تدریج که درون آن با چرک پُر می‌شود، رشد می‌کند و دردناک‌تر می‌شود. پوست اطراف آن قرمز و احتمالا متورم است. درنهایت نوک این کورک به رنگ سفید مایل به زرد ظاهر می‌شود که پس از مدتی می‌ترکد و چرک از آن بیرون می‌ریزد. هنگامی که فرد کورک (به‌ویژه کاربانکل) را تجربه می‌کند، ممکن است حال خوشی نداشته باشد و حتی علائم عمومی مانند تب به سراغش بیاید.

در واقع خیر. در بسیاری از موارد واقعا جلوگیری از به‌وجودآمدن کورک غیرممکن است، اما می‌توان کاری کرد که حداقل به نواحی دیگر پوست سرایت نکند و به دیگران منتقل نشود. برای پیشگیری از انتشار کورک به نکات زیر توجه کنید:

برخی کورک‌ها کوچک و برخی بزرگ هستند. کورک‌های کوچک را خودتان می‌توانید درمان کنید. این کورک‌ها پس از چند روز تا سه هفته بهبود می‌یابند.

برای خلاص شدن از شر کورک‌ها نکات زیر را رعایت کنید:

روش‌های خانگی زیر برای درمان کورک بسیار مفید هستند.

یکی از بهترین درمان‌هایی که می‌توانید در منزل برای درمان کورک انجام بدهید، گرما دادن به آن است. گرما سبب می‌شود در ناحیه‌ی کورک‌دار خون بیشتری جریان یابد و درنتیجه تعداد گلبول‌های سفید و پادتن‌ها در محل کورک برای مبارزه با عفونت افزایش می‌یابد. یک کمپرس گرم را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار بدهید. این کار را ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی‌که کورک کاملا از بین برود.

روغن اسانسی درخت چای دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است که می‌تواند به درمان عفونت باکتریایی ایجادکننده‌ی کورک کمک کند. روغن درخت چای نباید مستقیما روی پوست قرار داده شود زیرا ممکن است اثر سوختگی روی آن بگذارد. ۵ قطره از این روغن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و با سواپ پنبه روی موضع قرار بدهید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام بدهید و هر روز تکرار کنید تا کورک کاملا از بین برود.

زردچوبه خواص ضدباکتری و ضدالتهابی دارد و می‌تواند به درمان کورک و خلاص شدن از آن کمک کند. هزاران سال است که در طب شرقی از زردچوبه به‌عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی طبیعی خون استفاده می‌کنند.

زردچوبه هم به‌صورت خوراکی (چای زردچوبه) و هم به‌صورت موضعی (ماسک زردچوبه) برای درمان کورک مفید است. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در آب یا شیر بجوشانید و محلول به‌دست آمده را پس از سرد شدن بنوشید. می‌توانید سه بار در روز آن را مصرف کنید. اگر می‌خواهید از آن به‌صورت موضعی استفاده کنید، پودر زردچوبه را با آب و یا زنجبیل مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را حداقل دوبار در روز روی کورک قرار بدهید تا درمان شود.

نمک اِپسوم یا منیزیم‌سولفات هم آرامش‌بخش است و هم مزایای زیادی نیز برای سلامتی از جمله درمان کورک دارد. نمک اپسوم می‌تواند به خشک‌شدن چرک‌ها کمک کند و به‌راحتی کورک را تخلیه می‌کند. نمک اپسوم را در آب گرم حل کنید و یک کمپرس را در آن خیس کنید. حداقل سه‌بار در روز این کمپرس را روی موضع بگذارید تا کورک از بین برود.

برخی از پمادهای آنتی بیوتیک که بدون نسخه به فروش می‌رسند و عوارض خطرناکی ندارند، می‌توانند به‌سرعت کورک را درمان کنند و آن را تسکین بدهند. پماد نئوسپورین یکی از گزینه‌هایی است که معمولا در منزل یافت می‌شود. این پماد بسیار خوب عمل می‌کند و مانع از انتشار عفونت می‌شود. از این پماد (یا پمادهای مشابه دیگر) حداقل دو‌بار در روز روی کورک استفاده کنید.

روغن کرچک خواص ضدباکتری دارد و حاوی ریسینولئیک‌اسید است که یک ضدالتهاب قوی طبیعی است. بنابراین یک درمان طبیعی کورک به‌شمار می‌رود. مقدار کمی از روغن کرچک را مستقیما روی کورک قرار بدهید. این کار را سه‌بار در روز تکرار کنید تا کورک کاملا بهبود یابد.

روغن گیاه نیم که به یاس هندی نیز معروف است، دارای خواص ضدعفونی‌کننده، ضدباکتری و ضدمیکروبی است که برای درمان کورک و عفونت‌های پوستی بسیار مفید و سریع‌الاثر است.

برای درمان کورک با روغن گیاه نیم، آن را مستقیم روی موضع قرار بدهید. می‌توانید سه یا چهار بار در روز این کار را تکرار کنید. حتما قبل و بعد از استفاده از این روغن دست‌هایتان را بشویید.

گاهی‌اوقات داروهای خانگی واقعا مؤثر نیستند و نمی‌توانند شما را از شر کورک‌ها خلاص کنند. در شرایط زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

به یاد داشته باشید درمان‌های خانگی فقط برای جوش‌های کوچک مؤثر هستند. اطمینان حاصل کنید که به‌اندازه‌ی مورد نیاز از آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را ببینید. اگر بعد از ۵ تا ۷ روز بهبودی حاصل نشد یا اگر جوش بزرگ‌تر و دردناک‌تر شده است یا حتی علائم عفونت را در خودتان مشاهده می‌کنید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تخلیه‌ی کورک یا تجویز آنتی‌بیوتیک آن را درمان کند.

چنان‌چه کورک بزرگ است یا از یک کورک روی پوست‌تان وجود دارد (کربونکلوزیس)، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. فقط پزشک باید درون یک کورک بزرگ یا کاربانکل را تخلیه کند. گاهی نیز یک کورک بزرگ نرم می‌شود و خودبه‌خود نمی‌ترکد. این مشکل دیگری است که باز هم فقط پزشک می‌تواند با دقت درون آن را تخلیه کند.

در برخی موارد، پزشک ممکن است برای از بین بردن عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز کند. به‌ویژه هنگامی که کورک روی صورت ایجاد شده است و خطر عفونت ثانویه و جای زخم وجود دارد.

اگر کورک‌هایی دارید که بیش از سه‌بار در سال عود می‌کنند، به آن فرونکلوزیس عودکننده می‌گویند. این بیماری معمولا به‌راحتی منتقل می‌شود و از آنجا که بارها عود می‌کند، ممکن است به اعضای خانواده نیز سرایت کند. به‌جز صورت، گردن و شانه‌ها، در بسیاری از موارد کورک‌ها در مناطق چین‌خوردگی یا مناطقی که پوست روی هم قرار می‌گیرد مانند زیر سینه، ناحیه‌ی زیر شکم، زیربغل و کشاله‌ی ران نیز دیده می‌شوند. فرونکلوزیس عودکننده باید توسط پزشک درمان شود.

کورک‌ها به‌ویژه هنگامی که عودکننده هستند، می‌توانند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشند. پیامد اصلی کورک اِسکار یا زخم است. اسکارها تا مدت‌ها روی پوست باقی می‌مانند و برخی از آنها تا پایان عمر از بین نمی‌روند. از دیگر پیامدهای کورک می‌توان به بیماری فرونکلوزیس عودکننده و هیدرآدنیت چرکی (سوپوراتیو) اشاره کرد. هیدرآدنیت چرکی ممکن است به کورک عودکننده شباهت داشته باشد، اما حالت مزمن دارد و جدی‌تر است. این بیماری در صورت عدم تشخیص و درمان ممکن است به اِسکار شدید و بدتر شدن کورک‌ها بینجامد.

عفونت ثانویه نیز یکی از پیامدهای نه‌چندان شایع کورک است. این نوع عفونت که پس از بهبود کورک مجددا رخ می‌دهد، در موارد نادر ممکن است به سپسیس (عفونت خون) منجر شود. این عارضه بسیار نادر است و به‌راحتی از طریق روش درمانی مناسب قابل پیشگیری است.

درباره‌ی کورک‌ها سهل‌انگاری نکنید. هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

روش درمان دمل چرکی زیر بغل

سلام وقت بخیر مقاله مفید ی بود.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

هیدرآدنیت چرکی یک بیماری پوستی مزمن است که در موارد وخیم، تجویز آنتی بیوتیک نیاز دارد. در انواع خفیف تر، از یک چای کیسه ای گرم یا کمپرس آب گرم برای کاهش درد و زردچوبه یا روغن درخت چای استفاده کنید تا از افزایش عفونت جلوگیری شود.

هیدرآدنیت چرکی یک بیماری پوستی مزمن است که در موارد وخیم، تجویز آنتی بیوتیک نیاز دارد. در انواع خفیف تر، از یک چای کیسه ای گرم یا کمپرس آب گرم برای کاهش درد و زردچوبه یا روغن درخت چای استفاده کنید تا از افزایش عفونت جلوگیری شود. اجتناب از اصلاح موهای موضع و عدم استفاده از خوشبوکننده ها در پوست قسمت آسیب دیده، ترک سیگار، کاهش وزن (اگر اضافه وزن دارید) و مصرف غذاهای غنی از روی برای افزایش سطح ایمنی بدن در درمان این بیماری بسیار موثر است.

برای کسب اطلاعات در مورد بیماری هیدرادنیت چرکی ، در ادامه با نت نوشت همراه شوید.

هیدرادنیت چرکی یا آکنه یک بیماری پوستی مزمن و دردناک است که باعث ایجاد آبسه و زخم در سطح پوست می شود. این بیماری به صورت کیست، توده و جوش های سیاه وسفید پوستی آغاز می شود. گاهی اوقات نیز ممکن است در ابتدا با آکنه اشتباه شود. اما با پیشرفت آن، جوش ها عمیق تر شده، و حتی در پوست شیار ایجاد می کنند و سبب نشت چرک و مواد عفونی به سطح پوست می شوند. هیدرآدنیت در بخش هایی از پوست ایجاد می شود که معمولاً آکنه را مشاهده نمی کنید؛ مثلاً در اطراف باسن، کشاله ران، ناحیه مقعد و زیر بغل.

در حالی که برای درمان هیدرادنیت چرکی هیچ گونه روش بالقوه ای وجود ندارد، اما شما می توانید اقدامات ویژه ای را برای تسریع روند بهبودی زخم، کاهش درد و جلوگیری از تشکیل توده های جدید انجام دهید. به خاطر داشته باشید که اگر بیماری شما حاد باشد یا ضایعات پوستی به باکتری آلوده شوند، لازم است به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است انواعی از آنتی بیوتیک ها را تجویز کند و همچنین به شما توصیه می کند که موضع را با مواد ضد عفونی کننده و رتینوئید شستشو دهید. در همه انواع خفیف تا متوسط، برخی ابزارهای ساده و طبیعی و شیوه زندگی می تواند در کنترل بیماری به شما کمک کند.روش درمان دمل چرکی زیر بغل

اگر جوش های دردناکی دارید، استفاده از گرما می تواند آن را را کاهش دهد. یک حوله تمیز را در آب گرم بشویید تا متراکم شود. آن را دوبار در روز به آرامی بر روی جوش ها قرار دهید. این کار علاوه بر کاهش درد، باعث تخلیه چرک نیز می شود.

 

چای دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است. یک عدد چای کیسه ای را به مدت یک دقیقه در آب گرم بگذارید و سپس آن را بر روی برآمدگی های دردناک و کیست ها قرار دهید. آن را ۱۰ دقیقه روی موضع نگه دارید تا تانن موجود در چای تاثیر خود را بگذارد.

 

صابون های ضدعفونی کننده و مواد شستشو دهنده پوست نیز معمولاً برای کنترل رشد باکتری های مضر به افرادی که هیدرآدنیت چرکی دارند، توصیه می شود. یک روش درمانی طبیعی جایگزین، روغن درخت چای است که برای خواص ضد میکروبی آن شناخته شده می باشد. مطالعات نشان داده است که این روغن در ۵ درصد موارد اثرات قابل توجهی بر جوش داشته و عملکردی بسیار شبیه به آنزیم پتاسیم بنزوئیل پراکسید که برای درمان این بیماری استفاده می شود، دارد. روغن درخت چای در ظروف حمل روغن هایی مانند روغن هسته انگور بر روی بخش های های آسیب دیده پوست مصرف می شود. به یاد داشته باشید که با انجام یک تست موضعی مطمئن شوید که به این روغن حساسیت ندارید.

 

زردچوبه به طور سنتی برای مقابله با اختلالات پوست مورد استفاده قرار می گرفته است. آنتی اکسیدان قوی آن به کورکومین برای اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی آن شناخته شده است. مصرف کورکومین به صورت خوراکی به شما در مبارزه با هیدرآدنیت چرکی کمک می کند. درمان را با مصرف روزانه زردچوبه در پخت و پز و یا به صورت دمنوش آغاز کنید. همچنین می توانید یک خمیر ضد باکتری با مخلوط کردن پودر زردچوبه و آب درست کنید، که می تواند برای آکنه و کاهش جوش ها مفید باشد.

قبل از استعمال، موضع را حتماً خشک کنید.

 

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی شما در ابتلا به هیدرادنیت چرکی نقش دارد. یک مطالعه اولیه نشان داد که اجتناب از فرآورده های لبنی و رژیم غذایی کم چرب موجب کاهش علائم بیماری می شود. هورمون های جنسی مردانه و زنانه نقش مهمی در رشد توده های چرکی دارند. غذاهای پر چرب سبب افزایش سطح انسولین شده و محصولات لبنی، تولید پروتئینی به IGF-1 را تحریک می کنند. این دو ماده سبب رسیدن آندروژن های موجود در بدن به پوست شده و باعث ایجاد توده ها و ضایعات می شود.

کیک، شیرینی، جوش شیرین، جوی دوسر و برنج سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند. در حالی که بلغور، لوبیای پخته، بادام زمینی و میوه هایی مانند سیب و گریپ فروت دارای شاخص گلیسمی پایینی می باشند.

پژوهشی دیگر نشان داد که اجتناب از غذاهای حاوی مخمر آبجو (ماءالشعیر حاوی الکل) و یا گندم در مدت ۱۲ ماه منجر به رفع علائم بیماری می شود. با این حال، لازم به ذکر است افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، به مخمر و گندم نوشیدنی حساسیت داشتند. بنابراین برای ارزیابی این یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

با این حال، محدود کردن رژیم غذایی و حذف غذاهای پرچرب، لبنیات و گلوتن از آن منطقی به نظر می رسد. خواهید دید که علائم، کاهش خواهند یافت. سپس می توانید با برگرداندن یکی از این مواد به رژیم غذایی، تغییر ایجاد شده را احساس کنید.

 

روی، ماده مغذی مهمی است که به سیستم ایمنی شما کمک می کند و همچنین در بهبود زخم و سنتز DNA  در بدن استفاده می شود. این ماده معدنی همچنین می تواند به شما در درمان هیدرآدنیت کمک کند. مطالعه ای نشان داد هنگامی که افراد مبتلا به این بیماری گلوکونات روی مصرف کردند، شدت علائم آنها  کاهش یافته، و برخی از بیماران حتی به  طور کامل بهبود یافتند. اثرات مفید روی به توانایی آن برای کاهش واکنش های پوستی و التهابی مربوط می شود. صدف، مرغ، خرچنگ دریایی، و گوشت قرمز منبع خوبی از روی هستند. همچنین می توانید پس از مشورت با پزشک خود، از مکمل ها نیز استفاده کنید.

 

اگر اضافه وزن دارید، کاهش این وزن اضافی یکی از موثرترین راه های کنترل هیدرادنیت چرکی و کاهش مقدار ترشحات است. حتی ۱۰٪ کاهش وزن برای ایجاد این تغییرات کافی است. از دست دادن وزن، مزایای دیگری نیز برای افراد مبتلا به این بیماری دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. کاهش وزن اضافی می تواند سبب کاهش این خطرات نیز بشود.

برای کاهش وزن، بره ای متعادل با کالری کم در رژیم غذایی و ورزش منظم برای خود اختصاص دهید. هدف، کاهش وزن به طور آهسته و پایدار است (۱-۲ پوند در هفته). هرگونه رژیم غذایی طاقت فرسا یا ورزش شدید، نه تنها در دراز مدت اثرات طلوبی دارد، بلکه ممکن است ایمنی بدن شما را کاهش داده و احتمال وخامت اوضاع را افزایش دهد.

 

سیگار نه تنها برای سلامتی دستگاه تنفسی مضر است، بلکه می تواند باعث وخامت هیدرادنیت شود. ترک آن سبب کاهش نشانه ها و رفع یبوست می شود.

 

تحریک پوست در زمانی که آسیب دیده است، همه چیز را بدتر می کند. از اصلاح مناطق آسیب دیده اجتناب کنید. همچنین از عطرها و مواد خوشبوکننده در موضع به شدت پرهیز کنید، زیرا ممکن است علائم را تشدید کنند. لباس های تنگ نیز باعث ایجاد زخم و اصطکاک می شود. در نتیجه لباس های شل و گشاد بپوشید.

 

گرما و عرق نیز می تواند منجر به وخامت بیماری هیدرادنیت چرکی شود. بنابراین از قرار گرفتن در مکان های گرم و به دنبال آن از عرق کردن زیاد اجتناب کنید. برخی متخصصین پوست حتی پیشنهاد می کنند ازانواع ضدعرق ها استفاده شود، اما این کار نیز ممکن است در طول روز بیسار سخت باشد. پس پیشگیری بهتر است. حتی اگر تصمیم به استفاده از ضد عرق دارید، با متخصص پوست خود درباره محصولاتی که برای شما مناسب تر است، مشورت کنید.

 

 

نویسنده: محمد اکبری

 

منبع: www.curejoy.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

روش درمان دمل چرکی زیر بغل


Current ye@r *


Leave this field empty

قصر شیرین فیلمی از کارگردان ب و مطرح سینما رضا میرکریمی است که پاییز امسال ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر

در نقد فیلم «روزهای نارنجی» باید گفت که این فیلم نخستین ساخته ی آرش لاهوتی است که پیش از این «واسطه»

بعد از فیلم های موفق سایه های بلند باد، بوی کافور، عطر یاس و خانه ای روی آب، بهمن فرمان آرا بعد

به جان نیاز، قصاص بخوای بچه رو می‌گیرم طلاقت می‌دم جان یه دونه دخترمونو قسم خوردم که بدونی اینکارو می‌کنم به جان

مردی بدون سایه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی و تهیه کنندگی علیرضا رئیسیان و بازیگری لیلا حاتمی، علی مصفا، امیر آقایی، گوهر

برای آنانی که تاکنون از رژیم غذایی سرکه سیب برای کاهش وزن پیروی نکرده‌اند،

سوپ قلم در فرهنگ غذایی ملل مختلف جایگاه دیرینه ای دارد که در ایران

1+ گفته شده است که ما با چشمانمان غذا می ­خوریم، و این سالاد

Samsung Galaxy S1e از جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام به Snapdragon 855 قدرت می گیرد

قصر شیرین فیلمی از کارگردان ب و مطرح سینما رضا میرکریمی است که پاییز

© 219 – Netnevesht


کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


کاربری یا :


ورود| ثبت

کورک (به انگلیسی : Boil) نوعی جوش بزرگ و سفت است که در اثر عفونت فولیکول‌ های مو ایجاد می شود.

ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل علل، علائم و راه های پیشگیری و درمان خانگی کورک چرکی صورت و بدن را برای شما ارائه کرده ایم.

انواع کورک عبارتند از :کورک صورت، کورک گردن، کورک زیر بغل، کورک سینه، کورک باسن و مقعد، کورک داخل گوش و کورک تناسلی.

در مرحله ی اول پوست در ناحیه عفونت قرمز شده و یک توده سفت شروع به رشد می کند، پس از چهار تا هفت روز به دلیل حمله ی گلبول های سفید خون و تجمع پروتئین در این ناحیه توده ها سفید، نرم، بزرگ و دردناک می شوند.

در مرحله ی بعدی پوست اطراف جوش قرمز، دردناک، گرم و متورم می شود، فرد دچار تب شده و غدد لنفاوی ممکن است متورم شوند.روش درمان دمل چرکی زیر بغل

تشخیص کورک : اگر نگرانی در عفونت کورک چرکی وجود داشته باشد توسط آزمایش خون بررسی می شود و در صورت عفونت شدید آنتی بیوتیک تجویز می شود و کورک توسط پزشک تخلیه می شود.

برای درمان کورک از آنتی‌بیوتیک سفالکسین و پماد و صابون های آنتی باکتریال استفاده می شود، کلیندامایسین و موپیروسین از محلول های موضعی مفید برای درمان کورک محسوب می شوند.

رعایت نظافت و بهداشت شخصی، استفاده روزانه 3 تا 4 بار کمپرس آب گرم بر روی کورک، نوشیدن روزانه آب، عدم مصرف الکل و داشتن رژیم غذایی سالم بهترین درمان های خانگی برای کورک پوست محسوب می شوند.

یکی از ساده ترین و موثرترین درمان های خانگی برای کورک پوستی، استفاده از گوجه فرنگی می باشد؛ هر روز یک تکه گوجه فرنگی را ببرید و بر روی کورک بگذارید تا درمان شود.

نوشیدن روزانه آب 3 تا 4 عدد خیار چنبر تلخ به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد به سم زدایی و پاک سازی خون کمک کرده و برای درمان کورک چرکی مناسب می باشد.

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی قوی بوده و می تواند به درمان کورک چرکی کمک کند، توصیه می شود که هر شب مقداری روغن درخت چای را بر روی کورک پوستی بمالید، بعد از 3 هفته کورک چرکی هم درمان می شود.

فراموش نکنید که روغن درخت چای نباید مستقیما بر روی پوست اعمال شود، چون می تواند باعث سوزش پوست شود، 5 قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و سپس بر روی پوست بمالید.

اگر یک گاز استریل را در سرکه فرو کنید و آن را با استفاده از یک باند بر روی کورک ببندید، بعد از دو تا سه روز آن را خشک و درمان می کند.

اگر مقداری آب سیر را بر روی کورک چرکی بمالید به دلیل خواص ضد عفونی کننده که دارد به سرباز کردن کورک و درمان آن کمک می کند.

پیاز هم مانند سیر دارای خواص ضد عفونی کننده می باشد و مالیدن آب پیاز بر روی کورک می تواند به تخلیه کورک چرکی و درمان آن کمک کند.

زردچوبه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی بوده و یکی از بهترین مواد برای سم زدایی و پاک سازی پوست و خون محسوب می شود.

زردچوبه یکی از بهترین درمان های گیاهی برای کورک چرکی پوست محسوب می شود؛ مقداری پودر زردچوبه را با  نصف فنجان شیر گرم ترکیب کنید و هر شب بر روی کورک بمالید تا خیلی زود آن را درمان کند.

در روشی دیگر پودر زردچوبه را با مقداری آب و یا آب زنجبیل تازه مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود، این خمیر را دو بار در روز بر روی کورک بگذارید تا درمان شود.

مقداری جعفری تازه را یک لیوان آب بجوشانید و سپس از صافی رد کنید، پارچه ی نخی تمیزی را در این محلول فرو کنید و بر روی کورک ببندید تا به زودی کورک را درمان کند.

پودر زیره سبز را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر سفتی به دست آید، این خمیر را بر روی کورک بمالید تا زودتر درمان شود.

روغن کرچک حاوی ترکیبی به ریسینلیدیک اسید است که دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد و می تواند به درمان جوش کورک کمک کند.

فلفل بتل را در مقداری آب جوش بیندازید تا نرم شود، آن را له کنید و با یک قاشق غذا خوری روغن کرچک ترکیب کنید و 2 تا 3 بار در روز بر روی کورک بمالید تا خیلی زود تخلیه و درمان شود.

چریش یکی از بهترین مواد برای سم زدایی و پاک سازی خون است و به عنوان بهترین درمان برای انواع جوش از جمله کورک شناخته می شود؛ هر روز صبح چند برگ تازه چریش را بکوبید و بر روی کورک بگذارید یا مقداری پودر برگ خشک چریش را با آب ترکیب کنید و این خمیر را بر روی کورک بمالید تا درمان شود.

همچنین می توانید از روغن چریش هم برای درمان کورک استفاده کنید، روزی 3 تا 4 باز مقداری روغن چریش را بر روی کورک بمالید تا درمان شود.

نمک اپسوم یکی از بهترین مواد طبیعی برای خشک شدن جوش از جمله کورک و درمان آن محسوب می شود. مقداری نمک اپسوم را در آب گرم بریزید، این محلول را بر روی کورک بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

این روش را حداقل سه بار در روز انجام دهید تا جوش کورک زودتر درمان شود.

در طب سنتی ایرانی از پماد سیاه که به های روغن سیاه یا اکتیول هم شناخته می شود استفاده می کردند.

کورک پوستی در اثر عفونت فولیکول مو توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می شود و به صورت یک جوش سفید، سفت و دردناک ظاهر می شود، جوش ها به صورت دانه های قرمز و ملتهب دیده می شوند و به علت بسته شدن منافذ پوست و تجمع چربی در این منافذ ایجاد می شوند.

جوش بر روی صورت، بالای کمر، شانه و سینه دیده می شود در حالی که کورک بر روی صورت، گردن، باسن، زیر بغل و ناحیه تناسلی ظاهر می شود.

جوش اندازه ی کوچکی دارد اما کورک اول کوچک است و به زودی بزرگ شده و می تواند به اندازه ی یک توپ پینگ پونگ شود.

در ادامه بخوانید : روش های درمان خانگی جوش صورت

منابع : webmd – organicfacts – healthline

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *